ကြ်န္ေတာ္ တုိ.ငယ္ငယ္ကတည္းကပင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကုိ ျမန္မာနုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ၾကဳိးပမ္းခဲ့ေသာ ၊ အနစ္နာခံခဲ့ေသာ ၊ေလးစားအတုယူထုိက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္သိရွိခဲ့ရပါသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သည္ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ၾကဳိးပမ္းခဲ့ေသာ ထိပ္တန္းပုဂၢဳလ္တေယာက္အျဖစ္ ကမာၻကပင္ ေလးစားခဲ့ရပါသည္။ကြ်န္တာ္တုိ. ဧ။္

စံနမူ ထားထုိက္ေသာ သူရဲေကာင္း ဧ။္ အေၾကာင္းကုိ ငယ္စဥ္က အိပ္ရာ၀င္ပုံျပင္ သဖြယ္ အဘုိးအဘြား မ်ား ေျပာ ၾကားခဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ. သိရွိခဲ့ၾကပါသည္။

ယေန. ေခတ္ ညီငယ္ ညီမ ငယ္မ်ားဧ။္ ေခတ္တြင္ ကြ်န္ုပ္တုိ့ ငယ္စဥ္ ကလုိ မိဘမ်ား ႏွင္. အဘုိးအဘြား မ်ား စာ၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ေသာ္လည္ေကာင္း  အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ဳိးေၾကာင္. လက္ဆင္ကမ္း မေျပာျပ ႏွဳိင္ျခင္းမ်ားလည္း ရွိနွုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ထုိကဲ့သုိ ႏွစ္ရွည္လမ်ားၾကာျမင့္လာ ျပီး ကြ်န္ဳပ္တုိ. ဧ။္ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ၾကီး ျဖစ္ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဧ။္ အေၾကာင္းမ်ားမွာ ဒဏၰာရီ ပမာ ေမ.ေပ်ာက္ သြာၾကမည္ကုိ စဳိးရြံမိေသာေၾကာင္. ကါ်န္ေတာ္လက္လွမ္းမွီရာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဧ။္ မွတ္သာဖြယ္ရာစကားမ်ား ကုိ မွတ္သားမိေစရန္ တင္ျပမိပါသည္။

စားေရးဆရာမွဴးသမိန္ေရးထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သူတို႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ စစ္ပညာသင္ေန စဥ္အတြင္း လွ်ိဳ႕၀ွက္စာလွမ္းေရးၿပီး အားေပးစကားေျပာရာတြင္ “ ငါ့သားႀကီးမ်ား ျပန္လာမွ ” စကားလံုး ဟု ပါ ရွိသည္ကို က်ေနာ္သတိထားမိလိုက္သည္။ ကာယကံရွင္တပ္မေတာ္သားႀကီးမ်ားမွာ အားတတ္ၿပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ အသက္ပင္ေသေသ ေပးဆပ္မည္ဟု စိတ္ဓါတ္မ်ားျဖစ္ေပၚသြား မည္ဟု က်ေနာ္ တထစ္က်ယံု ၾကည္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စကားလံုးတိုင္းသည္ ႐ိုးသားမႈရွိသည္။ ေမတၱာပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စကားတိုင္းတြင္ ဆႏၵ အမွန္ပါသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္၏ စိတ္သည္ ျပည္သူအတြက္ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏အသက္ႏွင့္ေသြးသည္ တိုင္း ျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ ေပးဆပ္ဖို႔အသင့္ရွိ သည္ကို သူ၏စကားႏွင့္မိန္႔ခြန္းမ်ားတြင္ အထင္အရွားေတြ႔ႏိုင္သည္။ ဒါေၾကာင့္သာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က်ဆံုးၿပီး ဆယ္စုႏွစ္ ၆ ခုနီးပါးၾကာေသာ္လည္း အၿမဲမွန္ ကန္ထိေရာက္အသံုး၀င္ခဲ့သည္။ အသက္၀င္ဆဲျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏မိန္႔ခြန္းတိုင္းသည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ တကယ္ေပးဆပ္ေနေသာ သူမ်ား အဖို႔ လိုတရဓါတ္လံုးရသလိုပင္ျဖစ္သည္။ အာဇာနည္မ်ား၏ စိတ္ဓါတ္ႏွင့္လုပ္ရပ္ကား အံ့ၾသေလးစား ၾကည္ညိဳစရာပင္ျဖစ္သည္။

က်ေနာ့္၏ ႏွလံုးသားႏွင့္အသိတရားကို ႏွိဳးဆြေပးလိုက္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ မိန္႔ခြန္းတစ္ခြန္းမွာ –

“ လက္ဖြဲ႔အေနနဲ႔ေဆာင္ၿပီး သတၱိႏွင့္သစၥာရွိလွ်င္ ေမာင္တို႔ေျခခ်ရာအရပ္မ်ားသည္ ေအာင္ေျမခ်ည္း ျဖစ္ရလိမ့္ မည္။ ” ဟု ဆိုတာဘဲျဖစ္ပါသည္။ ဒီစကားလံုးကို ေတြ႔ျမင္ရၿပီး က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္ခံစားလိုက္ရပါသည္။ ဒါ့အျပင္ က်ေနာ့္အာ႐ံုထဲကမွန္းၿပီး အဲ့ဒီအခ်ိန္က လူထုေလးစားခ်စ္ခင္ အား ကိုးေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တိုင္းျပည္ ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ တကယ္ေပးဆပ္ဖို႔ တိုက္ပြဲ၀င္ရဲေသာ တပ္မေတာ္သားႀကီးမ်ားကိုပါ ျမင္မိပါ ေတာ့ သည္။

ေၾသာ္ ….. ဒို႔ႏိုင္ငံဟာအရေတာ္ေလစြ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လိုလူမ်ိဳးကိုေမြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့တာဟာ ဆုလာဘ္ေကာင္းႀကီးဘဲလို႔ လည္း ဂုဏ္ယူမိပါေတာ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စကားလံုးတစ္ခုခ်င္းစီ၏ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း တစ္ခုခ်င္းစီဆန္႔ထုတ္ ေတြးေတာဆင္ျခင္မိပါေတာ့သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကသတၱိႏွင့္သစၥာကို အေလးထားးေျပာသြားခဲ့ပါသည္။ တိုက္ပြဲ၀င္ရန္နီးကပ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ရဲေဘာ္မ်ား အတြက္ အတိုဆံုးႏွင့္အထိေရာက္ဆံုး စကားလံုးမ်ားကို အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ သံုးႏိုင္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ဥာဏ္ပညာႀကီးမားပံုႏွင့္ အသိပညာကား အတုယူ ဖြယ္၊ အားက်ဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြဆို အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္အထိ အျမွဳပ္တစီစီထြက္ေအာင္ လွ်ာ႐ိုးမရွိ ဟန္ျပစကား ေတြ ေျပာ၊ မိန္႔ခြန္းေျပာေသာ္လည္း ၾကားရသူမွာလည္း အခ်ိန္ကုန္လူပင္ပန္း၊ သူ႔ခဗ်ာလည္း စိတ္ပင္ပန္း၊ ကိုယ္ပင္ပန္းရွိၾကရသည္ကိုေတြ႔ေနရပါသည္။ လူ႔တန္ဖိုးအဆင့္အတန္းကြာျခားမႈပင္ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုလိုေသာ “ သတၱိ ” မွာ အခ်ိန္မေတာ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔ အတင္း၀င္ေရာက္ၿပီး စီးနင္းၿပီး ရက္စက္ယုတ္မာစြာ သတ္ျဖတ္ရဲ ေသာ စိတ္ကိုမဆိုလိုပါ။ ဘာလက္နက္မွမရွိဘဲ ၿငိမ္းေအးစြာ ေမတၱာပို႔ဆႏၵျပ ေနေသာ ဘုရားႏွင့္တစ္ကိုင္းတည္းရွိေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား၊ သား သမီးအရြယ္ေမာင္ႏွမအရြယ္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားကို ေသနက္မ်ား၊ မ်က္ရည္ယိုဗံုးမ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ရဲေသာ၊ ယုတ္မာရက္စက္ေသာ မိုက္႐ူးရဲ သတၱိကိုမဆိုလိုပါ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ယဥ္ေက်းသူ၊ လူပီသသူျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္အသိဥာဏ္ရင့္က်က္ေသာ မ်ိဳးခ်စ္အာဇာနည္ျဖစ္ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုလိုေသာ သတၱိသည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ မိမိတို႔၏ ဘ၀ကို စေတးႏိုင္ေသာ၊ စေတးခဲ့ ေသာ “ အဓမၼတရားကို လက္မခံေသာ ” ကိုယ္က်င့္သိကၡာႏွင့္ျပည့္စံုေသာ “ သတၱိ ” ကိုဆိုလိုသည္။

ထိုသို႔အမွန္တရားအတြက္ ေပးဆပ္ရဲေသာ စိတ္ဓါတ္ရွိသူမ်ားသည္ ျမတ္ႏိုးစြာရသကိုခံစားႏိုင္သည့္အျပင္ ထိုစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးရွိသူမ်ားေနထိုင္ရာအရပ္

( သို႔ ) တိုင္းႏိုင္ငံသည္လည္း လူမ်ိဳးတင့္၍ ႏိုင္ငံေအးခ်မ္းစည္ပင္မည္ျဖစ္ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုလိုေသာ သတၱိမွာ အမွားကိုအမွား၊ အမွန္ကိုအမွန္ဟု ရဲရဲေျပာဆိုရဲေသာ စိတ္ဓါတ္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔အမွန္တရားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေဖာ္ထုတ္ရဲေသာ သတၱိရွိရမည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။

စစ္ပြဲဆိုသည္မွာ ပန္းႏွင့္ေပါက္ေသာ ပြဲေတာ္မဟုတ္ပါ။ သူေသကိုယ္ေသတိုက္ခိုက္ရေသာ အသက္ဆံုးပါးႏိုင္ သည့္ ေနရာျဖစ္သည္။ အမွန္တရားအတြက္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရားဥပေဒမ်ားအတြက္ မိမိတာ၀န္ကိုေက်ပြန္ ၿပီး မွန္ကန္ေသာ စိတ္သတၱိျဖင့္ ရင္ဆိုင္မွသာ တရားေသာ စစ္ျဖစ္မည္ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶ၏ေဒသနာေတာ္အရ လူ႔ဘ၀၏ အဓိကတာ၀န္မွာ သိကၡာကိုေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖစ္၏။ သိကၡာကို ေစာင့္ထိန္း ျခင္းဆိုသည္မွာ ေလာက၌ “ အဓမၼ ” အေပၚမလႊမ္းမိုးႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ စည္းစိမ္ဥစၥာဆံုး႐ွံဳးသြားခ်င္လည္း ဆံုး႐ွံဳးသြားႏိုင္၏။ သို႔ရာတြင္ မည္သို႔ပင္ ဆံုး႐ွံဳးသြားေစကာမူ မိမိတာ ၀န္ကို စြန္႔လႊတ္ျခင္း မျပဳအပ္။ မိမိ၏ တာ၀န္ကို ေရွာင္လႊဲျခင္း မျပဳအပ္။ ဤသည္ကိုပင္ “ သတၱိရွိျခင္း ” ဟူ၍ ဆိုရ၏။ တာ၀န္ေက်ျခင္းဟူ၍လည္း ဆိုရ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုလိုေသာ သတၱိမွာ ျပည္သူ၏ထမင္း၊ ျပည္သူတို႔၏အသက္၊ ေသြး၊ ေခၽြးမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြထား ေသာ အစားအေသာက္မ်ားကို စား ေသာက္ေနၾကေသာ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းတပ္မေတာ္သားမ်ားကို ျပည္သူကေပး အပ္ထားေသာ တာ၀န္ေက်ၾကရန္ သတိေပးလိုက္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ျပည္သူကေမြးလိုက္ေသာ ျပည္သူ႔အ တြက္ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သာျဖစ္ေစလိုေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ေမတၱာႏွင့္ေက်းဇူးသိတတ္မႈပင္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေလးထားေျပာေသာ စကားလံုးမွာ “ သစၥာ ” ပင္ျဖစ္သည္။ “ သစၥာ ” ကို ျမန္မာလို “ ေျဖာင့္ မွန္ျခင္း ” (သို႔) “ မွန္ကန္ျခင္း ” ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အေျပာႏွင့္အလုပ္ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္ျခင္းသည္ ေျဖာင့္မွန္ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ က သူ၏ ဗုဒၶ၀င္အေမး အေျဖ၌ “ လိမ္၍ေျပာျခင္း၊ ေျပာသည့္ အတိုင္း မလုပ္ျခင္းကား လူအမ်ားကို အထင္မွားေအာင္ လွည့္စားျခင္းမည္၏ ” ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထို႔ျပင္ “ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပါရမီမရင့္ေသးမီက ပါဏာတိပါတ – ေစေသာ ျပစ္မႈမ်ိဳးကို ျပဳတန္သေလာက္ျပဳ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မုသားကိုကား သူတပါးအက်ိဳးပ်က္ေအာင္ သစၥာဖ်က္၍ မည္သည့္အခါမွ် မဆိုခဲ့ေပ ” ဟူ၍ လည္း ဗုဒၶ၀င္အေမးအေျဖ၌ပင္ ေဖာ္ျပထား၏။

တစ္ခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲဟုဆိုသူမ်ားသည္ပင္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္က်င္းပၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္အာမခံကာ ျပဳ လုပ္ေပးခဲ့ေသာ လူထုသေဘာ ထားခံ ယူပြဲ၊ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားရလဒ္ကို ေပၚေပၚထင္ထင္ခ်ိဳးေဖာက္ကာ လူအမ်ားကို လိမ္လည္ၾကသည္မ်ားရွိသည္။ သစၥာေဖာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ လွည့္ျဖားျခင္းျဖစ္သည္။

မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို႔က်င့္သံုးအပ္ေသာ ၊ လိုက္နာသင့္ေသာ အခ်က္မ်ားကိုညႊန္ျပသည့္ ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္း ၈၂ ၌လည္း “ ေလာက၌ကံအရာကို ခ်န္ထား၍ သစၥာႏွင့္မၿပီးႏိုင္ေသာ အမႈမည္သည္မရွိ ” ဟူ၍ ဆိုထားသည္။ အေလးထားဖြယ္၊ ဆင္ျခင္ဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည့္အျပင္ အတန္း ေက်ာင္းမ်ား၌လည္း အဆက္မျပတ္ပညာ ရွာမွီးခဲ့သူျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ စိတ္၏သေဘာကို ဓမၼနည္းျဖင့္လည္း ေကာင္းေကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္သူျဖစ္ေၾကာင္း သံသယရွိရန္မလိုေပ။

“ သစၥာ ” ကို အေျပာႏွင့္အလုပ္ေရွ႕ေနာက္ညီျခင္း ( သို႔ ) တစ္ေျဖာင့္တည္းက်ျခင္းဟု ယူဆႏိုင္သည္။ အမွန္မွာ စိတ္မွစ၍ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္မွသာလွ်င္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈ တို႔သည္ သင့္ေလွ်ာ္သလိုျဖစ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္မွာျဖစ္ျခင္း၊ ႏွဳတ္မွာျဖစ္ျခင္းႏွင့္ကိုယ္မွာျဖစ္ျခင္းတို႔သည္ ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္ဖို႔လို၏။ တစ္ေျဖာင့္ တည္းက်ဖို႔လို၏။

ထိုကဲ့သို႔ ေရွ႕႔ေနာက္ညီညြတ္ျခင္းကိုပင္ ေျဖာင့္မွန္ျခင္းဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သစၥာရွိျခင္းဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ိုး သားျခင္းဟူ၍လည္းေကာင္းဆိုရမည္။ သို႔မဟုတ္ပါက သစၥာမဲ့ျခင္း ( သို႔ ) မ႐ုိးသားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူ၊ သိကၡာရွိသူ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္တန္ဖိုးထားသူမ်ားဟာ သစၥာရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္ စြာဘုရားကို အေျပာႏွင့္အလုပ္ညီသူ “ ယထာ၀ါဒီ တထာကာရီ ” ဟူ၍ ဖြဲ႔ခ်ီးေတာ္မူၾကသည္။ ေလာကတြင္ စ ကားသည္ တကယ္တမ္းသာ သစၥာႏွင့္ယွဥ္ပါက တကယ္တမ္းပင္စြမ္း အား ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ လူအမ်ားမွာ ရာ ထူး၊ စည္းစိမ္ႏွင့္အျခားေၾကာက္ရြံ႔မ်ားေၾကာင့္ လိမ္လည္ေနၾကသည္။ သစၥာပါရမီဟူသည္ကား “ ပုဂၢိဳလ္ကိုငဲ့၍ ဆိုရေသာစကားမဟုတ္၊ ဓမၼကိုငဲ့၍ဆိုရေသာ စကား ” သာ ျဖစ္၏ဟု ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္က သူ၏ “ ဗုဒၶ(သို႔) ေလာကသားတို႔၏ အႏွိဳင္းမဲ့ ေက်းဇူး ရွင္ ” စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

တကယ္ေတြးၾကည့္လွ်င္ ဗမာ့တပ္မေတာ္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလိုေခါင္းေဆာင္ေကာင္း၊ ေခါင္းေဆာင္ ျမတ္ရထားသည္မွာ အလြန္ဂုဏ္ယူထိုက္ သည္။ စစ္ပြဲတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးသစၥာရွိဖို႔အေရးသည္ အလြန္အေရး ႀကီး႐ံုသာမက အျခားလူမႈဆက္ဆံေရးအတြက္လည္း အလြန္အေရးပါသည္။ ကတိသစၥာမ်ားၿမဲေသာအခါ ႏြယ္ ျမတ္သစ္ပင္ေဆးဖတ္၀င္၏ အဆိုလည္း ရွိသည္မဟုတ္လား။

လူအမ်ားစုသည္ အေျပာတစ္မ်ိဳး၊ အလုပ္တစ္မ်ိဳးလုပ္ေနၾကသည္။ သူတို႔၏ အသြင္သ႑ာန္ႏွင့္အႏွစ္သာရတို႔ သည္ အခ်င္းခ်င္းဆန္႔က်င္ၾကေနၾက၏။ ထိုသူမ်ားကို “ သစၥာေဖာက္ ” မ်ားဟု သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ သစၥာ ေဖာက္ရာတြင္ ေလာကသစၥာေဖာက္သူမ်ားရွိသလို ဓမၼအေပၚသစၥာေဖာက္သူမ်ား လည္းရွိသည္။ ႏွစ္ခုစလံုးကို သစၥာေဖာက္သူမ်ားလည္းရွိသည္။ သစၥာေဖာက္လွ်င္ သစၥာေဖာက္တို႔သြားရာလမ္းအတိုင္း တစ္ခုေသာေန႔တြင္ ထိုသူတို႔ ႏွင့္ ထိုသူတို႔၏ အေပါင္းအပါမ်ားသည္ သြားၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သစၥာသည္ ရွင္း၏။ ျပတ္သား၏။ သစၥာကို ေလးစားလွ်င္ သစၥာကျပန္ခ်ီးေျမွာက္၏။ သစၥာကိုလွည့္ပတ္လွ်င္ သစၥာက ျပန္၍ဒဏ္ခတ္၏။ ဤကား ဓမၼတာတည္း။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အဖိုးအရြယ္ျဖစ္ေသာ အိႏၵိယေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟတၱမဂႏၵီႀကီးသည္လည္း သူ၏ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ သစၥာ၏ စြမ္းအားကို အသံုးျပဳ၍ ေဆာင္ရြက္သည္ခ်ည္းျဖစ္ ၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူ၏ ေဆာင္ရြက္နည္းကို “ သစၥဂၢါဟံ ” ဟူ၍ ေခၚသည္။ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္သာရွိေသး ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ရင့္က်က္မႈႏွင့္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားမႈမွာ အံ့ၾသေလးစားဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္က “ သတၱိႏွင့္သစၥာရွိလွ်င္ ေမာင္တို႔ေျခခ်ရာအရပ္မ်ားသည္ ေအာင္ေျမခ်ည္းျဖစ္သည္ ” ဟု ဆိုထား သည္မွာ အလြန္မွန္ကန္သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဖာက္ေပးေသာ ေအာင္ေျမသည္ ယခုဘ၀အတြက္သာမဟုတ္ ေနာင္ တမလြန္ဘ၀အတြက္လည္း အသံုး၀င္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ေျပာ သလိုလုပ္ၿပီး၊ သတၱိ၊ ဗ်တၱိႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသူ ျဖစ္သည္။ သူသည္သူ႔လိုပင္ ရင့္က်က္ေသာ၊ တိုင္းျပည္အတြက္၊ အမွန္တရားအတြက္၊ တရားေသာ စစ္ပြဲမ်ားအ တြက္ အဓမၼကိုပယ္ၿပီး ဓမၼကို ေလးစာျမတ္ႏိုးေသာ၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးကို တန္ဖိုးထားတတ္ေသာ စိတ္ထားမွန္ ကန္၊ ေျဖာင့္မတ္႐ိုးသား ေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ားျဖစ္ေစလိုသည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္ပါေတာ့သည္။

အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလိုလားေသာ သတၱိ ႏွင့္ သစၥာရွိေသာ တပ္မေတာ္ႀကီး ဗမာ့ေျမ ေပၚတြင္ အျမန္ဆံုးျဖစ္ေပၚပါေစလို႔ ရင္ထဲမွ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါသည္။

ွsource by Hitia

About kyawgyi

kyaw linn htet has written 28 post in this Website..