ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္တရ ကဗ်ာမ်ား

မယ္လမ္းပါလား (ေဇာ္ဂ်ီ)

 

႐ိုးသားစြာ ၀န္ခံရရင္ေတာ့ ဒီစာစဥ္ေလးဟာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အခု ေမာင္ကာၾကီး ေရးသားမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ေမာင္ကာၾကီးဘ၀အတြက္ အမွတ္တရျဖစ္ေစတဲ့ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္းကို ျပန္လည္ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဆာင္းပါးဆိုတာထက္ ခံစားမႈ စကားေျပ စကားစုသာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

တစ္ကယ္ေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးဆီမွာ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြဆိုတာ နည္းမွ မနည္းတာ။ အႏုပညာကို ခံစားတတ္ကာစ အရြယ္ကတည္းက ကဗ်ာဆိုလဲ ေခတ္ေဟာင္းေရာ ေမာ္ဒန္ေရာ ေျပာရရင္ ပ်ိဳ႕တို႔ ရတုတို႔ကိုေတာင္မွ ၾကိဳက္ခဲ့တာ။ စာဆိုလဲ အစံုၾကိဳက္တာပဲ။ ဒီၾကားထဲ ဂီတသမားဆိုေတာ့ သီခ်င္းပိုင္းမွာဆို ပိုလို႔ေတာင္မ်ားေသး။ ဒါေပမယ့္ ဒီစာစဥ္မွာေတာ့ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြကိုပဲ အသားေပးေဖၚျပပါမယ္။ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ေရးခ်င္လို႔ေပါ့ဗ်ာ။

အခုစတင္ျပီး ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ စာစဥ္အဖြင့္ကို ေခတ္စမ္းစာေပေလာကရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပတစ္ဦးျဖစ္သလို ၀ံသာႏုကဗ်ာ မ်ားစြာကို ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ားေလးနဲ႔ စပါရေစ။ ေမာင္ကာၾကီးၾကိဳက္ခဲ့တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာေတြကေတာ့ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ပန္းပန္လ်က္ပဲလို ပန္းေတာက္ပန္းလို အႏုအလွကဗ်ာေတြ၊ ဒို႔တိုင္းျပည္တို႔ သင္ေသသြားေသာ္တို႔လို ဇာတိမာန္ကဗ်ာေတြ အမ်ားၾကီး အမ်ားၾကီးေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ အခု ေဖၚျပလိုတာက ေဗဒါလမ္းကဗ်ာစုရဲ႕ အဖြင့္ကဗ်ာျဖစ္တဲ့ “မယ့္လမ္းပါလား”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ။

ထိုေခတ္ကာလက ေဗဒါလမ္းကဗ်ာစုနဲ႔ပက္သတ္ျပီး ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ အခ်စ္ေရးအရ အေတြးမ်ားစြာနဲ႔ သံုးသပ္မႈေတြေပၚ ဆရာမင္းသု၀ဏ္က ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ ဖူးတာရွိပါတယ္။ စကားလံုး အတိအက်ေတာ့ မမွတ္မိေပမယ့္ မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ရသေျမာက္တဲ့ အႏုပညာတစ္ခုဆိုတာ ခံစားသူအေပၚ မူတည္ျပီး ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါသတဲ့။ ဒီလိုပါပဲ ဒီမယ့္လမ္းပါလား ဆိုတဲ့ ကဗ်ာဟာလဲ ဘယ္ဘက္ကေတြးေတြး ေတြးလို႔ရႏိုင္မယ့္ ကဗ်ာမ်ိဳးေပါ့။ အခုေတာ့ ေမာင္ကာၾကီး ေတြးမိသလိုပဲ ေရးျပပါ့မယ္။

ကဗ်ာရဲ႕ အဖြင့္အပိုဒ္မွာေတာ့ နီလာေရာင္ဆင္သထားတဲ့ ေဗဒါပန္းေလးေတြဟာ ေခ်ာင္းေရမွာ စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္နဲ႔ တန္းစီကာ စီးေမ်ာေနေလရဲ႕တဲ့။ အဖြင့္ပိုဒ္ရဲ႕ေနာက္အပိုဒ္တိုင္းမွာေတာ့ “က်ဴ႐ိုးရွင္”ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို တြင္တြင္ၾကီး သံုးထားတာကုိ ေတြ႔ရေလရဲ႕။ ထိုက်ဴ႐ိုးရွင္ဆိုတာနဲ႔ ပက္သတ္ျပီး အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ဴ႐ိုးေလး ကိုင္ေဆာင္ကာ ေလွကိုေလွာ္ခတ္ေနတဲ့သူ စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ဆိုမႈေတြ ေတြ႔ရေပမယ့္ ေမာင္ကာၾကီးကေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေရစပ္မွာ ေပါက္ေရာက္ေနတဲ့ က်ဴပင္ေလးေတြ က်ဴ႐ိုးေလးေတြအျဖစ္ပဲ တင္စားပါရေစ။ ဒါမွလဲ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ခံစားမႈက ပိုထိေရာက္မွာမို႔ပါ။

ဒုတိယအပိုဒ္အစမွာေတာ့ ေခ်ာင္းေရမွာ အလိုက္သင့္စီးေမ်ာေနတဲ့ ေဗဒါပန္းေလးဟာ ကမ္းကပ္လိုပါတယ္ဆိုျပီး က်ဴပင္ေလးကို ေတာင္းဆိုဟန္ျဖင့္ အစခ်ီထားပါတယ္။ မေဗဒါေလး ဘာေၾကာင့္ရယ္မ်ား ကမ္းကိုကပ္ခ်င္ပါလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို စစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကမ္းစပ္မွာက သူ႔ရဲ႕ငယ္ကကၽြမ္းသူ ျဖဴလႊလႊပြင့္ဖတ္ေလးေတြနဲ႔ စံပယ္ပန္းေလးကို ေတြ႔လိုက္လို႔ ပါတဲ့ေလ။ စံပယ္ေလးရဲ႕အနားမွာလဲ ေရာင္စံုခ်ယ္သ ေတာင္ပံႏွစ္စနဲ႔ လိပ္ျပာအလွေလးကလဲ ျခံရံလို႔ဆိုေတာ့ မေဗဒါေလးခမ်ား သြားကာ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာရတာေပါ့။ စံပယ္ေလးနဲ႔ မေဗဒါတို႔မွာလဲ မေတြ႔ရတာ ၾကာျပီမို႔ လြမ္းလွျပီ မို႔လား။ သို႔ေပမယ့္လဲေလ စံပယ္ေလးကေတာ့ သူ႔၀တ္ရည္ေတြကို သယ္ေဆာင္ေနတဲ့ လိပ္ျပာေလးကို ဧည့္ခံေနရတာနဲ႔ မအားလပ္ႏိုင္ရွာပါဘူး။ ဒီၾကားထဲမွာမွ မေဗဒါေလးနဲ႔ႏႈတ္ဆက္ စကားေျပာရဦးမယ္ဆိုေတာ့ သူခမ်ာ အပိုလုပ္ေတြ႐ႈပ္ကုန္ေရာ့မယ္။ ေတာ္ပါျပီေလ။ မေဗဒါေလးက အလိုက္သိစြာနဲ႔ သြားမေတြ႔ေတာ့ပဲ ပြင့္ဖူးေ၀စာစာနဲ႔ ေခ်ာင္းေရမွာပဲ ဆက္ျပီး စီးေမ်ာလိုက္ပါေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ ေရးသားခ်က္ကို ေမာင္ကာၾကီးတစ္ေယာက္ အတိုင္းသားျမင္လို႔ရတာေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္တစ္ပိုဒ္မွာေတာ့ ခ်စ္ရည္လူး ၾကည္ႏူးေနတဲ့ ေမာင္ႏွံအေၾကာင္းကို ဆက္ေရးထားပါတယ္။ မေဗဒါေလးမွာ ဒီလို ဒီလို ေခ်ာင္းေရမွာ ေမ်ာပါလာရင္း တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ကမ္းစပ္မွာ ေပ်ာ္ျမဴးေနတဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးကို ေတြ႔ေတာ့ မေဗဒါေလး ကမ္း ကပ္ခ်င္ျပန္လာတာေပါ့။ က်ဴပင္ေလးကို အကူအညီေတာင္းရ ျပန္ျပီေလ။ ခ်စ္သူေမာင္ၾကီးရဲ႕ ေမတၱာစကားေတြၾကားမွာ မယ္ေလးခမ်ာ မူရာႏြဲ႕ကာ ၾကည္ႏူးလို႔ေပါ့။ မေဗဒါေလးကလဲ မယ္ေလးရဲ႕ လက္ခုတ္ေပၚကေန ေခါင္းေလးငံု႔က ရွက္အားပိုေနတဲ့ မယ္ေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ျပံဳးျပီးၾကည့္ခ်င္လာတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္လဲ ရွက္အားပိုေနတဲ့ မယ္ေလးက သတိလက္လြတ္နဲ႔ သူ႔လက္ခုတ္ေပၚက မေဗဒါေလးကို စုတ္ကာေျခလိုက္ေလးမလား။ ဣတိၳယဆုိတာကလဲ ၾကည္ႏူးမႈဓါတ္ခံနဲ႔ စိတ္လႈပ္ရွားလာရင္ လက္ကို စုတ္ေျခတတ္ေလရဲ႕။ ေတာ္ပါျပီေလ။ ခ်ိဳေအးတဲ့ ေမတၱာေတးေတြ သီဖြဲ႕ေနတဲ့ သူတို႔ဆီမသြားေတာ့ပဲ မေဗဒါေလး ပြင့္ဖူးတေ၀ေ၀နဲ႔ ေခ်ာင္းေရမွာပဲ ဆက္ေမ်ာလိုက္ပါေတာ့မယ္တဲ့။ ဒီလို ဒီပံု ၾကည္ႏူးစရာ တင္စားမႈအလွေတြနဲ႔ လူ႔သဘာ၀ေလးအား ေဖၚၾကဴးထားတာကို ေမာင္ကာၾကီး ဒီအပိုဒ္မွာလဲ အရွင္းသား ျမင္လိုက္ရျပန္ပါျပီ။

ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ကေတာ့ ဒီကဗ်ာအတြက္သာမက လူ႔ဘ၀အတြက္ပါ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုးေသာ ဖြဲ႔ဆိုမႈကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အို… ေခ်ာင္းစပ္မွာက ဆည္းလည္းသံ တခၽြင္ခၽြင္နဲ႔ ထံုးျဖဴျဖဴ ေစတီေလးတစ္ဆူပါလား။ အေနာက္ဖက္ေဂၚယာ ပစိၦမ ပကၡဆီမွ ဆည္းဆာေနမင္းၾကီးရဲ႕ ေရာင္စဥ္ျဖာ လိမ္းသထားတဲ့ေစတီေလးရယ္ နိဗၺိႏၵေတးကို သီဖြဲ႕ေနတဲ့ ဆည္းလည္းသံေလးရယ္ဟာ မေဗဒါေလးကို မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာ ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ဆုေတာင္းလိုစိတ္ တဖြားဖြားျဖစ္လာေစျပီေလ။ ေခ်ာင္းေရကလဲ တက္လာျပီ၊ ေတာင္ေလကလဲ ေဆာ္ေသြးလာေလျပီ။ က်ဴပင္ေလးေရ။ နီလာေရာင္ပြင့္လႊာ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္နဲ႔ မေဗဒါေလးကိုေလ ဒီကမ္းစပ္ကိုပဲ အေရာက္ပို႔ေပးပါေတာ့ေနာ္။ ဒီကမ္းဟာ မေဗဒါရဲ႕ လမ္းဆံုးပါပဲ၊ ေဗဒါေလးရဲ႕ ပန္းတိုင္းပါပဲမို႔ က်ဴ႐ိုးရွင္က်ဴပင္ေလးေရ ကမ္းစပ္ကို ျမန္ျမန္သာ အေရာက္ပို႔လိုက္ပါေတာ့ ဆိုတဲ့ စာပန္းခ်ီကို ဖတ္လိုက္ရခ်ိန္ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ ရင္ထဲ ၾကည္ႏူးလို႔ မဆံုးႏိုင္ေပါင္။ တစ္ကယ္ပါ ဘာသာအရိပ္၊ သာသနာအရိပ္ဟာ တို႔အားလံုးရဲ႕ ခိုလႈံစရာ ေနရာပါလားဆိုတဲ့အသိဟာ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ စိတ္ဘ၀င္ကို လႈပ္ခတ္ေစတာေပါ့။

ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုးကို သံုးသပ္ၾကည့္ေတာ့ စနစ္က်က်က ဇာတ္ကြက္ဆင္မႈေတြနဲ႔ ထိထိမိမိ ဖြဲ႔ဆိုမႈေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သဘာ၀ရဲ႕အလွတရားနဲ႔ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားေတြကို လွပစြာ ဖြဲ႔ဆိုျပီးမွ ဘာသာ၊သာသနာသည္သာ မွီခို အားထားစရာပါလို႔ ၫႊန္းဆိုျခင္းဟာ ငပိရည္ တို႔စရာနဲ႔ နတ္သုဒၵါကို ယွဥ္ကာ ေဖၚျပလိုက္သလိုပါပဲ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ အႏုပညာကို ေမာင္ကာၾကီးမွာေတာ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ ပူေဇာ္လို႔ မ၀ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။

ကဲေလ ဒီမွာပဲ “မယ့္လမ္းပါလား”အေၾကာင္းကို ေတာ္ဦးစို႔။ ေနာက္ ေနာင္လဲ အခါသင့္ အခြင့္သာသလို ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ အမွတ္တရ ကဗ်ာေတြ အေၾကာင္းကို ေရးသားပါဦးမယ္။ ဒီစာစုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ေမာင္ကာၾကီး ခံစားရသမွ်ကို ခံစားမိတဲ့အတိုင္း ေရးသားေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ အမွားအယြင္းမ်ားရွိခဲ့ပါက အျပစ္မျမင္ပဲ “ေအာ္… ဒီသူငယ္ သူဥာဏ္မွီသေလာက္ ေရးထားတာပါလား” လို႔ အခ်စ္၀င္ပါက်ပါဦးလို႔။  ။ လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၵာမိပါ။

အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္သာ ျဖစ္သည္

Courage

 

မယ့္လမ္းပါလား
(ေဗဒါလမ္း-အမွတ္ ၁)

ပန္းနီလာ ေဗဒါ ဆင္သလို႔
ယဥ္လွတယ္ေလး။
စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္နဲ႔
ဒီေခ်ာင္းေရ ေဗဒါလမ္းမွာ
တန္းစီလို႔ေလး။
အိုအခ်င္း က်ဴ႐ိုးရွင္။
မေဗဒါ ျပာလဲ့လန္း၊ ကမ္းကပ္မယ္ ျပင္။
စံပယ္လွ ပြင့္ျဖဴစင္၊ ကမ္းခြင္္က ငယ္ကၽြမ္း။
သူ႔လိပ္ျပာ ျခံအရံနဲ႔
သူစံရာ သူေပ်ာ္ေမြ႔၊ ေျပးေတြ႕ခ်င္စမ္း တဲ့။
ေတြ႕ခ်င္တဲ့ ေစတနာရယ္
ငယ္ကၽြမ္းေဆြ လြမ္းေ၀ေတးေပမို႔
ေအးခ်ိဳလွတယ္။
လိပ္ျပာက ၀တ္ရည္သယ္၊ စံပယ္က မအား။
ပြင့္ဖူး တေ၀ေ၀နဲ႔
ဒီေခ်ာင္းေရ ေဗဒါလမ္း၊ မယ့္လမ္းပါလား။
အိုအခ်င္း က်ဴ႐ိုးရွင္။
မေဗဒါ ျပာလဲ့လန္း၊ ကမ္းကပ္ျပန္ခ်င္။
ဟိုအေကြ႕မွာလ
ကိုရင္ေဖ့ ခ်စ္ေရစင္၊ ပ်ိဳခင္ရဲ႕ အႏြဲ႕။
ပ်ိဳ႕လက္မွာ မယ္ေဗဒါက
ပ်ိဳ႕မ်က္ႏွာ ခ်စ္အံု႔ပုန္းကို၊ ျပံဳးၾကည့္ခ်င္ငဲ့ တဲ့။
ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ေစတနာရယ္
သနားဖြယ္ ခ်စ္ဖြယ္ေတးေပမို႔ ေအးခ်ဳိလွတယ္။
ခ်စ္စႏိုးရယ္နဲ႔
ျမစ္႐ိုးက အျပာျခယ္ကို၊ ပ်ိဳနယ္ လိုက္ေလမလား။
ပြင့္ဖူး တေ၀ေ၀နဲ႔
ဒီေခ်ာင္းေရ ေဗဒါလမ္း၊ မယ့္လမ္းပါလား။
အိုအခ်င္းက်ဴ႐ိုးရွင္။
မေဗဒါ ျပာလဲ့လန္း၊ ကမ္းကပ္ျပန္ခ်င္
ထီးေတာ္က တခၽြင္ခၽြင္၊ ကြင္းျပင္က ဘုရား။
ေနမင္း ညိဳခ်ိန္တန္ေပါ့
နိဗၺာန္ကို စိတ္ၾကံကူး၊ ဖူးခ်င္လ်က္သား တဲ့။
ဖူးခ်င္တဲ့ ေစတနာရယ္။
နိဗၺိႏၵာ ဂီတာေတးေပမို႔၊ ေအးခ်ဳိလွတယ္။
ကၽြတ္ဆုကိုရြယ္၊ လြယ္ပါေတာ့ အရ။
ပြင့္ဖူး တေ၀ေ၀နဲ႔
ဒီေခ်ာင္းေရ ေဗဒါလမ္း၊ မယ့္လမ္းသာပါ့။
ေခ်ာင္းေရက ေဖာင္၊ ေတာင္ေလက ေသြး။
ရြက္လင္းယဥ္ ျမိဳင္ျမိဳင္နဲ႔
ပန္းတိုင္ကို ပန္းခိုင္ဆိုက္ေအာင္၊ အားစိုက္ပါေလး။ ။

ေဇာ္ဂ်ီ (၁၉၀၇-၁၉၉၀)

 

About Courage

has written 47 post in this Website..