ရန္ကုန္သို႕ေရာက္ၿပီး ၂ ႏွစ္ခန္႕အၾကာတြင္ျဖစ္ပါ၏။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ေန႔စဥ္ ဘီယာရီေ၀ေ၀ျဖင့္ ဘ၀ကို ေပလယက္ကန္ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္လဲျဖစ္၏။

၁။ စက္ရံုသို႔ ပုလင္းမ်ားသြင္းေသာ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း ကုလားမ်ား၏ လူယံုမွာ ကို၀င္းဦးဆိုေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသားျဖစ္သည္။ ထိုသူမွာလည္း ဘီယာအေတာ္ႀကိဳက္တတ္ေသာသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အေတာ္ပင္ ပလဲပနံသင့္ေလသည္။ ပုလင္းကားတစ္စီးဆိုက္သည္ႏွင့္ ပုလင္းမ်ားခ်ေနခ်ိန္တြင္လည္းေကာင္း၊ ပုလင္းမ်ား ေရြးခ်ယ္စီစစ္ေနစဥ္တြင္လည္းေကာင္း ေရာက္တတ္ရာရာ စကားမ်ားကို ေျပာဆိုတတ္ၾကေလသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ကား အရြယ္အားျဖင့္ ၁၉ ႏွစ္သာသာ ရွိေသးေသာ္လည္း ကို၀င္းဦးမွာ အသက္ ၂၇ အရြယ္တိုင္ေအာင္ ရွိေနၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ၄င္္းထံမွ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို နားေထာင္ရံုသက္သက္သာျဖစ္သည္။

တစ္ရက္တြင္မေတာ့မူ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ထိုစက္ရံုတြင္ မျဖစ္စေလာက္လစာေလးျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနရသည္ကို စိတ္ပ်က္မိေၾကာင္းေျပာရာမွ တစ္ဆင့္ ကို၀င္းဦးႏွင့္ အလုပ္အေၾကာင္းမ်ား ဆက္စပ္မိေလသည္။ ေဘာ္တယ္ကုလားေလာကသို႔ ၀င္ေရာက္ရန္ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ အေျခအေနမဟန္ေၾကာင္းႏွင့္ တစ္ျခားလုပ္ငန္းမ်ားအေၾကာင္း စံုစမ္းၾကည့္ရာမွတစ္ဆင့္ ဘုရင့္ေနာင္ရွိ ဆန္ပြဲရံုေလာကကို စိတ္၀င္တစား ရွိမိသည္။ ၄င္းေျပာျပေသာ အသိပြဲရံုမွ စာေရးအျဖစ္ အလုပ္၀င္လ်င္ ယခုလက္ရွိလစာထက္ ၂ ဆခန္႔ရမည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ ရွမ္း….. ဟူေသာ အမည္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ကိုယ့္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းဟု ထင္မွတ္မိသည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ အလုပ္သြားေလွ်ာက္ခဲ့ရာ ခ်က္ခ်င္းပင္ အလုပ္ခန္႕ျခင္းခံရေလသည္။

ထို႕အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ကား ဆန္အေၾကာင္း နကန္းတစ္လံုးမွမသိဘဲ ဆန္ပြဲရံုေလာကသို႔ ေျခစံုပစ္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ေတာ့သည္။

၂။ ထိုေန႕က နံနက္ ၇း၀၀ ခန္႕ေရာက္ရန္ ကၽြန္ေတာ္သည္ နံနက္(၅း၀၀)ခန္႕မွပင္ ေနထိုင္ရာ အစြန္အဖ်ားၿမိဳ႕နယ္ေလးမွတစ္ဆင့္ အိပ္ယာကထၿပီး သြားခဲ့ရသည္။ လက္တြင္ေတာ့မူ စတီးေရာင္ပင္ မထြက္ေတာ့သည့္ ထမင္းခ်ဳိင့္ေလးကိုကိုင္ကာ လိုင္းကား ၃ ဆင့္ခန္႕ တိုးေ၀ွ႕စီးခဲ့ရသည္။ ေရာက္ေရာက္ျခင္း ဆိုင္တြင္ ဆီးႀကိဳေနသည္ကား အသက္ႀကီးေသာ္လည္း မပ်က္စီးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနသည့္ မိန္းမ၀၀ႀကီးႏွင့္ ယွဥ္တြဲထိုင္ေနသည့္ ဗလေတာင့္ေတာင့္ ပုပုေသးေသး အဖိုးႀကီးတို႔သာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ဆိုင္ရွင္ျဖစ္ဟန္တူေသာ ရွမ္းအမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးတစ္ေလအား လိုက္လံရွာေဖြေသာ္လည္း မေတြ႕ရေပ။ ထို႔ေနာက္တြင္မွ ထို ပံုမက် ပန္းမက် လင္မယားသည္၊ ရွမ္းေသြးတစ္စိမွ မပါေသာ အႏွီထိုလူသားႏွစ္ေယာက္သည္ ရွမ္းညီေနာင္ဟု အမည္တြင္ေသာ ပြဲရံုပိုင္ရွင္္မ်ားဟူသတတ္။ ဆရာခမ္းလိတ္မူကား မႏၱေလးသာ ေရာက္ခဲ့ဖူးသည့္အတြက္ မႏၱေလးေရာက္ သွ်မ္းတစ္ေယာက္ဟု ေရးခဲ့ေသာ္လည္း ရန္ကုန္သို႔သာ အရင္ေရာက္ခဲ့ပါမူ ရန္ကုန္ေရာက္ သွ်မ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျဖစ္ဟာ မလြယ္ပါလားဟု ေရးသားျဖစ္ခဲ့မည္ထင္၏။

ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ကို စတင္စဥ္က ပြဲရံုတြင္ စာေရးစုစုေပါင္း ၅ ေယာက္ရွိ၏။ ဆန္ပြဲရံုဟုဆုိေသာ္ျငား ဆန္ကြဲကိုသာ လုပ္ကိုင္ေသာ ပြဲရံုျဖစ္သည္။ လစဥ္ ဓန Magazine မွ ဆန္ေစ်းႏွဴန္းအေၾကာင္း အင္တာဗ်ဴးလာေလ့ရွိရာ ရယ္ခ်င္ရက္ပက္က်ိျဖစ္ရ၏။ အဘယ္သို႕မ်ား ဆန္ေစ်းႏွဴန္းအေၾကာင္း အင္တာဗ်ဴးေလသနည္းဟု ျဖစ္သည္။ ပိုင္ရွင္္မ်ားမွာ ခရမ္းမွျဖစ္သည္။ အဖြားႀကီးမွာ မိဘမ်ားထံမွ အေမြအႏွစ္ရသျဖင့္ ဆန္ပြဲရံုကို ထူေထာင္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အဓိကေမာင္းႏွင္ေနသည္မွာ ၄င္းတို႕၏သမီးသာျဖစ္သည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးမွာကား အေဖဘက္က အေမြႏွင့္ အေမဘက္မွ အေမြ(အရပ္ပုပု၊ ကိုယ္လံုးလွလွႏွင့္) အိမ္ေထာင္က်ၿပီးျဖစ္သည္။ အလ်ဥ္းသင့္သျဖင့္ေျပာရလ်င္ အမ်ဳိးသားမွာမူကား အရပ္ ၆ေပေက်ာ္ခန္႕၊ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းႀကီးျဖစ္သည္။

ဆန္ကြဲမ်ားကို အဓိက သံုးၾကသည္မွာ ျမန္မာ မုန္႕လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဆန္ေခါက္ဆြဲလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ၾကာဇံလုပ္ငန္းမ်ားသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အဓိက ဆန္သြင္းသူမ်ားမွာ ေမာ္ကၽြန္းမွ ကုန္သည္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ၀ယ္သူၾကသူ အမ်ားစုမွာမူကား သွ်မ္းျပည္မွ သွ်မ္းေခါက္ဆြဲလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္မွ ၾကာဇံလုပ္ငန္းရွင္မ်ားျဖစ္သည္။

ဆန္ကြဲမ်ားကို ၄ မ်ဳိးခြဲျခားသတ္မွတ္ထားသည္ ေခ်ာ 1 (ဆန္ေခ်ာ တစ္)၊ ေခ်ာ 2 (ဆန္ေခ်ာ ႏွစ္)၊ ေခ်ာ 3 (ဆန္ေခ်ာ သံုး) ႏွင့္ ဖြဲမ်ားမ်ားပါေသာဆန္ကြဲ (234)တို႕ ျဖစ္ၾကသည္။ ဆန္ၾကမ္းမွာလည္း ထိနည္းလည္းေကာင္းပင္ျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္သံုးသည္မွာ ဆန္ၾကမ္းသာျဖစ္သည္။ ေန႕စဥ္ နံနက္ ၅း၃၀ ခန္႕တြင္ ၀ါးတန္းဆိပ္ခံသို႔သြားေရာက္ကာ မိမိလိုခ်င္သည့္ ဆန္ကြဲအမ်ဳိးအစားႏွင့္ အိတ္အေရအတြက္ကို ကုန္သည္မ်ားထံမွ မွာယူရသည္။ နံနက္ ၈း၀၀ ခန္႔တြင္ေတာ့မူ ပြဲရံုသို႔ ကုန္ခ်သည့္ကားမ်ား အသီးသီး တန္းစီေစာင့္ေနၾကၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ဆိုင္ရွိအလုပ္သမား ၅ ေယာက္ျဖင့္ ခ်ရေလသည္။ မႏိုင္လ်င္ေတာ့မူ ဂန္ဘား (အငွားအလုပ္သမားမ်ား) ျဖင့္ ခ်ရသည္။ ထိုအခါတြင္မေတာ့မူ လြန္စြာမွပင္ သတိထားရေလသည္။ အငွားအလုပ္သမားမ်ားသာျဖစ္သည့္အတြက္ ကားသမားႏွင့္ညွိကာ လိုင္းေပ်ာက္ ကမာ ရိုက္တတ္ၾကသည့္အတြက္ျဖစ္သည္။

လြန္စြာမွပင္ ရွဳပ္ေထြးေသာ ဘုရင့္ေနာင္ ေလာက ျဖစ္ေပ၏။

(ဒုတိယအပိုင္းကို ဆက္ပါမည္။)

စိုင္းကြမ္းေခး

About စဆရ ႀကီး

စဆရ ႀကီး has written 160 post in this Website..