ဇင္ဘုန္းေတာ္ၾကီး


ဒီေန႕ ကိုဇင္မ်ိဳးထြန္းရဲ႕ ဇင္ပုံျပင္မ်ားဆုိျပီး အပုိင္းသုံးပုိင္း ခြဲဖတ္ရပါတယ္။ သိမိသေလာက္ ဇင္ဗုဒၶဘာသာဟာ တရုတ္ျပည္မွာျမစ္ဖ်ားခံျပီး ဂ်ပန္မွာထြန္းကားပါတယ္။ ဇင္ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ဆုိင္တဲ့ သြန္သင္ဆုံးမခ်က္ေတြဟာ အရမ္းကုိ မွတ္သားဖုိ႕ေကာင္းလို႕ အဲဒီလုိသင္ခန္းစာမ်ိဳး ေထရဝါဒဗုဒၶ ဘာသာစာေပမွာ (အထူးသျဖင့္ ျပည္ပေရာက္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ျမန္မာမ်ားအတြက္) ရွိသင့္တယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္။ ဘာသာတရား ဆုံးမခ်က္ေတြကုိ ေလ့လာနာယူသူဟာ အနဲဆုံး ေအာက္ထစ္ေတာ့ အေတြးအေခၚ ဒႆနတခုခုကုိ ရယူႏုိင္ ဒါမွမဟုတ္ ရွိပါလားလုိ႕ ခံစားႏုိင္မွသာလ်င္ အေလးထားရ ေကာင္းမွန္းသိလာၾကမွာပါ။ အဲဒီအတြက္ ေျပာင္းသင့္တာေတြကို ရဲရဲေျပာင္းရပါမယ္။ ကုိလုိနီေခတ္ထိ ျမန္မာစာေပဟာ ကဗ်ာရတု ေလးခ်ဳိးေတြအေပၚမွာ ၾကီးျပင္းလာတာပါ။ ကဗ်ာဆုိရင္ ကာရန္လုိက္မွ၊ စကားေျပ အေရးအသားဆုိတာ လူျပိန္းေတြအတြက္လုိ႕ ေရွးစံႏႈန္းေတြေၾကာင့္ ေလာကီစာေတြေတာင္ သုိင္းဝုိင္းဖြဲ႕ႏြဲ႕မွေတာ့ ဘာသာေရးစာေတြဟာ ေရွးရုိးဆန္လြန္းခဲ့တာ နားမလည္ႏုိင္စရာမရွိ။ ေခတ္စမ္း စာေပေပၚလာျပီးေနာက္ စာေပေရးသားပုံစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲခဲ့ေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာ စာေပဆုံးမခ်က္မ်ားက သိသိသာ ေျပာင္းလဲမႈမရွိ၊ ေရွးယခင္ကအတုိင္းပဲ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္မ်ားကုိ အေျခခံေနၾကဆဲပါ။
ဘုရားေဟာက်မ္းေတြမွာ သုတၱန္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ သုံးပုိင္းရွိတယ္လုိ႕ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဝိနည္းကရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္စည္းကမ္း၊ အဘိဓမၼာကလည္း အက်င္ပဋိပတ္နဲ႕ဆုိင္တဲ႕ ပညာခန္း မိုလို႕ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား တရားေဟာ ဆုံးမတဲ့အခါ လူအမ်ား နားလည္မဲ့ သုတၱန္ေဒသနာမ်ားကုိသာ အားျပဳေလ့ရွိပါတယ္။ သုတၱန္ဆုိတာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဘဝနဲ႕ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ပုိင္း အေၾကာင္းအရာေတြပါ။ အဲဒီဇာတ္နိပါတ္ေတြကုိ ယေန႕ ခံစားနာယူေနၾကတာက တရားသေဘာထက္ သုတသေဘာ၊ ရသသေဘာ ပုိမ်ားတယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက အထက္မွာ ဆုိခဲ့သလုိ သံေဝဂသေဘာ၊ ဒႆနအေတြး တခုခု ရဖုိ႕ပါ။ အဲလုိေျပာလုိ႕ ဇတ္နိပါတ္ေတာ္မ်ားမွာ အျပစ္မရွိဘဲ၊ သူတုိ႕ရဲ႕ ခမ္းနားၾကီးၾကယ္မႈကုိ ဂုဏ္ပင္ယူလုိ႕ေကာင္းပါေသးတယ္။ ေျပာင္းရမွာက တင္ဆက္ပုံ တင္ဆက္နည္းပါ။ အရင္လုိ ရသသေဘာေဆာင္တာေတြအျပင္ ဇင္ဗုဒၶဘာသာ ပုံတုိပတ္စေတြလို တုိတုိနဲ႕ လုိရင္း ရင္ထဲကုိဒုိင္းကနဲဝင္သြားေစမဲ့ ပုံတုိပတ္စေတြကို ၾကံဆရပါမယ္။ တခါတေလလည္း ေတြးမိပါတယ္၊ ဂ်ပန္မွာ အရမ္းရုပ္ဝတၳဳေတြတုိးတက္၊ စစ္ႏုိင္သူ အေမရိကန္ရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈကိုလည္း ခံရေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာဆက္လက္ ရွင္သန္ေနတာ သူတို႕ရဲ႕ ဇင္အယူဝါဒ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ပါ။ လက္ေတြ႕က်ျပီး နားလည္ႏုိင္ရင္ တစိမ္းေတြက လက္မခံႏုိင္ေတာင္ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ေလးစားရမဲ့ အယူဝါဒ အျဖစ္သေဘာထားၾကမွာပါ။ တခါလာလည္း ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္၊ တခါလာလည္း ဒါပဲဆုိရင္ သူမ်ားကုိ မေျပာနဲ႕ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္းေတာင္ ဂရုမစုိက္ခ်င္ေတာ့။
က်ေနာ္မွတ္သားဖူးတဲ့ ဇင္ဗုဒၶဘာသာ သြန္သင္ခ်က္ေလးေတြကုိ ေကာက္ႏႈတ္ျပပါ့မယ္။ ဆရာ နႏၵသိန္းဇံ ေရးတာေတြလုိ႕ ထင္ပါတယ္။ အကယ္၍ ဇင္ပုံျပင္မ်ားမဟုတ္ဘဲ တျခားက ျဖစ္ေနလည္း သေဘာကုိစဥ္းစားၾကဖုိ႕ေတာင္းပန္ပါတယ္။ စိတ္သာရွင္ေစာလုိ႕ဘုရားေဟာလုိ႕ ေျပာေလ့ရွိတာကုိ ဖတ္ဖူးတာက ခရီးသြားတဦး ေနပူထဲမွာ ဆင္းတုေတာ္တဆူကုိ အမိုးမပါေတြ႕ေတာ့ သူဝတ္ထားတဲ့ ဘိနပ္ကုိခၽြတ္ျပီး ဆင္းတုေတာ္ေခါင္းေပၚ တင္ထားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ခရီးသြားတဦးကေတြ႕ေတာ့ မသင့္ေတာ္ဆုိျပီး လႊင့္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ ပုံျပင္က စိတ္ေစတနာသာ အဓိကလုိ႕ ရုိးရုိးေလးေျပာပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဘုန္းၾကီးတပါးနဲ႕ ဒကာႏွစ္ဦး ခရီးအတူသြားေတာ့ ဒကာကုိလမ္းမွာ မာတုကာမ တေယာက္နဲ႕ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္စရာေတြ႕ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးလုပ္သူက ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္လုံး ေျပာဆုိျပစ္တင္လာတာ ၾကာေတာ့ ဒကာက သူအဲဒီ မာတုကာမကုိ လႊတ္ပစ္လုိက္တာၾကာျပီ သင္ကဆက္ဖက္ထားတုန္းလားလို႕ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္ကို တည့္တည့္ရႈခုိင္းတာ၊ ျဖစ္ျပီးပ်က္တဲ့ သေဘာကိုေျပာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးတခုက သဲအင္းဂူတရားမွာနာရတာပါ။ တခါက အိမ္တအိမ္မွာ ေယာဂီၾကီးတဦးနဲ႕ ျပည့္တန္ဆာမတဦးတုိ႕ အေပၚထပ္ ေအာက္ထပ္ ေနပါတယ္။ ေယာဂီၾကီးက ျပည့္တန္ဆာမေလးကို မေကာင္းမႈမလုပ္ဖုိ႕ ဆုံးမတဲ့အခါ ေကာင္မေလးက ကတိေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆက္လုပ္လုိ႕ ေယာဂီၾကီးက သတိထားမိျပီး လူတေယာက္ အိမ္ေအာက္ထပ္ဝင္သြားတုိင္း တုတ္ တေခ်ာင္းခ်ိဳးလုိက္ လုပ္ထားတာ တုတ္ေခ်ာင္းပုံၾကီး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး သူေသေတာ့ အဲဒီ စိတ္နဲ႕ငရဲက်ျပီး သံေဝဂရတဲ့ ေကာင္မေလးက နတ္ျပည္တက္ပါတယ္။ သင္ခန္းစာက ကိုယ့္အျပစ္ ကုိယ္ရႈၾကဖုိ႕ပါ။ သူမ်ားစိတ္ကုိလုိက္မစစ္ဘဲ ကုိယ့္စိတ္ကုိစစ္ၾကဖုိ႕ပါ။
အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ ပုံေတြကို ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလဲစင္တယ္လို႕ မေျပာပါ။ ျငင္းႏုိင္ေဝဖန္ ႏုိင္ပါတယ္။ ဆုိလုိရင္းက တရားသေဘာကုိ စာသံေပသံ မဆန္ဘဲ နားေထာင္သူတုိင္း အေတြးတခုခု ရသြားႏုိင္ပုံကုိ ေျပာတာပါ။ ယေန႕ေခတ္ တရားပြဲေတြမွာ ေဟာေလ့ရွိတဲ့ ဇာတ္နိပတ္ေတာ္မ်ားနဲ႕ ဇင္ဗုဒၶဘာသာ ပုံတုိပတ္စမ်ား ႏွစ္ခုတင္ျပပုံကုိ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ဘယ္ဟာက ဗုဒၶအေတြးအေခၚ ေတြကို ေပးႏုိင္သလဲဆုိတာ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဘုန္းၾကီးမ်ား ေဟာလုိက္တဲ့ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ ဆုံးမခ်က္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ မီးေမာင္းထုိးျပႏုိင္စြမ္းမရွိလုိ႕ ျပည္ပမွာ ၾကီးျပင္းတဲ့ ျမန္မာမ်ားအတြက္ ေရမ်ားေရႏုိင္ မီးမ်ားမီးႏုိင္ဆုိသလုိ သူမ်ားဘာသာရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈ ေတြေနာက္ကို ပါသြားၾကပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မ်ားကုိယ္တုိင္က ရဲရဲဝ့ံဝံ့နဲ႕ တီထြင္ၾကံဆ၊ အက်င့္ပဋိပတ္နဲ႕ေပါင္းစပ္၊ လက္ေတြ႕ျဖစ္ပ်က္ ေနတာေတြနဲ႕ စပ္ဟပ္ဖုိ႕ လုိအပ္ပါတယ္။ နာယူဖတ္ရႈ သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲကုိ ဒိုင္းကနဲ ေရာက္သြားေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ ေပးခ်င္တဲ့အသိကုိ နားမလည္ၾကေတာင္ ဗုဒၶစာေပဆုိတာ နာယူဖုိ႕ ရြတ္ဆုိဖုိ႕ ဘုရားစာ သက္သက္မဟုတ္၊ ညဏ္အလင္းရႏုိင္တဲ့ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဒႆနေတြပါလားလုိ႕ သိသြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါ သူမ်ားသာသနာျပဳမ်ားနဲ႕ ေတြ႕တဲ့အခါျဖစ္ေစ၊ မိမိဖာသာ ဆက္လက္ေလ့လာ အားထုတ္တဲ့ အခါျဖစ္ေစ ကုိယ္တုိင္သေဘာေပါက္ထားတဲ့ ဒႆန အေတြးအေခၚနဲ႕ ဆင္ျခင္ဆုံးျဖတ္ႏုိင္လုိ႕ ဘဝ အႏွစ္သာရ၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ ဆထက္တန္ဖုိး သိရွိၾကပါလိမ့္မယ္။

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 647 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး