ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က Game မ်ားမ်ားစားစား မကစားဖူးပါ။ အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါတြင္လည္း အလုပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းႏွင့္ မနည္းအခ်ိန္လုေနရေသာေၾကာင့္လည္း မကစားျဖစ္ခဲ့ပါ။ ယခုလိုအခ်ိန္ဆိုလ်င္ေတာ့မူကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိေတာ့ၿပီကို သေဘာေပါက္ေလာက္မည္ ထင္ပါသည္။ ေျပာရမည္ဆိုလ်င္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ငယ္စဥ္က သူမ်ားေတြ ကစားေနၾကစဥ္ မိမိကိုယ္တိုင္ လိုက္ပါကစားခ်င္ေသာ္လည္း ေငြေၾကးမျပည့္စံုမွဳေၾကာင့္ မိမိအိမ္တြင္လည္းမရွိ၊ အျပင္တြင္လည္းမကစားခဲ့ေသာေၾကာင့္ Game ကစားျခင္း၏ Feel ကို ယခုတိုင္ေအာင္ မခံစားတတ္ပါ။

တစ္ခါကျဖစ္မည္ထင္ပါ၏။ Game ကစားျခင္းျဖင့္ လူငယ္မ်ား၏ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ကို ပိုမိုၾကြယ္၀လာေစႏိုင္ေၾကာင္း ဖတ္ဖူးပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ငယ္စဥ္က သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးႏွင့္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ျဖစ္သည္။ ၄င္း၏အသက္မွာ ၃၀ ေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္မရွိ၊ တစ္ကိုယ္တည္း အေဆာင္တြင္ငွားေနသူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္ရာတိုက္ခန္းတြင္ ဟိုဘက္အခန္း၊ ဒီဘက္အခန္းေနထိုင္ၾကၿပီး ရုတ္တရက္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မွတ္မိစရာပင္မရွိ၊ မ်က္ကြင္းမ်ားညိဳေနသည္။ သူသြားစရာရွိသည္ဟုဆိုသျဖင့္ လိုက္သြားရာ Cyber Game ဆိုင္ျဖစ္သည္။ Slide တံခါးအား တြန္းဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားႏွင့္ အနံ႔အသက္ေပါင္းစံုဦးစြာပထမ တိုးထြက္လာေလသည္။ ထို႕ေနာက္တြင္မေတာ့ ဆဲသံ၊ ဆိုသံ၊ Keyboard ႏွိပ္သံ၊ ခလုပ္ႏွိပ္သံမ်ားဆူညံစြာျဖင့္ လူငယ္၊ လူရြယ္ေပါင္းစံုကို ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ဆိုင္အတြင္းတြင္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ထပ္ခိုးတြင္ ေလာကႀကီးကို အဆက္ျဖတ္၊ ဆူညံသံမ်ားကို ဂရုမစိုက္အား ႏွစ္ၿခိဳက္စြာအိပ္ေမာက်ေနသူမ်ားကိုပါ ျမင္ရသည္။ တစ္ခါမွ် မျမင္ဖူးခဲ့ပါ။ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေမးၾကည့္ရာတြင္ သူငယ္ခ်င္းက တစ္ခုခ်င္းစီ ရွင္းျပေလသည္။ ဒါေလးေတာင္ မသိရသလားဟူသည့္ မ်က္လံုးမ်ဳိးျဖင့္ျဖစ္သည္။ ထိုသူမ်ားကစားေနၾကသည္မွာ Warcraft (ေခၚ) DotA (ေခၚ) Hero ဟုေခၚေၾကာင္း၊ လူအမ်ား Network ခ်ိတ္ၿပီး စုေပါင္း ကစားရသည့္အေၾကာင္း၊ အလြန္စြဲမက္စရာေကာင္းေၾကာင္း (ဒါေတာ့့ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္)၊ ေန႕လည္ေန႕ခင္းတြင္ကစားလ်င္ နာရီႏွင့္တြက္ေပးရၿပီး တစ္ညလံုးေဆာ့လ်င္မူ ၁၀၀၀ သာေပးရေၾကာင္းႏွင့္ ထိုအိပ္ေပ်ာ္ေနသူမ်ားမွာ တစ္ညလံုး ကစားေနၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသျဖင့္ ထိုစဥ္အခါမွ လံုးေစ့ပါတ္ေစ့ နားလည္သြားေတာ့သည္။

ဒါကေတာ့ သူတုိ႕အျမင္၊ သူတို႕ခံယူခ်က္ကို ရွင္းျပေနုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကမၻာႀကီး ဘယ္ေလာက္က်ယ္သလဲ၊ တစ္ျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္ လူငယ္မ်ား ဘာေတြလုပ္ေနၾကသလဲဆိုသည္ကို မေလ့လာျခင္းေၾကာင့္ဟု ျမင္မိသည္။

ဆက္ပါမည္.. ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က အျမင္ေတြကို။ Game ကစားေနၾကသူမ်ားဦးစြာပထမ ဆံုးရွဴံးသည္မွာ ေငြေၾကးျဖစ္သည္။ ထိုေငြေၾကးမ်ားကို ၄င္းတို႕ကိုယ္တိုင္ရွာေဖြထားျခင္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊ မိဘေငြေၾကးမ်ား ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ထိုေငြမ်ားသည္ တိုင္းျပည္၏ GDP ထဲမွပင္ ယုတ္ေလ်ာ့သြားျခင္းမဟုတ္ေပလား။ ဒါကတစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္ဆံုးရွဴံးသည္မွာ ၄င္းတို႕၏ တန္ဖိုးရွိလွေသာအခ်ိန္၊ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိျခင္းမ်ားကို တန္ဖိုးမဲ့စြာ ကုန္ဆံုးေစျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီေနရာမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေၾကာင္းကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိရွိၿပီးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ အတုယူစရာရွိသည္ကို ေျပာျပလိုသည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ျပည္စစ္ရွဴံးၿပီး တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုးမွာ ဘာမွမက်န္ေတာ့သည့္အေနအထား၊ ျပာပံုဘ၀မွ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ကာလ ယေန႕ေခတ္တြင္ ကမၻာ့စီးပြားေရး အင္အားႀကီးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာခဲ့သည္မွာ ထိုေခတ္က လူငယ္မ်ား ႀကိဳးစားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကို အဘယ္သူ ျငင္း၀န္႕မည္ထင္သနည္း။ ယေန႕ေခတ္လူငယ္မ်ား ယခုအတိုင္းသာ ဆက္သြားေနၾကမည္ဆိုလ်င္ ေနာင္မ်ဳိးဆက္တစ္ခုတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္….. ေနာက္ထပ္မ်ဳိးဆက္တြင္လည္း…. ေနာင္တြင္လည္း….

တိုင္းျပည္၏ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ လူငယ္၊ လူရြယ္မ်ားသည္ ကုန္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ျခင္းမရွိေသာ စစ္မွဳထမ္းမ်ားအျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ရွိေနၾကပါသည္။ က်န္ရွိသည့္ လူငယ္၊ လူရြယ္မ်ားမွ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း တိုင္းတစ္ပါးတြင္ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကျခင္းျဖင့္လည္း တိုင္းျပည္တြင္ ကုန္ထုတ္စြမ္းအား မရွိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ လမ္းမမ်ား၊ သင္တန္းမ်ား၊ ေစ်းဆိုင္မ်ား၊ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးက်န္ရွိေနၾကသည္မွာ မိန္းကေလးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အေတာ္ေလးသတိျပဳမိသည္။ ရင္ေလးစရာပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုအထဲကမွ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္၊ ေက်ာင္းၿပီးကာစ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း Game ဆိုင္မ်ား၊ Tea ဆိုင္မ်ားတြင္ လတ္လ်ား၊ လတ္လ်ားရွိေနၾကသျဖင့္ ေနာင္မ်ဳိးဆက္တစ္ခုကို ျမွင့္တင္ဖို႕ရန္မဆိုထားႏွင့္…..

(စာဖတ္သူမ်ားတြင္ လူငယ္မ်ားပါ ပါရွိေနသည္ကို ေတြ႕သျဖင့္ ေတြးမိေစရန္ ေရးသားလိုက္ပါသည္။)

About စဆရ ႀကီး

စဆရ ႀကီး has written 160 post in this Website..