ႏိုင္ငံေရးစနစ္မ်ိဳးစံု၊ တိုင္းရင္းသားစံုခဲ့ေသာ ျမန္မာျပည္ ကိုယ့္ေလွကိုယ္ထိုးရင္း သြားခဲ့ၾကသည္မွာ ႏွစ္၇၀ေက်ာ္ျပီ။ တိုးတက္ျခင္းႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းမွာ တေန႔တလံႏွင့္ပုဂံဘယ္မေရြ႔ေနပါျငားေျပာင္းျပန္ၾကီးေလွ်ာက္မိရက္သားႏွင့္ေ၀းသထက္ေ၀းသြားပံုရေလသည္။ ဘာႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၊ ဘယ္ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးတက္တက္ ဆြဲေစ့ကာညီညာ စည္းရံုးႏုိင္မည့္ပံုမေပၚေသး။ သို႔ဆိုေသာ္ ေရွးရိုးရာႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို စိစစ္ေ၀ဖန္ကာ သစ္လြင္ေခတ္မွီေအာင္လုပ္ေသာေတာ္လွန္ေရးတခုလိုျပီလားဟူ၍ …

ျပတိုက္၀င္ဥပေဒမ်ား

ျမန္မာ့ဥပေဒအမ်ားစုတို႔သည္ အဂၤလိပ္၏ကိုလိုနီေခတ္မွဥပေဒမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္ျပည္မွတိုက္ရိုက္ေကာ္ပီမ်ားပင္မဟုတ္၊ အိႏိၵယျပည္နယ္ကိုလိုနီအမႈတြဲႏွင့္ရခဲ့ကာ မူလေက်ာရိုးအခိုင္အခန္႔လည္းမရွိခဲ့။ ေခတ္ႏွင့္မေလွ်ာ္ညီ ထင္သည္မ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ဖာေထးျပဳျပင္ခဲ့ေသာ္လည္း စစ္အာဏာရွင္ၾကီးမ်ား၏တဦးတည္းသေဘာႏွင့္ဥပေဒကဲ့သို႔အာဏာတည္ေသာအမိန္႔မ်ားထံုမႊန္းလြန္းရသည္။ အထင္ရွားဆံုးဥပမာျပဳရလွ်င္ ဦးေန၀င္း၏ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ႏိုင္ငံသားဥပေဒျဖစ္ပါသည္။
ဥပေဒပါ အျမင့္ဆံုးဒဏ္ေၾကးမ်ားပင္က်ပ္ေငြေထာင္ဂဏန္းႏွင့္ ယခုေခတ္အတြက္ရယ္စရာပါ။ ျပည္သူတင္ေျမွာက္ထားေသာ အစိုးရသည္တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးခ်ည္းလွိမ့္ေအာ္ေန၍ကားမရ၊ စိုးမိုးရမည့္ဥပေဒသည္ ေန႔စဥ္အသစ္ထြက္ေနသည့္ လူ႔အသံုးအေဆာင္၊ ယာဥ္ယႏၵယား၊ လူမ်ိဳးသစ္၊ ႏိုင္ငံသစ္၊ ႏိုင္ငံေရးစနစ္၊သိပၸံ၊ ၀ိဇၨာ၊ နည္းပညာ၊ မ်ိဳးရိုးဗီဇ၊ သဘာ၀ေဂဟ စသည္အားလံုးႏွင့္ သဟဇာတရွိရန္ ျပင္ဆင္ေနဖို႔လည္းလိုပါသည္။ ယခုအေမရိကျပည္တြင္ပင္လွ်င္ ေဖ့စ္ဘုတ္ စီအီးအိုမတ္ခ္ဇက္ကာဘတ္ကို ဥပေဒျပဳသူမ်ားက ကြန္ဂရက္၊ ဆိနိတ္ဆင့္ေခၚကာ ေမးျမန္း၍ဥပေဒအသစ္ထုတ္ အေဟာင္းမြန္းမံရန္လုပ္ေနၾကသည္မဟုတ္ပါလား။ျမန္မာအတြက္ဆိုလွ်င္ ကမၻာတန္းႏွင့္ညိွ၍ ပညာရွင္မ်ားေခၚကာ လုပ္ရမည္ဧရာမဦးစားေပးအလုပ္ၾကီးပါတည္း။

သမိုင္းတြင္သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ား

ကေလးမူလတန္းပညာေရးမွသည္ တကၠသုိလ္မ်ားအထိ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္။
ကမၻာၾကီးႏွင့္အတူ အသစ္အသစ္ေသာ၀ိဇၨာ၊ သိပၸံေဗဒမ်ားအရွိန္ျဖင့္ေျပးသြားေနသည္ကို ေနာက္ကပ္လိုက္ရန္မဆိုထားႏွင့္ ကမၻာစစ္ျပီးေခတ္ကသင္ရိုးညႊန္းတမ္းႏွင့္ထိုေခတ္ရဟန္းရွင္လူပညာရွိၾကီးမ်ား၏စာကြ်င္းစာက်န္မ်ားႏွင့္ပင္ ကိုးကားႏွစ္ပါးသြားေနရေသးသည္။ ျမန္မာ့မူပိုင္မရွိမူ၍ ေရွးသမုိင္းဆိုင္ရာအေထာက္အထားမ်ား၊ ဒႆနစာေပမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးစာေပမ်ားကို ျမန္မာမႈျပဳဘာသာျပန္ၾကရာ၀ယ္ စစ္ၾကိဳ၊စစ္ျပီးေခတ္ ျမန္မာဆရာၾကီးမ်ားတို႔သည္ ထိုေခတ္က ေရဒီယို၊ေၾကးနန္း၊ ေနာက္က်ေရာက္ေသာ ဂ်ာနယ္။သတင္းစာတို႔ႏွင့္မွီျငမ္းကိုးကား စိတ္ကူးယဥ္ပံုေဖၚျပီး ဘာသာျပန္ၾကရသည္။ေျခႏွင့္မ်က္စိအတတ္ပညာရွင္ၾကီးမ်ားႏွင့္စခန္းသြားခဲ့ၾကရသည္။ ၂၁ရာစုကမၻာတြင္ ကေလးတန္းမွသည္ ပါရဂူတန္းအထိစာသင္ရိုးစနစ္လည္းအကုန္ေျပာင္းခဲ့ျပီ။ လူႏွင့္လူအဖြဲ႔အစည္းကို ဗဟိုျပဳ စိစစ္ေ၀ဖန္သံုးသပ္ရင္း ဖန္တီးမႈအသစ္တို႔ကို ဥာဏ္ကြန္႔ျမဴးေစသည့္ပညာေရးျဖစ္ခဲ့ျပီ။ ကမၻာ့ေျမပံုႏွင့္ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္း၊ စီးပြားေရး၊ ေငြေၾကးစနစ္မ်ားသည္ပင္ ေန႔စဥ္ေျပာင္းျပင္ေနသည္ကို ကြန္ျမဴနစ္အာဏာရွင္ႏွင့္အရင္းရွင္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည့္ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ကိုရီးယားေပါင္းစည္းရန္ၾကိဳးစားေနျခင္းမွသည္ အိုင္တီနည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးမ႑ိဳင္ေပါင္းသြားသည့္ Cryptocurrency ေပၚလာျခင္း၊ Sharing economy ခြဲေ၀မွ်ယူစီးပြားေရး၊ Blockchain ခ်ိတ္ဆက္တိုးထိန္းပညာရပ္သစ္ထြက္လာျခင္းတို႔မွေတြ႔ႏိုင္သည္။

ဘုန္းေတာ္ၾကီးပညာေရး

၂၁ရာစုပင္အစိတ္သားက်ိဳးေတာ့မည္။ ဘကပညာသင္စနစ္ဟုေခတ္ေသာ ပညာေရးစနစ္မွ ရုန္းထြက္ရန္မဆိုထားႏွင့္ ျပန္၍ပင္အသက္သြင္းေနသူမ်ားလည္းရွိသည္။ အစိုးရကလည္းကုိယ္တိုင္ဦးစီးအားစိုက္လုပ္ရမည့္အလုပ္ကို အေခ်ာင္ခိုကာ လစာမေပးရေသာသာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားအား အသံုးျပဳ ဘကပညာေရးအားေပးအားေျမာက္ျပဳဆဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးပညာေရးႏွင့္ ၾကီးျပင္းကာ တိုင္းျပည္ေခါင္ေဆာင္ျဖစ္လာသည္ဟုဆိုသူကဆိုသည္။
ပေဒသရာဇ္ေခတ္၊ ကိုလိုနီေခတ္မဟုတ္ေတာ့ျပီကို လက္တို႔သတိေပးခ်င္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၂၆၀၀မွ တရားမ်ားကို လက္လွမ္းမွီသမွ် ေပရြက္၊ ေက်ာက္စာ၊စာအုပ္တို႔မွီျငမ္းရင္း အခန္းထဲထိုင္ကာ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်က္မရွိ က်မ္းၫွိထိုင္ေရးသူမ်ား၏ ဓမၼကိုေဖၚထုတ္သည့္ပညာေရးႏွင့္ယခုေခတ္ေလာကီလူ႔ဘံုသိပၸံႏွင့္မည္သို႔စပ္အပ္သနည္း။ အိႏိၵယမွ ေလာကီဆရာပညာရွိၾကီးဂ်ာဏက် Chanakya၏ မူလေလာကနီတိပင္ေခတ္ႏွင့္မလိုက္ႏိုင္ေနာက္ေကာက္ထပ္က်ေနရကား ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးအစား ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားအား ေခတ္ပညာတတ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ စနစ္တက်ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရမည့္အခ်ိန္ပါတည္း။

ဆုိင္ရာဘာသာသနာျပဳလိုၾကပါလွ်င္ကမၻာအမ်ားစုကအသံုးျပဳေသာ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာ၊ကြန္ျပဴတာအိုင္တီမ်ားပါတတ္ကြ်မ္းနားလည္သည့္ သာသနာျပဳရဟန္းမ်ားလိုသည္။ ကမၻာအႏွံ႔ေျခဆန္႔သာသနာျပဳၾကရမည္ျဖစ္ေပရာ ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲတတ္သည့္ တပါးတည္းရပ္တည္ႏိုင္ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားလိုသည္။ သို႔မွသာ ပထမရဟန္း၆က်ိပ္တို႔ကို ဗုဒၶေခၚမိန္႔ေတာ္မူသည့္”တေၾကာင္းေသာခရီးကိုႏွစ္ပါးအတူမသြားလင့္ ” ဟူသည့္ သာသနာျပဳအလုပ္ကို ထိေရာက္စြာလုပ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။အေနာက္ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ဆိုင္ရာႏိုင္ငံ၏တကၠသိုလ္၊ေကာလိပ္တက္ကာ အေျခခ်သာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ားရွိသည္။ ထိုဆရာေတာ္တို႔၏ သာသနာျပဳတာသြားမႈကို အတုမယူသင့္ပါသေလာ။

ကမၻာစစ္က ဂ်ပန္တို႔သည္ အဂၤလိပ္တို႔ပစ္လိုက္ေသာ ေမာ္တာက်ည္ဆံကို ထန္းပင္ေပၚတက္၍ လက္ႏွင့္ဖမ္းသည္ဟုယံုၾကည္သူမ်ားရွိခဲ့သည္ကို ဖခင္ေျပာျပဖူးသည္။ ထိုစဥ္ကရီလိုက္ရသည္မွာအေမာ။
ယခုေခတ္တြင္လည္း ျမင့္မိုရ္ေတာင္အား အေရွ႔၊အေနာက္၊ေတာင္ေျမာက္ကြ်န္း ၀ုိင္းရံေနကာ ကမၻာျပားၾကီးဟု ဆိုသူကဆိုေနသလို တဆင့္ထပ္တက္ကာ ေနစၾကာ၀႒ာSolar System သည္ဇမၺဴဒီပါလက္ယာေတာင္ကြ်န္းျဖစ္ကာ Milky Way Galaxy ၏အလယ္ဗဟိုသည္ျမင့္မိုရ္ေတာင္ျဖစ္သည္ဟုပင္ညႊန္းဆုိလာသည္လည္းဖတ္ရသည္။ အဆိုပါ သခ်ၤာမတြက္တတ္ သိပၸံနားမလည္ သမားမ်ား၏ ပါးစပ္ရာဇ၀င္တို႔တြင္ ဂိတ္ဆံုးၾကမည္ေလာ။

ျပင္သစ္ျပည္ပါရီျမိဳ႔ရွိ ကမၻာ့စံခ်ိန္ညႊန္းသတ္မွတ္ခန္း၀ယ္ တစ္မီလီမီတာ၊ တစ္ဂရမ္ကိုပင္ အစိတ္သိန္းဂဏန္းစိတ္ခ်၍ တိက်မႈစံထားယူေနၾကေသာေခတ္တြင္ ျမန္မာတို႔သည္ တပဲ၊တေရြး၊တဆံခ်ည္၊တယူဇနာ၊ တပိႆာ၊ တတင္းတို႔ႏွင့္ စံတိမရွိေသး။ ျမန္မာ့အဂၤ်င္နီယာတကၠသိုလ္မ်ားသည္ပင္ မိုင္၊ေပါင္၏ FPS စနစ္သံုးမည္ေလာ၊ ကီလို၊ဂရမ္ မက္ထရစ္တန္ SI စနစ္သံုးမည္ေလာ မသတ္မွတ္ထား။
လူနည္းစုဆိုုလွ်င္မေထာင္းသာေသာ္ျငား လူမ်ားစုၾကီးျဖစ္ေနေသာအခါ ထိုထို ပရိသတ္လူထုကို အားျပဳေမာင္းႏွင္ရမည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ မည္သို႔စခန္းဆက္သြားၾကမည္နည္း။

ဘုရားသမိုင္းမ်ား

ရာဇ-မင္းတို႔၏အေၾကာင္းကို အမႊန္းတင္ ဗ်ာဒိတ္သြင္းေရးသားတင္ဆက္ျခင္းကို ရာဇ၀င္ဟုေခၚသည္။ ေျပာခ်င္ရာေျပာႏုိင္ေသာ ပါးစပ္ႏွင္ရာဇ၀င္တြဲမိေလေသာအခါ ဘုရားစူးသမိုင္းမ်ားျဖစ္လာသည္။
အေသာက၊အေနာ္ရထာ၊အေလာင္းစည္သူမင္းမ်ား တိုင္းခန္းလွည့္ရင္းတည္သြားေသာေစတီ၊ပုထိုးမ်ားသည္ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး ေက်းလက္ေတာမက်န္တြင္တည္ျပီးျဖစ္လာသည္။ အခ်ိဳ႔မွာမူ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ ၾကြခဲ့ပါသည့္ သမိုင္းထားခ်င္ထားသည္။ ထုိထိုတို႔သည္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ က်မ္းကိုးကားအတိအက်မရွိ၊
မရွိလည္း အေရးေတာ့မၾကီး။ ယခုေခတ္တြင္ ကာဗြန္တြက္နည္းျဖစ္ ပစၥည္းသက္တမ္းကို ႏွစ္ရာဂဏန္းအတြင္းထိခန္႔မွန္းႏုိင္ေနပါျပီ။
အီတလီျပည္တြင္ ခရစ္ယာန္တို႔လည္း Turin Shroud ခရစ္ေတာ္လႊမ္းျခံဳေစာင္ၾကီးကို အနားကြပ္ဖဲ့ထုတ္ကာ သက္တမ္းတိုင္းတာၾကည့္ၾကဖူးသည္။
ျမန္မာတို႔လည္း မလုပ္စမ္းသင့္သေလာ။ ကာဗြန္သက္တမ္းတြက္ခ်က္မႈတခုသည္ ျမန္မာတို႔၏အစြဲမွား အယူမွားကို မ်ားစြာဖယ္ႏိုင္ကာ သမိုင္းစစ္တြင္ ဘယ္ႏွစ္က ဘာျဖစ္ခဲ့သည္ကိုေဖၚထုတ္ႏုိင္ပါသည္။ သမိုင္းစစ္ကိုခ်န္ထားလိုသူ အမွန္တရားခ်စ္သူပညာရွင္မ်ားလုိပါသည္။လိုေနပါသည္။

မ်ိဳးရိုးဗီဇ အတိအက်

First Peoples | PBSထုတ္၏ အခန္းဆက္ရုပ္သံကို ဤသူၾကည့္ဖူးသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္၂သိန္းက လူသား၏အစ ဟိုမိုဆက္ပီယံံ၊ နီယမ္ဒါသယ္တို႔မွယခုေခတ္လူသားမ်ိဳးဆက္ထိေပါင္းစည္း ေရြ႔ေျပာင္းသြားပံုမ်ား ဟိုမိုဆက္ပီယံမွ ယေန႔ေခတ္လူသားျဖစ္လာသည့္ အီေဗၚလူးရွင္းဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္မ်ားပါသည္။ တူးေဖၚေတြ႔ရွိသည့္ေက်ာက္ျဖစ္ရုပ္ၾကြင္းအရိုးစကို ဆြီဒင္ရွိဓာတ္ခြဲခန္းပို႔၍ ဒီအန္ေအမွတဆင့္ ဗီဇႏွင့္သက္တမ္းကိုတိုင္းတာတြက္ခ်က္ၾကသည္လည္းျမင္ရသည္။
ယခုေခတ္လူသား၏ ဒီအန္ေအတြင္ ပါေနသည့္ ျဖဴမဲ၀ါညိဳတို႔၏ပါ၀င္မႈရာခိုင္ႏႈန္းအသီးသီးလည္း သိႏိုင္ၾကျပီ။ လူတဦးခ်င္းစီ၌လည္း အတိအက်ပင္တြက္ႏိုင္ၾကေပျပီ။ အရိုးအစ၊ဆံခ်ည္တဖ်သံုး၍ လူေလာ၊နတ္ေလာ၊ ဘီလူးေလာ သိႏိုင္ျပီ။
ဗီဇတို႔မွတဆင့္ သင္မည္သူျဖစ္သည္။ မည္သည့္မ်ိဳးႏြယ္စုမွလာသည္။ မည္သည့္အမ်ိဳးတို႔ႏွင့္မည္မွ်ေပါင္းစပ္ထားသည္ ။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေလးေသာင္းခန္႔ကမ်ိဳးသုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္ျပီး နီယမ္ဒါသယ္ဗီဇရာခိုင္ႏႈန္းဘယ္မွ်ပါသည္ကိုပင္ အတိအက် ဒႆမႏွင့္သိႏိုင္ျပီျဖစ္ေပရာ စစ္ၾကပါလွ်င္ ငါႏွင့္ငါ့လူမ်ိဳးသာဟု လူမ်ိဳးဗီဇခြဲျပီး နယ္ေျမလုေနၾကေသာအျဖစ္တို႔ ရုတ္ခ်ည္းတန္႔သြားဖြယ္ရာရွိပါသည္။

ရိုးရာအ၀တ္ဆြဲခြ်တ္ၾက

ဗမာအမ်ိဳးသား၏ ရိုးရာအ၀တ္အစားဘယ္ကလာသည္သံုးသတ္ၾကည့္ၾကစို႔။
ေခါင္းေပါင္းသည္အိႏိၵယမွလာသည္။ ေသွ်ာင္ျပဳတ္ၾကေသာကာလ ဘိုေကေခၚ အဂၤလိပ္၏ဆံပင္ပံုေခတ္၌ ဦးရစ္အစားၾကိမ္ျခင္းၾကားခံေသာေခါင္းေပါင္းကိုဗမာမ်ားစသံုးၾကသည္။
စတိတ္္ေကာ္လာ(Grandad collar)ရွပ္အက်ီမွာ အေမရိကန္တို႔၏လက္ထြက္ျဖစ္ကာ အေပၚမွျခံဳ၀တ္ထားသည္ တုိက္ပံုသည္ ခ်ိဳင္းနားျပည္သား ခ်ိဳင္းနီးစ္တို႔၏အေပၚ၀တ္ျဖစ္သည္။ ပုဆိုးသည္ အိႏိၵယသား အေနာက္ဖက္မွျမန္မာျပည္ဖက္ကူးလာသူ ကုလတို႔ရိုးရာအ၀တ္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ပိတ္ပါေျခနင္းမွာျမန္မာတို႔၏ေရွးဘုရင္ေခတ္သံုးျဖစ္ေသာ္ျငား ကတၱီပါဖိနပ္ရိုးရိုးမွာမူ အေနာက္တိုင္းကယူပါသည္။ ရႈးဖိနပ္ႏွင့္ခါးပတ္မွာလည္း အေနာက္ႏိုင္ငံထြက္တည္း။
ဂ်ပန္တို႔ စစ္ျပီေခတ္ျပာပံုဘ၀မွခုန္ထရန္အရွိန္ယူစဥ္က ဂ်ပန္အစိုးရသည္ သူတို႔၏ရိုးရာ ဂ်ပန္ကီမိုႏို၀တ္စံု၀တ္သူတို႔ကို အမိန္႔ထုတ္ဆြဲခြ်တ္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ႏွင့္ ယခုေခတ္တြင္သူတို႔၏အစိုးရရံုးခန္း၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံု၀တ္ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားကို ျမင္ေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ထိုေခတ္ကထိုသို႔လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ဂ်ပန္ျပည္တြင္းတြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံ၀တ္စံုမ်ား နားလည္တတ္ကြ်မ္းထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ကာ ဥေရာပႏွင့္အေမရိကေစ်းကြက္မ်ားသို႔ အျပိဳင္ေစ်းကြက္ရတင္ပို႔ႏိုင္သည္လည္းရွိ၏။ စီးပြားေရးအကြက္ျမင္မႈလည္းတပါးပါေလ။
စစ္အာဏာရွင္ေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ ျမန္မာကို ကမၻာကအာရံုျပဳသတိထားမိရန္ ျမန္မာ၀တ္စံုႏွင့္ ပရိုမိုးရွင္းလုပ္ခဲ့သည္ကို နားလည္ႏုိင္ပါေသာ္လည္းယခုေခတ္ကာလ ကမၻာရြာေခတ္၀ယ္ ျမန္မာတို႔၏လႊတ္ေတာ္၊ အစုိးရရံုး၊ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေနရသည္ ကုမၸဏီ၊စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတို႔သည္လည္း ျပင္၀တ္သင့္ျပီ။ အလုပ္လုပ္ရာတြင္လံုလည္းမလံုျခံဳ၊ ေခတ္လည္းမမွီေသာ အမ်ိဳးသား၀တ္စံုကို ပယ္ကာ ေဘာင္းဘီ၊စကပ္ႏွင့္ ျမန္မာတို႔စမတ္က်က်ေနသင့္ျပီ။ ေနပါဦး၊ အျဖဴမဟုတ္လွ်င္အမည္းလည္းမျဖစ္ပါ။ ၾကားတြင္ေရာင္စံုသက္တန္႔ရွိပါ၏။ ျမန္မာတို႔သည္အမ်ိဳးသားရိုးရာ၀တ္စံုကိုယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာပြဲမ်ားတြင္ ဂုဏ္ယူအမွတ္တရေဖၚျပျခင္းမ်ိဳးျဖင့္၀တ္ႏိုင္ပါသည္။

လူမ်ိဳးတမ်ိဳး ႏိုင္ငံတခု အေၾကာင္း ဂဃလဠကြဲျပားသိခ်င္လွ်င္ ထိုထိုႏိုင္ငံတြင္ အနည္းဆံုး၁၀ႏွစ္အျမဲတန္းအေျခခ်ေနထိုင္ ဆိုင္ရာႏိုင္ငံသား၊လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းအလုပ္လုပ္ေနမွ ျဖစ္သည္ကို ကိုယ္တိုင္အေတြ႔အၾကံဳ ၾကဲပက္ ျဖန္႔က်က္၍ ျမင္ပါ၏။ သူ၏ေန႔စဥ္ဘ၀သည္ လူေနမႈ၏ဘ၀တကၠသိုလ္ျဖစ္ကာဆယ္စုႏွစ္တခုတာ ရွင္သန္ရုန္းကန္ေနႏိုင္ျခင္းသည္ ဘြဲ႔တခုရျခင္းျဖစ္၏။
ကမၻာႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျမန္မာသန္းခ်ီ ေရာက္ရွိေနထိုင္ေနၾကသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ေတြလြန္ခ်င္တိုင္းလြန္ကုန္ၾကျပီမို႔ ထိုသူတို႔၏ ကာယ၊ဥာဏအစြမ္းတို႔ျဖင့္ ေခတ္စမ္းခ်ိန္တခုဆီကို ဆြဲတင္သင့္ပါသည္။ အျပင္အားကိုယံုပါ။ ပံုပါ။

ဆိုင္ရာ ဘာသာ၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရိုးရာဓေလ့တို႔ကို လက္ရွိပစၥဳပၸန္ေခတ္ စနစ္ ပညာေရးတို႔ႏွင့္တန္းညိွေပးခ်ိန္ေရာက္ပါျပီ။ စံႏႈန္းစနစ္မ်ားကို လည္းညိွသင့္ျပင္သင့္ပါျပီ။
ေပါကားမ်ားရပ္ဆိုသလိုပင္ ေပါပညာေရး၊ ေပါဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားရပ္သင့္ျပီ။
ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးတခုလုပ္ၾကည့္ၾကပါစို႔..။

kai

About kai

Kai has written 929 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.