ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္တရ ကဗ်ာမ်ား – ၆

၀ဏၰပဘာ

 

ရွင္မဟာရ႒သာရလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ျမန္မာေက်ာင္းကိုတက္ခဲ့ဖူးတဲ့သူတိုင္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီးကို သိရွိျပီးသားျဖစ္မွာပါ။ ေမာင္ကာၾကီး ယံုပါတယ္။ “အုိဘယ့္ဘယ္ ၊ အုိဘယ့္သမီးေတာ္ ၊ ထင္ေပၚဘုန္းပ်ံ႕သင္း။ အုိဘယ့္ဘယ္ ၊ အုိဘယ့္သမီးေတာ္ ၊ နတ္ေသာ္ပုံမယြင္း ။အုိဘယ့္ဘယ္၊ အုိဘယ့္သမီးေတာ္ ၊ စေႏၵာလႏွယ္ဝင္း။”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို အားလံုး အလြတ္က်က္မွတ္ခဲ့ဖူးမွာေပါ့။ ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ဆိုတာကလဲ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ိဳးအတြက္ လြန္စြာမႈတန္ဖိုးရွိတဲ့ ပ်ိဳ႕ကဗ်ာမွန္း အားလံုးလဲသိဖူးျပီးသားေလ။

အျခားေသာ အျခားေသာ မွတ္သားဖြယ္ရာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္ရာေတြထဲကမွ ေမာင္ကာၾကီး အခု တင္ျပခ်င္တာက “၀ဏၰပဘာ”ဆိုတဲ့ ရတုေလးအေၾကာင္း။ ဆရာေတာ္ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆံုးမစာေတြ အလွကဗ်ာေတြထဲကမွ ဒီကဗ်ာကို ဘာလို႔ ေမာင္ကာၾကီးပိုၾကိဳက္သြားရလဲ ဆိုတာက ခိုင္လံုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်ရွိျပီးသား။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္ရာေတြထဲမွာ ေမာင္ကာၾကီး အမွတ္မမွားဘူးဆိုရင္ အခ်စ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ကဗ်ာဆိုလို႔ ႏွစ္ပုဒ္ထဲပဲရွိပါတယ္။ တစ္ပုဒ္က ႏွမလက္ေလ်ာ့ေနေလေတာ့ လို႔ အသိမ်ားက်တဲ့ “ပုေရနိသင္”ခ်ီ ရတုရယ္ ေနာက္တစ္ပုဒ္ကေတာ့ ဒီ ၀ဏၰပဘာရယ္။ အဲ့ဒီ ႏွလံုးသားေရးရာ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္မွာမွ ၀ဏၰပဘာကိုပိုျပီး ႏွစ္သက္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ဒီကဗ်ာဟာ ဆရာေတာ္ ရဟန္းမ၀တ္မွီ ၁၆ႏွစ္ေက်ာ္ အရြယ္ ႏုနယ္တုန္းမွာ ေရးသားခဲ့လို႔ပါ။ လူအျဖစ္နဲ႔ ေရးတဲ့ အခ်စ္ကဗ်ာဆိုေတာ့ လူငယ္ဆန္ဆန္ အလွဖြဲ႕ေတြ တင္စားမႈေတြက ပိုျပီးဆန္းသစ္တာေပါ့ေလ။ ပုေရနိသင္က် ရဟန္းဘ၀နဲ႔ ေရးခဲ့တာဆိုေတာ့ “ဖန္လည္ရဟတ္၊ တပတ္ပတ္လွ်င္၊ အနတၱဒုကၡ၊ အနိစၥလည္း၊ ႏွလံုးပူစြ၊ ေပးလွဴ စြန္႔ၾက၊ သည္ဘ၀တြင္၊ ႏွမလက္ေလွ်ာ႔၊ ေနေလေတာ့”တို႔ ဘာတို႔ဆိုတဲ့ သံေ၀ဂသံ တရားသံေတြ နည္းနည္းေႏွာသြားတဲ့အတြက္ ေမာင္ကာၾကီးလို တဏွာ႐ူးတဲ့ ငမူးေတြက သိပ္မၾကိဳက္ဘူး၊ ေျပာရရင္ ဟတ္မထိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလိုပဲေျပာရမွာေပါ့။

အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ ဒီကဗ်ာနဲ႔ပတ္ျပီးေရးမယ္လို႔ ၾကံလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အရင့္အရင္က ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္းေတြနဲ႔မတူ ေရးဖို႔ အခက္အခဲနည္းနည္းရွိပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ဖြဲ႕ထားတဲ့ လကၤာေတြနဲ႔ ေခတ္အလိုက္ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ စကားလံုး အသံုးအႏႈံးေတြေၾကာင့္ စကားေျပသေဘာေရးတဲ့အခါမွာ ေတာ္ေတာ့ကို ေခါင္းစားရပါတယ္။ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ ေခတ္ေဟာင္းစာေပနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈ နည္းရျခင္းက အဓိကျဖစ္မွာေပါ့။ ဆိုေတာ့ကာ ဒီ၀ဏၰပဘာကို စကားေျပေရးရာမွာ အရင္ကလို ရွင္းလင္းခ်က္ စကားေျပမဟုတ္ပဲ ခံစားမႈ စကားေျပဆန္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းဟာ ဆရာေတာ္ရွင္မဟာရ႒သာရ တစ္ျဖစ္လဲ ေမာင္ေမာက္ရဲ႕ စကားေတြကိုသာ အေျခခံျပီး ေရးခဲ့တဲ့အတြက္ စာမသြားျခင္း စကားေျပမဆန္ျခင္းမ်ားရွိပါက ေမာင္ကာၾကီးကိုသာ အျပစ္တင္က်ပါကုန္။

ကဲ အခုေတာ့ ၀ဏၰပဘာေလးကို “အလိုေလး။ လွရက္ႏိုင္လြန္းလိုက္တာ၊ တင့္ရက္ႏိုင္လြန္းေပတာ၊ ယဥ္ရက္ႏိုင္လြန္းခဲ့တာ” ဆိုတဲ့ စကားေလးနဲ႔ပဲ စဖြင့္လိုက္ပါျပီ။

၀ဏၰပဘာ။“၀ဏၰ”ဆိုတဲ့အဆင္း “ပဘာ”ဆိုတဲ့အေရာင္ ဒီႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကိုပိုင္ဆိုထားတဲ့ အလြန္တစ္ရာမွ အသေရတင့္တယ္လွတဲ့ ဒီမိန္းကေလးဟာ က်ဳပ္အတြက္ေတာ့ အဆင္းေရာအျခင္းပါ ျပည့္စံုသူလို႔ ဆိုရမလားပဲ။ က်ဳပ္အထင္ေတာ့ အရြယ္ရဲ႕ပ်ိဳျမစ္ျခင္းကို က်စ္လ်စ္တဲ့ ကိုယ္ခႏၶာဖြဲ႔စည္းမႈေတြက ပိုျပီးေတာ့ ေပၚလြင္ေစခဲ့သလိုပဲ။ အျဖဴေရာင္ၾကက္ေတာင္စီးကိုအသံုးျပဳျပီး အျမိတ္အစို႔ေလးထြက္ေနေအာင္ ထံုးထားတဲ့ဆံထံုးပိုင္ရွင္ သူေလးကို ၾကည့္ရတာေလ နတ္သမီးေလးတစ္ပါးအလားပါပဲ။ ႏုနယ္လွတဲ့သူ႔ရဲ႕အသားအေရေတြက ေအာင္မေလးေလး ၀ါစိုင္ခဲၾကီးေပပဲလား။ က်ဳပ္ေတာ့ျဖင့္ ၫွင္းႏြဲ႕ႏြဲ႕ေလး တိုက္ေနတဲ့ေလစိမ္းေတြ သူ႕ကိုယ္ကိုထိမိ ခိုက္မိျပီး သူေလးရဲ႕ ကိုယ္ေပၚ ေသြးေျခေတြဥသြားမွာ စိုးမိပါရဲ႕ဗ်ာ။ ေအာင္မယ္ က်ဳပ္ကဒီလိုမ်ိဳးေျပာလိုက္လို႔ အလြန္ပိုတဲ့ေမာင္ပိုလို႔ အထင္ေစာျပီးမေျပာလိုက္ပါနဲ႔ဦး။ က်ဳပ္ကတစ္ကယ္ေျပာတာဗ်။ သူ႔ရဲ႕အသားေလးေတြႏုခ်က္ကေတာ့ဗ်ာ တစ္ျခားမဆိုထားနဲ႔ လက္ဖ်ားေလးေတြကိုုပဲၾကည့္။ အနီရင့္ေရာင္၊ ကြမ္းေသြးနီေရာင္၊ ဒန္းနီေရာင္ အိုဗ်ာ သက္တံ့ၾကီးတစ္ခုလိုထင္ရေလာက္ေအာင္ကို ယွက္ျဖာေနတဲ့ေသြးေၾကာ ေလးေတြျမင္ရေအာင္ကို ႏုႏုညက္ေနတာပဲ။ ၾကိဳင္ေမႊးထံုသင္းလွတဲ့ ကတိုးနံ႔သာရည္ရနံ႔ေလးကလည္း တစ္ခါတစ္ခါ ေလေျပေလးနဲ႔အတူ က်ဳပ္ရဲ႕ဂႏၶာ႐ံုကို သိမ္းပိုက္သြားေလရဲ႕။ ေကာ့ညြတ္ေနတဲ့ မ်က္ေတာင္ေလးေတြနဲ႔အတူ ေသးသြယ္လွတဲ့မ်က္ခံုးေလးေတြက တိုင္းေက်ာ္ျပည္ေက်ာ္ နန္းတြင္းသံုးပန္းခ်ီဆရာေက်ာ္ရဲ႕ စုတ္တစ္ခ်က္ထက္ပိုျပီး ပိရိေသသပ္လွပႏိုင္လြန္းေလတယ္။ ျဗဟၼာ၊ နတ္သိၾကားတို႔ ဖန္းဆင္းအပ္တဲ့ ဒီေရႊစင္႐ုပ္ေလးမွာ အျပစ္ဆုိလို႔ ေျပာဖြယ္ရာတစ္စက္ကေလးေတာင္ မရွိေအာင္ ေျခာက္ျပစ္ကင္းလိုက္တာ။ မွန္တစ္ခ်က္လိုပဲ အလွတရားကို ရွင္းရွင္းၾကီး ထင္ဟပ္ေစလိုက္တာ။

“ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့အျပံဳး၊ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာပါတဲ့အျပံဳး၊ အျပံဳးမမည္တဲ့အျပံဳးနဲ႔ သူေလးျပံဳးေနပါလား။ သူဇာအလွရွင္ သက္လ်ာခင္ေလး ရယ္ ေပၚလြင္စြာျပံဳးလိုက္စမ္းပါ၊ ရယ္ရႊင္စြာျပံဳးလိုက္စမ္းပါ၊ ၾကည္ႏူးစြာျပံဳးလိုက္စမ္းပါ။ ဒီလို္ဆည္းဆာညိဳမွာ မခို႔တ႐ို႕အျပံဳးေလးကိုပဲ ျမင္ေနရတာ အေမာင္ မ၀င့္မရဲ ျဖစ္ လြန္းလို႔ပါႏွမရယ္”။

ဣတိၳယတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလွကို ငါးပါးေသာအရာေတြနဲ႔ တင္စားတက္က်တယ္။ အရင္က က်ဳပ္စဥ္းစားမိတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးငါးပါးေသာဂုဏ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ကယ္ေရာအျပင္မွာရွိႏိုင္ရဲ႕လားလို႔ေပါ့။ အခုေတာ့ ဒီလိုအမ်ိဳးသမီးမ်ိဳး တစ္ကယ္ရွိတယ္ဆိုတာကို က်ဳပ္ယံုသြားပါျပီေလ။ တင့္တယ္ေသာအသားအေရ၊ ေျပျပစ္ေသာအ႐ိုးအဆစ္၊ ႏုငယ္လွတဲ့အရြယ္၊ ရွည္လ်ားနက္ေမွာင္ေနတဲ့ဆံပင္ အိုဗ်ာ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္မွာ ပ်ံ႕လြင့္လာတဲ့ ဆည္းလည္းျမည္သလို အသံေလးကအစ အားလံုးအားလံုးေသာ ေကာင္းျခင္းေတြကို ကုန္လံုေအာင္ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ သူေလးက က်ဳပ္ရဲ႕မ်က္စိေရွ႕မွာ ေရာက္ေနျပီေလ။ မျမင္ဘူး မူးျမစ္ထင္မိတယ္လို႔ပဲ ဆိုခ်င္လည္းဆိုပါေတာ့။ က်ဳပ္ကေတာ့ေလ မေမႊးစဖူးအေမႊးထူးတဲ့ နံ႔သာရည္ကို လိမ္းက်န္ထားတဲ့ ၀င္း၀င္းညက္ ေဖြးေဖြးဥအသားအေရပိုင္ရွင္ေလးကို တစ္ကယ္ပဲစဲြလန္သြားမိျပီဗ်ာ။ တစ္ကယ္တန္းေတာ့ ဒီဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္သူေလးရဲ႕ ႐ူပနိကာယ္မွာ မိန္းေမာသြားခဲ့တဲ့က်ဳပ္အျဖစ္က ရယ္ခ်င္စရာေကာင္းပါတယ္ေလ။ ျဖဴလႊတဲ့ၾကိဳးကေလးကို ေကသာထက္မွာ ရစ္ပတ္ဖြဲ႔ေခြထံုးထားတဲ့ သူေလးကို လက္တြဲေဖာ္ ၾကင္ေဖာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့မိတာ ပိုျပီးေတာ့ေတာင္ ရယ္စရာေကာင္းေနမလားပဲ။ လွတယ္ဆိုတဲ့စကားထက္ပိုျပီး တင္စားရမယ့္ ေျပျပစ္ညက္ေညာသူေလး ႏြဲ႔ေႏွာင္းရွင္းသန္႔သူေလးကို ျမင္ရတာ နတ္သက္ေလ်ာလာတဲ့ သူေပလားထင္မိရဲ႕။ ေရးေရးျမင္႐ံုနဲ႔ ေပၚေပၚထင္ လြန္းလွတဲ့ ေက်ာ့ႏိုင္ရွင္းႏိုင္သူေလးပါ။ ျဖိဳးေမာက္တဲ့၊ေသးသြယ္တဲ့၊ငြားစြင့္တဲ့ ကိုယ္ခႏၶာေကာက္ေၾကာင္းေလးေတြက ႐ႈ႕ခ်င္စဖြယ္အတိေပါ့။

ငယ္ရြယ္သူမ်ားသဘာ၀ အေဖာ္ေတြ အေပါင္းေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားမႈျပဳျခင္းဆိုတာ ျဖစ္ျမဲျဖစ္ရာပါေလ။ လြတ္လပ္တဲ့ သူငယ္ဘ၀ကို ဟန္ေဆာင္မႈကင္းစြာနဲ႔ သူေလးလည္းျဖတ္သန္းေနေလရဲ႕။ ေပါင္းေဖာ္ေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားေနေလရဲ႕။ ေပါ့ပါးတဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ ျမဴးထူးစြာ ေဆာ့ကစားေနတဲ့ သူေလးရဲ႕ ဆံထံုးစုလည္းရစ္ေႏွာင္ထံုးေလးဟာ ေျပေလ်ာ့စျပဳလာေလျပီ။ ဒီဆံထံုးေလးကို တင္းက်က္သက္ရပ္စြာ ျပန္ထံုးလိုက္ပါႏွမေလးရယ္။ ဒီအတိုင္းပဲေတာ့ မေနလိုက္ပါနဲ႔။ ေဆာ့ကစားလိုစိတ္အေပၚ အာ႐ံုေရာက္ျပီး စုလည္းဆံထံုးေလးကို ျပန္ျပင္ထံုးသလို မထံုးသလိုေတာ့ မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔။ ကႏြဲ႕ကလ်ႏိုင္လွတဲ့ ႏွမေလးရဲ႕အသြင္အျပင္ကို ဒီအေမာင္ မၾကည့္ရက္လို႔ပါကြယ္။

အင္း သူေလးရဲ႕အလွကိုေျပာရမယ္ဆိုရင္ ပင္ကိုအလွတစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ မျပီးႏိုင္ေသးပါဘူးေလ။ သာေမာဖြယ္ အျပင္အဆင္ေတြကလည္း သူေလးကို ေဒ၀စၦရာအလွနတ္ဖုရားမေလးအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းေပးေနတာပဲ။ ဂုဏ္ျမင့္သူသာ ဂုဏ္ရည္ျမင့္မ်ဳိးေပမို႔ သူေလးကလည္းေလ ျပင္တက္ ဆင္တက္လြန္းလွေပတယ္။ ျပစ္မ်ိဳးကင္းစင္တဲ့ လွထိပ္ေခါင္တင္တစ္ပါးရဲ႕ ဆင္ယဥ္ထံုးဖြဲ႔မႈေတြဟာ အတိုင္းသားကို ျမင္သာေနရတယ္။ ျခဴးပန္းႏြယ္ေတြကို အေျမာင္းလိုက္စီခ်ယ္ထားတဲ့ ေရႊေရးထမီရဲ႕အထက္မွာ အဖိုးမ်ားစြာထိုက္တန္တဲ့ အာနီပုလဲစီ ေရႊခါးစီးၾကိဳးကို ၀တ္ဆင္ထားျခင္းကလည္း လိုက္ဖက္လွေပပ။    ဘယ္သူျပိဳင္လို႔လွႏိုင္မွာလဲ။ ဇမၺဴတစ္ခြင္မွာျပိဳင္သူ႐ႈံးရမွာေပါ့။ သူ႔လိုမ်ိဳး သူေလးလိုမ်ိဳး ဘိုးသိၾကားေစတဲ့ နတ္မိမယ္ေတြ ဘယ္မွာမ်ားရွိႏိုင္ဦးမွာလည္းေလ။

အလိုေလး ေလး။ ပင့္သက္တစ္ခ်က္ကို႐ႈိက္ဖို႔ေတာင္ က်ဳပ္ေမ့သြားပါေပါ့လား။ နဂိုေနလွသူေလးရဲ႕ အျပင္အဆင္အလွကို က်ဳပ္႐ႈမ၀ႏိုင္ေပဘူး။ ကႏြဲ႔ကလ်လႈပ္ရွားမႈေတြရဲ႕ေနာက္မွာ ႐ိုးသားပြင့္လင္းမႈဟာ ကပ္လ်က္ပါလာေနေလရဲ႕။ အခုလို လြတ္လပ္စြာေနရတာကို သူေလး ေပ်ာ္ေနတယ္။ သူေလး ေပ်ာ္တဲ့အတိုင္းလည္း ေနေနတယ္။ ခုန္ေပါက္ေဆာ့ကစားေနတယ္။ ျမဴးတူးကာလႈပ္ရွားေနတယ္။ သူေလးရဲ႕ ကပိုယိုလႈပ္ရွားမႈေတြဟာ တစ္ခါတစ္ခါ လွ်ပ္ပ်က္သလို ျဖစ္သြားေစတယ္။ ေရႊအကႌ် ဇာပ၀ါပါးက လႈပ္ရွားသြားတယ္။ အသက္႐ႈသံမွားေလာက္ေအာင္ အလွအရားေတြ က်ဳပ္စကၡဳကိုထင္ဟပ္ လာေနတယ္။ သမ႐ိုးက်မဟုတ္တဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္ခုက က်ဳပ္သႏၱာန္ကို ျမားတစ္ဆင္းလို စူး၀င္လာေနတယ္။ ယခုဆိုေနလည္းေစာင္းလာျပီ။ ဆည္းဆာဟာ ၀ိုးတစ္၀ါးျဖစ္ေနျပီ။ အလင္းေရာင္ေတြမွိန္ေနေလျပီ။ က်ဳပ္ သူေလးကိုျမင္ေနရတယ္။ မိုးနတ္သူဇာ ေလးကို က်ဳပ္ေတြ႔ေနရတယ္။

အလိုေလးေလး အလိုေလး။ က်ဳပ္ သူ႔အလွကို ျမင္ေနခဲ့ရတယ္။            ။

ဒီရတု တစ္ပုဒ္လံုးမွာ ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ ရင္ကို ဒိုင္းကနဲ႔ ၀င္သြားေစတဲ့ စာေၾကာင္းက ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ရဲ႕ အသိမ္းစာေၾကာင္း။ “ေရႊရင္ဖံုးတံု႔ မဖံုးတံု႔”ဆိုတာ။ ေမာင္ကာၾကီးေလ ဒီစာသားကို ဖတ္မိေတာ့ ဘာကိုျမင္လို႔ ဘာကိုထင္ရမလဲ။ ဘာကိုေတြးလို႔ ဘယ္လိုေမးရမွန္းမသိေအာင္ကို ျဖစ္သြားတာ။ ထင္ပါတယ္။ ေမာင္ေမာက္ကေလးကေတာ့ သူ႔ အလွပေဂးေလးရဲ႕ ခ်ံဳလႊာ ဇာပ၀ါပါးေလး လႈပ္ခတ္မႈကို ဆိုခ်င္တာျဖစ္မွာပါ။ သို႔ေပသိ ေမာင္ကာၾကီးလို႔ တဏွာၾကိဳက္တဲ့ ငမိုက္ေတြကေတာ့ ကိုယ္လိုရာ ကိုယ္ဆြဲေတြးတာ ျဖစ္မွာေပါ့။ တစ္ကယ္ပါဗ်ာ။ ေမာင္ကာၾကီးစိတ္ထဲ တစ္ကယ္ၾကီးကို အဲ့လိုထင္မိသြားတာ။ ဆရာေတာ္ အဲ ေမာင္ေမာက္ကိုလဲ ေတာ္ေတာ္ေလးစားသြားတယ္။ ကိုယ္ျမင္တာကို ျမင္တဲ့အတိုင္း ေရးတတ္ပါ့ လို႔ေပါ့။

ဒီ၀ဏၰပဘာဆိုတဲ့ ေတာင့္တဲ့တြန္႔ရတုေလးနဲ႔ပဲ အင္း၀ေခတ္ရဲ႕ စာဆိုေက်ာ္တစ္ပါးျဖစ္သူ ဆရာေတာ္ရွင္မဟာရဠသာရကို ဂါရ၀ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ပညာဥာဏ္၊ ကဗ်ာဥာဏ္ စာဥာဏ္ကုိလဲ ပူေဇာ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အႏုပညာအေမြခံ သားတပည့္ျဖစ္တဲ့ ေမာင္ကာၾကီးတို႔ကိုလဲ ေစာင့္ေရာက္ေပးပါ။ ဥာဏ္အလင္းရေအာင္လဲ ျပသေပးပါလို႔ ေတာင္းဆုပတၳနာျပဳပါတယ္ ဘုရား။

ကဲေလ ဒီမွာပဲ ၀ဏၰပဘာရဲ႕အေၾကာင္းကို ေတာ္ဦးစို႔။ ေနာက္ ေနာင္လဲ အခါသင့္ အခြင့္သာရင္ ေမာင္ကာၾကီးအတြက္ မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ေစတဲ့ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္းကို ေရးသားပါဦးမယ္။ ဒီစာစုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးတစ္ေယာက္ ခံစားရသမွ်ကို ခံစားမိတဲ့အတိုင္း ေရးသားေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ အမွားအယြင္းမ်ားရွိခဲ့ပါက အျပစ္မျမင္ပဲ “ေအာ္… ဒီသူငယ္ သူဥာဏ္မွီသေလာက္ ေရးထားတာပါလား” လို႔ အခ်စ္၀င္ပါက်ပါဦးလို႔။   ။ လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၵာမိပါ။

အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္သာ ျဖစ္သည္

Courage

 

 

၀ဏၰပဘာ

 

၁။ ၀ဏၰပဘာ၊ ကလ်ာဖူးစသစ္၊ ပ်ိဳျမစ္ျမစ္လွ်င္၊ က်စ္လ်စ္တင့္စံပယ္၊ လွမ်ိဳးၾကြယ္သား၊ ဆံသြယ္ျမျမိတ္စို႔၊ ဆင္းေရာင္ပ်ိဳ႕ကို၊ နတ္တို႔ဆင္ထိုက္တန္၊ ဆင္းစုံၾကန္သား၊ အလြန္ရေပခက္၊ ျဖဴျမိတ္ရြက္ႏွင့္၊ လက္လက္လွထိ္န္ေျပး၊ ေရႊရည္ေရးသို႔၊ ပ်ံ႕ေမႊးေရႊအကႌ်၊ ေရႊထမီႏွင့္၊ မ်က္စီေရႊနားေတာင္း၊ ႏြဲ႔ႏြဲ႕ေႏွာင္းမူ၊ ေရာင္ ေမာင္း ကြမ္း ရည္ သြား၊ သက္တင္လားသို႔၊ လက္ဖ်ားဒန္းနီေရာင္၊ လွတန္ေဆာင္မူ၊ မ်က္ေတာင္ေကာ့ညြတ္ေသး၊ စုတ္ျဖင့္ေရးသို႔၊ ၾကိဳင္ေအးကတိုးရည္၊ ထံုမ်ိဳးၾကည္၍၊ နတ္ျပည္မိုးသူဇာ၊ ပ်ံ႕သက္လွာသို႔၊ ႐ႈသာတင့္စႏိုး၊ လွေခါင္မိုးလွ်င္၊ ျပစ္မ်ိဳးမွဲ႔မထင္၊ နတ္႐ုပ္သြင္သို႔၊ ျဖဴစင္ေရႊေရာင္၀င္း၊ လွမွန္ကင္းကို၊ ညခင္းဆည္းဆာတြင္၊ ကၽြႏု္ပ္ျမင္သည္။ ။ ရယ္ရႊင္ျပံဳးတုံ႔ မျပံဳးတံု႔။

 

၂။ ပဥၥကလ်ာ၊ ညိဳျပာတင့္ဆင္းေရာင္၊ ေရႊၾကက္ေတာင္ႏွင့္၊ ျဖဴေရာင္ေရးထင္စြ၊ သြယ္ေခြခ်၍၊ ထြန္းပကိုယ္ေရာင္၀င္း၊ ျပာႏြဲ႔ရွင္းမူ၊ ပ်ံ႕သင္းနံ႔သာေပ်ာင္း၊ မေမႊးေတာင္းတည့္၊ တင့္ေၾကာင္းဆင္းစံပယ္၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္တည့္၊ နိကာယ္ဆင္းေရာင္ေျမ႕၊ ဆယ္ႏွစ္ေစ့ကို၊ ၾကံ၍သန္ရည္ထင္၊ ျမင့္ၾကာတင္ခဲ့၊ ပံုျပင္နတ္တူေလ်ာ၊ ျပာႏြဲ႔ေခ်ာလွ်င္၊ တင့္ေမာလြန္က်စ္လ်စ္၊ ပုလဲႏွစ္သို႔၊ ေျပျပစ္တင့္ဆံုဆည္း၊ မိညက္ၾကည္းသည္။ ။စုလည္းထံုးတံု႔ မထံုးတံု႔။

 

၃။ ေဒ၀စၦရာ၊ ျပင္လ်ာတင့္ဆင္းေရာင္၊ ေရႊၾကက္ေတာင္ႏွင့္၊ လွေခါင္ျပစ္မ်ိဳးလြတ္၊ ျပာထြတ္ထြတ္လွ်င္၊ ရစ္ပတ္ျခဴးေႁမွာင့္စီ၊ ေရႊထမီႏွင့္၊ အာနီသိန္းတန္မ်ိဳး၊ ေရႊခါးၾကိဳးလည္း၊ စံမ်ိဳးေန႔တိုင္းပင္၊ အျမဲဆင္၍၊ ကၽြန္းတြင္ဇမၼဴလံုး၊ ျပိဳင္တုိင္း႐ႈံးသည္၊ ျပစ္လံုးပင္းေ၀းကြာ၊ မိုးသူဇာကို၊ ဆည္းဆာညရီတြင္၊ ကၽြႏု္ပ္ျမင္သည္။      ။ ေရႊရင္ဖံုးတံု႔ မဖံုးတံု႔။

 

ေတာင့္တဲ့တြန္႔ရတု                                                                                              ရွင္မဟာရ႒သာရ

 

About Courage

has written 45 post in this Website..