ကြၽႏု္ပ္တို႔ကို ေယာက္ယက္ခတ္ေအာင္၊ ပူပန္မႈမ်ားျဖစ္ေအာင္၊ စိတ္ ေသာကေရာက္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္ ကြၽႏု္ပ္တ႔ို၏ သတ္မွတ္ခ်က္အစြဲမ်ားက ျပဳလုပ္ေနပါသည္။ သတ္မွတ္ခ်က္အစြဲမ်ား တရစပ္ ျဖစ္ေပၚေနေအာင္ ျပဳလုပ္ေနေသာ အဓိကတရားခံ real Criminal မွာ ျဖစ္ေပၚ ေနတဲ့ စိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး- ေ၀ဒနာအမ်ဳိးမ်ဳိး တို႔အေပၚ ငါ့စိတ္၊ ငါ့ေ၀ဒနာ၊ ငါ့ခံစားခ်က္ေတြ ဟု အထင္မွားေအာင္ (အ၀ိဇၨာ)စိတ္၏ ျပဳလုပ္ေနမႈ၊ ဖန္တီးေနမႈ ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ `ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့စိတ္၊ ငါ့ေ၀ဒနာ၊ ငါ့ခံစားခ်က္ ဟု သတ္မွတ္ေနမႈ၊ အဟုတ္ထင္ေနမႈ၊ အတည္ယူေနမႈ´ ဟာ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အတြက္ တကယ့္ကို ျပႆနာေကာင္အစစ္ ျဖစ္ပါသည္။

၁။ အ႐ံႈးအစစ္

ဥပမာအေနနဲ႔ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲကုိၾကည့္မိၿပီဆိုပါစို႔။ ဒီေဘာလံုးတစ္ပြဲမွာ အနီအသင္းနဲ႔ အျပာအသင္းကန္ၾကပါတယ္။ ပြဲအၿပီးမွာ အနီအသင္း ႐ံႈး၍ အျပာအသင္းႏိုင္ပါတယ္။ ၾကည့္ေနတဲ့သူ ရင္ထဲ ဘယ္လို ခံစား ရပါသလဲဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ မခံစားရပါ။ ဒါေပမယ့္ ၾကည့္႐ႈသူရဲ႕စိတ္ထဲတြင္ `႐ံႈးနိမ့္ သြားေသာ ဒီအနီအသင္းဟာ ငါအားေပးတဲ့အသင္းပဲ၊ ငါ့အသင္းပဲ´ ဟူ၍ ႀကိဳတင္ကာ သတ္မွတ္ထားမႈ၊ ဖန္တီးထားမႈ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက ထိုအနီအသင္း ႐ံႈးေလ ေသာအခါတိုင္း စိတ္ဆိုးမႈ၊ မေက်နပ္မႈ တို႔ ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။

ေနာက္ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ – ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဘာသာစကားကို နားမလည္ေသးသူ လူမ်ဳိးျခား တစ္ဦးဟာ ထိုႏိုင္ငံကို ေရာက္ခါစ -ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာေနထုိင္ရပါသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူမ်ဳိးျခားကုိ မလိုမုန္းထားသူ တခ်ဳိ႕ဟာ ထိုလူမ်ဳိးျခားကုိ လမ္းမွာဆံုတိုင္း မၾကားတၾကား (သို႔) တမင္ၾကား ေအာင္ ဆဲသြားတတ္ၾကပါသည္။

ဒါေပမယ့္ လူမ်ဳိးျခားဟာ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ ပူပန္ျခင္းမရွိပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သူဟာ ဆဲဆိုသူ တို႔ရဲ႕ဘာသာစကား ကိုနားမလည္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက `ငါ့ကို ရည္ရြယ္၍ ဆဲဆိုေနသည္ဟု´ လည္း စိတ္ထဲမွ မသိရွိ မမွတ္ယူေသးပါ။

ေနာက္ကာလအတန္ၾကာေတာ့ သူဟာ ထိုႏုိင္ငံ၏ ဘာသာစကားမ်ားကို နားလည္လာပါသည္။ ဆဲဆိုသံမ်ားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း သိရွိလာပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ မေက်နပ္သူအခ်ဳိ႕မွ သူ႔ကုိ လမ္းမွာဆံုတိုင္း မၾကားတၾကား ဆဲတတ္ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူစိတ္မဆိုးေသးပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ `ငါ့ကို ရည္ရြယ္၍ ဆဲဆိုေနသည္´ ဟု မမွတ္ယူေသး၍ ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ လူမ်ဳိးျခားဟာ မိမိကုိ ရည္ရြယ္၍ ဆဲဆိုမွန္း သေဘာ ေပါက္ကာ စိတ္ဆိုးမႈ၊ ပူပန္မႈတို႔ စတင္ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆဲဆိုသံ ၾကားတိုင္း `ငါ့ကို ေစာင္း၍ ဆဲဆိုတာလား´ ဟု ထင္မွတ္ကာç စိတ္ဆိုးမႈ၊ ပူပန္မႈတို႔ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။

တကယ္ေတာ့ သူ ပူပန္ေနရျခင္းဟာ ဘာသာစကား နားလည္လာလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ `ငါ့ကိုေစာင္း၍ဆဲေနတာလား´လို႔ ထင္တဲ့အထင္ က သူ႔ကို ဆဲသံၾကားတိုင္း ပူပန္ေအာင္ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းသာ။ တနည္းအားျဖင့္ ဆဲသံဟာ `ငါနဲ႔ဆိုင္တယ္၊ ငါန႔ဲပတ္သက္တယ္´ ေနသလားဆိုတဲ့ အေတြးစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚေအာင္ (အ၀ိဇၨာ)စိတ္၏ ျပဳလုပ္ေနမႈç ဖန္တီးေနမႈ၊ ျပဳလုပ္မႈေနမ်ား က သူ႕ကို ဆဲသံၾကားတိုင္း ပူပန္ေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲေစ ေလေတာ့သည္။

၂။ သူသတ္သမားအစစ္

ဒီေနရာမွာ အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ားရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႔၀တၴဳမ်ား စာအုပ္ထဲမွ မိမိရဲ႕အစြဲ မိမိရဲ႕စိတ္ေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားခဲ့ရတဲ့ တကယ့္အျဖစ္ေလး တစ္ခုကို ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခံၿပီးျဖစ္တဲ့ အက်ဥ္းသားတစ္ဦးကို စိတ္ပညာရွင္တစ္စုမွ စိတ္စြမ္းအင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စမ္းသပ္မႈ တစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့ ပါတယ္။

ေသဒဏ္က်အက်ဥ္းသားအား သတ္မည့္တာ၀န္ခံမ်ားက လည္ပင္းအား ဓားျဖင့္လွီး၍ ေသဒ ဏ္ေပးမည္ဟု ေျပာထားေလသည္။ သို႔ေသာ္ လည္ပင္းအား တကယ္ လွီးျဖတ္၍သတ္မည္ မဟုတ္ဘဲ စမ္းသပ္မႈအတြက္ အက်ဥ္းသား၏ စိတ္တြင္ လည္ပင္းလွီး ခံရကာ ေသရမည္ဟူေသာ စိတ္အစြဲ ျဖစ္ေပၚေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထို႔ေနာက္ စမ္းသပ္မည့္ေန႔တြင္ အက်ဥ္းသားအား ေျခလက္တို႔ကို တုပ္ေႏွာင္လ်က္ လွဲအိပ္ေစပါတယ္။ မ်က္စိကိုလည္း မျမင္ေအာင္ စည္းေႏွာင္ ထားပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ လည္ပင္း အေရျပားနာက်င္႐ံုေလး- ဓားျဖင့္ ကပ္လွီးခ် လိုက္ၿပီး အသင့္စီစဥ္ထားေသာ ေရပိုက္ငယ္ ေလးျဖင့္ သူ၏လည္ပင္း အေပၚနား မွကပ္၍ ေရမ်ားစီးက်ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဓါးႏွင့္ လွီးၿပီးေနာက္ လည္ပင္းတ၀ိုက္ ေသြးမ်ား ဒလေဟာ စီးက်လာဟန္ အက်ဥ္းသား၏စိတ္တြင္ ထင္ျမင္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။

အက်ဥ္းသား၏ စိတ္၀ယ္ လည္ပင္းအား ဓားျဖင့္လွီး၍ေသြးမ်ား ဒလေဟာ စီးက်ေနၿပီဟု စိတ္၀ယ္ ထင္ျမင္ စြဲယူကာ ငါေတာ့ျဖင့္ ေသြးမ်ား အထြက္လြန္ကာ ေသေလၿပီဟု အသိ၊ အစြဲ ႀကီးမားစြာ ျဖစ္ေပၚေလသည္။ မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာၿပီးေနာက္ အက်ဥ္းသား အား စမ္းသပ္ၾကည့္ရာ အက်ဥ္းသားမွာ ႏွလံုးခုန္ရပ္ကာ တကယ္ပင္ ေသဆံုးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ မိမိရဲ႕ စိတ္-အစြဲက မိမိကိုသတ္သြားေၾကာင္း၊ အက်ဥ္းသားခမ်ာ သိမသြားရွာပါ။ သုေတသနျပဳသူမ်ားကေတာ့ စိတ္စြမ္းအင္၊ စိတ္အစြဲမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေလ့လာႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တစ္ခုခု၊ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ ငါ၊ သူ၊ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့စိတ္၊ ငါ့ခႏၶာ၊ ငါ့ပစၥည္း ဟူေသာ မိမိသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ မ်ားဟာ ညီၫႊတ္မွ်တေသာ သေဘာထား သာမရွိပါက၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးမခ်ပါက မိမိတို႔ ၏ စိတ္ႏွလံုးကို အခ်ိန္တိုင္း ဒုကၡေပးေနမည့္ အပူသည္စစ္စစ္ ရန္သူအစစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးဦးစြာနားလည္ထားရပါမယ္။

၃။ အေမာဆိုက္ ေသပြဲ၀င္ထဲထိ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾက

ဒီေနရာမွာပဲ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္သာဓက ပံုျပင္ေလး တစ္ခု ေပးခ်င္ပါ ေသးတယ္။ တခါက ႐ိုးအေသာျမင္းတစ္ေကာင္ နဲ႔ ဥာဏ္မ်ားေသာ လိပ္တစ္ ေကာင္ တို႔ ေတာတြင္းတစ္ေနရာ ဆံုေတြ႕ၾကရပါတယ္။

ေတြ႔ဆံုခ်ိန္ေလး၌ ႏွစ္ဦးသား စကားေျပာရင္း စကားႏုိင္လုေျပာၾကရမွာ ျမင္းးက မိမိတို႔အမ်ဳိးမွာ အေျပးျမန္ေသာအမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိျမင္းဘ၀က လိပ္ဘ၀ထက္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း လိပ္အား မခံခ်င္ေအာင္ ေျပာပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဥာဏ္မ်ားေသာလိပ္က ဒီစကားကို သူ မယံုၾကည္ ႏိုင္ေၾကာင္း မည္သူအေျပးသန္သလဲဆိုတာ တကယ္သိေအာင္ မနက္ျဖန္ အေျပးၿပိဳင္ၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စိန္ေခၚစကားေျပာေလသည္။

သို႔ေသာ္ အေျပးၿပိဳင္ပြဲတြင္ မိမိအား လွည့္မၾကည့္ရဘဲ ၾကည့္လိုပါက လမ္းဆံုလမ္းခြေနရာ ေရာက္မွသာ လွည့္ၾကည့္ ခြင့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကတိစကား ေတာင္းဆိုေလသည္။ ျမင္းကလည္း သေဘာတူၿပီး မနက္ျဖန္နံနက္ အေျပး ၿပိဳင္ၾကရန္ ခ်ိန္းဆိုေလသည္။

ဥာဏ္မ်ားေသာလိပ္မွာ ပံုမွန္အတိုင္းသာယွဥ္ၿပိဳင္ပါက ႐ႈံးနိမ့္မည္မွာ ေသခ်ာေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ ႏွင့္ ပံုစံအရြယ္အစား တူေသာ သူငယ္ခ်င္း မ်ဳိးတူလိပ္ မ်ားအား ေခၚယူ၍ မိမိ ႏွင့္ ျမင္းတစ္ေကာင္တို႔ အေျပးၿပိဳင္ၾက မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိအႏိုင္ရေရး ၀ိုင္း၀န္းကူညီၾကရရန္ မိမိအစီအစဥ္အား ေျပာၾကားေလသည္။

အစီအစဥ္ကား မိမိႏွင့္ အရြယ္အစားတူေသာ မိတ္ေဆြ လိပ္ မ်ားအား ေတာ အတြင္းရွိ ေျပးလမ္းတေလွ်ာက္ လမ္းဆံုလမ္းခြေနရာတိုင္းတြင္ ေစာင့္ဆိုင္း ေနရန္ ႏွင့္ ျမင္းလာေသာအခါမွ ထြက္၍ မိမိကုိယ္စား ဟန္ေဆာင္၍ ေျပးရန္ မွာၾကားထားေလသည္။ အျခားလိပ္မ်ားလည္း အစီအစဥ္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ ရန္ သေဘာတူၾက၍ ေျပးလမ္းတေလွ်ာက္ရွိ လမ္းဆံုçလမ္းခြ ေနရာတိုင္း တြင္ ေစာင့္ဆိုင္း၍ ေနၾကေလသည္။

ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ေန႔သို႔ေရာက္ေသာအခါ ဥာဏ္မ်ားေသာလိပ္က ျမင္းအား မိမိအား လမ္းဆံုလမ္းခြေရာက္ေသာေနရာမွသာ လွည့္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံ ကတိ စကားေတာင္းဆိုၿပီး အေျပးၿပိဳင္ၾကေလသည္။

ေျပးပြဲတြင္ ျမင္းသည္ တာထြက္ကတည္းက မရပ္မနားတရၾကမ္း ေျပးေလ သည္။ ဥာဏ္မ်ားေသာလိပ္မွာ ခဏခ်င္းပင္ ေနာက္၌ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။ ျမင္းသည္ မရပ္မနားေျပးရင္း မိမိကတိအတိုင္း ေဘးသို႔ ေယာင္၍ပင္ လွည့္ မၾကည့္ဘဲ လမ္းဆံုလမ္းခြေရာက္မွသာ ေဘးသို႔ လွည့္ၾကည့္ေလသည္။

ထိုသို႔ လွည့္ၾကည့္သည့္ အခ်ိန္တိုင္း လိပ္အား မိမိနေဘးတြင္ ေျပးလွ်က္ သား ေတြ႕ရေလသည္။ ႐ိုးအ ေသာ ျမင္းသည္ ပံုစံçအရြယ္အစားခ်င္း တူေသာ လိပ္မ်ား အသစ္အသစ္ အစားထိုး လုိက္ပါလာၾကျခင္းကို မိမိအား စိန္ေခၚထား ေသာလိပ္ တစ္ေကာင္တည္း မွ ေတာက္ေလွ်ာက္ တစ္ဆက္တည္း မိမိႏွင္အတူ ေဘးတြင္ လိုက္ပါလာသည္ဟု ထင္မွတ္မွားေလသည္။

အသစ္အသစ္ေျပာင္းလဲကာ လိုက္ပါလာေသာ လိပ္မ်ားအား တာထြက္ ကတည္းက ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္ပါလာေသာ တစ္ခုတည္း တစ္ေကာင္တည္း ေသာလိပ္၊ အျဖစ္ အထင္မွားကာ ဆက္လက္၍ တရၾကမ္း ေျပး ေလသည္။

လမ္းဆံုလမ္းခြ ေရာက္တိုင္းေတာ့ လွည့္ၾကည့္ရွာေလသည္။ လွည့္ၾကည့္ တုိင္း လိပ္တစ္ေကာင္အား ေျပးလွ်က္ပင္ ေတြ႕ရေလသည္။

လမ္းဆံုçလမ္းခြ ေရာက္မွ အသစ္အသစ္ ထြက္ေပၚလာေနေသာ လိပ္မ်ား အား မိမိအားစိန္ေခၚ ထားေသာလိပ္ (တစ္ေကာင္တည္းေသာလိပ္) အျဖစ္ အထင္မွားကာ အလိမ္ခံရမွန္းမသိပဲ ဆက္လက္၍ မရပ္မနား ေျပးေလရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ အေမာဆို႔ ေသပြဲ၀င္ရေလသည္။

ထိုအခါမွ ဥာဏ္မ်ားေသာလိပ္ႏွင့္ အေပါင္းအေဖာ္လိပ္မ်ားက ေအာင္ ေသေအာင္သားစားလွ်က္ ေအာင္ပြဲခံသြားေလသည္။

ဒါဟာ ဘာကိုေဖာ္ျပသလဲဆိုရင္ ဥာဏ္မ်ားေသာလိပ္ ႏွင့္ ပံုစံအရြယ္ တူေသာ အမ်ဳိးတူလိပ္မ်ား အသစ္အသစ္ အစားထိုး ကာ ေျပာင္းလဲလိုက္ပါ လာၾက သည္ကို မူလအစ၊ တာထြက္ကတည္းကလိပ္ç တစ္ခုတည္းေသာ တစ္ေကာင္ တည္း ေသာလိပ္ ဟု ျမင္းခမ်ာ အထင္မွားကာ အလွည့္စား ခံရေလသည္။

အမ်ဳိးတူ ပံုစံတူ လိပ္မ်ား၏ အသစ္အသစ္ ေျပာင္းလဲ အစားထိုးေနမႈ အား နည္းနည္းေလးမွ မရိပ္စားမိ တစ္ေကာင္တည္း၊ တစ္ခုတည္း ဟု အထင္မွား ကာ ယွဥ္ၿပိဳင္ေျပးရင္း အေမာဆို႔ကာ ေသပြဲ၀င္ရေလသည္။

၄။ အဓိကတရားခံ ၊ ရန္သူအစစ္

ျမင္းကို ႐ိုးအလွခ်ည္လား၊ တံုးလွခ်ည္လား၊ ဟု ကြၽႏ္ုပ္တို႔ေနနဲ႔ အျပစ္တင္မိမယ္ထင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျမင္းအျဖစ္နဲ႔ ကြၽႏု္ပ္တို႕အျဖစ္ဟာ သိပ္မျခားပါဘူး။ ႐ိုးအေသာျမင္းဟာ အသစ္အသစ္ ေျပာင္းလဲသြားေနေသာ အမ်ဳိးတူလိပ္မ်ားကို တစ္ေကာင္တည္း၊ တစ္ခုတည္း အျဖစ္ အထင္မွားသလို ကြၽႏ္ုပ္တို႔ဟာလည္း စြမ္းရည္သတၱိခ်င္းတူသည့္ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ဓါတ္စြမ္းအင္မ်ား ၏ ေျပာင္းလဲအစားထိုး ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနမႈ ကို တစ္ခုခု၊ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ တစ္ခုတည္း၊ တစ္ဦးတည္း၊ တစ္ေယာက္တည္း၊ ငါ ၊ ငါ့စိတ္ အျဖစ္၊ ေမာင္ဘယ္သူ၊ ဦးဘယ္သူ အျဖစ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ရွိေနသည္၊ ရွင္သန္ေနသည္၊ က်င္လည္လႈပ္ရွား သြားလာေနသည္ ဟု အထင္မွားပါသည္။

လိပ္မ်ားကေတာ့ လမ္းဆံုလမ္းခြေရာက္မွ အစားထိုးသြားၾကတာပါ။ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ဓါတ္စြမ္းအင္မ်ား(ခႏၶာငါးပါး)၏ ေျပာင္းလဲ အစားထိုး ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနမႈ ကေတာ့ မျပတ္ တရစပ္ အခ်ိန္တိုင္း တသမတ္ တည္း ျဖစ္ေနပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ မျပတ္ တရစပ္ အခ်ိန္တိုင္း အစားထိုး ေျပာင္းလဲေနေသာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ဓါတ္စြမ္းအင္မ်ား (ခႏၶာငါးပါး)၏ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနမႈ ျဖစ္စဥ္ႀကီး ကို ကြၽႏု္ပ္တို႔ဟာတစ္ခုခုပဲ ၊ တစ္ဦးဦးပဲ၊ တစ္ဦးတည္းပဲ၊ တစ္ေယာက္တည္း ပဲ၊ ဘာပုဂၢိဳလ္ပဲ၊ ညာပုဂၢိဳလ္ပဲ ဟု အထင္မွားၾကပါသည္။

႐ိုးအေသာ ျမင္းဟာ `လိပ္ တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ ေျပာင္းလဲ အစားထိုးေနမႈ အား လိပ္တစ္ေကာင္တည္း´ ဟု အထင္မွားသလို …. ကြၽႏ္ုပ္တို႕ဟာလည္း `စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ဓါတ္မ်ား(ခႏၶာငါးပါး)၏ တရစပ္ ေျပာင္းလဲအစားထိုး ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနမႈ´ အား `တစ္ခုခု၊ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ တစ္ခုတည္း၊ တစ္ေယာက္တည္း၊ တစ္ဦးတည္း၊ တစ္စိတ္တည္း´ ဟု အထင္မွားပါသည္။

`မေန႔ကလည္း ငါပဲ၊ ဒီေန႔လည္းငါပဲ၊ မနက္ျဖန္လည္းငါပဲ၊ ၊ စာေစာကလည္း ဒီစိတ္၊ ခုလည္း ဒီစိတ္ပဲ၊ ေတာ္ၾကာေနလည္း ဒီစိတ္ပဲ ၊ ဟူ ၍ အထင္မွားသည္။`ေနာက္ဘ၀လည္း ငါပဲ၊ အရင္ဘ၀ကလည္း ငါပဲ´ စသည္ျဖင့္ `တစ္ခုတည္း၊ တစ္ေယာက္တည္း၊ တစ္စိတ္တည္း၊ တစ္၀ိညာဥ္တည္း´ မွ တစ္ဘ၀လံုး ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွင္သန္ သြားလာ က်င္လည္ လႈပ္ရွား လုိက္ပါ ျဖစ္တည္ေနသည္ဟု အထင္ၾကပါသည္။

ဤအထင္မွား၊ အျမင္မွား၊ အစြဲမွားသည္ အမွားေပါင္းမ်ားစြာ အနက္ အႀကီးဆံုးေသာအမွား ျဖစ္ပါသည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ စေသာကိေလသာ အားလံုး တုိ႔ကိုျဖစ္ေပၚေစေသာ အဓိကအေၾကာင္း- ေရေသာက္ျမစ္ main root လည္းျဖစ္ပါသည္။

၅။ သကၠာယဒိ႒ိ (သို႔) ရန္သူအစစ္

ထိုကဲ့သို႔ တစ္ခုခု အျဖစ္၊ တစ္ေယာက္ေယာက္အျဖစ္၊ အသက္လိပ္ျပာ အျဖစ္ တစ္ဦးတည္း၊ တစ္ေယာက္တည္း၊ တစ္စိတ္တည္း မွ တစ္ဘ၀လံုး ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွင္သန္၊ သြားလာ၊ က်င္လည္၊ လႈပ္ရွား၊ လုိက္ပါျဖစ္တည္ေနသည္ဟု ထင္ျမင္ေနျခင္းကို သကၠာယဒိ႒ိ လို႔ ေခၚဆို က ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။

ဗုဒၶမွ ထိုသကၠာယဒိ႒ိ (အစြဲမွား၊ အယူမွား)အား မွန္မွန္ကန္ကန္ လမ္းညႊန္ႏိုင္ေသာ ဆရာသမား ကလ်ာဏမိတၱ အကူအညီျဖင့္ အျမန္ဆံုး ျဖဳတ္ႏုတ္ပစ္ဖို႔ လိုအပ္လွေၾကာင္း ဥပမာေပးမွာၾကားထားခဲ့ပါသည္။ ရင္၀တြင္ လွံစူးေနသူတစ္ ဦးအား လွံကို ျဖတ္ႏုတ္ဖို႔အေရးထက္ သကၠာယဒိ႒ိ(အစြဲမွား၊ အယူမွား)အား ျဖဳတ္ႏုတ္ဖို႔အေရးကိုသာ အရင္ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သုတၱန္တစ္ခုတြင္ သတိေပး မွာၾကားထားေလသည္။

သကၠာယဒိ႒ိသည္ အျခားအျခားေသာ အစြဲမွား၊ အယူမွား၊ အသိမွားတို႔ ျဖစ္ေပၚဖို႕ရန္ အဓိကအေျခခံအေၾကာင္းတရားျဖစ္သလို ကြၽႏု္ပ္တို႔အား သံသရာ ၀ယ္ အေရးႀကီးမႈေတြႏွင့္ အေမာဆိုက္ေနေအာင္၊ ေသာကေတြႏွင့္ တရစပ္ မျပတ္ ခ်ာခ်ာလည္ေနေအာင္ သုခ အတု မ်ား ကို သုခအစစ္မ်ား ဟု အထင္မွားေနေအာင္ ဒုကၡအတုမ်ားကို ဒုကၡအစစ္မ်ားအျဖစ္ အထင္ေရာက္ ေအာင္ လွည့္စားေနေသာ ရန္သူအစစ္-တရားခံပင္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

About True Answer

True Answer True Answer has written 60 post in this Website..

I want to share of right understanding which can give rise to real happiness & freedom as much as I can understand. My sharing is based on the teaching of Buddha, Mogok Sayadaw Gyi, Ahin Ottamasara from ThaBarWa Meditation Centre, Thanlyin Township, Yangon, Myanmar. ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရရွိ သိရွိ နားလည္ေရး ...မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားနည္း ( ႏွလံုးသြင္းမွန္မႈ) ကို သိရွိေရး တင္ျပသြားရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။