အခု က်ေနာ္ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္နဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို တို႔ထိ ခံစားျပထားပါတယ္။
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္ – ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း

===============================
သိုးတစ္ေကာင္ ေသသြားခဲ့ရင္ အေကာင္းဆံုးအေႏြးထည္နဲ႕ ဟင္းတစ္ခြက္ပဲ…
သစ္တစ္ပင္ေသသြားခဲ့ရင္ ပရိေဘာဂမ်ားနဲ႕ ထင္း အသံုးဝင္ဆဲ…
လူတစ္ေယာက္သာ ေသရင္…. ဘာေတြ က်န္ေနရစ္မလဲ…
ခင္ဗ်ားသာ ေသရင္…. ဘာေတြ က်န္ေနရစ္မလဲ…

စပါးၾကီးေမြ ေသသြားခဲ့ရင္ အေကာင္းဆံုး ခါးပတ္ ၊ ဖိနပ္ ေဆးတစ္ခြက္ခ်န္ခဲ့ …
ႏြားတစ္ေကာင္ေသသြားခဲ့ရင္ သားေရျပားခ်ပ္မ်ားနဲ႕ အသား အသံုးဝင္ဆဲ…
လူတစ္ေယာက္သာ ေသရင္ ….
ဘာေတြ က်န္ေနရစ္မလဲ …
ခင္ဗ်ားသာ ေသရင္… ဘာေတြ က်န္ေနရစ္မလဲ…
ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔ ေခါင္းခ် သြားရင္ ေကာင္းက်ိဳး ဘယ္ေလာက္ထိ ျပဳခဲ့သလဲ…
ဆိုးက်ိဳး ဘယ္ေလာက္ထိ မိုက္မဲသလဲ…
နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္…
ဘယ္ေလာက္ထိ ေလာက အက်ိဳး သယ္ပိုးသလဲ…
ဘယ္သူ႔အတြက္ ေလာဘၾကီးခဲ့သလဲ…
ကမၻာအား ဘယ္ေလာက္ ဒုကၡေပးသလဲ…
နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္…
နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္…
နာမည္က်န္ေနရစ္မယ္…

 

 

 

.ေဝဖန္ခံရမႈေတြၾကားထဲက ပန္းတစ္ပြင့္… ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း …

သူမ သီဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းေတြထဲကမွ မၾကာေသးခင္က ထြက္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေခြသစ္ “နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္”ဆိုတဲ့ စီးရီး..
အဲဒီ စီးရီးထဲကမွ Title သီခ်င္းျဖစ္တဲ့ ”နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္”ဆိုတဲ့ သီခ်င္း ။

မိုးေအးေအးနဲ႕ အဲဒီ သီခ်င္းေလး နားေထာင္ျဖစ္တယ္ဆိုပါေတာ့ ။

သီခ်င္းရဲ႕ သံစဥ္အသြားအလာနဲ႕ အမ်ိဳးအစား၊ ဆိုပံုဆိုေပါက္…စတာေတြကို က်ေနာ္ သေဘာ အက်ၾကီး မျဖစ္မိ။

တနည္းေျပာရရင္…
အဲဒီသီခ်င္းကို အသံအျဖစ္ ၾကားရျခင္းဟာ …. က်ေနာ့္ ရင္ထဲ ထိ မသြားပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီသီခ်င္းကို တစ္ေခါက္ နားေထာင္အျပီးမွာပဲ … က်ေနာ့္ စိတ္ထဲ စြဲသြားတာက… သီခ်င္းရဲ႕ စာသားေတြပါ။
ဒါနဲ႕ပဲ … အဲဒီ သီခ်င္းကို ဖုန္းထဲကေန နားၾကပ္နဲ႕ နားေထာင္ျပီး ခ်ေရးၾကည့္မိတယ္ဆိုပါေတာ့ … ။
ခ်ေရးျပီးေတာ့ အဲဒီ စာသားေတြကို ရြတ္ၾကည့္ ခံစားၾကည့္ရင္းနဲ႕… ေအာ္…. မဆိုးဘူးပဲ…လို႔ ေတြးမိတယ္။

စာသားထဲက တစ္ခုခု (ေကာင္းက်ိဳး) ”ရ”မယ္ဆိုရင္ …အဲဒီ စာသားေတြကို က်ေနာ္ ခ်စ္ပါတယ္။
ဒီ သီခ်င္းစာသားကို ခံစားမိျပီးကတည္းက…. က်ေနာ္သာ ေသသြားခဲ့ရင္… ေသျပီးတဲ့ေနာက္…

နာမည္ က်န္ေနရစ္မယ္ ဆိုရင္ေပါ့…..ေကာင္းေသာ နာမည္ က်န္ေနရစ္ဖို႔ ၾကိဳးစားရဦးမယ္လို႔…
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနျခင္းနဲ႕ ေသျခင္းဟာ သိုးတစ္ေကာင္ရဲ႕ ေသျခင္းထက္…

ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ႕ ေသျခင္းထက္… ပို အသံုးဝင္တဲ့ ေသျခင္း ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္ မဟုတ္လား။

 

ကိုယ့္ ခႏၶာအပုပ္အပြၾကီးက လူ႔ေလာကအတြက္ ဘာမွ အသံုးမဝင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ့္နာမည္နဲ႕ ကိုယ္စုိက္ပ်ိဳးခဲ့တဲ့
အသီးအပြင့္ေတြက ေနာက္လူေတြအတြက္ အသံုးဝင္ေနရစ္ရမွာေပါ့… ။
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ဒီစာသားေတြကို ျမင္/သိ/ခံစား အျပီးမွာ က်ေနာ့္ စိတ္ထဲ ထပ္ဝင္လာတဲ့ စာသားေတြကေတာ့ …

 

 

.ေၾသာ္… လူ႔ျပည္ေလာက၊ လူ႕ဘဝကား
အိုရ နာရ၊ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည့္။

သို႔တျပီးကား၊ သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္၏မ်ိဳးသား၊ စာစကားလည္း
.ၾကီးပြါးတက္ျမင့္ ၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္ဦးခ်၍ ၊ အမွ်ေဝရာ  

 .ေစတီသာႏွင့္ ၊ သစၥာအေရာင္
ဉာဏ္တန္ေဆာင္လည္း .

.ေျပာင္လ်က္ ဝင္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း။

(ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီ)

 

ကိုလိုနီေခတ္တုန္းဆီက ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေရးစပ္ သီကံုး ထားရစ္ခဲ့တဲ့

”သင္ေသသြားေသာ္”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာမွန္း စာေပမိတ္ေဆြအားလံုး
သိျပီးသား မဟုတ္ပါလား။

အဲဒီ ကဗ်ာထဲက စာသားေတြကိုလည္း ဆက္စပ္ေတြးေတာမိခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့… ။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီကေတာ့ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းရဲ႕ သီခ်င္းစားသားေတြထဲကထက္ အေမွ်ာ္အျမင္ေတြ ပို ထည့္ျပထားတယ္။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ သင္ေသသြားေသာ္ – စာသားေတြက ေလာကီ ၊ ေလာကုတၱရာဆီထိ ႏွစ္ျဖာအဆင္းလွေစတယ္ထင္ရဲ႕။

.ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းရဲ႕ ထိုစာသားေတြေရာ…. ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ဤ စာသားေတြပါ… လူတစ္ေယာက္ ေသသြားျပီးေနာက္…

ဘာေတြ က်န္ခဲ့၊ ခ်န္ခဲ့မလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႕ ေထာက္ျပ သတိေပးလိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ေနာက္ထပ္ ေမးစရာ ရွိတာတစ္ခု ထပ္ ထြက္လာပါတယ္။

 

ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ကိုလိုနီေခတ္ကေန… ဒီေန႕ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းရဲ႕ နာမည္က်န္ေနရစ္ေစခ်င္တဲ့ေခတ္အထိ….
ဘာလို႔မ်ား က်ေနာ္တို႔ မေသခင္….လုပ္သင့္တာေတြ …

(ေသျပီးေနာက္ ခ်န္ခဲ့ ) က်န္ခဲ့သင့္တာေတြကို… မၾကာခဏ သတိေပးေနရပါလိမ့္။
??????????????????????????????????????????????????????????????

???????????????????????????????????????????????????

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

ဘာလို႔မ်ား က်ေနာ္တို႔ ကို အဲဒီလို စာသားေတြနဲ႕ သတိေပးေနရပါလိမ့္…. ။

ႏိုးထ ရွင္သန္ေစခ်င္သူေတြဟာ လွဳပ္ရွားသက္ဝင္ေနသူေတြကို လွဳပ္ႏွိဳးေနစရာမလိုပါဘူး။

ဆိုေတာ့… အိပ္ေပ်ာ္ေနသူေတြကိုပဲ..  ႏွိဳး ရမွာ…။

က်ေနာ္တို႔ဟာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကပါသလား… ။
က်ေနာ္တို႔ဟာ လွဳပ္ႏွိဳးျပီး သတိေပးမယ့္ စကားသံေတြမရွိတဲ့အခါ… မႏိုးေသာ အိပ္ျခင္းနဲ႕မ်ား အိပ္ေပ်ာ္ သြားေလမလား… ။
အဲဒီလိုေတာင္ စိုးရိမ္စရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီလို ဆက္ေတြးရင္းနဲ႔ပဲ…. က်ေနာ္ဟာ …ေနာက္ထပ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို သြား သတိရပါတယ္။
အဲဒီ ကဗ်ာ စာသားေတြဆီ အေတြးက ဆက္သြားပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ကို လွဳပ္ႏွိဳးလိုက္တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ရွိဖူးတယ္ေလ… ။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီပဲ (၁၉၃၅ ခုႏွစ္ေလာက္က) ေရးခဲ့တာ ။
အိပ္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ကို ထစမ္းပါေတာ့ကြယ္…ဆိုျပီး (က်ေနာ္တို႔ ဆက္အိပ္ေနရင္…

သူေတာင္းစားျဖစ္လိမ့္မယ္…ေတာၾကိဳအံုၾကားကျပိတၱာျဖစ္လိမ့္မယ္…
ဆိုျပီး… ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလး) ေအာ္ကာဟစ္ကာ ႏွိဳးလိုက္တဲ့ ကဗ်ာ…. ။

 

က်ေနာ္ ဆက္ ခံစားမိတဲ့ စာသားမ်ားဟာ ဘယ္ကဗ်ာထဲကလဲ…
အဲဒါ… ဘယ္ကဗ်ာျဖစ္မလဲ… သိၾကတယ္ ဟုတ္ ?????
(အဲဒီ ကဗ်ာဆီ ဆက္သြားျပီး… ဆက္ေတြးၾကပါ…စာေပမိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား….)

 

 

 

 

ဒီစာမ်က္ႏွာမွာေတာ့ အဲ့ကဗ်ာလားမသိ…ရွိတယ္..။

:kwi:

 

:kwi:

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

(ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြမ်ား ဒီစာကို ဖတ္ေနခ်ိန္မွာ ….
က်ေနာ္ကေတာ့ ပုတီးမပါပဲ… စိတ္နဲ႕ ပုတီးစိတ္ေနပါျပီ။ ရြတ္ဆိုမိတာကေတာ့ ဘုရားေဟာ ဂါထာေတြ …၊

တရားစာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
”To know and not to do, It’s not yet to know” အဲဒီ စာသားကို တစ္ခါရြတ္ = ပုတီးတစ္လံုးခ် )

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
စာခ်စ္သူမ်ားအား ခ်စ္ခင္ေလးစားလ်က္ …

ေမာင္သူရ @ Alinsett

(Jul 28 , 2015)

 

 

 

 

 

alinsett

About alinsett

alinsett has written 615 post in this Website..

. . .