ငယ္ငယ္္တုန္းက ေဘာ္ဒါေတြနဲ႕ လၻက္ရည္ဆုိင္ထိုင္ရင္ အေၾကာင္းစုံ ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဖြမ္ကိစၥကစလုိ႕ အုိင္းစတိုင္းရဲ႕ ရီေလးတီဗတီ သီအုိရီ အထိ အာေပါင္ အာရင္း သန္သန္နဲ႕ ဖင္မီးခုိး ထြက္ေအာင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ျပီး ျငင္းၾကခုန္ၾကပါတယ္။ (ခုန္တာကေတာ့ စားပြဲေအာက္ ၾကြက္ျဖတ္ ေျပးလုိ႕ပါ) ေျပာစရာကုန္သြားရင္ ဘုရားေဟာဘက္ကုိ္ ေရာက္ပါတယ္။ မွတ္မိတာက နိဗာၻန္ ဆုိတာ ဘာလဲပါ။ အမ်ားစုက အရမ္းေအးခ်မ္းတဲ့ လုုံးဝ အပူအပင္မရွိတဲ့ ေနရာလုိ႕ လုံးေျဖပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ က ရိပ္သာဝင္ဖူးတဲ့ အရိွန္နဲ႕ မင္းတုိ႕မွားတယ္၊ နိဗာၻန္ ဆုိတာ ဘာမွ မရွိတဲ့ေနရာ၊ ခံစားမႈမရွိဘူး။ ေအးခ်မ္းတယ္ဆုိတာ အဲဒါလုိ႕ ဆရာလုပ္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ညဏ္မမွီေလ ကၽြန္ေတာ္က ဖိေျပာေလပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာက ပုိျပီး သဘာဝက် သေယာင္ေယာင္ ရွိေတာ့ သူတုိ႕ျပန္မလွန္ ႏုိင္ခဲ့ပါ။ ေနာက္ပုိင္း သံ၊ ဌာန ရိွလုိ႕ ယူဆလည္းဒိဌိ၊ မရွိလုိ႕ယူဆလည္း ဒိဌိဆုိတဲ့ အစြန္း၂ပါးကုိ စာေတြမွာ ဖတ္ရေတာ့ ပုိရႈပ္ ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ပဲ ေမ႕ေမ႕ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ျပီး သံ၊ဌာန မရွိဆုိတဲ့ အယူပဲ စြဲက်န္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ကံေကာင္းတဲ့ တေန႕မွာ အင္တာနက္ကေန သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ရဲ့ တရားကို နာရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ညဏ္က နဲေလေတာ့ မ်ားမ်ားစားစား မမွတ္မိခဲ့ပါ။ စိတ္ထဲမွာ တင္က်န္ခဲ့တာကေတာ့ နိဗာၻန္ကုိ ၃၁ဘုံလုိ ေနရာသံဌာန အေနနဲ႕မယူဘဲ ျဖစ္စဥ္ process တရပ္အေနနဲ႕သာ ျမင္ဖုိ႕ပါ။ ညဏ္မွီတဲ့ ဥပမာ ေပးပါဆုိရင္ မိမိကုိယ္မိမိ ရွိတယ္လုိ႕ ထင္တဲ့ ငါအစြဲေၾကာင့္ (သမုဒယသစၥာ) ရုပ္၊ ရုပ္ျခင္း တုိက္ဆုိင္တုိင္း ျဖစ္လာတဲ့ ေဝဒနာကုိ္ ငါနာတယ္၊ ငါကုိက္တယ္္၊ မိန္းမ၊ေယာက္က်ားရယ္ လုိ႕ျမင္၊ ဒီေတာ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြျဖစ္ (ဒုကၡသစၥာ)၊ ဒါေတြေနာက္ထပ္ အသစ္တဖန္ မျဖစ္ခ်င္ ေတာ့ရင္ (နိေယာဓသစၥာ) သီလ၊သမာဓိ၊ပညာဆုိတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္(မဂၢသစၥာ)ကုိ သဒၶါ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ဝီရိယ၊ ပညာ ဆုိတဲ့ ဗိုလ္ငါးဗိုလ္ ဦးစီးျပီး သြားဖုိ႕ပါပဲ။ ေအာင္ျမင္ရင္ ဆင္းရဲကင္းလုုိ႕ သုည ဓါတ္ဆုိက္ျပီေပါ့။
အဲဒီတုံးက ဘာမွန္းမသိေပမဲ့ တခုခုေတာ့ တခုခုပဲဆုိျပီး မွတ္မိေနခဲ့တယ္၊ ဒီေနာက္ပုိင္း ဦးေႏွာက္က နည္းနည္းပုိျပီး ဖြ႕ံျဖိဳး လာေတာ့မွ ျဖစ္စဥ္ဆုိတာ သစၥာေလးပါးလုိ႕ ေရးေရးေလး သိလာ တာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္၊ နိဗာၻန္ရဲ႕လြတ္ေျမာက္ ေအးခ်မ္းမႈ ေပးႏုိင္စြမ္းကုိ နတ္္၊ ျဗမၼာဘုံ ေတြနဲ႕ႏိႈင္း လုိ႕ မရ။ ဘာလုိ႕လည္းဆုိေတာ့ ဓာတ္ခ်င္း မတူလုိ႕ပါဘဲ။ ၃၁ဘုံက ျဖစ္ပ်က္ ဆုိတဲ့ သခၤတဓါတ္၊ နိဗာၻန္က ျဖစ္ပ်က္မဲ့ရာ အသခၤတဓါတ္ပါ။ အမ်ားက ေသာတာပန္ဆို ၇ ဘဝ၊ သကဒါဂမ္ ၃ ဘဝ၊ အနာဂမ္ ၁ ဘဝ ပဲ က်န္တယ္ဆုိတဲ့ အနာဂတ္ ဘဝတဏွာ သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြနဲ႕ ေရာေထြး လိုက္ၾကပါတယ္။ နိဗာၻန္ ဆုိတာကို သိခ်င္ရင္ ခႏၶာထဲမွာရွာပါ။ ခႏၶာထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ရွိတယ္၊ အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္ မရွိေတာ့ရင္ သုညဓာတ္ဆုိက္ေသာ နမိတ္ကင္းတဲ့ နိဗာၻန္ပါပဲ။ ကႏာၱရထဲမွာ ေရငတ္ေနသူ ဟာ ေရမငတ္တဲ့ ခံစားမႈ ကို အာရုံလွမ္းျပဳသလိုေပါ့။ တမဂၢတဖုိလ္ မရေသးပဲနဲ႕ နိဗာၻန္ကုိ သိလိုသူ ေတြ အတြက္ အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာပါ။ အဲဒီလုိ သေဘာမ်ိဳးကုိ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ေထ႐ုပၸတၱိမွာ ဖတ္ဖူး သလိုပါပဲ။
ခႏၶာ ၅ ပါး၊ ႐ုပ္နာမ္ ၂ ပါး၊ အာ႐ုံ ၆ပါး၊ ဓာတ္ ၄ ပါး တုိ႕ေၾကာင္ ့ျဖစ္ေနတဲ့ ေဝဒနာ ျဖစ္ပ်က္ ဆင္းရဲကုိ ျမင္ရင္၊ မျဖစ္မပ်က္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ ညဏ္မ်က္စိနဲ႕ သိပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းတာလဲေဝဒနာ ဆိုးတာလဲေဝဒနာပါ။ အဲဒီ ခံစားမႈ ႏွစ္ခုစလုံးကုိ ေက်ာ္လြန္ျပီး ရုပ္သေဘာ၊ နာမ္သေဘာ သူ႕သေဘာ သူ ေဆာင္ေနတာလို႕ စိတ္ကလုိက္ျပီး တမင္လုပ္ယူတာ မဟုတ္ဘဲ ပညာက ျဖစ္တဲ႕သိမႈ သခၤါရ သေဘာ ေပါက္ျပီဆုိရင္ ျဖစ္ျပီးရင္ ပ်က္မွာပဲ၊ ပ်က္လည္း ျပန္ျဖစ္အုံးမယ္ဆုိတဲ့ အေကာင္းအဆုိး၊ အဆုိးအေကာင္း ဒြန္တြဲေနတဲ့ ေလာကဓံကုိ ခံႏုိင္ရည္ ရွိတဲ့ ေသာတာပန္ စိတ္မ်ိဳးရသြားပါျပီ။ သဲအင္းဂူနည္းမွာေတာ့ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးရဲ႕ ေဝဒနာကုိ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ တထုိင္ထဲနဲ႕ ေက်ာ္လြန္တဲ့အထိ သီးခံရပါတယ္။ အဲဒီ့ေဝဒနာၾကမ္း ခ်ဳပ္သြားလုိ႕ လက္တတြတ္ အခ်ိန္ပုိင္းေလးမွာ ခံစားလိုက္ရမဲ့ ခ်မ္းသာမူပာာ ဘာနဲ႕မွ လဲလို႕မရတဲ့ အသခၤတဓာတ္ သေဘာပါပဲလုိ႕ အတိအက် ေျပာထားပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က ၾကာၾကာထုိင္ရတာကုိ ခႏၶာကုိ ညွင္းဆဲတာ၊ ျပင္းလြန္းတယ္လို႕ ဆိုၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အၾကာၾကီး မထိုင္ႏုိင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ထုိင္က်င့္ရွိလို႕ ေဝဒနာကုိ ေက်ာ္လြန္ဖူးသူမ်ား အဖို႕ ေတာ့ ၾကာၾကာထိုင္ျခင္းဟာ မခဲယင္းလွၾကပါဘူး။ ဘုရားေတာင္ ရဟန္းေတြ အတြက္ ျပင္းထန္တဲ့ အက်င့္ဓူတင္ေတြ ထားခဲ့ပါတယ္။ ခႏၶာညွင္းဆဲတာနဲ႕ ကိေလသာညွင္းဆဲတာ ကြာတာ သတိျပဳရန္ လုိပါသည္။ ဥေပကၡာျပဳတာနဲ႕ လစ္လ်ဴ႐ႈတာ မတူသလုုိေပါ့။ ေရမွာငုပ္၊ မီးျမိဳက္ေန၊ သံခၽြန္ေပၚအိပ္ ေနတာမ်ိဳးသာ ညွင္းဆဲတာပါ။ သိပ္နာေနမွေတာ့ ပညာ ျဖစ္ပါ့မလား။ သမာဓိေတာ့ မေျပာတတ္ပါ၊ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ရင္ ပုိ႕စ္တခုေလာက္ တင္ေစလုိ ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ တရားဆုိတာ ဘယ္မွာရွာရွာ ရတယ္၊ ဗုံတီးလည္းတရား၊ ဖိုထိုးလည္း တရား၊ တုံးေခါက္လည္းတရား၊ ကာမဆက္ဆံေနလည္း တရားရႏိုင္တယ္လို႕ ဥပမာေတြနဲ႕ ဆုိတယ္။ ဝိပႆနာကုိ အထူးက်င့္စရာမလုိ ဆုိတဲ့သေဘာပါ။ သီအုိရီ အရေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္၊ အရာရာ တုိင္းဟာ တရားပါ၊ ဝင္ခ်င္ရင္ မဂ္က သူ႕ဘာသူ ဒိုင္းကနဲ ဝင္ပါတယ္။ ပါရမီရွင္ ေတြကေတာ့ တရားကုိ အထူးတလည္ ရွာေနစရာမလုိဘဲ ထမင္းစား၊ ေရခ်ိဳး၊ အပန္းေျဖရင္း ရႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ဘာေကာင္ဆုိတာ မသိဘဲ သူမ်ားျဖစ္သလုိ ငါလည္းျဖစ္မွာပဲ ဆိုရင္ေတာ့ လုကံ၊ဝကံပဲ လုိ႕ဆုိပါရေစ။

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 645 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး