တစ္ေခတ္မွာတစ္ေယာက္ စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ (ကို)၀င္းဦး


Teaser: ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္ အျဖစ္ ၾသစေၾတလ်တြင္ သြားေရာက္ သင္တန္း တက္ခဲ့စဥ္က ခ်စ္သူျဖစ္ခဲ့ေသာ ၾသဇီမေလးဆီသြားၿပီး အၿပီးအပိုင္ေန ထိုင္ရန္ တပ္မေတာ္မွ ႏႈတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး ၾသစေၾတလ် မသြားခင္ အေပ်ာ္ သေဘာ လက္တည့္စမ္းသည့္အေနႏွင့္”ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္” ရုပ္ရွင္ရိုက္ခဲ့ရာမွ ရုပ္ရွင္ေကာ ရုပ္ရွင္ထဲမွ “မီးပံုပဲြ” သီခ်င္းပါ တစ္ႏိုင္ငံ လံုးမွာ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ ေပါက္သြားသျဖင့္ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီမ်ားမွ သူႏွင့္ရုပ္ရွင္ ရိုက္ရန္ ၀ိုင္း၀ိုင္း လည္လာၾကသျဖင့္ ၾသစေၾတလ်ခရီးစဥ္ကို ေခတၱေရႊ ႕ ဆိုင္းကာ ၁၉၆၅ “ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ” ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးအၿပီးမွာ ၾသစေၾတလ်သို႔ ထြက္ခြာရန္ ျပင္ဆင္ထားေသာ္လည္း ထိုႏွစ္တြင္ပင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အစိုးရ က ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ႏိုင္ငံျခားသို႔ သြားေရာက္ျခင္းကို ပိတ္ပင္ လိုက္ သည္တြင္ ကို၀င္းဦးသည္ ၾသစေၾတ လ်သြားဖို႔ကို လက္ေလွ်ာ ့လိုက္ရသည္။


 

ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႔ဆိုရင္ ေခတ္သစ္ ျမန္မာအႏုပညာသမိုင္းမွာ စာေပ-ဂီတ-ရုပ္ရွင္ တစ္ေခတ္မွာတစ္ေယာက္ စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ (ကို)၀င္းဦး ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ၂၉ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ။-

(ကို)၀င္းဦး အမည္ရင္းမွာ လွျမင့္ (ေခၚ) ကိုဦး ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၃၅ မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ဖခင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ဦးဘညြန္႔ (ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကိဳေခတ္က နာမည္ေက်ာ္ ခ်စ္ဒုကၡ သီခ်င္း သီဆိုခဲ့သူ) ႏွင့္ မိခင္ ေဒၚ္မင္နီဘခက္တို႔မွ ေမြးဖြားခဲ့ပါသည္။

(ကို)၀င္းဦး ၏ ဘ၀မွတ္တမ္းကို စီကာစဥ္ကာ chronology ေဖၚျပမည့္ အစား (ကို)၀င္းဦး ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ သူႏွင့္ တိုက္ ရိုက္ျဖစ္ေစ သြယ္၀ိုက္၍ျဖစ္ေစ ထိေတြ႔ခဲ့ၾကဖူးမ်ား၏ ဟိုတစ္တို႔ သည္တစ္တို႔ ေရးသားေဖၚျပခဲ့ၾကသည္မ်ား ႏွင့္ (ကို)၀င္းဦးကိုယ္တိုင္ တို႔တို႔ထိထိေရးခဲ့သည္မ်ား၊ (ကို)၀င္း၏ စာေပလက္ရာမ်ား၊ သီဆိုခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ား၊ (၀င္းဦးေရးသားရိုက္ကူးပါ၀င္သည္) – ဟု တစ္ေခတ္ခါ မင္းသား/ဇာတ္ညႊန္းေရးသူ/ဒါရိုက္တာ/ထုတ္လုပ္သူ အျဖစ္ ရုပ္ရွင္နယ္မွ ကို၀င္ဦး၏ မွတ္တိုင္တို႔ကို စုစည္းတင္ဆက္ေနေသာ facebook မွ Win Oo page ထဲက တစ္ခ်ိဳ႕တို႔ကို ေကာက္ႏႈတ္ေဖၚျပလိုက္ပါသည္။

facebook မွ Win Oo page တြင္ – (ကို)၀င္းဦးသည္ ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္ အျဖစ္ ၾသစေၾတလ်တြင္ သြားေရာက္ သင္တန္းတက္ခဲ့စဥ္က ခ်စ္သူ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ၾသဇီမေလးဆီသြားၿပီး အၿပီး အပိုင္ေနထိုင္ရန္ တပ္မေတာ္မွ ႏႈတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး ၾသစေၾတလ် မသြားခင္ အေပ်ာ္သဘာ လက္တည့္စမ္း သည့္အေနႏွင့္”ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္ တယ္” ရုပ္ရွင္ရိုက္ခဲ့ရာမွ ရုပ္ရွင္ေကာ ရုပ္ရွင္ထဲမွ “မီးပံုပဲြ” သီခ်င္းပါ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ ေပါက္သြားသျဖင့္ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီမ်ားမွ သူႏွင့္ရုပ္ရွင္ရိုက္ရန္ ၀ိုင္း၀ိုင္း လည္လာၾကသျဖင့္ ၾသစေၾတလ်ခရီးစဥ္ကို ေခတၱေရႊ႕ဆိုင္းကာ ၁၉၆၅ “ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ” ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးအၿပီးမွာ ၾသစေၾတလ်သို႔ ထြက္ခြာရန္ ျပင္ဆင္ထားေသာ္လည္း ထိုႏွစ္တြင္ပင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အစိုးရ က ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ႏိုင္ငံျခားသို႔ သြားေရာက္ျခင္းကို ပိတ္ပင္ လိုက္ သည္တြင္ ကို၀င္းဦးသည္ ၾသစေၾတ လ်သြားဖို႔ကို လက္ေလွ်ာ ့လိုက္ရ သည္ စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေကာ်္အႏုပညာ ရွင္၏ စိတ္၀င္စားဖြယ္ အခ်စ္ေရး ကိုလည္း – ဤသို႔ ခ်စ္သူခင္မ်ား၏ တစ္စြန္းတစ္စ ေဖၚျပမႈမ်ားေၾကာင့္ သိရိွခြင့္ရခဲ့ၾကရေလသည္။

—–

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘာက်ေသာ ပုဂၢိဳလ္က ေလ့က်င့္ေရးႏွင့္ အင္အားျဖည့္ တင္းေရးတပ္မွ အရာရိွတစ္ဦး။ သူက ထိုအခ်ိန္က ဗိုလ္အဆင့္ အသက္ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ သိပ္ကြာလွမည္ မထင္။ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးႏွင့္ရုပ္က အေတာ္ေခ်ာသည္ဟု ေျပာႏိုင္သည္။ မိန္းကေလးမ်ား ႀကိဳက္ေသာ ရုပ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ႏွာထားကေတာ့ ခပ္တည္တည္၊ ခပ္တင္းတင္း။ သူ႔အသားအေရက စစ္ယူနီေဖါင္းႏွင့္ အေတာ္လိုက္သည္။ သူက ကၽြန္ေတာ္ တို႔ အၿမဲကစားေနေသာ ဘိလိယက္ခံုသို႔ မၾကာမၾကာ လာေရာက္ကစားသည္။ က်ၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေခၚေခၚေျပာေျပာေတာ့ လုပ္ သည္။ သူက တျခားလူေတာ့ မဟုတ္ ဗိုလ္လွျမင့္။ ေနာက္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဟိုးေလးတေက်ာ္ နာမည္အလြန္ႀကီးေသာ ရုပ္ရွင္မင္းသား အကယ္ဒမီ ၀င္းဦး ျဖစ္သည္။

(ဗိုလ္ထြန္းၾကည္ (မံုရြာ) “ႏွစ္ (၅၀) ေက်ာ္ ကိုယ္ေတြ႔မ်ား ပထမတဲြ [၁၉၄၂ – ၁၉၇၈] စာမ်က္ႏွာ ၅၁)

—–

ညိဳမင္းလြင္ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္က စတင္ၿပီး ေသြးေသာက္ မဂၢဇင္းမွာ ကေလာင္ေသြးခဲ့ပါတယ္။ ၀င္းဦးဆိုတဲ့ နာမည္ကို စတင္ ခံယူတာကေတာ့ ႐ႈမ၀ မဂၢဇင္းမွာ “တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတဦး” ဆိုတဲ့ ၀တၳဳရွည္နဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၆၀ ေလာက္မွာပါ။ အဲဒီ့၀တၳဳကို လံုးခ်င္းအျဖစ္ ၀င္းဦးရဲ႕ ကင္း၀န္စာေပက ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဂၽြန္လမွာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။

Ref: facebook မွ Win Oo page

—–

၀င္းဦးသည္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္မွ စ၍ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းတြင္ စာေပရတု ကဗ်ာမႈ အစံုစံုကို ကေလာင္သက္ႏုႏုျဖင့္ ၀င္ေရာက္ ေနရာယူ ေရးသားခဲ့ပါ၏။ ထိုစဥ္က (ေၾသာ္… သူလဲ စာေရးတတ္သားဘဲကိုး) ဟူေသာ အသိအမွတ္ ျပဳျခင္းကေလးမွ်ျဖင့္ ခံယူတင္းတိမ္ကာ စာေပ သံသရာ က်င္လည္ခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ ၀င္းဦးသည္ ႐ႈမ၀သို႔ ေျခဦးလွည့္ျပ န္၏။ ႐ႈမ၀တြင္လည္း ႀကိဳးၾကားပါ၀င္ အမည္လြင္႐ံုမွ်သာ ရိွခဲ့ကာ သူ႔ေခတ္ မဟုတ္၍ သူမတြင္က်ယ္ႏိုင္ခဲ့ေပ။

ယင္းသည့္ေနာက္ ၀င္းဦးသည္ စာေပနယ္ႏွင့္ အလွမ္းကြာလွေသာ တပ္မေတာ္ထည္းသို႔ ေရာက္၍သြားျပန္၏။ စာေပမိတ္ေဆြတို႔ႏွင့္ အထိ အေတြ႕မျမဲလွေတာ့ဘဲ ထိခလုတ္ မထိခလုတ္ျဖင့္ စာေရးသူ ဟူေသာ အမည္နာမကေလးပင္ ျမဳပ္ခ်ည္ေပၚခ်ည္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ (၁၀)ႏွစ္ၾကာမွ် အမႈထမ္းၿပီးေနာက္ ၀င္းဦးသည္ စာေပနယ္သို႔ အခ်ိန္ တန္၍ အိမ္ျပန္ လာသူကဲ့သို႔ (အမွတ္တရ)ကေလးေတြ ရင္၀ယ္ပိုက္ေထြးကာ စာေသြး စာရည္ စာအာဇာနည္ ျဖစ္ေရးကို ေရွ႕႐ႈကာ ျပန္လည္ေရာက္ရိွလာခဲ့၏။

၀င္းဦးသည္ (၀င္းဦး)ဟူေသာ အမည္နာမကို ပထမဦးဆံုး ယူငင္ကာ ႐ႈမ၀ မဂၢဇင္းတြင္ (တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတဦး)ဟူေသာ ၀တၳဳရွည္ျဖင့္ မထင္မွတ္ဘဲ လွ်ပ္ႏြယ္ျပက္သကဲ့သို႔ ၀င့္ကနဲ လက္ျပႏိုင္လာ၏။

ကံအလွည့္ သင့္၍လာၿပီျဖစ္သျဖင့္ သင့္တင့္ေသာ အမည္ အရိွန္အဟုန္ သည္လည္း ေနာက္ဖ်ားမွ ကပ္ပါလာေလသည္။

ထိုသည့္ေနာက္တြင္ ၀င္းဦးသည္ ႐ႈမ၀တြင္ ၀တၳဳမ်ား အဆက္မျပတ္ ေရးသားလာခဲ့ကာ ေအာင္ျမင္(ၿပီဟုဆိုရ)ေသာ ကေလာင္တေခ်ာင္းကို လက္၀ယ္တင္းတင္း ပိုင္ဆိုင္လာ၏။

၀င္းဦးသည္ ေရစီးသန္ရာ လိႈင္းထိပ္ေနရာတြင္ ခိုနားေသာ စင္ေရာ္ငွက္ ပမာပင္ မိမိစိတ္ကူး (အလင္)ရိွ၍ေနခဲ့ေသာ “အခ်စ္ႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္” ၀တၳဳမ်ားကို မ်ားမ်ားစားစား စီကာ စဥ္ကာ ဆက္တိုက္ႀကီး ေရးခဲ့၏။ ၀င္းဦး၀တၳဳ၏ ဇာတ္ေကာင္မ်ားသည္ အခ်စ္ပံုျပင္ထဲမွ အခ်စ္နတ္သား နတ္သမီးကေလးမ်ားပမာ ပံုသ႑ာန္ရိပ္ တံဆိပ္ခပ္ႏွိပ္ျခင္းကို ခံၾက ရေပသည္။

တဖန္… ၀င္းဦးသည္ စာေပနယ္မွ ခင္းေပးလိုက္ေသာ သက္တန္႔ တံတား ကို နင္းေလွ်ာက္ကာ ထိန္ေတာက္ ၀င္းလက္ အနင္းခက္လွေသာ အႏုပညာ နယ္ေျမတမ်ိဳးသို႔ ေရာက္ရျပန္၏။

၀င္းဦး
၂၄-၈-၇၂

(၁၉၇၂ စက္တင္ဘာလတြင္ နႏၵ၀န္စာေပတိုက္က အဖိုး ၄ က်ပ္ျဖင့္ ပထမအႀကိမ္ အုပ္ေရ ၅၀၀၀ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ၀င္းဦး၏ “ခ်စ္ဦးသူႏွင့္ ခ်စ္ဖူးသူ” စာအုပ္တြင္ ၀င္းဦးကိုယ္တိုင္ စီရင္ ရင့္က်ဴးခဲ့ေသာ “၀င္းဦးႏွင့္စာေရးသူ” ေခါင္းစဥ္ပါ အမွာစာမွ ေကာက္ႏုတ္လႊာေလးျဖစ္ပါ၏။)

Ref: https://www.facebook.com/154793814568862/photos/a.569018403146399.1073741825.154793814568862/569018406479732/?type=3&theater

—–

(ကို)၀င္းဦး ၏ တိုက္ေလယာဥ္ cockpit ထဲမွ ဓါတ္ပံုရွင္းတမ္း
(facebook ၏ Win Oo page)

ထင္ရာ ျမင္ရာေတြ ေရးထားတာေလး ေတြ႕လို႔ ရွင္းဖို႔ လိုမယ္ ထင္ပါ တယ္။

ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္ဟာ ၾကည္းတပ္က ျဖစ္ပါတယ္။ သည္ပံုမွာ တိုက္ေလ ယာဥ္ေမာင္းသူ ေနရာမွာ ထိုင္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္ ေလယာဥ္ မေမာင္းတတ္ပါဘူး။

ေသခ်ာၾကည့္ရင္ ဒါဟာ ၀င္းဦးပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္ပံု မဟုတ္ တာ ျမင္သာလြန္းပါတယ္။ ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္ဘ၀တုန္းက ႏုပ်ိဳမႈက သည္ပံု မွာ မရိွပါဘူး။ ၀င္းဦးရဲ႕ ေခ်ာေမာ ခန္႔ျငားမႈသာ ရိွပါတယ္။ သည္ပံုက ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခုအတြက္ ႐ိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုသာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကၠသိုလ္တက္ရင္း တန္းလန္းကေန ေမာင္လွျမင့္ဟာ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ေမၿမိဳ႕ ဗိုလ္သင္တန္း (OTS) အပတ္စဥ္ ၈၊ စည္သူတပ္ခြဲမွာ တက္ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ႀကီး ျဖစ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ ငံမွာ ၾကည္းတပ္နဲ႔ ေလတပ္ ပူးေပါင္းစစ္ဆင္ေရး သင္တန္းကို သြားတက္ ခဲ့ပါတယ္။ သည္အတြက္ ေလတပ္ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ အေျခခံေတြကို သင္ယူခဲ့ရတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေလယာဥ္ေမာင္းအတတ္ကို သင္ယူခဲ့ရျခင္း မရိွပါဘူး။
ဗိုလ္ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ ေမာင္လွျမင့္ရဲ႕ မူလ ပိန္လွပ္လွပ္ ခႏၶာကိုယ္ကိုက အစ ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္သင္တန္းတက္ေနခ်ိန္မွာ ကာယဗလ လိုက္စားလိုက္တာမို႔ ဗိုလ္ျဖစ္ခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္အဆက္အေပါက္က တအား ေျပာင္းလဲသြားပါေတာ့တယ္။

သည္အခါမွာ လူေတြနဲ႔ဆံုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဗိုလ္ကိုဦးအျဖစ္သာ မိတ္ဆက္ေပမယ့္ တပ္က တရား၀င္ နာမည္ကေတာ့ လွျမင့္ပါပဲ။

[တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားထံမွ ၾကားဖူးသည္က -အဆိုပါ တိုက္ေလယာဥ္ cockpit ထဲမွ ဓါတ္ပံုမွ မိတၳီလာရိွ တပ္မေတာ္ (ေလ)၏ ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းသို႔ ဗိုလ္ႀကီးလွျမင့္အျဖစ္ ေရာက္ရိွလာစဥ္ အမွတ္တရရိုက္ကူးခဲ့သည့္ ပံု – ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။]

—–

အနမ္း သံသရာ – (၁) ၀င္းဦး

September 19, 2012 at 4:33am

၀င္းဦးကြယ္လြန္ခါစက မေဟသီမဂၢဇင္းတြင္ ၀င္းဦးႏွင့္ ပတ္သက္ခဲ့သူ မ်ားအား ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းကာ အခန္းဆက္ ေရးသားတင္ ဆက္ခဲ့ဖူးေလ သူ စာေရးဆရာ ဆူဒိုနင္ / အတၱေက်ာ္ရဲ႕ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ အခုလို ေတြ႕ရပါတယ္။

တပ္မွ ထြက္၍ မမတင္ (မင္းသမီးႀကီး တင္တင္မူ)တို႔ အိမ္မွာ သူ ၀င္ ထြက္ေနခဲ့သည္။ အလည္အပတ္ သြားသည္။ အျပံဳး အရယ္ အေနာက္ အရႊမ္း ေျပာသည္။ အေပ်ာ္အပါး ဖက္ျပန္သည္။ (ပိုကာဆြဲသည္ကို ဆိုလိုသည္။)

အႏုပညာရွင္တို႔ကား အႏုပညာ သေဘာအနက္ကို ရွာေတြ႕ၾကသည္။ အႏုပညာရွင္ မမတင္သည္ ၀င္းဦးကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရန္ တိုက္တိုက္ တြန္းတြန္း္္ လုပ္ေတာ့သည္။ သည္မွာပင္ ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚသို႔ ၀င္းဦး ေျခခ်မိျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းႏွစ္မွာပင္ တငတင္မူႏွင့္ “ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္” ဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ျဖစ္ေတာ့သည္။

႐ိုက္ျဖစ္ေတာ့ သူ႔၀တၳဳ “ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္”တဲ့။ ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ၫြန္းကို စတင္ေရးသည္။ ဒါ႐ိုက္တာကေတာ့ ဆရာ ဦးတင္ယု။ ထိုဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးရန္ စီစဥ္တုန္းမ်ာ “ခ်စ္ေသာသူတစ္ေယာက္” ဇာတ္ကားကို လက္ခံ႐ိုက္ကူးရျပန္သည္။ ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္ ဇာတ္ကားတြင္ ထြန္းထြန္းဆိုေသာ ေခတ္မီယာသမားေလးတစ္ေယာက္ႏွ င့္ ေဒၚမမခင္ဆိုေသာ မုဆိုးမ မိန္းမလွႀကီးတစ္ေယာက္ ခ်စ္ႀကိဳက္ပံု ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။

ယင္းဇာတ္ကားတြင္ အေအာင္ျမင္ဆံုး ပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး ဇာတ္ကားတြင္ ဇာတ္၀င္အျဖစ္ သီဆိုထားေသာ “မီးပံုပြဲ” သီခ်င္းသည္ နာမည္ရၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမမွာပင္ သည္သီခ်င္းကို အဆိုၿပိဳင္ပြဲ လုပ္ ခဲ့ေသး၏။ (ေနာင္အခါ နာမည္ရလာေသာ ေရဒီယိုအဆိုေက်ာ္ တင္ဦးေလးပင္ ထိုၿပိဳင္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ဖူးပါသည္။)

၀င္းဦးအေနျဖင့္ ၾသစေၾတးလ်သို႔ မသြားမီ ၾကားကာလ ခရီးသြားဟန္လႊဲ လက္တည့္စမ္းျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူ႔ ဆႏၵအာသီသကား ၾသစေၾတးလ် သို႔ သြားေရာက္ေနထိုင္လိုေသာ စိတ္ကသာ စိုးမိုးေန၍သာတည္း။

သို႔ေသာ္ ၀င္းဦးဟူေသာ အမည္သည္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားလာၿပီး ထုတ္လုပ္သူ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္တို႔က ၀င္းဦးအား ကားဆက္လိုက္ ႐ိုက္ကူးရန္ ထပ္မံစာခ်ဳပ္၍ ငွားရမ္းၾကသျဖင့္ ၾသစေၾတးလ်သြားေရး အစီအစဥ္ကို ေခတၱ ဆိုင္းငံ့ထားရၿပီး ႐ုပ္ရွင္ကို ဆက္လက္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေတာ့သည္။

————————————

၁၉၆၃ ခုႏွစ္ မႏၲေလး ႐ုပ္ရွင္က ႐ိုက္ကူးလိုက္ေသာ “ေမာင္တို႔ ခ်ယ္ရီေျမ” ဇာတ္ကားဟာ Mardi Gras ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားကို မွီးၿပီး ႐ိုက္ကူးလိုက္ေသာ ဇာတ္ကားတစ္ကား ျဖစ္ပါသည္။

ထိုဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးၿပီးခ်ိန္တြင္ ၀င္းဦးသည္ ၾသစၾတးလ်ျပည္သို႔ ထြက္ ခြာဖို႔ တစ္ခ်ီတစ္ေမာင္း ႀကိဳးပမ္းျပန္သည္။

သို႔ေသာ္ ၾသစေၾတးလ် ကၽြန္းႀကီးပ်ိဳျဖဴ လွကလ်ာနဲ႔ နဖူးစာခ်ာခ်ာ လြဲရခ်က္ နာခ်င္လို႔လားေတာ့ မသိ…။ သူ ၾကံစည္ကာမွ ေတာ္လွန္ေရး အစိုးရက ႏိုင္ငံျခားသြားခြင့္ကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္သည္ႏွင့္ တိုးေနပါေတာ့၏။

ထိုမွ်မကေသး ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက ဖခင္ ဆရာဦးဘၫြန္႔ကိုယ္တိုင္က တိုင္းျပည္အေျခအေနအရ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္မသြားေစလိုေသာ ဆႏၵ ရိွေနသျဖင့္ သားျဖစ္သူ ၀င္းဦးကို သြယ္၀ိုက္ေသာနည္းျဖင့္ တားျမစ္သ လို ျဖစ္ေနျပန္သည္။

ႏွစ္ရွည္လမ်ား သူၾကံစည္ခဲ့သမွ်၊ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့သမွ်တို႔သည္ သဲထဲ ေရသြန္လိုက္သလို အရာေတာင္ ထင္မက်န္ရစ္ေတာ့ေခ်။

ထို႔ေနာက္တြင္ကား သူသည္ ၾသစေၾတးလ် သြားလာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းပင္ မစဥ္းစားခဲ့ေတာ့ဘဲ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေၾကာင့္ လံုး၀ ဖ်က္ သိမ္းပစ္လိုက္ပါေတာ့သည္။

ထိုအခါက်မွ “ကင္း၀န္”စာေပ နာမည္တပ္ၿပီး “ကင္း၀န္သည္ စာေပေလာ က၏ သံတမန္ျဖစ္သည္”ဟု ေၾကြးေၾကာ္ ၾကံဳး၀ါးကာ စာေပ ထုတ္ေ၀မႈ၊ ျဖန္႔ခ်ိမႈမ်ားကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ကင္း၀န္ ဓာတ္ျပား ထုတ္လုပ္ေရးကို ေဇာက္ခ် လုပ္ကိုင္လာရင္း သူ ခ်စ္ေသာ “စႏၵာ”ကို မ်က္စပစ္ခဲ့ရာက ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ “စႏၵာ ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီ”ကို မီးရွဴး သန္႔စင္ခဲ့ပါသည္။

(မူလက စႏၵာ႐ုပ္ရွင္ ကုမၸဏီမွာ သုခုမ ႐ုပ္ရွင္၏ လက္ခြဲ ကုမၸဏီျဖစ္ခဲ့ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမာင္ေမာင္ျမင့္၏ မိခင္ႀကီး ေဒၚနန္းက ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းကို ၀င္းဦးက ၀ယ္ယူလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။)

စႏၵာ႐ုပ္ရွင္ကို တည္ေထာင္ၿပီးေနာက္ ၀င္းဦးသည္ သူခ်စ္ေသာ စႏၵာ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီႏွင့္ စာေပထုတ္ေ၀ေရးတို႔ကိုပါ ေျပာင္းလဲၿပီး “စႏၵာ စာေပ၊ စႏၵာ ဓာတ္ျပား၊ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ မဂၢဇင္း ထုတ္လုပ္ေရး” လုပ္ငန္းမ်ား ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့၏။

—————————————-

ေနာက္ဆံုးက ၀င္းဦး
(၀င္းဦး မိသားစု၏ စာေပႏွင့္ အႏုပညာ ခရီး)

၀င္းဦးသည္ ေက်ာင္းေနစဥ္ကာလအတြင္း ႐ုပ္ရွင္ကို အပ်င္းေျပ ၾကည့္ သည္မွလြဲ၍ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားလုပ္ရန္၊ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ရန္၊ ႐ုပ္ရွင္ ကုမၸဏီေထာင္ရန္ အစရိွသည့္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေယာင္၍ပင္ မစဥ္း စားမိ၊ ၀ါသနာလည္း မပါ။ သူ႔အဓိက ၀ါသနာမွာ စာေပ ေရးသားျခင္းႏွင့္ စာဖတ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ေတးသီခ်င္းသီဆိုမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပင္ကိုစ႐ိုက္ ဘမ်ိဳး ဘိုးတူ၍ပင္ ဆိုရ မည္လည္း မေျပာတတ္။ စစ္ႀကိဳခေခတ္က ခ်စ္ဒုကၡ ဦးဘၫြန္႔အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ၀င္းဦး၏ ဖခင္ ပါေမာကၡ ဦးဘၫြန္႔သည္ ငယ္စဥ္က ပင္ ေတးဆို ၀ါသနာထံုခဲ့ၿပီး ေအ၀မ္း ေမာင္တင္ေမာင္၊ တကၠသိုလ္ ေဖဆန္းတို႔ႏွင့္အတူ တြဲဖက္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ၀င္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးပါ သည္။ အကယ္၍ ဒုတိယ ကမၻာစစ္သာ မျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ၀င္းဦးဖခင္ ဦးဘၫြန္႔မွာ ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚတြင္ ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့ျခင္းကို ေတြ႕ေကာင္းေတြ႕ရမည္သာပင္။

(စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းသည္မွာ အကယ္ဒမီ၀င္းဦးႏွင့္ သူ႔ဘ၀ ဇာတ္ လမ္းစံု စာအုပ္၌ ၀င္းဦး၏ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္ကို ေဖာ္ျပထားရာတြင္ ဖခင္ ဘက္မွ အေၾကာင္းရပ္မ်ားသာ ေဖာ္ျပထားၿပီး မိခင္ျဖစ္သူမွာ စႏၵယားတီး ကၽြမ္းက်င္သူ ျဖစ္သည့္အခ်က္အပါအ၀င္ မိခင္ႏွင့္ ပတ္သက္သမွ် အခ်က္ အလက္မ်ားကို ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။)

၀င္းဦး၏ မိသားစုထဲတြင္ မတင္တင္ဦး၊ ကိုေက်ာ္၀င္း (ခ) ကို၀င္းၫြန္႔၊ ကိုလွျမင့္ (ခ) ကိုကိုဦး (ခ) ၀င္းဦး)၊ ၀င္းေဇာ္ (ခ) ေအာင္မိုး၊ ၾကည္ရႊင္၊ ေမာင္စိုးၫြန္႔၊ ေမာင္ေအးၫြန္႔ စသည့္ ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္ ခုနစ္ေယာက္ ရိွခဲ့ရာ အငယ္ဆံုး ေမာင္ေအးၫြန္႔ႏွင့္ ေမာင္စိုးၫြန္႔ တို႔က လြဲပီး ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဂီတနယ္တြင္ ေနာက္ဆံုးမွ ပါ၀င္ခဲ့သူမွာ ၀င္းဦးသာ ျဖစ္ပါ သည္။ (အမွန္မွာ အႀကီး ငါးဦးမွာ ေဒၚမင္နီဘခက္ႏွင့္ ေမြးဖြားေသာ မေအတူ ဖေအတူ ေမာင္ႏွမမ်ားျဖစ္ၿပီး က်န္ႏွစ္ဦးမွာ ဦးဘၫြန္႔၏ ေနာက္အိမ္ေထာင္ႏွင့္ ေမြးဖြားေသာ ၀င္းဦး၏ ဖေအတူ မေအကြဲ ညီမ်ားျဖစ္သည္။)

မတင္တင္ဦးသည္ တစ္ခ်ိန္က တကၠသိုလ္ တင္တင္ဦး အမည္ျဖင့္ ေတး သီခ်င္းဆိုခဲ့ရာ ခ်စ္ဦးေမာင္ သီခ်င္းမွာ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ စာေပေရး သားမႈႏွင့္ ပတ္က္၍ မတင္တင္ဦးသည္ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းတြင္ တစ္ ခ်ိန္က ကေလာင္နာမည္ “ေမယု” အျဖစ္ ခံယူ ေရးသားခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ပါ သည္။

၀င္းဦး၏ အစ္ကိုႀကီးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္၀င္း (၀င္းၫြန္႔သည္ တကၠသိုလ္ ၀င္းၫြန္႔အမည္ျဖင့္ တစ္ခ်ိန္က စာေရးခဲ့ဖူးေသးသည္ဟု တခ်ိဳ႕ ခင္မင္ သူမ်ားက ေျပာၾကသည္) သည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို ၀တၳဳ၊ ႏိုင္ငံျခား၀တၳဳ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖတ္ခဲ့သည္။

၀င္းၫြန္႔သည္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီမွ “ရမၼက္” ဇာတ္ကားမွ စ၍ မင္းသားအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့၏။ ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္သို႔ မေရာက္မီက ျမန္မာ ျပည္ မီးရထားဌာနတြင္ အမႈထမ္းခဲ့သည္။ (ယခုစာအုပ္မွာ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ထုတ္ျဖစ္သျဖင့္ ၀င္းၫြန္႔၏ စာအုပ္အေၾကာင္း မပါရိွခဲ့ေပ။ အဆိုပါ ၀င္းၫြန္႔သည္လည္း ေအာင္ျမင္ေသာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ဘ၀တြင္ မင္းသ မီးႀကီး တင္တင္မူ၏ သမီးျဖစ္သူ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ေဒစီေက်ာ္၀င္းႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ေသးသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဒစီေက်ာ္၀င္း လွ်မ္းလွ်မ္းေတာ က္ခ်ိန္တြင္ အိႏၵိယႏြယ္ ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ဦး၏ ေနာက္သို႔ ေကာက္ေ ကာက္ပါသြားခဲ့ရာ ၀င္းၫြန္႔က “ကၽြန္ေတာ့္သက္ထား အလကား ေရာင္း လိုက္သည္”ဟူေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေရးထုတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။)

ကို၀င္းဦး၏ ညီငယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုၾကည္ရႊင္မွာ ၀င္းဦး၏ မိသားစုထဲမွ ႐ုပ္ရွင္နယ္သို႔ အေစာဆံုး ေျခခ်လာသူ တစ္ဦးျဖစ္၏။

အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္ ကိုၾကည္ရႊင္သည္ စာေပေရးသားမႈကို ထင္ထင္ ရွားရွား အားမထုတ္သည္က လြဲ၍ ျပဇာတ္ဆိုလည္း ကလိုက္ေသးသည္။ သီခ်င္းဆိုၿပီး အဆိုေက်ာ္ ၀င္လုပ္သည္။ တကၠသိုလ္ၾကည္ရႊင္အမည္ျဖင့္ သီဆိုေသာ “အခ်စ္ကို မရွာခ်င္” သီခ်င္းမွာ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ ဆုိလည္း ႐ိုက္လိုက္ေသးသည္။ ဒါ႐ိုက္တာဆိုလည္း ဦးခ်စ္ခင္ႏွင့္ ႐ိုက္၍ ကုမၸဏီဆိုလည္း ၿဗိတိသွ် ဘားမားႏွင့္ ဇာတ္ကားႏွစ္ကားေလာက္ ႐ိုက္ ကူးခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္နယ္မွ ေခတၱအနားယူခဲ့သည္။

ညီငယ္ ေအာင္မိုးသည္ ၀င္းဦးႏွင့္တစ္ၿပိဳင္တည္းဆိုသလို ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္ ဇာတ္ကားတြင္ စတင္ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ၀င္းဦးကဲ့သို႔ ၀တၳဳ မ်ားေရး၍ မေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါ အားကစား စာေစာင္ မ်ားတြင္ အားကစား ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားခဲ့ေပသည္။

၀င္းေဇာ္နာမည္ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ျမေဇာ္ဖလင္းမွ ထုတ္လုပ္သည့္ “ေက်ာ္ေတာ့ ေလွသူႀကီး”ဇာတ္ကားတြင္ အကယ္ဒမီ ဖိုးပါႀကီၚ။ ေမသစ္၊ ျမင့္ျမင့္ေဌးတို႔ႏွင့္ တြဲ၍ မင္းသားအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေပသည္။

သည္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႐ုပ္ရွင္နယ္မွ အစ္ကိုျဖစ္သူ ၀င္းဦးေလာက္ ထိတ္ ထိတ္ႀကဲ မေအာင္ျမင္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္နယ္တြင္ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားခဲ့၏။

(၀င္းဦးသည္ ထိုညီ ေအာင္မိုး ေခၚ ၀င္းေဇာ္အား အေတာ္ သံေယာဇဥ္ ႀကီးခဲ့ပံု ရေပသည္။ သူ႔႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားတြင္ ေအာင္မိုးအား တြဲေခၚခဲ့႐ံု မကေသးပဲ “မိုးစႏၵာ”႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီကိုပါ ထိုအခ်ိန္က ေအာင္မိုးအတြက္ ထူေထာင္ေပးခဲ့ေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ ၀င္းဦးသာ ဆထက္ထမ္းပိုး တိုး တက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔ညီမွာ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႐ုပ္ရွင္နယ္မွ လြင့္ထြက္သြားခဲ့ရေပသည္။

၀င္းဦးကလည္း ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားကို စိတ္နာကာ ခရစ္ယာန္ဘာ သာသို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ၿပီး သူ၏ အေမြမ်ားကို ေသတမ္းစာျဖင့္ ေသြးမေတာ္ သားမစပ္သူ တစ္ဦးအား လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့သည္အထိ ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။

၀င္းၫြန္႔မွာ ယစ္ထုပ္ႀကီး ဘ၀ျဖင့္ ဇာတ္သိမ္းသြားခဲ့ရသလို ၀င္းဦး၏ ေနာက္မွ ကြယ္လြန္ေသာ ေအာင္မိုးမွာလည္း ႏြမ္းႏြမ္းပါးပါး ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ငဲ့ငဲ့ျဖင့္ ဇာတ္သိမ္း မလွခဲ့ရွာေခ်။

၀င္းဦးႏွင့္ ႐ုပ္ခ်င္း အလြန္ဆင္လွေသာ အစ္မႀကီး တင္တင္ဦးမွာ ယေန႔ထက္တိုင္ သက္ရိွ ထင္ရွား က်န္ေနဆဲ ၀င္းဦး၏ ေမာင္ႏွမ ရင္းခ်ာျဖစ္သည္။

အငယ္ဆံုးညီ ၾကည္ရႊင္ တစ္ေယာက္သာ ဣေႁႏၵရေသာ ဘ၀တြင္ ေန ထိုင္လ်က္ တိမ္းပါးသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ သားသမီး ငါးေယာက္ ေမြး ဖြားၿပီး အရြယ္ေကာင္းေကာင္းမွ မေရာက္ၾကေသးခင္ မိခင္ ဖခင္တို႔၏ အိမ္ေထာင္ေရး ၿပိဳကြဲျခင္း ဂယက္ကို ၀င္းဦးတို႔ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား အေပၚတြင္ ႀကီးစြာ ႐ိုက္ခတ္သြားခဲ့ပံု ရသည္။)

Ref: https://www.facebook.com/notes/459378177438180/

—–

(ကို)၀င္းဦး၏ နာမည္ႀကီး လံုးခ်င္း၀တၳဳ “ကၽြန္ေတာ္ ေမႊးတဲ့မီး” ကို ေအာက္ပါ link တြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေမႊးတဲ့မီး

၀င္းဦး

https://www.facebook.com/notes/479997502042914/

—–

ကိုယ္ လက္ေဆာင္ေပးလုိက္ပါတယ္ စု

(ကို)၀င္းဦးရဲ႕ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တဲ့ ၀တၳဳ

ခရစၥမတ္လက္ေဆာင္

၀င္းဦး
၁၉၇၂ စက္တင္ဘာ လထုတ္ စႏၵာမဂၢဇင္း

ဘု နဲ႔ စု ကို ေမ့မရ တသသ ရိွေနသူေတြအတြက္ ေအာက္ပါ link မွာ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္။

https://www.facebook.com/notes/170624609646873/

—–

အႏုပညာသည္တဦးအေနနဲ႔ က်ရာဝန္ကို ထမ္းခဲ့ဖူးတာေလး အမွတ္တရ ပါ။

ျမန္မာ့အသံ ေရႊေခတ္မွာ စေနေန႔ည ၈း၁၅ နာရီ ဆို တစ္ျပည္လံုး ေစာင့္ နားေထာင္ရတဲ့ အသံလႊင့္ဇာတ္ဆိုတာ ရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။

ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ စိုးေရႊ၊ ေဒစီေက်ာ္ဝင္းတို႔ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ “ခ်စ္ဧည့္သည္” အသံလႊင့္ဇာတ္အတြက္ ဇာတ္ဝင္ေတး သံုးပုဒ္ကို ဆိုေပးထားတာေလး အမွတ္တရ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ခ်စ္ဧည့္သည္ – http://pc.cd/Q3R7

ကိုယ္တိုင္ အသံနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ ကားတစီးနဲ႔ မိုးတည အသံလႊင့္ဇာတ္ကို နားဆင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ စေနေန႔ည ၈း၁၅ မွာ တင္ေပးပါ့မယ္။

Ref: facebook မွ Win Oo page

—–

လူႏွစ္ေယာက္၊ ကားတစီးနဲ႔ မိုးတစ္ည

http://pc.cd/3eCctalK

Ref: facebook မွ Win Oo page

—–

အရိပ္ပမာ (အသံလႊင့္ဇာတ္)

တင္တင္မူနဲ႔ပါ။

https://goo.gl/ydlgvr

Ref: facebook မွ Win Oo page

—–

၀င္းဦးနဲ႔ ဖူးစာႏွစ္ခိုင္
July 26, 2012 at 6:51am

ေရးသူ – Maung Maung Than on Sunday, 24 June 2012 at 17:29

ကို၀င္းဦးဟာ အျခားသူမ်ား ႐ိုက္ၿပီးသား ဇာတ္ကားေတြ ျပန္႐ိုက္ခဲပါ တယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူ႔နာမည္ၾကီးကား တစ္ကား (ေက်ာက္မဲ အက်ဥ္းသား)က ေက်ာ္ေဆြ သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ (ဒါရိုက္တာ ေမာင္ေသာင္း ထင္ပါတယ္) ဖူးစာႏွစ္ခိုင္ဇာတ္ကားကို ျပန္႐ိုက္ပါတယ္၊ ဒီမွာကေတာ့ ဖူးစာႏွစ္ခိုင္ က လည္း Prisoner of Zender ဆိုတဲ့ကားကို ျမန္မာမႈျပဳထားတယ္ ေျပာၾက ပါတယ္။

(ကို)၀င္းဦး ႏွင့္ ေက်ာက္မဲအက်ဥ္းသား/ဖူးစာႏွစ္ခိုင္ တို႔အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေအာက္ပါ link မွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/notes/438190289556969/

—–

(ကို)၀င္းဦး ပါ၀င္တဲ့ ရုပ္ရွင္ ဆိုရင္ သႀကၤန္ပဲြေတာ္ အၿမဲပါတယ္၊ မန္းသႀကၤန္က မပါပဲမေန ပါ၀င္တယ္လို႔ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိႆတ္က အသိအမွတ္ျပဳထားၾကပါသည္။

(ကို)၀င္းဦး၏ ရုပ္ရွင္မ်ားစြာထဲက သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားစြာထဲက လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တဲ့ တစ္ပုဒ္ကေတာ့ “နံ႔သာသႀကၤန္” သီခ်င္းပါ။
ေအာက္ပါ link မွာ နားဆင္ႏိုင္ၾကပါသည္။

http://goo.gl/GlgNBp

နံ႔သာသႀကၤန္
=========
အတာက်ဴးတဲ့ တန္ခူးလအေျခ ျမဴတိမ္ ပူရိွန္ သူရိန္ေန
ဝင္းေတာက္ခါ ဝဠာေအာက္ေျမ ျဖာအေရာက္ေ၀ ခ်င္း အလင္းေရာင္ျပင္းေပ
ႏွစ္သစ္နဲ႔ သႀကၤန္က်ပေလ အျပစ္ျဖစ္မယ့္ အတြင္းရန္ ဘယေတြ
ေသြေၾကာင္းနဲ႔ ေရေလာင္းကာ ေထြေထြ ေတာင္းဆုေခၽြ
ေသြးထားတဲ့ နံ႔သာမ်ားေတြ… ေၾကးဖလားနဲ႔ အႏွံ႔ သနပ္ခါးေရ
ပ်ိဳလက္နဲ႔ ကိုယ္အထက္ လာသြန္ေန… တအားပက္ေစ
ျဖဴျပာေရႊ သူဇာေမ ဝိုင္း ဝိုင္းလည္ထားသေလ
ေမာင္တကိုယ္ေရ ေရွာင္မလိုေသြ ေျပး ေျပး မလြတ္ေသးေပ
နံေဘးက က်ီစယ္ ေဖာ္ ေရြ… ေအးလွၿပီကြယ္ ေတာ္ ေလ
ေျပာစကား မဝင္ေပ ႏိုင္ ေခ်… ေမာသလား ခင္ေရ ထိုင္ ေန
နံ႔သာကေလးက ခ်ိဳေအးေဝေဝ ေမႊးေတးေတး သင္းပ်ံ႕သား
ရနံ႔ပါ အဆင္းနဲ႔ မိတ္ရင္းပ်ိဳေတြ ပန္းကေလးလို ေမႊးေစသား
ေမတၱာေရ လွစ္ခါေခၽြ ေမာင့္ခ်စ္ႏွမေဆြ ေဟ့
ေတာင္သေျပ ဒီ ျမန္တိုင္းခ်ာေဗြ
ေအာင္ေစမည္ ၾကံတိုင္းသာေစ
ေနာင္အရွည္ရည္ သႀကၤန္တိုင္း လာမယ္ေလ
ႏႈတ္ဆက္လိုက္ၾကပါေတာ့ေဟ

—–

၀င္းဦးရဲ႕ ဂီတနက္သန္ သီဆိုမႈ
July 30, 2012 at 3:04am

ေရးသူ – Maung Maung Than on Thursday, 21 June 2012 at 18:02 •

၀င္းဦးဆိုတားတဲ့ ဂီတနက္သန္ သီခ်င္းေတြ အေၾကာင္းေရးမလို႔….
ဆိုတဲ့ မူရင္းေရးသူ ေဖၚျပထားတာေတြကေတာ့ ေအာက္ပါ link မွာ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။

https://www.facebook.com/notes/438280049547993/

—–
(ကို)၀င္းဦး အသက္ ၅၀ ျပည့္တဲ့ ေမြးေန႔က သူကိုယ္တိုင္ေရးခဲ့တဲ့ စာ

ေမြးေန႔
======
တေန႔ေသ တေန႔ေမြးပါသတဲ့
ယေန႔အေျခ ယေန႔ေတြးရမယ္ဆိုယင္ေတာ့
ေမြးေန႔ဆိုတာ ဇရာသေကၤတပါခင္ဗ်လို႔
ဆင္ေျခလွလွေလး ေပးလိုက္တယ္။

နက္ျဖန္ဆိုတာ သည္ေန႔ေညာင္းပါမွ
ရက္က်န္အပိုဟာလည္း ၾကည္ေမြ႕ေကာင္းပါရဲ႕
မည္ေရြ႕မည္မွ် ေဟာင္းတယ္ ေႏွာင္းတယ္ မေျပာလိုေတာ့ပါဘု
မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ သည္ဗြက္အိုင္ လူညြံထဲမွာပဲ
လူခၽြန္လူမြန္ အျမဲျဖစ္ေစေၾကာင္းကိုလ
ႏွစ္ေတြ ေျပာင္း ေျပာင္းလာပါလ်က္ကနဲ႔
အသစ္ေတြ ေဆာင္း ေဆာင္းၿပီးေတာ့
အခ်စ္ေလွေလာင္းနဲ႔ ေခတ္ေရေၾကာင္း ဆန္တက္မယ္။

စိတ္က်န္းမာယင္ ကိုယ္က်န္းမာသတဲ့
စိတ္ခ်မ္းသာယင္လဲ ကိုယ္ခ်မ္းသာေအာင္လို႔
လြမ္းစရာေတြ ေမ့ ေမ့ထားလိုက္ရာက
ဝမ္းစာေတြ ျဖည့္ ျဖည့္လာလိုက္တာေလ
တေရြ႕ေရြ႕ တေျမ႕ေျမ႕နဲ႔ပဲ
မေန႔တေန႔ကေနၿပီး ယေန႔အစ တံခါးဝကို ေရာက္တယ္
ေၾကာက္ပါတယ္လို႔လဲ ဗ်ာပိုမေႏွာ
အေရာက္လာပါကြဲ႕လို႔လဲ ခရာသလိုလိုနဲ႔ ဇရာကို မေျပာ။

သဘာဝေပပဲေလ
ဘာကမွ အရွည္မျမဲဘူးဆိုေပမယ့္ကာ
မျမဲတာနဲ႔ပဲ ဇြဲသန္မႈ မျပဳရေတာ့ဘူးလား
လူ႔ဘဝ ရခဲတယ္ဆိုမွျဖင့္
ခဏပဲရယ္လို႔ အားမေလွ်ာ့သင့္ပါဘု
သြားေတာ့လို႔ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ မႏွင္ထိုက္တာေၾကာင့္
အလိုက္သင့္ေနယင္းကပဲ ဆည္းဆာအလွကို ေငးေမာေနပါ့မယ္
ေတြးေသာသူ အသက္ပိုရွည္ေရးေပပ
ေရးေသာသူလည္း တရက္ပိုေနၿပီးေတာ့ကာ
မအိုမေသေသးခင္ အေတြးေထ့ေထ့ေႏွာၿပီး
အေရးေငြ႕ေငြ႕ ေမွ်ာလိုက္မယ္
(အေပါင္းအသင္းတို႔ေရ…)
ေမြးေန႔ရဲ႕ ေတေတေပေပ သေဘာ။ ။

ကိုဦး
(မတ္ ၁၃ ၁၉၈၅)

Ref:
https://www.facebook.com/154793814568862/photos/a.569018403146399.1073741825.154793814568862/975372055844363/?type=3&theater

—–

(ကို)၀င္းဦး ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား

၁၉၆၂
ခ်စ္ေသာသူတစ္ေယာက္ (ခင္သန္းႏု)
ႏွစ္ေယာက္တည္းေနခ်င္တယ္ (တင္တင္မူ . ေဒစီေက်ာ္ဝင္း)
မုန္းတလွဲ႔ ျပံဳးတလွဲ႔ (တင္တင္ေအး)

၁၉၆၃
ေဆာင္းတညဝယ္ (ဝါဝါဝင္းေရႊ)
ဗိမၼသာရ (တင္ေမာင္ . ၾကည္ၾကည္ေဌး)
မာနတံခြန္ (တင္တင္ေအး)
ပိေတာက္ရိပ္ဝယ္ (တင္တင္ေအး . ႏွင္းဆီ)
ဘဝမွတ္တမ္း (တင္တင္ေအး)
ျမတ္ (ျမင့္ျမင့္ခင္. ခ်စ္စပယ္)
တပြင့္ထဲပန္မယ္ (ၾကည္ၾကည္ေဌး . သီသီ)
ေမာင္တို္႔ခ်ယ္ရီေျမ (ခင္သန္းႏု)
ဤစံအိမ္ဝယ္ (ဝါဝါဝင္းေရႊ)
ခ်စ္ေသာေမာင္ေမာင္ (သီသီ)
ေမာင္ေခ်ာ့ျမဴပါ့မယ္ (ၾကည္ၾကည္ေဌး)
ရင္ေသြးရင္ႏွစ္ (ေမသစ္ . ဝါဝါဝင္းေရႊ)

၁၉၆၄
သစၥာတူၿပိဳင္ (ျမင့္ျမင့္ခင္)
ဘယ္ရပ္ဌာနီ (ဝါဝါဝင္းေရႊ)
ေမာင့္အခ်စ္ေတာ္ (တင္တင္မူ. ခ်စ္စပယ္)
ေမတၱာပန္းဥယ်ာဥ္ (ျမင့္ျမင့္ခင္ . ခင္သန္းႏု)
သိၾကားေစသက္ေသၫႊန္း (ဝါဝါဝင္းေရႊ. ခင္သန္းႏု)
ညီညီလြင္ (ဝါဝါဝင္းေရႊ)

၁၉၆၅
မုန္းေမ့ပါႏိုင္ (တင္တင္မူ . ဝါဝါဝင္းေရႊ)
ခ်စ္သဲ (ဝါဝါဝင္းေရႊ)

၁၉၆၆
ဆုထူးငယ္ပန္ရြယ္သြန္း (ေဒစီေက်ာ္ဝင္း . ႏဲြ႔ႏဲြ႔စန္း)

၁၉၆၇
ရီးစားဓျမ (ခင္သန္းႏု)
ေမာင္ေမာင္နဲ႔သိဂႌ (စံ႐ွားတင္ . စမ္းစမ္းဝင္း)
ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြ (တင္တင္မူ . တင္တင္ေအး)
ေဆာင္းအိပ္မက္ (တင္တင္ေအး. ေအးေအးသင္း) ( * )

၁၉၆၈
ကိုယ့္ခ်စ္သူဘယ္မွာ႐ွိတယ္ (ခင္သန္းႏု)
သိုး (ခင္သန္းႏု)
တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္ (ျမင့္ျမင့္ခင္)

၁၉၆၉
ေက်ာက္မဲအက်ဥ္းသား (ခင္သန္းႏု)

၁၉၇၀
မႈံေရႊရည္ (ခင္သန္းႏု) ( * )

၁၉၇၁
တစ္ေက်ာ့ႏွစ္ေက်ာ့ေတးကိုသီ (တင္တင္ျမ. ခ်ိဳျပံဳး)

၁၉၇၂
အတြယ္အတာ (စႏၵာလင္း)

၁၉၇၃
လတ္လတ္ (ခင္သန္းႏု)
မုန္းပါတယ္ေမာင့္ကို (ျမင့္ျမင့္ခင္)
ပန္းၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ေျခလွမ္းသံုးဆယ္ (ခ်ိဳျပံဳး)

၁၉၇၅
ခ်စ္သူေရြးမယ္ခ်စ္ဝဲလယ္ (ျမင့္ျမင့္ခင္ . တင္တင္ႏဲြ႔. စမ္းစမ္းေအး . ျမင့္ျမင့္ခိုင္ . ခ်ိဳျပံဳး . ႏဲြ႔ႏဲြ႔မူ. စႏၵာ)

၁၉၇၆
မင္းဘယ္ေျပးမလဲမိခ်ိဳသဲ (စႏၵာ)

၁၉၇၇
တိမ္ဦးေလေျပေမာင့္ကိုေစ (ခင္ယုေမ. တင္တင္ႏဲြ႔)

၁၉၈၀
သက္တန္႔ေပၚကလူတစ္ေယာက္ (ခင္သန္းႏု . ေအးေအးသင္း)

၁၉၈၁
မိန္းမနဲ႔ေယာက်္ား (ျမင့္ျမင့္ခိုင္. ယဥ္ယဥ္ေအး)
ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္ေသာအခ်စ္အေၾကာင္း (ခင္သန္းႏြယ္)
ေမတၱာ ကမၻာျခားေလသူ (ႏဲြ႔ႏဲြ႔မူ)
ခ်စ္သူၾကင္သူျမတ္ႏိုးသူ (ျမင့္ျမင့္ခင္ . ျမင့္ျမင့္ခိုင္)
ဇာတိေသြး (ေဆြဇင္ထိုက္)

၁၉၈၂
ရာမလကၡဏလိုအခ်စ္မ်ိဳး (ေဆြဇင္ထိုက္)
ေဝလု (ေမဝင္းေမာင္)
မိုးပုလဲသူဇာ (ေစာျမသႏၱာ. သီတာဝင္း)
ႏွစ္ေယာက္တည္းေနခ်င္တယ္ (ခ်ိဳျပံဳး. ေမဝင္းေမာင္) (ဒါ႐ိုက္တာ)

၁၉၈၇
ေငြလိႈင္းဇာေပၚမယ္ (ခ်ိဳျပံဳး)

၁၉၉၂
ခိုင္မာလာႏွင္းဆီ (ခင္သန္းႏု)

—–

(ကို)၀င္းဦးကို ခ်စ္သူခင္သူျမတ္ႏို္းသူ အားလံုး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

Ref: Win Oo

https://www.facebook.com/Win-Oo-154793814568862/?fref=ts

 

kai

About kai

Kai has written 904 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.