မေန႔က ေနမင္းအားမာန္ လူငယ္စာေပဝိုင္းရဲ႕ တတိယေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ စာေပဂုဏ္ျပဳ ဆုေပးပြဲမွာ ဒီႏွစ္ (၂၀၀၉ – ၂၀၁၀) အတြက္ ကဗ်ာဆုရခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ (ကို) ဝိုင္ခ်ိဳရဲ႕ “ကဗ်ာေရးသူ” ကဗ်ာကို ျပန္လည္ခံစားတဲ့ စာတမ္း ေရးၿပီးေတာ့ အခမ္းအနားမွာ ဖတ္ေပးဖို႔ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကိုေဇာ္မ်ိဳးသက္ (ကုကၠိဳင္း) က ေတာင္းဆိုထားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရးေပးၿပီးေတာ့ ပြဲက်င္းပခ်ိန္မွာ ျပန္ၿပီး ဖတ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အခု အဲဒီစာတမ္းကို မေန႔က ပြဲကိုေရာက္ေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ဖတ္ခ်င္တဲ့သူမ်ား၊ ပြဲကိုမတက္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဝါသနာ႐ွင္မ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ႀကံဳတုန္း မေန႔က ပြဲအေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေရးပါဦးမယ္။

ေနမင္းအားမာန္ လူငယ္စာေပဝိုင္း ဆိုတာက ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ဝါသနာတူ လူငယ္ေတြ စာေပအႏုပညာကိစၥကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ၾကတဲ့ အသင္းျဖစ္ပါတယ္။ မေန႔က က်င္းပသလိုမ်ိဳး စာေပ ဂုဏ္ျပဳ ဆုေပးပြဲေလးေတြကို ေ႐ွ႕ ၂ ႏွစ္တုန္းကလည္း က်င္းပႏိုင္ခဲ့ ၿပီးပါၿပီ။ အခုပြဲမွာေတာ့ ခါတိုင္းႏွစ္လို ေတာင္ဥကၠလာပ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ မလုပ္ေတာ့ဘဲ New Zero Art Space မွာပဲ က်င္းပျဖစ္ခဲ့တယ္။ ပြဲအတြင္း အစီအစဥ္ ေတြကေတာ့ ဒီေန႔ပြဲအတြက္ ဆရာသစၥာနီရဲ႕ သဝဏ္လႊာကို ဆရာ ဝါဆိုကိုဦးက ဖတ္ၾကားေပးတာ၊ ေနာက္ … ဒီေန႔ပြဲအတြက္ အယ္ဒီတာႀကီးေတြက အမွတ္တရ စကား ေျပာေပးၾကတာ၊ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ (ကို)ေဇာ္မ်ိဳးသက္ (ကုကၠိဳင္း) က စကား အနည္းငယ္ေျပာတာ၊ ေနာက္ … ကဗ်ာဆုရတဲ့ ကဗ်ာကို ျပန္လည္ခံစားတဲ့ စာတမ္းကို ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ေပးတာ၊ ဝတၳဳဆုရတဲ့ ဝတၳဳအတြက္ သံုးသပ္ခ်က္ကို ကိုေဇာ္မ်ိဳးသက္ ဖတ္ၾကားေပးတာ၊ ေနာက္ .. ကဗ်ာဆု အျဖစ္ “ကဗ်ာေရးသူ” ကဗ်ာကို ေရးသားတဲ့ ဆရာဝုိင္ခ်ိဳကို ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့တာ၊ ဝတၳဳဆုအျဖစ္ ဆရာမာန္ဟုန္ (မတၱရာ) ရဲ႕ ဝတၳဳကို ဆုအျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးတာ၊ ေနာက္ … ဆုေပးတာေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ပြဲကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ ေတြက ကဗ်ာေတြ ႐ြတ္ဆိုျဖစ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ ကဗ်ာဆုရတဲ့ ဆရာဝိုင္ခ်ိဳက သူ႔ကို ဆုေပးမယ့္ အခ်ိန္ထိ အခ်ိန္မွီေရာက္မလာလို႔ ဆုမေၾကျငာခင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နည္းနည္းခ်င္းစီ အခ်ိန္ဆြဲ ေခၚရတာပါ။ ေတာ္ေတာ္ ေနာက္က်မွ ဆရာက ေရာက္လာတာပါ။ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာက ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနလို႔ မလာေတာ့ဘူး လို႔ေတာင္ စဥ္းစား ထားတာလို႔ သိရပါတယ္။ ကဲ .. ကၽြန္ေတာ္လည္း ေလ႐ွည္ေနၿပီ။ “ကဗ်ာေရးသူ” ကဗ်ာအေပၚ ျပန္လည္ခံစားမႈ စာတမ္းကို ေဖာ္ျပေပးရင္း ဆရာ့ကို ဂုဏ္ျပဳပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါဦး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ကဗ်ာေရးၾကသလဲ၊ ဘယ္လိုကဗ်ာေရးၾကသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ အလံုးစံုဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြထဲမွာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ နာက်င္မႈဟာ ကဗ်ာေတြထဲမွာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေဝဒနာ၊ လူမႈေရး၊ ေၾကကြဲမႈ၊ ခံစားခ်က္ .. အဲဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြထဲမွာ ျဖန္႔ခင္းထားလိုက္ၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူေနမႈဘဝ ကိစၥေတြ အကုန္လံုးနီးပါးကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြက ထမ္းပိုးေပးထားရလို႔  တခါတေလမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကဗ်ာေတြအေပၚမွာ မတရားသလိုမ်ားျဖစ္ေနၿပီလားလို႔ေတာင္ ေတြးမိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ကဗ်ာအႏုပညာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒုတိယအသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းလို႔ ခံယူထားမိ တဲ့အထိ ကဗ်ာေပၚမွာ ရူးသြပ္ကိုက္ခဲေနၾကတယ္ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ကဗ်ာေတြဖတ္ေနရတဲ့အခ်ိန္၊ ကဗ်ာေတြ ေရးေနတဲ့အခ်ိန္၊ ကဗ်ာေရးရာေတြအေၾကာင္း ေျပာဆိုမိၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာင္ ေမ့သြား ၾကတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးမွာပါပဲ။ အဲဒီလို မဆံုးႏိုင္တဲ့အေတြးေတြဟာ ဆရာဝိုင္ခ်ိဳရဲ႕ ကဗ်ာေရးသူ ကဗ်ာကိုဖတ္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ ရွည္လ်ားဆန္႔ထြက္လာပါေတာ့တယ္။ သူဟာ ကဗ်ာေရးသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ဖြဲ႕ဆိုထားတဲ့ အဲဒီကဗ်ာ ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကဗ်ာေရးသူထက္ သူ႔ကဗ်ာေတြရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိ၊ ထုထည္ပမာဏကို ပိုၿပီးျမင္ေယာင္မိပါတယ္။

ျမစ္ေတြဟာ စီးဆင္းတတ္သလိုမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေတြရဲ႕ စိမ္းလန္းရွင္သန္မႈမ်ိဳး၊ ၾကယ္ပြင့္မွာ လင္းလက္ေတာက္ပတဲ့ သဘာဝမ်ိဳးရွိသလိုပဲ သူ႔ရဲ႕ပင္ကိုယ္သဘာဝဟာ ကဗ်ာေရးျခင္းပဲျဖစ္တယ္လို႔ ကဗ်ာဆရာက ေရးျပပါတယ္။ ေနာက္ .. ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း အလုပ္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘဝကို တည္ေဆာက္ၾကရပါတယ္။ စီေရာ္နယ္လ္ဒိုက ေဘာလံုးကန္တယ္၊ လီေယာင္ေဂ်းက သီခ်င္းဆိုတယ္၊ မိုဟာမက္အလီဟာ သူ႔အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း အလုပ္အျဖစ္ လက္ေဝွ႕ထိုးခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအလုပ္ဟာ ကဗ်ာေရးျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေျပာျပထား  ပါတယ္။ ဘာကိုမွ အထူးတလည္ ဖြဲ႕ဆိုထားတာမ်ိဳးမရွိေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ပင္ကိုယ္သဘာဝနဲ႔ သူေရြးခ်ယ္တဲ့ အလုပ္အကိုင္ဟာ တစ္ထပ္တည္းက်ေနတာကို ဖတ္ရတဲ့အခါ ရဲရင့္စိတ္ဝင္မိပါတယ္။ ကဗ်ာေရးသူဟာ အလံေတြ တလူလူလြင့္သလို၊ ႏွင္းမႈန္ေတြ တဖြဲဖြဲက်ေနသလို၊ တလြင္လြင္ျမည္တဲ့ ဆည္းလည္းေတြလို ဂုဏ္သတၱိမ်ိဳးနဲ႔ ကဗ်ာေရးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူသားေတြရဲ႕ အတိတ္ဘဝေပးကုသိုလ္ကံဟာ အစဥ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚ အုပ္မိုး ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူ႔အျဖစ္ဟာ တူညီတဲ့ ေျမဆီေျမသားေပၚမွာ ရွိေနတယ္ဆိုေပမယ့္ လူသားတိုင္းဟာ တူညီတဲ့ ေျမႀကီးေပၚမွာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ၾကတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕က ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတဲ့ ဘဝမ်ိဳး ပိုင္ဆိုင္ထား ခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕က ခ်ိဳင့္ဝွမ္းေတြထဲ ကၽြဲေက်ာင္းႏြားေက်ာင္း ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က မိုးေတြရြာသြန္းသလို ငိုေၾကြးေနရတတ္ပါ တယ္။ ကဗ်ာေရးသူကိုေတာ့ အတိတ္ဘဝေပးကုသိုလ္ကံက ကဗ်ာေတြေရးေနဖို႔ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ သူဟာ ကဗ်ာေတြေရးေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူ႔ဘဝပတ္ဝန္းက်င္မွာ ကိုယ့္အတြက္တင္မက သူမ်ားေတြ အတြက္ပါ ျဖည့္ဆည္းလုပ္ကိုင္စရာေတြ မ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က မီးျပင္တယ္၊ ေက်ာင္းေဆာက္တယ္၊ ေသြးလွဴတယ္၊ ပရဟိတ လုပ္တယ္။ တခ်ိဳ႕က အရက္ေသာက္တယ္၊ ေသြးဆိုးတယ္။ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕ ဗီဇေသြးကဘာလဲ ….. သူ ကဗ်ာ ေရးပါတယ္တဲ့။ ျပႆနာကို တခ်ိဳ႕က စကားနဲ႔ရွင္းတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ဓါးနဲ႔ရွင္းတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလို ဆိုရင္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ျပႆနာေတြကို သူ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြက ထမ္းပိုးေပးထားပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမ်ာက္ေတြလိုပဲ တစ္ေနရာတည္းမွာ ဘယ္ေတာ့မွ အတည္တက် မရွိခဲ့ ၾကပါဘူး။ ေျမျပင္မွာ ရုန္းကန္ေနၾကသလိုမ်ိဳး အာကာသထဲ ခရီးထြက္တဲ့သူက ထြက္ေနၾကတယ္၊ ပင္လယ္ျပင္မွာ ဓါးျပတုိက္တဲ့သူကလည္း ဓါးျပတိုက္တယ္။ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ သူ႔ေနရာမွာပဲ ကဗ်ာေတြထိုင္ေရးေနခဲ့ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က လက္ထဲမွာ ေဆးထိုးအပ္ကိုင္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က ေသနတ္ကိုင္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က စိတ္ပုတီးကိုင္တယ္၊ သူကေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔လက္ထဲမွာ အႏုပညာစိတ္ကိုပဲ ကိုင္တြယ္ထားပါတယ္တဲ့။ လူသားဘဝရဲ႕ ခက္ခဲမြန္းၾကပ္မႈ၊ ခက္ခက္ခဲခဲ တည္ရွိရမႈ၊ နက္ရိႈင္းဆန္းၾကယ္မႈ၊ ခမ္းနားလြတ္ေျမာက္မႈေတြ အားလံုးနဲ႔အတူတူ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ကဗ်ာေရးျခင္းအျဖစ္ဟာ ပိုၿပီး ခိုင္ၿမဲေနတာပါပဲ။ ကဗ်ာေရးေနရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွလံုးေသြးထဲ ျဖတ္စီးလာတဲ့ ၾကည္ႏူးမႈေတြ၊ နာက်င္မႈေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသိတရားေတြ၊ ဘာနဲ႔မွမလဲႏိုင္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ၊ ရိုးသားမႈေတြ၊ ဘာနဲ႔မွ လဲလို႔ မရတဲ့ အလွအပေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမျခင္းေတြ၊ တရားမွ်တမႈေတြ …. အဲဒီလို ဘာဆိုဘာနဲ႔မွ လဲလို႔မရတဲ့ အရာေတြကို ဘာနဲ႔မွမလဲပဲ ကဗ်ာဆရာက ကဗ်ာအျဖစ္ေရးပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစဥ္တစိုက္ ဘယ္လိုကဗ်ာမ်ိဳးေတြ ေရးခဲ့ၾကသလဲ။ ေလထဲ .. ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ တည္ရွိမႈကဗ်ာ၊ မုဆိုးက ပစ္ခတ္လိုက္လို႔ ေသဆံုးသြားတဲ့ သားေကာင္လိုမ်ိဳး ေသလြယ္ေၾကလြယ္တဲ့ ကဗ်ာ၊ ပါးနပ္မႈေတြ၊ ရဲရင့္မႈေတြနဲ႔ အၿမဲ ရဲရင့္ေနတဲ့ကဗ်ာ၊ အဲဒီလို ေဝ့လည္ေနတဲ့ကဗ်ာေတြၾကားထဲမွာမွ ကဗ်ာဆရာက ကဗ်ာေတြေရးပါတယ္။ ကဗ်ာမေရး တာနဲ႔စာရင္ ကဗ်ာေရးတာက ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ထင္တဲ့အတြက္၊ ကဗ်ာမဖတ္တာနဲ႔စာရင္ ကဗ်ာဖတ္ေနတာက ပိုေကာင္း တယ္လို႔ ထင္တဲ့အတြက္၊ ကဗ်ာဖက္ကေနပဲ အရာရာကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္တဲ့ ရႈခင္းရႈေထာင့္နဲ႔ ကဗ်ာေရးေနပါတယ္။ ကမာေကာင္က ပုလဲကိုဥတဲ့အခါ၊ မိခင္က သူ႔ရဲ႕ကေလးကို ႏို႔တိုက္ေနရတဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၾကည္ႏူးမႈမ်ိဳး၊ သစ္ပင္က ပန္းေတြကို ဖူးပြင့္ပစ္လိုက္တဲ့အခါ ခံစားရတဲ့ ၾကည္ႏူးစိတ္အဟုန္မ်ိဳးနဲ႔ ကဗ်ာဆရာဟာ သူ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြကို ၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူး ေမြးဖြားထားရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ဘဝအတြက္ ကဗ်ာအႏုပညာကို ေရြးခ်ယ္ရင္း၊ ကဗ်ာေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္း လက္ပြန္းတတီး ေနထိုင္ရင္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကဗ်ာေတြက ကဗ်ာဆရာကို ျပန္ၿပီး ေရြးခ်ယ္လိုက္ၾကတာပါပဲ။ ကဗ်ာေတြရဲ႕ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ ေတာက္ပမႈနဲ႔ ကဗ်ာေတြရဲ႕ အလိုဆႏၵအတိုင္း ေနထိုင္ရင္း ကဗ်ာဆရာေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကဗ်ာေတြက ျပန္ေရးလိုက္တဲ့ ကဗ်ာေတြေတာင္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ထဲေရာက္ေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာဝိုင္ခ်ိဳရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို မရမက လိုက္လံရွာေဖြၿပီး ဖတ္ရႈဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ မဂဇင္းတစ္အုပ္ ေကာက္လွန္လိုက္တဲ့ အခါ သူ႔ရဲ႕ကဗ်ာေတြနဲ႔ ႀကံဳႀကိဳက္တဲ့အခါ ဖတ္ၾကည့္ၾကဖို႔၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဖတ္ခ်င္စိတ္ရွိတယ္ဆိုရင္ ဖတ္လို႔ရေအာင္လို႔ တစ္သက္လံုး ခင္ဗ်ားတို႔ကိုေရာ ကဗ်ာေတြကိုပါ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစြာနဲ႔ သူဟာ ကဗ်ာေရးေနတာျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေမးရင္ေတာင္ သူ႔အေနနဲ႔ ကဗ်ာေတြ ေရးရတဲ့အၾကာင္း ရွည္ရွည္ေဝးေဝးေတြ ေလွ်ာက္ေျပာျဖစ္ခ်င္မွ ေျပာျဖစ္ေတာ့မွာပါ။ သူ ….. အဆက္မျပတ္ ကဗ်ာေတြ ေရးေနရလို႔ပါပဲ။

သူရႆဝါ

ေအာက္တိုဘာ ၁၉ ရက္ ၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္

About သူရႆဝါ

သူ ရ ႆ ဝါ has written 157 post in this Website..

25 Years Old From Yangon | Myanmar | Writer | Blogger | Stand-up Comedian | Freelance Web Designer | Admin Member of Suboo Multi Social Network | Contact Me as Followings, kophonethantkyaw@gmail.com www.thurathawah.net www.facebook.com/ThuRaThaWah www.twitter.com/Thurathawah