Call Me By Your Name – Andre’ Aciman ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္၀တၳဳကို ဘာသာျပန္ဆိုပါတယ္။

 

အပိုင္း (၁)

ေနာက္ေတာ့မွပဲ မလုပ္ရင္.. ဘယ္ေတာ့လုပ္မွာလဲ

(အဂၤလိပ္စကားမွာ အခုမွ မလုပ္ရင္ ဘယ္ေတာ့လုပ္မွာလဲ ဆိုတဲ့စကားရွိပါတယ္။ အထက္က စာေၾကာင္းမွာေတာ့ စာေရးဆရာဟာ သူ႔ဇာတ္ေကာင္ရဲ့စကား “ေနာက္တစ္ခါမွေပါ့´´ဆိုတာကိုအစြဲယူၿပီး စကားလံုးကို ေဆာ့ကစားထားပါတယ္။)
———————————————————————————-
———————————————————————————-

“ေနာက္တစ္ခါေပါ့..”

သူသံုးလုိက္တဲ့ စကားလံုး၊ သူ႔အသံနဲ႔ ေလသံဟာျဖင့္..။

“ေနာက္တစ္ခါေပါ့..”ဆိုတဲ့စကားကို လမ္းခြဲႏႈတ္ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ လူေတြသံုးတာ ကၽြန္ေတာ္အရင္ကမၾကားဖူးဘူး။ နားထဲမွာ မညွာမတာ၊ တုံးတိတိနဲ႔ မစာမနာျဖစ္လြန္းတယ္။ ေနာက္ထပ္ ျပန္ဆံုခ်င္လည္းဆံု၊ မဆံုေတာ့ရင္လည္းကိစၥမရွိဘူးဆိုတဲ့ ေလသံေတြ မသိမသာပါေနတယ္။
သူနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးမွတ္မိတာကေတာ့ အဲဒီစကားပါပဲ။ အခုထိလည္း နားထဲၾကားေယာင္ေနတုန္းပဲ။

ေနာက္တစ္ခါေပါ့..

မ်က္လံုးေတြမွိတ္ၿပီး.. အဲဒီစကားကို ေရရြတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ .. ဟိုးတစ္ခ်ိန္ကအီတလီကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။ ေဘးႏွစ္ဖက္မွာ သစ္ပင္ေတြစိုက္ထားတဲ့ ကားလမ္းအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ေနရင္း.. အငွားကားထဲကေန သူထြက္လာတာကို ၾကည့္ေနခဲ့မိတယ္။
မိုးျပာေရာင္ ရွပ္အက်ႌ၊ ရင္ဘတ္က်ယ္သီးဟၿပဲၿပဲ၊ ေနကာမ်က္မွန္တပ္၊ ေကာက္ရိုးဦးထုပ္ေဆာင္းထားတယ္။
အ၀တ္အစားက ကပိုကရို..။ ဟိုေပၚဒီေပၚ..။

မၾကာခင္မွာပဲ.. ကၽြန္ေတာ့္ကို သူက လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္တာေတြ လုပ္ေနၿပီ။

သူ႔ေက်ာပိုးအိတ္ႀကီး ကမ္းေပးလိုေပး၊ အငွားကားထဲက ခရီးေဆာင္ လက္ဆြဲေသတၱာကို ဆြဲထုတ္လိုထုတ္၊ အေဖအိမ္မွာ ရွိလား ေမးလုိေမးနဲ႔ သူလုပ္ေနၿပီ။

တကယ္တမ္းေျပာရရင္.. အဲဒီေနရာ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ စတင္ခဲ့တာျဖစ္မယ္။ သူ၀တ္ထားတဲ့ရွပ္အကႌ်ရယ္၊ ေခါက္တင္ထားတဲ့ အကႌ်လက္ႏွစ္ဖက္ရယ္၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးစီးတဲ့ အ၀တ္စအသားနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ဖိနပ္ထဲကေန.. နိမ့္၀င္သြားလိုက္ ျပန္ထြက္လာလိုက္ျဖစ္ေနတဲ့.. လံုး၀န္း၀န္း သူ႔ေျခဖိေနာက္ေတြဟာ.. ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ဆီ လမ္းခင္းထားတဲ့ ေက်ာက္စရစ္ခဲပူပူေတြ ဘယ္ေလာက္ပူမလဲ အရဲစမ္းေတာ့မလိုလို။ ေျခလွမ္းတိုင္းဟာ .. ကမ္းေျခကုိ ဘယ္ဘက္ကသြားရတာလဲ မေမးရံုတမည္။
သူက ဒီႏွစ္ရဲ့.. ေႏြတြင္းဧည့္သည္ေပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္ထပ္ ပ်င္းဖို႔ေကာင္းတဲ့ ငနဲသစ္တစ္ေယာက္ပဲ ဆိုပါေတာ့။

ေနာက္ေတာ့..
အငွါးကားကို ေက်ာခိုင္းထားၿပီးသားျဖစ္တဲ့သူက .. အားလပ္ေနတဲ့လက္တစ္ဖက္ကို ေနာက္ျပန္ေျမွာက္ျပ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါေပါ့လို႔ ၿပီးစလြယ္လွမ္းေျပာတယ္။ ကားဂိတ္မွာ ကားခ အတူမွ်ၿပီး စိုက္ခဲ့တာျဖစ္ဖို႔မ်ားတဲ့.. ကားေပၚက က်န္ခရီးသည္တစ္ေယာက္ကို.. သူအဲဒီလိုႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ နာမည္လည္းထည့္မေျပာ၊ အစိမ္းသက္သက္လမ္းခြဲရတာကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖစ္သြားေအာင္ ေပ်ာ္ေစပ်က္ေစ သေဘာနဲ႔လည္း.. ဘာတစ္ခုမွ၊ ဘာဆိုဘာမွ သူေျပာေဖာ္မရဘူး။

ေနာက္တစ္ခါေပါ့တဲ့..

တစ္ခြန္းတည္း။
ခပ္ျမန္ျမန္၊ ခပ္ရိုင္းရိုင္း၊ တုံးတိတိ.. အို.. ႀကိဳက္တာေျပာဗ်ာ.. (သူမ်ားထင္ျမင္ခ်က္ကို) သူက အေရးလုပ္မွာက်ေနတာပဲ။

မင္းေစာင့္ၾကည့္လိုက္..။

ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲကေျပာလိုက္တယ္။
အခ်ိန္တန္လို႔ သူအိမ္ျပန္ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ငါတို႔ကိုလည္း သူဒီလိုပဲႏႈတ္ဆက္သြားလိမ့္မယ္။ ခပ္ျပတ္ျပတ္၊ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းနဲ႔.. ေနာက္တစ္ခါေပါ့လို႔ သူေျပာလိမ့္မယ္။

ဒါေပမဲ့.. ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တစ္လခြဲတိတိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူနဲ႔ဆက္ဆံရဦးမယ္။
ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို ေတာ္ေတာ္ရွိန္သြားပါတယ္။
သူ႔ပံုစံက ေပါင္းရသင္းရခက္မယ့္ လူစား။
ဒါေပမဲ့လည္း ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို ခင္မင္ေပးႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။ လံုး၀န္းေနၾကတဲ့ သူ႔ေမးေစ့ကေနစၿပီး.. သူ႔ေျခဖေနာက္ေတြကိုအဆံုး.. ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ခင္မင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ၿပီးရင္လည္း ရက္ပိုင္းအတြင္း ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို မၾကည္မလင္ျဖစ္သြားဦးမွာပါေလ။

သူမွ သူအစစ္ပါ။
လအနည္းငယ္တုန္းက.. ေလွ်ာက္လႊာေတြၾကားမွာ သူမ်ားထက္ထူးျခားေပၚလြင္လြန္းၿပီး.. ျမင္ျမင္ခ်င္း ခင္မင္ရင္းႏွီးခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားေအာင္ စြဲေဆာင္ေနခဲ့တဲ့ ဓါတ္ပံုထဲကလူဟာ.. အခုျမင္ေနရတဲ့ လူ..၊ သူမွသူပါပဲ။

လူငယ္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ သူတို႔စာမူၾကမ္းကို ပံုမႏွိပ္ခင္ ျပန္စစ္ေဆးတည္းျဖတ္ရာမွာ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီတဲ့အေနနဲ႔.. တစ္ေႏြမွာတစ္ေယာက္ႏႈန္း အေဖက အိမ္ကိုအလည္ဖိတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေႏြေရာက္တိုင္း.. တစ္လခြဲတိတိ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုအိပ္ခန္းကို ဖယ္ေပးရပါတယ္။ စႀကံ ၤအတိုင္း ကပ္ရက္ေရွ႕တစ္ခန္းကိုေရႊ႕ရပါတယ္။ အဲဒီေရႊ႕ရတဲ့အခန္းက ကၽြန္ေတာ့္အခန္းထက္ ေတာ္ေတာ္ငယ္တယ္။ အဘိုးေနခဲ့တဲ့အခန္းပါ။ (အဘိုးနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ နာမည္အတူတူပါပဲ)။ ေဆာင္းတြင္းေရာက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ထဲသြားေနရင္.. အဲဒီအခန္းက ပစၥည္းထည့္တဲ့အခန္းလည္းျဖစ္၊ သိုေလွာင္ခန္းလည္းျဖစ္သြားသလို.. ေသလြန္သြားၿပီးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အဘိုးရဲ့၀ိညာဥ္.. သြားႀကိတ္သံ ခဏခဏေပးတယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့ အခန္းလည္းျဖစ္သြားပါတယ္။

ေႏြမွာလာတည္းတဲ့ ဧည့္သည္တိုင္း တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ေပးစရာမလိုဘူး။ တစ္အိမ္လံုး ႀကိဳက္သလိုယူငင္သံုးစြဲလို႔ရတယ္။ တစ္ခုပဲ..။ အေဖ့ဆီလာတဲ့ ေပးစာေတြ၊ အေဖ့ရံုးစာရြက္စာတမ္းေတြကို တစ္ေန႔မွာ တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ ၀င္ကူညီေပးရံုပဲ။ ၿပီးရင္ေတာ့ .. ႀကိဳက္သလိုေနလို႔ရၿပီ။
ေႏြဧည့္သည္ေတြက.. ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မိသားစုေတြလိုေတာင္ျဖစ္ေနၿပီ။ တစ္ႏွစ္ကိုတစ္ေယာက္ႏႈန္းနဲ႔ ဒီအစဥ္အလာေလးလုပ္ခဲ့တာ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ရွိေနၿပီဆိုေတာ့ ပို႔စ္ကဒ္ေတြ၊ လက္ေဆာင္ပါဆယ္ထုပ္ေတြ တစ္ၿပံဳႀကီးေရာက္လာတတ္တာကို အိမ္သားေတြက ရိုးေနၿပီ။

ခရစၥမတ္ခ်ိန္ေတြမွာတင္မကဘဲ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးလိုလို လက္ေဆာင္ေတြ ေရာက္လာတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုကို ခင္မင္သစၥာရွိၾကတဲ့အတြက္ ဥေရာပကို သူတို႔ေရာက္လာရင္ .. ခရီးကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းမသြားဘဲ ပါလာတဲ့သူတို႔မိသားစုေတြေခၚခဲ့ၿပီး..ဘီၿမိဳ႕ကိုေပါက္ခ်လာတတ္တယ္။ တစ္ရက္တန္သည္၊ ႏွစ္ရက္တန္သည္.. လာတည္းသြားတတ္တယ္။ အရင္က သူတို႔ရာက္ဖူးခဲ့တဲ့ ေရွးေဟာင္းတူးေဖာ္ေျမေတြဆီ.. အလြမ္းေျပျပန္သြားတတ္ၾကတယ္။

အိမ္မွာက.. ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ ပံုမွန္ရွိေနတတ္တယ္။ တစ္ခါတေလ အိမ္နီးခ်င္းေတြ၊ အမ်ိဳးအေဆြေတြ၊ တစ္ခါတေလမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ၊ ေရွ႕ေနေတြ၊ ဆရာ၀န္ေတြ၊ ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕သူေဌးေတြေကာ.. တခ်ိဳ႕နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့လူေတြေကာ အိမ္ကို လမ္းႀကံဳ၀င္လာတတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ.. သူတို႔ကိုယ္ပိုင္.. ေႏြရာသီအပန္းေျဖအိမ္အသီးသီးကို ဆက္သြားၾကတယ္။
တစ္ခါတေလက်ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္အိုႀကီးရဲ့သတင္းကိုၾကားၿပီး ၀င္ၾကည့္ၾကတဲ့ ခရီးသြားစံုတြဲေတြကိုလည္း ထမင္း၀င္စားသြားဖို႔ဖိတ္ေခၚတဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဖာ္ေရြတတ္ပါတယ္။ ထမင္းစားသြားဖို႔၊ သူတို႔အေၾကာင္း ေျပာျပေ၀မွ်ဖို႔ ေနခဲ့ပါဦးလို႔ တားရင္.. ခရီးသြားေတြကလည္း ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ အစားအေသာက္စီစဥ္ေပးရတဲ့ အဘြားႀကီးမာဖယ္ဒါက အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ စီမံေပးလိုက္ရတာပါပဲ။

သူ႔ဘာသာဆိုရင္ သီးသန္႔ေနတတ္၊ စကားနည္းတတ္တဲ့အေဖက..  နယ္ပယ္တစ္ခုခုမွာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေတာ္၊ တတ္၊ ထူးခၽြန္တဲ့ လူငယ္ေတြနဲ႔ဆံုၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူေျပာတတ္တဲ့ဘာသာစကားေတြနဲ႔ စကားလက္ဆံုက် ေဖာင္ဖြဲ႔ ေပရွည္ေနတတ္တယ္။
အျပင္မွာ ေႏြေနကလည္းပူ..၊ ရိုဆက္တယ္လို (၀ိုင္) သံုးေလးခြက္၀င္သြားၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ စကား၀ိုင္းက ေနေစာင္းတဲ့အထိ ေရပက္မ၀င္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုေပရွည္တာကို.. အိမ္သားေတြက ညစာစားဖို႔ျပင္ဆင္ေနတာပါလို႔ တင္စားတတ္တယ္။ တစ္လခြဲလာေနတဲ့ ေႏြဧည့္သည္ေတြလည္း မၾကာပါဘူးဗ်ာ။  အိမ္ရွင္ေတြေျပာသလို.. လိုက္ေျပာၾကေတာ့တာပါပဲ။

သူ.. ေရာက္လာစက..စားျဖစ္တဲ့ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ေတြမွာ စတင္ခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ထမင္း၀ုိင္းမွာ.. သူကၽြန္ေတာ့္ေဘး၀င္ထိုင္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလာတယ္။ အဲဒီေႏြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ေရာက္မလာခင္.. သူက ဆီဆီလီၿမိဳ႕မွာ ခဏတည္းခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သူ႔အသားအရည္ဟာ ေနေရာင္အနည္းငယ္ ရခဲ့တာကလြဲရင္ ..ေနေရာင္ျခည္၀၀လင္လင္မရလို႔ ႏူးညံ့ေနတဲ့သူ႔လက္ဖမိုးေတြ၊ လည္တိုင္နဲ႔ လက္ေမာင္းေအာက္ပိုင္းက အသားေတြန႔ဲ သူ႔လက္ဖ၀ါးျပင္ေတြဟာ.. တစ္ေရာင္တည္းပဲ။
ပန္းေသြးေရးေရးေျပးတယ္။ တြားတြားသတၱ၀ါတစ္ေကာင္ရဲ့ ၀မ္းဗိုက္သားေတြအတိုင္း ေခ်ာေမြ႔ၿပီး အေရာင္တလဲ့လဲ့ေတာက္တယ္။ မတို႔မထိရေသးတဲ့..၊ အျပစ္အနာကင္းၿပီး ပ်ိဳျမစ္ႏုနယ္ေနတဲ့..၊ ရွက္ေနတဲ့ အားကစားသမားတစ္ေယာက္ရဲ့ပါးျပင္လိုပဲ။ ဒါမွမဟုတ္.. မုန္တိုင္းသည္းထန္တဲ့ညမွာ ခ်က္ခ်င္း လင္းအာရံုဦးဆြတ္ဖ်န္းလိုက္သလိုပဲ။ အဲဒါ အဲဒါေတြက..  ေမးျမန္းစပ္စုစရာမလိုဘဲနဲ႔ကို သူ႔အေၾကာင္းေတြသိေစပါတယ္။

ေန႔လည္စာစားၿပီးေနာက္ အခ်ိန္မသိ၊ အခ်ိန္မရွိ – အနားယူေနၾကခ်ိန္ေတြမွာ စတင္ခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

စားေသာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္.. ေရကူးေဘာင္းဘီတိုေတြအသီးသီးနဲ႔ အိမ္တြင္းအိမ္ျပင္ အဆင္ေျပသလို လဲေလ်ာင္းအပ်င္းတစ္ရင္း အိမ္သားေတြအခ်ိန္ျဖဳန္းၾကတယ္ေလ။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေနၿပီးေတာ့မွ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြဘက္သြားၿပီး ေရသြားကူးဖို႔ အေဖာ္မစပ္ခင္အထိေပါ့။
ေဆြမ်ိဳးေတြ၊ ၀မ္းကြဲေတြ၊ အိမ္နီးခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြရဲ့မိတ္ေဆြေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္.. ဂိတ္တံခါးလာထုၿပီး တင္းနစ္ကြင္းသံုးခ်င္တယ္လို႔ လာေျပာတဲ့ဘယ္သူ႔ကိုမဆို.. အိမ္ရွင္ေတြနဲ႔အတူ လဲေလ်ာင္း၊ ေရလည္းကူး၊ ထမင္းလည္းစားသြားဖို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္ၾကတာပါပဲ။ ၾကာၾကာဆက္ေနရင္.. ဧည့္ေဆာင္မွာလည္း တည္းခြင့္ေပးလိုက္ဖို႔ အသင့္ပါပဲ။

ဒါမွမဟုတ္..
ကမ္းေျခေပၚမွာ စတင္ခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္.. တင္းနစ္ကြင္းမွာ စတင္ခဲ့တာျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ .. သူေရာက္ေရာက္ခ်င္းေန႔ အိမ္နဲ႔အိမ္ပတ္၀န္းက်င္ကိုလုိက္ျပဖို႔ အိမ္ကေျပာလို႔ .. သူနဲ႔ပထမဆံုးအတူတြဲေလွ်ာက္ဖူးစဥ္က.. စတင္ခဲ့တာလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႔ကို တစ္ေနရာၿပီးတစ္ေနရာလိုက္ျပရင္း သံပန္းဂိတ္တံခါးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြန္ခဲ့တယ္။ လူသူအသြားအလာနည္းတဲ့ အဆံုးမဲ့က်ယ္ျပန္႔တဲ့ကုန္းတြင္းနယ္ေျမကိုလည္း ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၿပီး – (အရင္က) ဘီနဲ႔ အန္ကို ဆက္သြယ္ေပးတဲ့ ရထားလမ္းေပၚအထိ- သူနဲ႔အတူ ေျခဆန္႔ခဲ့ၾကတယ္။

“ဒီဘက္မွာ ဘူတာေဟာင္းရွိလား”

တၿမိဳက္ၿမိဳက္ပူေနတဲ့ ေနေရာင္ေအာက္က သစ္ပင္ေတြထဲၾကည့္ရင္း သူေမးတယ္။ အိမ္ရွင္ရဲ့သားကိုေမးဖို႔သင့္ေတာ္မယ့္ ေမးခြန္းကို သူရွာေဖြေရြးခ်ယ္ၿပီးေမးတာျဖစ္မယ္။

“ဟင့္အင္း မရွိဘူး၊ ဆင္းခ်င္တဲ့ေနရာေျပာရင္ ရထားရပ္ေပးလိုက္တာပဲ”

ရထားလမ္းက က်ဥ္းက်ဥ္းေလးမို႔ သူက စိတ္၀င္တစား ၾကည့္ေနတယ္။ ေတာ္၀င္တံဆိပ္ပါတဲ့ ႏွစ္တြဲရထားအတြက္လုပ္ထားတဲ့ သံလမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပလိုက္တယ္။ အခုေတာ့.. အဲဒီရထားတြဲေတြထဲမွာ ဂ်စ္ပစီေတြ ေနၾကတယ္။ ကၽြန္္ေတာ့္အေမ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေႏြဆိုရင္ ဒီၿမိဳ႕မွာ အနားလာယူတယ္။ အဲဒီကတည္းက တြဲေတြထဲမွာ ဂ်စ္ပစီေတြ ရွိေနပါၿပီ။ ကုန္းတစ္ဖက္ေပၚဆြဲတင္ထားလို႔ တြဲေတြက အရင္လို သံလမ္းေပၚမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

ရထားတြဲေတြကို သူၾကည့္ခ်င္မလားမသိဘူး။

“ေနာက္တစ္ခါမွပဲ ၾကည့္ေတာ့မယ္”

သူက ယဥ္ေက်းစြာနဲ႔ပဲ သူ႔စိတ္မ၀င္စားမႈကိုျပတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာလုပ္ခ်င္ေဇာကို ရိပ္မိလို႔ သြက္သြက္ကေလး ေရွာင္ထြက္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့အတိုင္းပဲ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင့္သက္သက္ျဖစ္သြားတယ္။
ရထားတြဲေတြၾကည့္မယ့္အစား သူက ဘီၿမိဳ႕မွာ ဘဏ္စာရင္းတစ္ခုဖြင့္ခ်င္တယ္၊ ၿပီးရင္.. သူ႔စာအုပ္ကို အီတလီ

ဘာသာျပန္ဆိုေပးဖို႔ သူ႔ထုတ္ေ၀သူကခ်ိတ္ဆက္ေပးထားတဲ့ အီတလီဘာသာျပန္ဆရာဆီ ၀င္ေတြ႔ခ်င္တယ္တဲ့။

 

သူ႔ကို စက္ဘီးနဲ႔လုိက္ပို႔ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ စက္ဘီးနဲ႔သြားျပန္ေတာ့လည္း လမ္းေလွ်ာက္တုန္းကထက္ သူနဲ႔စကားေျပာရတာ ပိုၿပီးထူးျခားမလာပါဘူးဗ်ာ။

 

သူ႔ကို စက္ဘီးနဲ႔လုိက္ပို႔ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ စက္ဘီးနဲ႔သြားျပန္ေတာ့လည္း လမ္းေလွ်ာက္တုန္းကထက္ သူနဲ႔စကားေျပာရတာ ပိုၿပီးထူးျခားမလာပါဘူးဗ်ာ။ လမ္းမွာ ေကာ္ဖီတို႔၊ ေဆးျပင္းလိပ္တို႔ေရာင္းတဲ့ ဘားတစ္ခုထဲ၀င္ၿပီး တစ္ခုခုေသာက္ဖို႔လုပ္ၾကေသးတယ္။ ဆိုင္ရွင္က အနံ႔ျပင္းတဲ့ အမိုးနီးယားေဆးရည္နဲ႔ ၾကမ္းသုတ္ေနလို႔ ဆိုင္ျပင္ကို အျမန္ဆံုးျပန္ထြက္ခဲ့ရတယ္။ အီတလီထင္းရူးပင္ေပၚက အထီးက်န္ ေျမလူးငွက္ဟာ သီခ်င္းေကာက္ဆိုတယ္။ ခဏပဲေလးပဲဆိုရေသးတယ္.. ပုစဥ္းေအာ္သံေတြက ဖံုးသြားပါေလေရာ။
ပါလာတဲ့ သဘာ၀စမ္းေရဘူးႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ အငမ္းမရ ေမာ့ပစ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေရဘူးကို သူ႔ကမ္းေပးတယ္။ ၿပီးရင္ သူေသာက္ထားတဲ့ ေရဘူးကေန ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေသာက္တယ္။ လက္ထဲ နည္းနည္းေလာင္းထည့္ၿပီး မ်က္ႏွာကိုေရနဲ႔ပြတ္ပစ္လိုက္တယ္။ ေရစိုေနတဲ့လက္ေခ်ာင္းေတြကို ဆံပင္ထဲ ထိုးဖြပစ္လိုက္တယ္။ ေရက သိပ္လည္း မေအးေတာ့ဘူး၊ အျမွဳပ္လည္း သိပ္မထေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ေသာက္ရတာ ေရငတ္မေျပဘူး။

 

“ဒီကလူေတြ ဘာလုပ္ၾကလဲ” “ဘာမွမလုပ္ဘူး။ ေႏြရာသီကုန္ဖို႔ကိုပဲ ထိုင္ေစာင့္တယ္” “ဒါဆို ေဆာင္းတြင္းမွာေကာ ဘာလုပ္ၾကလဲ”

“ဒီကလူေတြ ဘာလုပ္ၾကလဲ”
“ဘာမွမလုပ္ဘူး။ ေႏြရာသီကုန္ဖို႔ကိုပဲ ထိုင္ေစာင့္တယ္”
“ဒါဆို ေဆာင္းတြင္းမွာေကာ ဘာလုပ္ၾကလဲ”

ကၽြန္ေတာ္ေပးမယ့္အေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္ၿပံဳးမိတယ္။
သူသေဘာေပါက္သြားတယ္။

“ဘာလဲ..။ ေဆာင္းအကုန္ကို ထိုင္ေစာင့္တယ္လို႔ ေျပာမလို႔လား။ မွန္လား”

ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကိုဖတ္ႏိုင္တာ သေဘာက်တယ္။ ညစာစားဖို႔ျပင္ဆင္တယ္ဆိုတဲ့စကားကိုလည္း သူ႔အရင္က လူေတြထက္.. ေစာေစာျမန္ျမန္ သေဘာေပါက္သြားမယ့္လူပဲ။

“ဒီမွာက.. ေဆာင္းတြင္းဆိုရင္ ႏွင္းေတြနဲ႔ မႈန္မိႈင္းအုပ္ဆိုင္းေနတတ္တယ္။ ခရစၥမတ္ရာသီေရာက္မွ ျပန္လာၾကတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ လူမေနသေလာက္ပဲ”
“ခရစၥမတ္မွာ ဒီျပန္လာၿပီး ဘာလုပ္ၾကသလဲ၊ သစ္အယ္သီးေလွာ္တာ၊ ႏို႔ၾကက္ဥေသာက္တာအျပင္ ဘာလုပ္ၾကေသးလဲ”

သူကၽြန္ေတာ့္ကို ကလူေနတာပါ။ ခုနကလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ၿပံဳးမိေတာ့ သူသေဘာေပါက္လိုက္တယ္။ ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး။
ႏွစ္ေယာက္သား ရယ္ၾကပါေလေရာ။

ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္တတ္လဲ သူေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က တင္းနစ္ကစားတယ္။ ေရကူးတယ္။ ညဘက္ အျပင္ထြက္တယ္။ ေျပးတယ္။ သံစဥ္ေတြနားေထာင္ၿပီး သေကၤတပံုစံေျပာင္းလဲၿပီး ခ်ေရးတယ္။ ၿပီးေတာ့.. စာဖတ္တယ္။
သူလည္း မနက္ေစာေစာေျပးတယ္တဲ့။

ဒီကလူေတြ ဘယ္ကိုေျပးၾကလဲတဲ့..။

ဒီကလူေတြအမ်ားစုက ကမ္းေျခလမ္းအတိုင္း ေျပးၾကပါတယ္။ သူသြားခ်င္ရင္ ကၽြန္ေတာ္လိုက္ပို႔ေပးဖို႔ အသင့္ပါပဲ..။
အခုလို သူ႔ကို သေဘာက် ခင္မင္မိသလုိလို ရွိလာၿပီဆိုမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူပုတ္ထုတ္လိုက္ျပန္တယ္။
“ေနာက္တစ္ခါမွေပါ့..”

စာဖတ္၀ါသနာကို ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ေျပာျပလိုက္မိတယ္ဆိုတာက .. အခုထိ.. သူ႔ပံုစံက ေခါင္းခပ္မာမာ၊ ခပ္တည္တည္နဲ႔လုပ္ခ်င္တာ လုပ္တတ္တဲ့ပံုစံကိုး။ သူ႔အတြက္ စာဖတ္၀ါသနာက ေနာက္ဆံုးေလာက္မွာပဲရွိမယ္ထင္မိလို႔ေပါ့။ သံုးေလးနာရီအၾကာမွာေတာ့.. ေတြးေခၚပညာရွင္ ဟီရာကလစ္တပ္စ္အေၾကာင္း သူစာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးထားတယ္ဆိုတာရယ္၊ သူစာဖတ္၀ါသနာမပါတာ မဟုတ္ေလာက္ေတာ့ဘူးလို႔ရိပ္မိလာတာရယ္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔လိုပဲ အရမ္းစာဖတ္၀ါသနာပါေၾကာင္း.. သူသိေအာင္ ႀကံဖန္ရေတာ့မယ္ဆိုတာ နားလည္လုိက္ပါတယ္။
အဲဒီလိုျပန္ႀကိဳးစားရတာကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲဘယ္လိုမွ မေနေပမယ့္.. ျဖစ္ပါ့မလား၊ အဆင္ေျပပါ့မလားဆိုတဲ့ (ဘာကိုမွန္းမသိ ) စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်ေနမိတဲ့စိတ္ကေနတစ္ဆင့္.. အဲဒီကဆင့္ပြားၿပီးသေဘာေပါက္လာရတဲ့ အသိတရားတစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို တယ္ၿပီးစိတ္ဒုကၡေပးတယ္။ အဲဒါကေတာ့..
ခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာေရာ၊ ရထားလမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္.. သူနဲ႔စကားေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာပါ..၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ၀န္မခံမိ၊ သတိလည္း မထားမိပါဘဲလ်က္က.. ကၽြန္ေတာ္ဟာ.. သူ႔စိတ္၀င္စားမႈကိုရဖို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ (အဆင္ေျပတစ္လွည့္၊ မေျပတလွည့္နဲ႔) ႀကိဳးစားေနမိတယ္ဆိုတဲ့ အသိပါပဲ။

ဆန္ဂ်ာကိုမိုဘုရားေက်ာင္းကို သြားၾကမလားလို႔ သူ႔အရင္က ဧည့္သည္ေတြကိုအႀကံေပးရင္ ေကာင္းသားပဲလို႔ေျပာၾကတဲ့လူေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း.. အဲဒီဘုရားေက်ာင္းကို သြားၾကမယ္၊ “ရႈခင္းလွတာမွ ေသလို႔ရေလာက္တယ္´´ လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နာမည္ေပးထားတဲ့ ေခါင္းေလာင္းစင္ေပၚထိေရာက္ေအာင္ တက္ၾကမယ္လို႔ သူ႔ကိုအႀကံေပးခဲ့မိတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒီအႀကံကို သူလက္ခံတဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေစာင့္မေနခဲ့သင့္တာ အမွန္ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ေလ.. ေခါင္းေလာင္းစင္ေပၚအထိသူ႔ကို ေခၚသြားၿပီးရင္ ၿမိဳ႕ရႈခင္း၊ ပင္လယ္ရႈခင္း စတဲ့ ၿမိဳ႕အလွေတြကို ခံစား၊ ရႈစားေစမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ ဟင့္အင္းပဲ။ သူ႔ထံုးစံအတိုင္း  ေနာက္တစ္ခါမွေပါ့တဲ့။

တကယ္ေတာ့.. ေတာ္ေတာ္ေလး ေနာက္က်ၿပီးမွပဲ စတင္ခဲ့တာလည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က လံုး၀ သတိမထားမိဘဲနဲ႔ေပါ့။

ခင္ဗ်ားဟာ လူတစ္ေယာက္ကို ျမင္ေတာ့ ျမင္တယ္။ (ဒီေနရာမွာ.. ခင္ဗ်ားဆိုတာ စာဖတ္သူ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူသားအားလံုးကို ၿခံဳၿပီး ဥပမာေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္။) လူတစ္ေယာက္ကို ခင္ဗ်ားျမင္ေတာ့ ျမင္ပါရဲ့..။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာသတိမထားမိဘူး။ ခင္ဗ်ားမ်က္စိေအာက္မွာ လူတစ္ေယာက္ ေတာက္ေလွ်ာက္ရွိေနပါလ်က္ မျမင္မိဘူးေပါ့ဗ်ာ.. အဲဒီလိုမ်ိဳးေပါ့။
ဒါမွမဟုတ္.. လူတစ္ေယာက္ကို ခင္ဗ်ားက သတိေတာ့ ထားမိမယ္။ ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္မႈမရွိလို႔ ရင္ထဲေရာက္သြားတာ၊ တခုတ္တရျဖစ္သြားတာမ်ိဳးမရွိလိုက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။
ခင္ဗ်ား ၀န္းက်င္မွာ လူတစ္ေယာက္ရွိလို႔ရွိေနမွန္း ေသခ်ာအေရးမလုပ္မိ၊ ခင္ဗ်ားဟာခင္ဗ်ား စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနမွန္း သတိမထားမိခင္ေလးမွာပဲ .. ကံတရားကေပးထားတဲ့ တစ္လခြဲဆိုတဲ့အခ်ိန္က ကုန္ခါနီးျဖစ္ေနၿပီ၊ အဲဒီလူဟာလည္း သူ႔ေနရပ္ သူျပန္သြားၿပီ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပန္ဖို႔လုပ္ေနၿပီ..၊ အဲဒီေတာ့မွ ခင္ဗ်ား မသိခဲ့တဲ့…၊ နားလည္ဖို႔ႀကိဳးစားေနခဲ့တဲ့ အဲဒီအရာက အျမစ္တြယ္၊ ရွင္သန္ႀကီးထြား အခက္အလက္ေတြ ေ၀ဆာေနၿပီမွန္း သိလိုက္ရေတာ့တာပဲ။ အဲဒီလူကိုခင္ဗ်ား မက္ေမာနတယ္ဆိုတဲ့ အရိပ္လကၡဏာေတြမွန္း သိလုိက္ရေတာ့တာပါပဲ။

ဒါေလးေတာင္ မသိရေကာင္းလားလို႔ ခင္ဗ်ားကေတာ့ ေျပာမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုတဲ့ေကာင္က ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္သိတဲ့ေကာင္။ ကိုယ္ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ ကိုယ္သိတဲ့ေကာင္။ ဒါနဲ႔ေတာင္.. ဒီအခါက်မွ.. လံုး၀ သတိမထားလိုက္မိဘူး။ မသိလိုက္မိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မဆိုင္တာေတြမွာ လိုက္ၾကည့္ေနမိတာကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ (ဘာေျပာခ်င္လဲ) သူရိပ္မိသြားတိုင္း .. သူ႔မ်က္ႏွာေပၚျဖတ္ေျပးသြားတဲ့ စဥ္းလဲတဲ့အၿပံဳးေတြမွာ .. အေျဖေတြ လိုက္ရွာေနခဲ့မိတယ္။ တကယ္တမ္းက်..  သူ႔ အထိအေတြ႔ အကိုင္အတြယ္ေတြမွာ အေျဖရွာခဲ့သင့္တယ္။

သူေရာက္လာတဲ့ တတိယေျမာက္ညေနခင္းမွာ ညစာစားၾကတဲ့အခါမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ဂီတသံစဥ္ေတြ ခ်ေရးေနတဲ့.. ဂႏၳ၀င္ေတးေရးဆရာဟိုင္ဒင္ရဲ့ “ခရစ္ေတာ္ေျပာတဲ့ ေနာက္ဆံုးေသာ စကားလံုးခုနစ္လံုး´´ဆိုတဲ့ သီခ်င္းအေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္က ထမင္း၀ိုင္းမွာ ရွင္းျပေနတယ္။ အဲဒီမွာ သူကၽြန္ေတာ့္ကို ေငးၾကည့္ေနမွန္း ရင္ထဲသိလိုက္တယ္။ အဲဒီတုန္းက.. ကၽြန္ေတာ့္အသက္က ၁၇ ႏွစ္ပဲရွိေသးတယ္ဗ်။ ထမင္း၀ိုင္းမွာ အသက္အငယ္ဆံုးလည္းျဖစ္၊ လူေတြ တေလးတစားနဲ႔နားေထာင္ေပးဖို႔လည္း မျဖစ္ႏိုင္ဆံုးအရြယ္ဆိုေတာ့ စကားေျပာရင္ တိုတိုနဲ႔လိုရင္းျမန္ျမန္ေရာက္ေအာင္ သိေစခ်င္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ျပြတ္သိပ္ထည့္ၿပီးေျပာတတ္တဲ့အက်င့္က စြဲေနၿပီ။ စကားေျပာတာျမန္ေတာ့ .. လူေတြရဲ့အျမင္မွာ ကၽြန္ေတာ္က စကားကိုပ်ာယီးပ်ာယာနဲ႔ ဗလံုးဗေထြးေျပာတတ္တဲ့ေကာင္ေလးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ သီခ်င္းအေၾကာင္း ရွင္းျပလို႔ ၿပီးခ်ိန္မွာ.. စိတ္ပါ၀င္စားမႈအရွိဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ အၾကည့္ေငးတစ္ခု.. ကၽြန္ေတာ့္ဘယ္ဘက္မွာရွိေနမွန္း သတိထားလိုက္မိတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ၀မ္းသာလံုးႀကီးတက္လာတယ္။ မာန္လည္း တက္သြားတယ္။ သူတကယ္ စိတ္ပါလက္ပါ နားေထာင္ေနတာ ေျပာေနစရာေတာင္ မလိုဘူး။ သူကၽြန္ေတာ့္ကို သေဘာက်သားပဲ.. ၊ ဒီလိုဆိုေတာ့ ဘာမွလည္း သိပ္ၿပီးမခက္ခဲပါလားလို႔ ေတြးမိသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ဗ်ာ. ေသခ်ာအခ်ိန္ယူၿပီး မ်က္ႏွာပိုးကိုသတ္၊ သူ႔ဘက္လွည့္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ.. သူ႔အၾကည့္ေတြကို ရင္ဆိုင္လုိက္တဲ့အခါမွာေတာ့ – ေအးစက္စက္အၾကည့္ေတြနဲ႔ပဲ ထိပ္တိုက္တိုးတယ္။ ရက္စက္မႈေတြနဲ႔အတူ .. သူ႔အၾကည့္ေတြက ျဗဳန္းစားႀကီး ရန္လိုစူးရဲသြားတယ္။

ခုနက ေပ်ာ္သြားတဲ့စိတ္ေတြ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းေတာင္ မသိလိုက္ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ ဘာအျပစ္လုပ္မိလို႔ ဒီလိုဆက္ဆံခံရတာလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ အရင္ကလို ၾကင္ၾကင္နာနာ ျပန္ဆက္ဆံေစခ်င္တယ္။ အတူတူ ရယ္ေမာခဲ့တာ ျပန္လိုခ်င္တယ္။ ရထားလမ္းေပၚမွာတုန္းက အတူရယ္ခဲ့သလိုမ်ိဳးေလ..။ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီညေနခင္းမွာပဲ ရထားလမ္းေဘးမွာ ကၽြန္ေတာ္ဆက္ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြေၾကာင့္ သူရယ္ခဲ့တာမ်ိဳးေလ။

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တယ္။ အီတလီမွာ.. ကိုေဟးယရာဘတ္စ္ကားေတြ မရပ္တဲ့ၿမိဳ႕က ဘီၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တည္းရွိတယ္လို႔။ (ဘီၿမိဳ႕မွာ လံုး၀မရပ္ဘဲ ခရစ္ေတာ္ကို သယ္ေဆာင္ၿပီး ၀ွစ္ကနဲျဖတ္ေမာင္းသြားတတ္တယ္) လို႔ ကၽြန္ေတာ္က တင္စားၿပီးေျပာလိုက္ေတာ့ သူသေဘာေပါက္ၿပီး ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္တယ္။ ကာလိုလီဗိုင္ေရးတဲ့ “ခရစ္ေတာ္ဟာ အဲဘိုလီၿမိဳ႕မွာပဲ ရပ္သြားတယ္´´ဆိုတဲ့စာအုပ္ထဲက အသံုးကို ကၽြန္ေတာ္လွည့္သံုးလိုက္မွန္း သူခ်က္ခ်င္း အထာေပါက္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ့စိတ္ေတြ အဲဒီလို အတိုင္အေဖာက္ညီတာ၊ တစ္ေယာက္က လွည့္ၿပီးသံုးလိုက္တဲ့ စကားကို တစ္ေယာက္က ခ်က္ခ်င္း သေဘာေပါက္တာေတြကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုေတြအဆင္ေျပေနတုန္း ေနာက္ဆံုးက်ရင္သူက တစ္လွမ္းဆုတ္သြားျပန္တာပါပဲ။
ဒီလူ ေတာ္ေတာ္ေပါင္းရသင္းရခက္မယ့္ ဧည့္သည္ပဲ။ အဟုတ္ေျပာေနတာ။
သူနဲ႔ေ၀းေ၀းေရွာင္ေနတာပဲ ေကာင္းမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးလိုက္တယ္။

သူ႔လက္ေတြ၊ သူ႔ရင္ဘတ္၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔တစ္ခါမွ မထိေတြ႔ဖူးတဲ့ သူ႔ေျခေထာက္ေတြ.. အဲဒါေတြကို ကံေကာင္းလို႔ကၽြန္ေတာ္ ေၾကြမိေတာ့မလို႔။ ၿပီးေတာ့ သူ႔မ်က္၀န္းေတြ။ သူစိမ္းကားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာမဟုတ္ဘဲ.. အဲဒီမ်က္၀န္းေတြနဲ႔ သူျငင္ျငင္သာသာၾကည့္တဲ့အခါေတြက်ရင္ အရမ္းအံ့ၾသမင္သက္ဖို႔ေကာင္းတာပဲ။ အဲဒီမ်က္၀န္းေတြကို စိတ္လိုလက္ရ အၾကာႀကီးေငးၾကည့္ႏိုင္စြမ္းမရွိဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဘာလို႔ အဲဒီလို ေငးၾကည့္ႏိုင္စြမ္းမရွိတာလဲသိခ်င္လို႔ ျပန္ၿပီးေငးၾကည့္ေနမိျပန္ေရာ။

ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔အတိုင္း စဥ္းလဲတဲ့အၾကည့္နဲ႔ ျပန္ၾကည့္လိုက္မိတယ္ထင္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူႏွစ္ရက္တိတိ စကားမေျပာေတာ့ဘူး။ သူေနတဲ့အခန္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ့အခန္း ႏွစ္ခန္းေပါင္းလို႔မွ ေလသာေဆာင္တစ္ခုတည္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ လံုး၀ ေရွာင္ၾကတယ္။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း.. ဟဲလိုလို႔ လွမ္းေျပာတာ၊ မဂၤလာနံနက္ခင္းပါလို႔ ႏႈတ္ဆက္တာ၊ ဒီေန႔ေနသာတယ္ေနာ္.. စတဲ့ အတိုအထြာေတြေလာက္ပဲေျပာၾကတယ္။ (သူေရွာင္လို႔ ကိုယ္ေရွာင္တာေပါ့ေလ။)

ေနာက္ေတာ့လည္း.. ဘာေျဖရွင္းခ်က္မွမလိုဘဲ.. အရင္အတိုင္း ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္သြားျပန္ေရာ..။
ဒီမနက္ ထေျပးၾကမလားတဲ့။ ဟင့္အင္း.. မေျပးခ်င္ဘူးဆိုေတာ့.. ဒါဆိုလည္း ေရသြားကူးၾကတာေပါ့တဲ့။

ဒီေန႔မွာ..
ရင္ထဲနာက်င္မႈေတြ၊ မထိတထိလုပ္ရပ္ေတြ၊ လူသစ္စိတ္သစ္ျပန္ျဖစ္သြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ လန္းဆန္းတက္ၾကြမႈေတြ၊ ေပ်ာ္စရာၾကည္ႏူးစရာေတြ လက္တစ္ကမ္းအလိုမွာရွိေနတယ္ဆိုတဲ့စိတ္ေတြ၊ အထင္ျမင္လြဲသြားတာ မခံႏိုင္..ဆံုးရႈံးလည္းမခံႏိုင္လို႔ သတိအၿမဲထားၿပီး ဆက္ဆံေျပာတဲ့လူေတြၾကား ေရာက္ေနရတာေတြ၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း ႀကိဳက္မိ သေဘာက်မိ.. ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္းျပန္ၿပီး ႀကိဳက္မိ.. သေဘာက်မိေစခ်င္တဲ့လူေတြအေပၚ ႀကိဳးစားပိုးပန္းခဲ့ရတာေတြ၊ လူေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ၾကားမွာ ျခားထားမိတဲ့ အထပ္ထပ္ေသာ စကၠဴပိတ္တံခါးပါးပါးေတြ၊ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ၀ွက္မထားတဲ့အရာေတြကို ၀ွက္စာတစ္ခုလို ျပန္ျဖဳတ္လိုက္ ျပန္ဆက္လိုက္ အေျဖရွာေနမိတာေတြ..
အဲဒါေတြအားလံုး.. အားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ကို အိုလီဗာေရာက္လာတဲ့ ေႏြရာသီမွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေႏြရာသီမွာေပါက္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြထဲ ေဖာင္းၾကြစာလံုး ရိုက္ႏွိပ္ထားသလို အရိပ္ထင္ခဲ့ပါတယ္။ သူတည္းခဲ့တဲ့ ကာလအတြင္းမွာ ဖတ္ခဲ့တဲ့ ၀တၳဳေတြမွာေရာ၊ သူျပန္သြားၿပီးေနာက္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၀တၳဳစာအုပ္တိုင္းမွာပါ ကပ္ၿငိေနခဲ့ပါတယ္။ ပူျပင္းတဲ့ေန႔ေတြမွာထြက္လာတဲ့ ရို႕စ္ေမရီအပင္က အန႔ံေတြမွာကအစ.. ေန႔ခင္းမွာ ထေအာ္လိုက္တဲ့ ပုစဥ္းရင္ကြဲေတြရဲ့ ေအာ္သံေတြမွာအဆံုး.. အရာရာတိုင္းမွာ စြဲကပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ရင္းႏွီး အကၽြမ္း၀င္ခဲ့ရတဲ့အနံ႔ေတြ အသံေတြဟာ အဲဒီေႏြမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရုတ္ခ်ည္းသစၥာေဖာက္ၿပီး အခ်ိဳးေတြေျပာင္းကုန္ပါတယ္။ အဲဒီေႏြမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြရဲ့ အေရာင္ဆိုးမႈကို ခံလိုက္ရၿပီး သူတို႔အေပၚ ကၽြန္ေတာ့္ ခံစားခ်က္ေတြ ထာ၀ရေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။
.
.
.
အပိုင္း (၂) ေမွ်ာ္..။
.
By Andre’ Aciman
ဘာသာျပန္ – မင္းပိုင္ျမတ္သူ

About Min Paing Myat Thu

has written 1 post in this Website..