ခင္ဗ်ားဟာ တကယ္လို. အသက္ ၂၅ နွစ္မေက်ာ္ေသးတဲ့ ျမိဳ.ျပေနထိုင္သူ တစ္ဦးဆိုရင္ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူသားတစ္ဦး အျဖစ္ ခင္ဗ်ားကို သတ္မွတ္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အသက္ ၂၅ နွစ္ေက်ာ္ေနတဲ့ လူျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတ့ာ ခင္ဗ်ားရဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထား ၊ လွုပ္ရွားမွုမ်ားဟာ ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းမွာ ေနသားက်ေနလိမ့္မယ္။ ထိုေနသားက်ေနမွုဟာ ထိတ္လန္.ေၾကာက္ရြံမွုေတြနဲ. ေနထိုင္ရျခင္းလည္း ျဖစ္တယ္။

ျမိဳ.ျပ၀ါဒရဲ့ အားေကာင္းျပင္းထန္စြာ လွုပ္ခတ္မွုမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ.နဲ. မႏၱေလးျမိဳ.ၾကီးနွစ္ျမိဳ.ဟာ အဓိကက်တဲ့ ျမစ္နွစ္စင္းပဲ။ သမိုင္းမွာ ေမာ္ဒန္လူသားေတြလို. ေျပာဆိုသတ္မွတ္ရမယ့္ ေတာက ေနျမိဳ.တက္လာၾကတဲ့ လူေတြဟာ ရန္ကုန္နဲ. မႏၱေလးရဲ့ ပင္မေရစီးေတြ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ေတာက ျမိဳ.ေရာက္လာတဲ့ ထိုေတာသားမ်ားဟာ အသိအကၽြမ္းနည္းပါးတယ္။ ဘယ္သူ.ကုိမွ မယံုရဲဘူး ။ ကိုယ့္ ဒူးကိုယ္ခၽြန္စိတ္ဓါတ္နဲ. ျမိဳ.ျပမွာ ရပ္တည္ၾကရတယ္။ သူတို. စိတ္ထဲမွာ သိတာတစ္ခုပဲရွိတယ္…. “ငါလုပ္ရင္ ငါစားရမယ္” ။ အဲဒီ စိတ္ဓါတ္ေတြနဲ. ျပည္ေနညွပ္ျပီး အသက္ရွုမ၀တဲ့ ျမိဳ.ျပကို ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းလို. သတ္မွတ္လိုက္ၾကတယ္။

ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းဟာ ျမိဳ.ျပက ထြက္ေျပးခ်င္ေနတဲ့ လူ.အဖြဲ.အစည္းဆုိလည္း မမွားဘူး။ ေတာမွာ ရုန္းကန္ျပီး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျမိဳ.ျပေရာက္လာသူေတြဟာ အတိတ္ေမ့ကုန္ၾကတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ခႏၱာကိုယ္ ပင္ပန္းမွုကို ေၾကာက္ရြံၾကသူေတြျဖစ္တယ္။ ျမိဳ.ျပမွာ စိတ္ပင္ပန္းမွုေတြ ၊ စိတ္ဖိစီးမွုေတြ ရွိေနေပမယ့္ သူတို.ဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပျပီး ၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျမိဳ.ျပက လြတ္မက်သြားေအာင္ မွီခိုတြယ္ကပ္ထားၾကရတယ္။ ရြာမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အေမကို လြမ္းၾကေပမယ့္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ တစ္ခုကို ေထာက္ပံထားရျပီး ျဖစ္ေနၾကတယ္။

ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းရဲ့ သားသမီးေတြဟာ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူ.အဖြဲ.အစည္းအျဖစ္ ရပ္တည္လာၾကရတယ္ ။ ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းဟာ ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္း အျဖစ္ရပ္တည္နိုင္ဖို. ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံရြံနဲ. စိတ္မသက္မသာျဖစ္ျပီး ေခတ္ရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ တည္ေဆာက္လုိက္ ရတာ ျဖစ္တယ္။ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူ.အဖြဲ.အစည္းကေတ့ာ ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းဆီက ေမြးထုတ္ ခံလိုက္ရတာျဖစ္ေပမယ့္ ေမာ္ဒန္လူသားရဲ့ အေမြကို မဆက္ခံခဲ့ဘူး ။ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူသားေတြဟာ သူတို. မိဘေတြရဲ့ အျမင္ အယူအဆ အားလံုးနီးနီးကို ျငင္းပယ္လိုက္ၾကတယ္ ။ ျမိဳ.ျပဟာ ထိတ္လန္.ဖြယ္ ေၾကာက္ရြံဖြယ္ သူစိမ္းတစ္ေယာက္ အျဖစ္နဲ. ေမာ္ဒန္လူသားဟာ ရင္နီီးခဲ့ရတယ္။ သူတို.ဟာ ျမိဳ.ျပနဲ. သူစိမ္းေတြျဖစ္တယ္။ ျမိဳ.ျပဟာ သူတို.ကို မခ်စ္ဘူးလို. ခံစားမိၾကျပီး သူတို.ဟာလည္း ျမိဳ.ျပကို မခ်စ္တက္ၾကဘူး။

ေမာ္ဒန္လူသားေတြဆီက ေမြးဖြားလာတဲ့ ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူသားဟာ ျမိဳ.ျပကို ခ်စ္တက္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ သူတို.အတြက္ ျမိဳ.ျပဟာ သူစိမ္းတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး ၊ ဘယ္တုန္းကမွ မဟုတ္ခဲ့ဘူး ။ သူတို.ဟာ ျမိဳ.ျပမွာ ေမြးဖြားခဲ့ၾကတယ္ ။ ျမိဳ.ျပဟာ သူတို.နဲ. ေဂၚလီရိုက္ဖက္ ျဖစ္တယ္ ၊ ေဂြ.လွိမ့္ဖက္ ျဖစ္တယ္ ။ သူတု.ဟာ ျမိဳ.ျပကို အထင္ၾကီးတယ္ ၊ ျမိဳ.ျပနဲ. အၾကာၾကီးခြဲျပီး မေနနိုင္သူေတြ ျဖစ္တယ္ ။ ျမိဳ.ျပဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ သူတို. ရင္းနွီးလည္းဆို ေမာ္ဒန္လူသားေတြ စိတ္ေတာင္ မကူးရဲတဲ့ “ လိုင္းကားကုိ ေျပာစီးျခင္း” မ်ိဳးကို ျပဳၾကတယ္ ။ အဲ့လို အျပဳအမူမ်ိဳးကုိ ေမာ္ဒန္လူသားဟာ သိမ္ငယ္စရာလို. ခံယူၾကေပမယ့္ ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူသားကေတ့ာ ဘယ္လိုမွ မခံစားရေတ့ာဘူး။ အဲ့လို အျဖစ္အပ်က္က ျပန္ၾကြားစရာေတာင္ ျဖစ္ေနတက္တယ္။

ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူ.အဖြဲ.အစည္း ဟာ ဆင္ေျခဖံုးျမိဳ.သစ္ေတြ ဖြံျဖိဳးတိုးတက္စည္ကားလာျခင္း နဲ. အင္တာနက္ သံုးစြဲလာၾကခ်ိန္မွာ စတင္တယ္လို. ဆိုနိုင္တယ္ ။ ျမိဳ.ျပရဲ့ တိုက္ေတြေနရာမွာ ဆင္ေျခဖံုး ျမိဳ.သစ္ေတြက ျခံနဲ.၀န္းနဲ. ေနထိုင္မွုစနစ္ကို ေျပာင္းေရႊ.လိုက္ၾကရတယ္။ စာကေလး အိမ္လို တိုက္ခန္းေတြထက္စာရင္ ျခံနဲ.၀န္းနဲ. ေနနိုင္လာျခင္းဟာ သူတို. စိတ္ကို လြတ္လပ္ေစတယ္ ။ အဲ့ဒီလိုနဲ. ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူသားဟာ ရဲရင့္လာတယ္ ။ အင္တာနက္နဲ. ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲေတြေၾကာင့္ သူတိ.ရဲ့ ရဲရင့္လာမွဟာ ပိုျပီးေသခ်ာလာေစတယ္ ။ သူတို.ဟာ အရာရာကို ေခါင္းငံုခံတက္ၾကသူေတြ မဟုတ္ေတ့ာဘူး ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေမာ္ဒန္မိဘေတြဆီက အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္ေတြ အျဖစ္ ေမာ္ဒန္ျမိဳ.ျပရဲ့ အေၾကာင္းကုိ ခါးသီးနာက်ဥ္းစြာ ယံုၾကည္မိၾကတယ္ ။ ျမိဳ.ျပ လူေနမွုစနစ္ဟာ မေကာင္းေၾကာင္း အရိုက္သြင္းခံထားၾကရတယ္ ။ အဲဒီလိုနဲ. ျမိဳ.ျပလူေနမွုဘ၀ကို ေၾကာက္စိတ္ဟာလည္း ရွိေနခဲ့တယ္ ။

ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူသားဟာ အျမဲလိုလို ေလွနံနွစ္ဖက္ နင္းေနၾကသူေတြျဖစ္တယ္ ။ သူတို.ဟာ ဆန္.က်င္စိတ္နွစ္ခုကို တြဲျပီး ခံစားတက္ၾကတယ္ ။ သူတို.ဟာ လူတစ္ေယာက္ကို အလြယ္တကူ ခ်စ္တက္ၾကတယ္ ။ အလြယ္တကူ ေမ့တက္ၾကတယ္ ။ ေရာက္ရွိေနတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ သင့္တင့္ေလ်ွာက္ပတ္ေအာင္ ေနထိုင္ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္ ။ သူတုိ.ဟာ ေမာ္ဒန္ေခတ္မွာ ေမ့ေလ်ွာ့ထားတဲ့ ေသျခင္းတရားကို ျပန္စြဲထုတ္လာၾကတယ္ ။ သူတို.ရဲ့ အင္တာနက္ စာမ်က္နွာမွာ သူတို.ဟာ ခဏခဏ ေသဆံုးတက္ၾကတယ္ ။ လူ.ဘ၀ကို စိတ္ပ်က္ၾကတယ္ ။ အဲ့ဒီလိုနဲ. သူတို.ဟာ အင္တာနက္မွာ သနားစဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဟန္ေဆာင္ၾကတယ္ ။ လက္ေတြ.လူသားကေတ့ာ ေသျခင္းတရားကို အလိုမရွိၾကဘူး ။ လူျဖစ္ေနရတာကို ေက်နပ္ၾကတယ္ ။ ျမိဳ.ျပက သူတို.ကို စြန္.ခြာသြားမွာ ၊ စြန္.ခြာ ထြက္သြားရမွာကို ေၾကာက္ေနၾကျပီ ။

ပို.စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္မွာ စာေပေစ်းကြက္ဟာ ေနရာေရႊ.ေပးရမယ့္ အေနအထားကို ေရာက္လာတယ္…. မဂၢဇင္းေတြ ၊ စာအုပ္ေတြ ၀ယ္ဖတ္တဲ့ သူဟာ မရွိသေလာက္ပဲ… အင္တာနက္ေပၚကပဲ စာဖက္ၾကေတ့ာတယ္ ။ ပံုနွိပ္မီဒီယာဟာ ၾကံရာမရျဖစ္ကုန္ၾကတယ္ ။ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္ဦးမွာ အင္တာနက္ေပၚက အနုပညာရွင္ေတြဟာ အသက္ (၂၃) မေက်ာ္ၾကေသးတာ မ်ားတယ္.. အဲဒီေတ့ာ. သူတို. အနုပညာဟာ (၁၅၀၀) ခ်စ္ မွာပဲ သံသရာလည္ေန.. ဘေလ့ာဂ္ေတြ ေပၚကာစ ၂၀၀၇ ၂၀၀၈ အင္တာနက္ေပၚက ကဗ်ာေတြဟာ ေရာမႏၱိက အဆင့္ပဲရွိၾကတယ္.. ၂၀၀၉ နွစ္စပိုင္းေလာက္မွာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ေနရာရလာတယ္..။ ပံုနွိပ္မီဒီယာက အနုပညာသမားေတြဟာလည္း အင္တာနက္ေပၚ တက္လာၾကတယ္..။ အခ်ိန္ကေတ့ာ ၂၀၀၉ ကုန္ခါနီး နွစ္လသံုးလေလာက္မွာေပါ့ …. ပံုနွိပ္မီဒီယာမွာလိုပဲ အင္တာနက္ေပၚ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ စတင္ေနရာယူလာတယ္။ (ထိုအေၾကာင္းကို ေဆာင္းပါးသက္သက္ ေရးပါဦးမည္။)
ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူ.အဖြဲ.အစည္းမွာ အင္တာနက္ဟာ မရွိမျဖစ္ အေရးၾကီးတဲ့ ေနရာပဲ.. လူေတြက စား၊၀တ္၊ေန၊ေရး ထက္ေတာင္ အေရးၾကီးတယ္လို. ခံစားလာၾကတယ္.။ အရင္ေခတ္ေတြတုန္းက လူဟာ တကၠသိုလ္ေတြ ၊ ေက်ာင္းေတြ အလုပ္ေတြက တစ္ဆင့္ အသင္းအဖြဲ.ေတြ ဖြဲ.စည္းတည္ေထာင္ၾကတယ္ ။ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူသားေတြကေတ့ာ အင္တာနက္ေပၚကေန အသင္းအဖြဲ.ေတြ ထူေထာင္ျပီးလုပ္ကိုင္ၾကတယ္ ။ အဲဒီနည္းလမ္းဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုး ၊ အထိေရာက္ဆံုး ပန္းတိုင္ေရာက္ဖို. အေသခ်ာဆံုး ဆိုလည္း မမွားဘူး ။ ေမာ္ဒန္မိဘေတြဟာ သူတို.ရဲ့ သားသမီးေတြရဲ့ ေနာင္ေရးအတြက္ ေလ်ွာက္လမ္းေတြ ေဖာက္ေပးၾကတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူသားဟာ အဲဒီ တစ္ဦးတည္း တစ္ေယာက္တည္း ေလ်ွာက္ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို မလိုက္ခဲ့ဘူး ။ သူဟာ အသင္းအဖြဲ.နဲ. အလုပ္လုပ္ရတာကို သေဘာက်တယ္ ။ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္တယ္ ။ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ေခာတ္မွာ အသင္းအဖြဲ.နဲ. လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြသာ ေအာင္ျမင္ၾကတယ္ ။ တစ္ဦးတည္း တစ္ေယာက္တည္း ရပ္တည္ျခင္းဟာ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူ.အဖြဲ.အစည္းရဲ့ ျပယုဂ္မဟုတ္ေတ့ာဘူး ။ အဲ့ဒီလိုနဲ. ေမာ္ဒန္မိဘေတြဟာ ပို.စ္ေမာ္ဒန္သားသမီးေတြကို စိုးရိမ္တၾကီး ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္ ။ ပို.စ္ေမာ္ဒန္ လူသားအတြက္ အဲဒီေစာင့္ၾကည့္ခံရမွုဟာ သူတို.ေခတ္ရဲ့ ဟာသျဖစ္တယ္ ။ အဲဒီျပသာနာဟာ ဒီေန.ေခတ္ရဲ့ အၾကီးက်ယ္ဆံုး အားျပိဳင္ပြဲလည္း ျဖစ္တယ္ ။

ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူသားဟာ လြတ္လပ္မွုကို ျမတ္နိုးတယ္ ၊ နွစ္သက္တယ္ ၊ သူတို.အတြက္ ဘယ္အရာကမွ အေရးမၾကီးဘူး ၊ ဘယ္အရာကမွ မခမ္းနားဘူး ။ ေမာ္ဒန္လူသားရဲ့ မ်က္လံုးထဲမွာ ျမိဳ.ျပက မိန္းမတိုင္းဟာ မိန္းမပ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္ ။ လိင္မွုဘ၀ဟာ မတရားလြတ္လပ္လာတယ္ ။ လိင္ဆက္ဆံျခင္းကို အလွဴလက္ဖက္လို ခြဲေ၀သံုးစြဲၾကတယ္ ။ တည္းခိုခန္းက ထြက္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဘယ္အမ်ိဳးသားနဲ. ယွဥ္တြဲသြားရမလည္းလို. ေစာင့္ေမ်ွာ္ေနတယ္ ။ အမ်ိဳးသားဟာလည္း ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဘယ္သူနဲ. အဆင္ေျပနိုင္မယ္ဆိုတာကို လိုက္ရွာေနတက္ၾကတယ္ ။ ျမိဳ.ျပရဲံ လိင္မွုဘ၀ဟာ ရရစားစားပါပဲ ။ ဒီလိုနဲ. အိမ္ေထာင္ျပဳသူေတြနည္းပါးလာျပီး ကလပ္ေတြဟာ 24 နာရီလံုး ရွိလာတယ္ ။

ပို.စ္ေမာ္ဒန္ျမိဳ.ျပ အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆို ခ်န္လွပ္ထားလို. မရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ရွိမယ္္.. အဲဒါကေတ့ာ ဂီတေၾကာင့္ ကိုအေျခခံျပီး ျမိဳ.ျပလူငယ္ လူတန္းစားနွစ္ရပ္ ေပၚေပါက္တာတယ္ ။ တစ္မ်ိဳးက ဟစ္ေဟာ့ပ္လူငယ္ေတြ သူတို.ဟာ ျမိဳ.ျပလူငယ္ထုရဲ့ ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ရွိတဲ့ လူမ်ားစုျဖစ္ျဖစ္ျပီး ေနာက္တစ္မ်ိဳးက အနက္ေရာင္တီရွပ္၀တ္လူငယ္ေတြ ျဖစ္တယ္ ။ အနက္ေရာင္တီရွပ္၀တ္လူငယ္ေတြဟာ လူနည္းစုျဖစ္သလို လူမုန္းခံရသူေတြလည္း ျဖစ္တယ္ ။ အနက္ေရာင္တီရွပ္၀တ္လူငယ္ေတြမွာ punk ၊ metal ၊ emo နဲ. Rock ေခါင္းစဥ္ေအာက္က ဂီတေတြကို ၾကိဳက္နွစ္သက္သူေတြ ပါ၀င္တယ္ ။ သူတို.ဟာ ျပည္ပက ဆူညံပြက္ေလာရိုက္ေနျပီး သာမာန္လူေတြ နားမခံသာတဲ့ ေအာ္ျမည္သံေတြကို နွလံုးသားထဲ ရိုက္သြင္းၾကတယ္ ။ သူတို. အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ သူတို.ဟာ ရွံုးနိမ့္သူေတြ အျဖစ္ အျမဲတမ္းခံယူၾကတယ္ ။ သူတို.ရဲ့ အေျခခံ အေတြးအေခၚဟာ နတၱိ၀ါဒီနဲ. ျဖစ္တည္မွု၀ါဒီေတြနဲ. ဆင္တူလာတယ္..။ သူတို. ဖတ္တဲ့စာေတြဟာလည္း အဲ့ဒီလို အေၾကာင္းတရားပါတဲ့ ဟာမ်ိဳးေတြၾကီးပဲ ။ ဟစ္ေဟာ့ပ္လူငယ္ေတြရဲ့ ဘ၀ကေတ့ာရွင္းတယ္… သူတို.ဟာ ဘ၀ကို ခပ္ေပါ့ေပါ့ေနမယ္ ခပ္ေပါ့ေပါ့ကုန္ဆံုးမယ္ ..ဒါပဲ..သူတို.ဂီတမွာ ဟစ္ေဟ့ာပ္သမားတိုင္းဟာ အဆိုေတာ္ျဖစ္ေနၾကတယ္ ၊ အဆိုေတာ္ျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္ ။ ေနာက္ပိုင္းနွစ္ေတြမွာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ လူငယ္ဟာ ျမိဳ.ျပကို ဖံုးလႊမ္းသြားနိင္တဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိေနတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း သတ္မွတ္ခ်က္အရ ပို.စ္ေမာ္ဒန္လူ.အဖြဲ.အစည္းဟာ ၂၀၀၅ ခုနွစ္က စတယ္.. ဒီ လူ.အဖြဲ.အစည္းဟာ သက္တမ္းနုေသးတဲ့ အတြက္ ေရွ.ေလ်ွာက္ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္ၾကမယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို. ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္စီးေမ်ာျပီး ေလ့လာၾကရမယ့္ အရာျဖစ္ေၾကာင္း …..

About taylay

has written 9 post in this Website..