“က်ေနာ္ဓါတ္ဖမ္းသမား” (၉)
(ဓါတ္ဖမ္းသမားရဲ႕ခံစားခ်က္မ်ား)

ၾကာပနး္နဲ႔ပ်ား

1ၾကာပနး္နဲ႔ပ်ား

က်ေနာ္ ကင္မရာေပါက္စနနဲ႔လက္ေဆာ႔တဲ႔အခ်ိန္တုံးက ကင္မရာအၾကီးသာကိုင္ရရင္
ဓါတ္ပုံျပဳိင္ပြဲေတြ၀င္မယ္လုိ႔စိတ္ကူးယဥ္ခဲ႔ဘူးပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကို ဓါတ္ဆရာမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကိုေျပာျပေတာ႔
“ ဓါတ္ပုံျပဳိင္ပြဲ ဆုရခ်င္ရင္
အခ်ိန္ေပးနုိင္ရမယ္
ေငြသုံးနုိင္ရမယ္
ခရီးထြက္နုိင္ရမယ္
အတတ္ပညာရွိရမယ္” လုိ႔ေျပာပါတယ္။
အခ်ိန္ေပးနုိင္ရမယ္ဆုိတာက အခ်ိန္မေရြး ဓါတ္ဖမ္းဘုိ႔ဆုိအဆင္သင္႔ျဖစ္ေနရမယ္။
ေငြသုံးနုိင္ရမယ္ဆုိ တာ က ကင္မရာနဲ႔ဆက္စပ္ ပါတ္သက္တဲ႔ပစၥည္းမွန္သမွ်
၀ယ္နုိင္ရမယ္။
ခရီးထြက္နုိင္ရမယ္ဆုိ တာ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ သြားျပီးရုိက္နုိင္ရမယ္။
နုိင္ငံျခားအထိသြားနုိင္တယ္ဆုိရင္ပုိေကာင္းပါသတဲ႔။
အတတ္ပညာရွိရမယ္ဆုိတာကေတာ႔ ကင္မရာကိုေကာင္းစြာအသုံးခ်နုိင္ရမယ္ဆုိတာပါ။
တစ္ေယာက္ကေတာ႔ “အႏုပညာေျမာက္စြာျမင္တတ္ဘုိ႔ လုိတယ္” လုိ႔ဆုိျပန္ပါတယ္။
တစ္ေယာက္ကေတာ႔ အႏုပညာဆုိတာ ပုံေသနည္းမရွိဘူး။
ကို္ယ္နွစ္သက္သလုိဖန္တီးလုိ႔ရတယ္။

ရွက္ျပဳံး

2ရွက္ျပဳံး

ဒုိင္လူၾကီးေတြဆုိတာလဲ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး အၾကဳိက္အမ်ဳိးမ်ဳိး
အဲေတာ႔ ကိုယ္နဲ႔ အၾကဳိက္ခ်င္းတူတဲ႔ ဒုိင္ပါလာရင္ ဆုဆုိတာရမွာဘဲလုိ႔ဆုိပါတယ္။
တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ျပဳိင္ပြဲ၀င္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဆုရတဲ႔ဓါတ္ပုံေတြကိုမ်ားမ်ားၾကည္႔။
ေလ႔လာ။
ေနာက္ဓါတ္ပုံဆုေရြးပြဲေတြဆုိရင္အခ်ိန္ေပးျပီးသြားၾကည္႔။
ဒီပုံက ဘာလုိ႔ ဆုခ်ိတ္သြားတာလဲ။
ဘာလုိ႔ ဘယ္အဆင္႔ထိတက္သြားတာလဲ၊
ဘာလုိ႔ IN OUT နဲ႔တင္ျပဳတ္သြားတာလဲဆုိတာကို ေလ႔လာရမယ္။
တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ကံတရားပါကြာ။
အတူတူ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ျပဳိင္တည္းရုိက္လာတာေတာင္ ကံေကာငး္သူက ရတာဘဲ၊
လုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာမွတ္ခ်က္ေတြကို သိရေတာ႔
ကိုယ္႔ လက္ေလာက္နဲ႔ ျပဳိင္ပြဲ၀င္လုိ႔ မရေသးဘူးလုိ႔ဘဲ သတ္မွတ္လုိက္ပါတယ္။

1 ေက်ာင္းၾကီးေပါၚမွာေမာင္မေဆာ႔ပါ

3ေက်ာင္းၾကီးေပါၚမွာေမာင္မေဆာ႔ပါ

က်ေနာ္တုိ႔လုိဓါတ္ဖမ္းသမားေတြက ဓါတ္ပုံရုိက္တာျခငး္အတူတူေပမယ္႔
ခံစားခ်က္ျခင္းကေတာ႔ ကြာၾကပါတယ္။
အခ်ဳိ႔ကေတာ႔ကိုယ္႔ ရုိက္ထားတဲ႔ပုံေလးထဲက စိတ္တုိင္းက်တာေလးေတြကို
ပုံၾကီးခ်ဲ႔ ေဘာင္ကြပ္ျပီးအိ္မ္မွာခ်ိတ္ထားတတ္ပါတယ္။
အခ်ဳိ႔ကေတာ႔ သူရုိက္သမ်ွ ပုံထဲက ေကာင္းနုိးရာရာေလးေတြကို ဥ ထားျပီး
ျပဳိင္ပြဲ၀င္ဘုိ႔ဘဲစဥ္းစားေနပါတယ္။
အခ်ဳိ႔ကေတာ႔ ေဖစ္ဘုတ္က ေ၀ါေပၚမွာတင္ျပီး သူမ်ားေပးတဲ႔ like ေတြ
ကြန္မင္႔ေတြကို ၾကည္႔ျပီးသေဘာက်ပါတယ္။
အခ်ဳိ႔ကေတာ႔ သူပုံကိုသူ႔ေ၀ါေပၚတင္ရုံမကဘဲ သူမ်ားေ၀ါေပၚမွာလုိက္ျပီး tag လုပ္တတ္ပါတယ္။
ကိုယ္႔ေ၀ါေပၚသူမ်ားပုံလာတင္တာမၾကဳိက္တဲ႔သူနဲ႔ေတြ႔ေတာ႔စကားေတြ မ်ားၾကပါတယ္။
ဒါကေတာ႔ ကိုယ္ရုိက္ထားတဲ႔ပုံေလးေပၚမွာခံစားခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး နဲ႔ျပဳမူၾကတာေလးေတြပါ။
ဓါတ္ဖမ္းသမားေတြမွာကိုယ္ၾကဳိက္တဲ႔ပုံစံရွိသလုိ ကိုယ္ၾကဳိက္တဲ႔ကင္မရာအမ်ဳိးအစားလဲရွိၾကပါတယ္။
ရုိက္ၾကတာကေတာ႔ ငွက္ၾကဳိက္တဲ႔သူက ငွက္ရုိက္
ပနး္ၾကဳိက္တဲ႔သူက ပန္းရုိက္
သဘာ၀ၾကဳိက္သူက သဘာ၀ရုိက္
လူၾကဳိက္သူက လူရုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ႔။
ဆက္ဆီၾကဳိက္သူ ဆက္ဆီရုိက္ေပါ႔။

3 ေမေမ႔ရဲ႕သား

34 ေမေမ႔ရဲ႕သား

ကင္မရာကေတာ႔ ျမန္မာျပည္အေနအထားနဲ႔ဆုိရင္အုပ္စု ႏွစ္စုဘဲအင္အားၾကီးပါတယ္။
ကင္ႏြန္အုပ္စုနဲ႔ နီကြန္အုပ္စုပါဘဲ။
ဒါေပမယ္႔လဲ ကင္ႏြန္ကိုင္ကိုင္ နီကြန္ကိုင္ကုိင္
ဓါတ္ပုံတစ္ပုံကို ဖန္တီးတဲ႔ပုံစံေရြးခ်ယ္မူ႔ မွာစိတ္သေဘာထားျခငး္ မတူ တဲ႔ အုပ္စု က ႏွစ္စုကြဲသြားျပန္ပါတယ္။
ပထမအုပ္စုကေတာ႔ ကိုယ္ရုိက္ထားတဲ႔ ပုံကို
ဖုိတုိေရွာ႔ျဖစ္ျဖစ္ လုိက္ရြမး္ျဖစ္ျဖစ္ အျခားေသာ ဓါတ္ပုံျပဳျပင္လုိ႔ရတဲ႔ ေဆာဖ္႔၀ဲေတြနဲ႔
ျပဳျပင္တာကို လက္မခံ သူ နဲ႔ လက္ခံသူကေတာ႔ ၾကီးမားတဲ႔ ကြဲျပားျခားနားမူ႔ပါဘဲ။
ၾကားေနသူတစ္ခ်ဳိ႔ကေတာ႔ အထုိက္အေလ်ာက္ျပင္တာကိုလက္သင္႔ခံတယ္။
ဒါေပမယ္႔ သဘာ၀လြန္တဲ႔အေရာင္ေတြကိုခံစားလုိ႔မရသူလဲရွိပါတယ္။
အခ်ဳိ႔ကေတာ႔ ဒီလုိျပင္တာကိုလုံး၀လက္မခံတာ။
အခ်ဳိ႔ကေတာ႔ ျပင္ကို ျပင္ရမွ လွတယ္ထင္တာ။
အဲေတာ႔သူတုိ႔ ရဲ႕ မတူကြဲျပားခ်က္ကအျခားေနရာမွာမသိသာေပမယ္႔
မျပင္ရဘူးလုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ျပဳိင္ပြဲ၀င္ဓါတ္ပုံမ်ားမွာေတာ႔ ျပႆနာတက္ေလ႔ရွိပါတယ္။

4 ပုန္းကြယ္

5ပုန္းကြယ္

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1578 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။