ဒီပုိ႕စ္ကို ဘုရားဆုိတာ ႏွလုံးသားထဲမွာ ရွိရင္ျပီးတယ္လုိ႕ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ သူေတြအတြက္ တင္လုိက္တာပါ။ အေဆာင္အေယာင္ ကုိးကြယ္မႈ ဓေလ့ ထုံးတမ္းေတြ မလုိဘူး။ ဘုရားကုိ ဘုရားမွန္း သိရင္ လုံေလာက္ျပီ။ ပါးစပ္က ဘုရားဘုရား လက္က ကားယားကားယား လုပ္ေနတဲ့ သူေတြထက္ စာရင္ ငါတုိ႕ အပုံၾကီးသာတယ္။ ကုိယ္လုပ္မွကုိယ္စား၊ ကုိယ္ျဖစ္ကုိယ္ခံ မေတာင္းပန္နဲ႕၊ လုပ္စရာေတြ အပုံၾကီးဆုိျပီး ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တျခား ဘာသာေတြရဲ႕ ထုံးတမ္းဓေလ့ ေတြက ကုိယ့္ဆီမွာလုိ မရႈပ္ေထြး၊ မတင္းက်ပ္၊ သက္ဆုိင္ရာ ဘုရားေတြအေပၚ အၾကြင္းမဲ့ သစၥာရွိ အားကုိးေနရင္ လုံေလာက္ ေနျပီ။ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာၾကေတာ့ စည္းကမ္းဓေလ့ ေတြကလည္းမ်ား၊ နားမလည္ႏိုင္တာ ေတြက လည္း တပုံၾကီး၊ လုပ္ဆုိလုိ႕သာ လုပ္လိုက္ရတယ္။ ဆုိေတာ့ကာ ဘာမွန္းမသိတာခ်င္း အတူတူ ရုိးရွင္း တာက ပို မဟုတ္ေပဘူးလား ဆုိတဲ့အေတြး ဝင္လာတာေပါ့။ ဘာကုိ အျပစ္သြား ေျပာမလဲ။ ဘုရားက ေတာ့ ကုိယ့္အျပစ္ကိုယ္ရႈတဲ့။ ျပင္လြန္းေတာ့ ဖင္ခၽြန္း ဆုိတာလုိေပါ့။ ဒါလည္း သူ႔ေခတ္သူ႕အခါ လူေတြရဲ႕စရုိက္ကုိ လုိက္လုိ႕ ျဖစ္လာရတဲ့ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ပုံ တမ်ိဳးလုိ႕ အစြန္းလြတ္ဆုိပါရေစ။
သစၥာတရားဆုိတာ ကာလေဒသလုိက္ျပီး ေျပာင္းလို႕မရ၊ ရခဲ့ရင္ သမုတိသစၥာသာ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။ သို႕ေပမဲ႕ အမွန္တရားနဲ႕ဆိုင္တဲ့ ဓမၼတာထုံးတမ္းေတြသည္ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ ေပၚတည္ျပီး လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ရပါမည္။ အရင္ကဒီလုိမို႕ အခုလည္း ဒီလုိပဲဆုိရင္ ဟုိတုန္း က လူေတြရဲ႕စိတ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္ စတာေတြကေရာ အခုနဲ႕တူလုိ႕လားလုိ႕ ၾကည့္ေစလုိပါသည္။ တူလ်င္ ရနုိင္ပါတယ္။ ဂ်ဴးလူမ်ိဳး အမ်ားစုဟာ ေရွးထုံးစံေတြကို လက္ခံၾကပါတယ္။သူတုိ႕ၾကေတာ့ ဘာလုိ႕ ရလည္း ဆုိရင္ ခ်မ္းသာတာကုိး၊ ေအာင္ျမင္ေနၾကတာကုိး။ ဒီလုိ ထုံးစံေတြေၾကာင့္ ဘုရားသခင္က ေကာင္းခ်ီး ေပးတာ ဆုိျပီး ေနာက္လူေတြက မပင္မပန္း လက္ခံနိုင္ၾကတာေပါ့။ မြဲသထက္မြဲ၊ ကၽြဲထက္ေတာင္ ျပဲ လာေနတဲ့ ျမန္မာေတြကေရာ နတ္၊သိၾကားေတြက ေစာင့္ေရွာက္လိုက္ၾကတာလုိ႕ ေျဖႏုိင္မွာလား။
ေခတ္နဲ႕လည္းညီ မူရင္းအႏွစ္သာရနဲ႕လည္း မေသြဖည္ ရေလေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။ အစဥ္အလာ တုိင္းကုိ ထိန္းထား ဖုိ႕ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္၊ အရင္း၊ အဖ်ား၊ အႏွစ္၊ အကာ ဆုိျပီး ဓမၼဓိဌာန္ က်က် ခ်န္သင့္တာခ်န္ ယူသင့္တာယူ လုိက္ႏုိင္ၾကရင္ မေတာ္ေပဘူးလား။ အဖ်ားတုိ႕၊အကာ တုိ႕ ဆုိတာ ေခတ္အလုိက္ ေျပာင္းေနတဲ့ အေပၚယံ အလုပ္ေတြကုိ ဆုိလုိပါတယ္။ ဥပမာ – ထုိင္းမွာ ဘုရား ေပၚတက္ရင္ ဖိနပ္စီးတာ ျပႆနာမဟုတ္၊ ျမန္မာျပည္ အတြက္ေတာ့ ပ်ားအုံတုတ္နဲ႕ ထုိးတဲ့ ကိစၥပါ။ အခုခ်ိန္မွာ အႏွစ္ကုိပဲယူ၊ ေခတ္ထပ္ေျပာင္း တဲ့အခါ အႏွစ္ကုိ မွီျပီး အကာ အသစ္ေတြ ထပ္ျဖစ္ၾက။ အျမဲေျပာင္းေနမွေတာ့ အေရးမၾကီး။ လူေတြရဲ႕ ကံေပၚမူတည္ျပီး ထြင္ၾကဆင္ၾက ပါလိမ့္မည္။
သိရမွာက ယေန႕က ဘာေခတ္လည္း၊ ဘာကုိဦးစားေပးတဲ့ ကာလလည္း ဆုိတာပါ။ အမ်ားက ၾကက္သားစားခ်င္ရင္ ၾကက္သားဟင္းခ်က္ရမွာေပါ့၊ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ႕ ဟင္းပုံစံကုိ ပါးနပ္စြာနဲ႕ ခ်က္ျခင္း ကုိ ဆုိလုိခ်င္တာပါ။ မခ်က္ရင္ေတာ့ သူမ်ားဆီ သြားစား ၾကပါ လိမ့္မယ္။ သြားလဲ ဘာျဖစ္လဲလုိ႕ ေန၍ မရ၊ ေျပာင္းသြားမဲ႕သူေတြက ကုိယ့္သား၊သမီး၊ ေဆြမ်ိဳးသဂၤဟေတြ မုိလုိ႕ပါ။ ဘယ္လုိ ခ်က္မလဲဆိုရင္ ဘုရားဘာလုိ႕ ပြင့္လာသလဲ ဆုိတာ ျပန္ၾကည့္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္တရားကုိ ဘယ္ဟာအတြက္ ထား ခဲ့သလဲဆုိတာ သိၾကရင္ အေတာ္ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ စာဖတ္၊ တရားနာလုိ႕ရတဲ့ အသိထက္၊ ကုိယ္တုိင္ လည္းအားထုတ္၊ ဆိုင္ရာကုိလည္းတုိက္တြန္း၊ တဖက္ကလည္း ဓမၼတာ နဲ႕ သာသနာ ကြဲျပီး လုပ္ရ၊ မလုပ္ရမွာ၊ သင့္၊ မသင့္တာေတြကုိ ကုိယ့္အထြာနဲ႕ကုိယ္ ျမင္ဖုိ႕ပါ။
ေလာကမွာ ဘယ္ဟာမွ ဝုန္းဆုိျပီး ျဖစ္မလာဘဲ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲ လာတာပါ။ စၾတာဝဠာ ဟာ စကၠန္႕နဲ႕အမွ် ေပါက္ကြဲျပန္႕ကား ေနတယ္လုိ႕ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ဆုိၾကသလုိေပါ့။ ဘာသာတရား မွာလည္း ဒီလုိပါပဲ၊ ဘုရားေဟာ မူရင္းကုိ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ခ်ဲ႕ထြင္၊ တန္ဆာဆင္ျပီး ေခတ္အလုိ အတုိင္း ၾကီးမားက်ယ္ျပန္႕ လာရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ အရိယာ ေတြရဲ႕ မဆုတ္မနစ္တဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပဋိေဝဒ သာသနာသည္ မဆိတ္သုန္းခဲ့။ အဲဒီ သာသနာမွ ဘုရားေဟာ အႏွစ္သာရ အစစ္။ သာသနာ အစသည္ ပဋိေဝဒ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတုိင္မွ ပဋိပတ္ အက်င့္လမ္း၊ ပဋိပတ္ကမွ တဆင့္္ျပန္ေတာ့ ယေန႕ ပိဋကတ္သုံးပုံ။ သာသနာတပတ္ ျပန္လည္တဲ့ ယေန႕ သာသနာ ဒုတိယအႏွစ္၂၅၀၀ အစမွာ လည္း ပထမအႏွစ္ ၂၅၀၀ စတုန္းကလုိ မူရင္း ပဋိေဝဒ သာသနာ ဆုိက္ဖုိ႕ ပဋိပတ္ အက်င့္ေတြနဲ႕့ သာသနာ ကုိ ေခတ္နဲ႕အညီ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္လို႕ ေတြးထင္မိလုိ႕ပါ။

who cares

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 642 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး