အကယ္ဒမီ ပံုျပင္

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။       ။  ေနျပည္ေတာ္၌ ငါးၾကိမ္ေျမာက္အျဖစ္ ဇန္နဝါရီလ
၂၃ ရက္ေန႔က လုပ္ခဲ့သည့္ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆု (အကယ္ဒမီ)
ေပးပြဲအၿပီး အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု မေပးျခင္း အေပၚ အမ်ားဆံုး ေဝဖန္ၾကၿပီး
၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္က အမ်ဳိးသမီးဆု လံုးဝမေပးခဲ့ျခင္းႏွင့္ ယွဥ္တြဲ ေဝဖန္ၾကသည္ကို
ေတြ႔ရသည္။

“ဒါနဲ႔ဆို တႏွစ္ျခား ၂ ၾကိမ္ရွိၿပီ။ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု
တမင္မေပးတာလားေတာင္ ထင္မိတယ္။ ဇာတ္ေဆာင္ဆုဆိုတာ မင္းသမီးေတြအတြက္
အေရးၾကီးတဲ့ မွတ္တိုင္တခုပဲ။ အခုလိုမ်ိဳးဆို မင္းသမီးေတြ
ၾကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေလ်ာ့ေအာင္လုပ္ေနသလိုပဲ” ဟု အကယ္ဒမီ မင္းသမီး တဦးက
မေက်မနပ္ ေျပာသည္။ “အကယ္ဒမီပြဲအတြက္ တကူးတက ေနျပည္ေတာ္အထိ လာရတာ။ နာရီ ၃ဝ
ေလာက္ ပင္ပင္ပန္းပန္း အခ်ိန္ေပးလာရၿပီး ဆုေပးတာ မစံုမလင္နဲ႔ဆိုေတာ့
ျပန္လာေတာ့ လူက မအီမလည္ၾကီးျဖစ္ေနေရာ”ဟု အကယ္ဒမီပြဲျပန္
မင္းသမီးၾကီးတဦးက စိတ္ပ်က္ဟန္ျဖင့္ ေျပာသည္။

ေဝဖန္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အကယ္ဒမီ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္
ဒါ႐ိုက္တာပန္းခ်ီစိုးမိုးက ယခုႏွစ္ ဇာတ္ေဆာင္မင္းသမီးဆု မေရြးျခင္းမွာ
ဇာတ္လမ္းသေဘာသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

“အမွန္အတိုင္းဆိုရင္ အားပါးတရ မရွိဘူး။ အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကေလ။
အခုေပးတဲ့ ေကာင္မေလးက မင္းသမီးေတာ့ ေပးလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ဇာတ္လမ္းက ၃
ပိုင္းပိုင္းထားေတာ့ အဓိက အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု စာရင္းမဝင္ဘူး
ျဖစ္ေနတာ” ဟု သူက ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ယခုႏွစ္ခ်ီးျမႇင့္သည့္ ဆုမ်ားအနက္ ဇာတ္ကားဆုႏွင့္
ဓါတ္ပံုဆုတို႔သည္ အကဲျဖတ္စံႏႈန္းႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ေနခဲ့ေၾကာင္း
ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုသူမွာလည္း အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ ဝါရင့္ဒါ႐ိုက္တာ
ပန္းခ်ီစိုးမိုးပင္ ျဖစ္သည္။

“ဒါ႐ိုက္တာ ေကာင္းတယ္၊ မင္းသား မင္းသမီးေတြလည္း ေကာင္းတယ္၊ ဇာတ္ညႊန္းလည္း
ရတယ္၊ တီးဝိုင္းလည္း ေကာင္းတယ္၊ ခ်ဳံၿပီးေျပာရင္ ကားတကားလံုး အကုန္လံုး
ေကာင္းမွ ဇာတ္ကားဆု ေပးတာ။ အခု ဇာတ္ကားဆု သက္သက္ ေပးထားေတာ့
က်ေနာ္တို႔လည္း နားမလည္ဘူး။ လူၾကီးေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚက သိပ္ျမင့္ေနေတာ့
က်ေနာ္တို႔လည္း လုိက္မမီေတာ့ဘူး။ ဒါကေတာ့ ပါဆင္နယ္ ပါခ်င္ပါမွာေပါ့”

၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ “ငါသူတစ္ပါး ေယာက်္ား မိန္းမ” ဇာတ္ကားျဖင့္
အကယ္ဒမီရခဲ့သည့္ ဒါ႐ိုက္တာ ပန္းခ်ီစိုးမိုး၏ စကားတြင္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္
ရတက္မေအးသည့္ အႏုပညာသမားတဦး၏ ခံစားမႈမ်ား  ေတြ႔ေနရသည္။

တကယ္တမ္း အကယ္ဒမီပြဲတြင္ အမ်ဳိးသမီး အဓိကဇာတ္ေဆာင္ဆု မေပးျခင္းမ်ဳိး
ယခင္ကလည္း ရွိခဲ့ဖူးသည္။ အတိအက်ဆိုလွ်င္ အကယ္ဒမီ သမိုင္း တေလ်ာက္
အမ်ဳိးသမီးပညာသည္ဆု (သို႔) အမ်ဳိးသမီး အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ဆု မေပးျခင္းမွာ
ယခုႏွစ္အပါအဝင္ ၆ ၾကိမ္ ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ မဆလအစိုးရလက္ထက္၌ ၄ ၾကိမ္၊
နအဖလက္ထက္တြင္ ၂ဝဝ၇ ႏွင့္ ယခုတၾကိမ္ ျဖစ္သည္။စင္စစ္
အကယ္ဒမီေပးပြဲသမိုင္းတြင္ အမ်ဳိးသား အဓိကဇာတ္ေဆာင္ဆု မေပးသည့္ အၾကိမ္က
ပို၍ပင္ မ်ားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္အၾကား
အကယ္ဒမီေပးပြဲ ၃၅ ၾကိမ္တြင္ အမ်ဳိးသားအဓိက ဇာတ္ေဆာင္ဆု မေပးသည့္ အၾကိမ္
၁၄ ၾကိမ္အထိ ရွိခဲ့သည္ကို မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၂ဝ ျပည့္္၌ ႐ုပ္္႐ွင္ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း
စတင္ေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီး ပထမဆံုး အကယ္ဒမီ ထူးခၽြန္ဆု ကို ၁၉၅၂ တြင္
စေပးသည္။ ထိုမွ စတင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆုေပးပြဲကို ၁၉၆၃၊
၁၉၈၆၊ ၁၉၈၇၊ ၁၉၈၈ ႏွစ္မ်ားမွ လြဲ၍ ႏွစ္စဥ္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္လည္း ေတြ႔ရသည္။
စတင္ခ်ိန္က အေကာင္းဆံုးဇာတ္ကားဆုကို ပ၊ ဒု၊ တ သံုးဆု၊ အမ်ဳိးသားပညာသည္ ၁
ဆု ႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ပညာသည္ ၁ ဆု ေပါင္း ၅ ဆုသာ ေပးခဲ့သည္။

၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာဆု ထပ္တိုး ေပးသည္။ ၁၉၅၅ တြင္ ဇာတ္ကား ၁
ကားတည္း ဆုေပးသည့္ စနစ္ကို စေျပာင္းခဲ့ၿပီး ယင္းႏွစ္တြင္
ဖိုးျပံဳးခ်ဳိဇာတ္ကားတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ဝင္းမာကို “အထူးဆု”
ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၅၆ တြင္ ႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ပံုဆု၊ ၁၉၆၂-ခုႏွစ္တြင္ အမ်ဳိးသား
အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ပို႔ဆုမ်ား (ယင္းႏွစ္တြင္ ပညာသည္အစား ဇာတ္ေဆာင္ဟု စတင္
ေျပာင္းသံုးသည္)၊ ၁၉၇၇ တြင္ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ေအာင္ထြန္းေလး၊ ၁၉၇၈
တြင္ အထူးဆုကို အဂၤလန္စိန္ တို႔ရသည္မွ အပ ဆုအမ်ဳိးအစားမ်ား
ယင္းအတိုင္းရွိခဲ့သည္။ ဆုအနည္းဆံုး ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္မွာ ၁၉၇၂
ခုႏွစ္အကယ္ဒမီပြဲျဖစ္ၿပီး “ေနထြက္ေသာည” ဇာတ္ကား တကားတည္းမွ
ဒါ႐ိုက္တာဆုကို ေမာင္တင္ဦး၊ ႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ပံုဆုကို ဦးလွေဖတို႔
ရရွိခဲ့သည္။

နဝတလက္ထက္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္ ေတးဂီတဆု၊ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္
႐ုပ္ရွင္အသံဆု၊ ၁၉၉၇ တြင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းႏွင့္ တည္းျဖတ္ဆု စသျဖင့္
ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ခဲ့သျဖင့္ ၁၉၉၇ မွစ၍ ပံုမွန္သတ္မွတ္သည့္ ဆုအမ်ဳိးအစား
(ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု ႏွင့္ အထူးဆုမပါ) ၁၁ ဆုအထိ ျဖစ္လာခဲ့ရာ ယေန႔အထိပင္
ျဖစ္သည္။၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္အထိ ငါးႏွစ္ဆက္တိုက္ ဆု ၁၁
ခုလံုးေပးလာခဲ့ရာမွ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီေပးပြဲတြင္ အမ်ဳိးသမီးဆုမပါ
၆ ဆု၊ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ ၇ ဆု၊ ယခုႏွစ္တြင္ ၉ ဆု စသျဖင့္ အတိုးအေလ်ာ့မ်ား
ရွိလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ အျမင့္ဆံုးဆု ျဖစ္၍ အကယ္ဒမီအေပၚ
႐ုပ္ရွင္ေလာကသားတို႔ ရူးသြပ္ၾကသလို၊ ပရိသတ္ေတြလည္း စိတ္ဝင္စားၾကသည္။
ေရႊစင္႐ုပ္ပိုက္ၿပီး မီးေရာင္စံု စင္ျမင့္ထက္က ေက်းဇူးတင္စကားေျပာရဖို႔
တင္းၾကပ္သည့္ မူေဘာင္မ်ားအၾကား ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားတို႔ ၾကိဳးစားၾကသလို
ပရိသတ္ေတြကလည္း ရင္ခုန္သံနဲ႔ ျဖစ္ရပ္ ထပ္တူက်မက် တီဗီေရွ႕မွ ၾကည့္ၾကသည္။
ဤတြင္ သေဘာထား ကြဲျပားမႈ၊ မတိုက္ဆိုင္မႈ၊ ေဝဖန္ဖြယ္ ျဖစ္မႈမ်ား
အမ်ားအျပား ၾကံဳလာသည္။

ယခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုရွင္ေတြ အကယ္ဒမီစင္ျမင့္ထက္
ေနရာမယူႏိုင္ျခင္းအေပၚ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနသူမ်ားတြင္ ဝါရင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္
အကယ္ဒမီမင္းသမီးၾကီး ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္လည္း တဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။

“အကယ္ဒမီပဲြကို ႏွစ္စဥ္မပ်က္ လုပ္ေပးေနတာေတာ့ ဝမ္းသာတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဆုေပးရမယ့္သူေတြ စံုေအာင္မေပးတာေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူး။
အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုဆိုတာ ဟိုးကတည္းက အထင္ကရရွိခဲ့တာ။ ဒီႏွစ္လည္း
ေပးမယ္ဆုိရင္ ေပးလို႔ရတာပဲ” ဟု ၁၉၇၇ တြင္
“မိန္းကေလး႐ွင္ရဲ႕ ဆႏၵ”ဇာတ္ကားျဖင့္ ဇာတ္ပို႔ဆု ရခဲ့သူ မင္းသမီးၾကီးက ဆိုသည္။

ယခုႏွစ္တြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ အိျႏၵာေက်ာ္ဇင္ႏွင့္ နႏၵာလႈိင္တို႔၏
သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုအတြက္
အကယ္ဒမီေပးႏိုင္ေလာက္ေၾကာင္း ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္က ယံုၾကည္ထားသည္။

ဆုေပးျခင္း မေပးျခင္းသည္ တႏွစ္တာအတြင္း ထုတ္လုပ္သည့္ ဇာတ္ကားပမာဏ၊
ေရြးခ်ယ္ေရးအကဲျဖတ္အဖြဲ႕၏ စံႏႈန္း သတ္မွတ္မႈအေပၚ အဓိက မူတည္ေသာ္လည္း
ေပၚလစီကား အ႐ိုက္မ်ားသူတို႔ မၾကာခဏေအာင္ပြဲခံျခင္းႏွင့္ အျခားတဘက္တြင္
ဘက္မလိုက္ အႏုပညာသည္မ်ား ရသင့္ရထိုက္ေသာ ဆုမရျခင္းမ်ားေၾကာင့္
႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ရသည့္ အၾကိမ္က မ်ားေနသည္။

ယခုႏွစ္တြင္ “မိုးညအိမ္မက္ျမဴ”  ဇာတ္ကား ႐ုိက္ကူးျဖင့္ ေနတိုး က
အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ေဆာင္ဆု ရခဲ့သကဲ့သို႔ ယင္းဇာတ္ကားျဖင့္ပင္ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္
စိုးျပည့္သဇင္ကို အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႔ဆု ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။
ဇာတ္ကားတကားတည္းမွ အကယ္ဒမီ ၂ ဆု ဆြတ္ခူးေပးႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ႐ိုက္ကူးသူ
ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ ကိုယ္တိုင္ကမူ ဆုေရြးခ်ယ္မႈအေပၚ အားမလိုအားမရ
ျဖစ္ေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။“မိုးညအိမ္မက္ျမဴမွာဆုိ

ရင္ သင္ဇာဝင့္ေက်ာ္ကို
အရမ္းၾကိဳက္ၾကတယ္။ မီဒီယာေတြကအစ သင္ဇာဝင့္ေက်ာ္ ရႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး
ေျပာၾကတယ္။ တကယ္လည္း သင္ဇာဝင့္ေက်ာ္က အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ ပရိသတ္ကလည္း
သူ႔ကို ရေစခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ မရလဲ ဆိုတာေတာ့ အမတို႔လည္း
မေျပာတတ္ဘူးေပါ့” ဟု သူမက ဆိုသည္။

ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ျဖဴသွ်င္ ဒါ႐ိုက္တာဆုရမည္ဟု
႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ား ထင္ေၾကး ေပးခဲ့ၾက ေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ယင္းဆု
ရသြားသူမွာ  “ေဇာ္က ကေနသည္” ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးသူ သက္တမ္းရင့္ ဒါ႐ိုက္တာ
မီးပြား ျဖစ္သည္။ “အိမ္” သီခ်င္းျဖင့္ နာမည္ၾကီးခဲ့သူ ဓိရာမိုရ္မွာလည္း
ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ပင္ ေတးဂီတဆု ရရွိခဲ့သည္။

အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆုကို ဒါ႐ိုက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္က
“ၾကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ” ဇာတ္ကားျဖင့္ ရခဲ့ၿပီး ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ပင္
ဇာတ္ညႊန္းဆုကို ျမင့္ဦးဦးျမင့္ ရခဲ့သည္။ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္၏ အျခား
ဇာတ္ကားတခုျဖစ္သည့္ “အတိတ္၏ အရိပ္” ဇာတ္ကားတြင္ ကိုကိုေဌးႏွင့္အဖြဲ႔က
ဓာတ္ပံုဆု၊ ဆန္းဦးႏွင့္အဖြဲ႔က အသံဆုတို႔ ရရွိခဲ့ၿပီး အေကာင္းဆံုး
တည္းျဖတ္ဆုကို ေက်ာက္စက္ေရဇာတ္ကားျဖင့္ ကိုေဇာ္မင္း (ဟံသာေျမ) က
ရသြားသည္။

အကယ္ဒမီပြဲတိုင္းတြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီေရး အတြက္
ႏွစ္စဥ္ ေျပာေနသည့္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားသည္
႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာအဖြဲ႕၏ မူေဘာင္စည္းမ်ဥ္းမ်ားသည္ သဟဇာတ မျဖစ္ေၾကာင္းလည္း
႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားက ေထာက္ျပသည္။ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားသည့္အျပင္
ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္သည့္ စဥ္းမ်ဥ္းမ်ားေအာက္၌သာ ခ်ိန္ညွိ႐ိုက္ကူးေနရသည့္
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ တိုးတက္ေရးအေနအထားမွာ ေတြးဆစရာ ျဖစ္သည္။

“အႏုပညာဖန္တီးတယ္ဆိုတာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျဖစ္ဖို႔အေရးၾကီးတယ္။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မလုပ္ရပဲနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းမီဖို႔
မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး” ဟု “ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာ” ဇာတ္ကားျဖင့္ ၂ဝဝ၆
ခုႏွစ္အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီဆု ရခဲ့သူ ေမာင္မ်ဳိးမင္း(ရင္တြင္းျဖစ္)က
အင္တာဗ်ဴးတခုတြင္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။

႐ုပ္ရွင္ကား ထုတ္လုပ္မႈ နည္းပါးသည့္ႏွစ္တြင္ ဆုအေရအတြက္အျပည့္
မရႏိုင္ျခင္းကို လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ ေရြးခ်ယ္ခံစာရင္းတြင္
႐ုပ္ရွင္ ၁၅ ကားပါဝင္ေနသျဖင့္ ဇာတ္ကားနည္းသည့္ႏွစ္ဟု မဆိုႏိုင္ေၾကာင္း
႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားက ဆိုသည္။

“ေပးေနက်ဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသား ဇာတ္ပို႔ေရာ၊ အမ်ဳိးသမီးဆိုရင္လည္း
ဇာတ္ေဆာင္ေရာ၊ ဇာတ္ပို႔ေရာ ေပးေစခ်င္တာေပါ့ရွင္။ အခုလို မေပးေတာ့လဲ
သူတုိ႔သေဘာေပါ့” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန အမ်ိဳးသမီး ႐ုပ္ရွင္ဝါသနာအိုးတဦးက
မခ်င့္မရဲ ဆိုသည္။

ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီေပးပြဲတြင္ ပံုမွန္ ၁၁ ဆုအနက္မွ အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆုႏွင့္
အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အစိုးရေပၚလစီမ်ားကို အေထာက္အကူျပဳေစမည့္ ဇာတ္ကားမ်ားကို ဖိအားေပး
႐ိုက္ကူး ခိုင္းျခင္းက ႐ုပ္ရွင္ေလာကအေပၚ အာဏာပိုင္မ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈကို
ျပေနသကဲ့သို႔ ယင္းသို႔ အစိုးရေစခိုင္းမႈျဖင့္ တဖက္သက္ ႐ိုက္ကူးထားသည့္
ဇာတ္ကားမ်ားကိုလည္း ျမန္မာပရိသတ္မ်ား လက္မခံေၾကာင္း ျမင္ေတြ႔ရဆဲ ျဖစ္သည္။
အစိုးရ မူဝါဒ ေပၚလစီ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးသူ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ပါဝင္သူ
သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား အကယ္ဒမီ ဆုရရွိမႈ အေနအထားကို အခ်ဳိ႕က ေထာက္ျပသည္။

႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အျမတ္အစြန္း နည္းပါးၿပီး
အရည္အေသြးပိုင္း အားနည္းလာရျခင္းမွာ ေစ်းကြက္အေနအထားကို
ခ်ိန္ဆ႐ိုက္ကူးရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္သည္။

“မကိုက္ဘူးရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္တခုခ်ရင္ ေစ်းကြက္ၾကိဳက္မယ့္
ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ဦးတည္ စဥ္းစားရတယ္။ ဆင္ဆာခြင့္ျပဳႏိုင္မယ့္
ဇာတ္လမ္းျဖစ္ရင္ ကုန္က်စရိတ္နည္းနည္း၊ အခ်ိန္နည္းနည္းနဲ႔
လူဝင္မယ့္ကားျဖစ္ဖို႔ ဦးစားေပး ရတာေပါ့။ ေစ်းကြက္မွာ ဟာသကားေပါက္ရင္
ဟာသေတြပဲ လိုက္႐ိုက္ၾကတဲ့ သေဘာရွိတယ္။ ေစ်းကြက္ကို ခ်ိန္ရေတာ့ အရည္အေသြး
က်တာေပါ့” ဟု ထုတ္လုပ္သူ တဦးက ဆိုသည္။

သက္တမ္း ႏွစ္ကိုးဆယ္စြန္းစြန္း ယေန႔ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ ထုတ္လုပ္မႈ
အရည္အေသြးသည္ တခ်ိန္က ေငြရတုေခတ္ ေခတ္ေဟာင္း႐ုပ္ရွင္မ်ားထက္ပင္
နိမ့္က်ေနေၾကာင္း ခ်ိန္ညွိေျပာဆိုမႈမ်ားလည္း ေတြ႔ရသည္။

မည္သို႔ ေဝဖန္ေျပာဆိုၾကေစကာမူ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကႏွင့္ ေလာကသားတို႔သည္
ေရွ႕ဆက္ ခ်ီတက္ၾကဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ တႏွစ္တခါ ရသအမ်ဳိးမ်ဳိး ေပးသည့္
အကယ္ဒမီေပးပြဲ ေခၚ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆု ေပးပြဲကလည္း ဆက္လက္
က်င္းပေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ နတ္ၾကီးသည္ဟု တင္စားေလ့ရွိသည့္ အကယ္ဒမီဆုအတြက္
ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားတို႔ ရင္ခုန္ေနၾကဦးမည္ ျဖစ္သလို
ဖန္သားျပင္အသီးသီးတြင္လည္း ပရိသတ္မ်ား ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။

ထို႔အတူ … မဆံုးႏိုင္ေသာ အျငင္းပြားမႈႏွင့္ ေဝဖန္မႈမ်ားမွာလည္း ဆက္၍ ဆက္၍
ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္ၿပီး တခ်ိန္တြင္ ဤအေၾကာင္းအရာ အားလံုးတို႔သည္
“အကယ္ဒမီပံုျပင္” မ်ားအျဖစ္သာ က်န္ခဲ့မည္ ျဖစ္သည္။

About zaw mg

zaw mg has written 120 post in this Website..