အရွင္ဘုရားရဲ႕ ဘုန္းၾကီး၊ ေငြ၊ နိဗၺာန္၊ ကား ဆိုတဲ့ Post ကိုဖတ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆႏၵကို ဖြင့္ေျပာခ်င္လို႕ ဒီ Post ကို တင္လုိက္တာပါ။ တပည့္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တေယာက္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ တိုင္းျပည္မွာေန ဗုဒၶဘာသာ မိဘႏွစ္ပါးက ေမြးဖြားလာလို႕ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ တပည့္ ေတာ္က ဘာသာတရားနဲ႕ပတ္သက္ရင္ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြကို ကိုယ့္ၪာဏ္မီ သေလာက္ ကိုယ္ စဥ္းစားျပီး လက္ခံပါတယ္။ ဒါဟာလဲ ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမ မင္းေတြကို ဆံုးမတဲ့ စကားေတြကို သေဘာက်လို႕ပါ။ က်မ္းဂန္က ဒီလိုဆိုတယ္ ဆိုျပီးလဲလက္မခံဖို႕၊ ကိုယ့္ဆရာသမားေတြက ဒီလိုဆိုတယ္ဆိုျပီးလဲ လက္မခံဖို႕ ၊ ကိုယ့္မိဘ၊ ဘုိးဘြား ေတြ လက္ထက္ကတည္းက ဒီလိုပဲဆိုျပီးလဲ လက္မခံဖို႕၊ ကိုယ့္ၪာဏ္နဲ႕ကိုယ္ စဥ္းစား ျပီး လက္ခံဖို႕ ေျပာၾကားခဲ့တာကို သိပ္သေဘာက်ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ေရးတာေတြက ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ အတိုင္းတိတိက်က် ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ ေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္နားလည္တာကေတာ့ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အလယ္ အလတ္လမ္းစဥ္ (မစၩိမ ပဋိပဋာနည္း) ကိုလဲ သေဘာက်ပါတယ္။ သစၥာ ေလးပါး တရား ဆိုတာကိုလဲ အမွန္တရားေတြပဲလို႕ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခါတရံမွာ ေတာ့ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာဟာ အဆိုးျမင္၀ါဒ ( Negative Thinking ) မ်ား ျဖစ္ေနမလား လို႕ သံုးသပ္မိတဲ့ အခါမ်ိဳးလဲရွိပါတယ္။ အေကာင္းျမင္၀ါဒ ( Positive Thinking ) နဲ႕ ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေလာကၾကီးက တမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားမွာေပါ့ေလ။ ေလာကီမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသူေတြ ေျပာေလ့ေျပာထရွိတဲ့ စကားေလးတခြန္း လိုပါပဲ။ …..“ေလာကၾကီး က ေနတတ္ရင္ ေက်နပ္စရာပါ” ….. တဲ့။

ထားလိုက္ပါေတာ့….။ ဆိုလိုရင္းက တပည့္ေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာကို မိရိုးဖလာ ဆိုတာထက္ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ေလာကီမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းတရား ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ အယူအဆ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ နဲ႕ နည္းလမ္းေတြကို မိမိကိုယ္တိုင္ ယံုၾကည္သက္၀င္ သေဘာက်လို႕ ဘာသာတရားအျဖစ္နဲ႕ ကိုးကြယ္သူပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ကိေလသာေတြ ကင္းစင္တဲ့ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္မႈကို ၾကည္ညိဳတဲ့အတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ရွိခိုးပါတယ္။ ဦးခ်ပါ တယ္။ ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ ေလာကီကို စြန္႕လႊတ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ ျပင္းျပင္းျပျပ မရွိ ေသးလို႕ က်င့္ၾကံ၊ အားထုတ္မႈ မျပဳေပမယ့္ ဗုဒၶရဲ႕ လမ္းစဥ္ကို အင္မတန္ ၾကိဳက္ ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ေလာကီမွာ က်င္လည္ေနသ၍လည္း ကာလာမ မင္းေတြကုိ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့အတိုင္း ျပဳမူက်င့္ၾကံပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈေတြထဲက တပည့္ေတာ္ အၾကိဳက္ဆံုးပါပဲ။ အျခားေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြလဲ တပည့္ေတာ္လိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အထူးထူးေသာ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ရည္မွန္းလို႕သာလွ်င္ ရွိခိုး၊ ဦးခ် ၾကတယ္၊ ဘာသာတရား အျဖစ္ ကိုးကြယ္ၾကတယ္လို႕ ထင္ပါ တယ္။

အရွင္ဘုရားရဲ႕ Post ထဲမွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို နိဗၺာန္ေရွးရႈတဲ့ ရဟန္း ၊သံဃာ ေတာ္ေတြနဲ႕ ၊ ပရဟိတ အက်ိဳးေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေနတဲ့ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြ ဆိုျပီး ခြဲျခားျမင္ဖို႕ ေရးသားထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ရွိခိုး၊ ဦးခ် ကိုးကြယ္ေနၾကတာေတြဟာ ေလာကီမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းတရား (ေလာကုတၲရာ တရား) ေတြ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ သားေတာ္ ေတြအျဖစ္ လက္ခံသတ္မွတ္လို႕ ကိုးကြယ္ေနၾကတာပါ။ ဒီေတာ့ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ခံရတဲ့ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႕လည္း ကိုးကြယ္ျခင္း ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႕ ထိုက္တန္ေအာင္၊ ရွိခိုး၊ ဦးခ်၊ ကန္ေတာ့ျခင္း ဆိုတာေတြခံထိုက္ေအာင္ သီလ၊ သမာဓိ ၊ ပညာေတြ ျပည့္စံုသင့္တယ္လို႕ တပည့္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ မိမိ ကိုးကြယ္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြကို သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ေတြနဲ႕ျပည့္စံုေနေစခ်င္တာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရဲ႕ ဆႏၵပါ။ ေနာက္တခု သာသနာ့ေဘာင္၀င္တယ္ ဆိုတာမွာလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ အာဂႏၲဳ ရဟန္းကလြဲလို႕ အျခား ေသာ ရဟန္းေတြသည္ ေလာကီကို တကယ္စြန္႕ခြါႏိုင္မွ ရဟန္း၀တ္သင့္တယ္လို႕ တပည့္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ ေလာကီကိုစြန္႕လႊတ္လိုတဲ့ စိတ္ရင္း အခံ ရွိသည့္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား မ်က္ေမွာက္ျပဳ၊ ေရွးရႈခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္ လမ္းစဥ္ကို က်င့္ၾကံ အားထုတ္ျခင္း ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ ေလာကီကို အမွန္တကယ္ မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ လွ်င္ ရဟန္းမ၀တ္သင့္ဟု တပည့္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ ၀တ္လိုလွ်င္လည္း အာဂႏၲဳသာ ၀တ္သင့္ပါတယ္။ သာသနာ႕ေဘာင္ မ၀င္ပဲလဲ ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမ ေတြလိုက္နာရင္း လူမႈေကာင္းက်ိဳး၊ ေလာက ေကာင္းက်ိဳးေတြေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုနည္္း ျဖင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ မြန္ျမတ္သန္႕စင္မႈကို ေဖၚေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။

ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႕ ေခတ္ေတြ၊ စနစ္ေတြ အေျခအေနေတြအရ ေလာကီကိုစြန္႕ခြာဖို႕ လူမနီး သူမနီး၊ ေတာထဲ၊ ေတာင္ထဲမွာ တရားက်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ မျပဳႏိုင္ရင္ေတာင္မွ ဖုန္းတို႕၊ ကားတို႕၊ သံုးထပ္တိုက္ ေက်ာင္းေဆာင္တို႕ဆိုတဲ့ ေလာကစည္းစိမ္ေတြအေပၚမွာ မသိစိတ္နဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သိစိတ္နဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ မသာယာသင့္ဘူး၊ မတက္မက္သင့္ဘူး လို႕ တပည့္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေလာကီစည္းစိမ္ေတြပါ။ တပည့္၊ ဒါယိကာေတြက ၾကည္ညိဳလို႕၊ သဒၵါတရားပြားမ်ားျပီး လႈဒါန္းလို႕ လက္ခံရတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ဆိုတာကို နဲနိုင္သမွ် နဲေအာင္ ေရာင့္ရဲႏိုင္သင့္တယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ လိုအပ္ခ်က္နည္းေအာင္ ဆိုတာမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းျခင္းဆိုတဲ့နည္းနဲ႕ နဲေအာင္ေဆာင္ရြက္တာ မဟုတ္ပဲ မလိုအပ္ဘူးဆိုတဲ့နည္းနဲ႕ နဲေအာင္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ကို တပည့္ေတာ္ဆိုလိုတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္မွ ၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမၾကီးတို႕ ၊ အနာထပိဏ္ သူေဌးတို႕ ေဆာက္လုပ္လႈဒါန္းတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ေတြကို လက္ခံျပီး ေက်ာင္းေတာ္ေတြမွာ သတင္းသံုးခဲ့ေသးတာပဲေလ။ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္ေတြ လႈဒါန္းမႈကိုလက္ခံတာ ဘာမွ်မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလႈဒါန္းမႈ ေတြကို လက္ခံတဲ့ အခ်ိန္မွာ အာသေ၀ါတရားေတြကုန္ခန္း၊ ကိေလသာေတြကင္းစင္၊ တက္မက္မႈတဏွာေတြ မရွိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာမွ လႈဒါန္းသူေတြ အက်ိဳးငွာ လက္ခံ ခဲ့တာပါ။ တရားရွာဖို႕ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက လက္ရွိစံစားေနရတဲ့ ထီးနန္းစည္းစိမ္၊ ဇနီး၊ သား သံေယာဇဥ္ေတြ ျဖတ္ျပီး တရားရွာခဲ့တာပါ။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သားေတာ္ အျဖစ္ခံယူထားတဲ့၊ အသိအမွတ္ျပဳထားၾကတဲ့ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္ေတြ အေနနဲ႕လဲ ေလာကီစည္းစိမ္ေတြ စြန္႕လႊတ္ျပီး တရားရွာေနတာလား၊ တရားရွာဖို႕အတြက္ ေလာကီစည္းစိမ္ေတြ ၀န္းရံ ပံ့ပိုး ေနရသလို ျဖစ္ေနသလား ဆိုတာေတာ့ သတိထား ဆင္ျခင္တာေကာင္းတယ္ လို႕ထင္ပါတယ္ဘုရာ့။

About researcher

has written 11 post in this Website..