အတၱပံုေဆာင္ခဲမ်ား စီးရီးစ္မထြက္ခင္ ၁၉၉၀ မေဟသီ မဂၢဇင္းမွာ ပါခဲ့တဲ့
ေဆာင္းပါးရွင္ “ေမာင္” ႏွင့္ ထူးအိမ္သင္ တို႔ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴး အစီအစဥ္ပါ…။
ကိုငွက္ တစ္ေယာက္ ရာဇ၀င္မ်ား ရဲ႕ သတို႔သမီး သီခ်င္းကို
ဘယ္လို ဖန္တီးေရးသားခဲ့သလဲ ဆိုတာကို သိခြင့္ ရပါလိမ့္မယ္ ဗ်ာ…။
————————————————-
၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ တုန္းက ျမန္မာ့အသံ အဂၤလိပ္ပိုင္း အစီအစဥ္ မွာ
လႊင့္တဲ့ Pussy Cats ရဲ႕ Missisipi ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ကို
အရမ္းစြဲလမ္းခဲ့ဖူးပါတယ္။
Missisipi ျမစ္၀ွမ္းသားေတြ သူတို႔ရဲ႕ ဒီျမစ္ႀကီးကို ဘယ္လိုမ်ား ရင္ခုန္ခဲ့ပါသလဲ။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒီသီခ်င္းေလးကို နားေထာင္ရင္း…
လိုက္ဆိုရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္
မျမင္ဖူး…မေတြ႕ဖူးတဲ့ Missisipi ျမစ္ႀကီးကို ရင္ခုန္ခဲ့ရတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ သီခ်င္းစေရးတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက တစ္ေန႔ေန႔က်ရင္
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးကို
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕မယ္လို႔ အၿမဲ အိပ္မက္ မက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လို႔ ဧရာ၀တီရဲ႕ ရင္ခုန္သံကို ပီပီျပင္ျပင္ ဖမ္းဆုပ္ႏိုင္စြမ္း
ကြ်န္ေတာ့္မွာ မရွိခဲ့တဲ့ အတြက္ ဧရာ၀တီဟာ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာပဲ
တိုးတိုးတိတ္တိတ္ စီးဆင္းေနခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီ ရင္ခုန္သံဟာ တစ္ခါတေလ တိုးတိုးသဲ့သဲ့၊
တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ နဲ႔…။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ကြ်န္ေတာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေပါ့…။
၁၉၈၆ ခုႏွစ္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ေရာက္ခဲ့ရျပန္ေတာ့
အာနႏၵာ ေစတီ ပုထိုးေပၚက ျမင္ခဲ့ရတဲ့ ဧရာ၀တီ ရဲ႕ ညေနခင္းကို ၾကည့္ရင္း
ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ေတြ အရမ္းခုန္တယ္။ တကယ့္ကို အိပ္မက္ပါပဲ။
အဲဒီည မွာပဲ ကြ်န္ေတာ္ ေဂါေတာ့ပလႅင္ ဘုရားေပၚတက္ၿပီး တစ္ခါ
ဧရာ၀တီကို ၾကည့္ရင္း ရင္ခုန္ရျပန္တယ္။
ညအေမွာင္ေအာက္မွာ ကမ္းႏွဖူးက မီးေရာင္ေတြ ေရာင္ျပန္ဟပ္လို႔
တလက္လက္ေတာက္ပေနတဲ့ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေရျပင္ရယ္…၊
ဟိုတစ္စ သည္တစ္စ က်ဲျပန္႔ေနတဲ့ မီးေရာင္ အစက္အေျပာက္ေတြၾကားက
ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးရယ္…၊
ေနာက္…ဘုရား ေစတီ ပုထိုး အေဆာက္အအံုေတြရဲ႕
၀ိုးတ၀ါး အရိပ္အေရာင္ေတြရယ္…၊
ကြ်န္ေတာ္ အၾကာႀကီးပဲ စဥ္းစားတယ္။
ဒီ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးရဲ႕ ျမစ္၀ွမ္းမွာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘိုးေဘးေတြ၊ ေရွးမ်ိဳးဆက္ေဟာင္းႀကီးေတြ
ဘယ္လိုမ်ား ေတာက္ပတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳမ်ိဳးေတြ ထူေထာင္ခဲ့ၾကပါသလဲ၊
ဘယ္လိုမ်ား ေရႊေရာင္ေတာက္စားတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ အေဆာက္အအံုေတြပါလိမ့္။
ဘယ္လိုမ်ား ခိုင္ခံ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ေတြ ပါလိမ့္။
ဘယ္လို ႀကံ့ခိုင္သန္မာတဲ့ အင္အားေတြ ပါလိမ့္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီေရႊအိပ္မက္ေတြ ဘယ္လိုမ်ား ၿပိဳပ်က္ခဲ့ရပါလိမ့္။
ေသခ်ာတာ တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ ရုတ္တရက္ ျပက္ခနဲ
ျမင္သိလိုက္ရတယ္။
“ဧရာ၀တီ မွာ ရာဇ၀င္ ရွိတယ္” ဆိုတာပါပဲ…။
ကြ်န္ေတာ့္ထက္ အရင္လူေတြ ဧရာ၀တီ ကို ရင္ခုန္ခဲ့ၾကဖူးပါၿပီ…။
ျမန္မာ့အသံက ျမစ္ႀကီး ဧရာ၀တီ တို႔၊
ကိုခင္၀မ္း ရဲ႕ ဧရာ၀တီ တို႔
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ခံစားဖူး ၾကပါၿပီ။
ဒါေပမယ့္…ကြ်န္ေတာ့္ ဧရာ၀တီ ရဲ႕ ရင္ခုန္သံက သူတို႔နဲ႔ မတူဘူး။
ကြ်န္ေတာ္က ဧရာ၀တီကို အရင္လူေတြနဲ႔ မတူ ျခားနားၿပီး ျမင္ရတယ္။
ဧရာ၀တီ ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ၀ိညဥ္ပါ…။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေသြးေၾကာႀကီးပါ…။
ဒီ ဧရာ၀တီ ျမစ္၀ွမ္းမွာပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘး မိဘ ေတြ…၊
ေရွးျမန္မာႀကီးေတြ…၊
သူတို႔ရဲ႕ ၾကမ္းတမ္း ေမာက္မာသေလာက္
သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ ႏွလံုးသားနဲ႔
သန္မာႀကံ့ခိုင္သေလာက္ ေျပာင္းညြတ္တဲ့ လက္ရံုးေတြနဲ႔
ေတာက္ပတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ေတြ…၊
ခမ္းနားတဲ့ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေတြ ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္…၊
ဒီေျမ ဒီေရ ကို ပိုင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္…ကာကြယ္ဖို႔အတြက္
ေသြးေျမက် စစ္ပြဲႀကီးေတြ ဒီျမစ္၀ွမ္းမွာ ခင္းက်င္းခဲ့ပါတယ္…။
ဧရာ၀တီ ရဲ႕ သူရဲေကာင္းေတြ ဒီမွာပဲ ေမြးဖြား…၊
ဒီမွာပဲ စေတးၿပီး ဧရာ၀တီ ရဲ႕ သမိုင္းကို
ခိုင္ခံ့ေအာင္ ေဆာက္တည္ခဲ့ၾကတယ္။
ရာဇ၀င္ေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ေဟာင္းသြားၾကတယ္…။
တစ္ခုၿပီးတစ္ခု သစ္လာၾကတယ္…။
“ဧရာ၀တီ က ရာဇ၀င္မ်ား ရဲ႕ သတို႔သမီး။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိခင္…ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ၀ိညာဥ္ ပါပဲ” ။
အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ကာလ အတိုင္းအတာ တစ္ခု
ၾကားမွာ ဧရာ၀တီ ရဲ႕ ရာဇ၀င္သစ္ေတြ အတြက္
ကြ်န္ေတာ္ ႀကိဳဆိုရင္း ရင္ခုန္ရပါတယ္။
ရာဇ၀င္မ်ား ရဲ႕ သတို႔သမီး ဖြဲ႕သီဖို႔ ေတးသြားစၿပီး တည္ေဆာက္တာကေန
စာသား အၿပီးသတ္ ေရးၿပီးတဲ့ အထိ ကြ်န္ေတာ္ ငါးလေလာက္
အခ်ိန္ယူခဲ့ရပါတယ္။
ေတးသြားတည္ေဆာက္မွဳအတြက္ Blues Scale ကို ေရြးခ်ယ္ပါတယ္။
မိတ္ဖက္အသံတြဲ Harmony အတြက္ Blue Scale နဲ႔ အဆင္ေျပတဲ့
Dominant Seventh Construction ကို ယူပါတယ္။
အေၾကာင္းအရာ Theme ကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္
သီခ်င္းရဲ႕ ပံုသ႑ာနဲ႔ ဟန္ Form and Style ကေတာ့ လွိဳင္းသစ္ေရာ့ခ္ New Wave Rock သ႑ာန္ကို ေဖၚပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ကူးအားလံုးကို ပံုေဖၚဖို႔ အတြက္
Emperor က သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔
အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီး Arrangement လုပ္ရပါတယ္။
အားလံုးက လိုက္လိုက္ေလ်ာေလ်ာ ကူညီခဲ့တာပါပဲ။
တကယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္က စိတ္ကူးတာ…၊
သူတို႔က ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လုပ္ရတာပါ…၊
အဲဒီအတြက္လည္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ “ရာဇ၀င္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး” နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္လိုခံစားရသလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳး
ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ မလိုအပ္ေတာ့ဘူး မဟုတ္လားဗ်ာ။
(ထူးအိမ္သင္)
(90′ November ထုတ္ မေဟသီ မဂၢဇင္းမွ
ဆရာ “ေမာင္” ႏွင့္ ထူးအိမ္သင္ အင္တာဗ်ဴး ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ…။)

black chaw

About black chaw

black chaw has written 332 post in this Website..