Dear Villagers,

 

I understand that “ ျပည္ပျမန္မာမီဒီယာ၊ Websiteမ်ား၏ သတင္းႏွင့္ေဆာင္းပါးမ်ား၊ forwarded email မွစာမ်ားကူးတင္ခြင့္မရွိ။”

But, I really want to share some great articles &

I would like you to know that Burma has one great intellectual satire author again.

 

Dear Kai, please forgive me for this post.

 

´အျပန္႔အျပန္႔အျပန္႔လားကြဲ႔ အျပားအျပားအျပားပါဗ်ဳိ႔´

 

ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမားစတဲ႔ တြင္းထြက္သယံဇာတ၊ ဆန္ဂ်ဳံပဲေျပာင္းစတဲ႔ လယ္ယာထြက္ကုန္သယံဇာတ၊ ေရနံသဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔စတဲ႔ ကုန္းတြင္းကမ္းလြန္ ေျမေအာက္သယံဇာတေတြအျပင္ ျပည္ပထြက္ကုန္အျဖစ္ အဆက္မျပတ္ထြက္ရွိေနတဲ႔ ျမန္မာ႔သယံဇာတတစ္ခုကေတာ႔ လူစြမ္းအားအရင္းအျမစ္သယံဇာတပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုံးဖြင္႔ရက္ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းမမွာရွိတဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ထုတ္ေပးတဲ႔ဌာနမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးစည္ကားေနတဲ႔ ျမန္မာလူငယ္ကေလးေတြကို ၾကည္႔ရင္ တစ္ႏွစ္အထြက္ႏႈန္း၊ ဆယ္စုႏွစ္အထြက္ႏႈန္းေတြကို ခန္႔မွန္းၾကည့္လို႔ ရႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ အခုလို ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု သုံးခုေလာက္ ္စြန္းလာတဲ႔အခါမွာေတာ႔ သူတို႔ထဲက အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ အေျခမက်ေသးေတာင္မွ အေနၾကာ အသားက်လို႔ အိမ္က မိသားစုေတြကို ဟိုကိုေခၚလို႔ ရလာၾကၿပီေပါ႔။ ဒီအခါမွာ သူတို႔ရဲ႔ ရင္ေသြးကေလးငယ္မ်ား ေန႔စဥ္ရင္ဆိုင္ႀကီးျပင္းရတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းဟာ မိဘမ်ားငယ္စဥ္က ႀကီးျပင္းခဲ႔ရတဲ႔ ျမန္မာလူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ ဘာဆိုဘာမွ မဆိုင္ေတာ႔တာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဘာသာတရား အဆုံးအမဆိုတာကလည္း ဘုန္းႀကီးကန္ေတာ႔ခ်င္ရင္ေတာင္ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကို တကူးတက သြားသြားဖူးရတဲ႔ေနရာဆိုေတာ႔ ကိုယ္ေတြငယ္ငယ္တုန္းကလို ေက်ာင္းကန္အလယ္မွာ လူလားေျမာက္ၿပီး ဘုရားသားေတာ္မ်ားနဲ႔ အကၽြမ္းတ၀င္မရွိၾကေတာ႔ဘူးေပါ႔။ အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္၊ တင္ပါ႔ မွန္ပါ႔ ဆိုတာေတြလည္း အိုးနင္းခြက္နင္းျဖစ္ကုန္ေရာ။ မိဘမ်ား ခြင္႔ရလို႔ ျမန္မာျပည္ျပန္ရင္ေတာင္ သူတို႔ခမ်ာ ႏိုင္ငံျခားသားဧည့္သည္ေလးမ်ားလို ေနရထိုင္ရစိမ္းၿပိး မေပ်ာ္ႏိုင္ၾကေတာ႔ဘူး။ တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္လို႔သာ တရပ္တေက်းမွာ ရုန္းကန္ရွင္သန္ေနၾကရတဲ႔ မိဘမ်ားခမ်ာ ကိုယ္႔ရင္ေသြးကေလးက တရပ္တရြာေသြးေတြ၀င္ၿပီး ကိုယ္႔အမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ႔သလို ျခားနားလာတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ေသြးကစကားေျပာရုံနဲ႔ မလုံေလာက္ေတာ႔ဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္သင္႔ပါၿပီ။

ဇြန္လထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ထဲက သီဟပူရဒိုင္ယာရီဆိုတဲ႔ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးထဲမွာ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမိသားစုတစ္စုရဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခု ဖတ္လိုက္မိပါတယ္။ မိခင္ျဖစ္သူက သားကို ဒါဏ္ေၾကေဆးလိမ္းေပးမယ္ျပင္တဲ႔အခါ သားက အဲဒါ ဆရာ၀န္ညႊန္ၾကားခ်က္ထဲမွာ မပါတဲ႔ေဆးမို႔ မလူးႏိုင္ပါဘူးတဲ႔။ မေအက ဆြဲဆြဲလြဲလြဲ လူးေပးေတာ႔ ဆႏၵမပါပဲ အတင္းအက်ပ္ကုသမႈေပးတယ္ဆိုၿပိး ရဲနဲ႔တိုင္ပါသတဲ႔။ အရပ္ရပ္ေနျပည္ေတာ္ ၾကားလို႔မွ မေတာ္ကြယ္။ `မေကာင္းျမစ္တာ ေကာငိးရာညႊန္လတ္..´ အစရွိတဲ႔ မိဘ၀တၱရားေတြကို ဒီကေလးအေနနဲ႔ နားမလည္ႏိုင္တာ သူ႔အျပစ္လို႔ေတာ႔ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ မိဘေတြက သြန္သင္ရမယ္ဆိုတာက်ျပန္ေတာ႔လည္း ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ လူတန္းေစ႔ေအာင္ ရုန္းကန္ရင္ဆိုင္ရတဲ႔ အခက္အခဲေတြကို ကိုယ္တိုင္ၾကဳံဖူးသူေတြသာ သိၾကမွာပါ။ စာေရးသူကေတာ႔ ကုိယ္႔ဆီမွာ ႀကီးျပင္းလာၾကတဲ႔ တရုတ္သားသမီး ကုလားသားသမီးေလးေတြကို နမူနာျပၿပီး ကိုယ္႔ရင္ေသြးငယ္ေတြကို ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ႔ထုံးစံမ်ားနဲ႔ သိပ္ၿပီးစိမ္းေနေအာင္ ပစ္မထားသင္႔ဘူးလို႔ သုံးသပ္ပါတယ္။ မွန္လိုက္ေလ။ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီလိုပဲ ေတြးမိတာေပါ႔။ `ေခြးေတာက္ျမစ္ယွက္ စိုက္ေရာဖက္က သရက္ပင္မင္း သိးခ်ဳိကင္း၏´ ဆိုတဲ႔ အျဖစ္မ်ဳိးမေရာက္ရေလေအာင္ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း ေဒြးေရာယွက္တင္ျဖစ္လာတဲ႔ ဒီကေန႔ေခတ္အခါမွာ ကိုယ္ပိုင္အေမြအႏွစ္အစစ္က ဘာလဲဆိုတာ ကြဲကြဲျပားျပားသိၿပိး ခြဲခြဲျခားျခား ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္မွ ယဥ္ေက်းမႈတိုက္စားတဲ႔ဒဏ္ကို ခံႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါက ျမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာလိုျမင္မိတဲ႔အျမင္ပါ။ ဒီအျမင္က မွန္ခ်င္မွန္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ အစြဲႏွစ္ခုပါတယ္။ ျမန္မာဆိုတဲ႔ လူမ်ဳိးစြဲကတစ္ခု၊ တို႔ငယ္ငယ္တုန္းကမ်ားဆိုရင္ဆိုတဲ႔ ေရွးရိုးစြဲကတစ္ခု။ ဒီအစြဲႏွစ္ခုကို နည္းနည္းစီေလွ်ာ႔ၿပီး ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ ေခတ္မီမီ ကမာၻၾကည့္ၾကည့္ျမင္ၾကရေအာင္ေလ။

ကေလးရဲ႔အျဖစ္က ဆရာကာျပန္ အာေခါင္လွံစူးဆိုတာမ်ဳိးထက္ ဆိုးပါတယ္။ မိဘအဆုံးအမကို မနာခံတာ၊ အရိုအေသတန္တာ၊ တပ္ခ်င္ရာပုဒ္မ အကုန္တပ္၊ ဘယ္ဟာမွ ေကာင္းဖို႔မရွိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဒိီကေလးဆီမွာ ခ်ဳိးႏွိမ္မပစ္လိုက္ပဲ ရွင္သန္ေအာင္ပ်ဳိးေထာင္ေပးရမယ္႔ အမွန္တရားတစ္ခုရွိေနပါတယ္။ အဲဒါက သူ႔စိတ္ထဲမွာ မွန္တယ္လို႔ထင္တာတစ္ခုကို အမွန္အတိုင္းျမင္လာေအာင္ မျပင္ေပးပဲနဲ႔ ဘယ္လိုဖိအားေပးမႈမ်ဳိးနဲ႔မွ ေျပာင္းလဲမပစ္လိုက္ပဲ စိတ္ထဲရွိတဲ႔အတိုင္း ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ရဲတဲ႔ သတၱိပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ မရွိခဲ႔ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားမွာလည္း ရွိမေနပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိဘေတြဆီမွာလည္း မေတြ႔ခဲ႔ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံး ဒီကေန႔ ဒိီဘူတာဆိုက္လာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၵဘာသာပိပီ ဘုရားေဟာနဲ႔အညီ ´ စကားေျခာက္ခြန္း လူ၌ထြန္းလည္း..´ ဆိုတဲ႔ အဆုံးအမေအာက္မွာ အသားေသလာခဲ႔တဲ႔ဘ၀၊ ေက်းသားညိီေနာင္ ဇာတ္ေတာ္ထဲက ပုေဏၰးမႀကီး ေနာက္မီးလင္းတာကို အမွန္အတိုင္းဖြင္႔ေျပာလိုက္မယ္ ္တကဲကဲလုပ္လို႔ လည္လိမ္ခံလိုက္ရတာကို သင္ခန္းစာယူရတဲ႔ဘ၀မို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ မွန္ပါေစ ကိုယ္႔အတြက္ အက်ဳိးယုတ္မယ္႔ စကားမ်ဳိးကို ၾကမ္းၾကားေလၾကားေတာင္ မေျပာၾကနဲ႔။ မင္းနားတစ္ေထာင္ မင္းေျမာင္တစ္သိန္းမို႔ မလိုသူေတြ တို႔လိုက္ရင္ အသံေၾကာင္႔ဖားေသမယ္လို႔ေတြးၿပီး ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနခဲ႔ၾကတာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ၾကာသြားၿပိလဲမသိပါဘူး။ `ဟုတ္မွန္ေသာ္လည္း အက်ဳိးမရွိ´ ဆိုတဲ႔စကားကို ကိုယ္လိုသလို ဆြဲေတြးလိုက္တာကိုး။ ပိုၿပိးတိက်ေအာင္ျဖည့္ေျပာရရင္ `မိမိ သူတပါး အက်ဳိးမရွိ´ လို႔ဆိုရမွာေပါ႔။ ေျပာတဲ႔သူေရာ နားေထာင္တဲ႔သူပါ အက်ဳိးမရွိမွေတာ႔ မေျပာပဲေနတာ အေကာင္းဆုံးေပါ႔ေနာ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ပညာရွိႀကိးပိပီ လူလိမၼာႀကီးပိပီ၊ မွန္တာကို မွန္တယ္လို႔ သိေသာ္ျငား စကားအဖတ္တင္ အမုန္းမခံ ေလကုန္မခံပဲ ကိုယ္႔အလုပ္ကိုယ္ ဆက္လုပ္ေနၾကတာေပါ႔။ ဒီအခါမွာ အမွားက်ဴးလြန္သူေတြကလည္း အားက်မခံ မွားမွန္းသိသိႀကိးနဲ႔ကို ငါတို႔ကမွ အမွန္ က်န္တာေတြ မုသာ၀ါဒခ်ည္႔သာလို႔ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ဆက္မွားၾကေတာ႔တာေပါ႔။ ႏွစ္ေတြၾကာလာေလေလ၊ အမွန္နဲ႔အမွား ပညတ္ခ်က္ေတြဟာလည္း တရားကင္းကြာလာေလေလ ျဖစ္လာပါတယ္။ လက္ေတြ႔သာဓကျပရမယ္ဆိုရင္  `ထမင္းနပ္မွန္ဖို႔ခက္တဲ႔ဘ၀မွာ ဘယ္အစိုးရတက္တက္ ဘာမွ မထူးဘူး ´ လို႔ဆိုသူေတြအတြက္ ဘာမွ မထူးတဲ႔အစိုးရကိုပဲ ရလိုက္တာဟာ ဘာမွမထူးဆန္းဘူးလို႔ဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေထာင္နန္းစံရပါလိမ္႔မယ္။

တကယ္တမ္းေတာ႔ ျမန္မာေတြဟာ သူတို႔အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ထီးစိုက္နန္းတည္လုပ္ေနကတည္းက ကိုယ္႔မင္းကိုယ္႔ခ်င္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ႔ၾကတာခ်င္း အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ေလးကၽြန္းတျမင္႔မိုရ္ ေမယုဗဟိုရ္ ယုဂႏၶဳိရ္ေတြနဲ႔ ကမာၻႀကီးကို အျပားအတိုင္းမွတ္ေနခဲ႔ခ်ိန္မွာ သူတို႔ဆီမွာေတာ႔ ကမာၻႀကီးကို အလုံးမွန္း သက္ေသျပခဲ႔တာ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ၾကာသြားပါၿပီ။ အဲဒါ လြယ္လြယ္နဲ႔ ျဖစ္လာတယ္ေတာ႔ မမွတ္ေလနဲ႔။ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းေတာ္ေတြမွာ ကမာၻမျပားဘူးဆိုရင္ ေခါင္းျဖတ္မီးရႈိ႔သတ္ခဲ႔တာ နည္းမွ မနည္းတာ။ လုံးလုံးျပားျပား ကိုယ္႔ရွိမွ ကိုယ္စားရတာ။ သူတို႔မို႔ အားအားယားယား ျငင္းပေလတယ္ေနာ္။ အက်ဳိးဆက္ကေတာ႔ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာေတြ ဧရာ၀တီနဲ႔ ကမ္းရိုးတန္းကေလွ်ာက္ေလာက္ကို ေရေၾကာင္းသြားလာ ရြက္နာ၀ါ လို႔ ဖြဲ႔ေနခ်ိန္မွာ သူမ်ားတကာက ကမာၻပတ္လို႔ မဆလာလာ၀ယ္ရင္း ကိုယ္႔ကို ကၽြန္ျပဳသြားတာ ခံလိုက္ရတာေပါ႔။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ အမ်ားညီရင္ ဤကိုကၽြဲလုပ္ဖတ္တဲ႔ အက်င္႔ကေလးကို ျပင္လိုက္ၿပီး ဤကိုဤ  က်ၽြဲကိုကၽြဲ ကြဲကြဲျပားျပားသိေအာင္ အမွန္နဲ႔အမွားကို ခြဲျခားထုတ္ေဖာ္တတ္တဲ႔သတၱိကေလးကို ပ်ဳိးေထာင္ေစခ်င္ပါတယ္။

နီကိုးကစ္ဒ္မင္းရဲ႔ အျခားသူမ်ားဆိုတဲ႔ သရဲရုပ္ရွင္ကားၾကည့္လိုက္ရတုန္းက အဲဒီထဲမွာ မိခင္ျဖစ္သူက သမီးေလးကို က်မ္းစာသင္ေပးတဲ႔ အခန္းတစ္ခန္းပါပါတယ္။ ဒိဌိေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ေနခ်ိန္မွာ ဘုရားသခင္ကို ယုံၾကည္တယ္ေျပာရင္ ေခါင္းျဖတ္အသတ္ခံရတယ္ဆိုေတာ႔ ကေလးမကေလးက ရယ္ပါတယ္။ ´ အ လိုက္တာ´ တဲ႔. ´ မယုံၾကည္ပါဘူး ေျပာၿပိး စိတ္ထဲက ကိုယ္႔ဘာသာ က်ိတ္ယုံေနရင္လည္း ရလ်က္သားနဲ႔´ တဲ႔။ ကေလးအေတြးေပမယ္႔ အဲဒိအခိုက္အတန္႔အတြက္ေတာ႔ မွန္ကန္တဲ႔အေတြးလို႔ ေျပာရမွာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ ေနာင္က်ရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ႏႈတ္ကဖြင္႔ဟ မယုံၾကည္ရဲတဲ႔ ဘုရားသခင္ကို ကိုယ္႔ကေလးေတြ ယုံၾကည္လာေအာင္ ဘယ္လိုဆြဲေဆာင္ရပါ႔မလဲ။ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင္႔ ၿမဳိသိပ္ထားလိုက္ရတဲ႔ အမွန္တရားတစ္ခုကို သားေျမးမ်ားလက္ထက္အထိ ေရငုံေနၿပီး သြန္သင္မေပးဘူးဆိုရင္ သူတို႔ေတြမွာ ဘယ္ဟာအမွန္ဆိုတာေတာင္ သိႏိုင္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ကိုယ္ယုံၾကည္တဲ႔အမွန္တရားတစ္ခုကို အသက္စည္းစိမ္အႏၱရာယ္ေၾကာင္႔ ပညာရွိအေတြးနဲ႔ ဖြင္႔မေျပာပဲ ေနခ်င္ေနပါ။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီအမွန္တရားေလး ေပ်ာက္ကြယ္မသြားပဲ ျပန္႔ပြားလာေအာင္ေတာ႔ တဘက္တလမ္းက ႀကိဳးပန္းသင္႔ပါတယ္။ အေနၾကာလာရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အဲဒိအမွားကို လက္ခံလာမယ္႔ အႏၱရာယ္ကလည္း ရွိေသးတာေပါ႔။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြမွာ ေခတ္မမီေတာ႔တဲ႔ စြန္႔ပစ္သင္႔တဲ႔ အစြဲတစ္ခုလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ကိုယ္႔အခြင္႔အေရးကို ကိုယ္႔ဘာသာမယူပဲ ဘယ္သူလာၿပီး ယူေပးပါ႔မလဲ လို႔ ကယ္တင္ရွင္ေစာင္႔ေနတတ္တဲ႔ အက်င္႔ပါ။ လူ႔အခြင္႔အေရးတို႔ ဒိမိုကေရစိတို႔ဆိုတာ ကိုယ္႔မွာ ရွိၿပီးသား အခြင္႔အေရးတစ္ခု၊ တျခားသူတစ္ေယာက္ေယာက္က ထိပါးေႏွာက္ရွက္လာရင္ ကိုယ္႔ဘာသာ ကာကြယ္ယူရမယ္႔၊ ပိတ္ပင္ထားရင္ ကိုယ္႔ဘာသာေတာင္းဆိုယူရမယ္႔ အရာတစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ႔ သူမ်ားကိုေၾကာက္လို႔ ကိုယ္႔ဘာသာ ပိတ္ပင္ထားရတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေကာင္းပါ႔မလဲ။ ဒါကိုရဖို႔ ေသြးေခ်ာင္းစီးေအာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဆင္ႏႊဲမွ၊ ႏိုင္ငံတကာကဖိအားေတြေပးမွ၊ စၾကာကိုယ္ေတာ္ေလး နန္းတက္မွ ဆိုတာမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ေစာေစာတုန္းက ေျပာခဲ႔တဲ႔ ကေလးေလးလို ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာကို စိတ္ထဲရွိတဲ႔အတိုင္း မွန္ပါတယ္လို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာရဲတဲ႔ သတၱိပဲ လိုပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေျပာတိုင္းလည္း အမွန္ မဟုတ္ေသးဘူးေနာ္။ အေျပာအဆင္႔ကေန လက္ေတြ႔က်င္႔သုံးမႈအထိ အဆင္႔ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။ `မွန္တယ္ထင္တာေတြ ဒီအခ်ိန္မွာ အကုန္မွားေတာ႔ ရင္ထဲထိခ်က္က ျပင္းလြန္း´ ဆိုတဲ႔သီခ်င္း ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား။ အခုဟာက ေျပာတဲ႔အဆင္႔မွာကို တက္မလာလို႔ ေတြးတဲ႔အဆင္႔ကိုေရာက္ေအာင္ ေရးျပရတာ။ ကိုယ္႔စိတ္ထဲက ယုံၾကည္တဲ႔အတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၿပိးရင္ ကိုယ္ေျပာတဲ႔စကားကို ကိုယ္တာ၀န္ယူရတယ္ဆိုတာလည္း ကပ္ပါလာေသးတယ္။ အခြင္႔အေရးတိုင္းမွာ တာ၀န္ယူမႈ တစ္ခုခု ရွိရစၿမဲပဲ။ ဒိလိုစာမ်ုိးေရးၿပိးရင္ ျဖစ္လာတဲ႔အက်ဳိးဆက္ကိုလည္း တာ၀န္ယူရဲရမွာေပါ႔။ ဒါမွ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုေရးသားခြင္႔နဲ႔ ထိုက္တန္တဲ႔သူတစ္ေယာက္ျဖစ္မယ္။ ဒီေလာက္နဲ႔လည္း မၿပိးေသးျပန္ဘူး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔လြတ္လပ္ခြင္႔ဆိုတာ တျခားလူတစ္ေယာက္ရဲ႔လြတ္လပ္ခြင္႔ကို သြားၿပိး မထိခိက္ေစရဘူးဆိုတဲ႔ ကန္႔သတ္ခ်က္တစ္ခုလည္း မရွိမျဖစ္လိုပါတယ္။ ကိုယ္႔ဘက္က ျခံစည္းရိုးအဆုံးမွာ သူ႔ဘက္ကျခံစည္းရိုး စတယ္ေလ။ ဆိုလိုတာက ကိုယ္ယူလိုက္တဲ႔ လြတ္လပ္ခြင္႔ေၾကာင္႔ တျခားသူကိုသြားၿပိး ထိခိုက္နစ္နာမႈ မရွိေစရဘူးတဲ႔။ ဒါေတြဟာ သူမ်ားႏိုင္ငံသားေတြ ေက်ေက်ညက္ညက္ သေဘာေပါက္နားလည္ထားပါလ်က္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြမွာေတာ႔ ဘူးလုံးနားမထြင္းျဖစ္ေနဆဲပါပဲ။

` မင္းဘာမင္း ေထာင္မေၾကာက္ တန္းမေၾကာက္လို႔ ေရးခ်င္ရာေရးပါ ေမာင္ရာ။ ငရို႔ေတာ႔ ဆြဲမထည့္ပါနဲ႔။ တို႔မွာ သားနဲ႔ မယားနဲ႔´ဆိုရင္လည္း နားလည္ႏိုင္ပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီသားေတြ မယားေတြ အရြယ္ေရာက္တဲ႔အခါမွာသာ ဘယ္ဟာအမွန္ ဘယ္ဟာအမွား ကြဲကြဲျပားျပားသိသြားေအာင္ သြန္သင္ခဲ႔ၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ကမာၻမျပားလို႔ ေခါင္းျပားသြားတဲ႔သူေတြအေပၚမွာလည္း သူေျပာတာ ဟုတ္ေတာ႔ ဟုတ္သားပဲလို႔ တိတ္တိတ္ကေလး နားလည္ေပးလိုက္ၾကပါဗ်ဳိ႔။ (ၿပီးက်မွ အလုံးလား အျပားလား သတ္သတ္ေခၚေမးလာရင္ မေျပာျပေတာ႔ဘူး။ သတ္ရင္သတ္။)

 

Credit to Dr Soe Min < http://www.facebook.com/notes/soe-min/ >

 

 

´ဂ်ာနဂ်ဳိ  ခ်ာ၀န္ဂ်ီး´

မဟာရန္ကုန္ေရႊၿမဳိ႔ေတာ္ႀကီးက နံမည္အႀကီးဆုံးနဲ႔ ေစ်းအႀကီးဆုံး အထူးကုေဆးခန္းႀကီးတစ္ခုမွာ ဂ်ာနယ္လစ္ သတင္းေထာက္ကေလးေတြ ေျခခ်င္းလိမ္ေနၿပိး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင္႔ နစ္နာသြားရတဲ႔လူနာေတြကိုယ္စား ဂ်ာနယ္ထဲကေန သတင္းေတြေဖာ္ျပေနတဲ႔အတြက္ အဲဒီဂ်ာနယ္ကို ေဆးခန္းဘက္ကေန တရားစြဲလိုက္တယ္လို႔ သတင္းၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းတဲ႔လကၡဏာ ႀကိုဆိုထိုက္တဲ႔ လကၡဏာပါပဲ။ ဂ်ာနယ္ေတြဟာ အင္အားနည္းေသာ္လည္း မွန္ကန္တဲ႔ဘက္ကေန ရဲရဲ၀ံ႔၀ံ႔ရပ္တည္တဲ႔သေဘာေပါ႔။ ဒီအတိုင္းသာဆို ေနာက္ကို ငါတို႔ႏိုင္ငံမွာ တရားလက္လြတ္အႏိုင္က်င္႔မႈေတြ ဘယ္ရွိေတာ႔မလဲ။ ေကာင္းလိုက္တာကြယ္။ အဲသလိုသတင္းေထာက္မဳ်ုိးေတြကို ေနျပည္ေတာ္ မႏၱေလးစတဲ႔ ၿမဳိ႔တိုင္းရြာတိုင္းနဲ႔ ဌာနဆိုင္ရာေတြမွာ၊ အမ်ားျပည္သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ႔ေနရာတိုင္းမွာ ထားႏိုင္လို႔ကေတာ႔ ဘာေျပာေကာင္းမလဲေနာ္။ ေအးခ်မ္းသာယာ၍ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမွာ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ႔ စတုတၳမ႑ိဳင္သမားေတြဆိုတာ ဒါမ်ဳိးမွ အစစ္ေပါ႔။ အစိုးရမို႔လို႔ မ်က္စိပိတ္ နားပိတ္ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနရမယ္။ ပုဂၢလိကမို႔လို အသားကုန္ေဆာ္ပလိုက္မယ္ဆိုတဲ႔ အဂတိတရားေတြ ကင္းရမယ္မဟုတ္လား။ ရဲရဲသာ ဆက္လုပ္ပါေလ။ ျပည္သူတရပ္လုံးက ေကာင္းခ်ီးေပးၾကမွာေပါ႔။

ဘူတန္ႏိုင္ငံမွာေတာ႔ သူတို႔အစိုးရကိုယ္တိုင္က သီးျခား၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခု ဖြဲ႔ေပးထားပါတယ္။ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးအဖြဲ႔တဲ႔။ အစိုးရနဲ႔ ဌာနဆိုင္ရာ၀န္ထမ္းေတြရဲ႔ အက်င္႔ပ်က္ျခစားမႈေတြကို မည္သူမဆို အမႈဖြင္႔တိုင္ၾကားလို႔ရသလို အမႈမွန္ေပၚတဲ႔အထိ စုံစမ္းစစ္ေဆး အေရးယူမႈေတြကိုလည္း ျပဳေပးပါတယ္။ အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးေန႔လို႔ ေန႔တစ္ေန႔သတိ္မွတ္ၿပီး တို႔ဆီကလိုပဲ ဆိုင္းဘုတ္ေတြစာတမ္းေတြကိုင္လို႔ စီတန္းလွည့္လည္ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ျပည္သူ႔ဘ႑ာပစၥည္းေတြကို အလြဲသုံးစားလုပ္တဲ႔အမႈမ်ဳိးမေျပာနဲ႔ ေဆးကုမၸဏီေတြ စပြန္ဆာနဲ႔ အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ ဂ်ပန္ကို သင္တန္းသြားတက္တဲ႔အမႈမဳုိးအထိ အဂတိလိုက္စားမႈနဲ႔ အေရးယူတယ္။ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေတြလုပ္ေနခိုက္ သက္ဆိုင္ရာသိုေလွာင္ရုံေတြကို ခ်ိတ္ပိတ္ထားလို႔ ေဆး၀ါးစီးဆင္းမႈေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္ကုန္တာေတာင္ ႀကဳံခဲ႔ရပါေသးတယ္။

တကယ္ေတာ႔ အဲသလိုအမႈကိစၥမ်ဳိးဆိုတာ ဟိုးကမာၻဦးအစ မဟာသမၼတမင္းတို႔ လက္ထက္ကတည္းက ဒီကေန႔အထိ မေပ်ာက္မပ်က္ ဆက္ခံထိမ္းသိမ္းထားၾကတဲ႔ အစဥ္အလာမဟုတ္လား။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ႏုစဥ္အခါတုန္းကေတာင္ တံခါးမွဴးဒတၳဘ၀နဲ႔ စကၤာပူမသြားပဲ ႀကိမ္ဒဏ္တ၀က္ခံခဲ႔ရေသးတာေလ။ ေစာင္႔ၾကည့္ထိန္းသိမ္းေပးမယ္႔သူမရွိရင္ အကြပ္မဲ႔တဲ႔ၾကမ္း ပရမ္းပတာျဖစ္သြားမ်ာေပါ႔။ ဒီလိုမွန္းသိရင္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလုပ္ကတည္းက မဲရုံတစ္ရုံကို သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ ထားေပးလိုက္ပါေတာ႔လားကြယ္။ ဒါမွ မဟုတ္မတရား စြပ္စြဲေနတဲ႔သူေတြကို ခ်က္နဲ႔လက္နဲ႔ ျပန္ေျဖရွင္းလို႔ ရမွာေပါ႔။ ေနာက္ငါးႏွစ္အတြက္ မီေသးတယ္ေလ။ ေဗာ္လံတီယာလုပ္ၾကပါလား။

ျမန္မာျပည္မွာ သတင္းစာရယ္လို႔ ပထမဦးဆုံးစေပၚခဲ႔တဲ႔ ရတနာပုံသတင္းစာေခတ္ကတည္းက မင္းတုန္းမင္းတရားႀကိးကိုယ္ေတာ္တိုင္ ` ငါမေကာင္းရင္ငါ႔ေရး။ ငါ႔မိဖုရား မေကာင္းရင္ မိဖုရားေရး၊ ငါ႔၀န္ႀကီးေတြမေကာင္းရင္ မေကာင္းတဲ႔သူတိုေရး´ လို႔ အခြင္႔ထူးႀကီးေပးသနားခဲ႔ပါသတဲ႔။ (သူ႔လိုကေတာ႔ တို႔လည္း ေျပာတတ္ပါတယ္ လို႔ ဆိုၾကေရာ႔မယ္) အဂၤလိပ္ကိုလိုနီ လက္ေအာက္မွာေတာင္ `ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနသည္´ တို႔၊ ´ဂက္ေဒါက္ ကရက္ေဒါက္´ တို႔လို သတၱိေျပာင္တဲ႔ေဆာင္းပါးေတြ ေပၚလာခဲ႔တာပဲ။ သတင္းသမားတို႔ရဲ႔ ဘိုးေအႀကီး လူထုဦးလွဆိုရင္ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တရားစခန္း၀င္ခဲ႔ရရွာပါတယ္။ ဒါမ်ုိးဆိုတာ ဘိုးဘိုးေအာင္ေရးတဲ႔ ၀လုံးေတြလို တစ္လုံးဖ်က္ရင္ ႏွစ္လုံးေပၚလာသင္႔တာ မဟုတ္ပါလား။ ဖ်က္တဲ႔သူေတြလိုက္ဖ်က္လို႔ ဆက္မေရးေတာ႔ဘူးဆိုရင္ ၀လုံးေတြ ေပ်ာက္ကုန္မွာေပါ႔။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ `တို႔ဘိုးဘြားအေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပ´ ဆိုတဲ႔အထဲမွာပါတဲ႔ သတင္းသမားတို႔ရဲ႔ သတၱိ၊ ၀ီရိယနဲ႔ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္မႈေတြကို အားက်အတုယူၾကဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပိီလိုို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

ေခတ္စံနစ္ အခ်ိန္အခါကလည္း အရင္ကလို မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင္႔ေတြကို စည္းကမ္းစံနစ္ ေဘာင္အတြင္းကေန ေပးေနၿပီလို႔ အတိအလင္း ေၾကျငာထားတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလိုအခါမ်ဳိးမွာ နမူနာစံျပအျဖစ္ တို႔ဆရာ၀န္ေတြဆီကေနစလို႔ မ်က္လုံးေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ေနသူေတြေရွ႔မွာ မွန္ေအာင္ေနျပလိုက္မယ္ဆို ေခါင္းေမာ႔ရင္ေကာ႔ၿပီး မွတ္ေက်ာက္တင္ခံရတာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းလိုက္သလဲေနာ္။ ဆီလိုအေပါက္ရွာၿပီး အျပစ္ေျပာေပးမယ္႔သူရွိမွ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္အျပစ္ကင္းသလဲဆိုတာ သိသာႏိုင္မွာဗ်။ ၀ါသနာပါရင္ အိမ္သာထဲအထိ စီစီတီဗီကင္မရာေတြ တပ္ထားစမ္းပါေလ။ အိုက္တင္ကေလးနဲ႔ ယိုျပလိုက္မွာေပါ႔။ မဟုတ္ဘူးလား။ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း ရွဴရွဴေပါက္တာ ယူက်ဳေပၚေရာက္ေနတဲ႔ေခတ္မွာ တို႔ဆရာ၀န္ေတြလည္း ကမာၻေက်ာ္ရေခ်ေသးရဲ႔။ ေဟးေဟး။

ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမထဲက ခင္သန္းႏုေနာက္ကို သတင္းသမားေတြလိုက္သလို ဆရာ၀န္ေတြေနာက္ကို ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ တေကာက္ေကာက္လိုက္ယူရတယ္ဆိုတာကိုက ေပါ႔ေသးေသးမွတ္လို႔။ ဟိုးအရင္ေခတ္တုန္းက ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္တို႔ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးတို႔လို ဒီေခတ္မွာလည္း ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဆရာ၀န္ေတြေပါလာဦးေတာ႔မွာေပါ႔။ ဟန္က်လိုက္ေလ။ ကိုယ္တိုင္လည္း စာတိုေပစေတြ မေတာက္တေခါက္ေရးေနတဲ႔အခ်ိန္ဆိုေတာ႔ အခမဲ႔ေၾကာ္ျငာေပးမယ္႔သူရွိတုန္း ပရိုမိုးရ်င္းဆင္းပလိုက္မယ္ေလ။ တစ္ေယာက္တလွည့္ အင္တာဗ်ဴးၾကရင္ မေကာင္းဘူးလား။ ` ဟိုေပါ႔ေနာ္။ ဘယ္လိုေျပာမလဲေပါ႔ေနာ္..။ အဲဒါက အဲလို ရွိတယ္ေလ။ ဟုတ္..။ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ႔အတိုင္းပါပဲ..။´ အဲလို အဲလို ဒိုင္ယာေလာ႔ကေလးေတြကို မွန္ထဲၾကည့္ၿပီး ပဲေလးနဲ႔ ေျပာတတ္ေအာင္ က်င္႔ထားပါ႔မယ္။ `အရင္လို မဟုတ္ေတာ႔ဘူးဗ်။ အမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲသြားၿပိ။ ေရွ႔ေလွ်ာက္ေကာင္းမယ္႔ အလားအလာေတြ ျမင္ေနရၿပီ။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကို္ယစြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် ဆက္ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။ ပါတီစြဲ တသီးပုဂၢလစြဲေတြ မရွိပါဘူး။ ျမန္မာလူမ်ုိးေတြ ေကာင္းစားဖို႔က အဓိကပါ..´ ဆိုတာမ်ုိးေတြလည္း ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ ထည့္ေျပာမွာပဲ။ `ဆိုင္လို႔လား´ လို႔ ေခ်ာင္ပိတ္ေမးလာရင္ ´ႏိူင္ငံတကာမွာ ဂလိုပဲေလ။´ လို႔ ကိုင္ေပါက္ပလိုက္မယ္။ အားက်အတုယူမိတဲ႔ စံျပပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေမးလာရင္ေတာ႔ ဂ်ဳိေဆရီေဇာ္တို႔၊ ခ်ီေဂြဗားရားတို႔ ေဒါက္တာဇီဗားဂိုးတို႔ ၾကားဖူးနား၀ ဆရာ၀န္နံမည္ေတြ ရြတ္ျပလိုက္မယ္လို႔ စဥ္းစားထားၿပီးသား။ ၿပီးရင္ `တစ္ႏိုင္ငံလုံးကို ေဆးကုခ်င္လို႔ပါ´ လို႔ ဖိန္႔လိုက္မွာေပါ႔။

`အာေရာဂ်ံ ပရမံ လာဘံ က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္ႀကီးတစ္ပါး´ ဆိုတာကို ဒီကေန႔ေခတ္ တက္လာတဲ႔ အစိုးရတိုင္းက သတိျပဳမိေနၾကပါၿပီ။ အေမရိကားမွာ အိုဘားမားႀကိးတက္စတုန္းကလည္း အလုံးစုံလႊမ္းျခဳံေသာ က်န္းမာေရးအာမခံစံနစ္ဆိုတာႀကီးကို ဥပေဒနဲ႔ အတည္ျပုခဲ႔တာပဲ။ အဂၤလန္မွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲၿပိးၿပိးခ်င္း အာဏာရပါတီက အမ်ုိးသားက်န္းမာေရးစံနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ခဲ႔တာပဲ။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာလည္း အစိုးရသစ္တက္လာလာခ်င္း ဆရာ၀န္ေတြကို စကိုင္လိုက္တယ္ဆိုတာ ေဖာ္ျမဴလာမေအာက္ေသးပါဘူး။ ဒီခြင္အတိုင္းဆက္ထိုးရင္ ဒဲ႔၀င္ဖို႔ရွိတယ္။ မယုံရင္ ေစာင္႔ၾကည့္။ ထိုင္းမွာတက္လာတဲ႔ သဇင္နဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္ မယဥ္လဲ႔ကေလးလည္း သိပ္မၾကာခင္ ဆရာ၀န္ေတြကို မ်က္ေစာင္းထိုးလာလိမ္႔မယ္။ မဟီေဒါကဆင္းတဲ႔ သယ္ရင္းကေလးေတြ ရူပါေလးဘာေလး တင္ထားၾကဦးေနာ။

ဒီလို တိုက္ေရးခိုက္ေရးေတြ ဟန္ေရးျပင္ေနခိုက္ တဘက္ကလည္း ကိုယ္႔ဘက္က ခံစစ္လုံေအာင္ သံခင္းတမန္ခင္းကေလး မဟာမိတ္ကေလးေတြ ျပဳထားၾကဖို႔လည္း လိုဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ ၀တ္လုံေတာ္ရမင္းတို႔၊ တရားသူႀကိးမင္းတို႔ ဥပေဒေရးရာအၾကံေပးပညာရွင္တို႔ဆိုတာေတြနဲ႔ေတြ႔ရင္ ျပဳံးျပံဳးကေလးနဲ႔ ေခါင္းကေလးညႊတ္ၿပီး `မာရဲ႔ေနာ´ လို႔ သိသိမသိသိ မိတ္ဆက္လို႔ အကၽြမ္းတ၀င္ျဖစ္ေအာင္ေနသင္႔တာေပါ႔။ အလင္းတန္းက ဦးျမတ္ခိုင္တို႔ ေရႊအျမဳေတက ဦး၀င္းၿငိမ္းတို႔ကို ေဖ႔စ္ဘုတ္ထဲမွာ မေတြ႔ေတြ႔ေအာင္ရွာၿပီး မိတ္ေဆြျဖစ္ခြင္႔ေတာင္းထားဦးမွပါ။ အေရးအေၾကာင္းဆို ကိုယ္႔မိတ္ေဆြစာရင္းထဲ သူတို႔နံနည္ေတြေတြ႔ရင္ ဘာရယ္လို႔ ဟုတ္ဘူးေလ။ လူရွိန္တာေပါ႔။ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ဂ်ာနယ္လစ္ေလးေလာက္ဆိုရင္လည္း သူတို႔နံမည္ေတြရြတ္ၿပီး ´ေဘာ္ဒါေတြပါ´ လို႔ ဖိန္႔လိုက္ရင္ ၾကည္ေစေအးေစ ျဖစ္သြားမွာေပါ႔။ (သူတို႔နဲ႔ မတည့္တဲ႔လူေတာ႔ သြားမလုပ္မိေစနဲ႔ေနာ္) သုတစြယ္စုံတို႔ အာေရာဂ်ံတို႔ကိုလည္း ေဆာင္းပါးအတိုအထြာေတြ ပို႔ထားဥိးမွပါ။ မရွိတာထက္ မသိတာခက္ တဲ႔။ ကိုယ္႔မွာပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ လူႀကိးထဲ အသိမရွိရင္ ေသတာေတာင္ အေလာင္းေျမက်ဖို႔ခက္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ ကိုယ္႔ကိုလူတိုင္းက မသိေသာ္ျငား ကိုယ္ကလူတိုင္းကို သိေနဖို႔လိုတယ္ဗ်။ သူတို႔က ကိုယ္႔ကိုမသိတာ အေရးမႀကီးဘူး။ အၿဖီးအျဖန္းေကာင္းရင္ ေဖာ္လိုနဲ႔ ပါလာမွာ။ ကိုယ္ကသာ ဘယ္သူက ဘယ္မွာ အခရာဆိုတာသိရင္ ခ်က္ေကာင္းထိေအာင္ ပစ္လို႔ရၿပိီမွွတ္။ မည္းမည္းျမင္ရာေလွ်ာက္ပစ္ေနရင္ အလကား က်ည္ကုန္တယ္။ လူၾကားတယ္။ ထိုင္းမွာလို စႏိုက္ပါနဲ႔ ဆိုင္လင္ဇာနဲ႔ ပစ္စမ္းပါ။ `လာေလ႔ .. ဖြတ္´ ေပါ႔။

ဒီ႔ထက္ပိုၿပီး အေသးစိတ္သိခ်င္တဲ႔ ဆရာ၀န္ကေလးေတြ အတြက္ေတာ႔ ဆရာမႀကိး တင္မိုးလြင္လို “Talent and Model for Doctors” ဆိုၿပီး သင္တန္းဖြင္႔စားရင္ ေကာင္းမလားလို႔။ ဘယ္လိုသေဘာရသလဲ။ လူနာေရွ႔မွာ လမ္းေလွ်ာက္ျပနည္း၊ သတင္းသမားမ်ားႏွင္႔ အင္တာဗ်ဴးေျဖနည္း၊ တရားခြင္တြင္ ထြက္ဆိုခ်က္ေပးနည္း၊ ဖက္ရွင္က်က် ဆရာ၀န္ဘ၀၊ စတာေတြကို သင္ေပးမယ္ေလ။ Advanced level က်ရင္ေတာ႔ ခႏိုးခနဲ႔ ရြဲ႔တဲ႔တဲ႔ စကားေျပာနည္း၊ မထိတထိ ရိတိတိ ကလိနည္းတို႔ ပုဆိုးကိုခ်ိတ္၀တ္၍ ဂ်ပိုးကိုလိပ္ျဖစ္ေအာင္ေျပာနည္းတို႔ကို ကၽြမ္းက်င္အဆင္႔ထိေရာက္ေအာင္ ေလ႔က်င္႔ေပးမယ္ဗ်ား။ သေဘာက်ရင္ျဖင္႔ ေအာက္က ကြန္မန္႔ထဲမွာ၀င္ၿပီး တိုကင္ယူသြားေနာ္။ လူဦးေရ ကန္႔သတ္ထားတယ္။ ပထမဆုံး အေယာက္ႏွစ္ဆယ္အတြက္ ေရၾကည္အိုင္ကို အင္တာဗ်ဴးႏွစ္ပါတ္ စားရိတ္ျငိမ္း ပို႔ေပးမွာ။ ဒိ႔ထက္ပိုၿပီး တက္ၾကြတဲ႔သူေတြအတြက္ဆို ဒီဗီအင္းစိန္ဗီဇာေတြေလွ်ာက္ေပးလိုက္ဦးမွာ။ ဂ်ာနဂ်ဳိ ဆရာစိုးနဲ႔ ေတြ႔ရင္ ဘာမဆို ႏွစ္ခါရိႈးယူရတဲ႔အထိ ကိုယ္႔မ်က္လုံးေတာင္ ကိုယ္မယုံႏိုင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲသြားေစရမယ္။ အခုေတာင္ တခန္းႏွစ္ခန္းပဲ ျပရေသးတယ္။ ဖလန္းဖလန္းထသြားၿပီ မဟုတ္လား။ ကန္ခ်က္ေတြက လန္ထြက္ေနတာ ေျခစစ္ပဲြ ၀င္ခိုင္းမေနပါနဲ႔ေတာ႔။ လူခ်င္းသာ လာေတြ႔လိုက္။ သြက္သြက္လည္မသြားေတာ႔ ေျပာခ်င္တိုင္းေျပာ။ အဟတ္ .. အဟတ္

 

Credit to Dr Soe Min < http://www.facebook.com/notes/soe-min/ >

 

Thanks

 

 

Foreign Resident

About Foreign Resident

Foreign Resident has written 203 post in this Website..

စားဝတ္ေနေရးအတြက္ သေဘၤာလိုက္ေနရင္း ၊ ကံဇတ္ဆရာရဲ႕အလိုက် ကၽြန္းႀကီးတစ္ကၽြန္း ေပၚမွာ ေသာင္တင္ေနမိၿပီး ၊ အမိေျမကို လြမ္းဆြတ္ေနရသူပါ ။