ၾကိဳးၾကာငွက္တို႔ ကြန္ေတာ္နွင့္ေဝးရာသို႔ ပ်ံသန္းသြားၾကသည္။
ခရမ္းႏုေရာင္ညသည္ ကြ်န္ေတာ္ရွိရာသို႔ အေဝးတစ္ေနရာမွ ပ်ံသန္းလာသည္။
ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ထိုင္ေနျခင္း၊ ရပ္ေနျခင္း၊ သြားေနျခင္းအားလံုးသည္ အတည္မက်။ တစ္ေနရာတြင္ မိနစ္အနည္းငယ္ ထိုင္ေနျဖစ္သည္။ ထိုေနရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္မရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ေလွ်ာက္သြားေနမိျပန္သည္။ သြားေနျခင္းမ်ားတြင္လည္း ကြ်န္ေတာ္မရွိျပန္။ မိတ္ေဆြမ်ားၾကားသို႔ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားခဲေသာ္လည္း မိတ္ေဆြမ်ားနွင့္အတူ ကြ်န္ေတာ္မရွိ။ မိတ္ေဆြမ်ားနွင့္မေတြ႔ဆံု။ စၾကဝဠာထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ရွိေနေၾကာင္းေသခ်ာေသးရဲ့လား။
သူမ၏ ေန႔လည္ခင္းသတင္းမုန္တိုင္းျပင္းအားသည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အား ရွင္ကြဲကြဲေစခဲ့သည္။ မိသားစု၏ ညေနစာထမင္းစားပြဲသည္ တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ကပ္ေနသည္။ ဟင္းဂ်ီးမ်ားေသာ ညီမေလး၏ စကားသံမ်ားကို မၾကားရ။ အစာေတာင္းေနက် ပူစီေလးေတြလည္း အစာမေတာင္း (ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါသည္။ ေၾကာင္ကေလးေတြရဲ့ အစာေတာင္းသံေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့္အာရံု ပိုမို ရွဳပ္ေထြးသြားမွာကို စိုးရိမ္ေန၍ ထမင္းဝိုင္းမစမီကပင္ အေမက ၾကိဳတင္အစာေကြ်းခဲ့ဟန္တူပါသည္။) အမွန္မွာ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေၾကာင္ကေလး ေတြကို အျမဲတမ္း အစာေကြ်းေနက်၊ ေၾကာင္ကေလးေတြကို ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္သည္၊
ေၾကာင္ကေလးေတြ စားဖို႔ဆိုလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္စားသည္ထက္ပင္ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပင္ေကြ်းေနက်၊ အခုေတာ့ သူတို႔လည္း ေစာေစာစီးစီးစားလို႔ဝေတာ့ အခါတိုင္းလို ကြ်န္ေတာ့္အနားမွာ အစာမေတာင္းေတာ့။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ပူစီကေလးေတြအတြက္ စိတ္ထိခိုက္ေနမိျပန္သည္။
ပူစီကေလးေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္း လက္ထဲမွာ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေသာ ထမင္းလုတ္ကို မစားရေသးမွန္း သတိရသည္။ ထမင္းတလုတ္ကို အစာအိမ္ထဲေရာက္ေအာင္ မည္သို႔စားရမည္ကို ၾကိဳးစားရျပန္သည္။ ထမင္းတလုတ္ကိုအစာအိမ္ထဲေရာက္သြားဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္စားေနသည့္အခ်ိန္သည္ သဘာဝမက်စြာ ၾကာျမင့္ေနခဲ့သည္။ အရသာကို လွ်ာကသိသည္။ သိစိတ္က သိသည္။ ကြ်န္ေတာ့္တြင့္လွ်ာမရွိ၊ သိစိတ္မရွိ။ ထမင္းဝိုင္းက ထလာေတာ့ ထမင္းပန္းကန္ထဲမွာ ပထမအၾကိမ္ ထည့္ထားေသာ ထမင္းနွင့္ဟင္းမ်ား ဖရိုဖရဲက်န္ရစ္ခဲ့သည္။
အိမ္ေရွ႔ခံုတန္းလ်ားကေလးေပၚမွာ ထိုင္ေနမိသည္။ ေနေရာင္သည္ အေနာက္ဘက္ေတာင္ကုန္းမ်ား၏ ေနာက္ေက်ာသို႔
ေရာက္သြားျပီျဖစ္ေၾကာင္း သရက္ပင္ထိပ္ဖ်ားမ်ားမွတဆင့္သိလိုက္ရသည္။ သရက္ပင္၊ ေရွာက္ပန္းပင္၊ ကြမ္းသီးပင္၊ ကံ့ေကာ္ပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြနဲ႔ သာယာလွပတဲ့ရြာကေလးေရ….၊ အခုေတာ့ ကိုယ္မရွိေတာ့ဘူးေနာ္။ ျပဳစားတတ္ေသာအတတ္၊ မူးယစ္ေဆးဝါး၊ အခ်စ္၊ အဆိပ္၊ အမုန္း၊ လိပ္ျပာ၊ ပန္းပြင့္ ထိုအရာမ်ားအားလံုး သူမ မဟုတ္ပါ။ သူမသည္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူမသည္ ကြ်န္ေတာ္မဟုတ္၊ ကြ်န္ေတာ္သည္ သူမျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကြ်န္ေတာ္သာျဖစ္၍ သူမသည္ ကြ်န္ေတာ္မျဖစ္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ့အေနနွင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ မည္သို႔ ၾကိဳးစားရမည္မသိေသာေၾကာင့္ ထိုင္ေနရာမွ ထျဖစ္ျပန္သည္။
အိမ္ေနာက္ေဖးရွိ မုံညင္းခင္းကို ျဖတ္၍ ေျမပဲခင္းရွိရာသို႔ ေလွ်ာက္လာမိသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေဖြရန္ မဟုတ္ပါ။
ေျမပဲခင္းဆီသို႔ လာခဲျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ညီညီညာညာ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ ေျမပဲပင္တန္းမ်ားသည္ ကြန္ေတာ့္ရင္ထဲသို႔
ျမားအစင္းေပါင္းမ်ားစြာ အျဖစ္ စိုက္ဝင္သြားသည္။ သူမနွင့္ ေတြ႔ေနျပန္ပါျပီ။ သူမသည္ ကြ်န္ေတာ္ဘဝ၏ လယ္ယာေျမတြင္ စနစ္တက်ထြန္ယက္ ရွာေဖြခဲ့သည္ပဲ။ ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ့္ေျမပဲခင္းရဲ့အလယ္မွာ ေဆာက္ထားတဲ့ ေကာက္ရိုးအံုတဲကေလးသို႔ သြားေနမိျပန္သည္။
မိုးေနွာင္းရက္ပိုင္း….။
ေျမပဲခင္းကေလးကို ေျမပဲခ်တုန္းကေတာ့ သူမလာေရာက္ ကူညီခဲ့ေသးသည္။ သူမ၏ လက္ဖဝါးဘက္ လက္ေခ်ာင္း အရင္းပိုင္းကေလးမ်ား အသားမာတက္ေနေၾကာင္း ျမင္ခဲ့ရသည္။ သူမစိုက္ခ်ခဲ့ေသာ ေျမပဲခင္း၏ ေနရာမ်ားသည္ အစိတ္အက်ဲ ညီညာလြန္းသည္။ သူမရဲ့ သြားကေလးေတြလိုပါပဲေလ…..။
ေျမာက္ျပန္ေလမ်ား အသံျမည္စြာ တိုက္ခတ္ေနၾကသည္။ ေမွာင္ရီပ်ိဳးေနေသာ ကြင္းျပင္ကို မ်က္ေမွာင္ကုပ္ၾကည့္ရင္း အခင္းထဲမွ ျမစ္ကမ္းပါးဆီ ထြက္ခဲ့သည္။ သူမ ေရခ်ိဳးေနက် ေရဆိပ္ကေလးရဲ့ ကမ္းပါးရင္းအထိ ဆင္းျပီး ေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ယက္ကန္ယက္ကန္နွင့္ ေရစပ္ကို သြားေနမိသည္။
”ဒုတ္”ဆိုေသာ အသံနွင့္မေရွးမေနွာင္း ”အား”ဟု ခပ္အုပ္အုပ္ ေအာ္လိုက္မိသည္။ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေရွ႔သို႔ ယိုင္သြားသည္။ လက္ႏွစ္ဖက္က သစ္တံုးတစ္တံုးေပၚသို႔ ေထာက္လ်က္သား ျဖစ္ေနသည္။ ေသာင္ျပင္အလယ္တြင္ ေသာင္တင္ေနေသာ ကြ်န္းတံုးၾကီးျဖစ္သည္။ နာက်င္သြားေသာ ေျခေထာက္ေၾကာင့္ကြ်န္းတံုးေပၚတက္ထိုင္မိသည္။ ကြ်န္းတံုးပတ္ဝန္းက်င္မွာေတာ့ လသာေသာရက္မ်ားတြင္ ကေလးမ်ားလာျပီး ေပါင္းတင္းဖုတ္စားထားေသာေၾကာင့္ မီးေသြးခဲမ်ားနွင့္ ျပာမ်ား ရွဳပ္ပြေနသည္။ မီးေသြးခဲတစ္ခဲကို ေကာက္၍ ကြ်န္းတံုးေပၚ ေလွ်ာက္ျခစ္ေနမိသည္။
မၾကည္ျပာ….
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ သူမနာမည္ကို ေရးျခစ္မိသြားသည္။ ေနာက္ေတာ့ လက္ထဲမွမီးေသြး ကုန္သည္အထိ
သူမနာမည္ကို ေရးျခစ္ေနမိျပန္သည္။ ျမစ္ျပင္ဘက္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေမွာင္ထုက ၾကယ္ပြင့္မ်ားအလင္းထက္ အားေကာင္းေနဆဲပင္။ ကြ်န္ေတာ့္ အတြက္ အေဖာ္ဆိုလို႔ ေသာင္ျပင္အလယ္မွာ ကြ်န္းတံုးၾကီးရွိေနဦးမည္။ ကြန္ေတာ္ကေရာ မိုးရာသီ မေရာက္မီမွာပဲ ေရစုန္ေမ်ာရမည္လား။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညတုန္းကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္နွင့္သူမသည္ ကြ်န္းတံုးေပၚမွာ ခဏတာမွ် ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ ခ်ိန္းေတြ႔ခဲ့ၾကေသးသည္။
သည္ေသာင္ျပင္ၾကီးထဲက သဲမွဳန္ကေလးေတြရဲ့ အေရအတြက္ထက္ ကိုျမင့္ေအာင္ကို ခ်စ္တဲ့အခ်စ္က ပိုမွာပါ၊၊ သူမ၏ တိုးညင္းခြ်ဲႏြဲ႔လြန္းေသာ တေယာသံကဲ့သို႔ စကားလံုးကေလးမ်ားသည္ ဟိုမွာဘက္ကမ္းရွိ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းမ်ားဆီမွ
ေရျပင္ကို ျဖတ္၍ ပ်ံသန္းလာၾကသည္။
ေၾသာ္…မၾကည္ျပာရယ္၊ မိုးေတြသည္းလြန္းလို႔ ေနာက္က်ိေနတဲ့ျမစ္ေရစီးနဲ႔မ်ား ေမ်ာပါသြားျပီလား။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ညကို ႏွစ္သက္သလို သူမသည္လည္း ညကိုနွစ္သက္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ေန႔ရဲ့ အလင္းေရာင္ေအာက္မွာ လူအမ်ားစုဟာ အပူဒဏ္နဲ႔ မျငိမ္းခ်မ္းနိုင္ေပမယ့္ ညရဲ့အေမွာင္ ေအာက္မွာေတာ့ လူအမ်ားစုဟာ ျငိမ္းခ်မ္းနိုင္ၾကတယ္။ တူညီတဲ့အလင္းေရာင္နဲ႔ညဟာ ေလးနက္တည္ျငိမ္တဲ့ အေတြးေတြကို ေမြးဖြားေပးတတ္တယ္။ ညရဲ့ေျခေထာက္ေတြဟာ နူးည့ံစြာ လွမ္းေရြ႔ေနၾကတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ အမွန္တရားဟာ ညေပါ့။ အခုေတာ့ ညဟာ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါျပီ။ သူမသည္ ညကို နွစ္သက္သည့္အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ့္အၾကိဳက္ လိုက္ ေျပာခဲ့မွန္း သိခဲ့ရျပီ။ သို႔ေသာ္ညသည္ သူမမဟုတ္။ ရုိင္းစိုင္းေသာ ျမစ္ေရ၏ ေျခသံမ်ားကို မုန္းတီးရင္း ညသည္ ခရီးသြားေနသည္။
ေလွတစ္စင္းျဖင့္ ျမစ္တဖက္ကမ္းသို႔ ကူးခဲ့၏။ တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ ကြ်န္ေတာ့္ငယ္ေပါင္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ရွိသည္။ ထိုသူငယ္ခ်င္းသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ လယ္ေစာင့္တဲေပၚ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနမွာေသခ်ာသည္။
တက္သံမၾကားရေအာင္ ေလွကို ႏူးည့ံစြာ ေလွာ္လာသည္။ ေလွကေလးက ေပါ့ေပါ့ပါးပါးမို႔ တစ္ေယာက္တည္းေပမယ့္ မပင္ပန္း၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔က ဒီေနရာက ဒီျမစ္ကို ဘယ္အခ်ိန္ျဖတ္ကူးကူး လမ္းမွားစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဒီပတ္ဝန္းက်င္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ့္ ဇာတိေဒသ၊ နွစ္ေပါင္းနွစ္ဆယ္ ျဖတ္သန္းၾကီးျပင္းခဲ့ရာပဲ။
ေျမာက္ျပန္ေလမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္နွင့္ ေလွကေလးကို ေဒါသၾကီးစြာ ျဖတ္ေက်ာ္ေနၾကသည္။ တဖက္ကမ္းေရာက္ေတာ့ စီးလာေသာ ေလွကို ေရစီးတြင္ ေမွ်ာပစ္လိုက္သည္။ ေျမြပါးကင္းပါး စိတ္ခ်ရေအာင္ ေလွာ္တက္ကို ယူခဲ့ရန္ ေတြးမိေသာ္လည္း ေလွာ္တက္ကို ေလွဝမ္းထဲတြင္ လွမ္းပစ္ထည့္လိုက္မိသည္။ ေလွဝမ္းထဲ တက္က်သံသည္ လူေျခတိတ္ေနေသာ ညထဲတြင္ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ဆူညံသြားသည္။
`သြားခ်င္ရာသြား၊ ေမ်ာခ်င္ရာေမ်ာေပေရာ့ မၾကည္ျပာ…..ေရ`
ကြ်န္ေတာ့္အေနနွင့္ ရြာရွိရာတဖက္ကမ္းသို႔ ေျခဦး မလွည့္ခ်င္ေတာ့၊ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေနခဲ့ေသာ ရြာကေလးသည္ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ကို မေခ်ာ့ျမဴနိုင္ေတာ့။ ကမ္းပါးေပၚေရာက္ေတာ့ ပထမဦးစြာ ေျမပဲခင္းမ်ားကို ျဖတ္ရသည္။ ည၏အသံသည္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ
တိတ္ဆိတ္ေနသည္ဟု ေတြးထင္ခဲ့ျခင္းသည္ မွာယြင္းစျပဳလာသည္။ ေျမြတြန္သံမ်ားကို ၾကားရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေၾကာက္ဆံုးသတၱဝါမ်ားထဲတြင္ ေျမြဆိုးမ်ား အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ေျမြဆိုးမ်ားသည္ အေသေကာင္ကဲ့သို႔ ျငိမ္ဝပ္စြာ ေခြေနတတ္သလို ျမားကဲ့သို႔ လ်င္ျမန္စြာ ေပါက္သတ္နုိင္သည္။ အဆိပ္မရွိေသာ ေတာေျမြၾကီးမ်ားပင္လွ်င္ သတၱဝါမ်ားကို ညိွဳ႔ယူဖမ္းစားနိုင္သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္မွစ၍ ေျမြကိုေၾကာက္ရြံ႔ၾကီးစြာ ေၾကာက္ရြံ႔ခဲ့သည္။
ေျမြအေသမ်ားကိုပင္ ကိုင္မၾကည့္ခဲ့။ အခု လယ္ကြင္းမ်ားဆီမွ ေျမြတြန္သံမ်ားကို ၾကားေနရသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေျမြမ်ားကို မေၾကာက္ေတာ့ပါ။ ေျမြမ်ား၏ ဘုရင္မ မၾကည္ျပာသည္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ညွိဳ႔ယူဝါးျမိဳခဲ့သည္။
တုန္းခနဲေသေစနုိင္ေသာ အဆိပ္မ်ားျဖင့္ လွ်ပ္တျပတ္ ေပါက္သတ္ခဲ့သည္။ ရက္စက္လွပတဲ့ ေျမြဘုရင္မ မၾကည္ျပာရယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ခုန္သံေတြ အဆိပ္တက္ခဲ့ရျပီပဲ။
အေတြးအာရံုကို အေမွာင္ထဲသို႔ စူးစိုက္ရင္း တိုးဝင္လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ေခ်(ဂ်ီ)ေဟာက္သံမ်ားကို က်ယ္ေလာင္စြာၾကားရသည္။ ေတာင္ေၾကာတဖက္ဆီမွ က်ားဟိန္းသံမ်ားကို တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ပဲ့တင္ၾကားရသည္။
ကံအလြန္ဆိုးလွ်င္ေတာ့ ရက္စက္စြာ တိုက္ခိုက္တတ္ေသာ ေတာဝက္မ်ားနွင့္ပင္ကြ်န္ေတာ္ရင္ဆိုင္ရကိန္းရွိပါသည္။ ေတာဝက္မ်ား၏ အစာျဖစ္ေသာ စပါးမွည့္ခါစ အခ်ိန္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္သိသည္။ ကံတရားေပါ့ မၾကည္ျပာ၊ အရွံဳးေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရခ်ိန္မွာ ကာယကံရွင္အတြက္ ေနာက္ဆံုးရိုးမယ္ဖြဲ႔ ညည္းခ်င္းဟာ ကံတရားပဲ ရွိေတာ့တယ္မဟုတ္လား။ သစ္ပင္အျမင့္ၾကီးမ်ားေပၚမွ ညဥ့္ငွက္ေအာ္သံမ်ား က်ယ္ေလာင္စြာ ျမည္ဟီးသြားသည္။ ေဘးဘီဝန္းက်င္ကို ၾကည့္လိုက္မွ သခၤ်ိဳင္းကုန္းကို စဝင္ေနမွန္း သိရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းရြာကေလး၏ သခၤ်ိဳင္းကုန္းျဖစ္၏။ ေတာသူေတာင္သား ဆင္းရဲသားတုိ႔၏ရြာျဖစ္၍ သခၤ်ိဳင္းကုန္းတြင္ အုတ္ဂူမ်ားမ်ား မရွိပါ။
တခုတည္းေသာ ျပာသာဒ္ အုတ္ဂူမွာ မနွစ္က ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး၏ အုတ္ဂူျဖစ္သည္။ ဝန္းက်င္ထဲတြင္ ဝိညာဥ္မ်ား ေရြလ်ားေနသည္ဟု စိတ္ကထင္ေနျပန္သည္။ သူမ ဝိညာဥ္ေတြ မပါဘူးလား။ သူမဝိညာဥ္က ခႏၶာႏွင့္အတူ ရွိေနတုန္းပဲ မဟုတ္လား။ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ့္အနားမွာ သူမ ရွိေနလွ်င္ ေက်နပ္ေနမိမလား။ ဒါေပမဲ့ေလ အခုအခ်ိန္ဆို မၾကည္ျပာ….
ကြ်န္ေတာ့္ေျခေထာက္မ်ားသည္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ေျမၾကီးခဲမ်ားေပၚသို႔ နင္းမိ၏။ မၾကာေသးေသာ ရက္အတြင္းက သျဂိဳဟ္သြားေသာ အသုဘ ျဖစ္နုိင္သည္။ ဘယ္သူမ်ားေသတာပါလိမ့္၊ အိမ္ေျခ နည္းပါးလြန္းေသာ ရြာကေလးတြင္ လူတစ္ေယာက္ဆံုးပါးလွ်င္ တရြာလံုးသိၾကသည္။ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ထူထပ္ေသာ ေဒသျဖစ္ျပီး ေတာေတာင္ထူထပ္ေသာေၾကာင့္ လူဦးေရသိပ္မရွိ၊ လူဦးေရေလ်ာ့သြားမွာကိုပင္ စိုးရိမ္ေနရသည္။ အခု ေျမပံုပိုင္ရွင္ဟာလည္း ကြ်န္ေတာ့္အသိထဲက တေယာက္ေယာက္ပဲျဖစ္မွာပါ။
ေခါင္ဖ်ားခက္ခဲလွတဲ့ ရြာကေလးေရ၊ အျပင္ဘက္တစ္ေနရာမွာရွိတဲ့ လယ္ေစာင့္တဲကေလးဆီကို ငါလာေနပါရဲ့ကြယ္။
သခၤ်ိဳင္းကုန္းအျပင္ဘက္ေရာက္ေတာ့ လျပည့္ေက်ာ္ည၏ လျခမ္းသည္ အေရွ႔ဘက္အရပ္မွ ခရီးစခဲ့ျပီး နွင္းမွဳန္မ်ား ၾကားမွ ရွည္ေမ်ာေမ်ာအရိပ္သည္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ့တခုတည္းေသာ အေဖာ္ျဖစ္ေနခဲ့သည္။
မနွစ္တုန္းက သည္ရြာကေလးကို အေဖာ္စံုစံုလင္လင္ျဖင့္ ေရာက္ခဲ့သည္။ ရြာကေလးမွ ဘုန္းၾကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူပြဲ ျဖစ္သည္။ ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲေတာ္သို႔ သူမလည္းလာသျဖင့္ ရင္ထဲတြင္ ၾကည္နူးေနမိသည္။ သူကလည္း သူ႔အေဖာ္ေတြနွင့္ လိုက္ဖက္တဲ့ ဝတ္စံုနွင့္ သူမ၏ ေက်ာ့ရွင္းသစ္လြင္ေသာအလွကို မ်က္စိေရွ႔မွာ မၾကာခဏ ျမင္ခြင့္ရေနသည့္အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္ေနမိသည္။
အျဖဴဘက္သို႔ ယိမ္းတဲ့သူမရဲ့ လက္ေမာင္းသားေလးေတြဟာ အဝါေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ အကၤ်ီလက္ျပတ္ကေလးနဲ႔ သိပ္လုိက္ဖက္သည္။ နွင္းဆီပြင့္ကေလး ေတြပါတဲ့ အနက္ေရာင္ ခပ္မ်ားမ်ား အိႏၵိယျပည္ျဖစ္ လံုခ်ည္ကေလးဟာ သူမရဲ့ေျခေထာက္ က အျဖဴေရာင္ဖိနပ္ပါးပါးကေလးနဲ႔ သိပ္လုိက္ဖက္လြန္းလွသည္။ သူမဟာ ကြ်န္ေတာ္နွင့္အတူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာကေလးအတြက္ အလွပဆံုး အသည္းနွလံုးတစ္ခု ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းေစခ်င္ခဲ့ပါ။
ရြာေဘးမွာ စီးေနတဲ့ ေတာင္က်ေခ်ာင္းကေလးရဲ့ သဲျပင္ေပၚမွာ သူက အမွတ္တရဓါတ္ပံု ရိုက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ရပ္ၾကည့္ေနမိေသးသည္။ ေရစီးေၾကာင္းေသးေသးေလးေတြဟာ ေကြ႔ေကြ႔ေကာက္ေကာက္နဲ႔ မနီးမေဝးက စိမ္းညိဳ႔ညိဳ႔ေတာင္တန္းထဲကို စီးဝင္သြားပံုကေလးရယ္..။ေရစီးအားေကာင္းတဲ့ ေခ်ာင္းရိုးတေလွ်ာက္ေနရာ ေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ဆန္ဖြပ္ေမာင္းၾကီးေတြရယ္၊ တရုတ္စကားပြင့္ျဖဴျဖဴကေလးတပြင့္ကို ေခါင္းမွာပန္ထားတဲ့ ၾကည္လဲ့လဲ့မ်က္ဝန္းေတြနဲ႔ သူမရယ္..၊ အလွဆံုးျမင္ကြင္းတခုပါ မၾကည္ျပာေရ….။
မေျပးပါနဲ႔ မၾကည္ျပာ။
ေခ်ာင္းရိုးတေလွ်ာက္ သဲျပင္ေပၚမွာ အေဖာ္ေတြနဲ႔အတူ သူမေျပးသြားဟန္ကို ေငးၾကည့္ရင္း ကြ်န္ေတာ့္ရင္ေတြ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ေနခဲ့ေသးသည္။ ေတာင္ကုန္းေပၚက ေစတီကို မၾကည္ျပာတို႔ ဘုရားဖူးသြားၾကသည္။ ဆုေတာင္းခဲ့ပါ မၾကည္ျပာေရ ၊ သံသရာတစ္ဆံုးမဟုတ္ေတာင္မွ ေဟာဒီတသက္ေတာ့ ၾကည္ၾကည္နူးနူးနဲ႔ အတူတူေနၾကရေအာင္လို႔…။
ေတာင္ကုန္းေပၚက ေစတီရင္ျပင္ေပၚမွာ သူမနွင့္ နွစ္ကိုယ္တူထုိင္ျပီး စကားေျပာခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြ ရွိေနခဲ့တယ္။ ရွဳ႔ခင္းေတြကလည္း သိပ္လွတယ္ မၾကည္ျပာရယ္…။ အခုေတာ့ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ အၾကည့္ခ်င္းဆံုရတာကိုပဲ ေက်နပ္ေနရေတာ့မွာေပါ့..။ အေျခအေနေပးခဲ့ရင္ေတာ့ မၾကည္ျပာနဲ႔ အနီးဆံုးေနရာကေလးမွာ အျမဲရွိေနခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ မၾကည္ျပာသြားတဲ့ေနာက္ကို အျမဲတမ္း မလိုက္နိုင္ခဲ့ဘူး။ အခင္းထဲမွာ အလုပ္ဆင္းေနရတဲ့အခါ ေဆာင္းမီးဖိုအတြက္ ေတာထဲကို ထင္းငုတ္ေတြသြားေပါက္တဲ့အခါ ရြာထိပ္က မံုညင္းခင္းထဲ မံုညင္းဖူးသြားခူးတဲ့အခါ အင္းထဲမွာ မရိုးပင္ႏုတ္တဲ့အခါ…. အခါမ်ားစြာေပါ့။
ကြ်န္ေတာ္အခင္းထဲ ဆင္းရာက ျပန္လာလို႔ (ကြ်န္ေတာ့္အိမ္နဲ႔) မနီးမေဝးက သူမရဲ့အိမ္မွာ ဆည္းလည္းသံေလး မၾကားလိုက္ရရင္၊ အရိပ္ကေလးမွ မျမင္လိုက္ရရင္ ကြ်န္ေတာ့္မွာမေနတတ္မထိုင္တတ္ ျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္။ မၾကည္ျပာက ညေနစာထမင္းခ်က္ျပီးတိုင္း သူ႔အဘုိးအိမ္ ဟင္းသြားပို႔ေလ့ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အိမ္ေရွ႔ ခံုတန္းေပၚမွာထုိင္ရင္း မၾကည္ျပာ ျဖတ္အသြားကို ေစာင့္ျပီး ျပံဳးျပေနက်၊ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လူရွင္းတဲ့ အခါမ်ိဳးေတာ့ `ဘာဟင္းေတြလဲ` လို႔ကြ်န္ေတာ္ေမးျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီလိုအခါမ်ိဳးေတာ့ သူမကလည္း `ဟင္းေပါင္း` `ငါးေၾကာ္` `ပဲျပဳတ္` စသည္ျဖင့္
ျပန္ေျဖတတ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြဟာ ကြ်န္ေတာ့္တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းမွဳ႔ထဲက ၾကည္နူးစရာအေကာင္းဆံုး အျဖစ္ေတြဆိုတာ မၾကည္ျပာ မသိခဲ့ရဘူးေနာ္…။
တေန႔ေန႔ ဆိုတဲ့ မေသခ်ာလြန္းတဲ့အခ်ိန္ေတြကို သတ္မွတ္ခဲ့တာကပဲ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ေတြ၊ အမွားေတြေနမွာေပါ့။ ဘယ္လိုလုပ္ ေမ့ရမွာလဲ မၾကည္ျပာေရ..၊ မေန႔တေန႔ကမွ သိခဲ့ၾက၊ ျမင္ခဲ့ၾကတာလည္း မဟုတ္၊ တရြာတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္ငယ္ေပါင္းေတြ၊ နားလည္မွဳမ်ားစြာနဲ႔ ခ်စ္ခဲ့ရသူလို႔ ယံုၾကည္မိ တဲ့သူေတြပဲ။
ခိုင္မာတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို မခ်မွတ္နိုင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ေနာင္တတရားဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခါးသီးမလဲဆိုတာ သူမကိုဘာျပဳလို႔မ်ား သိေစခ်င္ေနမိပါလိမ့္။ အခု အခ်ိန္ထိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ဟာ မၾကည္ျပာ ျဖစ္ေနတုန္းပဲဆိုတာ မဆံုးနုိင္တဲ့အေတြးမ်ားမွ တစ္ဆင့္သိနုိင္ပါတယ္။
သစ္တံုးကို ထြင္း၍ထစ္ထားေသာ ေလွကားမွတစ္ဆင့္ တဲ့ေပၚတက္သြားေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက ေလွကားထိပ္မွ မီးအိမ္ေျမွာက္၍ အ့ံၾသသည့္ အမူအရာျဖင့္ ၾကည့္ေနသည္။
`ျမင့္ေအာင္ ဘာအေရးၾကီးလို႔လဲ`
`ဘာမွ အေရးမၾကီးပါဘူးကြာ။ အိမ္မွာမေနခ်င္တာနဲ႔`
တဲေပၚေရာက္ေတာ့ တဲကျပင္မွ နံရံကိုမွီထိုင္လိုက္သည္။ သူငယ္ခ်င္းက သူ႔အလုပ္ကုိ ဆက္လုပ္ဖို႔ ေနရာျပန္ယူသည္။
ႏွီးျဖာဖို႔အတြက္ တင္းဝါးေတြကို သပ္လိုက္စိပ္လိုက္လုပ္ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နွစ္ေယာက္ၾကားတြင္ အတန္ၾကာမွ် တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ လာလမ္းသို႔ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေငးေမာေနမိရင္း အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာကို ဖြင့္အန္ခ်င္လာသည္။
`မၾကည္ျပာနဲ႔ ငါ့ဇာတ္လမ္းဆံုးသြားျပီကြာ`
အဆက္အစပ္မဲ့ ကြ်န္ေတာ္ေျပာလိုက္မိသည္။ သူငယ္ခ်င္းက လုပ္လက္စအလုပ္ကိုရပ္ျပီး….
`ဘယ္တုန္းကလဲ`
`ဒီေန႔ ေန႔လယ္ပိုင္းမွ..`
`ငါက ၾကိဳတင္တြက္ျပီးသားပါကြာ၊ မင္းေရာက္လာကတည္းက တခုခု ထူးျခားလို႔ ဆိုတာသိေနသလိုပဲ။ မင္းလို ရိုးရိုးေအးေအးပံုစံနဲ႔ ၾကည္ျပာလို ရိုးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ပူေလာင္တဲ့မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေပါင္းဆံုဖို႔ မလြယ္ဘူးဆိုတာ ။ အခုေတာ့….
`ေအးကြာ ငါဘယ္မွာမွ ေနလို႔မရဘူး။ မင္းဆီမွာေနလို႔ရမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ျပီး လာခဲ့တာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။
ငါ့အေနနဲ႔ အစီအစဥ္မရွိတဲ့ ညထဲကို လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ..။`
`မင္းဘယ္ေလာက္ ျပင္းထန္ေနမယ္ဆိုတာ ငါသိပါတယ္။ ညအခ်ိန္ ငါ့ဆီကို ဘယ္တုန္းကမွ မလာဖူးဘဲ အခုမွ လကြယ္ညမွာ ျမစ္ကူး ေခ်ာင္းဖ်ားေရာက္လာကတည္းက မင္းမွာ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ စိတ္ခံစားမွဳ႔မဲ့ေနျပီဆုိတာ ငါေတြးနုိင္ပါတယ္`
`မၾကည္ျပာကို သိပ္ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ပတ္ဝန္းက်င္အားလံုး သိၾကပါတယ္ကြာ။ အခုေတာ့ ရြာထဲမွာ မ်က္နွာမျပရဲေအာင္ျဖစ္ေနရတယ္။ ေန႔တစ္ေန႔ မနက္မိုးလင္းလာမွာကို ငါက လိပ္ျပာငယ္ေနရျပီကြာ.။
မၾကည္ျပာ ဘယ္ဘဝေရာက္ေရာက္ ငါကေတာ့ ခ်စ္ေနမွာပဲ`
`အခု အေျခအေနမွာေတာ့ ဒီလို မေျပာသင့္ေတာ့ဘူးထင္တယ္။ မင္းဒီလိုျဖစ္ေနေလ မင္းအတြက္ အက်ိဳးမရွိေလပဲ။ မင္းကေတာ့ ခ်စ္လြန္းလို႔ အျပစ္မျမင္ေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကေတာ့ ၾကည္ျပာကို တီးတိုးေဝဖန္ေနခဲ့ၾကတာ မင္းမၾကားခဲ့ဘူးမဟုတ္လား။ အဲ့ဒီေတာ့ ၾကည္ျပာ့ကိုဂရုစိုက္ ထည့္တြက္မေနနဲ႔ေတာ့။ ခံစားမေနနဲ႔ေတာ့။ မင္းနဲ႔သင့္ေတာ္မဲ့ ေနာက္တစ္ေယာက္ရွာယူ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနျပလိုက္၊ ျပီးေရာေပါ့။ မင္းလို ပညာအရည္အခ်င္းကလည္း အတန္အသင့္ရွိျပီးသား၊ စားဝတ္
ေနေရးေျပလည္ျပီး အရိုးခံသေဘာရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ရြာထဲမွာ ေရြးစရာမိန္းကေလးေတြ ေပါပါတယ္။ ၾကည္ျပာထက္သာတဲ့မိန္းကေလးေတြ ရြာထဲမွာအမ်ားၾကီးပါ။ ရွာျပလိုက္ေပါ့။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ အရွံုးေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆက္ရင္ဆိုင္ေနရလိမ့္မယ္။ အရွံုးဘက္က မုိက္ရင္အပိုေပါ့။`
`ဒီလို ေျပာလို႔ မရဘူးေလ ။ မင္းသိသလို ငါလည္းသိတာပဲ။ အျခားတစ္ေယာက္ ငါ့လိုျဖစ္ရင္လည္း အဲ့ဒီလူကို အခုမင္းေျပာခဲ့တဲ့ စကားမ်ိဳး ငါေျပာမိမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ အခုအေျခအေနမွာေတာ့ ငါ့ကုိယ္ငါ လၽႊတ္ထား ခ်င္တယ္`
`မင္းစကားေတြကို လက္ခံပါတယ္။ ငါ့ဘက္က ရပ္တည္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ကြာ ငါဘာမွ မတတ္နုိင္ေတာ့ဘူး၊ မလုပ္နုိင္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အသိ၊ မၾကည္ျပာနဲ႔ ငါ့အတြက္ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္အသံေတြ ျပန္မရနိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အသိ၊ ဒီတစ္သက္ေဝးၾကမွာ ေသခ်ာသြားျပီဆိုတဲ့အသိေတြက ငါ့ကို အျပင္းအထန္ ေျခာက္လွန္႔ေနတယ္။ မနက္ျဖန္နဲ႔အတူ ပတ္ဝန္းက်င္အားလံုးကို ရင္မဆိုင္ခ်င္ေတာ့သလိုပဲ။ ခ်စ္ခဲ့၊ ရင္းနွီးခဲ့ တဲ့အခ်ိန္ သံေယာဇဥ္ေတြက ဘယ္ေလာက္ခ်ည္ေနွာင္ေနမိသလဲဆိုတာ ငါကုိယ္တုိင္မသိနိုင္ဘူး။`
`ဒီလိုဆိုလဲ ရြာကိုမျပန္နဲ႔ဦးေပါ့ကြာ၊ ငါ့ဆီမွာပဲေန၊ ဒါအရွင္းဆံုးပဲ`
သူငယ္ခ်င္းက ေျပာရင္းဆိုရင္း တဲ့ေထာင့္တြင္ေထာင္ထားေသာ ဂစ္တာကို ယူေပးသည္။ စိတ္ကို ဂစ္တာထဲ ထည့္ၾကည့္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ စိတ္သည္ ဂစ္တာတီးျခင္း၊ သီခ်င္းဆိုျခင္း အာရံုမ်ားမွ လြတ္ထြက္သြားေၾကာင္း သတိျပဳမိသည္။ သူငယ္ခ်င္းက ပုလင္းထဲမွ အရက္ကို ငွဲ႔ရင္း ကြ်န္ေတာ့္ကို တစ္ခြက္နွစ္ခြက္ေသာက္ပါဦးလား ဟုေျပာသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ျငင္းလိုက္သည္။ ကြ်န္ေတာ္အရက္မေသာက္သည္မွာ လမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ျပီ။ ဖန္ခြက္ထဲမွ အရက္ အနည္းငယ္ကို ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔
ေလာင္းခ်လိုက္သည္။ ေဆာင္းမီးဖိုမွ မီးစနွင့္ တို႔လိုက္ေသာအခါ အရက္က မီးထေတာက္ေနသည္။ အျပာေရာင္လဲ့လဲ့ မီးလွ်ံမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ့္အာရံုထဲသို႔ မၾကည္ျပာ၏ မ်က္ဝန္းမ်ား အျဖစ္ စူးရွစြာ ထိုးေဖာက္လာျပန္သည္။ မီးလွ်ံနဲ႔တူတဲ့ မၾကည္ျပာေရ၊ ငါ့ရင္ထဲသို႔သာ ျပန္လာခဲ့ပါ။
သူငယ္ခ်င္းက ကြ်န္ေတာ့္မ်က္နွာကို စူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္ရင္း ငွဲ႔ထားေသာ အရက္ခြက္ကို ကမ္းေပးသည္။ အလိုက္တသင့္ပင္ ယူျဖစ္လိုက္သည္။ တစ္ဆက္တည္း ေမာ့ခ်လိုက္ေသာအခါ မီးစၾကီးတခု အာေခါင္မွ တစ္ဆင့္ လည္ေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ထုိးဆင္းသြားသည္။ အရက္ရဲ့အရသာဟာ ဘယ္လိုရွိတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားခြင့္မေပးေတာ့တဲ့အခ်ိန္ေပါ့။
`အပူကိုအပူနဲ႔ျငိမ္းရတယ္ကြ` ဟု သူငယ္ခ်င္းကလက္သံုးစကားဆိုသည္။ ကြ်န္ေတာ္က အသားေျခာက္ကို လက္တဖက္မွ ကိုင္ရင္း ေနာက္ တစ္ခြက္ငွဲ႔ေသာက္လိုက္သည္။ နားထင္ေၾကာမ်ား ေသြးတိုးျမန္လာသည္။ ခႏၶာကိုယ္သည္ ျငိမ္ျငိမ္ထိုင္လ်က္ပင္ ယိမ္းထိုးလာသလို ထင္ရသည္။ ေနာက္တစ္ခြက္..တစ္ခြက္…တစ္ခြက္ ဒီလိုနဲ႔ ေလာကနိယာမမ်ား ေပ်ာက္ဆံုး၊
ျဖတ္ကူးခဲ့ေသာ ျမစ္ေရစီးသည္ ခႏၶာကိုယ္ထဲတြင္ လ်င္ျမန္စြာစီးဆင္း နွလံုးေသြးျမစ္ထဲတြင္ သူမ ပါးျပင္မွ သနပ္ခါးမွဳန္႔မ်ား စီးေမ်ာပါဝင္သြားသလို ခံစားေနရျပန္သည္။ သူမ၏ ၾကည္နူးမွဳမ်က္ရည္မ်ား ဖန္ခြက္ထဲေရာက္လာျပန္သည္။ ရင္ခြင္ထဲပိုက္ထားေသာ ဂစ္တာကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တီးခတ္ရင္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ေအာ္ဟစ္သီဆိုမိေနသည္။
`တရားမခ်နဲ႔သူငယ္ခ်င္း၊ ငါ့ကိုယ္ငါမွ တရားခ်လို႔မရတာ၊ မင္းက ငါ့ကို တရားခ်လို႔ အလကားေပါ့။ ငါ့အေၾကာင္း ကိုမင္းသိျပီးသားပဲ။ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ အေကာင္းဆံုးညပါ၊ သူငယ္ခ်င္းက မခ်ိျပံဳးနွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ၾကည့္ေနသည္။ သူငယ္ခ်င္း၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ အာရံုထဲတြင္ ဝဲလွည့္ေနသည္။ ေတြးမိသမွ် အေပၚ မခ်ိနင္ကဲျဖစ္ရင္း သူမ၏ သစၥာမဲ့ေပ်ာ္ရည္မ်ားကို ဘယ္နွစ္ခြက္ေသာက္လိုက္သည္မသိ။ ကြ်န္ေတာ့္ ေရွ႔ရွိ ပုလင္းကို လွမ္းယူဖို႔ ၾကိဳးစားလုိက္စဥ္မွာ ခႏၶာကိုယ္သည္ ဖရိုဖရဲ ျပိဳလဲသြားသည္။
ညသည္ ခရမ္းနုဝတ္ရံုရွည္ကို ဝတ္ဆင္၍ ေၾကကြဲညည္းညဴစြာ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့သည္။

ေပၚဦးသစ္
ျမင္ကြင္းအႏုပညာမဂၢဇင္း
ေအာက္တိုဘာ ၁၉၉၅

“ခ်မ္းမင္းအိမ္နွင့္ေပၚဦးသစ္တို႔၏ “ကမ္းရိုးတန္းငန္းရိုင္းစာအုပ္မွကူးယူေဖာ္ျပသည္။“

About shwepyiaye

has written 9 post in this Website..