ၾကည့္ေျပာ


အခုတေလာ ရြာထဲမွာ၊ ျမန္မာမီဒီယာ သတင္းဝက္ဘ္ဆုိက္ေတြမွာ ဘုန္းၾကီးတပါးဦးစီးတဲ့ စိတ္ဓါတ္ျမွင့္တင္ေရးသင္တန္းနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႕ လူေျပာအေတာ္မ်ားပါတယ္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံလည္းျဖစ္၊ ဘုရားေဟာနဲ႕ မအပ္ဘူးလုိ႕ယူဆတဲ့ သင္ၾကားမႈ ပုံစံေၾကာင့္လည္း အေတာ္မ်ားမ်ားက အလြယ္မွတ္ခ်က္ျပဳတာေတြ ဖတ္ရပါတယ္။ အမ်ားစု မွတ္ခ်က္ေတြမွာ သာသနာကုိ ဖ်က္စီးတယ္၊ ဘုန္းၾကီးမပီသဘူး၊ စစ္တပ္နဲ႕နီးစပ္တယ္ (ဒါေတာ့ က်ေနာ္လည္းပါတယ္)။ အဲသည္လုိေၾကးဆုိ ေဗဒင္ အၾကားအျမင္၊ ေဆး အင္းအုိင္လက္ဖြဲ႕၊ ဝိဇၨာဂႏၶာရီ ဘုန္းၾကီးမ်ားလည္း မလြတ္ပါဘူး။ သူတုိ႕ၾကေတာ့ အင္တာနက္မီဒီယာ ပရိတ္သတ္ရဲ႕ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တုံ႕ျပန္တာ သိပ္မေတြ႕ရပါဘူး။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ အသားက်ေနလုိ႕လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အခုသင္တန္းကေတာ့ အသစ္ျဖစ္ေနလုိ႕ ပြက္ေလာရုိက္သြားသလား မသိပါဘူး။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ ဂဃဏနမသိေသးဘဲ ဘုန္းၾကီးတပါးကို လက္လြတ္စပယ္ ေဝဖန္မႈကုိပါ။ ဘုရားေဟာ ဝစီေဗဒထိတုိင္းရွဆုိတာ ရွိပါတယ္။ ေစတနာ အမွားပဲျဖစ္ျဖစ္ မသိလုိ႕လုပ္မိတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ မလြတ္ပါဘူး။ေၾကာက္ျပီးပါးစပ္ပိတ္ ေရငုံေနဖုိ႕မဟုတ္ဘဲ ဆင္ျခင္တုံတရားရွိရပါမယ္။ ပုထုဇဥ္ျဖစ္လုိ႕ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စိတ္ထင္ရာ ေျပာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ဆဲပါတယ္။ သူတုိ႕အေၾကာင္းကုိ တခါတေလ ၾကားသိရုံမွ်ျဖင့္ မဟုတ္၊ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား မျဖစ္နိုင္လုိ႕ ယုံၾကည္လုိ႕ေျပာတာပါ၊ ဒါေတာင္ ဘယ္သူမွ အတိအက် မသိႏိုင္၊ သံသရာဆုိတာနဲ႕ ကုိင္ေပါက္ရင္ ေျပာမိတဲ့ အျပစ္ကေန မလြတ္ပါ။ (ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ေအးကေတာ့ ညတုိင္းရွပ္ကီတြတ္လုိ႕ ဗာလာနံလူမိုက္ ေသခ်ာတယ္၊ စကားခ်ပ္)။ ေဝဖန္ခံရသူသည္ သီလနဲ႕ျပည္စုံသူျဖစ္ရင္ ေျပာသူမွာ အျပစ္ၾကီးပါတယ္။ သမာဓိမ်ားရွိေနလုိ႕ကေတာ့ ဗူးေလးရာဖရုံဆင့္ပါ။ ပညာနဲ႕ပါျပည့္စုံေနရင္ေတာ့ တသံသရာလုံး ကုိယ္က်ိဳးနဲပါတယ္။ ေဝဖန္တာေတြကို ၾကည့္လုိက္ရင္ မဆီမဆုိင္ ကုလားဘုန္းၾကီး၊ အကနည္းျပ၊ သီခ်င္းအဓိပၸါယ္က အဝတ္အစားခၽြတ္ခုိင္းတာ၊ မကရင္ အဖုိးၾကီးအဖြားၾကီးျဖစ္မယ္ စတာေတြပါ။ အျပဳသေဘာနဲ႕ စြတ္စြဲခ်က္ေတြကို တဖက္ကေန ေျဖၾကည့္ရင္…
၁. ဗုဒၶသာသနာသည္ ကုလားျပည္မွ လာတာပါ၊ က်ေနာ္တုိ႕ စာေပယဥ္ေက်းမႈသည္ ကုလားဆီက ယူတယ္ဆုိတာ မေမ့ပါနဲ႕၊ ဆရာၾကီးလုပ္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္လည္း သူတုိ႕ရဲ႕ ထုံးစံဓေလ့ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ မႏွစ္သက္ပါ။
၂. ကတာနဲ႕ပတ္သက္လုိ႕ ဘုန္းၾကီးက သရုပ္ျပတာလည္း မပါ၊ ကျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း တင္းက်ပ္ေနတဲ့ စိတ္ပုိင္းရုပ္ပိုင္းေတြ ေျဖေလ်ာ့ဖုိ႕ ေခတ္သစ္နည္းသုံး လုပ္တယ္လုိ႕ ျမင္ၾကည့္ပါ။
၃. သီခ်င္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္အရ အဝတ္အစားေတြ ခၽြတ္ပစ္လုိက္ဆုိတာ တင္းက်ပ္မႈ ဟန္ေဆာင္အတၱကို ဖယ္ခြါခုိင္းတာလုိ႕ နားလည္စိတ္နဲ႕ ေတြးရင္ျဖစ္ပါတယ္။ အခုသီခ်င္းကုိ ဆက္သုံးရဲမယ္ မထင္ပါဘူး။ သုံးလည္းမသုံးသင့္ေတာ့ပါဘူး။
၄. စစ္တပ္နဲ႕ပတ္သက္လုိ႕ကေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာနေတြနဲ႕ အဆိပ္သင့္ ညစ္ႏြမ္းေနတဲ့ သူတုိ႕ရဲ႕ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကုိ ခဝါခ်ေပးတာလုိ႕ အျပဳသေဘာနဲ႕ ျမင္ၾကည့္ပါ။
၅. မကတဲ့သူ အဖုိးၾကီး အဖြားၾကီး ျဖစ္မယ္ဆုိတာကေတာ့ စကားအက်အနေကာက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဆရာနဲ႕ဒကာေျပာဆုိမႈသည္ ယေန႕ေခတ္မွာ မဆန္းပါ။
ျဖစ္သင့္တာ သင္တန္းဝင္ေငြ၊ သုံးစြဲပုံ၊ ဆရာေတာ္နဲ႕ သင္တန္းဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ အက်င့္စာရိတၱ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕အျပဳအမူ စတာေတြပါ။ ဘုန္းၾကီးဦးေဆာင္တဲ့ သင္တန္းျဖစ္လုိ႕ အျမတ္အစြန္းအတြက္ မဟုတ္ရဆုိတာေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ပြင့္လင္းမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ စည္းစနစ္ စသျဖင့္ကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ျပီးမွ ေကာက္ခ်က္ခ်သင့္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံလုိ အဖက္ဖက္က ယုိယြင္းပ်က္ဆီးေနတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းကုိ ပုဂၢိဳလ္တုိင္းပုဂၢိဳလ္တိုင္းက မိမိဝါသနာပါရာ တတ္ကၽြမ္းရာေတြနဲ႕ ျပင္ဆင္ေထာက္မဖုိ႕ ၾကိဳးစားတာကုိ နားလည္ေပးသင့္ပါတယ္။ ၁၉၇၀ႏွစ္ေလာက္မ်ားကလည္း ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္ဆုိတာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူတရားေဟာရင္ ကြက္စိတ္ဆရာလုိ အဆုိေတာ္လို ေဟာေျပာလုိ႕ ေဝဖန္တာေတြ ၾကားဖူးပါတယ္။ သူ႕လူနဲ႕သူ႕ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ ဟုတ္လုိ႕ပါပဲ။ အဲဒါကုိ ဘယ္လုိျမင္မလဲဆိုတာ ဘယ္ဖက္ကေန ၾကည့္မလဲဆုိတာနဲ႕ ဆုိင္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ပရမတ္သစၥာကလြဲလုိ႕ က်န္တာေတြသည္ အမွားၾကီးနဲ႕ အမွားေလးသာ ကြာတာမုိ႕ သတိေလးရွိၾကဖုိ႕ တုိက္တြန္းလုိက္ပါသည္။

ဦးေၾကာင္ၾကီး

About ဦးေၾကာင္ၾကီး

ေအာင္ၾကဴ း has written 645 post in this Website..

ပန္းတပြင့္ လွမ္းအစြင့္ နမ္းအလင့္မွာ........... ဟတ္ခ်ဳိး ဟတ္ခ်ဳိး