”၀ါဒတုိက္ပြဲေလး စလိုက္ႀကရေအာင္“

”လုပ္လုိက္ေလ“

”ဘယ္၀ါဒနဲ႔ ဘယ္၀ါဒကို တုိက္ရင္ေကာင္းမလဲ”

”အင္း…အခုတစ္ေလာ ဘာသာေရးေလာကမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ မိုးျပာ     ဂိုဏ္းနဲ႔ ေထရ၀ါဒ ဘယ္သူက ဗုဒၶ၀ါဒီလဲ တိုက္ရေအာင္“

”မင္းက အဲဒီဂုိဏ္းအေႀကာင္းကိို ဘယ္ေလာက္သိလို႔လဲ”

”နဲနဲပါးပါးေတာ့ သိပါတယ္“

”မင္းက မိုးျပာဂိုဏ္းဘက္ကေန ေျပာမယ္ဆိုပါေတာ့“

”ေအးေပါ့“

”ငါက ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းဘက္ကေနာ္“

”ကဲ…စလိုက္ႀကရေအာင္“

”မင္းတို႔ဂိုဏ္းက မိစာၦဒိ႒ိေတြပဲကြ“

”မင္းတို႔ ေထရ၀ါဒကမွ မိစာၦဒိ႒ိ အစစ္ေတြပါကြာ“

”မင္းတုိ႔ မိုးျပာဂိုဏ္းက ေနာင္္ဘ၀မရွိဘူးမဟုတ္လား အဲဒါ မိစာၦဒိ႒ိပဲ

ေပါ့“

”မင္းတို႔ ေထရ၀ါဒက ေနာင္္ဘ၀ရွိသလား“

”ရိွတာေပါ့“

”ဒါဆိုရင္ မင္းတုိ႔လဲ မိစာၦဒိ႒ိပဲ“

”ဘာဆိုင္လို႔လဲကြာ“

”ေနာင္ဘ၀ ရိွတယ္လို႔ယူရင္လဲ မိစာၦဒိ႒ိ၊ ေနာင္ဘ၀ မရွိဘူးလို႔ယူရင္လဲ

မိစာၦဒိ႒ိပဲမဟုတ္လား။အဲဒါေႀကာင့္ ငါတို႔က ေနာင္္ဘ၀ ရွိတယ္ မရွိဘူး

ဆိုတာေတြကုိ မယူဘူး မစဥ္းစားဘူး“

”ေနာင္ဘ၀ဆိုတာ ရွိကုိရွိတယ္ကြာ“

”ဘယ္လိုသက္ေသျပစရာရွိလို႔လဲ“

”အမ်ားႀကီးရွိတာေပါ့“

”ေျပာစမ္းပါအုံး“

”လူ၀င္စားေတြဆိုတာ မႀကားဖူူးဘူးလား။အဲဒါ ေနာင္ဘ၀ရွိတယ္ဆုိ

တာရဲ့သက္ေသပဲေပါ့ “

”အဲဒါနဲ႔ပဲ ေနာင္ဘ၀ဆိုတာက ရွိရေရာလားကြာ“

”ေအးေလကြာ ေသျပီး၀င္စားတဲ့သူေတြက အရင္ဘ၀က သူတုိ႔လုပ္ခဲ့  တာေတြကို ျပန္ျပီးေျပာျပႏိုင္ေနႀကတာပဲဟာ“

”ဒါဆိုလွ်င္ အဲဒီေနာင္ဘ၀ဆီကုိ ဘယ္လုိသြားျပီး ဘယ္လို၀င္စားတယ္ ဆိုတာ သြားျပ ၀င္စားျပစမ္းပါအုံး“

”မင္းကလည္း အဲဒီေလာက္ႀကီးေအာင္ေတာ့ ကတ္သီးကတ္သတ္ မ  ေျပာနဲ႔ေလကြာ“

”၀ါဒျပိဳင္ပါတယ္ဆိုမွေတာ့့ ကုိယ့္၀ါဒဘက္ကေန ႏိုင္ေအာင္ေျပာေပါ့၊“

”ရပါတယ္ ရပါတယ္။ ဒီဘ၀က ေသတဲ့လူရဲ့ ၀ိဉာဥ္္ေလးက ေနာင္ဘ  ၀ကုိယ္ထဲကိုသြားျပီး ၀င္စားတာေပါ့“

”သြားပုံ သြားနည္းလည္း ေျပာအုံးေလ“

”ငါ့ႀကီးပဲ ေမးမေနနဲ႔ မင့္လည္းေမးရအုံးမယ္“

”ႀကိဳက္သလုိသာ ေမးလုိက္စမ္းပါ“

”မင္းတို႔က ရိွတယ္လည္းမယူဘူး မရွိဘူးလည္းမယူဘူးဆိုေတာ့ ရွိခ်င္ရွိ မယ္ မရွိခ်င္ မရွိဘူးလို႔ယူတာေပါ့“

”အဲဒီလိုလည္းမယူဘူးေလကြာ“

”ဟာ-ဒါကေတာ့ မင္း လူလယ္က်တာပဲ၊ တစ္ခုခုေတာ့ယူရမွာေပါ့“

”မယူပါဘူးဆိုကြာ“

”ဒါဆို မင္းတို႔က ဘ၀မရွိဘူးေပါ့“

”ဘ၀မရွိလုိ႔ေတာ့ ျဖစ္မလား၊ ဘ၀ကေတာ့ရွိတာေပါ့“

”ဒါနဲ႔မ်ားကြာ ေ၀့လည္ေႀကာင္ပတ္လုပ္ေနရေသးတယ္“

”ေ၀့လည္ေႀကာင္ပတ္လုပ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ငါတို႔ယူတဲ့ ဘ၀ဆုိ  တာက ေနာင္ဘ၀ေတြ ေနာက္ဘ၀ေတြမွ မဟုတ္တာ“

”ဒါျဖင့္ရင္ အခုလူ႔ဘ၀ တစ္ဘ၀ေလးကိုပဲ ဘ၀လို႔သတ္မွတ္တာေပါ့“

”အဲဒါလည္း မဟုတ္ေသးဘူး“

”ဒီဟာေတြအျပင္ ေနာက္ထပ္တစ္မ်ိဳး ဘ၀ဆိုတာက ရိွေသးလို႔လား“

”ေအး…အဲဒီ ဘ၀ဆိုတာကို ငါတို႔လို ဗုဒၶ၀ါဒီ အစစ္ေတြကမွ နားလည္  တာဆိုေတာ့ ငါတုိ႔လုိျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလိုက္ပါအုံး“

”ဘာမွ ႀကိဳးစားေနစရာမလိုဘူး ငါတို႔ေထရ၀ါဒကမွ ဗုဒၶ၀ါဒီ စစ္စစ္ေတြ

ဆိုတာ တကမာၻလုံးသိျပီးပဲ။ မင္းတုိ႔ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒက မေန႔တစ္ေန႔က    မွ ေပၚလာတာမ်ားကြာ“

”အရင္ေပၚလည္း အတုႀကီးဆိုလွ်င္ေတာ့ ဘာမွ အလုပ္ျဖစ္တာမွတ္လို႔ အလုပ္မျဖစ္တာဟာ အတုႀကီးဆိုတာ ေသခ်ာတာပဲ“

”ဘာလို႔ အလုပ္မျဖစ္ရမွာလဲ ကမာၻေပၚမွာ ငါတုိ႔ေထရ၀ါဒီေတြကမွ အ  ယဥ္ေက်းဆုံးနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားအရွိဆုံးကြ“

”အင္း…မင္းက ေတာ္ေတာ္ရီစရာေျပာတဲ့ေကာင္ပဲ။ အဲဒါမိ်ဳးကို ၀ါးလုံး   ေခါင္းထဲမွာ လသာတာလို႔ေျပာတာ။ ကမာၻေပၚမွာ ေထရ၀ါဒကို အမ်ား  ဆံုးကိုးကြယ္တာ ငါတို႔ျမန္မာျပည္ပဲ“

”ေအးေလကြာ အဲဒါေႀကာင့္ေျပာတာေပါ့“

”သိပ္လည္း ဂုဏ္ယူမေနနဲ႔ ကမာၻေပၚက အဂတိအိလုိက္စားဆံုး တိုင္းျပည္ ေတြထဲမွာ ျမန္မာျပည္က ဒုတိယတဲ့“

”ဒါကေတာ့ကြာ“

”ေနာက္တစ္ခု ရွိေသးတယ္ အဆင္းရဲဆုံးတိုင္းျပည္ေတြထဲမွာလည္းပဲ တတိယဆုိလား“

”အဲဒါေတြနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူးကြာ“

”ဘာလို႔မဆိုင္ရမွာလဲ မင္းတို႔ေထရ၀ါဒဟာ အလုပ္ျဖစ္တယ္ဆုိလွ်င္ ဒီ လုိေတြက ဘာျဖစ္လိို႔ျဖစ္ေနရတာလဲ“

”တကယ္မက်င့္သုံးႀကလုိ႔ေပါ့ကြ“

တကယ္မက်င့္သုံးတာဟာ အလုပ္မျဖစ္လုိ႔ဆိုတာေပၚလြင္တာပဲေပါ့“

”မင္းတုိ႔ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အလုပ္ျဖစ္္လုို႔လဲ“

”သိပ္ကိုျဖစ္တာေပါ့။ မလုပ္သင့္တာနဲ႔ လုပ္သင့္တာကုိ ေနာက္ဘ၀ေတြ ေနာင္ဘ၀ေတြမပါဘဲနဲ႔ ခဲြျခားသိျပီးလုပ္တာဆုိေတာ့ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း  ေနရတာဟာ အလုပ္ျဖစ္တာပဲေပါ့“

”လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာေလးကို သိတာနဲ႔ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနရ တာမ်ား အထူးအဆန္းလုပ္လုိ႔ကြာ“

”သိပ္ကုိထူးဆန္ၿျပီလား။လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာကုိ ငါတုိ႔လုိ ဗုဒၶ  ၀ါဒီအစစ္ေတြကမွသိတာ။ သူမ်ားေတြကေကာင္းတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔သာ ေကာင္းတယ္ထင္ျပီး လုပ္ေနရတာ တကယ္မေကာင္းဘူးဆုိတာကို လူ ေတြ တကယ္လိုက္မလုပ္ႏိုင္ႀကတာက သက္ေသပဲမဟုတ္လား“

”လုပ္တဲ့သူေတြ လုပ္ေနႀကတာပဲ“

”ဗုဒၶ၀ါဒက လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ လူတစ္စုတစ္ဖြဲ႔ေလာက္ပဲ လုိက္နာလုိ႔  ရ ရမယ့္တရားမဟုတ္ဘူးေလ။ စစ္မွန္တဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒက လုပ္လုိ႔ရတာကုိပဲ  ေျပာတယ္၊ ေျပာတာကလည္း လုပ္လုိ႔ရ ရမယ္ အဲလုိမွ မဟုတ္လုိ႔ေတာ့ ဘယ္မွာလာျပီး က်င့္သုံးလုိ႔ရတဲ့ တရားျဖစ္မွာ လဲ။ မင္းတို႔ေထရ၀ါဒေတြ မွာ အဲလုိေတြျဖစ္ေနႀကတယ္“

”မင္းတို႔ကမွ ေနာင္ဘ၀မရွိတဲ့သူေတြဆိုေတာ့ လူေတြကို ပိုၿပီး ႐ိုုင္းစိုင္း ေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ။ ေနာင္ဘ၀မရိွဘူးဆိုလွ်င္ လူေတြဟာ လုပ္ခ်င္  တာေတြ လုပ္ကုန္ၾကေတာ့မွာေပါ့“

”လုပ္ရဲရင္ လုပ္ၾကည့္လုိက္ၾကစမ္းပါ။ ဘာမွမျဖစ္ဘူးလား ျဖစ္သလား တစ္ခါထဲကုိသိသြားေစရမယ္။ စမ္းၾကည့္လိုက္ေလ“

”မင္းတို႔လို မိစာၦဒိ႒ိေတြနဲ႔ေျပာရတာ ေတာ္ေတာ္လက္ေပါက္ကပ္တာပဲ“

”ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားေတာင္ ကိုယ္မသိတဲ့သူေတြကမ်ား လာ လာေသး“

”ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ ကိုယ္မသိရမွာလဲ“

”သိလွ်င္ ေျပာစမ္းပါ မိစာၦဒိ႒ိဆုိတာ ဘာလဲ”

”မိစာၦဒိ႒ိပါဆိုမွ မိစာၦဒိ႒ိေပါ့ကြ“

”အဲဒါေျပာတာေပါ့ ကိုယ္ေျပာတဲ့စကား ကိုယ္မသိဘူးဆုိတာ။ကိုယ့္ဘာ သာကလြဲလွ်င္ တစ္ျခားဘာသာေတြဟာ မိစာၦဒိ႒ိေတြလို႔ မွတ္ယူႀကတဲ့ အယူအဆကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကုိ ကေလးကလားဆန္လြန္းပါတယ္“

”ကံ ကံရဲ့ အကိ်ဳးကို မယုံႀကည္တာ မိစာၦဒိ႒ိပဲေပါ့။ ကံ ကံရ့ဲ အကိ်ဳးကို     ယုံႀကည္တာ ငါတို႔ေထရ၀ါဒပဲရွိတာေလ။ တစ္ျခားတစ္ျခား ဘာသာ    ေတြက ဖန္ဆင္းရွင္တို႔၊ မိုးနတ္မင္းတုိ႔၊ ဘုရားသခင္တို႔ ဆိုတာေတြကုိ ယုံႀကည္ႀကတာမဟုတ္လား“

”အတူတူနဲ႔ အႏူႏူပါပဲကြာ အ႐ူူးက တစ္မူးသာခ်င္မေနစမ္းပါနဲ႔“

”ဘယ္လိုမွ မတူဘူး။ သူတို႔က ဘာမဆို ဘုရားသခင္ကဖန္ဆင္းတာတဲ့ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး တူႏိုင္မွာလဲ။ လူကိုလည္း ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းဆုိ လားပဲ“

”မင္းတို႔ကေတာ့ ဘာကဖန္ဆင္းတာတုန္း“

”ငါတို႔က ဖန္ဆင္းရွင္ကုိလက္ခံတာမဟုတ္ဘူး ကံတရားကုိပဲလက္ခံတဲ့ သူေတြကြ“

”အဲဒီကံကုိက်ေတာ့ ဘယ္သူကလုပ္တာလဲ“

”ဟ,လူကလုပ္တာေပါ့“

”တကယ္တမ္း မင္းတုို႔ အဲဒီအတုိင္းမခံယူႀကပါဘူး“

”ဘာလုိ႔ မခံယူရမွာလဲ ခံယူတာေပါ့“

”ဒါဆိုလွ်င္ ေမးမယ္ေနာ္“

”ေမး“

”အခုလူေတြ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြဲေနတာ ဘယ္လူေႀကာင့္လဲ“

”အတိတ္လူေႀကာင့္ေပါ့“

”မေမြးခင္ကအတိတ္လူလား ေမြးၿပီးအတိတ္လူလား“

”မေမြးခင္ကအတိတ္လူေပါ့“

”ဒါဆုိလွ်င္ အခုဘ၀မွာ ဘယ္ေလာက္ပဲလုပ္လုပ္ ခ်မ္းသာခ်င္မွခ်မ္း  သာမွာ ဆင္းရဲခ်င္မွလည္းဆင္းရဲမွာဆုိျပီး ဘာမွမလုပ္ဘဲေနၾကပါလား“

”အဲလုိေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးဘူးေလကြာ“

”ဒါ့ေႀကာင့္ေျပာတာေပါ့ မင္းတုိ႔ခံယူတဲ့ကံအတိုင္း လိုက္မလုပ္တာဟာ  မင္းတို႔ကံကို မင္းတုိ႔မခံယူတာပဲေပါ့“

”သူမ်ားက်ေတာ့ေျပာျပီး မင္းတို႔ကေတာ့ ကံကို ဘယ္လုိခံယူတာမို႔လဲ“

”တို႔က ကံကုိ လူကလုပ္တာလို႔ မခံယူဘူး“

”ဘယ္လုိလဲ“

”ကံကုိ ကိေလသာက လုပ္တာလို႔႔ပဲခံယူတာ“

”အဲဒီကိေလသာကိုေရာ ဘယ္သူကလုပ္တာလဲကြာ“

”၀ိပါက္ကလုပ္တာလုိ႔ ခံယူတာေပါ့“

”အဲဒီ၀ိပါက္ကုိေရာကြာ“

”ကံကလုပ္တာေလ“

”ဒါျဖင့္ လူကိုေရာကြာ“

”ဆင္းရဲခ်မ္းသာကို လူကလုပ္လုိ႔ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး“

”လူကမလုပ္လုိ႔ ဘာကလုပ္ရမွာလဲ ေပါက္ကရေတြ ေရွာက္(ေလွ်ာက္) ျပီးေျပာမေနနဲ႔“

ဆင္းရဲခ်မ္းသာကို ဘယ္အတုိင္းအတာနဲ႔ ဘယ္လုိသတ္မွတ္မွာလဲ“

”မင္းကေရာ ဘယ္လုိသတ္မွတ္မွာမို႔လဲ“

”ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ေပးပါ သူငယ္ခ်င္း“

”ေျပာမွာသာ ေျပာစမ္းပါ“

ကုိယ့္ရဲ့ကိုယ္၊ ကိုယ့္ရဲ့ႏႈတ္၊ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ေတြကို ႏိုင္နင္းပုိင္ႏိုင္တာက  ခ်မ္းသာတာ၊ အို မႏိုင္နင္း မပုိင္ႏိုင္တာက ဆင္းရဲတာလုိ႔ သတ္မွတ္္တာေပါ့“

”ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ပိုင္လို႔ရမလား။ မနာ၊မအို၊မေသခ်င္ဘဲနဲ႔ အုိ၊နာ၊ေသေန ရတာေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ႏိုင္နင္း ပို္င္ႏိုင္လုိ႔ရမွာလဲ“

”အဲဒါေႀကာင့္ မင္းတို႔ဟာ ကံတရားကို လက္ခံတဲ့သူေတြမဟုတ္ၾကဘူး လုိ႔ေျပာတာေပါ့။ ပထ၀ီ၊ ၀ါေယာ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္   ေဆာက္ထားတဲ့ ဘယ႐ုုပ္၀တၳဳပစၥည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ သစ္ရာကေနေဟာင္း   ေဟာင္းရာကေနပ်က္(အုိ၊နာ၊ေသ)မွာေတြကေတာ့ ဘာမွဆန္းတဲ႔အရာ ေတြမွ မဟုတ္တာပဲ။ သည္ေလာက္အရာေလးကို ဗုဒၶ၀ါဒီမဟုတ္ၾကတဲ့ သူေတြကသာ တေလးတနက္ အဆန္းတၾကယ္လုပ္မွာပါ“

”ဒါကိုပဲ တုိ႔ဗုဒၶကေဟာခဲ့တာပဲေလကြာ“

ဗုဒၶက ကံေတြရဲ့(အို၊နာ၊ေသ)ကုိပဲေဟာခဲ့တာ၊ ႐ုုပ္ေတြရဲ့(အုိ၊နာ၊ေသ)  ကုိေဟာခဲ့တာမွမဟုတ္တာပဲ။ မင္းတို႔ကေျပာေတာ့သာ ကံ ကံရဲ့အကိ်ဳး ကုိယုံႀကည္တယ္လုိ႔ေျပာတာ တကယ္လက္ေတြ႔မွာႀကေတာ့ အေျပာနဲ႔ အလုပ္က တျခားစီပါပဲလား“

”မင္းတို႔လုိေတာ့ ကတ္သီးကတ္သတ္ မေျပာတတ္ဘူး“

မေျပာတတ္တာဟာ မသိလို႔ေပါ့၊ မသိတာဟာ အ၀ိဇၨာပဲ၊ ကံနဲ႔၊ ႐ုုပ္နဲ႔ ကုိေတာင္ ခြဲျခားမသိမွေတာ့ ဘယ္လုိမွ ဗုဒၶ၀ါဒီမျဖစ္ေသးဘူးပဲ

”မင္းတို႔ကေတာ့ မင္းတို႔ေျပာတဲ့အတုိင္း ဘယ္လုိလုပ္တာမုိ႔လဲ“

”မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကိုလုပ္လွ်င္ မေကာင္းတဲ့အျဖစ္ေတြျဖစ္တယ္  မေကာင္းတဲ့အျဖစ္ေတြဟာ လူကုိ ဆင္းရဲေစတယ္။ လူကို တကယ့္တ  ကယ္ဆင္းရဲေစတဲ့ ဆင္းရဲဟာ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ အျဖစ္ေတြပဲ။

”မေကာင္းတာလုပ္လုိ႔ မေကာင္းတာျဖစ္တာကေတာ့ မင္းတုိ႔ေျပာမွဘဲ  သိရမွာလားကြာ“

”ငါတို႔ေျပာမွ သိရတာဆုိတာထက္ ဘုရားေျပာမွသိိရတာလို႔ ေျပာလွ်င္  ပိုျပီးမွန္မွာပါ“

”မေကာင္းတာလုပ္လို႔ မေကာင္းတာျဖစ္တာေလးသိယုံနဲ႔ ဗုဒၶ၀ါဒီျဖစ္   တယ္ဆုိလွ်င္ တကမာၻလုံး ဗုဒၶဘာသာေတြျဖစ္ကုန္ႀကမွာေပါ့“

”မေကာင္းတာလုပ္လုိ႔ မေကာင္းတာျဖစ္တာဆုိတာကို တကမာၻလုံး တ ကယ္လက္မခံၾကပါဘူး။ တကယ္လက္ခံၾကတယ္ဆုိလွ်င္ ကမာၻေပၚမွာ မေကာင္းမူေတြ ကင္းစင္ေနမွာေပါ့။ မေကာင္းတာနဲ႔ ေကာင္းတာကုိ ဗုဒၶ ၀ါဒီစစ္စစ္မျဖစ္ဘဲနဲ႔ ဘယ္လုိမွမသိႏိုင္ပါဘူး

”ဒါကေတာ့ မင္း လြန္လြန္းျပီထင္တယ္“

”လြန္တယ္ထင္လွ်င္ ငါ မင္းကို ေမးႀကည့္ပါ့မယ္ဗ်ာ“

”ေမးပါ  ေမးပါ”

”လိမ္တဲ႔အျဖစ္ဟာ ေကာင္းတဲ႔အျဖစ္လား မေကာင္းတဲ႔အျဖစ္လား“

”ဒါေတာ့ ကေလးေတာင္ သိတယ္“

”ဒါျဖင့္ လူေတြမလိမ္ၾကေတာ့ဘူးလား“

”သိရုံေလးနဲ႔ေတာ့လည္း ေရွာင္လုိ႔မရဘူးေပါ့ကြာ“

မင္းတုိ႔ဟာ ေတာ္ေတာ္မုိက္တဲ့ လူမိုက္ေတြပါပဲလား။ မသိလုိ႔သာ ေရွာင္မရတာ သိလုိ႔ကေတာ့ ေရွာင္လုိ႔ ရ ရမွာေပါ့။ ဥပမာ အဆိပ္ခြက္  ကို အဆိပ္ခြက္မွန္းသိလွ်င္ ေရွာင္လုိ႔မရေပဘူးလား။ ဒီလုိေရွာင္ႏိုင္တာ ဟာ သိတာေလးေၾကာင့္ပဲေပါ့“

”ဒီေလာက္ကေလးသိတာနဲ႔ပဲ ဗုဒၶ၀ါဒီျဖစ္ေရာ့လား“

”ဘယ္ေလာက္ႀကီးကိုသိမွ ျဖစ္မွာမုိ႔လဲ။ ဒီေလာက္အေျခခံက်တဲ႔ အသိ  ကိုေတာင္ ေက်ညက္ေအာင္မသိပါပဲနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ျပီး ဗုဒၶ၀ါဒီျဖစ္မွာ  တဲ႔လဲ။ ကုိယ့္ျမင္းကုိယ္လည္း ငုံ႔ၾကည့္ၾကပါအုံး“

”ဒီအသိက ဘယ္ေလာက္မ်ားေလးနက္ေနလုိ႔လဲ“

”သိပ္ကိုေလးနက္ၿပီေပါ့။ မေကာင္းတဲ့အျဖစ္ေတြ ကင္းစင္ပေျပာက္    သြားေစတဲ့အထိေလးနက္တယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒီမဟုတ္သူေတြက မေကာင္းတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ေကာင္းတဲ့အျဖစ္ကို အျဖစ္ ႀကည့္ျပီးသိႀကတာမဟုတ္ဘူး“

”အျဖစ္ၾကည့္ၿပီး သိတာမဟုတ္လို႔ ဘာၾကည့္သိတာလဲ“

”ခံစားခ်က္ႀကည့္ၿပီး သိႀကတာေလ“

”ခံစားခ်က္ႀကည့္ၿပီးပဲ သိရမွာမဟုတ္ဘူးလား“

ခံစားခ်က္ႀကည့္ျပီး သိတာေလာက္ကေတာ့ တိရစာၦန္ေတြသိတဲ့ အသိ ေလာက္ပဲျဖစ္မွာေပါ့။ တိရစာၦန္ေတြဟာ သူတို႔တုန္႔ျပန္စရာေတြကို တုန္႔ ျပန္ႀကတဲ့အခါမွာ ခံစားခ်က္ေလာက္နဲ႔ပဲ တုန္႔ျပန္ၾကတာမဟုတ္လား“

”မင္းတို႔ကေတာ့ အျဖစ္ကို ဘယ္လိုၾကည့္ျပီး သိၾကတာမို႔လဲ“

”ဒီအျဖစ္ဟာ မေကာင္းဘူး။ မေကာင္းယုံမွ်မက ဒီအျဖစ္ဟာ ငါကလုပ္ လို႔ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ငါကလုပ္လုိ႔ျဖစ္တာမဟုတ္ေပမယ့္ ငါ့မွာေတာ့ လာၿပီးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲလို႔ ေတြးတယ္“

”ေတြးေတာ့ဘာျဖစ္သလဲ“

”ခံစားခ်က္ကုိ မေက်ာ္ႏိုင္လို႔ဆုိတာကုိ ေတြ႕တာေပါ့။ လိမ္တဲ့အျဖစ္ ဟာ မေကာင္းဘူးလုိ႔သိေပမယ့္၊ မလိမ္ရင္ ရရွိမယ့္ အထင္ႀကီးေလး စားခံရမူေတြ ဆံုးရွဳံးနိဳင္တာဆိုေတာ့ လိမ္တဲ့အလုပ္ကုိ လုပ္ေတာ့တာ ေပါ့။ ဒီလုိေေနရတဲ့အေပၚမွာ သာယာၿပီးႃငွိိေနတာေႀကာင့္ လိမ္တဲ့ အလုပ္ကို ဒီသူ႔မွာ ရပ္မရျဖစ္ျပီး လိ္မ္ေက်ာသံသရာထဲမွာ ေမ်ာေနရ ေတာ့တာေပါ့“

”ဒါနဲ႔ပဲ ဗုဒၶ၀ါဒီျဖစ္ေရာ့လား“

”လိမ္ရတာဟာ အလိမ္ခံရသူမသိေအာင္ တခ်ိန္လုံးဖုံးဖိေနရတာျဖစ္တဲ့  အတြက္ ဆင္းရဲပင္ပန္းရသလုိ၊ သိသြားျပန္လွ်င္ ပိုၿပီးဆင္းရဲပင္ပန္းရဖို႔ ရွိတာပဲလုိ႔ အမွန္ျမင္တဲ့အထိ ေတြးႏိုင္တာဆုိေတာ့ မလိမ္ေတာ့တဲ့သူ  ျဖစ္တာေပါ့။ အဲဒါဟာ ဗုဒၶ၀ါဒီစစ္စစ္ျဖစ္တာပဲ“

”မလိ္မ္ေတာ့တာေလးနဲ႔လား“

”အရိပ္ျပရင္ေတာ့ အေကာင္ထင္ေတာ့ေပါ့။ အဲေလာက္ထိဒုံးေ၀းရင္ ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ဗုဒၶ၀ါဒီျဖစ္လာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဗုဒၶ၀ါဒီေတြရဲ့  ပန္းတိုင္ဟာ မသတ္၊မခုိး၊မလိမ္၊မက်ဴး……အစရွိတဲ့ အကုသလ ကမၼပ ထ တရားဆယ္ပါးကုိ လုံျခံဳေအာင္ေစာင့္စည္းႏိုင္ဖို႔႔ပဲ မဟုတ္ဘူးလား“

”ဒါေလးနဲ႔ နိဗၺာန္ကဘယ္လိုေရာက္မွာလဲ“

”နိဗၺာန္ေရာက္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိျဖစ္တာမို႔လဲ“

”ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့တာေလ“

”အဲဒါေႀကာင့္ မင္းတုိ႔ကုိ ဘ၀မသိတဲ့သူေတြလုိ႔ ေျပာရတာေပါ့။ ဘ၀ကုိ မသိတာေႀကာင့္ ဘယ္လုိမွ ဗုဒၶ၀ါဒီစစ္စစ္ မျဖစ္တာဘဲ။ ဗုဒၶ၀ါဒီစစ္စစ္မ ျဖစ္ေတာ့ ႀကံစည္ၿပီးယူရတဲ့ဘ၀ေတြကုိပဲ ယူမိၾကေတာ့တာေပါ့“

”ဘယ္လုိႀကံစည္ျပီးယူလုိ႔လဲ“

အခုလိမ္္လုိ႔ လိမ္မူျဖစ္ျပီး လိမ္သူျဖစ္ေနတာကို၊ ကိုယ္ေတြ႕ကုိယ္ျမင္ သူမ်ားေတြ႕သူမ်ားျမင္၊ လူတုိင္းေတြ႕ လူတုိင္းျမင္၊ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ လိမ္မူအျဖစ္(ဘ၀)ေတြကို ဘ၀လုိ႔မျမင္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ၊ အခုလိမ္တာ ေတြက ေနာက္ဘ၀က်ရင္ အလိမ္ခံရမွာ၊ အခုအလိမ္ခံရတာက ေနာင္ ဘ၀တုံးကလိမ္ခဲ့လုိ႔နဲ႔ ႀကံစည္(တကၠ)ၿပီးပဲ ဘ၀ေတြကုိ ယူျပေနၾကတာ ေတြဟာ ႀကံစည္ၿပီးယူတာေတြပဲေပါ့“

”နိဗၺာန္က်ေတာ့ ဘယ္လုိေရာက္မွာလဲ“

ရပ္လုိ႔မရႏိုင္ျဖစ္ေနတဲ့ ျဖစ္ခဲ့ေပါင္းလည္းမ်ားၿပီျဖစ္တဲ့ လိမ္မႈ(ကံ)သံ သရာေတြ၊ ခုိးမူ(ကံ)သံသရာေတြ၊ သတ္မူ(ကံ)သံသရာေတြ…အမႈ(ကံ) သံသရာေတြ အၿပီးတုိင္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတာဟာ နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲေပါ့“

”ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္သလိုလုိပဲ“

”ဒီလိုကံ၊ ဒီလိုဘ၀၊ ဒီလိုအမူ ဒီလုိအျဖစ္ေတြက ႀကံစည္းၿပီးမွသိရတာ မဟုတ္ဘဲ အခုလက္ငင္းကုိ သိလို႔ရေနတာေၾကာင့္ ေသၿပီးမွျဖစ္မွာလုိ႔ ယူတဲ့ အယူမွား၊ မေမြးခင္ကလုပ္ခဲ့တာလုိ႔ယူတဲ့ အယူမွား၊ ဘယ္အယူ မွားမွ မရွိေတာ့တဲ့သူျဖစ္မွ နိဗၺာန္က ေရာက္လုိ႔ရႏိုင္မွာေလ“

”လက္ခံလုိ႔ေတာ့မရေသးဘူး“

”သိမွ လက္ခံလို႔ရမွာေပါ့။

”သိရုံေလးနဲ႔မ်ားကြာ“

”လူေျပာသူေျပာ တဆင့္ၾကားသိတုိ႔၊ စာအုပ္ေပအုပ္သိတုိ႔၊ ေဆြမ်ိဳးညာ တကာ အစဥ္အလာသိတုိ႔၊ ဆရာ့ ဆရာ ဆရာေတြရဲ့အသိတုိ႔ အဲလုိအ သိေတြေလာက္ပဲရွိရုံနဲ႔ေတာ့ လက္ခံလုိ႔ရမွာမဟုတ္ဘူးေပါ့“

အသိက ေတာ္ေတာ္အေရးႀကီးသလား

”မုိက္လုိက္တဲ့ လူမိုက္၊ မိုက္ခ်က္ကေတာ့ ကမ္းေတာင္မရွိေတာ့ပါလား၊ ေအးေလ ကမ္းမွ, မရွိမွေတာ့ ဘာကိုျမင္လုိ႔ရအုံးမွာလဲ။ ဘာ,မွ မျမင္ရ လုို႔ ဘာ,မွ မသိတာလည္း ဆန္းေတာ့ မဆန္းပါဘူး“

”အဲေလာက္ႀကီးေတာင္လားကြာ“

ရွိမွ,ေလာကမွာ မသိေသးဘဲနဲ႔ လုပ္လုိ႔ရတဲ့အလုပ္ဆုိတာ မရိွတာ၊ ဘယ္အလုပ္မဆုိ သိျပီးမွ လုပ္လုိ႔ရတာေတြႀကီးပဲ။ သံသရာတုိ႔၊ ဘ၀တုိ႔ ကံ,တုိ႔ ဆုိတာေတြက ဘုရားေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြ။ ဒါေတြကို ကုိယ္သိ ခ်င္သလုိသိလုိ႔မျဖစ္ဘူး“

”အခု ငါတုိ႔သိတာေတြက ဘုရားေျပာတဲ့အတုိင္းသိတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့“

”ဘုရားေျပာတဲ့အတုိင္းသိတာဆုိရင္ သံသရာတုိ႔၊ ဘ၀တုိ႔၊ ကံ-တို႔ ဆုိ တာေတြကေန လြတ္ၿငီမ္းခ်မ္းသာေနမွာေပါ့“

”သိတာေလးက…“

”သိတာေလးက(၀ိဇၨာ)ပဲ၊ ၀ိဇၨာျဖစ္ရင္ သခၤါရေတြၿငီမ္းတာေပါ့။သခၤါရ ေတြၿငီမ္းတာဟာ သံသရာတုိ႔၊ ဘ၀တုိ႔၊ ကံ(ကမၼ၀ဋ္)တုိ႔ ဆုိတာေတြက ေန လြတ္ေျမာက္ၿငီမ္းခ်မ္းတာ မဟုတ္ဘူးလား“

”ယုံရခက္ခက္ပဲ“

”သိတာနဲ႔ မသိတာမွာ၊ မသိတာက သိတာထက္ႀကီးေနရင္၊ သိတာကုိ အေလးမူလုိ႔မရေတာ့တာေၾကာင့္ သိတာေတြရဲ့ဆင္းရဲ(ဒုကၡ)ကေန ဘယ္ ေတာ့မွ မလြတ္ေျမာက္ႏူိင္ေတာ့ဘူး“

”ပုိ႐ႈပ္သြားၿပီ“

”အဲဒါ မသိလုိ႔ေရာက္တဲ့ ဒုကၡပဲ။ တကယ္ေရာက္ေနတဲ့ဒုကၡကုိမသိတာ ေၾကာင့္ တကယ္မေရာက္ေသးတာေတြကို ဒုကၡဆုိၿပီးလုပ္လုိလုပ္၊ ဒုကၡ မဟုတ္တာေတြကုိ ဒုကၡလုိ႔လုပ္လုိိလုပ္နဲ႔ဆုိေတာ့ အ၀ိဇၨာေတြပဲ ပုိပုိၿပီး ႀကီးစိုးကုန္ေတာ့တာေပါ့“

”မႀကီးစုိးေစခ်င္ရင္ တရားအားထုတ္ေပါ့“

”တရားအားထုတ္ရေအာင္ မင္းက တရားကုိသိလုိ႔လား“

”သိေအာင္လုိ႔ အားထုတ္ရတာေလ၊ သိမွေတာ့ ဘာအားထုတ္စရာလုိ ေသးလဲ“

”သိၿပီးမွ အားထုတ္ရမွာလား၊ သိေအာင္လုိ႔ အားထုတ္ရမွာလား ဆုိတာ ေလာက္ေတာင္ ကြဲကြဲျပားျပားမသိမွေတာ့ မသိမွာေတြအတြက္ေတာ့ မ ဆန္းေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။တရားဆုိတာ ဘာ လုိ႔ မသိေသးပဲနဲ႔ တရားသိဖုိ႔ တရားအားထုတ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳးက ေတာ္ေတာ္ကုိမလုပ္ေကာင္းတာပဲ“

”တရားအားထုတ္တာပဲ မလုပ္ေကာင္းရဘူးရယ္လုိ႔ရွိေသးလား“

”အဲဒါကလည္း မင္းတုိ႔ကုိ ဗုဒၶ၀ါဒီမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရမယ့္အခ်က္တစ္ ခ်က္ပဲ။

”ဘာဆုိင္လုိ႔လဲ“

”ဗုဒၶရဲ့တပည့္ဆုိတာ ဗုဒၶရဲ့ေနာက္ကေနလုိက္တဲ့သူကုိေခၚတာဆုိေတာ့“

”ေအးေလ“

”တရားဆုိတာ ဗုဒၶေဖၚခဲ့လုိ႔ ေပၚတာေနာ္“

”ဟုတ္တယ္ေလ“

ဗုဒၶေဖၚမွေပၚတဲ့တရားဆုိတာကုိ မသိေသးပဲနဲ႔၊ တရားသိဖုိ႔အားထုတ္ တဲ့သူေတြဟာ ဗုဒၶေနာက္ကလုိက္တဲ့သူေတြ ဟုတ္ေသးေတာ့ရဲ့လား“

”ဗုဒၶေျပာတဲ့အတုိင္းအားထုတ္တာပဲေလ“

”ဗုဒၶက ဘယ္လုိေျပာခဲ့တာမုိ႔လဲ“

”သံသရာ၀ဋ္ကေနကြ်တ္လြတ္ၾကဖုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ေတြကုိ ျမင္ေအာင္႐ႈၾကလုိ႔ ေျပာခဲ့တာေပါ့“

”သံသရာ၀ဋ္ကေန ဘာျဖစ္လုိ႔ကြ်တ္လြတ္ေစခ်င္ရတာတဲ့လည္း“

”အဲဒါေႀကာင့္ မင္းတုိ႔ကုိ မိစာၦဒိ႒ိေတြလုိ႔ေျပာတာေပါ့“

”ဟုတ္ပါၿပီ သံသရာ၀ဋ္က ဘယ္လုိျဖစ္ေနလုိ႔လည္းဆုိတာကုိပဲ ေျပာျပ စမ္းပါအုံး“

”လူျဖစ္လုိက္၊ နတ္ျဖစ္လုိက္၊ ျဗဟၼာျဖစ္လုိက္၊ ေခြးျဖစ္လုိက္၊ ၿပိတၱာျဖစ္ လုိက္၊ ငရဲျဖစ္လုိက္နဲ႔ နိဗၺာန္မေရာက္မျခင္း တျခာလွည့္လွည့္ျဖစ္ေနရ တာကုိ သံသရာ၀ဋ္ကေန မကြ်တ္လြတ္ေသးဘူးေျပာရတာေပါ့“

”ဒါဆုိရင္ေတာ့ မင္းတုိ႔ရဲ႕သံသရာက ဟိႏၵဴေတြ၊ ဂ်ိန္းေတြရဲ႕သံသရာနဲ႔ ဘာမ်ားထူးလုိ႔လဲ“

”သူတုိ႔သံသရာက ဘယ္လုိမုိ႔လဲ“

”မဟတၱမာ မျဖစ္မခ်င္း အတၱမာေလးက လူ႔၀တ္ရုံထဲေရာက္လုိက္ နတ္ ၀တ္ရုံထဲေရာက္လုိက္၊ ျဗဟၼာ၀တ္ရုံထဲေရာက္လုိက္၊ ေခြးတ္ရုံထဲေရာက္ လုိက္၊ ၿပိတၱာ၀တ္ရံုထဲေရာက္လုိက္၊ ငရဲ၀တ္ရံုထဲေရာက္လုိက္နဲ႔ တျခာ လည့္လည့္နဲ႔ ေျပးသြားေနရလိမ့္မယ္တဲ့“

”သူတုိ႔ကအတၱ၀ါဒ၊ ငါတုိ႔ကအနတၱ၀ါဒ ဘာမွမဆုိင္ဘူး“

”ဇြတ္အတင္းႀကီး မဆုိင္ဘူးမလုပ္နဲ႔ေလ၊ မဆုိင္ပုံကုိလည္းေျပာျပအုံးမွ ျဖစ္မွာေပါ့၊ ကုိယ္နဲ႔မတူတာနဲ႔ မတူသူေတြဟာအမွား ကုိယ္သာလွ်င္အ မွန္လုိ႔လုပ္တာကေတာ့ ကေလးဆန္လြန္းလွပါတယ္“

”မင္းတုိ႔သံသရာကေတာ့ ဘယ္လုိမို႔လဲ“

”ငါတုိ႔ရဲ႕သံသရာကေတာ့ ဘယ္သူေတြရဲ႕သံသရာနဲ႔မွတူမွာမဟုတ္ဘူး“

”ေျပာစမ္းပါအုံး“

”က်င္လည္တဲ့အရာရယ္၊ အဲဒီက်င္လည္တဲ့အရာရဲ႕ အက်င္ခံရယ္မွာ လူက အက်င္လည္ခံ၊ က်င္လည္တဲ့အရာက လူမဟုတ္ဘူး“

”ဘာေတြေျပာေနတာလည္း

´အသိဟာဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္သင့္ျပီ`

About koyo

has written 23 post in this Website..