ဟို တေန႕က သစ္ခြပန္းပင္ တပင္ လက္ေဆာင္ရပါတယ္။

သူျပတဲ့ ပံုအရ ကတၱလီယာ ျဖစ္မယ္ ထင္ခဲ့ေပမယ့္

တကယ္တမ္း အိမ္ေရာက္လာတဲ့အခါ ကတၱလီယာ မဟုတ္ခဲ့ပါ။

လိပ္ျပာ လို႕ အလြယ္ေခၚတဲ့ တရုတ္ျပည္မ ဘက္က လာတဲ့ သစ္ခြ တမ်ိဳးလို႕ေတာ့ ေျပာေရာင္းၾကတယ္ ဆိုပါတယ္။

 

လိုက္ရွာၾကည့္ေတာ့ သည္သစ္ခြ ၂မ်ိဳး သြားေတြ႕သဗ်…

http://www.orchidspecies.com/phalamablis.htm

http://www.orchidspecies.com/phalaphrodite.htm

 

ပြင့္ခ်ပ္ေတြက ေတာ့ ၂မ်ိဳးစလံုးထက္ ပိုျပီး ၾကီးမား ထြားက်ိဳင္းတာကို ေတြ႕ရသဗ်။

ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတာကေတာ့ .. က်ေနာ္ရွာေတြ႕ခဲ့တဲ့ sites ေတြက ညႊန္းတာသည္ မ်ိဳးရင္းေတြျဖစ္ျပီး

အိမ္ေရာက္လာတာက ေနာက္ပိုင္း hybrid မ်ိဳးေတြစပ္ ေဆးေတြ ေကၽြးျပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ယူထားတဲ့ ပန္းေတြျဖစ္ဖို႕မ်ားတာပါပဲ။

လျခမ္းပံု (ပဲၾကီးေစ့ပံု) ဘယ္ နဲ႕ ညာ ပြင့္ခ်ပ္ ၂ခု ရဲ႕ ေနာက္မွာ ၾတိဂံပံု ဖိုခေနာက္ဆိုင္ ပြင့္ခ်ပ္ သံုးခု စုေပါင္းပါ၀င္ျပီး

အလည္ေခါင္မွာေတာ့ ၀တ္ဆံ အိမ္နဲ႕တကြ ဆင္နားရြက္လို ပြင့္ခ်ပ္ငယ္ ၂ခု နဲ႕ သူ႕ေအာက္မွာ ခက္ရင္းခြပံု ႏႈတ္ခမ္းေမြး ၂ေခ်ာင္းတို႕ ပါ၀င္ပါတယ္။

 

10

1

မူလဘူတ ပန္းမ်ိဳးစိတ္ ၂မ်ိဳး နဲ႕ မတူဘူး ဆိုတာက အဓိက အရြယ္အစားပိုင္းမွာဗ်.

သူတို႕ က ပန္းပြင့္အရြယ္အစား ၃-၄ လက္မ ေလာက္သာ ရွိတယ္ ဆိုထားခ်ိန္မွာ သည္ပန္းခိုင္ထဲက အၾကီးဆံုးအပြင့္ က အလ်ားလိုက္ တိုင္းၾကည့္တာ ၆လက္မ နီးနီးရွိေနတယ္။

ဆိုေတာ့ … မဆီမဆိုင္ မာလကာသီး နဲ႕ ကီလို မာလကာသီး ကို သြားသတိရလို႕ ျပံဳးမိေသးတယ္…

မာလကာသီး ရဲ႕ အဘိဓာန္ သြားလွန္ရင္ … သည္အရြယ္ မရွိဘူးပဲ ျပမွာမဟုတ္လား

အဲ့ဒါနဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ ၀ိကိပိဒိယ ကိုဖြင့္ၾကည့္မိေတာ့ … ဘာမ်ိဳးရင္း၀င္ထဲမယ္ ဘာမ်ိဳး စိတ္ေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာေလာက္

လက္တ၀ါးစာ ေရးထားတာပဲ ေတြ႕ရတယ္..။ ေဒတာ စံုစံုလင္လင္ မရွိ။

အေၾကာင္းသိခ်င္လို႕ အေပၚက website ထဲမွာပဲ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ဖတ္လိုက္ရပါေတာ့တယ္။

 

9

2

ေယဘုယ် အားျဖင့္ေတာ့ သည္ပန္း မ်ိဳးရင္းေတြဟာ တရုတ္ျပည္ ေတာင္ပိုင္း နဲ႕ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ယြန္းယြန္း ေဒသရယ္

ၾသစေတ်းလ်တိုက္ ေျမာက္ပိုင္း ရယ္မွာ ဇာတိခ်က္ေၾကြ လို႕ ဆိုႏိုင္ပါရဲ႕။ အေရွ႕ပိုင္း အီေကြတာ ေဒသ ဇာတိေတြ ဆိုပါေတာ့။

သည္ေတာ့လည္း အျမင့္ေပ ၁၀၀၀ ေအာက္ နဲ႕အပူပိုင္း မုတ္သုန္ေတာေတြရဲ႕ ပင္စည္ေတြမွာ တြယ္ကပ္ ေပါက္တတ္ေသးသမို႕

စိုစြပ္ အရိပ္ရတာေတြ ကို ႏွစ္သက္တဲ့ သေဘာလည္း ရွိေသးသဗ်။

 

 

8

3

ပြင့္ခ်ပ္ေတြ လွသေလာက္ အၾကမ္းခံတာကေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ဂုဏ္တပါး လို႕ ဆိုရမယ္။

သာမန္္ပန္းေတြထပ္စာရင္ ပြင့္ခ်ပ္ေတြက ပိုျပီး ထူထဲမာေက်ာ သေယာင္ (အတုနဲ႕ေတာင္ တူေသး) ရွိတယ္။

ခုစာကိုေရးျပီးတဲ့အခ်ိန္အထိ အပင္ေပၚမွာ တပါတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ နဂိုအတိုင္းပဲ လန္းလန္းဆန္းဆန္း။

အခုပံုေတြ ရိုက္တုန္းက ပါတဲ့ ထိပ္ဆံုးက အဖူးကေလးကေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ ပြင့္သြားပါျပီ။

7

4

သည္ရက္ပိုင္းက ဘုရားပန္းေတြ (ခူးျပီးသားပန္းေတြ) ရိုက္တာဆိုေတာ့ .. ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ ေနရာခ် အလင္းအေမွာင္ေပး .. မ်ိဳးစံု ေႏွာင္ၾကိဳး ကင္းကင္း နဲ႕ လုပ္လို႕ရခဲ့တယ္။

ခုသည္ သစ္ခြေတြက်မွ ပင္စည္ ရိုးတံ အျမစ္တို႕ က တိုးလို႕ တြဲေလာင္း ဆိုေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္က သိပ္မရွိ။

ရိုးတံကေန ျဖတ္ျပီး ရိုက္ဖို႕ က်ေတာ့ ခုျဖတ္ ခု ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ သည္ပန္းက ပြင့္ျပီး အပင္ေပၚ ဘယ္ေလာက္ ခံတယ္ဆိုတာကို သိခ်င္ေနေသးျပန္တာေၾကာင့္ မလုပ္ျဖစ္ျပန္။

အဲ့ဒါနဲ႕ပဲ ၄ရက္ေျမာက္ေလာက္ေန႕မွာ တပြင့္ ေျခြျပီး တပြင့္ခ်င္းစီ ပံုရိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ (မတင္ျဖစ္ေသးပါ)

6

5

တပါတ္ေက်ာ္ၾကာတဲ့အထိ အႏွီ အပြင့္လည္း တပါတ္ေက်ာ္ ၾကာတဲ့ ယခုခ်ိန္ထိ ညွိဳးသြား ေျခာက္သြားတာမ်ိဳး မျဖစ္ဘဲ စားပြဲေပၚမွာ အေကာင္းအတိုင္း။

အပင္ေပၚက အပြင့္ေတြထက္ စာရင္ေတာ့ ပြင့္ခ်ပ္ေတြ နည္းနည္း ေပ်ာ့သြားျပီး အေၾကာေတြ ေပၚစျပဳေနေပမယ့္ ရွံဳ႕တြေတာ့ မေနေသး။

အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ သည္လိပ္ျပာသစ္ခြပန္းက ပံုသ႑ာန္၊ အရြယ္၊ အေရာင္ နဲ႕ အထားခံႏိုင္မႈတို႕ က အေတာ္ေလး အားသာခ်က္ ရွိတဲ့ ပန္းအမ်ိဳးအစားလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

အားနည္းခ်က္ကေတာ့ သစ္ခြပန္းတို႕ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ရနံ႕ မရွိျခင္းပါပဲ။

5

6

ဓာတ္ပံုနဲ႕ ပါတ္သတ္တာ ေျပာရရင္ေတာ့

သည္တခါ တင္တဲ့ ပံုေတြအကုန္လံုးလည္း ပန္းပြင့္ အေသးေတြ (တပြင့္ခ်င္းေတြ ရိုက္သလိုပဲ) တတ္ႏိုင္သမွ်

Aperture အက်ယ္ နဲ႕ ဖြင့္ရိုက္ခဲ့တာခ်ည္းပါပဲ။

ေနာက္ပိုင္းေန႕ေတြ ရိုက္ျဖစ္တဲ့ ပံုေတြမွာေတာ့ Aperture က်ယ္က်ယ္ နဲ႕ Lighting မ်ားမ်ားသံုးျပီး ရိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ထဲေတာ့ မပါေသးပါ။

Aperture က်ယ္က်ယ္ရိုက္လို႕ ေနာက္ခံ blur ျဖစ္တယ္ Subject ကို BG ကေန ခြဲထုတ္ ဆြဲထုတ္သလို ျဖစ္တယ္ ဆိုေပမယ့္

ျပန္ေပးဆပ္ရတဲ့အပိုင္းကေတာ့ ပန္းခက္တခက္လံုး (Focal Plain တခုတည္းေပၚက်မေနတဲ့အခါ) ျပတ္သားဖို႕ ခက္လို႕ပါပဲ။

သည္ေတာ့ ဘာကို focus ထားျပီး ဘာကို blur ေစမလဲ ဆိုတာက စိန္ေခၚမႈ တရပ္ျဖစ္လာပါတယ္။

ကင္မရာနဲ႕ အနီးဆံုး (၀ါ) ထိပ္ဆံုး အပြင့္ကို Focus ျဖတ္ျပီး က်န္အပြင့္ေတြ ၀ါးေစမွာေပါ့ လို႕ အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာလို႕ရေပမယ့္

အခါတိုင္းမွာ မွန္တဲ့ ေဆးနည္း ေတာ့ မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။

သည္ေတာ့ မလြတ္ေစရေအာင္ Tips အေနနဲ႕က fame တခုတည္းမွာပဲ focus ကို

ဟိုအပြင့္ သည္အပြင့္ စသည္ …၃-၄မ်ိဳး ျဖတ္ျပီး ရိုက္ၾကည့္။ ျပီးေတာ့မွ ျပန္ေရြး အေကာင္းဆံုးကို ျပင္ တဲ့နည္းပါပဲ။

4

7

အလင္းနည္းတဲ့အေျခအေနမွာ hand shake blur မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရင္းနဲ႕ ၾကံဳေတြ႕လာရတဲ့

ေနာက္ထပ္ စိန္ေခၚမႈ တရပ္ကေတာ့ ISO ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခအေနကိုလိုက္လို႕ ISO ကို တင္ရိုက္ရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ Grain (or) Digital Noise ေတြထပါတယ္။

ဒါကို Post Production မွာ ျပန္သန္႕စင္တဲ့လုပ္ရပ္ကို Noise သတ္တယ္ လို႕ အလြယ္ေျပာပါတယ္။ Noise သတ္ရင္ အနည္းနဲ႕အမ်ားေတာ့ ပံုရဲ႕ ျပတ္သားမႈ Sharpness

က်ဆင္းတာခ်ည္းပါပဲ။ သည္ေတာ့ တခါတရံလည္း Noise ကို ေသေအာင္မသတ္ႏိုapင္ဘဲ မေသမရွင္ နဲ႕ လက္လႊတ္ရတာမ်ိဳးေတြ ရွိရဲ႕။

စရိုက္ကတည္းက Noise ဟာ ကိုယ္ သတ္ႏိုင္ေလာက္မယ့္ ပမာဏ အထိေလာက္ပဲ ပါေအာင္ ေလာက္သာ ISO ကို တင္ရိုက္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။

Noise သတ္တဲ့ ကိစၥကိုေတာ့ သပ္သပ္ တင္ပါဦးမယ္။

 

2

8

သည္ေတာ့…

ၾဆာတေယာက္နဲ႕ ေလေပးေျဖာင့္ဖူးတာ ျပန္ေရးရရင္ (အျမဲလည္း ကုိယ့္ဟာကိုယ္ သတိေပးေနျဖစ္တဲ့ )

know your gear

know the (natural) light

know your (additional) light

know your skill

know your app

‘n

know yourself

ပါပဲ။

1

9

သည္ပံုေတြ ရိုက္အျပီး ေနာက္ပိုင္းရက္ေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္ Aperture ကို ျပန္က်စ္ျပီး ခပ္က်ဥ္းက်ဥး္ကို မီး ျပင္းျပင္းေပးလိုိ႕ ရိုက္ျဖစ္ပါတယ္။

အဲသည္မွာ ျဖည့္စြက္အလင္း ကိစၥက စကားေျပာလာပါတယ္။

အပြင့္ေတြက ၾကီး တပြင့္နဲ႕ တပြင့္ကနီး ျပီးေတာ့ ေရွ႕ေနာက္ overlap ျဖစ္ေနတဲ့အပိုင္းေတြက ရွိေနေလေတာ့

ေရွ႕တည့္တည့္ကသာ မီးထိုးမယ္ ဆိုရင္ တပြင့္ရဲ႕ အရိပ္ဟာ တပြင့္ ေပၚ ျပန္က်ျပီး ေနာက္ဘက္က အပြင့္ေတြက တျခမ္းပဲ့ေနသေယာင္ ျဖစ္တတ္လို႕ပါ။

ရိုက္ရင္း ရိုက္ရင္းနဲ႕ တခါတရံမွာ ရိုက္ကို မရိုက္တတ္ေတာ့သလို ျဖစ္ျဖစ္သြားတာလည္း ခနခနေပါ့…။

ဒါေပမယ့္ နာမည္ေက်ာ္ အဆိုအမိန္႕ တခုရွိတယ္ မဟုတ္လား… တေနရာရာမွာ အခက္အခဲ(ျပသနာ) တခုခု ရွိတယ္ ဆိုရင္

အဲ့သည္ေနရာမွာပဲ … အခြင့္အလမ္း (တိုးတက္ေစရာ) တစံုတရာပါ ရွိေနစျမဲ ဆိုတာပါပဲ။

အဲ့ဒါနဲ႕ပဲ ျပန္ျပီး အားတင္း ဆိုပါေတာ့…။

ေတာ္ေသးျပီ။

 

About ムラカミ

has written 498 post in this Website..

今でしょ? CJ # 9092011