လျှာတိုတဲ့ ဖမာ …

ဦးေက်ာက္ခဲSeptember 30, 20171min108413

ထိုင်းမှာ နေခဲ့တုန်းကပေါ့ …

ထိုင်းတွေက မြန်မာတွေကို မုန်းတယ် ၊ နှိမ်တယ် ဘယ်လိုပဲဆိုဆို … အေးရှန်း အိမ်နီးချင်းထဲမှာတော့ ဖမာ့ (မြန်မာ) တွေကို အတော်ခင်သား ။ အထူးသဖြင့် တတိယနိုင်ငံတစ်ခုမှာ ဆုံကြည့် ၊ သူတို့မှာ ဖမာ့တွေကိုတွေ့ရင် ဆွေရင်း မျိုးရင်းတွေ့ရသလို အတော်ပျော်ကြတာ ။ ပေါင်းလို့သင်းလို့လည်းကောင်း အတော် အနွံတာခံကြရှာပါတယ် ။ သူတို့အမြင်မှာ ဖမာတွေက သတ္တိကောင်းတယ် ၊ ပြောရဲဆိုရဲရှိတယ် … နိုင်ငံခြားသားကို မကြောက်တတ်ဘူးတဲ့ …

 

သူတို့ အစိုးရက ဘယ်လိုပဲ ဘရိန်းဝက်ရှ် လုပ်ထား လုပ်ထား ၊ သူတို့ အတွင်းစိတ်မှာ ဖမာ့တွေကို အတော် ကြည်ညိုကြတာဗျ … တကယ် ။ ထိုင်းတွေကြားမှာ ပညာမတတ် နဲ့ ပညာတတ်က အတော်ပေါင်းလို့ကောင်းတယ် ။ ပညာမတတ်က “ဦးအောင်ဇေယျ” တို့ “အယုဒ္ဓယ” တို့ကြောင့် ဖမာ့တွေက မိုက်ရူးရဲတွေဆိုပြီး အတိတ်ကအရိပ်ကြောင့် လန့်တယ် ။ ပညာတတ်တွေက သမိုင်းကြောင်းကို နားလည်တော့ အမြင်ရှိပြီး မနှိမ်တတ် ၊ လူကြီးလူကောင်းဆန်တော့ ပေါင်းလို့သင်းလို့ ကောင်းတယ် ။ ပေါင်းမကောင်းတာက ပညာ ဟိုမရောက် ဒီမရောက် ကန့်လန့်ကောင်တွေ ခင်ည ၊ သူတို့က တဘက်ပိတ်တော့ အစိုးရမှိုင်းမိပြီး ဖမာတွေကို အလိုလို မုန်းနေတာ ။

 

တကယ့် သမိုင်းအမှန်မှာ “အယုဒ္ဓယ” က ဘုရားဆင်းတုတွေကို ခေါင်းချိုး ဖျက်ဆီးသွားတာ မြန်မာတွေချည်းမဟုတ်ဘူး ၊ မြန်မာဘုရင် ဆင်ဖြူရှင်ရဲ့တပ်တွေ ထွက်သွားမှ “အယုဒ္ဓယ” ကို ရောက်လာတဲ့ “တရုတ်စစ်တပ်” ခင်ဗျ ။ မြန်မာတွေ မသတ်ခဲ့လားဆိုတော့ “ဟုတ်ကဲ့ … သတ်ပါတယ်” ၊ ဘုရားဆင်းတုတွေ မဖျက်လားဆိုတော့ “အကုန်တော့ မဟုတ်ဘူး ခင်ဗျ” ။ စစ်နိုင်ချင်တော့ “အယုဒ္ဓယ” အဝင်နားက ကိုးထပ်ကြီးလို ထိုင်တော်မူ ပဉ္စလောဟာ (သတ္တုစပ်) ဆင်းတုကြီးက ညာလက်ရုံးကို “အင်းအိုင်စမ” လောကီ အစီအရင်တွေလုပ်ပြီး ဖြုတ်ပါတယ် ။ ဦးနုခေတ်ရောက်မှ လက်ရုံးကို ပြန်တပ်ပေးတာပါ ။

 

Wat Phanan Choeng
Wat Phanan Choeng

 

ဟိုးအရင်ကတော့ ထိုင်းတွေက ဖမာဆိုရင် လူကောင်းတွေလို့ ယေဘူယျ သတ်မှတ်ထားတာပါ ။ သူတို့ ထိုင်း အမျိုးသား အတော်များများက ပွေရှုပ် သောက်စားတွေကိုး ။ အဲသည့်လိုပါပဲ … ထိုင်း အမျိုးသမီးတွေကလည်း အော့ကြောလန် … သောက်စား အနေအထိုင် စည်းကမ်းမရှိ ။ အဲသည့်တော့ မြန်မာမလေးတွေဆိုရင် ထိုင်းတွေက အတော် တန်ဘိုးထားကြတာ ။ အကျင့်စာရိတ္တကောင်းတယ် ခင်ပွန်းကိုရိုသေပြီး အိမ်ထောင်မှုနိုင်နင်းတယ် ၊ အဓိက “ပင်ကိုယ် သဘာဝ အလှနဲ့ လှတယ်” တဲ့ … ။ ဝုတ်တယ်လေ … ထိုင်းမတွေက မိတ်ကပ် တစ်လက်မလောက်ထူအောင်လူး ၊ ရှိစုမဲ့စုတွေဖော် ၊ ပလပ်စတစ် ဆာဂျရီ လုပ်နိုင်မှ ရုပ်ထွက်တာကိုး ။

 

ကျောင်းနေဘက် ထိုင်းလူမျိုး သူငယ်ချင်းတစ်ယောက်ရဲ့ အဖေဆိုရင် သူ့သားကို မြန်မာမ ယူဖို့ချည်း တိုက်တွန်းတာပဲ ။ ဆြာကျောက်စ်ကိုလည်း သူ့သားအတွက် မြန်မာမ လှလှလေးရှာပေးဖို့ ပူဆာတတ်ပါတယ် ။ ဆြာကျောက်စ်ကလည်း ကိုယ့်ဟာကိုယ်တောင် အဖြစ်မရှိ ၊ သူ့သား လူပျိုကြီးကလည်း မတုန်မလှုပ်ဆိုတော့ ဘိုးတော်က ဒေါဖောင်းပြီး “ငါနဲ့ နေရာချင်းလဲလိုက်ချင်ရဲ့ ၊ မင်းအမေ ဘဲစာကျွေးမှာ ကြောက်လို့ပေါ့ကွာ” ဆိုပြီး ရယ်သလိုမောသလိုနဲ့ မချင့်မရဲ ပြောတတ်ပါတယ် ။ သူ့နှမလေးတွေကျတော့လည်း ဆြာကျောက်စ် ရွာပြန်ရင် “သနပ်ခါး ကောင်းကောင်း” မှာကြပါတယ် ။ ဘန်ကောက်မှာ လေထုညစ်ညမ်းလို့ အသားအရေ ပျက်စီးရသတဲ့ ။ သူတို့လေးတွေက ညနေအိမ်ပြန်ရောက်ရင် သနပ်ခါးကို ဖုံနေအောင် လူးပြီးမှ အိပ်ရာဝင်ကြတာခင်ဗျ ၊ ရနံ့မွှေးပြီး အသား အေးတယ်ဆိုပဲ ။ သူတို့တင်မဟုတ် … ကြုံဖူးသမျှ အတော်များများသော ထိုင်းခေးမတွေလည်း သနပ်ခါးမှာတတ်ကြပါတယ် ။

 

ယနေ့လက်ရှိ အခြေအနေမှာတော့ မြန်တျန့်တွေခမျာ ပြည်တွင်းမှာ စီးပွါးရေးကလည်း မကောင်း ၊ လုပ်စားကိုင်စားဖို့လည်း အဆင်မပြေဆိုတော့ ၊ ဝမ်းဝ ခါးလှဖို့ ရေကြည်ရာ မျက်နုရာ ထိုင်းတို့ပြည်ကို ထွက်လာကြတာ လူ သန်းနဲ့ချီနေပါပြီ ။ စရိုက်တွေကလည်း မျိုးစုံဆိုတော့ ဟိုးအရင်လို မဟုတ်တော့ဘူးလေ ၊ ဖမာ့ဆိုရင် အမြင်တမျိုးတွေ ဖြစ်လာတယ် ခင်ဗျ ။ နယ်စပ်ကနေ ထိုင်းနိုင်ငံ မြို့ကြီးတွေကို အလုပ်လုပ်ဖို့ တရားမဝင် ဝင်လာတဲ့ ဖမာတွေကလည်း မနည်းမနောဆိုတော့ ၊ သူတို့ စစ်တပ်လည်း ဂိတ်တွေချပြီး အတော်စီစစ်ရတာပေါ့ဗျာ ။ ခက်တာက … ဖမာနဲ့ ထိုင်းက ရုပ်ရည်ကလည်း အတော်တူ ၊ ဖမာတွေက ထိုင်းလိုလည်း အတော်ရွှီးတတ်တော့ ထိုင်းစစ်တပ်အဖို့ အတော်ခေါင်းခြောက်ရတာပေါ့ ။

 

နောက်ဆုံးတော့ သူတို့လည်း ခေတ်ဆွေးက နည်းလမ်းဟောင်းကြီးကို အသုံးပြုရတော့တာပါပဲ ။ အဲဒါကတော့ “ထိုင်း နိုင်ငံတော်သီချင်း” ကို ဆိုခိုင်းတာခင်ဗျ ။ ထိုင်းရာဇဝင်သမိုင်းနဲ့ ဘုရင်တွေအကြောင်းကို ထိုင်းတွေထက် ပိုသိတဲ့ “ဖမာ တောင်ကျော်” တွေလည်း အဲသည့်တော့မှ ကွဲတော့တယ် ။

တောင်ကျော် မြန်မာတွေ “ထိုင်း နိုင်ငံတော်သီချင်း” လောက်တော့ ဆိုတတ်တာပေါ့ခင်ဗျာ ၊… ကွန့် ညွန့်နေတာပဲ … အော်လဂျင်နယ် ထိုင်းတွေထက်တောင် သာသေး ။ ဒါပေမဲ့ အသံ အတင် အချ နေရာတစ်ခုမှာ “ရှ” နဲ့ “သျှ” မကွဲတော့ … ဆိုခိုင်းလိုက်ရင် ၉၀% လောက် မိပါလေရောဗျာ …

 

ထိုင်းတွေကပြောတယ် … “နင်တို့ ဗမာစကားက မာမာတောင့်တောင့်ကြီး ၊ မပျော့ပျောင်းဘူး … လျှာတိုတာကိုး” တဲ့ ခင်ဗျား … :k: :k: :k:

 

 

 

ဦးကျောက်ခဲ

13 comments

  • aye.kk

    September 30, 2017 at 2:51 pm

    ရယ်စရာအနေနဲ ့
    ပြောပြပါရစေနော်
    မြန်မာကိုဘယ်လိုအဓိပါယ်လည်း
    ထိုင်းတွေကမေးတတ်ပါတယ်။
    အန်တီတို ့က
    တိုတိုတုတ်တုတ်ပြန်ဖြေပေးတာ
    မြန်မာဆိုတာ
    မြန်တယ်,မာတယ်ပေါ့ဆိုပြီးအလွယ်ပြောလိုက်ပါတယ်
    ထိုင်းဆိုရင်ကော
    မြန်မာလိုဘယ်လိုအဓိပါယ်ရလည်းတဲ့
    တချက်စဉ်းစားပြီးမှ
    မပြန်ပါရစေနဲ ့လို ့ပြောတော့မရဘူး
    အတင်းပြန်ခိုင်းတော့
    ပြန်ပေးရတယ်
    ထိုင်းတွေဆိုတာ
    မြန်မာလိုပြန်ရင်
    ထုံထုံထိုင်းထိုင်း အဓိပါယ်ရတယ်လည်းပြောပြရော
    မေးမိတာမှားပါတယ်တဲ့။
    နောက်နောင်ကို
    ဘယ်တော့မှမမေးတော့ပါဘူးတဲ့လေ…။

    • ဦးကျောက်ခဲ

      September 30, 2017 at 6:28 pm

      ထိုင်းတွေက သူတို့ကို ယိုးဒယားလို့ ရည်ညွှန်းရင် မကြိုက်ချင်ဘူး …
      ယိုးဒယားဆိုတာ “အယုဒ္ဓယ” ကနေ ကာလရွေ့လျောလာတာ …
      သူတို့ကို စစ်ရှုံးလို့ နှိမ့်ချပြီး ခေါ်တဲ့ အခေါ်အဝေါ်ဆိုပဲ …
      ကျနော်ကတော့ တောင်တွင်းရှင်ငြိမ်းမယ်ရဲ့ စစ်မှာတစ်မူ(အိုင်ချင်း) ထဲကလို …
      “ယွန်းမလေးတွေ” လို့ ခေါ်တယ် … ဟီး :k:

      • kai

        October 2, 2017 at 3:48 pm

        အ,ယုဒ္ဓယ ဆိုတာက.. လုပ်ကြံလို့မရတဲ့ဒေသဆိုလား.. မြို့ဆိုလားပဲ..။
        ဗမာတွေက.. အ ဖြုတ်ပြီး.. ယုဒ္ဓယလို့ခေါ်တာ.. လုပ်ကြံ(တိုက်ယူ) လို့ရတဲ့မြို့ အဓိပ္ပါယ်လို့ မှတ်မိတာပဲ..။
        အဲဒီကနေ.. ယုဒ္ဓယ.. ယိုးဒယားဖြစ်လာတာ.. တဲ့.။ :i:

        • ဦးကျောက်ခဲ

          October 2, 2017 at 5:31 pm

          “အယုဒ္ဓယ” မြို့တည်ဘုရင်က “U Thong” တဲ့ …
          ရာဇဝင်တွေထဲမှာတော့ ပြည်ကြီးပေါက် တရုတ်လို့ဆိုတယ် …
          အဲဒါကြောင့် အယုဒ္ဓယစစ်ပွဲမှာ တရုတ်က စစ်ကူပို့လိုက်တာ …
          မြန်တျန့်တပ်တွေ ထွက်သွားမှ တရုတ်တပ်တွေ ရောက်လာသတဲ့ …
          အလာကောင်းပေမည့် အခါနှောင်းသွားတယ်ပေါ့ … :k:

  • aye.kk

    September 30, 2017 at 8:30 pm

    ထိုင်းနိုင်ငံ၊မယ်ဆိုင်မြို ့က
    အလောင်းဘုရားဦးအောင်ဇေယျဘုရားမှာ
    ဦးအောင်ဇေယျအစီအရင်လုပ်ခဲ့တဲ့ကင်းမြီးကောက်ရုပ်ထုတွေမှာ
    အမြီးတွေကိုထိုင်းဘက်လှည့်ထားခဲ့ပြီးယိုးဒယားကိုနာမ်နှိမ်ထားခဲ့တာ။
    အဲဒါကိုထိုင်းတွေက
    သိလာတော့ကင်းမြီးကောက်ရုပ်ထုတွေအားလုံး
    ဗမာဘက်ကိုပြန်လှည့်ပြီးပြင်ဆင်လိုက်တယ်။
    ဘုရားမှာထီးမရှိလို ့
    ယိုးဒယားတွေကထီးပြန်တင်တယ်။ဘယ်လိုမှတင်မရလို ့
    တာချီလိတ်ကနဂါးနှစ်ကောင်ဆရာတော်ဘုရားကြီး
    ကိုယ်တိုင်ထီးပြန်တင်ပေးမှရတာသိရတယ်။

    • ဦးကျောက်ခဲ

      September 30, 2017 at 9:41 pm

      ဟုတ်တယ် အန်တီအေး … အဲသည့် ဘုရားကို ရောက်ဖူးတယ် …
      ထောင့်တွေက ကင်းမြီးကောက်ကြီးတွေများ အတော်အသက်ဝင် …
      ဘုရားမှာ ထိုင်းတွေ ထီးပြန်တင်တိုင်း မိုးကြိုးပစ်တာလည်းတွေ့ဖူးတယ် …
      ဘုရင်ကိုယ်တိုင် ထီးတင်တာတောင် မရဘူးလို့လည်းဆိုကြတာပဲ …
      ဘိုခင်ညွန့်က နဂါးနှစ်ကောင်ဆရာတော်နဲ့ ထီးတင်မှ ရတော့တယ် …
      မကြုံဖူးရင် ယုံရခက် … တာချီလိတ်နေဖူး ကိုယ်တွေ့မို့သာ … :k:

  • aye.kk

    October 1, 2017 at 10:03 am

    ဟုတ်တယ်တူမောင်ရေ ့
    အန်တီကတာချီလိတ်ကို
    ၁၉၉၄ခုနှစ်ဖေလဆန်းထဲကရောက်တာ
    ကင်းမြီးကောက်နဂိုမူရင်းရုပ်ထုကိုတောင်
    ဖျက်ပြီးပြန်ပြင်ဆင်တာ၊အဲဒီအချိန်ကလည်း
    အန်တီကိုယ်တိုင်ကမူရင်းနဂိုရှိနေတဲ့ကင်းမြီးကောက်ရုပ်ထုတွေကို
    ဓါတ်ပုံရိုက်ထားရမှာ၊မရိုက်မိဘူး။မထင်မိတာလည်းပါတယ်။
    နဂိုမူရင်းရှိနေတဲ့သမိုင်းဝင်ရုပ်ထုကိုမဖျက်ဆီးလောက်ဘူးလို ့တွေးမိတာ။
    ဒီလိုအစီအရင်တွေနဲ ့ပြုလုပ်ခဲ့တာကိုထိုင်းတွေကမသိခဲ့လို ့သာအန်တီရောက်တဲ့
    အထိ(၁၉၉၄)ခုနှစ်ကနေ၁၉၉၆လောက်ထိရှိနေတာပါ။တာချီလိတ်မှာအန်တီရောက်တဲ့အချိန်
    တပါတ်လောက်အကြာမှာတိုက်ပွဲဖြစ်တော့၊ယိုးဒယားတွေကထိတ်လန် ့ပြီး၊ဗမာနဲ ့စစ်ဖြစ်ခဲ့ရင်
    အဲဒီအစီအရင်တွေကြောင့်ဗမာကိုဘယ်လိုမှမနိုင်နိုင်ဘူးဆိုတာသူတို ့ယုံကြည်တယ်။
    ယုံကြည်လောက်အောင်ကိုယ့်အတွင်းလူတွေက၊ထိုင်းဘုရင့်အထိရွှေနားတော်သွင်းနားဖောက်နိုင်တာကိုလည်း
    အန်တီကစိတ်မကောင်းဖြစ်မိတယ်။ ရုပ်ထုတွေကိုအကုန်ဖျက်ဆီးပြီးပြန်ပြင်ဆင်တဲ့အချိန်၊မိုးကောင်းကင်
    တွေကနေ ့စဉ်ရက်ဆက်ညို ့မှိုင်းနေတာပဲ၊စိတ်ထဲမှာလည်းဘုရားဖူးသွားတဲ့ခါတိုင်းရင်ထဲတမျိုးကြီးဖြစ်ပီးခံစားရတယ်။
    ဦးခင်ညွှန် ့ကိုယ်တိုင်လာသွားတာလည်းအန်တီသိတယ်၊အဲဒီအချိန်ကအန်တီကတာချီလိတ်လေဆိပ်မှာတာဝန်ကျနေတာပါ။

    • ဦးကျောက်ခဲ

      October 2, 2017 at 5:35 pm

      ကျနော်နေခဲ့တာက ၁၉၉၂ – ၁၉၉၃ …
      တောင်ထိပ်က ဦးအောင်ဇေယျဘုရားကို ခဏခဏရောက်တယ်…
      အခု တောင်ခြေအတက်လမ်းမှာ ဈေးတန်းကြီးဖြစ်သွားပြီ … :k:

  • သင့်အေးရိပ်

    October 2, 2017 at 10:07 am

    ပြီးခဲ့တဲ့ ၂ပါတ်လုံး….
    ဘန်ကောက်က ရောက်လာတဲ့ လေအားလျှပ်စစ် စီမံကိန်းအတွက် နည်းပညာရှင် ထိုင်းတစ်ယောက်နဲ့
    တောထဲတောင်ပေါ် ခရီး ထွက်ခဲ့ရသေး။ မြန်မာပြည်ရဲ့ မြေပြင်အခြေအနေတချို့ကို ကိုယ်တွေ့ တွေ့သွားပြီးနောက်…
    အဲဒီထိုင်းလည်း နောက်တစ်ခါ ဗမာပြည်ကို လာချင်မယ်မထင်တော့….
    😆

    သူတို့ထိုင်းဟာ စစ်အစိုးရ အုပ်ချုပ်တဲ့တိုင်းပြည် ဆိုပေမဲ့…
    စစ်အစိုးရ အုပ်ချုုပ်ဖို့ ဥပဒေကျမ်းကတော့ တကယ့် တတ်သိ ပညာရှင်တွေ ရေးဆွဲထားတဲ့ ခြေ/ဥ တဲ့။
    ပညာတတ်ထဲကမို့ အဲဒီထိုင်းကိုကိုက ဗမာတွေကို အထင်သေးပုံတော့မရ…
    တောထဲ အသွားမှာတော့ တံတား မရှိတဲ့ ချောင်းထဲလည်း ဆင်းကူးရ….
    ခြင်ကိုက် မြွေပေါတဲ့ တောထဲလည်း အိပ်ရ
    ဆီတွေ နင့်နေတဲ့ တောခေါက်ဆွဲကြော်ညံ့ညံ့နဲ့လည်း နေ့လည်စာ ညစာ စားခဲ့ရ…
    ခွေး၊နွား၊ဆိတ်၊သိုး၊ဝက်၊ကြက်၊မြွေ၊ဆိုင်ကယ်၊စက်ဘီး၊ကလေးတွေ….တက်နေတဲ့ အဝေးပြေးလမ်းပေါ်မှာလည်း
    သည်းထိတ်ရင်ဖို ကားလိုက်စီးခဲ့ရတာမို့….
    နောက်တစ်ခေါက် ဗမာပြည်ကို ခေါ်လို့တောင် ရမယ် မထင်…
    :k:

    • ဦးကျောက်ခဲ

      October 2, 2017 at 5:43 pm

      အာဏာသိမ်းစစ်တပ်က ခြေ/ဥ အဟောင်းကိုဖျက်ပြီး …
      သူတို့အနေအထားကို အသာစီးပေးထားတဲ့ ခြေ/ဥအသစ် ပြန်ဆွဲတာပါ …
      မြန်တျန့်စစ်တပ်ကို အကူအညီတောင်း ၊ နမူနာတောင် ယူသွားသေးတယ် … :k:
      ခုလည်း ရွေးကောက်ပွဲ ကျင်းပပေးမယ်လို့ လေတော့လွှတ်နေတာပဲ …
      ဟဲ ဟဲ … သူတို့လည်း တစ်မတ်သား လာဦးမယ်ထင်ရဲ့ … :k:

  • manawphyulay

    October 13, 2017 at 5:05 pm

    ခုက လျှာမတိုတေ့ဘူး။ လျှာရှည်တဲ့ဗမာဖြစ်နေပြီ… သူတို့မသိသေးတာဖြစ်မယ်…

    • ဦးကျောက်ခဲ

      October 13, 2017 at 9:37 pm

      ထိုင်းစကားက လေပျော့ပျော့နဲ့ အတော်ချွဲချွဲနွဲ့နွဲ့ပြောနိုင်မှ ပီသပြီး ယဉ်ကျေးသတဲ့…
      မြန်မာစကားက သိတဲ့အတိုင်း လေသံပြတ်ဆိုတော့ လျှာတိုတယ်လို့ ပြောကြတာ … :k:

      • kai

        October 14, 2017 at 7:04 am

        ထိုင်းစကားက…ထိုင်းယောက်ျားတွေပြောနေတာတောင်.. ဂျပန်တွေကြားရင်.. (နှိမ်ပြောတာတော့မဟုတ်) ဂေးတွေလို့ထင်ကုန်တာအထိ.. ချွဲချွဲနွဲ့နွဲ့ကြားရတာ..။

        မြန်မာကျ.. နည်းနည်းနွဲ့ပေမယ့်… ထိုင်းလောက်တော့မဆိုး..။
        မြန်မာယောက်ျားချင်း.. အရက်ဆိုင်မယ်.. ခပ်ပြတ်ပြတ်ပြောနေကြရင်… ဘေးကနားမလည်တဲ့သူက.. ရန်ဖြစ်နေတယ်တောင်ထင်တတ်ပြီး.. ဂျပန်စကားအသံထွက်နဲ့လည်း.. ဆင်..။ :k:

Leave a Reply