ဘ၀ျပႆနာမ်ားရဲ႕ ေျဖရွင္းနည္းအမွန္ကို မသိခင္ ျပႆနာမ်ားအားလံုးကိုဖန္တီးျပဳလုပ္ေနေသာ တရားခံအစစ္ကို အရင္သိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ကြၽႏု္ပ္တို႔ကို အေျခအေနတစ္ခုကို ျပႆနာအျဖစ္ ထင္ျမင္ကာ….ေယာက္ယက္ခတ္ေအာင္၊ ပူပန္မႈမ်ားျဖစ္ေအာင္၊ စိတ္ေသာကေရာက္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္ ကြၽႏု္ပ္တ႔ို၏ သတ္မွတ္ခ်က္အစြဲမ်ားက ျပဳလုပ္ေနပါသည္။ သတ္မွတ္ခ်က္အစြဲမ်ား တရစပ္ ျဖစ္ေပၚေနေအာင္ ျပဳလုပ္ေနေသာ အဓိကတရားခံ real Criminal မွာ ျဖစ္ေပၚ ေနတဲ့ စိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး- ေ၀ဒနာအမ်ဳိးမ်ဳိး တို႔အေပၚ ငါ့စိတ္၊ ငါ့ေ၀ဒနာ၊ ငါ့ခံစားခ်က္ေတြ ဟု အထင္မွားေအာင္ (အ၀ိဇၨာ)စိတ္၏ ျပဳလုပ္ေနမႈ၊ ဖန္တီးေနမႈ ပဲ ျဖစ္ပါသည္။

`ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့စိတ္၊ ငါ့ေ၀ဒနာ၊ ငါ့ခံစားခ်က္ ဟု သတ္မွတ္ေနမႈ၊ အဟုတ္ထင္ေနမႈ၊ အတည္ယူေနမႈ´
ဟာ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အတြက္ တကယ့္ကို ျပႆနာေကာင္အစစ္ ျဖစ္ပါသည္။

ဘယ္သူရံႈးတာလဲ

ဥပမာအေနနဲ႔ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲကုိၾကည့္မိၿပီဆိုပါစို႔။ ဒီေဘာလံုးတစ္ပြဲမွာ အနီအသင္းနဲ႔ အျပာအသင္းကန္ၾကပါတယ္။ ပြဲအၿပီးမွာ အနီအသင္း ႐ံႈး၍ အျပာအသင္းႏိုင္ပါတယ္။ ၾကည့္ေနတဲ့သူ ရင္ထဲ ဘယ္လို ခံစား ရပါသလဲဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ မခံစားရပါ။ ဒါေပမယ့္ ၾကည့္႐ႈသူရဲ႕စိတ္ထဲတြင္ `႐ံႈးနိမ့္ သြားေသာ ဒီအနီအသင္းဟာ ငါအားေပးတဲ့အသင္းပဲ၊ ငါ့အသင္းပဲ´ ဟူ၍ ႀကိဳတင္ကာ သတ္မွတ္ထားမႈ၊ ဖန္တီးထားမႈ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက ထိုအနီအသင္း ႐ံႈးေလ ေသာအခါတိုင္း စိတ္ဆိုးမႈ၊ မေက်နပ္မႈ တို႔ ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။

ေနာက္ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ – ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဘာသာစကားကို နားမလည္ေသးသူ လူမ်ဳိးျခား တစ္ဦးဟာ ထိုႏိုင္ငံကို ေရာက္ခါစ -ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာေနထုိင္ရပါသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူမ်ဳိးျခားကုိ မလိုမုန္းထားသူ တခ်ဳိ႕ဟာ ထိုလူမ်ဳိးျခားကုိ လမ္းမွာဆံုတိုင္း မၾကားတၾကား (သို႔) တမင္ၾကား ေအာင္ ဆဲသြားတတ္ၾကပါသည္။

ဒါေပမယ့္ လူမ်ဳိးျခားဟာ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ ပူပန္ျခင္းမရွိပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သူဟာ ဆဲဆိုသူ တို႔ရဲ႕ဘာသာစကား ကိုနားမလည္တာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက `ငါ့ကို ရည္ရြယ္၍ ဆဲဆိုေနသည္ဟု´ လည္း စိတ္ထဲမွ မသိရွိ မမွတ္ယူေသးပါ။

ေနာက္ကာလအတန္ၾကာေတာ့ သူဟာ ထိုႏုိင္ငံ၏ ဘာသာစကားမ်ားကို နားလည္လာပါသည္။ ဆဲဆိုသံမ်ားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း သိရွိလာပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ မေက်နပ္သူအခ်ဳိ႕မွ သူ႔ကုိ လမ္းမွာဆံုတိုင္း မၾကားတၾကား ဆဲတတ္ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူစိတ္မဆိုးေသးပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ `ငါ့ကို ရည္ရြယ္၍ ဆဲဆိုေနသည္´ ဟု မမွတ္ယူေသး၍ ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ လူမ်ဳိးျခားဟာ မိမိကုိ ရည္ရြယ္၍ ဆဲဆိုမွန္း သေဘာေပါက္ကာ စိတ္ဆိုးမႈ၊ ပူပန္မႈတို႔ စတင္ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆဲဆိုသံ ၾကားတိုင္း `ငါ့ကို ေစာင္း၍ ဆဲဆိုတာလား´ ဟု ထင္မွတ္ကာç စိတ္ဆိုးမႈ၊ ပူပန္မႈတို႔ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။

တကယ္ေတာ့ သူ ပူပန္ေနရျခင္းဟာ ဘာသာစကား နားလည္လာလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ `ငါ့ကိုေစာင္း၍ဆဲေနတာလား´လို႔ ထင္တဲ့အထင္ က သူ႔ကို ဆဲသံၾကားတိုင္း ပူပန္ေအာင္ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းသာ။ တနည္းအားျဖင့္ ဆဲသံဟာ `ငါနဲ႔ဆိုင္တယ္၊ ငါန႔ဲပတ္သက္တယ္´ ေနသလားဆိုတဲ့ အေတြးစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚေအာင္ (အ၀ိဇၨာ)စိတ္၏ ျပဳလုပ္ေနမႈ ဖန္တီးေနမႈ၊ ျပဳလုပ္မႈေနမ်ား က သူ႕ကို ဆဲသံၾကားတိုင္း ပူပန္ေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲေစေလေတာ့သည္။

သူသတ္သမားအစစ္

ဒီေနရာမွာ အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ားရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႔၀တၴဳမ်ား စာအုပ္ထဲမွ မိမိရဲ႕အစြဲ မိမိရဲ႕စိတ္ေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားခဲ့ရတဲ့ တကယ့္အျဖစ္ေလး တစ္ခုကို ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခံၿပီးျဖစ္တဲ့ အက်ဥ္းသားတစ္ဦးကို စိတ္ပညာရွင္တစ္စုမွ စိတ္စြမ္းအင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စမ္းသပ္မႈ တစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့ ပါတယ္။

ေသဒဏ္က်အက်ဥ္းသားအား သတ္မည့္တာ၀န္ခံမ်ားက လည္ပင္းအား ဓားျဖင့္လွီး၍ ေသဒ ဏ္ေပးမည္ဟု ေျပာထားေလသည္။ သို႔ေသာ္ လည္ပင္းအား တကယ္ လွီးျဖတ္၍သတ္မည္ မဟုတ္ဘဲ စမ္းသပ္မႈအတြက္ အက်ဥ္းသား၏ စိတ္တြင္ လည္ပင္းလွီး ခံရကာ ေသရမည္ဟူေသာ စိတ္အစြဲ ျဖစ္ေပၚေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထို႔ေနာက္ စမ္းသပ္မည့္ေန႔တြင္ အက်ဥ္းသားအား ေျခလက္တို႔ကို တုပ္ေႏွာင္လ်က္ လွဲအိပ္ေစပါတယ္။ မ်က္စိကိုလည္း မျမင္ေအာင္ စည္းေႏွာင္ ထားပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ လည္ပင္း အေရျပားနာက်င္႐ံုေလး- ဓားျဖင့္ ကပ္လွီးခ် လိုက္ၿပီး အသင့္စီစဥ္ထားေသာ ေရပိုက္ငယ္ ေလးျဖင့္ သူ၏လည္ပင္း အေပၚနား မွကပ္၍ ေရမ်ားစီးက်ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဓါးႏွင့္ လွီးၿပီးေနာက္ လည္ပင္းတ၀ိုက္ ေသြးမ်ား ဒလေဟာ စီးက်လာဟန္ အက်ဥ္းသား၏စိတ္တြင္ ထင္ျမင္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။

အက်ဥ္းသား၏ စိတ္၀ယ္ လည္ပင္းအား ဓားျဖင့္လွီး၍ေသြးမ်ား ဒလေဟာ စီးက်ေနၿပီဟု စိတ္၀ယ္ ထင္ျမင္ စြဲယူကာ ငါေတာ့ျဖင့္ ေသြးမ်ား အထြက္လြန္ကာ ေသေလၿပီဟု အသိ၊ အစြဲ ႀကီးမားစြာ ျဖစ္ေပၚေလသည္။ မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာၿပီးေနာက္ အက်ဥ္းသား အား စမ္းသပ္ၾကည့္ရာ အက်ဥ္းသားမွာ ႏွလံုးခုန္ရပ္ကာ တကယ္ပင္ ေသဆံုးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မိမိရဲ႕ စိတ္-အစြဲက မိမိကိုသတ္သြားေၾကာင္း၊ အက်ဥ္းသားခမ်ာ သိမသြားရွာပါ။ သုေတသနျပဳသူမ်ားကေတာ့

စိတ္စြမ္းအင္၊ စိတ္အစြဲမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာႏုိင္ခဲ့ၾက ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တစ္ခုခု၊ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ ငါ၊ သူ၊ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့စိတ္၊ ငါ့ခႏၶာ၊ ငါ့ပစၥည္း ဟူေသာ မိမိသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ မ်ားဟာ ညီၫႊတ္မွ်တေသာ မွန္ကန္သည့္နားလည္မႈ-သေဘာထား သာမရွိပါက၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးမခ်ပါက မိမိတို႔ ၏ စိတ္ႏွလံုးကို အခ်ိန္တိုင္း ဒုကၡေပးေနမည့္ အပူသည္စစ္စစ္ ရန္သူအစစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးဦးစြာနားလည္ထားရပါမယ္။

ထို ျပႆနာမ်ားကို အဟုတ္ထင္-အတည္ယူကာ စိတ္ဆင္းရဲေသာကေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးေနေသာ ရန္သူအစစ္ကို မွန္ကန္ေသာနားလည္မႈ-မွန္ကန္ေသာသေဘာထားျဖင့္သာ အျပတ္ရွင္းႏုိင္ပါသည္။

ထို မွန္ကန္ေသာ နားလည္မႈ – မွန္ကန္ေသာသေဘာထား ျဖစ္ေပၚေစရန္ တျဖည္းျဖည္းေလ့က်င့္ယူရေပမည္။
ထို မွန္ကန္သည့္ နားလည္မႈ – သေဘာထား ျဖစ္ေပၚေစရန္ အတြက္ – ေလ့က်င့္ယူရမည့္ – တတ္ႏုိင္သမွ် မေမ့ရမည့္ – ႏွလံုးသြင္းရမည့္ အဆုံးအမ spiritual motto စာစုမ်ားကို အပုိင္းမ်ားခြဲလွ်က္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

စိတ္ကို အဓိကထား
၁) စိတ္ဆိုတာ သံုးဖို႕သက္သက္။

၂) ၿပီးျပည့္စံုခ်င္ေနတဲ့စိတ္ကိုက မျပည့္စံုတဲ့စိတ္။

၃) ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရိွေနရင္ စိတ္မလြတ္လပ္ဘူး။

၄) အမ်ိဳးမ်ိဳး သ႐ုပ္ေဖာ္တတ္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာသေဘာကို ေဆာင္တတ္တဲ့စိတ္ရဲ႕ ဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ရိွမွ
စိတ္ကိုသံုး႐ံုသက္သက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးတတ္လာမယ္။

၅) တကယ္သံုးတတ္ရင္ စိတ္ေလာက္ သံုးလို႔ ေကာင္းတာ၊ အသံုး၀င္တာမရိွ။

၆) အိတ္ထဲမွာ ပိုက္ဆံရိွတာ၊ မရိွတာထက္၊
စိတ္ထဲမွာ …. ပိုက္ဆံရိွမေနဖို႔ကို အဓိကထားပါ။

၇) ကိုယ္ခႏၶာမွာ ေရာဂါရိွတာ မရိွတာထက္၊
စိတ္ထဲမွာ ….ေရာဂါရိွမေနဖို႔ကို အဓိကထားပါ။

၈) ဘာပဲညာပဲသိတဲ့စိတ္ေတြ၊ ဘာစိတ္ ညာစိတ္ေတြ ေသာကစိတ္-မေက်နပ္စိတ္ေတြ ျဖစ္တာ မျဖစ္တာထက္ ….
စိတ္ထဲမွာ ဘာေတြ ညာေတြ၊ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါေတြ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာေတြ ရိွမေနဖို႔ကို အဓိကထားပါ။

၉) ပ်ိဳတာ၊မပ်ိဳတာ၊အိုတာ၊မအိုတာ၊ နာတာ၊မနာတာ၊ ေသတာ၊မေသတာထက္
စိတ္ထဲမွာပ်ိဳတာ၊အိုတာ၊ နာတာ၊ ေသတာ ရိွမေနဖို႔ကို အဓိကထားပါ။



စြမ္းရည္သတၱိ

၁) ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ေၾကာက္ဖို႔မလို၊ ရဲရင့္ဖို႔သာလိုတယ္။

၂) ကိုယ္လိုသူလို စြမ္းရည္သတၱိက အတု၊ ကိုယ္လို သူလို စြမ္းရည္သတၱိကို စြန္႔လႊတ္ႏိုင္မွ
စြမ္းရည္ သတၱိအစစ္ျဖစ္မယ္။

၃) မလုပ္တတ္တာကို မျပတ္ျပဳလုပ္ေနျခင္းအားျဖင့္
လုပ္ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္သတၱိကို တိုးျမႇင့္ေနရမယ္။

၄) စကားနဲ႔ေျပာတတ္႐ံုတင္မက အလုပ္နဲ႔ ေျပာတတ္ဖို႔ပါ လိုတယ္။

၅) အနာခံႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္သတၱိနဲ႔ အသာစံတာ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။

၆) စြန္႔လႊတ္ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္သတၱိနဲ႔ လက္ခံအသံုးျပဳတာ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။

၇) အဆံုး႐ံႈးခံႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္သတၱိနဲ႔ အရာရာတိုင္း၊ ဘ၀တိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း၊ ေနရာတိုင္းကို အသံုးခ်တာ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။

၈) ဘယ္လို ညာလိုဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို အဓိကထားေနမႈကို စြန္႔လႊတ္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ သတၱိနဲ႔ ဘယ္လိုညာလို ျပဳလုပ္တာျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။

၉)အႀကြင္းမဲ့(အကန္႔အသတ္မဲ့) စြန္႔လႊတ္ျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ အနစ္နာခံျခင္း၊ အားထုတ္ျခင္း ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။

(ျပႆနာအားလံုးကို ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ မွန္ကန္တဲ့ နားလည္မႈ သေဘာထားျဖစ္ေပၚေရးအဓိကထားသင္ၾကားေပးေသာ
သန္လ်င္သဘာ၀ရိပ္သာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ ၁-၂၀၁၁ အနတၱအဆံုးအမမ်ား ကို ကိုးကားေဖာ္ျပပါသည္။)

ေကာင္းကင္ အမိုး၊
ေျမႀကီး အခင္း၊
ေလထု အကာ
သဘာ၀တရားရဲ႕ သဘာ၀တရားရိပ္သာ။

About True Answer

True Answer True Answer has written 60 post in this Website..

I want to share of right understanding which can give rise to real happiness & freedom as much as I can understand. My sharing is based on the teaching of Buddha, Mogok Sayadaw Gyi, Ahin Ottamasara from ThaBarWa Meditation Centre, Thanlyin Township, Yangon, Myanmar. ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရရွိ သိရွိ နားလည္ေရး ...မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားနည္း ( ႏွလံုးသြင္းမွန္မႈ) ကို သိရွိေရး တင္ျပသြားရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။