Payment Gateway in Myanmar Game Industry Overview (1)

မြန်မာပြည်မှာ Develop ဖြစ်လာတာ မကြာသေးတဲ့
Game Industry ထဲမှာ Payment Provider တွေ
တဖြည်းဖြည်း ထွက်ပေါ်လာနေတယ် အဲဒီ အထဲမှာ
Telecom တွေ Mobile Financial Service တွေ
ပါဝင်နေသလို Standalone Payment Platform
အဖြစ် ပြည်တွင်းရော ပြည်ပက လုပ်ငန်းတွေလည်း
ပါဝင်လာကြတယ်

Payment Provider တွေကနေ ပေးတဲ့ Service
Channel က လုပ်ငန်း အလိုက် ကွဲပြားနိုင်ပေမဲ့လည်း
အသုံးအများဆုံး Payment Channel တွေကတော့

1.) Direct Carrier Billing
ဖုန်းတွင်း လက်ကျန်ငွေနဲ ့ ပေးချေနိုင်တဲ့ နည်းလမ်း
(Telenor, Ooredoo, etc…)

2.) Mobile Wallet Billing
Wallet APP တွေနဲ ့ပေးချေနိုင်တဲ့ နည်းလမ်း
(Wave Money, OK$, etc…)

3.) Voucher Redemption
Convenience Store တွေက တဆင့် Pin Code ကို
ဝယ်ယူပြီး အဆိုပါ Pin Code ကို Redeem လုပ်ပြီး
ပေးချေနိုင်တဲ့ နည်းလမ်း
(Easy Point, etc…)

တချို ့ကတော့ Standalone အနေနဲ ့ ကိုယ်ပိုင် Payment
Platform ဖြစ်လာစေဖို ့ Physical Gift Card (ဝါ) Topup
Card တွေ ရိုက်နိုပ် ဖြန် ့ချိတာမျိုး အပြင်၊ G Coin လိုမျိုး
Assets Token တွေ ရှိပေမဲ့လည်း End-User အများစု
ကတော့ အသုံးပြုတာ နည်းပါးတဲ့ အဆင့်မှာပဲရှိနေသေးတယ်

ပေးချေမှု တခုမှာ……..
In-App ဖြစ်စေ Web-Base ဖြစ်စေ End-User ဖက်က
ကြည့်ရင် ရိုးရှင်းပြီး လွယ်ကူစွာ Purchase လုပ်နိုင်အောင်
Integrate လုပ်ထားတဲ့ ပေးချေမှုစနစ် မျိုးကိုသာ ပိုပြီး နှစ်ခြိုက်
တတ်ကြတယ် လုပ်ဆောင်ရမဲ့ အဆင့်တွေ များလွန်းတာမျိုး
မျက်စိတမှိတ်နဲ ့ မှတ်သားနိုင်အောင် လုပ်ထားတာမဟုတ်ပဲ
စာလုံး အကြီး အသေး နဲ ့ဂဏန်းတွေ ရောသမ မွှေထားတဲ့
OTP တွေဟာ Security ပိုင်းအနေနဲ ့ ကြည့်ရင်တော့
Strong ဖြစ်ပေမဲ့ End-User တွေ အတွက်က အလွန်
စိတ်ပျက်စရာ ကိစ္စတွေလည်း ဖြစ်ကောင်း ဖြစ်နိုင်တယ်

Payment Provider တွေကြားမှာ Competitive ဖြစ်စေတဲ့
အဓိက အချက်ဟာ ပေးချေမှု တခုအပေါ်မှာ End-User ကို
ကျခံစေသင့်သလား ဆိုတာဟာလည်း မေးခွန်းတခုဖြစ်တယ်
Payment Provider နဲ ့ Content Provider တွေ ကြားထဲမှာ
Revenue Share ကို ဘယ်လို အချိုးအစားနဲ ့လုပ်သည်ဖြစ်စေ
ပေးချေမှုကို လုပ်ဆောင်တဲ့ End-User အပေါ်မှာ ဝန်ပိစေဖို ့
Charge လုပ်ခြင်းဟာ ကိုယ့်ထမင်း ကိုယ်စားပြီး ဂျီးဒေါ်နွားကို
ကျောင်းခိုင်းတာမျိုး ဖြစ်တာကြောင့် ဘယ်လိုပင် ကြိုက်နှစ်သက်
တဲ့ Product မျိုး ဖြစ်ပါစေ ဝယ်ယူဖို ့ ပေးချေဖို ့လက်တွန် ့သွား
ကြမှာ အမှန်ပဲ

၁၀၀ဝ ကျပ်တန်တဲ့ ပစ္စည်း တခုကို ဝယ်ယူဖို ့ အတွက် User က
၁၀၀ဝ နဲ ့၅ဝ ကျပ် ဖုန်းတွင်း လက်ကျန် ရှိမှသာ ဝယ်ယူလို ့ရမယ်
ဆိုတဲ့ အထိတော့ လက်ခံနိုင်ပေမဲ့ ၁၂၀ဝ နဲ ့အထက် ပေးချေမှ
၁၀၀ဝ တန် ပစ္စည်း တခုကို ရရှိနိုင်မယ် ဆိုရင်တော့ အတော့ကို
ဂွကျတဲ့ ကိစ္စတခု ဖြစ်နေလိမ့်မယ် ဝယ်ယူဖို ့ သင့်တော်ရဲ ့လား
ဆိုတာကို စဉ်းစားခိုင်းတဲ့ အနေအထားမျိုး ဖြစ်သွားတတ်တယ်
ဒါမျိုးဟာ ကိုယ့်ကိုယ်ကို သတ်တာနဲ ့ အတူတူပဲလို ့ မြင်မိတယ်

2 comments

  • Shar Thet Man

    April 11, 2019 at 11:56 am

    ဂိမ်းမဆော့တော့မသိပေမဲ့ ခုလိုပြန်ရှယ်ပေးတာကျေးဇူးပါ..တအားကိုမိုက်နေပြီနော်

  • kai

    April 14, 2019 at 3:30 am

    အာမခံမရှိပဲ စှတျလုပျနကွေရငျ.. အငျမတနျ အန်တရာယျမြားတယျပဲ.. မွငျမိကွောငျး..

Leave a Reply