“ မၾကည္႔စေကာင္း ၾကည္႔စေကာင္း ငယ္ငယ္တုန္းက ဓါတ္ရွင္အေၾကာင္း ”
(ပထမပုိငး္- ကေလးဘ၀နဲ႔ဓါတ္ရွင္)

(၁) (ဓါတ္ရွင္=ဘုိင္စကုပ္=ပစ္ခ်ာ……….ဘယ္လုိေခၚေခၚ တကယ္ေတာ႔ရုပ္ရွင္)

တစ္ရက္ က်ေနာ္နနး္ေရွ႔ကျပန္လာေတာ႔ မဂၤလာတံတားမီးပြဳိင္႔မွာ မီးနီမိလုိ႔ ခဏရပ္ေစာင္႔ေနရပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္လမ္းဟုိဘက္ျခမ္း ဆုိင္ကယ္ေနာက္မွာထုိ္င္ေနတဲ႔ အမ်ဳးိသမီးတစ္ေယာက္က လွမ္းရီျပတာကုိေတြ႔
လုိက္ေတာ႔ အလုိက္သင္႔ျပန္ရီျပလုိက္ပါတယ္။
ခက္တာက သူ႔ဘယ္သူဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာမမွတ္မိတာပါဘဲ။
အျမဲေတြ႔ေနျမင္ေနက် မဟုတ္တာလဲပါပါတယ္။
ဆုိင္ကယ္သာေမာင္းေနတာ စိတ္ကေတာ႔ သူဘယ္သူလဲဆုိတာ ျပန္စဥး္စားေနမိပါတယ္။
အသားေလးက ျဖဴျဖဴ လူက ပိန္ပိန္ မ်က္နွာေလးကသြယ္သြယ္။
ျပဳံးလုိက္ရင္သြားတက္ကေလးနဲ႔။
သြားတက္ကေလးကုိျမင္မွ သူဘယ္သူလဲဆုိတာကိုျပန္သတိရပါတယ္။
၀င္းလုိက္ရုပ္ရွင္ရုံနားက စက္ဘီးအပ္လက္ခံတဲ႔အိမ္က ေကာင္မေလးေပါ႔။
အခုေတာ႔သူလဲ လူလတ္ပုိင္းအသက္အရြယ္။
လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ အဲဒီတုနး္ကေတာ႔က်ေနာ္တုိ႔ကလူပ်ဳိေပါက္စ သူက ၾကီးေကာင္၀င္စအရြယ္
က်ေနာ္တုိ႔တစ္ေတြ “၀င္းလုိက္ရုံ” မွာရုပ္ရွင္ၾကည္႔တုိင္း 32လမ္းမွာရွိတဲ႔သူတုိ႔အိမ္မွာစက္ဘီးအပ္ေနက်၊
သူ႔ကိုလဲ မခံခ်င္ေအာင္စေနက်။
အခုမွ အတိတ္ကုိ သတိရစရာေတြေပၚလာပါေတာ႔တယ္။
အရင္က ရုပ္ရွင္ၾကည္႔ရင္ ေစာေစာလာ 32လမ္းကမုတ္ဆိတ္လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ထုိ္င္၊
မုတ္ဆိတ္မရွိေတာ႔ တဲ႔အခ်ိန္က်ေတာ႔ မနး္ျမဳိ႔ေတာ္ေပါ႔။
ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ႔ အတိတ္ဆုိတာ ျပန္ေတြးၾကည႔္ရင္လြမ္းစရာ။

26ဘီလမ္းအတုိငး္ အေနာက္ဘက္ကုိ ဆုိင္ကယ္စီးလာရင္းကေန က်ဳံးေဒါင္႔ေရာက္ေတာ႔ ေတာင္ဘက္ကိုေကြ႔လုိ႔
လမ္း80အတုိင္းဆက္ေမာင္းလာလုိက္ေတာ႔ ပထမဆုံးေတြ႔ရတာကေတာ႔ နုိင္ငံျခားကားေတြဘဲျပျပီး အျမဲလုိလုိ
ေစ်းသည္ေရာ ရုပ္ရွင္လာၾကည္႔သူေရာ ေမွာင္ခုိလက္မွတ္ေရာင္းသူနဲ႔ပါစည္ကားေနတဲ႔ “မစုိးရိမ္ရုပ္ရွင္ရုံ”
နားကုိေရာက္အလာအနာၾကီးေရာဂါသည္တစ္ေယာက္ေပမယ္႔ ေတာင္းမစား ဘဲ
“အပ်င္းေျပ အပ်င္းေျပ”လုိ႔ေအာ္ျပီး စက္ဘီးအပ္တာလက္ခံတာကိုလုပ္တဲ႔ ဦးသိန္းေမာင္ၾကီး ရဲ႕အသံေတာင္
နားထဲၾကားေယာင္မိသလုိလုိ။
ဒီရုံကလဲ အခုေတာ႔ ရုပ္ရွင္မျပေတာ့ပါဘူး။
နည္းနည္းေလးဆက္သြားလုိက္ေတာ့ အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ကုမၼဏီတစ္ခုကုိ ဂုိေဒါင္အျဖစ္ငွားထားတဲ႔
ျမန္မာကားအသစ္ဆုိအရင္ဆုံးျပတဲ႔ ျမဳိ႔လယ္က “ေရႊနဂါးရုပ္ရွင္ရုံ”။
28လမ္းေရာက္လုိ႔ အေနာက္ဘက္ေကြ႔လုိက္ေတာ႔ အရင္က ကုလားကားနဲ႔ျမန္မာကားဘဲျပတဲ႔ “ျမဳိ႔မရုပ္ရွင္ရုံ”
အခုေတာ႔ အဆင္႔ျမင္႔ရုပ္ရွင္ရုံေပါ႔။
အခုေတာ႔ ကုလားကားေရာ အဂၤလိပ္ကားပါ ဒီအဆင္႔ျမင္႔ရုံမွာျပပါတယ္။

အဲဒီကေနအေနာက္ဆက္ဆင္း 83လမ္းအတုိင္းေတာင္ဘက္သြား 31လမ္းေရာက္ရင္
ေတြ႔ရပါျပီ” ျမဳိ႕ဂုဏ္ေရာင္”သူလဲအခုေတာ႔ အဆင္႔ျမင္႔အေအးခန္းနဲ႔ေပါ႔။
31လမ္းအတုိင္းအေနာက္ဆက္ဆင္း 84လမ္းေရာက္ရင္ေတာင္ဘက္တစ္ျပသြားလုိက္တာနဲ႔32လမ္းေရာက္ျပီဆုိတာနဲ႔
အရင္က အဂၤလိပ္ကားဘဲျပေလ႔ရွိတဲ႔“၀င္းလုိက္ရုံ”
အခုေတာ႔ “၀င္းလုိ္က္ရုံ” မွာအျမဲဆုိင္းဘုတ္ခ်ိတ္လုိ႔ျပတာကေတာ႔ ျမန္မာကားအသစ္ေတြဘဲျဖစ္ေနပါတယ္။
84လမ္းအတုိငး္ေတာင္ဘက္ဆက္သြားေတာ႔ ျမန္မာကားသက္သက္ဘဲ ျပတဲ႔”ေတာ္၀င္ရုံ”
အခုေတာ႔ရုံေတာင္မရွိေတာ႔ဘူး ဖ်က္လုိက္ပါျပီ။
အျမဲတမ္းလူစည္ကားေနဘူးခဲ႔တဲ႔ မန္းေလးအေခၚ ဓါတ္ရွင္ရုံေတြေရွ႕မွာျဖတ္လာခဲ႔ေတာ႔ ငယ္ ငယ္တုန္းက မက္မက္ေမာေမာၾကည္႔ခဲ႔ရတဲ႔ဓါတ္ရွင္ေတြကုိ ရင္ထဲကျပန္သတိရ လြမ္းဆြတ္လုိ႔လာပါေတာ႔တယ္။
က်ေနာ္႔တုိ႔အဖြားေတြအေဒၚေတြဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္မီနဲ႔ စစ္ျပီးစ (1940ခုႏွစ္ပါတ္၀န္းက်င္)မွာလူျဖစ္ခဲ႔ၾကသူမ်ားကေတာ႔
“ဓါတ္ရွင္ၾကည္႔မယ္”
ပညာတတ္ေတြ ေခတ္မွီတယ္ဆုိတဲ႔အသုိင္းအ၀ုိင္းကလူမ်ားကေတာ႔
“ဘုိင္စကုပ္သြားၾကည္႔မယ္” ပစ္ခ်ာသြားၾကည္႔မယ္”
က်ေနာ္တုိ႔လက္ထက္မွာေတာ႔ “ရုပ္ရွင္သြားၾကည္႔မယ္”လုိ႔ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။
အိမ္ေရာက္လုိ႔ခုံေလးမွာထုိင္ မိတဲ႔အခါ ေတြးလက္စမျပတ္တဲ႔ ငယ္ငယ္တုံးကၾကည္႔ခဲ႔တဲ႔ဓါတ္ရွင္ေတြ
နဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ အမွတ္တရျဖစ္စရာေတြကို တသီတတန္းစိတ္ထဲမွာအမွ်င္တနး္လုိ႔လာပါေတာ႔တယ္။

(၂) (ငယ္ဘ၀နဲ႔ရုပ္ရွင္)

က်ေနာ္ဘ၀မွာ ပထမဆုံးသတိရမိတဲ႔ရုပ္ရွင္အေၾကာင္းေျပာရင္ေတာ႔ မန္းေလးသၾကၤန္အေၾကာင္းကို ရုိက္ထားတဲ႔
“ေမာင္တုိ႔ခ်ယ္ရီေျမ”ကုိဘဲေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာက်ေနာ္က သူငယ္တန္းေက်ာင္းအေပ်ာ္လုိက္တဲ႔အခ်ိန္၊
က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ဆရာမက “ရုပ္ရွင္ထဲမွာတီခ်ာပါတယ္ သားတုိ႔သြားၾကည္႔ၾကေနာ္”
လုိ႔မွာလုိ္က္ေတာ႔ ရုပ္ရွင္လုိက္ျပဘုိ႔ အိမ္ကုိပူဆာတာေပါ႔။
အိမ္ကလဲလုိက္ျပပါတယ္။
မင္းသားကေတာ႔ “ၾကက္ေတာၾကီး”လုိ႔ခ်စ္စႏုိးေခၚၾကတဲ႔၀င္းဦး။
ဒါေပမယ္႔ ရုပ္ရွင္သာျပီးသြားတယ္
ေရပက္တာ သၾကၤန္လည္တာ သၾကၤန္ကတာေတြဘဲေတြ႔လုိက္တယ္။
က်ေနာ္႔ဆရာမကိုလုံး၀မျမင္လုိက္ရဘူး။
ဒါနဲ႔ေနာက္ေန႔ေက်ာင္းေရာက္ေတာ႔ ဆရာမကုိေမးတာေပါ႔ “တီခ်ယ္ဘယ္နားမွာ ပါတာလဲ”ဆုိေတာ့မွ
“………….ေရသဘင္အဖြဲ႔ ကထဲမွာ ေရွ႔ဆုံးတန္း ဘယ္ဘက္အစြန္ဆုံးကတီခ်ယ္ေလ”တဲ့။
အဲေတာ႔အိမ္လဲျပန္ေရာက္ေရာ အဲဒီကားကို ထပ္ၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္ပူဆာေတာ႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ
အကုိတစ္ေယာက္နဲ႔ထပ္ျပီးသြားၾကည္႔၊
တီခ်ယ္ပါတဲ႔အခန္းကုိေသခ်ာၾကည္႔ျပီးမွတ္၊
ေနာက္ေက်ာင္းဖြင္႔တဲ႔ရက္ ေရာက္ေတာ႔ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ဆရာမကိုေတြ႕တဲ႔အေၾကာင္း အေျပးအလြားသြားေျပာ ၊
ဒါေလးကေတာ႔ ရုပ္ရွင္နဲ႔ပါတ္သက္ရင္ဘ၀အစမွာ အမွတ္မိဆုံးျဖစ္ရပ္ေလးပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ 25လမ္းအိမ္ အေဖ႔ဘက္က အမ်ဳးိေတြအားလုံးကရုပ္ရွင္ၾကဳိက္ပါတယ္။
အေဒၚေတြက ျမန္မာကားအခ်စ္အလြမ္းကားေတြ ဦးေလးေတြကေတာ႔ စစ္ကား နဲ႔ အဂၤလိပ္ကား။
အေဒၚေတြကေတာ႔ သြားတုိင္းေခၚပါတယ္။
ဦးေလးေတြကေတာ႔ ဇြတ္လုိက္ခ်င္တယ္ ပူဆာမွေခၚတတ္ပါတယ္။
ခပ္ငယ္ငယ္အရြယ္က (26-27)နဲ႔(80-81)လမ္းၾကားက ေရႊတုိက္၀င္းထဲမွာရွိတဲ႔ ေရႊတုိက္ရုံမွာ
ရုပ္ရွင္သြားၾကည္႔တယ္ဆုိရင္ ရုပ္ရွင္မျပခင္မွာ နာမယ္ၾကီးမင္းသားမင္းသမီးတုိ႔ အဆုိေတာ္တုိ႔ရဲ႕
အသံတုေတြလုပ္ျပလုိ႔ ဧည္႔ခံခဲ႔ၾကတာလဲမွတ္မိပါေသးတယ္။ (အမ်ားအားျဖင္႔ ဦးသိန္းေမာင္ ဦးေက်ာက္လုံး ထြန္းေ၀ ၀င္းဦး ျမတ္ေလး ေဒၚျမေလး တုိ႔အသံေတြကိုတုျပတတ္ပါတယ္။ထူးျခားတဲ႔အသံပုိင္ရွင္ေတြျဖစ္လုိ႔ပါဘဲ။)

ရုပ္ရွင္ရုံထဲမ၀င္ရေသးခင္ မျပေသးခင္မွာ ရုပ္ရွင္ရုံက သီခ်င္းေတြဖြင္႔ထားတတ္ပါတယ္။
အဲဒီသီခ်ငး္ေတြကေတာ႔ ၀င္းဦးရဲ႕ “အုိ႔………..ေမဘရဏီလို ေငြပန္းခ်ီေတာင္ လက္မူိင္ခ်ရသကုိး မမမုိး…………….”
နဲ႔ “ ညြန္႔၀င္း”ရဲ႕ “ပါးကေလးနီ တအားေထြးမည္ ခ်စ္ရတဲ႔သိဂၤီေမာင္႔သိဂၤီ………..” ႏွစ္ပုဒ္ကေတာ႔ အခုထိရင္ထဲမွာညိေနတုနး္ေပါ႔။
ရုပ္ရွင္ရုံထဲ ေရာက္တဲ႔အခါမေတာ႔ ျပခါနီးဆုိရင္ လႊင္႔ေပးေနၾက
“ တစ္ေသာငး္ဇမၺဴေပၚ ေတာင္းဆုေခြ်ကာရည္ေမွ်ာ္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားၾကြယ္၀တုိးတက္ေစသား………………. ………..“ဆုိတဲ႔၀င္းဦးရဲ႕မဂၤလာဆုေတာင္းသီခ်င္းနဲ႔အတူ
“ယေန႔ၾကြလာ မိတ္သဟာ ခ်မး္သာကိုယ္စိတ္ျမဲပါေစ” ဆုိတဲ႔စာတမ္းေလးက ပိတ္ကားေပၚမွာ ျမင္လာရပါတယ္။
ခဏေနရင္ေတာ႔ “ ကမၻာမေၾက……………………..”တီးလုံးနဲ႔အတူ နုိင္ငံေတာ္အလံေလး လြင္႔ေနတဲ႔ပုံေပၚလာရင္ အားလုံးမတ္တပ္ရပ္
လုိ႔ အေလးျပဳ ျပီးရင္ က်ေနာ္တုိ႔ေခၚေနက် ေထြလာထုိးပါေတာ႔တယ္။
ေနာက္ျပမယ္႔ကားထဲက စိတ္၀င္စားေလာက္တာေလးေတြကုိေရြးျပတာပါ။
တစ္ခါတစ္ေလေတာ႔လဲ ဗဟုိသတင္းစဥ္၊
တစ္ခါတစ္ေလေတာ႔လဲ ႏိုင္ငံျခားက စိုက္ပ်ဳးိေရးလုပ္ငန္းအေၾကာင္းေတြျပ။
ပန္းသီး တုိ႔ စပ်စ္သီးတုိ႔ လိေမၼာ္သီးတုိ႔ကို ခူးတာေတြမ်ားျပရင္အားပါးတရ အျပင္က ၾကည္႔ေနတဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔မွာသြားရည္မ်ားေတာင္က်လုိ႔။
က်ဆုိ ဒီအသီးအႏွံေတြက အခုေခတ္မွာသာေပါတာ အရင္ေခတ္က ရွားပါးပစၥည္းသူေဌးစာကိုးဗ်။

အခုထိေတာင္မွတ္မိေနေသးတဲ႔ ဗဟုိသတင္းစဥ္(ႏုိင္ငံေတာ္က စီစဥ္ျပီးပညာေပးေတြရုိက္ျပတဲ႔ကားေတြထုတ္တဲ႔ဌာန)ကရုိက္ျပတဲ႔
“နေမာ္နမဲ့” ဆုိတဲ႔ ပညာေပးဟာသဇာတ္လမ္းတုိေလးပါ။
လူတစ္ေယာက္ဘာလုပ္လုပ္နေမာ္နမဲ႔ လုပ္ခ်င္သလုိလုပ္။
အေပၚက အံဆြဲကိုဖြင္႔ ျပန္မပိတ္ဘဲထား။
ေအာက္ဆုံးက အံဆြဲကို ဖြင္႔ ၾကမး္ျပင္ေပၚဖင္ခ်ထုိင္ျပီးရွာ။
အမွတ္တမဲ႔ျပန္ထေတာ႔ မပိတ္ဘဲထားခဲ႔တဲ႔ အံဆြဲနဲ႔ေခါငး္နဲ႔ေဆာင္႔။
အိမ္ေရွ႔ကျပင္မွာလက္ေဆး ဆပ္ျပာကုိ အ၀င္၀ေလွခါးနားခ်ထား၊
အိပ္ေပၚကဆင္းလာတဲ႔သူက ဆပ္ျပာခဲေပၚတက္နင္းျပီးေခ်ာ္ၾက၊
အိမ္ေလွကားတက္ သံျပဳတ္ေနတာကို မျပင္၊
ေနာက္ေစ်းကျပန္လာတဲ႔သူက တက္နင္းေတာ႔ က်ဳိးက်။
လူတစ္ေယာက္နေမာ္နမဲ႔ျဖစ္ကတတ္ဆနး္လုပ္သမွ်သူကုိယ္တုိင္ေရာ သူမ်ားပါ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာကုိ ရုိက္ျပထားတာ။
ရီစရာေတြနဲ႔ ပညာေပးကားေလးကေတာ႔ အမွတ္ရစရာ သတိျပဳစရာ။

ကေလးဘ၀ကေတာ႔ လူၾကီးေတြရုပ္ရွင္သြားရင္လုိက္ခ်င္တာဘဲရွိတယ္။
ဘယ္သူပါတယ္ ဘယ္၀ါပါတယ္လဲမသိ ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းလဲမသိ။
ဘာကားမွနး္လဲမသိ။
သီခ်င္းေတြကို ေအာ္လံနဲ႔ဖြင္႔လုိ႔ ရုပ္ရွင္ေၾကာ္ျငာလာေ၀တဲ႔ ျမင္းလွညး္ေနာက္ ေမာ္ေတာ္ကားေနာက္
အေျပးအလြားလိုက္ျပီး ေၾကာ္ျငာစာရြက္ကုိ မရ ရေအာင္လုေကာက္၊
မတတ္တတတ္နဲ႔စာလုံးေပါငး္ဖတ္ ၊
အဖြားေတြအေဒၚေတြကို ေၾကာ္ျငာစာရြက္လုိက္ျပ၊
“သြားၾကည္႔ရင္လုိက္မွာေနာ္”ဆုိတာကို “ေအးပါ”လုိ႔မေျဖမျခင္း တတြတ္တြတ္နားပူတာ
က်ေနာ္႔ငယ္က်င္႔ေပါ႔။
အမ်ားအားျဖင္႔အိမ္ကရုပ္ရွင္ၾကည္႔ၾကတာ ညပြဲမ်ားပါတယ္။
ညပြဲဆုိတာ ညကုိးနာရီမွျပ သန္းေခါင္နားကပ္မွ အိပ္ျပန္ေရာက္ပါတယ္။
အဲေတာ႔လဲ အိပ္ေရးပ်က္မွာစုိးေတာ႔လူၾကီးေတြက မေခၚခ်င္။
က်ေနာ္က ဇြတ္လုိက္။
အဲဒီကတည္းက စလုိက္တဲ႔ ညဆုိ ညဥ္႔နက္မွာအိပ္တ့ဲ အက်င္႔က အခုထက္ထိေအာင္ပါဘဲ။

က်ေနာ္ငယ္စဥ္တုံးက ၾကည္႔ခဲ႔ရတဲ႔ ရုပ္ရွင္ေတြထဲက မွတ္မိေနတဲ႔သူေတြကေတာ႔
မင္းသား မင္းသမီးထဲကဆုိရင္
ေမာင္သင္ ေမာင္ေမာင္တာ ေဇယ် ေက်ာ္ေဆြ ထြန္းေ၀ ၾကည္ၾကည္ေဌး ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း ျမတ္ေလး ၀င္းဦး စံရွားတင္ ျမင္႔ျမင္႔ခင္
ခင္ယုေမ ခင္သန္းႏု သီသီ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ တို႔ပါဘဲ။
နာမယ္ၾကီးဟာသ သရုပ္ေဆာင္ေတြကေတာ႔ ၾကယ္နီ သန္းႏြဲ႔ ေဒၚစိန္ခင္ ဦးသာေဂါင္ ဖုိးပါၾကီး သာဆနး္ ၾကာဇံအုန္းေမာင္ ေဂ်ာ္လီေဆြ
အႏုအၾကမး္ဆုိရင္ ဦးသိန္းေမာင္ ဦးေက်ာက္လုံး ဗုိလ္ဗကုိ ေဒၚျမေလး ေမသစ္ သီတာခင္ေထြး ေဒၚဂ်မ္းစိန္ ေဘဘီႏြ႔ဲ
ဒါေတြက က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ေတြေပါ႔။

ငယ္ငယ္ကၾကည္႔ခဲ႔ရတဲ႔ရုပ္ရွင္ေတြကို ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြ၊
ဘယ္သူေတြပါတယ္ ဘယ္သူကဒါရုိက္တာ ဘယ္တုနး္က ျပခဲ႔တာေတြကေတာ႔ စာအုပ္ေတြျပန္ရွာဖတ္ရင္
အလြယ္တကူေတြ႔နုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လြန္ခဲ႔တဲ႔အနွစ္သုံးေလးဆယ္က ၾကည္႔ခဲ႔ရတ႔ဲရုပ္ရွင္ေတြထဲက
ဇာတ္ကြက္တစ္ခ်ဳိ႔က စာအုပ္လွန္စရာမလုိဘဲ အခုခ်ိန္ထိ ရင္ထဲမွာခုိေအာင္းဆဲ မွတ္မိေနဆဲ ရွိေနတာကေတာ႔ အံ့ၾသစရာ။
“ႏွစ္ေတြဒီေလာက္ၾကာတာေတာင္ ဘာေၾကာင္႔မ်ားမွတ္မိေနသလဲ” လုိ႔ေမးရင္” ၾကဳိက္လုိ႔ေပါ႔”
ဆုိတာကလြဲလုိ႔ ေျဖစရာမရွိပါဘူး။
(တကယ္ေတာ႔ သရုပ္ေဆာင္သူရဲ႕အႏုပညာမွ်ားခ်က္စူး၀င္သြားတာလုိ႔တင္စားခ်င္ပါတယ္)

(၃) (ရင္ထဲမွာ မသိဘဲ သိမး္ထားမိတဲ႔ ………………)

က်ေနာ္တုိ႔မွတ္မိတာေလးေတြကုိ ျပန္စားျမဳံ႕ ျပန္ရမယ္ဆုိရင္ေတာ႔ တစ္ႏွစ္က်ေနာ္တုိ႔မိသားစုရန္ကုန္ေရာက္ေနတာကေနစရမယ္ထင္ပါရဲ႕။
အဲဒီအခ်ိန္ရန္ကုန္မွာ ရုပ္ရွင္ေရႊရတုက်င္းပတဲ႔အခ်ိန္နဲ႔ဆုံေနေတာ႔ ေရွးေဟာငး္ကားေတြျပန္ျပေနပါတယ္။
တစ္ရက္ေတာ႔က်ေနာ္တုိ႔မိသားစုလုိက္ရုပ္ရွင္သြားၾကည္႔ၾကပါတယ္။
“ျမဂႏုိင္”ဆုိတဲ႔ျမန္မာတာဇံကားပါ။
မွတ္မိတာကေတာ႔ မင္းသမီးျဖစ္တဲ႔ေဒၚဂ်မး္စိန္က သစ္ပင္ေပၚမွာတက္ျပီး သစ္ကုိ္င္းတစ္ခုေပၚမွာေျခေထာက္နွစ္ေခ်ာင္းကိုလႊဲ လႊဲျပီးသီခ်င္းဆုိတဲ႔အခန္းတစ္ခန္းပါ ပါတယ္။
အဲဒါကိုျမင္ေတာ႔ က်ေနာ္က ဟုိမွာ ထမိန္ၾကီးလန္ေတာ႔မယ္လုိ႔ေအာ္လဲေျပာေရာ အေဒၚကေခါင္းကို ေဂါက္ကနဲေနေအာင္ေဆာ္ထဲ႔လုိက္တာခံလုိက္ရတာေပါ႔။
အဲဒီကားထဲမွာ သေဘာအက်ဆုံးကေတာ႔ မီးပုံပ်ံ စီးခါနီးမွာ ေခါင္းေပါင္းေတြဘာေတြနဲ႔ဂုိက္ေပးေနတဲ႔ သူကိုတြန္းဖယ္ျပီး
မီးပုံပ်ံေပၚတက္စီးသြားတဲ႔မင္းသားကိုပါ။
လက္ခုပ္ေတြတီးရတာ လက္ေတြေတာင္နာလုိ႔ေပါ႔။
(ေနာက္မွသိရတာက ေခါင္းေပါင္းနဲ႔လူက ျမန္မာ႔သူရဲေကာင္း မီးပုံပ်ံဦးေက်ာ္ရင္နဲ႔ မင္းသားက လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲမွာေတာင္
တစ္တပ္တစ္အားနဲ႔ပါခဲ႔တဲ႔ ရဲေခါင္ခ်စ္ေဆြဆုိတာကိုပါ။)
တကယ္ေျပာရင္ေတာ႔ ဒီကားက အသံတိတ္ေခတ္က ကားေတြပါ။
ၾကဳံၾကဳိက္လုိ႔ျပန္ၾကည္႔ခြင္႔ရတယ္လုိ႔ဆုိနိင္ပါတယ္။
ျမန္မာရုပ္ရွင္ပထမေခတ္က နာမည္ၾကီးလူၾကိဳက္မ်ားခဲ႔တဲ႔
လူအေျပာမ်ားတဲ႔ မင္းသားၾကီးခင္ေမာင္ရင္ရဲ႕ ဗုိလ္ေအာင္ဒင္တုိ႔ ၊ဆရာၾကီးဦးသုခရဲ႕ဘ၀သံသရာတို႔ ေမသစ္ရဲ႕ နာမယ္ေက်ာ္ေပါက္စီမယ္သုံလုိ႔အမည္တြင္ခဲ႔တဲ႔ ဂုဏ္ရည္မတူတုိ႔ မင္းသားၾကီးခင္ေမာင္ရဲ႕ဖာတလုံးေခါငး္က်ားဆုိတဲ႔ကားေတြကို
ျပည္လွေဖရဲ႕ေစာင္းေတာ္ရွင္တုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔မန္းေလးဂုဏ္ေဆာင္ အဆုိေတာ္မင္းသမီးၾကီးေဒၚေမရွင္တုိ႔ ေအ၀မ္းတင္ေမာင္တုိ႔ရဲ႔နာမယ္
ေက်ာ္ရုပ္ရွင္ေတြကို စာအုပ္ေတြထဲမွာဖတ္ဘူး လူၾကီးေတြက တသသနဲ႔ျပန္ေျပာတာလုိ႔သာသိေနတယ္ ငယ္ဘ၀က မၾကည္႔ခဲ႔ရပါဘူး။
(ေနာက္ပုိင္း အသက္အရြယ္ရတဲ႔အခ်ိန္မွာ ျမန္မာ႔ရုပ္ျမင္သံၾကားကေနျပန္ျပတာကို ၾကည္႔ရတဲ႔အခါ ေခတ္အဟပ္ကြာသြားလုိ႔၊
စကားေျပာတဲ႔ေလယူေလသိမ္းေတြက ေလးေလးၾကီးုျဖစ္ေနေပမယ္႔ သူတုိ႔ရဲ႕သရုပ္ေဆာင္ပုံေတြက တကယ္႔ကိုအသက္ပါလွ သဘာ၀က်လွပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔လဲ လူေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ရုပ္ရွင္ေတြအေၾကာငး္ကုိ တသသေျပာေနၾကတာလုိ႔ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္႔ရဲ႕တစ္ကုိယ္ေတာ္ခံစားခ်က္ပါ)
က်ေနာ္႔ငယ္ဘ၀မွာၾကည္႔ခဲ႔ရတဲ႔ရုပ္ရွင္ေတြထဲက မွတ္မိေနတဲ႔အကြက္ကေလးေတြကိုေတာ႔ စားျမံဳ႕ျပန္ခ်င္ပါေသးတယ္။
နုိင္ငံျခားေဘာလုံးျပဳိင္ပြဲေတြထဲက ဟုိင္းလုိက္အစီအစဥ္အတုိငး္ေျပာရရင္ေတာ႔…………………..။
“ၾကက္ညီေနာင္ေရ၀ယ္ေမွ်ာေစ ျမေၾကာရယ္တဲ႔ ေရႊမင္း၀ံေတာင္လြဲေတာ႔မေရွာင္အာကာေဘာင္………………”
ဆိုတဲ႔သီခ်င္းေလးကို ၀င္းဦးက ဆုိပါတယ္။
ဒီသီခ်ငး္ေလးကုိ ဆိုတဲ႔ေနရာကေတာ႔ ခပ္ဆနး္ဆန္း။
အိမ္အေပၚထပ္ျပဴတင္းေပါက္နားမွာ အဖီေလးခ်ထားတဲ႔ေခါင္မုိးေပၚမွာ လသာသာညေလးမွာ “ၾကက္ညီေနာင္”သီခ်ငး္ေလးကိုဆုိ
ျပီး ခ်စ္သူကုိလြမ္းျပတာေပါ႔။
အဲဒီရုပ္ရွင္ကားလဲျပျပီးေရာ က်ေနာ္တုိ႔ ဦးေလးေတြအကိုၾကီးေတြကလဲ သူတုိ႔အိမ္အေပၚထပ္မွာ အစက အဖီမရွိတဲ႔သူေတြကလဲ
အဖီေတြထုိးလုိ႔ အဲဒီေပၚတက္ျပီး ၀င္းဦးစတုိင္ဖမ္းၾကပါတယ္။
ရီစရာေျပာရရင္တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ေခ်ာ္ျပီး ျပဳတ္က်တာ ေျခေထာက္က်ဳးိသြားခဲ႔ဘူးပါတယ္။
သူကျမန္မာမင္းသားေတြထဲမွာထူးထူးဆနး္ဆန္းေလးေတြလုပ္ျပတတ္တဲ့သူ ေခတ္ေရွ႔ေျပးသူလုိ႔ထင္ပါတယ္။
ေနာက္သူနာမယ္ၾကီး ဗိမၼိသာရ ဇာတ္ကားထဲမွာေတာ႔ ေဒ၀ဒတ္က သူ႔ကို ပညာျပတဲ႔အခန္းမွာေတာ႔ စပါးၾကီးေျမြေတြကုိ
ကိုယ္ေပၚမွာတင္ျပီး ရုိက္တဲ႔အခန္းပါ ပါတယ္။
ၾကည္႔ရတာအေတာ္အူယားစရာေကာငး္ပါတယ္။
ေနာက္အဲဒီကားထဲမွာ အဇာတသတ္မင္းသားရဲ႕အေဖက ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္ပါ။
ကေလးတုနး္ကေတာ႔ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ကုိဘဲသိတာကိုး။
ရုပ္ရွင္ၾကည္႔ေနရင္း အေဒၚေတြကို ေရႊမနး္တင္ေမာင္က ရုပ္ေျပာငး္သြားတယ္လုိ႔ ေျပာေတာ႔ ၀ုိငး္အဟားခံရတာကိုေတာ႔မွတ္မိလုိ႔ေနပါတယ္။
၀င္းဦးကားထဲကဆုိရင္ ခပ္ငယ္ငယ္က ၾကည္႔တဲ႔ကားထဲမွာ မွတ္မိေနတာကေတာ႔
“ေလွၾကီးတစ္စင္းကမ္းသုိ႔ဆုိက္ခါ၀င္ ………..ေလွဦးတြင္သ႑န္ထူးတစ္ခုျမင္ အစုံေသာနွလုံးသားအခ်စ္မွ်ားစူးသည္႔အသြင္…………..”
ဆုိတဲ႔ “မျပီးေသးေသာပနး္ခ်ီကား”သီခ်င္းပါတဲ႔” ေဆာင္းအိပ္မက္”ဇာတ္ကားပါဘဲ။
လူတစ္ေယာက္ထဲက ေန စိတ္နွစ္ခြျဖစ္ေနတဲ႔ စိတၱဇကားေပါ႔။
လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ကုိ ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္က အမိန္႔ေပးျပီး ခုိင္းတာကို လုိက္လုပ္တဲ႔ကားပါ။
တစ္ရက္မွာ သူကစိတ္ေဖာက္ျပန္ျပီး မင္းသမီးကုိသတ္လုိက္ပါတယ္။
လူသတ္ျပီး ေသတၱာထဲ ထည္႔ထား ေတာ႔ တာေပါ႔။
အဲဒီေသတၱာၾကီးကုိလဲဖြင္႔လုိက္ေရာ အဲဒီထဲကလက္ၾကီးတစ္ဖက္ထြက္လာတာကို ျမင္တဲ႔အခါ
အရမး္ကိုေၾကာက္ခဲ႔ရတာေလ။
ေၾကာက္တာမွ ညျပန္ေတြးမိရင္ေတာင္အိပ္လုိ႔မေပ်ာ္တဲ႔ထိေအာင္ပါဘဲ။

ေနာက္ငယ္ငယ္က ၾကည္႔ရတဲ႔အထဲမွာ သန္းႏြဲ႔ရယ္ ၾကာဇံအုန္းေမာင္ရယ္ သာဆနး္ရယ္ပါတဲ႔ စုံေထာက္ၾကီးဦးစံရွားနဲ႔ ဦးဒိန္းေဒါင္
ကားေတြက ေတာ႔ ကာတြန္းေအာင္ရွိန္ရဲ႕ကာတြန္းကေန ဟာသရုပ္ရွင္ျဖစ္လာေတာ႔က်ေနာ္တုိ႔ကေလးမ်ားအၾကဳိက္ေပါ႔။
အဲဒီကားေတြကထဲက လူရုိင္းေတြစကားေျပာခန္းမွာ စကားလုံးေတြကို ေျပာငး္ျပန္လွန္ေျပာၾကတာကိုလည္း ကေလးဘ၀ဆုိေတာ႔
အဟုတ္ၾကီးမွတ္လုိ႔ပါ။
ရုပ္ရွင္ထဲကအတုိင္းလုိက္ လုိက္ေျပာၾကတာ လူၾကီးေတြဆူမွ ေငါက္မွဘဲ ပုံမွန္အတုိ္ငး္ေျပာၾကတာပါ။
သန္းႏြဲ႔ ကအဓိက သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ပါတဲ႔ “ ကဲ မယုံခ်င္ေန “တို႔ ႔ “ဘာလုိလုိ “ဆိုတဲ႔ကားေတြဆုိရင္လဲ သဘာ၀က်တာ မက်တာ
အပထား သနး္ႏြဲ႔လုပ္လုိ႔ ကေမာက္ကမျဖစ္ကုန္တာေတြကိုၾကည္႔ရတဲ႔အခါ တ၀ါး၀ါး ဟားဟား၊
ကေလးဘ၀ဆုိေတာ႔ အေတာ္ေလးရီရ နွစ္သက္ရပါတယ္။
သာဓုနဲ႔ျမတ္မြန္ရဲ႕ ကၾကီးေရက ကုိၾကည္႔ဘူးေပမယ္႔ သိပ္မခံစားတတ္ေသးတဲ႔အရြယ္ျဖစ္ေနေတာ႔သိပ္မမွတ္မိေပမယ္႔
ထြန္းေ၀တုိ႔ စာေရးဆရာေသာ္တာေဆြ၊တုိ႔ ျမတ္မြန္တုိ႔ပါတဲ႔ ဖတ္စ္ကလပ္ဆုိတဲ႔ကားကေတာ႔ ငွား၀တ္တဲ႔အကၤ်ီျပဲသြားတာတုိ႔ ၊လူမျမင္ေအာင္သိမး္ထားတဲ႔ဖိနပ္အေဟာင္းေပ်ာက္သြားတာတုိ႔၊
ေသာ္တာေဆြအရက္ေသာက္ခါနီး စိတ္တုိျပီး ၀က္အူေခ်ာငး္အစိမ္းကုိစားတာေတြ၊ေရခဲေသတၱာၾကီးကုိ ကန္ပစ္တာ
ေတြကိုုုုေတာ႔ ခုထိသတိရေနဆဲပါဘဲ။

“ ေသြးနဲ႔ေခြ်းနဲ႔ရင္းသည္႔ေျမ “ဆုိတဲ႔ကားက လယ္ယာေျမစနစ္နဲ႔လူတနး္စားတုိက္ပြဲအေၾကာင္းကို ရုိက္ျပခဲ႔တဲ႔
ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းနဲ႔ ျမတ္ေလးရဲ႕ နာမယ္ေက်ာ္ကားပါ။
ဒါေပမယ္႔ထူးထူးျခားျခားမွတ္မိေနတာေလးကေတာ႔ ဇာတ္သိမ္းခါနီးေလးမွာ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းေသနတ္မွန္ေတာ႔
ျခံစည္းရုိးေပၚမွာ ပဲ ေတြမ်ားျပီး တအိအိနဲ႔လဲက်သြားတာေလးရယ္ “ ေန၀န္းနီနီ ညေနေစာင္းေတာ႔ ………………… “
ဆုိတဲ႔သီခ်ငး္ေလးပါဘဲ။

က်ေနာ္တုိ႔မႏၱေလးက ဆုိင္ကယ္သမားအမ်ားအမွတ္ရစရာ “ေမာင္ေမာင္နဲ႔သိဂၤီ”ဆုိတဲ႔ဇာတ္ကားထဲမွာ ၀င္းဦးစံရွားတင္
တုိ႔နဲ႔အတူ ဘီအက္စ္ေအဆုိင္ကယ္ အစီးေရ အမ်ားၾကီး နဲ႔ျပင္ဦးလြင္ကို တက္ၾကဆင္းၾကတာေတြရုိက္ျပတာလဲ
အဲဒီေခတ္အေနနဲ႔ေတာ႔ အထူးအဆန္းေပါ႔။
အခုေခတ္မွာ ျပင္ဦးလြင္ကိုသြားတဲ႔လမ္းက အတက္တစ္လမ္းအဆင္းတစ္လမ္းဆုိေတာ႔ တက္ရတာလြယ္ပါတယ္။
ေရွးေခတ္ကေတာ႔ ေတာင္ကမၻားယံကုိ ပါတ္ေဖာက္ထားတဲ႔လမး္က်ဥ္းက်ဥး္ေလးမွာ ဆင္းတာေရာ တက္တာေရာ တစ္လမ္းထဲအသုံးျပဳၾကေတာ႔ ကားေမာင္းတာ ဆုိင္ကယ္စီးတာ ေတာ္ရုံတန္ရုံကြ်မး္က်င္ရုံေလာက္နဲ႔ ျပင္ဦးလြင္ကို မတက္ရဲၾကပါဘူး။
အဲဒီကားလဲျပျပီးေရာ မိန္းမပ်ဳိေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခရီးသြားမယ္ဆုိရင္ စံရွားတင္စတုိင္ မာဖလာေလးနဲ႔ေပါ႔။

ရုပ္ရွင္တကားလုံးကိုမမွတ္မိေပမယ္႔ သရုပ္ေဆာင္တဲ႔အခန္းေလးေတြက ရင္ထဲမွာအခုထိတင္က်န္တဲ႔
ရုပ္ရွင္ကားေတြကလဲ က်ေနာ္႔စိတ္ထဲမွာအမ်ားၾကီးရွိပါရဲ႕။
အဲဒီကားေတြထဲက အခုထိမွတ္မိေနတဲ႔ သရုပ္ေဆာင္တဲ႔အခန္းမွာ
မင္းသားကေတာ႔ ၀င္းဦးရဲ႕အကို၀င္းညြန္႔ပါ။
သူ႔ဇနီးနဲ႔သူကြဲတဲ႔အခ်ိန္မွာ ဇနီးနဲ႔အတူ သားတစ္ေယာက္ပါသြားပါတယ္။
သူ႔သားနဲ႔ျပန္ေတြ႔ခ်ိန္မွာေတာ႔ သူက ေျခတစ္ဖက္ျပတ္ေနတဲ႔ဒုကၡိတ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါတယ္။
သူ႔သားကေတာ႔ သူ႔ကိုအေဖမွန္းမသိေတာ႔ပါဘူး။
သူကလဲအေဖျဖစ္တာကို အသိေပးလုိ႔ မျဖစ္နုိင္တဲ႔ဘ၀ေပါ႔။
သူ႔ဇနီးကလဲ ေနာက္အိမ္ေထာင္နဲ႔ အေျခတက်ျဖစ္ေနပါျပီ။
ေနာက္ဆုံးဇာတ္သိမ္းခန္းမွာေတာ႔ ပန္းျခံထဲက ခုံတနး္လ်ားေလးမွာသူကထုိင္ေနခ်ိန္။
သူသားရယ္ ဇနီးရယ္ ေနာက္အိမ္ေထာင္ရယ္က ပနး္ျခံထဲအေရာက္။
ကေလးေလး ကစားေနတဲ႔ေဘာလုံးေလးက သူ႔ဆီလိမ္႔အလာ သူက ကေလးကိုေဘာလုံးေကာက္ေပးမယ္အလုပ္၊
သူမတ္တပ္အရပ္ မွာ ေျခေထာက္မသန္တဲ႔သူ ဆုိေတာ႔ ေျမေပၚလဲအက်၊
သူ႔သားကေလးက သူ႔ဆီကိုလာ ေျပးထူျပီးစကားေတြအေျပာ၊
သူ႔ဇနီးကလဲ ပူပန္တဲ႔မ်က္၀န္းေတြနဲ႔သူ႔ကုိလွမ္းအၾကည္႔
အဲဒီမွာ ၀င္းညြန္႔က သူတုိ႔ကုိေက်ာခိုင္းျပီးထြက္သြားခ်ိန္……………….
ကိုမင္းေနာင္ရဲ႕ “ရြက္၀ါေၾကြ ေႏြဦး ေလရူးေပြစ ညေနဆည္းဆာ………………
လြမး္ေမ႔မူးမူးနဲ႔သာ မုနး္ရစ္ေလဦး …………မုနး္ရစ္ေလဦး………..ဖုနး္ခ်စ္တဲ႔သူရာ………”
ဆုိတဲ႔သီခ်ငး္နဲ႔အတူ ခ်ဳိငး္ေထာက္ကုိအားျပဳလုိ႔ တေရြ႔ေရြ႔ထြက္သြားတာနဲ႔ “ျပီးပါျပီ”
စာတနး္ကေပၚလာပါတယ္။
ဘာမွေရေရရာရာ နားမလည္ေပမယ္႔ ၾကည္႔ျပီးအရမး္သနားခဲ႔ ခံစားခဲ႔ရပါတယ္။
အဲဒီျပကြက္ေလးကုိ မွတ္မိေပမယ္႔ အဲဒီကား နံမယ္ေတာ႔ က်ေနာ္ျပန္ေဖာ္လုိ႔မရပါဘူး။

ေနာက္မွတ္မိေနတဲ႔အခန္းေလးတစ္ခုကေတာ႔” အေတြ႔”ဇာတ္ကားထဲမွာထင္ပါတယ္။
ဦးေက်ာက္လုံးက အျငိမ္႔ေထာင္အိမ္လုိက္လာတဲ႔အခန္းမွာ စက္ဘီးစီးလာရင္း
လမ္း80 36-37လမ္းၾကားက လင္းယုန္ဆပ္ျပာစက္အေရွ႔အေရာက္
စက္ဘီးေပၚက ဆင္းတဲ႔အခါစက္ဘီးေပၚက ခုန္ဆင္းျပီး စက္ဘီးေနာက္ကိုေျပးလုိက္ျပီး အရွိန္ေသခါနီးမွ
စက္ဘီးကိုရပ္လုိက္တာေလးေပါ႔။
က်ေနာ္႔စိတ္ထဲမွာရီစရာၾကီးေလ။
က်ေနာ္တုိ႔မနး္ေလးသားေတြစက္ဘီးရပ္တာနဲ႔မတူလုိ႔ပါ။
က်ေနာ္တုိ႔မနး္ေလးသားေတြက စက္ဘီးရပ္မယ္ဆုိရင္ စက္ဘီးအရင္ရပ္ျပီးမွစက္ဘီးေပၚကဆင္းတာကိုးဗ်။

ေနာက္ ေမာင္ေမာင္တာနဲ႔ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊရဲ႕ကားတစ္ကား “စိတ္”လုိ႔ထင္ပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဇာတ္သိမး္ခါနီး ႏွင္းေတြကေ၀ေနတယ္(အမွန္က သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြမီးရွုိ႔ထားတာပါ)
အဲဒီအခ်ိန္ ေမာင္ေမာင္တာက ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊဆီလုိက္အလာ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊက ခရစ္ယန္မယ္သီလရွင္၀တ္လုိက္ျပီ၊
ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ တံမ်က္စီးနဲ႔သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြကို လွဲေနတဲ႔အခန္းေပါ႔။
မင္းသားကလဲေက်ာခုိင္းျပီးထြက္သြားတာ။
အဲဒီအခန္းေလးကိုလဲ ဘာလုိ႔မွနး္မသိက်ေနာ္စိတ္ထဲစြဲေနဘူးပါတယ္။
ျပီးေတာ႔ ေမာင္ေမာင္တာ၀တ္တဲ႔ အိပ္ေထာင္နွစ္ဖက္ပါတဲ႔
ကာကီအကၤ်ီလက္တုိကို က်ေနာ္တုိ႔ သိပ္သေဘာက်ခဲ႔တာေပါ့။

ေနာက္က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊကို အငုိမငး္သမီးလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
(အခုေခတ္မွာ မုိ႔မုိ႔ျမင္႔ေအာင္ငိုႏုိင္တာကို ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊက ပ်င္းတယ္လုိ႔ေျပာပါလိ္မ္႔မယ္ေနာ္)
သူကလဲ တကယ္႔ဇာတ္နာတဲ႔ တစ္ဘက္သတ္အနွိမ္္ခံရတဲ႔ ဇာတ္ရုပ္ေတြဆုိရင္အပီဘဲ။
က်ေနာ္မွတ္မိလုိ႔ သနားေနတဲ႔ အခန္းတစ္ခုကေတာ့ မိန္းမဗီလိန္(ေဘဘီႏဲြ႔ထင္ပါတယ္)က ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊရ႕ဲ
ဆံပင္အရွည္ၾကီးကိုျဖတ္ပစ္ျပီး ႏွိပ္စက္တဲ႔အခန္းေတြေတာ႔ မွတ္မိေနပါတယ္။
၀ါ၀ါ၀င္းေရႊကားကေတာ႔ ၾကည္႔ရတဲ႔သူငုိရတာမ်ားပါတယ္။
၀ါ၀ါ၀င္းေရႊရဲ႕” ဘယ္ရပ္ဌာနီတုိ႔ “ ဤစံအိမ္၀ယ္”ဇာတ္ကားေတြကပရိ္တ္သတ္ရဲ႕မ်က္ရည္ခ်ဳတဲ႔ကားလုိ႔ေျပာရင္မမွားပါဘူး။
သရုပ္ေဆာင္တာပီျပင္တဲ႔အတြက္လည္း စိတ္ထဲမွာစြဲေနတာျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

သူနဲ႔၀င္းဦးရဲ႕ “သိၾကားေစသက္ေသညႊနး္”ကေတာ႔ အေကာင္းဆုံးဇာတ္ကားျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
မွတ္မိေနတာေလးကေတာ႔ ၀င္းဦးကေန ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊကို
“ဒီမယ္ေဒၚ မမႏုိင္…………………………” လုိ႔ေခၚျပီးအေထ႔အေင႔ါေတြနဲ႔အခ်ီအခ်ေျပာၾကတဲ႔အခန္းပါဘဲ။
ေနာက္၀င္းဦး ၾကိမ္ဒဏ္အေပးခံရေတာ႔ ၾကည္တဲ႔သူေတြမွာသနားၾကလုိ႔မ်က္ရည္စေတြနဲ႔ေပါ႔။

က်ေနာ္ခပ္ငယ္ငယ္က ၀င္းဦးကားေတြကို ၾကည္႔ရတာမ်ားပါတယ္။
ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ႔ က်ေနာ္႔အေဒၚေတြ အမေတြက ၀င္းဦးကို အေသအလဲၾကဳိက္ၾကတာကိုး။
“မုနး္ေမ႔ပါႏုိင္”ဆုိတဲ႔ကားမွာထင္ပါရဲ႕၊
မင္းသမီး သီသီကေန ၀င္းဦးကို တုတ္ေကာက္ၾကီးနဲ႔ရုိက္လုိက္တဲ႔အခန္းမွာ ၀င္းဦးေက်ာမွာ
အစင္းရာၾကီးထင္သြားတာကုိျပေတာ႔ ေဒါသေတြေတာင္ျဖစ္လုိက္ရပါေသးတယ္။
၀င္းဦးကားေတြထဲမွာ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ရတဲ႔ကားကေတာ႔ “ေက်ာက္မဲအက်ဥး္သား”
ဆုိတဲ႔ကားပါဘဲ။
၀င္းဦး တံတားေပၚကေနခုန္ခ်တာေတြ၊ေတာင္ေစာင္းကေနေျပးဆင္းျပီးလုိက္တာေတြ
စိတ္ထဲမွာ တကယ္႔သူရဲေကာငး္လုိသတ္မွတ္ခဲ႔တာေပါ႔။
“ဒုဌ၀တီျမစ္ေရကို ေသာက္မိရင္ ဒီေနရာကိုျပန္လာရတယ္ဗ်”ဆုိတဲ႔စကားေလးက အစမွတ္မိေနခဲ႔ပါတယ္။
ေနာက္၀င္းဦးရယ္ တင္တင္မူရယ္ ဖ်ာပုံမယ္တင္တင္ေအးတုိ႔ ရဲ႕သုံးပြင္႔ဆုိင္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း
အလြမ္းဇာတ္ကလဲ နာမယ္ၾကီးေပါ႔။
(ႏွင္းေပ်ာက္တဲ႔ေႏြ)ဇာတ္ကားပါ။
အဲဒီကားမွာ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ႔ေႏြသီခ်င္းရယ္ ပ်ဳိ႔ေမာင္ဖုနး္သီခ်င္းရယ္၊ေရႊလည္တုိင္သီခ်င္းရယ္က နာမယ္ၾကီးပါဘဲ။
အဲဒီကား ထဲမွာ တင္တင္မူစီးကရက္ခဲထားတဲ႔စတုိင္ကေတာ႔ “ေရႊလည္တုိင္”သီခ်ငး္နဲ႔အတူ နာမည္ေက်ာ္ခဲ႔ပါတယ္။
ေနာက္ေတာ႔ ဦးေလးေတြ အကိုေတြေနာက္လုိက္ရင္း ေက်ာ္ေဆြတုိ႔ရဲ႕စစ္ကားေတြကို
ၾကဳိက္မိျပန္ေရာ။
“တပ္စခန္းတစ္ေနရာ”တုိ႔ “ပုလဲမ်က္ရည္” ဆုိတဲ႔စစ္ကားေတြေပါ႔။
တပ္စခနး္တစ္ေနရာမွာ ေနာက္ဆုံးဇာတ္သိမ္းခနး္ တံတားရဲ႕ဟုိဘက္ကုိ ရန္သူကေရာက္ခါနီးေနျပီ
ေက်ာ္ေဆြက တံတားတစ္ဖက္မွာေနျပီး အားလုံးကို အကာအကြယ္ေပးဘုိ႔ ေနခဲ႔တဲ႔ အခနး္ေရာက္ေတာ႔
မင္းသားကုိ အရမး္သနားတာေပါ႔။
မင္းသားကေသနတ္နဲ႔ပစ္လုိက္လုိ႔ ရန္သူက်သြားရင္လက္ခုပ္ေတြအားရပါးရတီးလုိ႔ေပါ႔။
အဲဒီစစ္ကား ထဲက တစ္ကားထဲမွာဘဲထင္ပါတယ္။
မင္းသားအေမေဒၚဂ်မး္စိမ္က မ်က္ေစ႔ မျမင္ရွာဘူး။
ရြာထဲမွ စစ္တုိက္ၾကေတာ႔ မျမင္မကမး္နဲ႔ထြက္ေျပးရင္း ေရတြင္းထဲကက်ေသသြားတဲ႔အခန္းမွတ္မိေနပါေသးတယ္။
ေနာက္အဲဒီစစ္ကားေတြထဲမွာပါတဲ႔ တင္႔ကားရဲ႕ေဘးမွာစစ္သားေတြေျပးတက္လာတဲ႔အခန္းမ်ဳိးဆုိရင္ အရမး္ကုိသေဘာက်ခဲ႔တာပါ။

စစ္ကားအၾကည္႔ေကာငး္လုိ႔ အရုိက္ခံရတာေလးေျပာျပခ်င္ပါေသးရဲ႕။
“က်ည္ဆံငါးေတာင္႔”ဆုိတဲ႔စစ္ကားထဲမွာ ဒုိင္ဗင္တင္လွေတာင္ေပၚကေန ဒုိင္ဗင္ထုိးခ်တဲ႔အခန္းပါပါတယ္။
ၾကည္႔ျပီးသားေကာင္က မၾကည္႔ရေသးတဲ႔သူကို လာလာၾကြားတာကိုးဗ်။
အဲေတာ႔ေက်ာငး္ဖြင္႔တဲ႔တစ္ရက္မွာ ေက်ာင္းဆငး္ဆင္းျခင္းအိမ္မျပန္ဘဲ ျမဳိ႔မရုပ္ရွင္ကို သြားျပီး အဲဒီကားကုိသြားၾကည္႔တာ။
ေတာင္ေအာက္မွာ ရန္သူ႔စခနး္ခ်ထားတယ္။
မင္းသားနဲ႔အဖြဲ႔က ေတာင္ေပၚမွာ အဲဒီအခိ်န္ဒုိင္ဗင္တင္လွက (ဒုိင္ဗင္အထုိးေကာင္းလုိ႔ရထားတဲ႔နာမယ္ပါ)
လက္ပစ္ဗုံးေတြနဲ႔အတူ ရန္သူ႔စခနး္ထဲဒုိင္ဗင္ထုိးဆင္း တဲ႔အခန္း ၾကည္႔ရတာ အသက္ေတာင္မရွဴႏုိင္ဘူး။
ျပီးမွလက္ခုပ္ေတြ ၀ုိင္းတီးၾကတာေပါ႔။
ရုပ္ရွင္ျပီးလုိ႔ အိမ္လဲျပန္ေရာက္ေရာ အိမ္ကုိမေျပာဘဲရုပ္ရွင္သြားၾကည္႔လုိ႔ဆုိျပီး ေျခသလုံးကို ၾကိမ္လုံးနဲ႔ေဆာ္ခံရတာေပါ႔။
ေနာက္ငယ္ဘ၀က ၾကဳိက္ခဲ႔ရတာေတြထဲမွာ တစ္ရြာလုံးနဲ႔တစ္ေယာက္ခံခ်ခဲ႔တဲ႔ အဖိနွိပ္ခံ အႏွိပ္ခံရသူမ်ားရဲ႕ အားထားရာ မင္းသားေရႊဘရဲ႕
ကားေတြလဲ အပါအ၀င္ေပါ႔။
ငယ္ငယ္တုံးက ေရႊဘ ကေတာ႔ လက္သီးအထုိးေကာငး္ လူဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားနဲ႔ ခ် ခ် ေနာက္ဆုံးေတာ႔ သူဘဲနုိင္။
ဒီေတာ႔ ေရႊဘက က်ေနာ္တုိ႔ကေလးမ်ားရဲ႕ သူရဲေကာငး္အစစ္ပါဘဲ။
အဲဒီတုံးက ေရႊဘနဲ႔ အတြဲဆုံးမင္းသမီးက ေတာ႔ သင္းသင္းလဲ႔ လုိ႔ထင္ပါတယ္။
အဲဒီေခတ္အဲဒီအခါက အႏွိမ္ခံ ေတာသူေတာင္သားမ်ားက သူတုိ႔ရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္လုိသေဘာထားခဲ႔ၾကတာလဲအမွန္ပါဘဲ။
ေတာမွာသူၾကီးဆုိးဆုိးနဲ႔သူၾကီးသား လူမုိက္အေပါင္းပါေတြက လူပါး၀တာကိုတကယ္ခံၾကရတာကိုးဗ်။
အဲေတာ႔ အျပင္ေလာကမွာ သူတုိ႔ ငုံ႔ခံရသမွ်ကို သတၱိရွိရွိ ျပန္ျပီး ခ်တဲ႔ သူဆုိေတာ႔ အားလုံးအတြက္သူရဲေကာင္းေပါ႔။
ျမန္မာျပည္ရဲ႕အေျခခံလူတန္းစားေတြျဖစ္တဲ႔ လယ္ယာလုပ္ကုိင္သူေတြေတာသူေတာင္သားေတြရဲ႕ ရင္ထဲကို အဆုံးထိ၀င္နုိင္သူ
ႏွစ္ေယာက္ကေတာ႔ ေက်းလက္အဆုိေတာ္ တြံြေတးသိနး္တန္ရယ္ ေက်းလက္ဘက္ေတာ္သား ေရႊဘ ဆုိတာကေတာ႔
ဘယ္သူမွမျငင္းနုိင္ပါဘူး။
ငယ္ငယ္ကမ်ားရုပ္ရွင္ၾကည္႔ရင္ ေရႊဘတုိ႔ ခ်န္ပီယံတင္ညြန္႔ကုိ ခ်စ္သေလာက္အားက်သေလာက္ ခ်ီးဗူးတုိ႔ ဦးေက်ာ္ေဇာတုိ႔
ဆုိရင္ အရမး္ကုိ မုန္းတီးခဲ႔တာေပါ႔။
က်ေနာ္လဲ ငယ္ငယ္က ေရႊဘကုိ အရမး္ၾကဳိက္ခဲ႔တာပါဘဲ။
ဒီအေၾကာင္းေလးေတြကေတာ႔ ရင္ထဲမွာ သတိမထားမိဘဲ ေရာက္ေနတာေလးေတြေပါ႔။
အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္လုိ႔ ျပန္စဥ္းစားမွ အလုိလုိ အစီအရီေပၚလာတာေလးေတြပါ။

က်ေနာ္ဘာမွသိပ္မသိေသးတဲ႔အရြယ္မွာ တျပည္လုံးအတုိင္းအတာနဲ႔ႏွစ္သက္ခဲ႔ၾကတဲ႔ကားေတြက အမ်ားၾကီးပါဘဲ။
“မမထားနဲ႔အပါ “၊“ ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္“၊“အရုိင္းစံပယ္ “၊“ ပန္းပန္လ်က္ပါ“၊“သခြတ္ပန္း “၊“ ရီးစားဓျမ“
“ဂုဏ္”၊“ ကၾကီးေရ က“၊“ေဆာင္း “၊“ရွမ္းျပည္ေရာက္ဧည္႔သည္ “၊“ ဖုိးျပဳံးခ်ဳိ “
ဒီကားေတြကုိေတာ႔ က်ေနာ္ၾကည္႔ဘူးပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ငယ္စဥ္က ၾကည္႔ခဲ႔ရတဲ႔ကားေတြ ျဖစ္တာရယ္ ေနာက္တစ္ခါျပန္ၾကည္႔ခြင္႔မၾကဳံတာရယ္ေၾကာင္႔
စိတ္ထဲမွာ မွတ္မိသလုိ မမွတ္မိသလုိပါဘဲ။
က်ေနာ္တကယ္ကို သိတတ္တဲ႔အရြယ္ ေရြးခ်ယ္ခံစားတတ္တဲ႔ ေခတ္ကေတာ႔ ညြန္႔၀င္းရဲ႕ “ဗန္ဒုိလူေလးနဲ႔သူဇာ”၊၀င္းဦးရဲ႕ “မူံေရႊရည္” ေဇာ္၀မ္းရဲ႕ “ေစလုိရာေစ”နဲ႔ ေက်ာ္ဟိန္းရဲ႕”တစ္ဦးကေစတနာ တစ္ဦးကေမတၱာ”ကားေတြျပသတဲ႔ကာလပါဘဲ။
ေနာက္ျမန္မာ႔ရုပ္ရွင္မ်ားနဲ႔ခြဲမတာကေတာ႔ ဇာတ္၀င္သီခ်င္းမ်ားေတြပါဘဲ။
ရုပ္ရွင္တစ္ကားမွာဆုိရင္ ဇာတ္အဖြင္႔ေတးရယ္ ဇာတ္သိမ္းသီခ်ငး္ရယ္က ပါေနၾက။
ဒီသီခ်ငး္ေတြက ၾကဳံရာက်ပနး္ဆြဲသုံးတဲ႔သီခ်ငး္မဟုတ္ပါဘူး။
သီးသန္႔ေရးခုိင္းျပီး အသုံးျပဳခဲ႔ၾကတာပါ။
အရင္ကရုပ္ရွင္ထဲမွာ သီခ်င္းအမ်ားၾကီးလဲမထည္႔ပါဘူး။
ဒါေပမယ္႔ နုိင္ငံျခားမွာ ပရက္စေလတုိ႔ ပက္ဘြန္းတုိ႔ လုိ႔ ေရာခ္အင္ရုိးလ္ေခတ္စားတဲ႔အခ်ိန္မွာ
ေတးသံစုံဇာတ္ျမဴးဆိုတာေတြေခတ္စားခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္မွာလဲ ေခတ္ေရွ႔ေျပးသူ ၀င္းဦးရဲ႕ ရုပ္ရွင္ေတြမွာ
သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီးထည္႔တာ ေခတ္စားလာပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ကစလုိ႔ ရုပ္ရွင္သီခ်င္းဆုိတာကလဲ လူေတြၾကားမွာ အရင္ကထက္ပုိျပီးေတာ႔ ေခတ္စားပ်ံ႔ႏွ႔ံလုိ႔လာပါတယ္။
ရုပ္ရွင္ထဲက သီခ်ငး္ေတြ အျပင္ေလာက မွာ ဘယ္လုိပ်ံ႔ႏွ႔ံသလဲဆုိတာကို ေျပာျပရမယ္ဆုိရင္ေတာ႔…………………….
.(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ကိုိေပါက္လက္ေဆာင္ အေတြးပါးပါးေလး
(7-9-2011)
(မ်က္ရူ႕အြန္လုိင္းဂ်ာနယ္တြင္ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္ပါသည္)

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1612 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။