Capture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

”ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ ဇာတ္ေကာင္မ်ား”
——————————————–

 
ေကာင္းကင္သစ္ႏွင့္ ေျမၾကီးသစ္ကိုလည္း ငါ ျမင္၏ ။
အဘယ္သို႔နည္း ဟူမူကား…
ေရွးေကာင္းကင္ႏွင့္ ေရွးေျမၾကီးသည္ ေရြ႕သြားၾကျပီ….

(ဓမၼသစ္ ဆာလံႏွင့္ သုတၱံက်မ္း၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၃၀ ၊ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း-အခန္း ၂၁၊ အပိုဒ္ ၁ )

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 
တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ေသြ႔ေသာ ေႏြမနက္ခင္းတစ္ခုကို ေတာင့္တေနရသည့္ မိုးသည္းထန္ေသာ ဝါေခါင္ေန႔ရက္တစ္ခုတြင္ …
သူတို႔ ထိပ္တိုက္ဆံုျဖစ္ၾကသည္။
သူတို႔သည္ လြန္းထားထား(ေဆးတကၠသိုလ္)တို႔ ၊ ပုညခင္တို႔ေရးေသာ ဝတၳဳမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလို
ႏုဖက္ေခ်ာမႊတ္ေနသူမ်ား မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားေတာ့ ဟုတ္မွန္ပါသည္။
သူတို႔သည္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ကလ်ာ(ဝိဇၨာ/သိပၸံ)ေရးသည့္ ဝတၳဳထဲကလို ဇာတ္ေကာင္မ်ိဳးလည္း မဟုတ္။
ေဆြလွိဳင္ဦး၊ တကၠသိုလ္တင္ျမင့္၊ ႏိုကိုဇူးဇင္တို႕၏ ဝတၳဳမ်ားထဲကလို ဖိုက္တင္ခန္းမ်ား၊ လွဳပ္လွဳပ္ရွားရွားဇာတ္ကြက္မ်ားကို သရုပ္ေဖာ္ရျခင္းလည္း မရွိ။
ထို႔အျပင္ ဒဂံုေရႊမွ်ားႏွင့္ မင္းသိခၤ၊ ၾတိစကၠတို႔ ေရးသည့္ ဝတၳဳမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလို ဂမၻီရဆန္ဆန္ ဇာတ္ရုပ္၊ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလည္း မဟုတ္ပါ။
ဂ်ဴး၏ ဝတၳဳမ်ားထဲကလို မိုးပ်ံေအာင္ တတ္၊သိ၊ေတာ္၊ေကာင္းေနေသာ မိန္းမဇာတ္ေကာင္မ်ားလည္း မဟုတ္သလို၊ ခပ္ညံ့ညံ့ ခပ္တံုးတံုး ေယာက်ာ္းမ်ားလည္း မဟုတ္ေရးခ် မဟုတ္ပါ။
အီတာလ်ံစာေရးဆရာ Alberto Moravia ၏ ဝတၳဳမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလို တစ္ခါတစ္ရံနားလည္ရခက္ေသာ…၊ တစ္ခါတစ္ရံ သိမ္ေမြ႔နက္ရွိဳင္းေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ရမည္လားမသိ။
သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ Anton Chekhov ၏ ဝတၳဳတိုမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလို (ဝတၳဳသာ ဆံုးသြားေရာ ေထြေထြထူးထူး ဘာမွ
ျဖစ္ပ်က္ မျပလိုက္ရသည့္) ဇာတ္ေကာင္မ်ားလည္း ျဖစ္သြားတတ္ေသးသည္။
တကယ္တမ္း သူတို႔ ျဖစ္ခ်င္သည္ကေတာ့ E.M Forster ၏ ဝတၳဳမ်ားထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ားလို နိမိတ္ပံုမ်ား၊ သေကၤတမ်ားႏွင့္ ေဖာ္ညႊန္းျပဆိုရသည့္ အဆန္းတၾကယ္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ…. သည္ေန႔တြင္ေတာ့ သူတို႔သည္ ဝတၳဳေရးသူက ခံစားမႈမ်ား မစတင္မီ အခ်ိန္ကေလးမွာ အလြတ္သေဘာျဖင့္ ခဏတာ ဆံုေတြ႕မိၾကသည္။
သူတုိ႕ ဝတၳဳထဲ ဘာတစ္ခုမွ သရုပ္ေဖာ္ မျပရေသးခင္ကေလးမွာ ဆံုေတြ႕ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဝတၳဳထဲတြင္ ဘယ္သူက ဘယ္ဇာတ္ကြက္ကို သရုပ္ေဖာ္ရမည္ဟု ခပ္ေရးေရး ရိပ္မိထားျပီျဖစ္ျပီး ဝတၳဳသေဘာတရားအရ သူတို႔သည္ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ႏွင့္တစ္ေကာင္ အားျပိဳင္မွဳမ်ား ၊ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ရွိလာႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုလို ဝတၳဳျပင္ပတြင္
ေတြ႕ဆံုခ်ိန္မွာေတာ့ မိတ္ေဟာင္းေဆြမြန္ေတြလို ၾကည္ေျမ့ရႊင္သာေသာ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ ဆက္ဆံၾကပါသည္။

 

======================
အကယ္၍ သင္သည္သာ ထိုဇာတ္ေကာင္မ်ား စကားေျပာေနရာအနီးတြင္ ရွိေနပါက….
၄င္းတို႔ ေျပာဆိုေနေသာ စကားသံမ်ားကို ၾကားသိ ခံစားမိပါလိမ့္မည္။
ဇာတ္ေကာင္မွာ စုစုေပါင္း ေလးေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူက မည္မွ် အေရးပါသည္ မပါသည္ကို အသာထားျပီး
ဇာတ္ေကာင္မ်ားကို A , B , C , D စသည္ျဖင့္ အမွတ္စဥ္တပ္ၾကည့္ပါ။
ဇာတ္ေကာင္ A ျဖစ္သူ၏ ေျပာစကားမ်ားအရ … သိရမည္မွာ .. ဇာတ္ေကာင္ A သည္ အမ်ာအျမင္မွာ လူေတာ္လူေကာင္းအျဖစ္
ထင္ျမင္ရေလာက္ေအာင္ ဟန္ေဆာင္ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားေသာ လူလိမ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ထိုဝတၳဳတြင္ ပါဝင္ရမည္ျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့ A သည္ သူကိုယ္တိုင္က ဘာအရည္အခ်င္းမွ မရွိေသာ…
စိတ္ထားမေကာင္းသည့္အျပင္ စိတ္ယုတ္မာပင္ ရွိေသာ….
အတၱလည္း ၾကီးေသာ…
တကုိယ္ေကာင္းသမားလည္း ျဖစ္ေသာ …
ကိုယ္က်ိဳးသာ ၾကည့္တတ္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၏ ၾသဇာခံ …
ၾကိဳးဆြဲရာ ကျပေနသည့္ ရုပ္ေသးတစ္ရုပ္သာ ျဖစ္သည္။

 

A သည္ ဤဝတၳဳအတြင္းတြင္ အႏွစ္သာရမရွိေသာ စကားလံုးမ်ားကိုသာ လူၾကားေကာင္းရံု အသံေကာင္းဟစ္ကာ ေျပာဆိုေနရမည္
ျဖစ္သည္။
A အတြက္ ဤဝတၳဳအတြင္း ေနာက္ထပ္ လုပ္ျပရမည့္ သရုပ္ေဖာ္မႈမွာ သူ႕ကို မယံုၾကည္ၾကသူအမ်ားစု၏ ဆဲဆိုေလွာင္ရယ္မႈမ်ားကို
အရွက္မရွိစြာ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ကာ ေျပာခ်င္ရာ ဆက္ေျပာ လုပ္ခ်င္ရာ ဆက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ျပီး ၄င္းေျဖရွင္းသင့္သည့္ ျပႆနာမ်ား ေပၚလာသည့္အခါမွာလည္း
၄င္းႏွင့္ မဆိုင္သကဲ့သို႔ ေခါင္းေရွာင္ရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါလိမ့္မည္။

 

ဇာတ္ေကာင္ B ကေတာ့ ဇာတ္ေကာင္ A တို႔အဖြဲ႕အစည္း ဘာေတြ လိမ္လည္ လွည့္ဖ်ားသည္ ျဖစ္ေစ …

ဘာေတြ ရက္စက္ယုတ္မာသည္ျဖစ္ေစ…
ကိုယ့္ထမင္းကို ကိုယ္တိုင္ရွာစားေနရတာ… ဘယ္သူ ဘာေျပာေျပာ ဂရုစိုက္မေနအားဘူး ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ကို လက္ကိုင္ကာ… ရုန္းရင္းကန္ရင္း မြဲေတေနသည့္ လူအမ်ားစုကုိ ကိုယ္စားျပဳကာ သရုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

 

ဇာတ္ေကာင္ C ကလည္း B ႏွင့္ သိပ္မထူးျခားေသာ ဇာတ္ေကာင္အမ်ိဳးအစားတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ C သည္ B ႏွင့္ လည္ပင္းဖက္ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိတ္ေဆြကဲ့သို႔ လူတန္းစားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

C က B ထက္ သာသည့္အခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။

ထို အားသာခ်က္မွာ C သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိေနသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ C ႏွင့္ အေပါင္းအပါတစ္စုသည္ A တို႔ အဖြဲ႕အစည္းမွ ေျပာဆို/ လုပ္ေဆာင္မႈတိုင္းကို အမွားအမွန္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားလိုေသာ သတိျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္သည္။
၄င္းတို႔ကိုယ္တိုင္ တစ္စံုတစ္ခုကို ထလုပ္ဖို႔ဆိုသည္ကေတာ့ အခ်ိန္အခါ မက်ေသးဘူး ဆိုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္
ဝန္ေလးေနတတ္ျပန္သည္။

ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ A , B , C တို႔ အားျပိဳင္မႈကို ဝတၳဳထဲတြင္သာ ေတြ႕ရလွ်င္ မည္မွ် စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းမည္ကို မွန္းၾကည့္ရံုႏွင့္ ရင္ခုန္ရပါသည္ ။
ထိုဇာတ္ေကာင္မ်ား ထိုင္စကားေျပာေနရာတြင္ စကားဝိုင္းထဲသို႔ ေတာ္ရံု ဝင္မေျပာဘဲ တိတ္ဆိတ္ေနသူတစ္ေယာက္ ရွိပါသည္။ ထိုသူသည D ျဖစ္သည္။

 

D ကို ၾကည့္ရသည္မွာ လွိ်ဳ႕ဝွက္နက္ရွိဳင္းေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါၾကီးတစ္ခုကို ၾကည့္ေနရသလိုပင္ ျဖစ္သည္။

D သည္ တိတ္ဆိတ္သည္ႏွင့္အမွ် တစ္စံုတစ္ခုကို သိုဝွက္ေကာက္က်စ္ျပီး ၾကံစည္ေနတတ္သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းအတြင္း ပါဝင္ရမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ သူ၏ သရုပ္ေဖာ္မႈ အခန္းက႑ကေတာ့ နည္းပါသည္။

ဝတၳဳဇာတ္လမ္း ဆံုးကာနီးမွ ဘြားခနဲ ေပၚလာရမည္ ျဖစ္သည္။
ရုတ္တရက္ ဘြားခနဲ ေပၚလာရမည့္ သရုပ္ေဖာ္မႈနည္းနည္းကေလး ဆိုေသာ္လည္း သူ႕အခန္းနည္းနည္းကေလးကပင္လွ်င္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္လံုး၏ ညႊန္းဆိုမႈႏွင့္ လားရာကို ဝုန္းခနဲ ေကြ႕ခ် ေျပာင္းလဲသြားေစမည့္ လုပ္ရပ္ကို သရုပ္ေဖာ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ၾကားရသည္မွာ ၾကက္သီးထေလာက္စရာ …ထို႔အျပင္ … ဘုရား တေလာက္စရာ ျဖစ္သည္။ D ျဖစ္သူ လုပ္ရမည့္ လုပ္ရပ္သည္…ျမင္ရ ၾကားရသည္မွာ အလြန္တရာလွပခန္႕ထည္သည့္ စကားလံုး ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ေရာက္မႈကေတာ့ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အံ့ခနဲေၾသာသြားေစရမည္ ့ ‘ကယ္တင္မႈ’‘ ဆိုတာၾကီး ျဖစ္သည္။

 

D သည္ A , B , C တို႔ကို ကယ္တင္မႈ ဆိုသည့္ စကားလံုးသံုးကာ ေျဖာင္းခနဲ ရိုက္ခ်…

သိမ္းပိုက္ အႏိုင္ယူလိုက္မည့္ ဇာတ္ရုပ္ကို သရုပ္ေဖာ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကားသိလိုက္ရေသာအခါ….
ထိုဝတၳဳ…. ေရးသား ျပီးစီးသြားေတာ့မွာ…. ထို႔ေနာက္ မျဖစ္မေန ဖတ္မိ ခံစားမိသြားမွာကိုပင္ … ထိတ္လန္႔လာပါေတာ့သည္။

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Alinsett @ Maung Thura

ၾသဂုတ္လ ၂၀ ။ ၂၀၁၅ ။

 

 

 

 

alinsett

About alinsett

alinsett has written 615 post in this Website..

. . .