ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္တရ ကဗ်ာမ်ား – ၁၆

သီတင္းကၽြတ္ေတာ့မည္ သီတင္းကၽြတ္ေတာ့မည္

“ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္

ဒီဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္

ဆီမီးထိန္ထိန္ လင္းပါလို႔

မႏွင္းတို႔အိမ္”

 

မွတ္မိပါေသးတယ္။

ငယ္ငယ္က ျခံထဲမွာ ဟိုတစ္တိုင္ ဒီတစ္တိုင္ ဖေယာင္းတိုင္ေတြလိုက္ထြန္းေနတုန္း အေဒၚက အနားကိုလျပီး “— — ဆီမီးထိန္ထိန္လင္းပါလို႔ ေခြးကေလးတို႔အိမ္” ဆိုျပီး ေမာင္ကာၾကီး ေခါင္းကို ကိုင္လိုက္တာေလးေတြ၊ ရန္ကုန္ကိုေရာက္ေတာ့ တိုက္ေရွ႕က သံဗမန္းမွာ မီးၾကိဳးေတြ သီေနတုန္း ေဘးတိုက္က လံုးၾကီးေပါက္လွေကာင္မေလး (အခုေတာ့ မင္းသမီးေတာင္ျဖစ္ေနျပီ) အေခြငွားသြားတာျမင္ေတာ့ အိမ္ေအာက္အေျပးဆင္းျပီး စကားလိုက္ေျပာတာေတြက မေမ့ႏိုင္စရာေတြေပါ့။ ျပီးေတာ့ အာလူးေျဗာက္ေတြ (ရန္ကုန္ကေတာ့ ေပသီးလို႔ေခၚပါတယ္) ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ အျပိဳင္ေပါက္ခဲ့တာ၊ ျခံေရွ႕ တမံသလင္းမွာ မီးပန္းေဆာ့ေနရင္း ျပစ္လိုက္တဲ့ ႐ွဴးဒိုင္း (Rocket)က မိုးေပၚမတတ္ပဲ အေရွ႕ဘက္ကအိမ္ရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ကိုျဖတ္ျပီး ဧည္ခန္းထဲ သြားေပါက္တာ ဒါေတြကလဲ အမွတ္တရေတြပဲ။

အဲ့ထဲမွာမွ တစ္ကယ့္တစ္ကယ့္ အမွတ္တရက ေမာင္ကာၾကီးတို႔ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ရယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြရယ္ ျခံေရွ႕မွာ မီးပံုးလႊတ္ေတာ့ လႊတ္လိုက္တဲ့မီးပံုးက မႈိင္းကလဲမ၀ ေပါက္ကလဲေပါက္ေနျပန္ဆိုေတာ့ ေလဟုန္ကိုစီးျပီး မိုးျမင့္ကို ပ်ံရမယ့္အစား ေဘးျခံက ႏြားထင္းကုပ္အေပၚက ေကာက္႐ိုးပံုထဲက်မလိုျဖစ္လို႔ မနည္းလိုက္ဖမ္းရတာကေတာ့ ဒီတစ္သက္ မေမ့ႏိုင္စရာေတြေပါ့။

ျပီးေတာ့ ဦးေလးလုပ္ေပးတဲ့ ၾကယ္ပံုမီးပံုးကို ညညမီးထြန္းဖို႔ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္ လုရတာကလဲအေမာ။ တစ္ခါက်ေတာ့ အေဒၚလုပ္သူ စီစဥ္ေပးလို႔ ေျမခြက္ေလးေတြမွာ ဆီေလးေတြထဲ ၀ါဂြမ္းေလးေတြကို လိပ္ျပီး အိမ္အႏွံေတာင္ လိုက္ထြန္းခ့ဲဖူးေသး။

ေျပာရရင္ေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးကို သီတင္းကၽြတ္လထဲ ေမြးလို႔လားေတာ့မသိဘူး ျမန္မာ့ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီပြဲေတြထဲမွာ မီးျမင့္မိုရ္ပြဲကို အၾကိဳက္ဆံုးပဲ။ ျပီးေတာ့ ေတာင္ေပၚကလာတဲ့သူဆိုေတာ့ အခ်ိန္က မိုးအကုန္ ေဆာင္းအကူး စပ္ကူးမတ္ကူးမို႔ သိပ္လဲမေအး မိုးကလဲက်ဲနဲ႔မို႔လား။ ေနလို႔ကအရမ္းေကာင္းတယ္ေလ။ မနက္မနက္ဆို ေကာင္းကင္မွာ ျမဴေတြပိတ္ဆိုင္းေနတဲ့ၾကားက ေက်ာင္းကိုသြားရတာကလဲ ေပ်ာ္စရာၾကီးေပါ့။

သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ (အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔) ဆို ျမိဳ႕ထဲဘက္ ေရႊစည္းခံုဘုရားက ဆီးမီးတစ္ေထာင္ပြဲကိုသြား မုန္႔ေတြ ၀ယ္စားလိုက္ ရွမ္း႐ိုးရာ အကေတြကိုၾကည့္လိုက္နဲ႔ေပ်ာ္စရာၾကီး။ တစ္ေႏွာင္ေႏွာင္ ေမာင္းသံေတြနဲ႔ စည္ခ်က္ညီညီလိုက္ကတဲ့ တိုးနယားအကကိုေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးအၾကိဳက္ဆံုးပဲ။ ေျပာရရင္ေက်ာက္ဆည္ ဆင္အက ထက္ေတာင္မွၾကိဳက္တာ။

ဒီလိုနဲ႔ ရန္ကုန္ကိုေရာက္လာေတာ့ သီတင္းကၽြတ္မွာ အရင္လိုသိပ္ေတာ့မေပ်ာ္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ သိတဲ့အတိုင္း ရန္ကုန္မွာက မီးထြန္းေတာ့လဲ သံဗန္းေနရာေလာက္၊ မီးေဘးေၾကာက္ရလို႔ ဖေယာင္တိုင္ေတာင္သိပ္မထြန္းျဖစ္ပဲ လွ်ပ္စစ္မီးၾကိဳးေတြေလာက္သာ အားျပဳထြန္းရတာမို႔လား၊ မီးပံုးဆိုလဲ လွ်ပ္စစ္မီးပံုးေတြပဲမ်ားတယ္ေလ။ ျပီးေတာ့သိတဲ့အတိုင္း အဲ့ဒီအရာေတြက လွ်ပ္စစ္ရွိမွျဖစ္တာဆိုေတာ့ သိတဲ့အတိုင္း သိက်တဲ့အတိုင္းေပါ့။ နယ္မွာလို ထိန္ထိန္လင္းေတာ့ သိပ္မရွိဘူး။ ေလွ်ာက္လည္စရာ ပြဲခင္းေစ်းေတြရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ လူေတြက က်ိတ္က်ိတ္တိုးေနတဲ့အျပင္ အေပ်ာ္ထက္ အပ်က္ကမ်ားျပန္ေတာ့ ေမာင္ကာၾကီးမွာ သိပ္ေတာ့မေပ်ာ္ခဲ့ဖူးပါဘူး။

ထားပါဦးေလ… ေမာင္ကာၾကီးရဲ႕ ငယ္ဘ၀ေတြ အမွတ္တရေတြ ေျပာေနလို႔လဲ ဘာမွေတာ့ထူးမွာ မဟုတ္။ ဒီေတာ့ သီတင္းကၽြတ္ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္အေၾကာင္းကို လွည့္လိုက္ဦးစို႔ေလ။

သီတင္းကၽြတ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကဗ်ာေပါင္းမ်ားစြာရွိတဲ့အထဲကမွ အခုေလာေလာဆယ္ ေမာင္ကာၾကီး ရင္ထဲကိုေရာက္ေနတာက ဆရာ မင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ “၀ါကၽြတ္ကန္ေတာ့ပန္း”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။ ကဗ်ာပါ အေၾကာင္းအရာက ေမာင္ကာၾကီး အခုရေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔လဲ ကြက္တိလိုျဖစ္ေနတာမို႔ ခဏခဏ ေခါင္းထဲေပၚေပၚလာေနတယ္ေလ။ ဆရာၾကီးက ဒီကဗ်ာကို သူအဂၤလန္ျပည္ေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမြးရပ္ေျမမွာရွိတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ကို သတိရစြာ၊ ခ်စ္စရာ ဓေလ့ေတြကို လြမ္းဆြတ္စြာနဲ႔ လူၾကီးသူမ ဘိုးဘြားမိဘေတြကို မွန္းစကာေရးထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ကာၾကီးမွာလဲ အမိေျမနဲ႔ေ၀းေနသူျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာၾကီးလို အကြန္႔အျမဴးေလးေတြနဲ႔ မလြမ္းတတ္တာမို႔ ဒီကဗ်ာကို ငွားကာပဲ လြမ္းလိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့။

ကဲ… ဒီေတာ့ ကဗ်ာထဲမွာ ဆရာၾကီးက ဘယ္လိုေတြေရးထားခဲ့လို႔ ေမာင္ကာၾကီးခမ်ာ ဘယ္ပံုေတြ လြမ္းေနရလဲဆိုတာကို ေျပာၾကည့္မယ္ေလ။

‘၀ါေခတ္တစ္ခါကုန္လို႔ မီးေရာင္စံု ထိန္ထိန္ညီးတဲ့ သီတင္းကၽြတ္လ အခ်ိန္ကိုေရာက္ျပန္ေတာ့ အေရာက္မလာႏိုင္တဲ့ သူရင္မွာ ပူးေဆြးလွပါတယ္ေလ။

ဒီခ်ိန္ဆို ရြာလယ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကန္ေတာ့ပြဲေတြကိုယ္စီကိုင္လို႔ ကိုယ့္ထက္ အရြယ္အားျဖင့္၊ ၀ါအားျဖင့္၊ ဂုဏ္အားျဖင့္ ၾကီးရင့္သူေတြကို ဂါရ၀ျပဳဖို႔ သူသူငါငါ ဟန္ေရးျပေနခ်ိန္မို႔လား။ လူၾကီးသူမေတြမွာလဲ ဒီေန႔ေတာ့ျဖင့္ ငါတို႔ကို ဘယ္သူေတြမ်ား လာကန္ေတာ့ပါမလဲလို႔ ေစာင့္ၾကိဳေနတာေပါ့။ ညေနခ်ိဳေနညိဳျပီဆိုရင္ျဖင့္ သူ႔သားစာဆိုေလး ေခါင္းေပၚကို ကန္ေတာ့ပြဲရြက္ကာ ေရာက္မ်ားလာေလမလားလို႔ အေမမ်ား မွန္းစေမွ်ာ္ေနလိမ့္မလား။

စာဖိုေခ်ာင္ထဲက နတ္ညီေနာင္က စာဆိုရဲ႕ငယ္ေပါင္းျဖစ္တဲ့ ေလွကားကိုေမးေလရဲ႕ “ေပ်ာက္လွတဲ့ စာဆိုတစ္ေယာက္ ဘယ္ကိုမ်ား သြားေနသလဲ”တဲ့။ ေလွကားမွာေတာ့ျဖင့္ လြမ္းတသ ဟန္နဲ႔ “သူ႔အသံ မၾကားရတာျဖင့္ တစ္၀ါကုန္လို႔ ေနာက္တစ္၀ါေတာင္ ကူးပါေပါ့” လို႔ ေျဖရေလျပီ။

အမိျမန္မာျပည္ကို ခြဲခြာကာ ေရျခားေျမေ၀း တစ္ရပ္တစ္ေက်းမွာ အသားက်ေအာင္ ေနထိုင္ေနရာတာကလဲ မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္ႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ ဒီတစ္၀ါနဲ႔ ဒီတစ္မိုးမွာ ၾကိဳးစားျပီး ရွာေဖြစုေဆာင္းပါရေစဦး။ ေနာင္ႏွစ္ ၀ါဆိုခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ့ ရြာလမ္းမကေန ကန္ေတာ့ေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ဂါရ၀လာျပဳမယ့္ သားေလးရဲ႕ပံုရိပ္ကို ျမင္ေယာင္ရင္း ဒီႏွစ္ခါေတာ့ အခန္း၀က လြမ္းသမွ်ကို မွန္းစကာ တမ္းတပံုေဖၚေပးပါဦးလို႔ အေ၀းကေနပဲ ေတာင္းပန္ပါရေစ… ။’

ဒီကဗ်ာဟာ ပံုရိပ္အားလံုးပါ၀င္တဲ့ကဗ်ာလို႔ပဲ ေမာင္ကာၾကီးကေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မီးထြန္းပြဲပံုရိပ္၊ ဂါရ၀တရားရဲ႕ပံုရိပ္၊ အလြမ္းပံုရိပ္၊ ပရိေယသန၀မ္းစာကိုရွာေဖြရမႈပံုရိပ္၊ ေပ်ာ္ရာမွာမေန ေတာ္ရာမွာေနဆိုတဲ့ ကံၾကမၼာရဲ႕ လွည့္စာမႈပံုရိပ္၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မိဘနဲ႔ သားသမီးရဲ႕ ေမတၱာတရားပံုရိပ္ စတဲ့ ပံုရိပ္ ပံုရိပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ႏွလံုးသားမွာ ထင္ဟပ္သြားေစမွာပါ။

႐ုိးရွင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို သိမ္ေမြတဲ႔အဖြဲ႔ေလးေတြနဲ႔ စာပန္းခ်ီခ်ယ္သသြားပံုမွာ လွလိုက္တာ။ “လူေရာင္ျပခ်ိန္”တဲ့၊ “မြန္းစာဆို”တဲ့၊ “အျပန္ကို စရံႏွင့္”တဲ့၊ ဘယ္ေလာက္လွလိုက္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြလဲမ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကဗ်ာမွာ လိုေနတာ တစ္ခုက်န္ေသးသလားလို႔။ ဟို အာ၀ါဟ ၀ိ၀ါဟဆိုတဲ့ အမႈကိုျပဳဖို႔ စိုင္းျပင္းေနသူေတြအေၾကာင္းေလ။ ေမာင္ကာၾကီး ထင္ပါတယ္။ ဆရာၾကီးကာ ဒီအေၾကာင္းကို ထည့္မေရးခဲ့တာဟာ ႐ိုးရာအလွနဲ႔ ဂါရ၀တရားကိုပဲ အေလးေပးခ်င္လို႔ျဖစ္မွာပါ။  အိမ္ယာတည္ေထာင္မႈထက္စာရင္ သားသမီးနဲ႔ မိဘရဲ႕ ခ်စ္ခ်င္းတရားကို ဖြဲ႔သီျခင္းက ပုိလို႔ ႏူးညံ့တယ္မို႔လား။

ဒီမွာတြင္ပဲ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ၀ါကၽြတ္ကန္ေတာ့ပန္း ေလးကို နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ။

ဒီကဗ်ာေလးနဲ႔ပဲ သီတင္းကၽြတ္ခါသမရမွာ လူၾကီးသူမ၊ ေဆြမ်ိဳးညာတိ၊ မိဘႏွစ္ပါးကို အေ၀းကေနပဲ ဂါရ၀ျပဳလိုက္ပါတယ္။

ျပီးေတာ့ လူပ်ဳိၾကီး၊ အပ်ဳိၾကီးစာရင္း၀င္ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလဲ “သီတင္းကၽြတ္ေတာ့မည္၊ သီတင္းကၽြတ္ေတာ့မည္”လို႔ သတိေပး က်ီစယ္လိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။             ။ လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၵာမိပါ။

အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္သာ ျဖစ္သည္

Courage

 

 

— ၀ါကၽြတ္ကန္ေတာ့ပန္း —

မလာျဖစ္ႏိုင္ဘု၊

၀ါေခတ္ တခါကုန္ေတာ့၊

မီးေရာင္စံု ကၽြတ္သီတင္းကိုလ၊

ရင္တြင္းက ပူဆာဆာ။          ။

သူတစ္ကာ ကန္ေတာ့ပြဲေတြႏွင့္၊

ရြာထဲမွာ လူေရာင္ျပခ်ိန္မို႔၊

ေနညိဳမွာ ေမအိုတရွာလိမ့္၊

စာဆို လာလိုလွေသာ္လည္း၊

မွန္းဆ႐ံုသာ။         ။

နတ္ညီေနာင္ စာဖိုၾကားဆီက

မြန္းစာဆို ဘယ္ကိုသြားတယ္လို႔၊

ေလွကားကို သူတို႔ေမးျပန္ေတာ့၊

ဆိုေတး သံမၾကာတာျဖင့္၊

တ၀ါ ႏွစ္၀ါသို႔လ်ားေပါ့-လို႔၊

ေလွကားက အေျဖလာ၊

စာဆိုေမာင့္ ငယ္ေပါင္း။         ။

မိျမန္မာ-

ေနရပ္ကို ငါခြါလို႔၊

တရပ္ရြာ တေျမျခားမွာလ၊

ဖ၀ါးယာဥ္သာျပဳပါလို႔၊

ရွာစုသည့္ ႏို႔ခ်ိဳဘိုးပါဘဲ၊

သည္တ၀ါ သည္တမိုးကိုေတာ့၊

ၾကိဳးစာကာ စာဆိုခဲလွ်င္ျဖင့္၊

သံုးမကုန္ ကန္ေတာ့ပြဲရယ္ႏွင့္၊

ရြာထဲမွာ လူေရာင္ျပႏိုင္လိမ့္၊

သားစာဆို လူညိဳလွကိုလ၊

လြမ္းရာခန္းသာ၀ဆီက၊

အျပန္ကို စရံႏွင့္ တ ေပးေတာ့၊

ေ၀းက ပန္ေတာင္း။  ။

——— မင္းသု၀ဏ္

 

 

About Courage

has written 45 post in this Website..