“မသိေသးသူမ်ားအတြက္သာရည္ရြယ္ပါသည္။”

 

Q – “လီယိုနာဒုိဒါဗင္ခ်ီ ဆြဲခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာ  မိုနာလီဇာဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီကားဟာ အရမ္းထူးျခားတယ္လို႕ နာမည္ႀကီးတယ္၊ အဲ့ဒီပန္းခ်ီကားကို ပံုတူအဆြဲခံတဲ့ မိုနာလီဇာ ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ ဘယ္သူလဲ?”

A – “မိုနာလီဇာ ဆိုတာ မိန္းမတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲ့ဒီပန္းခ်ီကားဟာ လီယိုနာဒုိဒါဗင္ခ်ီကိုယ္တိုင္ သူ႕ပံုတူကို သူမိန္းမအ၀တ္အစား၀တ္ေပးၿပီး အမ်ိဳးသမီးအသြင္အျပင္ေပါက္ေအာင္ ဆြဲထားတာပါ၊ လီယိုနာဒုိဒါဗင္ခ်ီဟာ တစ္ခါ တစ္ခါ မိန္းမစိတ္ေပါက္ေနတဲ့ Homosexual တစ္ေယာက္ပဲ . . . “

Q – “မိုနာလီဇာဟာ ဖရန္ဆက္စကို ဂ်ီယိုကြန္တာ ဆိုတဲ့ ကုန္သည္ႀကီးရဲ႕ ဇနီးလို႕ ဖတ္ဖူးတယ္။”

A – “အဲ့ဒါကို မွတ္ခ်က္ေပးသြားတဲ့ ေ၀ပန္ေရးဆရာရဲ႕ နာမည္က Vasari တဲ့၊ ေ၀ပန္ေရးဆရာက သူ႕ဘ၀တစ္သက္တာလံုးမွာ မိုနာလီဇာပန္းခ်ီကားကို တစ္ခါမွ ျမင္သြားခဲ့ဖူးတဲ့လူမဟုတ္ဘူး၊

MONALISA ရဲ႕ အဓိပၸာယ္က

အီဂ်စ္နတ္ဘုရား AMON ဆိုတာရွိတယ္၊ ဆိတ္ဦးေခါင္းနဲ႕ ခ်ိဳႏွစ္ခုနဲ႕ ေယာက်ာ္းပံု။ အဲ့ဒီနတ္ဘုရားက ‘အဖို’ ကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။ သူနဲ႔တြဲဖက္ ‘အမ’ ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ နတ္ဘုရားမရွိတယ္၊ L’ISA လို႕ေခၚတယ္။ ‘အဖို’ ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ AMON နဲ႕ ‘အမ’ ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ L’ISA ကိုႏွစ္ခုေပါင္းလိုက္ၿပီး A ဆိုတဲ့ စာလံုးကို MON ေနာက္ကို ပို႕လိုက္ေတာ့ MONALISA ျဖစ္လာတယ္။ မိုနာလီဇာ ပန္းခ်ီကားဟာ အဖို နဲ႕ အမ ေရာေႏွာထားတဲ့ သေကၤတပါ”

ဆိုဖီယာ (SOPHIA) ဟူေသာေ၀ါဟာရသည္ ဂရိဘာသာစကားျဖင့္ အသိဉာဏ္ပညာ (WISDOM) ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။

ဉာဏ္ပညာ (WISDOM) ဆိုေသာ ဂရိေ၀ါဟာရကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ ေနာက္ထပ္စကားလံုးရွိေသးသည္။ ယင္း စကားလံုးမွာ ပန္းသီး (APPLE) ျဖစ္ေလသည္။

 

Q – “ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မွာ အရည္းႀကီး ေတြရဲ႕ ပန္းဦးလႊတ္တဲ့ ထံုးစံကို ဖ်က္ၿပီး ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို ထူေထာင္တယ္လို႕ ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကားထဲမွာ ၾကည့္လိုက္ရတယ္။ အဲ့ဒါဟုတ္ပါသလား?”

A – “အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မွာ အရည္းႀကီး ဆိုတာ မေပၚေပါက္ေသးပါဘူး၊ ပုဂံေခတ္ေႏွာင္းက်မွ အရည္းႀကီးဆိုတာ ေပၚတာပါ၊ ပန္းဦးလႊတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဓေလ့ဟာလည္း ပါးစပ္ရာဇ၀င္ပဲရွိတာပါ၊ အေထာက္အထားမေတြ႕ရပါဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေ၀ါဟာရကလည္း ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘိုးေတာ္မင္း လက္ထက္က်မွ ေပၚတာပါ၊ အဲ့ဒီမင္း မတိုင္ခင္က  “သမၼာဒိဠဘာသာ” လို႕ပဲ ေခၚပါတယ္။”

‘မင္းခိုက္စိုးစံ’ ရဲ႔ ‘သူရဲေဘာေၾကာင္တဲ့လူည့ံ’ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္တင္ျပထားပါသည္။

 

About maung hninkharr

has written 24 post in this Website..