ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်မြန်မာလူမျိုးများအတွက်

cobraAugust 20, 20101min576
ငွေဟာ လူတွေရဲ့သည်းခြေကြိုက်တစ်မျိုးဖြစ်ပါတယ် ။ လူတွေရဲ့ သည်းခြေကြိုက်ဖြစ်
သည့်အတွက် လူတိုင်းဟာ ငွေကိုမက်မောကြပါတယ် ။ ငွေကြောင့် လူတွေချမ်းသာသုခရကြ သလို
ငွေကြောင့်လည်း သောကပင်လယ်ဝေနေကြရတဲ့ လူတွေလည်း အများကြီးရှိပါတယ် ။

ငွေကို လူတွေ ဘာကြောင့်မက်မောနေကြတာလဲလို့ ဆိုရင် အဓိကအခြေခံအကြောင်း
ရင်းကတော့ စားဝတ်နေရေး ၊ ကျန်းမာရေးတွေကြောင့်ပဲ ဖြစ်ပါတယ် ။ စားဝတ်နေရေး ၊ ကျန်း
မာရေးအတွက် ငွေဟာ အဓိကအခြေခံပေါင်းကူးတံတားကြီး ဖြစ်ခဲ့ရပါတယ် ။

ဒါကြောင့် ငွေကိုသာရမယ်ဆိုရင် အရာရာကို စွန့်လွှတ်ရဲတဲ့ လူတွေတောင်ရှိပါတယ်။
တစ်ချို့က ငွေကိုသာရမယ်ဆိုရင် မိမိတို့ရဲ့အရှက်နဲ့သိက္ခာကို စတေးပြီးရှာကြံကြပါတယ်။
တစ်ချို့ကတော့ သူတစ်ပါးတွေရဲ့အသက်ကိုပါသတ်ပြီး တိုက်ခိုက်လုယက်ယူကြပြန်ပါတယ်။

တစ်ချို့ကျပြန်တော့လည်း မျက်မှောက်ဘဝမှာ ဖြစ်ပျက်နေတဲ့ ဘဝပြဿနာကို ဖြေရှင်းနိုင်ဖို့
အတွက် သံသရာမှာ ကျင်လည်ရမည့်အရေးကိုပါ ထည့်မစဉ်းစားနိုင်တော့ပဲ ဘဝကို ရေစုန်
မျှောလိုက်ကြတဲ့ လူတွေလည်း ရှိခဲ့ကြပါတယ် ။

မိမိတို့ ဘိုးဘေးစဉ်ဆက်တွေ ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်လာခဲ့တဲ့ လူမျိုး ၊ ဘာသာ ၊
ယဉ်ကျေးမှု စတာတွေလည်း သတိမထားနိုင်ပဲ လက်ရှိတွေ့ကြုံနေရတဲ့ ဘဝအခက်အခဲကို
ပြေလည်သွားရင် ပြီးတာပဲဆိုပြီး အမျိုး ၊ ဘာသာအပေါ် သစ္စာမဲ့သွားကြတဲ့ လူတွေလည်း
အများကြီးပါပဲ ။

ဒီအကြောင်းနဲ့ပတ်သက်ပြီး ရန်ကုန်မြို့ ၊ ဒဂုံမြို့သစ်မြောက်ပိုင်းမှာနေတဲ့ ကိုကြည်လွင်
မခင်အုန်းမြင့်တို့ မိသားစုအကြောင်းကို ပြောပြချင်ပါတယ် ။ ကိုကြည်လွင် + မခင်အုန်းမြင့်တို့ မှာ
သားသမီးခြောက်ယောက်ရှိပါတယ် ။ အကြီးနှစ်ယောက်ကတော့ အိမ်ထောင်ကျသွားကြပြီ မို့
မိဘတွေနဲ့အတူမနေကြတော့ဘူး ။ ကျန်တဲ့လေးယောက်ကတော့ မိဘတွေနဲ့အတူနေပြီး

သုံးယောက်ကတော့ ကကျောင်းတက်နေတုန်း ဖြစ်ပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင်ဟာ အလွန်ရိုးသားဖြူစင်တဲ့ လူတစ်ယောက်ဖြစ်ပါတယ် ။ ဆေးလိပ်အရက်
စတာတွေလည်း မသောက်မစားပါဘူး ။ သားသမီးတွေအပေါ်မှာ ဖခင်ကောင်းတစ်ယောက်ပီ
သစွာ လုပ်ကိုင်ကျွေးမွေး ပြုစုစောင့်ရှောက်ခဲ့ပါတယ် ။

အသက် ၅ဝလောက်အရောက်မှာတော့ ကိုကြည်လွင်ရဲ့ဘဝကျဆုံးချိန်လို့ပဲ ပြောရမှာပါပဲ။
တစ်နေ့မှာ ကိုကြည်လွင် ဘဝအတွက် အမှောင်လမ်းကို လျှောက်လှမ်းဖို့ လေဖြတ်ခြင်း
ရောဂါဆိုတဲ့ အရိပ်မဲကြီးကျရောက်ခဲ့ပါတယ်။ ခန္ဓာကိုယ်ညာဘက်တစ်ခြမ်းလုံး ဘယ်လိုမှ

လှုပ်ရှားလို့မရတော့ပဲ အိပ်ယာထဲမှာ ဘုန်းဘုန်းလဲခဲ့ရပါတယ် ။

တစ်အိမ်လုံးမှာ ကိုကြည်လွင်ရဲ့လုပ်စာနဲ့ ဘဝရပ်တည်နေရတဲ့ မိသားစုစားဝတ်နေရေး
ဟာ တော်တော်လေးကျပ်တည်းသွားခဲ့ရပါတယ် ။ ကိုကြည်လွင်ရဲ့ ရောဂါကိုလည်း ရှိသမျှ
ပစ္စည်းလေးတွေကို ထုခွဲရောင်းချပြီး ကုသပေးပေမယ့်လည်း ထူးခြားခြင်း မရှိခဲ့ပါဘူး။

ဇနီးဖြစ်သူ မခင်အုန်းမြင့်အနေနဲ့လည်း အိမ်ထောင်ကျကတည်းက ဘာလုပ်ငန်းမှ
လုပ်ကိုင်ခဲ့ဖူးတာမဟုတ်ပါဘူး ။ ဒါပေမယ့် အခုလို အရေးကြုံလာတဲ့အခါမှာတော့ မိသားစု စား
ဝတ်နေရေးအတွက် ရပ်ကွက်ထဲမှာ အိမ်တကာအဝတ်လျှော်လိုက် ၊ မိုးတွင်းကာလမှာ ချောင်း

မြောင်းထဲက ကန်စွန်းရွက်ခူးရောင်းလိုက် ၊ သူတစ်ပါး အိမ်ခြံဝင်းအတွင်း ပေါင်းမြက်ရှင်းလိုက်
စတဲ့ကျပန်းအလုပ်များကို လုပ်ကိုင်ရပါတော့တယ် ။

မခင်အုန်းမြင့်ရဲ့ ကြိုးစားမှု လုံ့လဝီရိယတွေကြောင့် မိသားစု စားဝတ်နေရေးမှာ
အချောင်လည်ကြီးမဟုတ်ပေမယ့် ငါးပိရေနဲ့ကန်စွန်းရွက်တို့စရာကတော့ နပ်မှန်ခဲ့ပါတယ် ။

ဒါပေမယ့် “ ကံဆိုးမသွားရာ မိုးလိုက်လို့ရွာ “ ဆိုသလို သူတို့မိသားစုရဲ့ ကံဆိုးမိုးမှောင်
ကျတဲ့ နေ့တစ်နေ့ နောက်ထပ်ကြုံတွေ့လာရပြန်ပါတယ် ။ မြန်မာနိုင်ငံအောက်ပိုင်း ဧရာဝတီ
တိုင်းနှင့်ရန်ကုန်တိုင်းတွေမှာ ကျရောက်ခဲ့တဲ့ နာဂစ်ဆိုင်ကလုန်းမုန်တိုင်းကြီးဟာ သူတို့မှီခိုနေ
ထိုင်ရာ အိမ်ဂေဟာကို ဖျက်ဆီးဝါးမြိုပစ်လိုက်ပါတယ် ။

မခင်အုန်းမြင့်ဟာ လေဖြတ်ရောဂါနဲ့အိပ်ယာထဲမှာ ဘုန်းဘုန်းလဲနေတဲ့ ကိုကြည်လွင် ကို
ပြုစုနေရတာကတစ်မျိုး ၊ မိသားစုစားဝတ်နေရေးကျပ်တည်းရတာကတစ်ဖုံ ၊ နေအိမ်ပြိုလဲ
သွားရတာက တစ်နည်းဆိုတော့ သောကအပူလုံး ကြိမ်မီးအုံးသလိုမျိုး ဖြစ်ခဲ့ရပါတယ် ။

ရန်ကုန်မြို့အနေအထားအရ နေဖြစ်ရုံအိမ်တစ်လုံးဆောက်နိုင်ဖို့ဆိုတာတောင် တော်
ရုံတန်ရုံငွေကြေးနဲ့ မပြီးမြောက်နိုင်ပါဘူး ။ ကိုကြည်လွင်သာ ကျန်းမာရေးကောင်းနေမယ်ဆိုရင်
လည်း ပြိုလဲပျက်စီးသွားတဲ့ အိမ်ရဲ့အပိုင်းအစလေးတွေနဲ့ ပြန်ဆောက်လိုက်မယ် ဆိုရင်တောင်
ဖြစ်သလိုနေနိုင်လောက်တဲ့ အိမ်ကတော့ ဆောက်လို့ရနိုင်ပါတယ် ။ အခုတော့ သူတို့မိသားစု
အနေနဲ့ သိကြားမင်းစေခိုင်းတဲ့ ဝိသကြိုနတ်သားဖန်ဆင်းပေးမယ့် အိမ်ဂေဟာကိုပဲ မျှော်လင့်
နေရပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင်အနေနဲ့လည်း စိတ်သွားတိုင်း ကိုယ်မပါ လိုရာမရောက် ခရီးမပေါက်ဖြစ်
နေတဲ့အပြင် အသက်ရှင်လျက် ဘဝသေသလို ဖြစ်နေပါတယ် ။
နာဂစ်ဆိုင်ကလုန်းမုန်တိုင်းကြီး ပြီးဆုံးသွားတဲ့အခါ ပျက်စီးဆုံးရှုံးသွားကြတဲ့ မိသားစု
တွေကို လူမျိုးအသီးသီး ၊ ဘာသာစုံအသီးသီးတို့မှ စွမ်းအားရှိသလောက် ကူညီထောက်ပံ့လှူ
ဒါန်းမှုတွေ ပြုခဲ့ကြပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင် + မခင်အုန်းမြင့်တို့နေတဲ့ ရပ်ကွက်ထဲမှာလည်း ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့
အခြားဘာသာရေးအသင်းအဖွဲ့များမှ ပုဂ္ဂိုလ်တွေလည်း လာရောက်လှူဒါန်းလျက်ရှိပါတယ် ။
အဲဒီပုဂ္ဂိုလ်တွေဟာ မရှိဆင်းရဲနွမ်းပါးတဲ့လူတွေကို လူသားချင်းစာနာထောက်ထားပြီး ရိုးရိုးသား
သားနဲ့ ထောက်ပံ့လှူဒါန်းကြမယ်ဆိုရင် ဝမ်းမြောက်စွာ သာဓုခေါ်စရာ ဖြစ်ပါတယ် ။

ဒါပေမယ့် “ ပွဲလန့်တုန်းဖျာခင်း “ဆိုတဲ့ပုံစံမျိုးဆိုရင်တော့ ဒါဟာ တကယ့်စေတနာ
အစစ်အမှန် မဟုတ်ပါဘူး ။ ဗုဒ္ဓဘာသာထုံးတမ်းအစဉ်အလာအရ အလှူဒါနပြုကြပြီဆိုလျှင်
ကိုယ်လှူဒါန်းလိုက်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ထံက ဘာမှမျှော်လင့်ချက်မထားပါဘူး ။ ဗုဒ္ဓကလည်း ခံတွင်းက
ထွေးထုတ်လိုက်တဲ့ တံတွေးပေါက်လို ကပ်ငြိတွယ်တာခြင်း မရှိပဲ လွတ်လွတ်ကျွတ်ကျွတ် စွန့်
ကြဲရမယ်ဆိုပြီး ဟောကြားတော်မူခဲ့ပါတယ် ။

အချို့ဘာသာဝင်တွေက အဲဒီလို မဟုတ်ပါဘူး ။ ကိုယ့်ဆီကပေးရင် သူ့ဆီကလည်း
ပြန်လိုချင်မှုတွေ ရှိကြပါတယ် ။ အဲဒါကတော့ အခြားတော့မဟုတ်ပါဘူး ။ သူတို့နဲ့ အမြင်တူ
အကျင့်တူဖြစ်တဲ့ ဘာသာတရားကို ကိုးကွယ်ယုံကြည်ဖို့ရာပါပဲ ။

ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေဟာ အခြားဘာသာဝင်တွေကို အစားအသောက်အကူအညီ
အထောက်အပံ့တွေပေးပြီး ဗုဒ္ဓဘာသာကို အတင်းအကျပ် ကိုးကွယ်ယုံကြည်ခိုင်းတာမျိုး မရှိ
ကြပါဘူး ။ ကိုယ်ကျွေးမွေးထောက်ပံ့လှူဒါန်းနိုင်လို့ ပေးကမ်းစွန့်ကြဲရင်တောင် အယုတ် – အလတ်
– အမြတ်မရွေး လူမျိုးမရွေး ၊ ဘာသာမရွေး ၊ ပုဂ္ဂိုလ်မရွေးဘဲ လွတ်လွတ်လပ်လပ်စွန့်
ကြဲပေးကမ်းလိုက်တာမျိုးပဲ ရှိပါတယ် ။ ကိုယ်လှူဒါန်းလိုက်လို့ အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်တွေအနေနဲ့ချမ်း
သာသွားတာကို မြင်လိုက်ရရင်ပဲ အလှူပေးပုဂ္ဂိုလ်တွေအနေနဲ့ ဒိဋ္ဌလက်ငင်းကြည်နူးမှုဖြစ်ရတဲ့
ကုသိုလ်မျိုးကိုပဲ မျှော်လင့်ခဲ့ကြပါတယ် ။

အခုလည်းပဲ ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုကို ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့ အခြားဘာသာရေး
အသင်းအဖွဲ့တွေက ကူညီထောက်ပံ့မှုတွေ လာရောက်ပေးကြပါတယ် ။ အစတုန်းကတော့ ဘာ
တစ်ခုမှတောင်းဆိုမှုမရှိဘဲ ပေးကမ်းကြပါတယ် ။ ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုကလည်း သူတို့ မိသားစု
ဒုက္ခရောက်နေတဲ့အချိန်မှာ လာရောက်ပေးကမ်းကြတဲ့အတွက် အဲဒီပုဂ္ဂိုလ်တွေကို
ကျေးဇူးတင်မဆုံးရှိကြပါတယ် ။

နောက်တစ်ဖြည်းဖြည်း အပေးအကမ်းတွေများလာတဲ့အခါ တောင်းဆိုမှုတွေရှိလာကြ
ပါတယ်။ သူတို့ရဲ့တောင်းဆိုမှုတွေကတော့ “ခင်ဗျားတို့ကို အခုလိုကျွေးမွေးနေတာ ကျွန်တော်
တို့က ကျွေးမွေးနေတာမဟုတ်ဘူး ။ ကျွန်တော်တို့ရဲကဘုရားက ကျွေးမွေးနေတာပါ ။
ကျွန်တော်တို့ဘုရားက သူ့ကို အားထားယုံကြည်မယ့် လူသားတွေကို ဘယ်တော့မှပစ်မထားဘူး ။

သူ့ရဲ့တန်ခိုးတော်နဲ့စောင့်ရှောက်နေတယ် ။ ခင်ဗျားတို့မိသားစုအနေနဲ့ ကျွန်တော်တို့ဘုရားကို
ကိုးကွယ်ယုံကြည်မယ်ဆိုရင် ခင်ဗျားတို့ အခုလောလောဆယ်တွေ့ကြုံနေရတဲ့ ဘဝအခက်အခဲ
ပြဿနာတွေကို ကျွန်တော်တို့ဘုရားရဲ့ဆန္ဒတော်အတိုင်း အဆင်ပြေချောမွေ့တဲ့အထိကူညီပါ့မယ်။

ပြိုလဲနေတဲ့အိမ်ကိုလည်း ပြန်ဆောက်ပေးမယ် ။ ကျောင်းထုတ်ထားရတဲ့ ကလေးတွေ ကိုလည်း
ကျောင်းပြန်တက်နိုင်အောင် ဆက်ထားပေးမယ် ။ ခင်ဗျားမှာဖြစ်နေတဲ့ ရောဂါကို လည်း
ကျွန်တော်တို့ဘုရားရဲ့ မေတ္တာနဲ့ပေါင်းစပ်ပြီး သက်သာပျောက်ကင်းတဲ့အထိ အထူးကု
ဆရာဝန်တွေနဲ့ ကုသပေးပါ့မယ် ။ အခုလိုပြောရတာကလည်း ခင်ဗျားတို့ရဲ့ ဒုက္ခတွေကို ကယ်
တင်ချင်လို့ပါ ။ ဒီလိုကယ်တင်တဲ့နေရာမှာလည်း ကျွန်တော်တို့ဘုရားကို ကိုးကွယ်ယုံကြည်မှ
ဖြစ်နိုင်မှာမို့ပါ ။ အဲဒါ ခင်ဗျားတို့ မိသားစုအနေနဲ့ စဉ်းစားပြီးရင် ကျွန်တော်တို့ဆီကို အကြောင်း
ကြားပါ “

ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုဟာ မမျှော်လင့်အချိန်မှာ မမျှော်လင့်တဲ့စကားကို ကြားလိုက်
ရတော့ စိတ်ထဲမှာ တုန်လှုပ်ခြောက်ခြားသွားပါတယ် ။ မိမိတို့ ငယ်ငယ်လေးကတည်းက အရိုး
စွဲအောင် ကိုးကွယ်ယုံကြည်ခဲ့တဲ့ ဘာသာတရားကို စွန့်လွှတ်ပြီး စားဝတ်နေရေး ၊ ကျန်းမာရေး
ကြောင့်အခြားဘာသာတရားကို ကိုးကွယ်ယုံကြည်ရမယ်ဆိုတာ အိမ်မက်တောင်မှမက်ခဲ့ဖူးတာ
မဟုတ်ပါဘူး ။ အခုတော့ ဘယ်လိုမှ ထင်မထားတဲ့အရာတွေက မိမိတို့စိတ်ကို မွန်းကြပ်စေခဲ့ပါ
တယ် ။

ကိုကြည်လွင်အနေနဲ့ စဉ်းစားစရာအချက်နှစ်ချက်ပေါ်လာပါတယ် ။ အဲဒါကတော့
ယခုဘဝကောင်းစားရေးနဲ့ နောင်သံသရာကျင်လည်ရေးတို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ် ။ နောက်ပြီး ဒီကိစ္စ ဟာ
မိသားစုအရေးဖြစ်တဲ့အတွက် မိမိတစ်ဦးတည်းနဲ့တင်လည်း ဆုံးဖြတ်လို့မရပါဘူး ။
အိမ်ထောင်ဦးစီးဖြစ်တဲ့ မိမိက ဆုံးဖြတ်ချက်လွဲမှားသွားပြီဆိုလျှင် ဇနီးနဲ့သားသမီးတွေပါ
မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိအယူဖြစ်သွားနိုင်ပါတယ် ။

တစ်ဘက်ကကြည့်မယ်ဆိုရင်လည်း မိမိကျန်းမာရေးကောင်းစဉ်အခါက နှစ်ထပ်အိမ်
ကြီးအပေါ်မှာ ဘာအပူအပင်မှမရှိဘဲ နေလာခဲ့တဲ့သားသမီးတွေဟာ အခုတော့ တစ်ဘက်ရပ်
တဲကုတ်လေးထဲမှာ ဆင်းဆင်းရဲရဲနဲ့ နေနေရပါတယ် ။
မိသားစုစီးပွားရေး ချွတ်ခြုံကျမှုကြောင့် ကလေးတွေရဲ့ကျောင်းပညာရေးကလည်း
တစ်ပိုင်းတစ်စနဲ့ ကျောင်းထုတ်ထားရပါတယ် ။ သားသမီးတွေရဲ့ ဘဝရှေ့ရေး ၊ မိသားစုစား
ဝတ်နေရေး ၊ မိမိရဲ့ကျန်းမာရေး ၊ နောက်ပြီး တစ်ဘက်ရပ်တဲကုတ်လေးထဲမှာနေရတဲ့ ဘဝ

နောင်ရေးစတာတွေဟာ ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုကို ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့ အခြားဘာသာထဲ ကို
ရောက်ဖို့အတွက် တွန်းအားတွေဖြစ်စေခဲ့ပါတယ် ။

ဒီအချိန်မှာတော့ အခြားဘာသာဝင်တွေဟာ ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုနေတဲ့အိမ်ကို
နေ့ညမပြတ် တစ်ယောက်ပြီးတစ်ယောက် ဝင်ထွက်နေကြပြီး သူတို့ဘုရားက လူသားတွေအပေါ်ကို
ဘယ်လိုစောင့်ရှောက်တယ် ၊ တရားတော်တွေရဲ့အနှစ်သာရတွေဟာ
ဘယ်လိုအကျိုးကျေးဇူးများတယ် ၊ သူတို့ဘုရားသာလျှင် လူသားတွေအတွက်
ကယ်တင်ရှင်အစစ်ဖြစ် တယ်

ဆိုတဲ့အကြောင်းတွေကို လာရောက်စည်းရုံးဟောပြောကြပါတယ် ။

သူတို့ဘာသာရေးအဖွဲ့အစည်းများမှလည်း သူတို့လတ်တလော စားသောက်ဖို့ ၊ ဝတ်
ဖို့အတွက် ဆန် ၊ ဆီ ၊ ငြုပ် ၊ ကြက်သွန်မှအစ အဝတ်အထည်များကိုလည်း ပို့ပေးကြပါတယ် ။
နောက်ပြီး ပြိုလဲနေတဲ့ အိမ်ကိုလည်း ပြန်လည်တည်ဆောက်ဖို့အတွက် သံများ ၊ သွပ်များ ၊သစ်များကိုလည်း မက်လောက်အောင် ပို့ပေးကြပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင်ခံစားနေရတဲ့ ရောဂါဝေဒနာကိုလည်း သက်သာပျောက်ကင်းအောင်ဆို ပြီး
သူတို့ဘုရားကျောင်းကိုခေါ်ကာ ဝတ်ပြုဆုတောင်းပြီး အထူးကုဆရာဝန်တွေနဲ့ ကုသပေး
ကြပါတယ် ။ အထူးကုဆရာဝန်တွေရဲ့ကျေးဇူးကြောင့် အိပ်ယာထဲမှာ ဘုန်းဘုန်းလဲနေတဲ့

ကိုကြည်လွင်ရဲ့ဝေဒနာဟာ တဖြည်းဖြည်းသက်သာလာပါတယ် ။ အိမ်ကိုလည်း လက်သမား
များနှင့် ဆောက်လိုက်တဲ့အခါ နှစ်ပတ်အတွင်း ပြီးသွားပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုကို အခုလို စေတနာဗလပွနဲ့ ဘာလို့ ထောက်ပံ့လှူဒါန်းနေကြ
တာလဲဆိုရင် အဖြေကတော့ရှင်းနေတာပါပဲ ။ ခွေးအ,များဟာသူတို့အစာဖြစ်လာမဲ့သားကောင် ကို
စုပေါင်းအင်အားနဲ့ ဝိုင်းအုံလိုက်ပြီး ကိုက်ဖြတ်စားသောက်သလိုမျိုး ဖြစ်နေပါတယ် ။ သူတို့
စက်ကွင်းထဲကို ရောက်လာတဲ့ သားကောင်ကိုလည်း အလွတ်ပေးတယ်ဆိုတာ မရှိပါဘူး ။

အခုလည်းပဲ ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုဟာ သူတို့အတွက် သားကောင်ဖြစ်ခဲ့ရသလို သူတို့
ထောက်ပံ့လှူဒါန်းခဲ့တဲ့ ပစ္စည်းတွေဟာလည်း ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုအတွက်တော့
အဆိပ်ဖြစ်ခဲ့ရပါတယ် ။ ကိုကြည်လွင်တို့နေမယ့် အိမ်လေးဆောက်ပြီးလို့ တစ်ပတ်လောက်
အကြာမှာတော့ သူတို့ကိုထောက်ပံ့လှူဒါန်းကြတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်တွေ စုရုံးရောက်ရှိလာကြပါတယ် ။သူ
တို့ဘာတွေပြောကြတယ် ၊ ဘာတွေလုပ်ကြတယ်ဆိုတာကတော့ ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုနှင့်
သူတို့သာလျှင် အသိဆုံး ဖြစ်ပါတယ် ။

သေချာတာတစ်ခုကတော့ နောက်နေ့မနက်ပိုင်းမှာ ကိုကြည်လွင်တို့မိဘဘိုးဘွားတွေ
လက်ထက်ကတည်းက အိမ်ဦးခန်းမှာ အမြတ်တနိုးကိုးကွယ်ယုံကြည်ခဲ့တဲ့ ဗုဒ္ဓရုပ်ပွားတော်ဟာ
အိမ်ရှေ့ရှိ ရေမြောင်းထဲ ရောက်နေတယ်ဆိုတာပါပဲ ။

အိမ်နီးနားချင်းရှိ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေမှာ ဗုဒ္ဓရုပ်ပွားတော် အိမ်ရှေ့ရှိ ရေမြောင်းထဲရောက်
နေတာနှင့်ပတ်သက်လို့ တော်တော်လေး စိတ်အနှောင့်အယှက် ဖြစ်ကြရပါတယ် ။ မဆင်မခြင်
နဲ့ဘာသာပြောင်းသွားတဲ့ ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုကိုလည်း အခြားဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေက မနှစ်
မြို့ကြပေမယ့် သူတို့ရဲ့လွတ်လပ်စွာကိုးကွယ်ယုံကြည်ခွင့်ကိုတော့ ဘယ်သူမှ မတားမြစ်ကြပါ ဘူး ။

ဒါပေမယ့် ဗုဒ္ဓရုပ်ပွားတော်ကိစ္စနှင့်ပတ်သက်လို့ကတော့ “ ခင်ဗျားတို့ မယုံကြည်လို့
မကိုးကွယ်ရင်နေပါ ။ ဒီလို လူမြင်မကောင်းတဲ့နေရာမှာတော့ စွန့်ပစ်မထားပါနဲ့ “ ဆိုတော့မှ
ဗုဒ္ဓရုပ်ပွားတော်ကို ပြန်ပင့်ပြီး ရပ်ကွက်ထဲရှိရေကန်ကြီးထဲကို သွားရောက်စွန့်ပစ်လိုက်ပါတယ် ။
ဒီနေရာလေးမှာ ဒီဖြစ်ရပ်မှန်ဇာတ်လမ်းလေးနဲ့ပတ်သက်ပြီး ပြောစရာစကားလေးတွေ
ရှိလာပါတယ် ။ အခြားဘာသာဝင်တွေဟာ သူတို့ဘာသာကို ကိုးကွယ်ယုံကြည်မယ့်လူပုဂ္ဂိုလ်

များပေါ်ပေါက်လာပြီဆိုလျှင် အဲဒီပုဂ္ဂိုလ်များကို သူတို့ဘာသာထဲမရောက်ရောက်အောင်အစွမ်း
ကုန်ထိ ကြိုးစားပြီး လက်ကမ်းခေါ်ယူကြပါတယ် ။ ဒါပေမယ့် သူတို့ဘာသာဝင်တွေထဲက
တစ်ယောက်ယောက်ကများ အခြားဘာသာထဲကို ဝင်မယ်ဆိုရင်တော့ သေလုမတတ်ကြောက်
ကြပါတယ် ။

ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေအနေနဲ့ ဒါဟာ သူတို့ကို အပြစ်တင်စရာမဟုတ်ပါဘူး ။ အတုယူစရာ
ဖြစ်ပါတယ် ။ အချို့ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေဟာ မိမိတို့ရဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာတရားအပေါ် မကြည်ညိုသေး
တဲ့သူတွေကိုလည်း ကြည်ညိုတတ်လာအောင် နည်းပေးလမ်းပြနိုင်မှု မရှိသလို ကြည်ညိုပြီး
သားဖြစ်နေတဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေက စားဝတ်နေရေး ၊ ကျန်းမာရေးနှင့်လူမှုရေးတွေကြောင့်
အခြားဘာသာထဲကို ပြောင်းသွားရင်လည်း ဘယ်လိုခံစားမှုမျိုးမှ မထားတတ်ကြပါဘူး ။ ဒါဟာ
ဗုဒ္ဓဘာသာ မြန်မာလူမျိုးတွေရဲ့ ကြီးလေးတဲ့ ပေါ့ဆမှုတစ်ခုဖြစ်ပါတယ် ။

မြန်မာနိုင်ငံမှာရှိတဲ့ ဗုဒ္ဓသာသနာတည်တံ့ဖို့ဟာ လူတွေအားလုံးရဲ့အပေါ်မှာ အခြေခံ
ထားတာမဟုတ်ပါဘူး ။ ဗုဒ္ဓဘာသာမြန်မာလူမျိုးတို့ရဲ့အပေါ်မှာသာ အခြေခံထားတာ ဖြစ်ပါ တယ်
။ မြန်မာလူမျိုးတွေဖြစ်နေပေမယ့် ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်ကြတဲ့ လူတွေအများကြီးရှိပါတယ် ။

ဒီလိုပြောလို့ မြန်မာလူမျိုးအချင်းချင်း သွေးခွဲတာလားလို့ မေးစရာဖြစ်လာပါတယ် ။
သွေးခွဲတာမဟုတ်ပါဘူး ။ ဘာသာနဲ့လူမျိုး ၊ လူမျိုးနဲ့ဘာသာဟာ တစ်ချို့နေရာတွေမှာ အတူ
တကွရှိနေကြသလို ကွဲပြားတာတွေလည်း ရှိပါတယ် ။ မြန်မာလူမျိုးလို့ဆိုလိုက်တာနဲ့ အများ
အားဖြင့် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေ ဖြစ်ကြပါတယ် ။ ဗုဒ္ဓဘာသာလို့ ဆိုလိုက်ပြန်ရင်လည်း အများအား
ဖြင့် မြန်မာလူမျိုးတွေက များပါတယ် ။

ဒါကြောင့်မို့ ဗုဒ္ဓသာသနာတော်မြတ်ကြီး အမိမြန်မာနိုင်ငံတော်ကြီးမှာ ရေရှည်တည်တံ့
နိုင်ဖို့ဆိုရင် မြန်မာလူမျိုးများ ဗုဒ္ဓဘာသာကို ယုံယုံကြည်ကြည် မြတ်မြတ်နိုးနိုးရှိကြဖို့ လိုပါတယ် ။

ဟိုရပ်ကွက်က အခြားဘာသာထဲကို တစ်ယောက်ပါသွားလိုက် ၊ ဒီရပ်ကွက်က တစ်မိသားစု
လုံးပြောင်းသွားလိုက်ဆိုရင် ကြာလာရင် ဗုဒ္ဓသာသနာတော်မြတ်ကြီးကို အထောက်အပံ့ပေးနိုင်
မယ့် မြန်မာလူမျိုးများ တဖြည်းဖြည်းလျော့ပါးသွားနိုင်ပါတယ် ။

ဒီအကြောင်းမျိုးတွေကြောင့် ဗုဒ္ဓဘာသာမြန်မာလူမျိုးများ အခြားဘာသာထဲကို ပြောင်း
သွားရင် တော်တော်ကိုပဲ စိတ်ထိခိုက်ဖို့ကောင်းပါတယ် ။ ဗုဒ္ဓဟောကြားခဲ့တဲ့ တရားတော်တွေ ကို
မနှစ်သက်လို့ ဒါမှမဟုတ် အခြားဘာသာရေးတရားတော်တွေကို ယုံကြည်လို့ ပြောင်းသွားတယ်ဆိုရင်တော့ သူတို့ရဲ့ လွတ်လပ်စွာကိုးကွယ်ယုံကြည်ခွင့်လို့ ပြောလို့ရပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုဟာ သူတို့ပြောင်းသွားတဲ့ ဘာသာအပေါ်ကို တကယ်ယုံကြည်
မှုအပြည့်ရှိလို့ ပြောင်းသွားကြတာ မဟုတ်ပါဘူး ။ လတ်တလောတွေ့ကြုံနေရတဲ့ မိသားစုဘဝ
ပြဿနာတွေကို အဖြေရှာဖို့ ပြောင်းသွားကြတာဖြစ်ပါတယ် ။ အခြားဘာသာဝင်တွေက သူတို့
ကိုထောက်ပံ့လှူဒါန်းလိုက်တဲ့ ငွေကြေးဟာ လေးငါးခြောက်သိန်းလောက်ပါတယ်။

ဒီစကားကိုရှင်းအောင်ပြောရရင် ငွေခြောက်သိန်းနှင့် လူခြောက်ယောက်ကို သူတို့ဘာသာ
ဝင်ဖြစ်အောင် ဝယ်ယူလိုက်တာပဲဖြစ်တယ် ။ အပေါ်ယံအနေနဲ့ကြည့်မယ်ဆိုရင်သာ ခြောက်
ယောက်လို့ထင်ရပေမယ့် သူတို့ရဲ့နောင်ဖြစ်လာမယ့်မျိုးဆက်သစ်အဆက်ဆက်ကို ကြည့်မယ်
ဆိုရင်တော့ ဆယ်ဂဏန်း ၊ ရာဂဏန်းတောင် မကပါဘူး ။ အခြားဘာသာဝင်တွေကလည်း ဒီလိုမျိုး
သားသမီးများတဲ့မိသားစုကိုပဲ အဓိကပစ်မှတ်ထားတတ်ကြပါတယ် ။

ဒီနေရာလေးမှာ ဗုဒ္ဓဘာသာအဖွဲ့အစည်းအသီးသီးများကို သိစေချင်တာလေးက အခြား
ဘာသာရေးအသင်းအဖွဲ့များလို အောက်ခြေသိမ်း သာသနာပြုမယ်ဆိုရင် ပိုပြီး ထိရောက်မယ် လို့
ထင်ပါတယ် ။ မလိုအပ်ပဲ ဘုရားတည်တာ ၊ ကျောင်းဆောက်တာ နောက်ပြီး ပေါများတဲ့နေ
ရာတွေမှာ အလှူဒါနပြုတာတွေဟာ “ ရေပြည့်နေတဲ့အိုးကို ထပ်ဖြည့်သလိုမျိုး “ ဖြစ်နေတတ်
ပါတယ် ။

ကိုကြည်လွင်တို့မိသားစုကို ဗုဒ္ဓဘာသာအဖွဲ့အစည်းတစ်ခုခုကများ ထောက်ပံ့လှူဒါန်း
လိုက်မယ်ဆိုရင် အခြားဘာသာထဲကို ရောက်သွားစရာအကြောင်း မရှိပါဘူး ။ ဗုဒ္ဓဘာသာ
မြန်မာလူမျိုးများအနေနှင့် ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုလို ဟိုတစ်ယောက်ဒီတစ်ယောက် ဘာသာ
ပြောင်းသွားရုံနဲ့ ဒို့ဗုဒ္ဓဘာသာကြီးတော့ ဘာမှ မဖြစ်သွားပါဘူးဆိုပြီး ခပ်ပေါ့ပေါ့လေးတော့ မနေ
လိုက်ကြပါနဲ့ ။ ကြာလာရင် လူမျိုးရောဘာသာပါ ပျောက်သွားနိုင်တယ်ဆိုတာ ကောင်းကောင်း
ကြီး သတိထားကြဖို့ လိုအပ်ပါတယ် ။

အမျိုးဘာသာနဲ့ပတ်သက်ပြီး ကိုကြည်လွင်တို့ရပ်ကွက်ထဲမှာ စိတ်မကောင်းစရာတွေတစ်ခုပြီးတစ်ခုပေါ်လာပြန်ပါတယ် ။
ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့ အခြားဘာသာရေးအဖွဲ့အစည်းတွေ က
မရှိဆင်းရဲနွမ်းပါးတဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်မိသားစုတွေကို သူတို့ဘာသာထဲဝင်ရင် အိမ်ဆောက် ပေးမယ် ၊
ငွေဘယ်လောက်ပေးမယ် ၊ လစဉ်ဘာတွေထောက်ပံ့ပေးမယ် ၊ အပတ်စဉ်သူတို့
ဘုရားကျောင်းကိုလာရင် ငွေငါးရာနှင့်ဆန်တစ်ပြည်ပေးမယ်ဆိုပြီး ပြောင်ပြောင်တင်းတင်း
ဝင်ရောက်စည်းရုံးနေကြပါတယ် ။

မရှိဆင်းရဲနွမ်းပါးတဲ့သူတွေဟာ သူတို့ရဲ့ဘုရားကို ယုံကြည်တာ မယုံကြည်တာထက်
လောလောဆယ်ရမယ့် ဆန်တစ်ပြည်နဲ့ ငွေငါးရာမက်ပြီး သူတို့ဘုရားကျောင်းကို သွားနေကြ
ပါတယ် ။ အခုလောလောဆယ် ကိုကြည်လွင်တို့ မိသားစုအပါအဝင် အခြားဘာသာထဲကို
ပြောင်းသွားတဲ့ မိသားစု(၆)စုရှိသွားပြီလို့ သိရပါတယ် ။
ဒါဟာ ဗုဒ္ဓသာသနာတော်မြတ်ကြီး အမိမြန်မာပြည်မှာ ရေရှည်တည်တံ့ဖို့အတွက်
အပေါင်းလက္ခဏာ မဟုတ်ပါဘူး ။ အနှုတ်လက္ခဏာသာဖြစ်ပါတယ် ။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များအနေ ဖြင့်
မဖြစ်စလောက်ငွေကြေး အစားအသောက်ရရုံလောက်နဲ့တော့ မိမိတို့ ဘိုးဘွားအစဉ်အ ဆက်တွေ
ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်ခဲ့တဲ့ ဘာသာတရားကို မစွန့်လွှတ်သင့်ပါဘူး ။ ဘာသာ
လည်းသိက္ခာကျသလို လူမျိုးလည်း မျက်နှာငယ်ရပါတယ် ။ ဒါလောက် ငွေကြေးလောက်က တော့
ဘယ်ဘုန်းကြီးကျောင်း ၊ ဘယ်သီလရှင်ကျောင်းမှာ ဝင်တောင်းဦးတော့ ရနိုင်ပါတယ် ။

အခြားဘာသာအခြားလူမျိုးတွေဆီမှာ ဘာမှ မျက်နှာသွားငယ်စရာ မလိုပါဘူး ။ အခြားဘာသာ
ရေးအဖွဲ့အစည်းများအနေဖြင့်လည်း ငွေကြေးကို ဗန်းပြပြီး မရှိဆင်းရဲ နွမ်းပါးတဲ့သူတွေအပေါ်
အတင်းအဓမ္မကိုးကွယ်ယုံကြည်ခိုင်းတာမျိုး မပြုလုပ်သင့်ပါဘူး ။ အဲဒီလို ပြုလုပ်ခြင်းဟာ ဗုဒ္ဓ
ဘာသာအပေါ်ကို တစ်ဘက်လှည့်နဲ့ စော်ကားသလိုမျိုး ဖြစ်နေပါတယ် ။

ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်ဟာ လွတ်လပ်ပြီး တရားမျှတတဲ့ နိုင်ငံဆိုတာ သိထား
သင့်ပါတယ် ။ အဲဒါကြောင့် လူတွေရဲ့ ကိုးကွယ်ယုံကြည်မှုကို ငွေကြေးနဲ့ ဝယ်ယူစရာမလိုပါ ဘူး ။
အဲဒီလို ငွေကြေးနဲ့ ဝယ်ယူလို့ရတဲ့ ဘာသာတရားဆိုရင်လည်း ဘယ်တော့မှ အစစ်အမှန်
ဖြစ်မလာနိုင်ပါဘူးဆိုတာ ကောင်းကောင်းကြီး သဘောပေါက်ထားဖို့ လိုပါတယ်။

ဖိုးပညော(သပိတ်ကျင်း)

ဖြည့်စွက်ချက်
အထက်ပါဇာတ်လမ်းမှာ ဖြစ်ရပ်မှန်ဟုတ်မဟုတ်မသိပါ။ FWD mail မှရ၍ပေးပို ့ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်
များ ‘ကာလမသုတ်’တော်ထဲကအတိုင်း ကိုယ့်ကိုယ်တိုင် စဉ်းစားဆုံးဖြတ်ပြီး အမျိုး၊ဘာသာ၊သာသနာအတွက် ကာကွယ်
သင့်ပါသည်။ တခြားဘာသာဝင်သူငယ်ချင်းများအတွက်တော့ စိတ်အနှောက်အယှက်ဖြစ်မယ်ဆိုရင် အထူးတောင်းပန်ပါတယ်။

တောင်းပန်တယ်နော်အပြစ်မပြောကျနဲ့

6 comments

  • thihayarzar

    August 20, 2010 at 12:41 pm

    ဟုတ်မှာပါ …. သူတို့ဒီလိုအမြဲတမ်းလုပ်တက်တယ်ဗျာ …… ကျွန်တော်လူမျိုးတွေဘက်ကလည်း လိုတယ်ဗျာ …. ဝိုင်းဝန်းကူညီသင့်တယ်ဗျာ …..

  • MandalayThar

    August 20, 2010 at 1:06 pm

    လိုတာပြောဆို မြန်မာလူမျိုးတွေက အဖွဲ့အစည်းနဲ့ကို မနေတတ်တာက စရမှာဘဲ။ ဘာဖွဲ့ဖွဲ့ မကြာခင် ကွဲတာဘဲ။ အဲဒီမှာ ဘာမှ ရှေ့ဆက်လုပ်လို့ကို မရတော့ဘူး။

  • kopauk mandalay

    August 20, 2010 at 3:14 pm

    ကျနော့်အမြင်ပြောရရင် စိတ်မခိုင်မာသူတွေ တကယ်တမ်းနှစ်နှစ်ကာကာ ယုံကြည်မူ့မရှိသူတွေကတော့ အကြောင်းပြပြီးပြောင်းအုံးမှာပါ။
    ထပ်ပြောရရင် စိတ်ထဲမှာ အမှန်တကယ်မယုံကြည်ဘဲ လူအများကြီးရှိနေတာထက် တကယ်ကို နှစ်နှစ်ကာကာ ယုံကြည်သူတွေချည်းဘဲ
    ရှိနေတာက ပိုပြီးကောင်းမယ်လို့ထင်ပါတယ်။
    ကျနော်လည်း ဗုဒ္ဓဘာသာ ဝင်တစ်ယောက်ဖြစ်ပါတယ်။
    တစ်ခုတော့ရှိပါတယ် ဘယ်ဘာသာကို ကိုးကွယ်သူဖြစ်ပါစေ ဘာမှ မကိုးကွယ်ဘူးဆိုတာထက်တော့သာပါတယ်။
    ဘယ်ဘာသာတရားမဆို မတူညီသော အမြင်တွေရှိတာမှန်ပေမဲ့ အားလုံးမှာတူညီသောအချက်ကတော့ ကိုးကွယ်သူကို ကောင်းတဲ့လမ်းကိုရောက်ညွန်ပြသူတွေဦးဆောင်လို့ ယဉ်ကျေးအောင် သင်ကြားပေးတာပါ။

  • chitsayar

    August 20, 2010 at 4:25 pm

    ဟုတ်ပါတယ်ဗျာ ဒီတွက်တော့ ဝမ်းနည်းမနေကြပါနဲ ့
    ဗုဒ္ဓရဲ ့တရားတော်တွေထည်းက ကံ ကံ၏ အကျိုးကို နားလည်နိုင်သူ မဟုတ်လို ့ပါ
    စည်းရုံးသူထက် ယုံကြည်ချက်အားနည်းသူရဲ ့အကြောင်းလို ့ဘဲထင်ပါတယ်

  • cool

    August 20, 2010 at 4:27 pm

    တဆိတ်လောက်နော်.ကိုပေါက်ပြောတာကို သိပ်မရှင်းလို ့ပါ…(စိတ်ထဲမှာ အမှန်တကယ်မယုံကြည်ဘဲ လူအများကြီးရှိနေတာထက် တကယ်ကို နှစ်နှစ်ကာကာ ယုံကြည်သူတွေချည်းဘဲ
    ရှိနေတာက ပိုပြီးကောင်းမယ်လို့ထင်ပါတယ်။) လို ့ပြောတာကို လက်မခံချင်လို ့ပါ..ကိုပေါက်ပြောသလိုဆိုရင်
    မယုံကြည်တဲ ့သူတွေက်ို ယုံကြည်လာအောင် နားလည်လာအောင် လုပ်ပေးရမယ် ့အစား သွားသွား လို ့ နှင်ထုတ်ရမှာလား….မယုံကြည်ဘူးဆိုတာ နားမလည်သေးလို ့ပါ…တကယ်ကို နှစ်နှစ်ကာကာ ယုံကြည်သူတွေချည်းဘဲပေါင်းစုကြမယ်ဆိုတဲ ့အစား အတတ်နိုင်ဆုံး အားလုးံကို တူတူလက်တွဲခေါ်သွားရင် ပိုမကောင်းဘူးလား…….

  • Maung Dae`

    August 21, 2010 at 3:53 am

    ဒီလိုပါပဲ… NGO တွေထဲမှာလဲ ဘာသာရေးကိုအဓိကလုပ်နေတဲ့ NGO တွေရှိတယ်။ သူတို့ကကျတော့ ပွဲလန့်တုန်း ဖျာခင်းတာပေါ့ဗျာ။ ကျွန်တော်ကတော့ အဲ့ဒီအဖွဲ့အစည်းတွေကို လူသားချင်းစာနာထောက်ထားတဲ့ အဖွဲ့အစည်းလို့ လုံးဝမမြင်ပါဘူး။ သူတစ်ပါး ဒုက္ခရောက်နေတုန်း အခွင့်အရေး ယူတက်တဲ့ အဖွဲ့အစည်းလို့ပဲမြင်ပါတယ်။ ပြီးတော့ သူတို့ NGO မှာ သူတို့ ဘာသာဝင်တွေကိုပဲ ခန့်ထားလေ့ရှိပါတယ်။

Leave a Reply