န္မာျပည္ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ကိုရီးယားကားေတြ ေနရာယူလာတာ ႏွစ္နဲ႕ခ်ီခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္လည္း စဲြလမ္းတၾကီး ၾကည့္ခဲ့တာဆုိေတာ့ အခုေျပာရမည္မွာ ကိုယ့္ေပါင္ ကုိယ္လွန္ေထာင္းသလုိ ျဖစ္ေနသည္။သုိ႕ေပမယ့္ ကိစၥမရွိပါ။ အမွန္တရားကုိေတာ့ ေျပာရမည္။

MRTV မွာ ကိုရီးယားကားေတြကုိ အပတ္စဥ္ျပလာသည္မွာ ျမန္မာကားမ်ား၊ ျမန္မာဗီဒီယုိမ်ားက ေနရာ ဖယ္ေပး လုိက္ရသည္။ MRTV တင္မကပါ ျမ၀တီ MWDႏွင့္ MRTV4 မွာ ၎၊ ထုိ႕ျပင္ ပိုက္ဆံေပး ၾကည့္ၾကရေသာ 5 movies ဆုိသည္မွာေရာ၊ ကိုရီးယားကားပါမွ လူၾကည့္ေနသည္။ MRTV တြင္ အပတ္စဥ္ ၃ ကား၊ MWDတြင္ အပတ္စဥ္ ၄ ကား၊ MRTV4 မွာ အပတ္စဥ္ ၁ ကား၊ 5 Movies မွာ ေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ကား ျပေနလည္း မသိ။ ထိုကိုရီးယားကားေတြ ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း အားေပးၾကသည္မွာ ၾကာခဲ့ျပီ။ ထုိသုိ႔ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ရုိးအီသြားျခင္းမရွိဘဲ အျပင္ဆုိင္မ်ားကပင္ ကိုရီးယားကားသစ္ ကားေဟာငး္မ်ားကလည္း ေတာ္ေတာ္ အ၀ယ္လုိက္ၾကသည္။ ျမန္မာ့တီဗီဆိုျပီး ကိုရီးယားကားမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြားေနရသည္မွာ ျမန္မာကားမ်ား ရွက္စရာ ျဖစ္ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ မတတ္ႏုိင္ပါ။ ပရိသတ္၏ဆႏၵကို ဘာမွ မလြန္ဆန္ႏုိင္ပါ။ ဒီလုိႏွင့္ၾကည့္လာရင္းႏွင့္ ကိုရီးယားကားမ်ား၏ သဘာ၀မ်ား၊ ဇာတ္အိမ္တည္ေဆာက္ပုံမ်ားကုိ တီးမိ ေခါက္မိလာရသည္။

ညအခ်ိန္မေတာ္ အျပင္ထြက္၊ မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီး အခ်ိန္မေတာ္လည္း ထြက္ေတြ႔၊ မင္းသားသည္ ဘယ္ေလာက္ၾကီးပဲ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ၊ သူေဌးသမီး၏ ေသလုေအာင္ ၾကိဳက္ျခင္းကို ခံရ၊ ထုိမင္းသားကလည္း ထုိသူေဌးသမီးကုိ မၾကိဳက္ဘဲ ဆင္းရဲလွသည္ဆုိေသာ မိမရွိ ဘမရွိ၊ သူမ်ားအိမ္ ကပ္ေနရေသာ မင္းသမီးကိုမွ ၾကိဳက္လုိ္က္ပုံမ်ား၊ ထုိအဆုိပါ သူေဌးသမီးခင္ဗ်ာ ဘဲြ႔ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရရ၊ မိဘက ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ၊ အဆင့္အတန္း ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ထုိဆင္းရဲေသာ မင္းသမီးကုိ ေသာက္ေသာက္လဲရႈံးလုိက္ပုံကုိ အားပါးတရ ရုိက္ျပတတ္ျခင္း၊ သူတုိ႔ မိဘအသုိ္ငး္အ၀ုိင္းမွာ သားေယာက်ာၤေလးကုိ သမီးထက္ပို အေလးေပးသည္ဟုသာ ၾကားဖူးေသာ္လည္း ထုိကုိရီးယားကားၾကမွ သမီးေတြကို မင္းသမီးေလးဟု တဖြဖြေခၚကာ သားျဖစ္သူကုိ ေခ်ာင္ထုိး အျပစ္တင္၊ ဂရုမစိုက္ေန ႏွိမ္ခ်ပုံမ်ားသည္ တဖက္စြန္းေရာက္လြန္းသည္ဟု ထင္မိသည္။

မိဘမဲ့ေဂဟာသုိ႕ ေရာက္လာကာ အရြယ္ေရာက္လာၾကေသာ မင္းသား မင္းသမီးတုိ႔မွာ တျခားေသာ မိရွိ ဘရွိ၊ အဆင့္အတန္းရွိ၊ သူေဌးသား သူေဌးသားသမီးတုိ႔ၾကား မ်က္ႏွာပြင့္လ်က္ အစစအရာရာ ေအာင္ျမင္ေနပုံမ်ားကုိ ျပသည္မွာလည္း ေတာ္ေတာ္လြန္ ေနပါသည္။

သူေဌးသား သူေဌးသမီးမ်ားမွာ ကုိယ္ခ်စ္ရေသာသူေတြနွင့္လည္း ဆင္းရဲသားသမီးမ်ား၏ လုယူျခင္းကုိ ခံရရုံမက ၎တုိ႕မွာ မေကာင္းမႈဟူသမွ်ကုိလည္း က်ဴးလြန္ၾကပုံ၊ ပရိသတ္ အျမင္မွာ အမုန္းခံေနၾကရျပီး ေအာ္ … သူတုိ႕ႏုိင္ငံမွာ လူခ်မ္းသာ သားသမီးေတြ ေတာ္ေတာ္ဆုိးတာပဲ။ ေအာက္တန္းက် လုိက္တာ၊ မိဘမဲ့ေဂဟာက သူေတြမ်ား ေကာင္းလုိက္ၾကတာ၊ေတာ္လုိက္ၾကတာ.. ဟူေသာအျမင္မ်ား ျဖစ္လာရပါသည္။

ထုိ႔ျပင္ သူေဌးသမီးကို မယူဘဲ ဆင္းရဲသူ မင္းသမီးကိုယူျပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနျပ၊ အခ်စ္သာ အေရးၾကီးပါတယ္ဟု ရုိက္ျပ၊ ဆင္းရဲသူမင္းသမီးကလည္း သူ႔ကုိ ေသလုေအာင္ၾကိဳက္ေနေသာ သူေဌးသားကုိမယူဘဲ ဆင္းရဲသားကုိယူ ဆင္းရဲတြင္းထဲခုန္ခ် ၊ မင္းသား မင္းသမီးေတြကေတာ့ ၾကိဳက္မယ့္သူေတြ တပုံၾကီးရွိျပီး သူေဌးသား သူေဌးသမီးသို႔ မဟုတ္ သူတုိ႔ကို ၾကိဳက္လွပါေခ်ရဲ႕ဟု ေျပာေနေသာ နေဘးက သူေတြမွာေတာ့ ၾကိဳက္မယ့္သူ တေယာက္မွ မရွိပုံ၊ ထုိသုိ႔ေသာ ရုိက္ခ်က္မ်ားကုိလည္း ကုိရီးယားမင္းသား မင္းသမီး အေခ်ာအလွမ်ားက မရုိးအီႏုိင္စြာ သရုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္ကုိ ျမန္မာပရိသတ္မ်ားကလညး္ မင္းသား မင္းသမီးေလးေတြကုိ ၾကည့္ျပီး အခ်ိန္ကုန္ေနၾကသည္။

သူေဌးသမီးသည္ မိဘသေဘာမတူေသာ ဆင္းရဲသားမင္းသားေနာက္သို႕ မိဘမ်ားကုိ စုံကန္၍ လုိက္ကာ ဆငး္ဆင္းရဲရဲ ေနရသည္ကိုပင္ သေဘာေတြ႕၊ မၾကဳံဖူးေသာသုခကုိ ခံစားရျခင္းဟု အေပ်ာ္လြန္ပုံေတြကုိျပ၊ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ဆင္းရဲတာ ေကာင္းလွေခ်လား၊ ဆင္းရဲခ်င္လိုက္တာဟု အားက်ရမလုိလုိေတြျဖစ္ကုန္ျခငး္။ မိဘမ်ား အသည္းေတြကဲြျပီး က်န္ရစ္ခဲ့ရသည္ကုိ အားမနာပါးမနာပင္ ဆင္းရဲသားမင္းသားက ပက္ပက္စက္စက္ေျပာျပီး၊ သူတုိ႔သမီးကုိ ေခၚသြားျပီး ဇာတ္သိမ္းျပတတ္ပုံမ်ားမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ရုိင္းစုိင္းေသာ ျပကြက္မ်ားျဖစ္သည္။

ထို႕ျပင္ မႏူးမနပ္အရြယ္ကေလးေတြ စာကို စိတ္မ၀င္စားဘဲ အျပင္ထြက္ အေလလုိက္၊ မင္းသားေတြႏွင့္ ေတြ႔ ၾကိဳက္ၾက၊ ခ်ိန္းေတြ႕ၾက၊ ထုိမင္းသား၏ သေဘာတူထားသူ သူေဌးသမီးက ေနာက္ေကာက္က်။ အရွက္ကဲြပုံ၊ ထုိဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ ကေလးေတြ မေကာင္းတာေတြကို လမး္မွားလုိက္ပုံကုိ အေကာင္းဘက္ကၾကီးပဲ ရုိက္ျပျပီး ေနာက္ဆုံး အားလုံးကုိ အႏုိင္ယူ ေက်ာ္တက္ပုံေတြ၊ ေနာက္ဆုံး မွားမိပါသည္၊ ခြင့္လႊတ္ပါ ဟူေသာ သင္ခန္းစာမ်ဳိး ေပးသည္မွာလည္း အကုန္လုံး လုိက္ေလ်ာျပီး လုပ္ခ်င္တာ အကုန္လုပ္ျပီးမွ ရယ္စရာလုိ ရုိက္ျပသည္မွာလည္း ေတာ္ေတာ္ အားက်စရာ ျဖစ္ရသည္။

တခါတရံ ဇာတ္အိမ္ ခုိင္ခိုင္မာမာႏွင့္ စထားျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေနာက္ဘာျဖစ္မည္ကုိ ခန္႔မွန္းႏုိင္ေသာ ဇာတ္အိမ္မ်ဴိး ျဖစ္လာပုံေတြ၊ ဒီတခါေတာ့ မဆုိးဘူးဟ ဟု ၾကည့္ေနရင္းကပင္ ဇာတ္လမ္းက တေျဖးေျဖးယုိယြင္းလာကာ ဇာတ္ကိုအတင္း သိမ္းပစ္လုိက္တာေတြကလည္း နားလည္ရခက္လွသည္။

တခါတေလ ျမန္မာ့အသံက ဟုိေက်ာ္ ဒီခြ၊ အျဖတ္ အေတာက္မ်ားကလညး္ ရွိေနျပန္ရာ ေဟာ … ဒါ ပါးရုိက္လုိက္တာ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါ ဆဲြထုိးလုိက္တာ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါကေတာ့ အၾကင္နာေပးလိုက္တာပဲ။ ဒီအခန္းကေတာ့ ၾကည့္ရတာ မိဘကို မုိက္မုိက္ရုိင္းရုိင္း ျပန္ေျပာလုိက္ပုံရတယ္။ ဟာ … ဒီအခန္းက အစုိးရကို ထိခုိက္တဲ့ စကားေတြ ပါ ပုံရတယ္ …. ဟု မၾကည့္ရ ေက်ာ္ပစ္လုိက္ေသာ အခန္းမ်ားကုိ ခန္႔မွန္းရေသာ အခန္းမ်ားကလည္း ရွိေနေသးသည္။

ငါးစိမ္းသည္ သားသမီးမ်ား၊ ထမင္းဟင္း အရာင္းဆုိင္ဖြင့္ေသာ သားသမီးမ်ား၊ ဘဲြ႕မရ ေက်ာင္း တ၀က္တပ်က္၊ အျပင္မွာ ရရာ အလုပ္လုပ္ျပ၊ ကူလီထမ္း ေစ်းေရာင္း လုပ္ျပသူမ်ားမွာ မ်က္ႏွာပြင့္လန္းလ်က္ရွိကာ ဘဲြ႕ရပညာတတ္ သူေဌးသား၊ သမီးမ်ားမွာ မ်က္ႏွာမရ စုတ္ျပတ္သတ္သြားေအာင္ ရုိက္ျပတတ္သည္မွာလည္း မမွ်တဟု ျမင္မိသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ အလုပ္ဟူသမွ် ဂုဏ္ရွိစြပါ။ ဒီေလာက္ၾကီးလည္း ႏွိမ္စရာ မလုိ၊ ေျမွာက္ပင့္စရာ မလုိ၊ အားလုံး တန္းတူ အခြင့္အေရး ရွိရမည္။ သူေဌးျဖစ္ျပီး စိတ္ေကာင္းမရွိလွ်င္ ဘယ္သူမွ မၾကိဳက္။ ဆင္းရဲျပီး အက်င့္စာရိတၱမေကာင္းလွ်င္လည္း လက္မခံႏုိင္ ျဖစ္ရမည္။ တခါလာလည္း ဒီလုိခ်ည္း ျပျပေနသည္မွာ ၾကာေတာ့ စိတ္ညစ္မိသည္။

သူေဌးသမီး ျပလုိက္သည္ႏွင့္ ဘယ္ေတာ့ အရွက္ကဲြမလဲ ဆုိတာ ၾကိဳသိေနသည္။ ဆင္းရဲသားမင္းသား ျပလုိက္သည္ႏွင့္ သူ႕ေတာ့ ဟုိသူေဌးသမီးက ေသလုေအာင္ ၾကိဳက္ျပေတာ့မည္ဟု အတတ္သိေနသည္။ ေစ်းေရာင္းေနသည့္ မင္းသမီးျပလုိက္သည္ႏွင့္ မင္းသားက သူ႔ပဲ ၾကိဳက္မွာပဲဟု သိေနျပန္သည္။ သူေဌးသားလည္း ျပေရာ အင္း … သူကေတာ့ ဟုိဆင္းရဲသူမကုိ ၾကဳိက္ေတာ့မည္ဟု ၾကိဳသိရျပန္သည္။ ေနာက္ဆုံး သူေဌးသားသမီး ႏွစ္ဦး ေငါင္းစဥ္း က်န္ရစ္ေတာ့ ေပမည္ဟု သိသိၾကီးႏွင့္ပင္ ညစဥ္ ညတုိင္း မပ်က္မကြက္ ၾကည့္ကာ မီးပ်က္လွ်င္ေတာင္မွ မီးစက္ဖြင့္၊ အင္ဗာတာဖြင့္ႏွင့္ မၾကည့္ရလွ်င္ ညအိပ္မေပ်ာ္မွာကုိ စုိးရိမ္ျပီး ႏွလုံးေရာဂါ ရမတတ္ ကုိရီးယားကားမ်ားကုိ အားေပးေနၾကရသည္။

ထုိ႕ျပင္ ယုတ္မာမႈ ေကာက္က်စ္မႈမ်ားကို အတုံးလုိက္ အတစ္လုိက္ ျပတတ္ျခင္းမ်ားသည္ ဒါမ်ဴိး အျပင္မွာ ရွိခ်င္လည္း ရွိမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္သားတုိ႔မွာ ဒါေတြကုိ ၾကည့္ရ ျမင္ရသည္မွာ သင္ခန္းစာလည္း မရဘဲ စိတ္ဓါတ္ က်စရာမ်ားသာ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ဒါမ်ဴိးေတြ တမင္သက္သက္မ်ား ျပေနသလားဟုပင္ ထင္ျမင္ေနမိပါေတာ့သည္။ အဓိက မင္းသား မင္းသမီးမ်ားသည္ ေက်ာင္းလဲ ေျပးျပသည္၊ ဆရာမမ်ားကုိလည္း မရုိမေသ ဆက္ဆံျပသည္။ မိဘကိုလည္း လိမ္ညာကာ ညအခ်ိန္မေတာ္ ခုိးထြက္ျပသည္။ စာေမးပဲြလည္းက် ျပသည္။ ကုိယ္က်င့္တရား ဂုဏ္သိကၡာကို ေစာင့္ထိန္းျခင္းမရွိဘဲ နေဘးကလူမ်ားကုိ အရူးလုပ္ျပသည္။ အိမ္ေထာင္ရွိလ်က္ႏွင့္လည္း ေဖာက္ျပန္ျပသည္။ ေနာက္ဆုံး သူတုိ႔ ႏွစ္ဦး လက္ခ်င္းတဲြလ်က္ ေနာက္ကလူေတြ ဘာျဖစ္ျပီး က်န္ရစ္ က်န္ရစ္ ထြက္ေျပးကာ ဇာတ္ကုိ သိမ္းျပသည္။

ေနာက္ ဆုိး၀ါးတာ တခုကေတာ့ ကုိရီးယားအဓိက မင္းသမီးက ဆရာ၀န္ေပါက္စန ျဖစ္ေန၊ ျပီးေတာ့ ေဆးမကုတတ္ ကုတတ္နဲ႕ လူနာကုိ ေလွ်ာက္လုပ္ျပ၊ လူနာဟာ အသက္ဆုံးရူံးတဲ့အထိ ေပါက္ကတရေတြျဖစ္ျပ၊ ရယ္ရမလုိ ငိုရမလုိ၊ အားက်ရ မလုိလုိ။ ဒီက မတတ္ တတတ္ ဆရာ၀န္ေပါက္စနေတြက ၾကည့္ျပီး အားက်ကုန္ၾကမွာကိုေတာင္ စုိးရိမ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။

ေနာက္ဆုံး ခက္ပုံကေတာ့ ကိုယ္ ၾကိဳက္လွပါသည္ဆုိေသာမင္းသား မင္းသမီး ေတြကုိ ကိုယ္လက္မခံႏုိ္င္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမညီမွ်သည့္ အဓိက သရုပ္ေဆာင္ေတြအျဖစ္ ျမင္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေတာ့ သူ ဘာလုပ္ျပျပ လက္ခံေနရသည္။ သူဆုံးျဖတ္တာ ဟူသမွ် မွန္ေနရသည္။ ဒီလုိ မလုပ္သင့္မွန္း သိရက္ႏွင့္ သူက ကုိယ္ ႏွစ္သက္ေသာ မင္းသမီး မင္းသားျဖစ္ေနေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေနရသည္။ အက်င့္စာရိတၱအေနႏွင့္ လက္မခံႏုိင္ေသာ အျပဳအမူေတြ လုပ္ျပေနေသာလည္း ကုိယ္ၾကိဳက္ေသာ မင္းသမီး မင္းသားျဖစ္ေန၍ ဒီအတုိင္း ၾကည့္ေနရသည္။

ဒါေၾကာင့္ ကိုရီးယားကားေတြၾကည့္ျပီး ေသခ်ာ ေလ့လာကာ မယူသင့္ေသာ ယဥ္ေက်းမူမ်ား၊ အေလ့အထမ်ား အေတြးအေခၚ အမူအက်င့္မ်ားကုိ အားမက်မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ ကိုယ္ ႏွစ္သက္ေသာ မင္းသမီးျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ကိုယ္ႏွစ္သက္ေသာ မင္းသား ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းမူနွင့္ မညီေသာ အေျပာ အဆုိ အမူအယာမ်ားကို ေသခ်ာ ဆင္ျခင္ကာ ၾကည့္သင့္လွေပသည္ဟု ေတြးမိရင္း ဒီစာကုိ အမုန္းခံျပီး ေရးလုိက္ရပါသည္။
ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ မကြယ္လြန္မီက သူ၏ နံမည္ၾကီး ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္ေရး ေဆာင္းပါးမ်ား၏ ေခါင္းစဥ္က “ဒါဖတ္ျပီးမွ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပါ” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္ကလည္း သူ႔ေဆာင္းပါး ဖတ္ဖတ္ မဖတ္ဖတ္ ရုပ္ရွင္ ၾကည့္ၾကတာပါပဲ။ ဆရာသာ ကိုရီးယားကား ၾကည့္မိလ်င္ ဘာေျပာမည္မသိ။ အခုဒီေဆာင္းပါးဖတ္ျပီးလ်င္လည္း ကိုရီးယားကား ဆက္ၾကည့္ၾကဦးမွာ ျဖစ္သည္။ ကဲ … ကိုရီးယားကား မၾကည့္ဘဲ ဘာသြားၾကည့္ၾကမွာလဲ … (မီးလဲ လာခဲ့ရင္ေပါ့ေလ …)။ ။

About poetic

Poetic has written 6 post in this Website..