“ျဖတ္သန္းခဲ႔ေသာ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ၁၉”

 

(ေျပာင္းလဲေသာ သီခ်ငး္ေရစီး………………….)

 

 

ေခတ္ရဲ႔ေရစီးေၾကာင္းဆုိတာအျမဲေျပာင္းလဲေနပါတယ္။

ဒါေပမယ႔္လဲ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ႔ အေဟာင္းေတြက အသစ္ျပန္ျဖစ္တတ္တာက

မဆန္းဘူးလုိ႔ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ျမန္မာ႔ဂီတေလာက အစမွာေတာ႔ သီခ်ငး္ၾကီးေတြက ပထမေပါ႔။

ျမ၀တီမင္းၾကီးဦးစတုိ႔လက္ထက္ကတည္းက “ေကာ္ပီ”ေပၚခဲ႔တယ္

ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ခရစ္ယာန္ဓမၼသီခ်ငး္အလုိက္ကုိ ယူျပီး သီခ်ငး္ဖြဲ႔ဆုိခဲ႔လုိ႔ပါ။

ေရွးကသီခ်င္းၾကီးအမ်ားစုကေတာ႔ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔သီခ်င္းေတြနဲ႔

ေမာင္ဘြဲ႔ မယ္ဘြဲ႔ ေတာဘြဲ႔ေတာင္ဘြဲ႔ေတြေပါ႔။

ရတနာပုံေခတ္ေရာက္ေတာ႔

အထူးေခတ္စားတဲ႔သီခ်င္းေတြက ေတာ႔ သီခ်င္းထဲမွာဇာတ္လမး္ေလးေတြ ပါတဲ႔ပတ္ပ်ဳိးနဲ႔ေဘာလယ္ေတြေပါ႔။

သီခ်င္းၾကီးဆုိလုိက္တာနဲ႔ အရင္ဆုံးေျပးျမင္မိတာကေတာ႔

လွဳိင္ထိပ္ေခါင္တင္ရဲ႕ “စိန္ျခဴးၾကာေညာင္” ပါဘဲ။

ဒီဘက္ေခတ္ပုိင္းထိ ေခတ္စားခဲ႔ လူ သိမ်ားခဲ႔ သီခ်ငး္ၾကီးကေတာ႔

မလွေရႊ ရဲ႕  မုိးေဒ၀ါ နဲ႔ စႏၵကိႏၷရီပါတ္ပ်ဳိးပါဘဲ။

 

ဒုတိယကမၻာစစ္အျပီးမွာေတာ႔ ျမန္မာေတြလဲ ေခတ္မွီလို႔လာပါတယ္။

ေၾကးၾကဳိး သားေရ ေလ လက္ခုပ္ ျဖစ္တဲ႔

ေမာင္းေတြ ယကြငး္ေတြ ေစာင္းေတြ ဗုံေတြ၀ါးလက္ခုပ္ေတြ ကေန ျပီးေတာ႔

အေနာက္တုိင္းတူရိယာ ျဖစ္တဲ႔ စႏၵယားေတြ ဂီတာေတြ တေယာေတြ

ဒရမ္ ေတြ ၀င္လာပါေတာ႔ တယ္။

အဲေတာ႔ တီးလုံးအသြားေတြကလဲ   ေရွးကလုိ ေလးတြဲ ႔ တြဲ႔ မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ

ျမန္ဆန္သြက္လက္လုိ႔ လာပါတယ္။

ခင္ေမာင္ရင္ ျပည္လွေဖ ဦးတင္ေမာင္  ဦးဘညြန္႔ ဥၾသဘေသာင္ ဂီတာစိမ္းေမာင္

မေအးမိ စိန္ပါတီ မျမရင္ မၾကည္ေအာင္ ခင္ခင္ညြန္႔  တုိ႔လုိ သီခ်င္းခပ္ေအးေအး

ခပ္ေလးေလးေတြကိုသီဆုိသူရွိသလုိ

ဘိလပ္ျပန္သန္း(ခ)ဒုိရာသန္းေအးတုိ႔ ေမရွင္တုိ႔ လုိခပ္သြက္သြက္သံစဥ္နဲ႔

သီခ်င္းဆုိသူေတြလဲေပၚလာပါတယ္။

ဘိလပ္ျပန္သန္းရဲ႕ သီခ်င္းေတြက ေကာ္ပီသံစဥ္လုိ႔ ထင္ရ တဲ႔ သီခ်ငး္ေတြ

ပါ ၀င္ပါတယ္။

 

၁၉၆၀ပါတ္၀န္းက်င္မွာေတာ႔ ေရဒီယုိသီခ်ငး္ေတြေခတ္စားလာပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိ္န္က တကၠသုိလ္ပညာတတ္ေတြ က ဂီတနယ္ကိုေျခခ်လာသူေတြ

ရွိလာေတာ႔ တကၠသုိလ္နံ႔သင္းေနတဲ႔ ေရဒီယုိသီခ်င္းေတြေခတ္စားခဲ႔ပါတယ္။

ဦးအံ႔ၾကီး ကိုျမၾကီး ကိုမင္းေနာင္ ေမာင္ေမာင္ၾကီး  ကုိသန္းလွဳိင္ ကိုတင္လွိဳင္

စႏၵယားခ်စ္ေဆြတုိ႔သီခ်င္းေတြေခတ္စားသလုိ

တြံေတးသိန္းတန္ မာမာေအး ဟသၤာတထြန္းရင္ တင္တင္ျမ တုိ႔လုိ႔

ျမန္မာသံအဆုိရွင္ေတြအမ်ားၾကိးေပၚထြနး္ခဲ႔ပါတယ္။

အဲဒီကာလမွာဘဲ ရုပ္ရွင္မင္းသားအဆုိေတာ္၀င္းဦးရဲ႕

အေနာက္တုိင္းေကာ္ပီေတးေတြကိုလဲ လူေတြလက္ခံစျပဳလာပါတယ္။

၁၉၇၀ ကာလမ်ားမွာေတာ႔ ျမန္မာဂီတသမုိင္းမွာ ထူးျခားစြာ

လမ္းသူရဲ႕သီခ်င္းဆုိတာေပၚလာပါတယ္။

ဒရမ္နဲ႔ ဂစ္တာ သုံးလက္ (ေဘ႔စ္ ရစ္သမ္ နဲ႔ လိဒ္)ကို တြဲ ဖက္ျပီးတီးခတ္ခဲ႔ၾကတာပါ။

ေနာက္ပုိငး္မွာေတာ႔ေအာ္ဂင္ တုိ႔ ဆင္သီဆုိက္ဇာ တုိ႔ တုိးလာသေပါ႔။

နုိင္ငံျခားသီခ်ငး္မ်ားကို ေကာ္ပီဆုိခဲ့ၾကတာပါ။

အဲဒီကာလရဲ႕ေဖာက္ထြက္သူမ်ားကေတာ႔ မင္းမင္းလတ္ လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ေနာက္တကၠသုိလ္ထြနး္ေနာင္ နဲ႔ ပေလးဘြိဳင္အုပ္စုျဖစ္တဲ႔

စိန္လြင္ သန္းနုိင္ တင္ေအာင္မုိး ေအးေမာင္ ဖရင္ကီမုိးျမင္႔

ပုလဲ ခင္ႏုရီ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွေတာ႔ စုိးပုိင္ ဘုိဘုိဟန္ စိန္သစ္ ဗစ္တာခင္ညဳိ

ျမန္မာျပည္သိန္းတန္ ေက်ာ္သူရ စိန္၀င္းထြန္း မဂ်စ္ တုိ႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

မင္းမင္းလတ္ရဲ႕ သီခ်င္းမ်ားက လူငယ္မ်ားၾကားမွာေရပန္းစားေပမယ္႔

လူၾကီးမ်ားကေတာ႔ ၀ုန္းဒုိငး္ၾကဲ တဲ႔သီခ်င္းေတြကိုလက္မခံခဲ႔။

သရုပ္ပ်က္သီခ်င္း လမ္းသူရဲသီခ်င္း ဆုိျပီး ၀ုိငး္ပယ္ခဲ႔ ရူတ္ခ်ခဲ႔ၾကပါတယ္။

 

စတီရီယုိ ေခတ္ဦး အစ သီခ်ငး္ကို သူတုိ႔စခဲ႔တယ္လုိ႔

အေကာ္ဒီယံအုန္းေက်ာ္က ဆုိ ပါတယ္။

သူ စတင္ခဲ႔တယ္ဆုိတဲ႔ အထဲ က ထူး ျခားတယ္လုိ ဆုိနုိင္တာကေတာ႔

မာမာေအးရဲ႕ ဘူးသီးခရမး္သီးသီခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။

သူဆုိုလုိတာက စတီရီယုိ အသံထြက္စနစ္ကို စတင္တယ္လုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

သီခ်င္းပုံစံကေတာ႔ သိပ္ကြဲလြဲစြာေျပာင္းလဲျခင္းမရွိလုိ႔ဆုိနုိင္ပါတယ္။။

 

တကယ္ေျပာင္းလဲခဲ႔တဲ႔သီခ်င္းမ်ားကေတာ႔ မင္းမင္းလတ္တုိ႔ တကၠသုိလ္ထြနး္ေနာင္

တုိ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ဟိုအရင္က ည ကိုးနာရီေက်ာ္ရင္ ျမန္မာ႔အသံက အဂၤလိပ္ပုိင္းအစီအစဥ္က သီခ်င္းေတြလာပါတယ္။

ေခတ္မွီသူမ်ားနဲ႔ ပညာတတ္အသုိင္းအ၀ုိင္းေတြက ဒီအစီအစဥ္ကို ေစာင္႔ျပီးနားေထာင္ၾကပါတယ္။

ဒီအစီအစဥ္ မွာ ျမန္မာျပည္က လူငယ္ေတြက အဂၤလိပ္လုိ၀င္ျပီး ဆုိၾကပါတယ္။

ေနာက္ပုိငး္ေတာ႔ သူတုိ႔ တစ္ေတြက ဘဲ အဂၤလိပ္သီခ်င္းကို တုိက္ရုိက္ဘာသာျပန္ျပီးေတာ႔ေရာ

သီခ်င္းအလုိက္ကုိ ယူျပီး ျမန္မာစာသားထည္႔ျပီး ဆုိၾကရင္းနဲ႔ စတီရီယုိ သီခ်င္းဆုိတာျဖစ္လာပါတယ္။

တကၠသုိလ္ထြနး္ေနာင္ရဲ႕ လွည္းဘီးမ်က္မွန္၊ ထမီစိမး္စိမး္ေလး ၊ရီးစားစာေတြျပန္ေပးပါ

မင္းမင္းလတ္ရဲ႕ ေဆးဆုိးပန္းရုိ္က္မ်က္နွာ အေပၚထပ္နဲ႔ေအာက္ထပ္ဇာတ္လမး္

မယ္သီတာခုိးတာဘယ္သူလဲ  ယုဇနပင္နဲ႔ဖဲၾကဳိး၀ါ သီခ်င္းေတြက စတီရီယုိေခတ္ဦး

မွာလူၾကဳိက္မ်ားခဲ႔ တဲ႔ အဖြင္႔ သီခ်င္းေတြလုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။

စတီရီယုိသီခ်င္းကိုအမ်ားလက္ခံလာေအာင္ စတင္ခဲ႔သူေတြကေတာ႔

လားရွိုးသိန္းေအာင္နဲ႔ ႏြဲ႔ယဥ္၀င္း ျဖစ္ပါတယ္။

သူ တုိ႔ နွစ္ေယာက္သီဆုိထားတဲ႔ အရွိကိုအရွိအတုိင္းဆီးရီ္းစ္

ထဲက  အေမတစ္ခု သားတစ္ခုတခု၊ အျပဳိင္အဆုိ္င္ဖူးစာ၊စက္ေခါငး္အမွတ္009

ငွက္ငယ္အလားကိုယ္႔ အမွားသီခ်င္းေအးေအးေလးေတြက လူၾကီးေတြနား

ယဥ္ေအာင္ လက္ခံေအာင္ေဆာင္ရြက္လာနုိ္င္ခဲ႔ပါတယ္။

သူ႔ေနာက္မွာေတာ႔ စုိးပုိင္ရဲ႕ ကုလားသီခ်င္းအလုိက္မ်ားက ဂီတေလာက ကို

ဖမ္းစားနုိင္ခဲ႔ပါတယ္။

 

အဲဒီကာလ က စျပီး မုိနုိ လုိင္းနဲ႔ စတီရီယုိလုိင္းဆုိျပီးကြဲျပားလာပါတယ္။

မုိနုိ္လုိင္းမွာေတာင္မွ ေတာသီခ်င္းနဲ႔ေရဒီယုိ ကာလေပၚသီခ်ငး္ဆုိျပီးကြဲျပားပါတယ္၊

တြံေတးသိနး္တန္ ဟသၤတထြန္းရင္ ေမာင္ေမာင္ညြန္႔ ေအာင္တင္၀င္း အညာသားေအးလြင္

မာမာေအး တင္တင္ျမရီရီသန္႔တုိ႔လုိ ဓါတ္ျပားသီခ်င္းရွင္ေတြက တစ္လုိငး္

 

မႏၱေလးျမဳိ႔မသီခ်င္းေတြနဲ႔ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေတြ သီဆုိေလ႔ ရွိတဲ႔ ၀င္းဦး တုိ႔

သန္းျမတ္စုိး တုိ႔ ကတစ္လုိင္း၊

 

ကိုျမၾကီး ကုိမင္းေနာင္ ေမာင္ေမာင္ၾကီး စႏၵယားခ်စ္ေဆြ စႏၵယားလွထြဋ္

ကိုတင္လွဳိင္ ကိုသန္းလွဳိင္ သန္းေဖေလး စႏၵယားထြန္းညြန္႔ တုိ႔လုိ

အေဆြးသီခ်င္းေတြသီဆုိတဲ႔ ေရဒီယုိသီခ်င္းကလတစ္လုိင္း ၊

 

အေကာ္ဒီယံအုန္းေက်ာ္ ေမာင္သိန္း၀င္း မ်ဳးိျမင္႔ေလး၊

တကၠသုိလ္လဲ႔လဲ႔ ၊ေအးေအးေအာင္ တင္ဦးေလး ခင္ယုေဆြ

ခင္ယုေမ တုိ႔  ခပ္သြက္သြက္ သီခ်င္းေလးေတြကိုဆုိတတ္တဲ႔

ကာလေပါၚေရဒီယုိသီခ်င္းေတြ က တစ္လုိင္း ကြဲျပားသလုိ

 

စတီရီယုိသီခ်င္းလုိင္းမွာလဲ ကုလားသီခ်င္း တရုပ္သီခ်င္း ကိုဘာသာျပန္ျပီး

ဆုိတဲ႔ ုလုိင္းနဲ႔ အဂၤလိပ္သီခ်င္းကို ဘာသာျပန္ျပီးဆုိတဲ႔လုိငး္က

တစ္လုိင္းဆုိျပီး ကြဲျပားလာပါတယ္။

အဲေနာက္မွာေတာ႔ စတီရီယုိသီခ်င္းထဲမွာ

ခင္ေမာင္တုိး စုိင္းထီးဆုိင္ သြေအာင္ ဂြ်န္သင္ဇမး္ ခင္၀မ္း တုိ႔လုိ

ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္သမားေတြေပၚေပါက္လာခဲ႔ပါတယ.္။

၁၉၇၀ နွစ္ေနာက္ပုိင္းကာလ ေတြက ျမန္မာသီခ်င္းေလာကရဲ႕

အေျပာင္းအလဲတုိးတက္မူ႔ အျမန္ဆုံးနဲ႔အမ်ားဆုံးကာလ လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။

၁၉၈၀ခုႏွစ္ကာလမ်ားကေတာ႔ သန္းနုိင္စိန္လြင္ ဘုိဘုိဟန္ စုိးပုိင္

ဗစ္တာခင္ညဳိ သိန္းတန္ ကံ႔ေကာ္ေတာ္မ်ဳိးေအာင္ ေအာင္ကိုလတ္

စုိင္းထီးဆုိင္ စုိင္းဆုိင္ေမာ၀္လႊမ္းမုိး နြဲ႔ယဥ္၀င္း ပုလဲ ေနာ္လီဇာ

တင္မုိးခုိ္င္ ခ်ဳိျပဳံး တုိ႔ရဲ႕သီခ်င္းမ်ား က ေတးသံသြင္းေလာကကို

လႊမး္မုိးနုိင္ခဲ႔ၾကပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မ်ားမွာျမန္မာသံစဥ္ေတြက တိမ္ျမဳတ္ခဲ႔ေပမယ္႔လုံး၀ေပ်ာက္

ကြယ္သြားျခင္းေတာ႔မရွ။ိ

လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ျမန္မာသံစဥ္နားေထာင္ရင္

ေတာက်တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ယူဆေနခဲ႔ၾကပါတယ္။

သူတုိ႔ေတြဘယ္လုိဘဲယုံၾကည္ယုံၾကည္ တြံေတးသိနး္တန္တုိ႔

ထြန္းရင္တုိ႔ မာမာေအးတုိ႔ရဲ႕ဓါတ္ျပားသီခ်ငး္ေတြကုိ တရူိက္မက္မက္

ႏွစ္သက္သူေတြကလဲ  အင္တုိက္အားတုိက္ရွိေနတုန္းပါဘဲ။

 

ျမန္မာနုိင္ငံရဲ႕ အသံနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲမွာ

ဇာတ္ထုတ္ေတြ ဇာတ္လမး္ေတြ ကလဲ ဖယ္ထားခ်န္ထားလုိ႔ မရနုိင္သလုိ

တရားေခြေလာက မွာ လဲ ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားေခြမ်ားက

ေခတ္ရဲ႕အေျပာင္းအလဲထဲမွာ အရွိန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ စီးေမ်ာလုိ႔ ေနပါတယ္။

တရားေခြ နဲ႔ ေတးသံသြင္းဆုိင္ဆုိတာ ကင္းကြာလုိ႔မရပါဘူး။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ၀ိပႆနာတရားေတာ္မ်ားကုိ ကူးသူမ်ားျပားပါတယ္။

မင္းကြန္းဆရာေတာ႔ ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသရဲ႕ ပရိတ္ၾကီး ၁၁သုတ္နဲ႔

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ ဦးဇဋိလရဲ႕ ဓါရဏပရိတ္တုိ႔က ကူးယူသူအမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္။

အဆုိေတြ ရီစရာ အေျပာေတြနဲ႔ ဇာတ္ထုတ္ခင္းသလုိ တရားေဟာတတ္တဲ႔

ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားေခြမ်ားကေတာ႔ျပည္သူအမ်ားၾကားမွာပ်ံ႔ႏွံ႔ခဲ႔တာ

အမွန္ပါဘဲ။

 

ျမန္မာျပည္က လူအမ်ားစုက ေရွးဇာတ္ထုတ္မ်ားကိုနားေထာင္ရတာနွစ္သက္ၾကပါတယ္။

ဇာတ္ပြဲ ကို သြားမၾကည္႔ နုိင္ေပမယ္႔ တိတ္ေခြထဲကတဆင္႔ ၾကားေနရတဲ႔မင္းသားေတြ

ရဲ႕ အဆုိအငုိအေျပာေတြကို နားေထာင္ရင္း အပန္းေျဖတတ္ၾကပါတယ္။

ဇာတ္ထုတ္ေတြထဲမွာဆုိရင္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ ဗုဒၵ၀င္(ဖြားေတာ္မူ၊ေတာထြက္)

ဇာတ္လမး္မ်ား၊ေမာင္မွဴး၊တံခါးမွဴးဒတၳ

ရဲစိန္ညီ၀င္းစိန္တုိ႔ရဲ႕ပါေတာ္မူခန္း

ေအာင္ေမာင္းရဲ႕ မဟာပဒုမ(ပဒုမေပါင္တုိ)ဇာတ္လမ္းေတြအျပင္

ေရႊက်ီးညဳိ ပဲခူး ျမ၊ ေရႊမနး္ေက်ာ္ေအာင္

ပန္တ်ာၾကည္လင္ဇာတ္ထုတ္ေတြကိုလည္း အကူးမ်ားၾကပါတယ္။

ဆုိင္းတီးလုံးမ်ားကို နွစ္သက္သူေတြရွိတဲ႔အတြက္ လာကူးသူေတြရွိပါတယ္။

ဆုိင္းဆရာထဲမွာေတာ႔ စိန္ဗုိလ္တင္႔ ဆုိင္းေတြက လူၾကဳိက္မ်ားလွပါတယ္။

 

တစ္ခါက နုိင္ငံျခားက စုံတြဲ တစ္တြဲ ဆုိင္းတီးလုံးလာရွာပါတယ္။

တစ္ေခြျပီးတစ္ေခြဖြင္႔ျပတယ္ မၾကဳိက္။

ဟသၤာေတးသံသြင္းကထုတ္တဲ႔ နတ္ခ်င္းေတြလဲ

ဖြင္႔ျပေရာ လုံး၀ၾကဳိက္တယ္ျဖစ္သြားပါတယ္။

နားေထာင္ရင္း စိတ္ကုိ အလုိလုိ ျမဴးၾကြလာေစတယ္လုိ႔ေျပာျပီးေတာ႔

နတ္ခ်င္းေခြ ရွိသေလာက္ကို၀ယ္သြားပါတယ္။

ေမးၾကည္႔ေတာ႔ ရုပ္ရွင္ဒါရုိက္တာ ျပင္သစ္ကလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒါမွ ျမန္မာတီးလုံးစစ္စစ္လုိ႔ ေျပာသြားပါတယ္။

ဟသၤာေတးသံသြင္းက ထုတ္လုပ္တဲ႔ ေရွးသီခ်ငး္ၾကီး

ေတြကုိ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္တာေၾကာင္႔ သီခ်င္းၾကီးေတြ

ကို ျပန္လည္ ကူးယူခြင္႔ ရခဲ႔တာလဲျဖစ္ပါတယ္။

 

ေနာက္ပုိင္းေျပာင္းလဲလာတာကေတာ႔ ေခတ္ဇာတ္လမး္ေတြပါဘဲ။

ျမန္မာကက္ဆက္ေလာကရဲ႕ဇာတ္လမး္ေအေၾကာင္းေတြေျပာမယ္ဆုိရင္

ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းနဲ႔ေမာင္ေၾကးမုံတုိ႔က ထိ္ပ္ဆုံးကထားရမယ္႔သူေတြပါဘဲ။

ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းရဲ႕ ထူးျခားတဲ႔အသံေၾကာင္႔ ကက္ဆက္ဇာတ္လမး္မင္းသားၾကီး

အျဖစ္ရပ္တည္နုိင္ခဲ႔ျပီး မေရ မတြက္နုိင္ေသာဇာတ္လမ္းေတြကိုအသံသြင္းခဲ႔ပါတယ

သူနဲ႔အတြဲအမ်ားဆုံးအသံဇာတ္လမး္မင္းသမီးကေတာ ႔ ဓနုုျဖူၾကည္ၾကည္သိနး္ျဖစ္ပါတယ္။

ေမာင္ေၾကးမုံကေတာ႔ သူမ်ားကိုလညး္ ဇာတ္လမး္ေရးေပးသလုိ ကိုယ္တုိင္လဲ

သရုပ္ေဆာင္သူျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။

ေမာင္ေၾကးမုံကလည္း ကက္ဆက္ဇာတ္လမး္ေလာကမွာဘုရင္တစ္ဆူလုိလႊမး္မုိးခဲ႔ပါတယ္။

ဇာတ္လမး္အမ်ားၾကီး ကိုေရးခဲ႔ မင္းသားလုပ္ခဲ႔သူလဲျဖစ္ပါတယ္။

ခပ္မုိက္မုိက္ ဘုဂလန္႔ စကားေျပာေတြနဲ႔ ေအာင္ျမင္သူကေတာ႔

ဘီအီးဒီေအာင္သုိက္ျဖစ္ပါတယ္.။

အေဆြးဇာတ္လမ္းမ်ားထဲမွာ သနားစရာေကာငး္တဲ႔သီခ်င္းေတြနဲ႔ေအာင္ျမင္သူက

ဟသၤာတထြန္းရင္ျဖစ္ပါတယ္။

လွေက်ာ္ေန ပနး္ခ်ီေလး၀င္း နုိင္လငး္ မန္းတကၠသုိလ္စုိးဟိန္းအစရွိတဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕အသံသြင္းဇာတ္လမး္ေတြကလဲ အမ်ားၾကီးရွိခဲ႔ပါတယ္။

ေတးသံသြင္းေလာက မွာ အသံသြင္းဇာတ္လမး္ ေခတ္တစ္ေခတ္ေအာင္ျမင္ၾကီးထြားခဲ႔

တာေတာ႔အမွန္ပါဘဲ။

ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ဆုိေတာ႔ လဲ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မူ႔ေတြအျမဲရွိပါတယ္။

အစုိးရမူ၀ါဒနဲ႔ညိစြနး္တယ္လုိ႔ထင္ရတဲ႔ တရားေခြ ေတြ ဆုိရင္ မကူးရဘူးလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ထားပါတယ္။

မၾကာခဏလဲ ၀င္စစ္ေဆးတာကို ခံရတတ္ပါတယ္။

ဥပမာသံဂြင္းစြတ္တရားေခြလုိမ်ဳိးေပါ႔။

တစ္ခုေတာ႔ရွိပါတယ္ သူတုိ႔ လာစစ္ျပီးရင္ မကူးေစခ်င္တဲ႔တရားေခြကို

သိမ္းဆည္းသြားေပမယ္႔ လူကိုဖမ္းတာျပဳတာေတာ႔မရွိခဲ႔ပါဘူး၊

အထူးျခားဆုံးလုိ႔ေျပာရမယ္႔ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုေတာ႔ရွိခဲ႔ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကာလ က လူၾကီးေတြကုိ သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ထားတဲ႔

ေခတ္ကို ထိမိစြာသေရာ္ထားတဲ႔ “ေပါက္စီနဲ႔ေပါင္မုန္႔”ဆုိတဲ႔ဇာတ္လမး္

ပါဘဲ။

အဲဒီဇာတ္ထုတ္ရဲ႕မင္းသားကေတာ႔ “ကလပ္ေၾကးမုံ”ျဖစ္ျပီး

ေမာင္ေၾကးမုံနဲ႔အျမဲ မွားၾကပါတယ္။

 

 

၁၉၈၀ခုနွစ္အလြန္မွာေတာ႔ ျမန္မာ႔ဂီတေလာကမွာ ျမန္မာသံစဥ္ကုိ

တစ္ေခတ္ဆန္းေစသူ တစ္ဦးထြက္ေပၚလာပါတယ္။

“ရေ၀ ရေ၀ ……………….” အစခ်ီတဲ႔ ႏွစ္ပါးသြားေလး ကခ်င ္ျပီတုိ႔

“မင္းသားေလးလုိလြမ္းျပမယ္” ဆုိတဲ႔ ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်ငး္ စစ္ စစ္ေတြနဲ႔

ထုိးေဖာက္လာခဲ႔ ဧရာ၀တီကမး္နံေဘးကအလြမး္သမားေလး မင္းေအာင္ပါဘဲ။

မင္းေအာင္ ျမန္မာသံစဥ္ေတြနဲ႔ ေအာင္ျမင္လာတဲ႔အခ်ိန္မွာ

ဒဂၤါးတုိ႔ ေဇာ္ၾကီး တုိ႔ ဆုိ တဲ႔ ျမန္မာသံ စဥ္ အဆုိရွင္ေတြထြက္ေပါၚလာခဲ႔ပါတယ္။

စတီရီယုိသီခ်င္းေတြနဲ႔ေအာင္ျမင္ေနတဲ႔ ေမဆြိရယ္ တေက်ာ႔ျပန္ေဇာ္၀မး္ရယ္တြဲဖက္

ျပီး ေမာင္ေၾကးမူံ ေရး သား စီစဥ္တဲ႔ “ မိစိမ္းကားရဲ႕မာယာေတာ” ဆီးရီးစ္က

ေပါက္ထြက္သြားျပန္ပါတယ္။

အဲဒီအထဲက မိစိမး္ကားရဲ႕မာယာေတာ႔ နဲ႔ ဒႆလုိမိန္းမ သီခ်ငး္ေတြက

ဟစ္ျဖစ္သြားတဲ႔သီခ်ငး္ေတြပါဘဲ။

အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီးေမဆြိကလဲ ေမာင္ေၾကးမူံစီစဥ္တဲ႔ျမန္မာသံစဥ္ျပန္ဆုိေတး

ေတြ နဲ႔ ထပ္ဆင္႔ေအာင္ျမင္လာပါတယ္။

ျမန္မာသံစဥ္ေအာင္ျမင္တာနဲ႔အမွ် ငါးပြက္ရာ ငါး စာ ခ် တတ္ တဲ႔ စီးပြားေရးသမားေတြ

ေၾကာင္႔ ေရာ ေခတ္ေရစီးအရပါ ျမန္မာသံစဥ္ အဆုိရွင္ေတြ ထြက္ေပါၚလုိ႔လာပါတယ္။

မင္းယ်ာ သု ခ   အနုိင္ ေအာင္သူ နုိင္ဦး ျဖဴသီ မုိင္  စုိငး္ခမ္းခုံး ရာဇာ၀င္းတင္႔ တုိ႔ကေတာ႔ ေအာင္ျမင္တဲ႔ ျမန္မာသံစဥ္သမားေတြပါဘဲ။

ျမန္မာသံစဥ္ စစ္စစ္နဲ႔ နာမယ္ ၾကီး ခဲ႔ သူကေတာ႔ အဆုိေတာ္ စာေရး ဆရာ

ရုပ္ရွင္မင္းသား သုေမာင္ က ေတာ႔ ထူးထူး ျခားျခာ း လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

 

အရင္က စတီယုိသီခ်င္းသီးသန္႔ကို ဆုိ ခဲ႔ ၾက တဲ႔ သန္းနုိင္စိန္လြင္ ပုလဲ ဘုိဘုိဟန္

တုိ႔ေတာင္မွ ျမန္မာသံစဥ္သီခ်ငး္ေတြကိုဆုိခဲ႔ ၾကရျပန္ပါတယ္။

အဲဒီအထဲကမ ွ ထူးထူး ျခားျခား ျမန္မာျပည္သိန္းတန္က

စုံေတာျမဳိင္လုိ႔ သီခ်င္းၾကီးေတြကို ဂစ္တာနဲ႔တီးျပီးိ ေအာင္ျမင္သြားခဲ႔ပါတယ္။

ျမန္မာသံစဥ္ နဲ႔ တစ္ေခတ္ဆနး္ၾကတဲ႔သူေတြထဲမွာ ေမဆြိ ရဲ႕ ပုစြန္ဆိတ္ကေလး(ေနာ္ကုိကုိေနာ္)

ျမန္မာျပည္သိနး္တန္ (ေရႊသုႏၵရီ) လႊမ္းမုိး ရဲ႕ပြဲၾကဳိက္ခင္ မင္းေအာင္ရဲ႕ ပန္းတံတား

ေမရြက္၀ါရဲ႕ ပြဲၾကဳိက္ေမာင္ နီနီ၀င္းေရႊရ႕ဲ ပန္းရည္ဘဏ္တုိက္ သုေမာင္ရဲ႕ ဘဲရီးေဆာရီးေတာၾကီးျမဳိင္လယ္

ခင္ညြန္႔ရည္ရဲ႕ပန္းဆယ္ပြင္႔နွလုံးသား ဆီးရီးစ္ေတြက

အေတာ္ေလးကိုေအာင္ျမင္မူ႔ ၾကီးမားခဲ႔တယ္လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။

ရွမး္တုိင္းရင္းသားေတြထဲမွာေတာ႔ ရုိး ရာ သံစဥ္ေတြ ကို ဘဲ

သီဆုိတာ မ်ားတဲ႔ စုိင္းဆုိင္ေမာ၀္ စိုငး္ေန၀နး္ ခြန္သန္းထြန္း တုိ႔ကလဲ

ေအာင္ျမင္ပါေသးတယ္။

ဇာတ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေအာင္ျမင္သူကေတာ႔ မန္းေးလသိန္းေဇာ္ပါဘဲ။

ျမန္မာသံစဥ္ေအာင္ျမင္သလုိဘဲ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္သီခ်င္းမ်ားကေခတ္စားခဲ႔ျပန္ပါတယ္။

ခင္၀မး္ စုိင္းထီးဆုိင္ ခင္ေမာင္တုိး ခုိင္ထူး ေအာင္နုိင္ ဖုိးခ်ုဳိ  ေဂ်ေမာင္ေမာင္ ေဂ်ညီညီ

သားေထြး သ်ဴိင္းေအာင္ မြန္းေအာင္  ကိုင္ဇာ အက္စ္ကဲနက္ ထူးအိမ္သင္ ဒုိးလုံး ေနမ်ဳိးေဆး

ကုိမူိး   အစရွိတဲ႔ သူေတြက ကို္ယ္ပုိင္သံစဥ္သီခ်င္းေတြေအာင္ျမင္သလုိ

တူးတူး စုိး သူ ခင္ေမာင္ထူး  ေက်ာ္ ဟိန္း ေဇာ္၀င္းရွိန္  ေနာ္လီဇာ အယ္လ္ခြန္းရီ ေမခလာ ေမရြက္၀ါ

ေဟမာေန၀င္း ေကာ္နီ မီမီ၀င္းေဖ တုိ႔ကေအာင္ျမင္ခဲ႔ တဲ႔ ေကာ္ပီသီခ်င္းသမားေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။

တေက်ာ႔ျပန္ေအာင္ျမင္သူေတြကေတာ႔  စုိင္းထီးဆုိင္ စုိးပုိင္နဲ႔ဗစ္တာခင္ညဳိတုိ႔ဘဲျဖစ္ပါတယ္။

စတီရီယုိေခတ္ထဲမွာ ျမန္မာသံစဥ္ေတြ နဲ႔ တစ္ေက်ာ႔ျပန္ေအာင္ျမင္သူမ်ားလဲရွိခဲ႔ပါတယ္။

မာမာေအး ဟသၤတထြန္းရင္ နဲ႔ တြံေတးသိန္းတန္ တုိ႔ သုံးဦးပါဘဲ။

စတီရီယုိသီခ်င္းကို ၾကည္႔ ရင္ ခ်ာ ခ်ာ ခ်ာ ေတြ ေရာခ္အင္ရုိးေတြ ကန္းထရီးေတြကေန

ေဖာစ္ထေရာ႔ တုိ႔ ဒစၥကို တုိ႔ ေခတ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။

အဲဒီကေန တစ္ခါ ေရာခ္ ေတြ ဟဲဗီးေရာခ္ ေခတ္ကုိ ေရာက္လာပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာေရာခ္ဂီတ ကုိ စတင္ အသက္သြင္းေပးသူက

ေဇာ္၀င္းထြဋ္ လုိ႔ေျပာရင္မမွားနုိင္ပါဘူး။

“မာက်ဴရီ ည” ဆုိတဲ႔ ေခြေလး ထဲက “ဆံပင္တုိတုိ အခ်စ္တုိတုိ “သီခ်င္းေလးက

ေရာခ္ဂီ တကို ျမန္မာလူ ငယ္ေတြ နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခဲ႔တာပါ။

ဒီေရာခ္ဂီ တ ေရစီးေၾကာငး္ထဲမွာ ေျပး ၀င္လာ သူေတြကေတာ႔

ခ်စ္ေကာင္း ရဲသြင္ ဟယ္ရီလင္း မင္းေခါင္ ပရင္စ္ဘေသာ္ ဂ်က္ျမေသာငး္

တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

၁၉၈၀ ကေန ၁၉၈၀ကေန၁၉၉၀ ဆယ္စုႏွစ္

အတြင္းက ဂီတေရစီးေၾကာင္းၾကီးထဲမွာ ကူးခတ္ခဲ႔ၾကတဲ႔သူေတြအမ်ားၾကီးပါဘဲ။

 

ေခတ္ေရစီးဆုိတာအျမဲေျပာင္းလဲေနပါတယ္။

အဲလုိေျပာင္းလဲရင္းက ေခတ္တစ္ပါတ္လည္ျပီး

ဟုိးအရင္က အေဟာင္းေတြကို ျပန္လည္ျပီး

ေဖာ္ထုတ္ၾကတာေတြရွိလာပါတယ္။

အဲလုိေဖာ္ထုတ္ရင္းကေန” ျပန္ဆုိေတး”

တုုိ႔ နယူး ဗားရွင္းတုိ႔နာမယ္ တတ္ျပီး ေအာင္ျမင္ခဲ႔ တဲ႔ သီခ်င္းေတြကို

အဆုိေတာ္ေတြက ျပန္လည္ သီဆုိ ခဲ႔ ၾကတာေတြလည္းရွိပါတယ္။

အဲလုိ သီဆုိ ခဲ႔ရာမွာ ေယာက်္ားေလး သီခ်ငး္ကို မိန္းမက ျပန္ဆုိ

မိန္းကေလးသီခ်င္းကို ေယာက်ာ္းကျပန္ဆုိ လုပ္ေတာ႔

အမ်ားေ၀ဖန္တာ ကို ခံ ခဲ႔ၾကရပါတယ္။

စီးပြားေရး သမားမ်ားက စီးပြားေရးေစ်းတြက္ တြက္ျပီးလုပ္ခဲ႔

ၾကတာေတြလဲအမ်ားၾကီးပါဘဲ။

 

ေနာက္တစ္ခ်က္ က ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ သီခ်င္းဆီးရီစ္ေခြ

တစ္ေခြမွာအ က်ဴိး ျပဳ သီခ်င္း ၂ပုဒ္ပါရမယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ အက်ဳးိ ျပဳ သီခ်ငး္ ျဖစ္ရင္ျပီးေရာဆုိ ျပီး ျဖစ္သလုိေရး

ျပီး ျဖစ္ သလုိ ဆုိ လုိက္ၾကတာမ်ားပါတယ္။

အဲလုိ ထဲမွာ မွ အက်ဳိးျပဳ သီခ်င္းကို ေစတနာ အျပည္႔ နဲ႔ေရးဆုိသြားခဲ႔သူကေတာ႔

ထူးအိမ္သင္ ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လူ နဲ႔ အက်ီ ၊ ညီေလးေရ၊ သူငယ္ခ်င္း အတြက္ သီခ်င္းမ်ား ကေတာ႔

အင္မတန္ေလးစား စြာေကာင္းတဲ႔သီခ်င္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကၾကီးရဲ႔အျမဲေျပာင္းလဲေနတဲ႔့သဘာ၀အရ

က်ေနာ္လဲ အဲဒီမွာအလုပ္လုပ္ေနရင္းကေခတ္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြကိုၾကဳံေတြ႔ခဲ႔ရသလုိ

က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္လဲ အေျပာင္းအလဲ ေတြ ထဲမွ စီးေမ်ာခဲ႔ရပါတယ္။

ဘာဘဲေျပာေျပာ က်ေနာ္ ၀ါ သနာ ပါတဲ႔ သီခ်င္းေတြၾကားမွာ

ေနရတဲ႔ အတြက္ေရာ

ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သီခ်င္းအသစ္ေတြ ကို ျမင္ေတြ႔ ေနရတဲ႔အတြက္ေရာ

က်ေနာ္ အလုပ္ေတြ ကိုေပ်ာ္ရႊင္စြာနဲ႔လုပ္ကိုင္ေနခဲ႔တာအမွန္ပါဘဲ။

 

 

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္

 

ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

28-9-2014

 

 

 

 

 

 

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1610 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။