“သီီခ်င္းျဖစ္သြားတဲ႔ေရွးကဗ်ာမ်ား”

ကဗ်ာကေနျဖစ္သြားတဲ႔သီခ်င္းမ်ားထဲက ျမန္မာျပည္တလႊား ေတာေရာျမဳိ႔ပါမက်န္ေအာင္ ေရာက္သြားခဲ႔တဲ႔သီခ်င္းကေတာ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီေရးခဲ႔တဲ႔ “ေဗဒါလမ္း”ကဗ်ာကေနျဖစ္လာခဲ႔တဲ႔ “ပန္းပန္လွွ်က္ပါ”ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲက ဇာတ္၀င္သီခ်င္းဘဲျဖစ္ပါတယ္။
“ ညဳိျပာျပာ လတာျပင္ေျခရင္း………………………..“အစခ်ီတဲ႔ ေဗဒါပန္းကိုယ္စားျပဳသီခ်င္းေလးေပါ႔။
နာမယ္ေက်ာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးၾကီး ၾကည္ၾကည္ေဌးက သီဆုိျပီး စႏၵယားခ်စ္ေဆြက သံစဥ္ရွာေပးတယ္လုိ႔
မွတ္သားခဲ႔ရဘူးပါတယ္။

ေနာက္တပုဒ္ကေတာ႔ ဆရာမ်ဳိးျမင္႔ေဆြေရးတဲ႔ ”ဂ်ိန္းေဖာ္ပြဲေတာ္ “သီခ်င္းဘဲျဖစ္ပါတယ္။
“ေရွ႕နားက ဆူဆူညံ ဘာသံလုိ႔ေမး………………………………….”လုိ႔အစခ်ီတဲ႔သီခ်င္းေလး
ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေအးေမာင္သီဆုိျပီး စႏၵားလုလင္ေမာင္ကိုကို သံစဥ္ရွာေဖြျပီး
သီခ်င္းတပုဒ္ျဖစ္လာခဲ႔ပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ေရွးကဗ်ာမ်ားထဲက သီခ်ငး္ျဖစ္လာတာေလးေတြကုိျပန္စဥ္းစားမိတဲ႔အခါ ၀င္းဦးသီဆုိတဲ႔
“မ်က္ဖ်ားဒါန္းနီေရာင္ လွတန္ေဆာင္မူ……………ညခငး္ဆည္းဆာတြင္ ကြ်ႏု္ပ္ျမင္သည္ ရယ္ရႊင္ဖုံးတုံ႔ မဖုံးတုံ႔” ဆုိတဲ႔စာသားေလးပါတဲ႔ ရွင္မဟာရ႒သာရေရးဖြဲ႔ခဲ႔တဲ႔
“၀ဏၰပဘာ”ကဗ်ာေလးကုိ ေျပးျမင္မိပါတယ္။
ဒီသီခ်င္းကေတာ႔ ကဗ်ာတပုဒ္လုံးကုိ သီခ်င္းအျဖစ္ျပန္လည္သီဆုိတာမဟုတ္ေပမယ္႔ ကဗ်ာမွာပါတဲ႔စာသား
အေတာ္မ်ားမ်ားကုိေတာ႔ ယူသုံးထားတာကုိေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ငယ္ကတည္းက ၾကားဘူးခဲ႔တဲ႔စႏၵယားထြန္းညြန္႔သီဆုိထားခဲ႔တဲ႔ “စာဆုိစစ္သည္”
ဆိုတဲ႔သီခ်င္ေလးမွာေတာ႔ အခုအခ်ိန္အထိ ရင္ထဲမွထိ နားထဲမွာျပန္ၾကားေနရရတဲ႔စာသားေလး
ရွိပါတယ္။
“ေျမာင္လွစခန္းေဗြမွာ ေတာင္က်စမ္းေရျဖာ ႏွင္းမုိးေစြထန္က အမွန္ခ်စ္ေရး……………………
ဘုရားရွင္ဂူထြဋ္ကိုလ ဦးညႊတ္လုိ႔ပူေဇာ္ကာသာ…………………….”ဆုိတဲ႔စာသားေလးပါ။
ဒီသီခ်င္းေလးက ေတာ႔ ထင္ရွားတဲ႔ စစ္သည္စာဆုိၾကီး ေရွးရတုမ်ားမွာျပဳိင္စံရွားဆုိတဲ႔
“န၀ေဒး” ရဲ႕စာသားအမ်ားစုပါ၀င္တဲ႔သီခ်ငး္ေလးျဖစ္ပါတယ္။
“န၀ေဒး”ေရးဖြဲ႔ခဲ႔တဲ႔ အလွဖြဲ႔ရတု တပုဒ္ျဖစ္တဲ႔” အလွထြတ္တင္” လုိ႔အမည္ရတဲ႔ ရတု
ထဲက စာသားေတြ အမ်ားအားျဖင္႔ပါ၀င္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
“ေရႊရင္သိမ္းသစ္ ျမႏွစ္အေရာင္စည္းၾကက္ေတာင္ႏွင္႔ “ဆုိတဲ႔စာသားေလးပါဘဲ။
ဒီစာေတြကို ဖတ္ရင္းသိလာတာကေတာ႔ န၀ေဒးက သူ႔ထက္ငယ္ရြယ္သူနဲ႔ခ်စ္ၾကိဳက္ေနတယ္
ဆုိတာကိုပါဘဲ။

ေနာက္တပုဒ္ကေတာ႔ “န၀ေဒး”ရဲ႕ေနာက္မွာေပၚထြန္းခဲ႔တဲ႔ ရတုဘုရင္ဘြဲ႔ခံ “နတ္သွ်င္ေနာင္”
အေၾကာင္းကုိ ႔ ဆရာျမဳိ႔မျငိမ္းေရးဖြဲ႔ျပီး ျပည္လွေဖသီဆုိထားတဲ႔ “နတ္ရွင္ေနာင္”
သီခ်င္းေလးမွာ မူရင္းေရးဖြဲ႔ထားခဲ႔တဲ႔ “ေပၚေႏြလလွ်င္……..”တပုိဒ္လုံးကို သီခ်ငး္ထဲမွာ ရတုပုိဒ္အျဖစ္ထည္႔သြင္းသီဆုိထားတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
အသံ၀ါ၀ါနဲ႔ ျပည္လွေဖရဲ႕ ရတုရြတ္သံ ကို ၾကားရတာ တီးလုံးမပါေပမယ္႔ အင္မတန္နား၀င္ခ်ဳိလွပါတယ္။
“ေပၚေႏြလလွ်င္ ေတာင္ကျခိမ္႔ျမဴး မင္းလြင္ဦးႏွင္႔
ပ်ံ႕ပ်ဴးခ်ဳပ္ထုိင္းမုန္တုိင္း ဆင္လုိ၊
တိမ္ညဳိမူိငး္ထပ္ ျပက္လ်ွပ္ျပကာ
စိမ္း၀ါမုိးပန္း ေထြေထြစြန္းက
ေရသြန္းသာၾကည္ေပ်ာ္ရမည္ကို
ျမရည္သက္မွတ္ေရာက္ခဲလတ္ဟု
ခ်စ္ထြဋ္တင္သည္
ျပာစင္ရႊန္းလတ္ ျဖဴ၀င္းမြတ္လွ်င္
ၾကာညြတ္ဖေယာင္း ေနရွိန္ေျပာင္းသုိ႔
ဆင္႔ေလာင္းလြမ္း၀ွန္
ရွိလိမ္႔ဟနု္ကို
တိမ္စြန္ေလလွ်င္ဖူးေရာက္ခ်င္သည္
ငွက္သြင္ပ်ံၾကြမတတ္ေသာ၀္………………..”ဆုိတဲ႔အပိုဒ္တပုိက္လုံးကိုထည္႔ဆုိသြားပါတယ္။

ဒီကဗ်ာကေနသီခ်င္းျဖစ္တယ္ဆုိတဲ႔အထဲမွာ အဆုိေတာ္မာမာေအးဆိုျပီး ျမဳိ႕မျငိမ္းျပန္လည္ေရးဖြဲ႔ခဲ႔တဲ႔
လက္၀ဲသုႏၵရအမတ္အေၾကာင္းကိုေျပာျပေနတဲ႔ “မဲဇာေရႊလီ”သီခ်င္းကေတာ႔ကြ်န္ေတာ္ရင္ကို ထိရွတဲ႔သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။
“မဲဇာျမစ္ေရ ရစ္ေခြစီးေထြ ……………..ေအာ္ညဳိ႕ညဳိ႔ဆုိင္းမူိင္းေ၀ ေ၀းခဲ႔ေပါ႔ဌာနီကိုယ္႔တုိင္းျပည္ ျခဳံလႊာေထြးမလုံေသးေပ
မြန္းတည္႔ ေနျခည္ ျဖာမွေႏြး……………………………………………………..”ဆိုတဲ႔အသံေလးၾကားရင္
မဲဇာဆုိတာမသိဘဲလြမ္းခဲ႔ရဘူးပါတယ္။
ဒီသီခ်ငး္ေလးကေတာ႔ လက္၀ဲသုႏၵဦးျမတ္စံ(1125ခုႏွစ္-1136ခုႏွစ္) ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာေရးဖြဲ႔ခဲ႔တဲ႔
“မဲဇာေတာင္ေျခ” ရတုပိုဒ္စုံထဲက စာသားေတြကိုသူ႔ေနရာနဲ႔သူမွ်တေအာင္ထည္႔သြင္းေရးစပ္ခဲ႔တဲ႔အတြက္
အင္မတန္မွလြမ္းစရာေကာင္းတဲ႔သီခ်င္းေလးျဖစ္လာခဲ႔ရပါတယ္။
ေရွးကဗ်ာမ်ားကေန သီခ်င္းၾကီးျဖစ္သြားတဲ႔ ကဗ်ာေတြကေတာ႔ အမ်ားၾကီးရွိခဲ႔ပါတယ္။
ျပင္စည္မင္းသားတုိ႔ ျမ၀တီမင္းၾကီးဦးစတုိ႔ နန္းမေတာ္မျမေလးတုိ႔ လွဳိင္ထိပ္ေခါင္တင္တုိ႔ေရးခဲ႔တဲ႔ကဗ်ာေတြက
ေနသီခ်င္းၾကီးေတြျဖစ္သြားပါတယ္။
ဒီဘက္ေခတ္ကာလေပၚသီခ်င္းအျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားတဲ႔သီခ်င္းကေတာ႔
၀န္ၾကီးပေဒသရာဇာေရးတဲ႔ထန္းတက္သမားကဗ်ာတပုဒ္လုံးကို စာလုံးတစ္လုံးမွ မျဖဳတ္ဘဲ
အဆုိေတာ္ၾကီးကိုမင္းေနာင္က သီဆုိသြားပါတယ္။
“ရာမရကန္”ေရးဖြဲ႔တဲ႔ ေရႊတုိက္စုိးဦးတုိ႔ရဲ႕ ေတာ္၀င္သဇင္ပန္းဘြဲ႕ျဖစ္တဲ႔
“ဘုန္းႏွင္႔ကံႏွင္႔ေရႊသဇင္” ကို ၀င္းဦးက မူရင္းစာသားအတုိငး္သီဆုိခဲ႔သလုိ
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေနွာင္း မွာ စုံနံသာျမိဳင္ငုိခ်ငး္ကုိေရးဖြဲ႕ခဲ႔သူ ဦးေၾကာ႔ရဲ႕ကဗ်ာတပုဒ္ျဖစ္တဲ႔
“ပိေတာက္ေရႊ၀ါ”ဆိုတဲ႔သီခ်င္းကုိလည္း ၾကည္ၾကည္ေဌးက ျပန္လည္သီဆုိခဲ႔ပါတယ္။
ၾကည္ၾကည္ေဌးရဲ႕ ဂရုဏာသက္စရာေကာင္းတဲ႔အသံေလးနဲ႔အင္မတန္မွလုိက္ဖက္တဲ႔သီခ်င္းေလးျဖစ္တဲ႔အျပင္
အလြန္ဘဲလြမ္းစရာေကာင္းတဲ႔သီခ်ငး္ေလးလဲျဖစ္ပါတယ္။
မူရင္းစာသားအတုိငး္ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

“ပိေတာက္ေရႊ၀ါ”
လတန္ခူးေပမုိ႔ အလွထူးပါဘိ
ျမျမဖူးရယ္တဲ႔ခုိင္ေရႊ၀ါ။
တကယ္တမ္းသာျဖင္႔ ဘယ္ပနး္ေသာ္စံမတူဘူ႔
နႏၵမူ ဖန္ကူထိပ္မွာလ ပေစၥကာေခြ်းေတာ္သိပ္ရတယ္
ဧရိပ္ဆာယာ။
တႏွစ္တြင္သည္တလေပပ
တလတြင္တရက္ထဲ
ခက္ခဲတဲ႔ရက္ ဗုဒၶါ
ပြင္႔ရွာၾကစုံျမဳိင္တြင္း။
ျမဴမင္းလြင္ထန္ ၾကဴသင္းတာခ်ိန္ယံမေတာ႔
ေရႊ၀တ္ဆံငုံတံေညွာက္ကယ္ႏွင္႔
ခါသၾကၤန္ ဂိမွာန္ေရာက္ျပန္ေတာ႔
သိန္သေရထိန္ေ၀လုိ႔ေတာက္တဲ႔ျပင္
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္သင္းပါဘိ
ဆန္းသေလာက္မလင္းနုိင္ဘူး ပန္းပိေတာက္မင္း။

“ဘုနး္ႏွင္႔ကံႏွင္႔ေရႊသဇင္”

စိမ္႔ၾကီးျမဳိင္ၾကီးရိပ္ၾကီးေတာေတာင္
ေနေရာင္မခံပန္းပ်ံပင္ဆင္႔
ေျမႏွင္႔ရန္ဖက္ ခက္လက္စိမ္းျမ
မုိးမခဘူး။
ေႏြလသန္ေပါက္ ယဥ္ခ်ိန္ေရာက္ခါမွ
ႏွင္းေသာက္ကယ္ရႊင္ရႊင္
ပြင္႔ဖူးေတြဆင္ၾကသည္။
ေရႊပင္ဆင္႔ ေငြပင္ဆင္႔
ပတၱျမားပင္ဆင္႔ ဂမုန္းအင္အဖက္
ေဆာင္းစက္ရိပ္ခုိ ေရတြက္လုိ႔ဆုိေတာ႔မည္။
လက္တံတုိတမည္ လက္တံရွည္ႏွင္႔
ေနေရာင္ျခည္ လေရာင္၀ါ
မုိးလုံးျပာ မုိးလုံးမူိင္း
ပုလဲဆုိင္း ပုလဲႏွစ္
ခ်စ္စရာ႔လိပ္ျပာေတာင္
နီလာေရာင္ ေတာင္လုံးျမဳိင္
သုံးပြင္႔ဆုိင္ခုိင္လုံးဆန္း
ပင္လုံးလန္း ႏြဲ႔တန္းယိမ္း
ညွာတံစိ္မ္းမ်ားတုိ႔
ေလသိမ္းတိုင္းလွ ကိႏၷရီကသည္႔ႏွယ္
တခ်ဳိ႔က နီျပာျပာ တခ်ဳိ႔ကျဖဴ၀ါ၀ါ
တခ်ဳိ႕မွာခ်ိပ္ပြင္႔ တခ်ဳိ႕မွာပန္းရင္႔လုိ႔
ပင္ဆင္႔ပန္းပ်ံ ဘြဲ႔မည္ရည္ခံခ်င္းတြင္
ေ၀ယန္နန္းျမင္႔ ပင္တုိင္းတင္႔မုိ႔
ျမဳိ႔၀န္မင္းစာ လိပ္မပါဘဲႏွင္႔
ကြယ္ရာေစ်းျပင္ ေရာင္းလုိ႔မ်ားျမင္မလား
ေသခ်င္ေသ ရွင္ခ်င္ရွင္
အင္မတန ္႔အင္မတန္
ရာဇ၀တ္ေတာ္ခံရမည္
ျမတ္ပန္ေတာ္ပန္းခုိင္လုံးလန္းကို
ဟုိေလာင္းပန္းပြင္႔ ဘယ္ဂုဏ္ေၾကာင္႔၀င္႔မလဲ
ဘုန္းႏွင္႔ကံႏွင္႔ေရႊသဇင္။
(ရာမရကန္မွေကာက္ႏုတ္ခ်က္-ေရႊတုိက္စုိးဦးတုိး)

ေရွးကဗ်ာမ်ားကို ကူးယူေဖာ္ထုတ္ျခင္း
ကိုေပါက္လက္ေဆာင္အေတြးပါးပါးေလး။

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1610 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။