”ေဟ့ ဘာသာမဲ့ႀကီး“

”ေအာ္…  လာ. ထုိင္ သူငယ္ခ်င္း“

”ေအးပါ ေအးပါ ထုိင္မွာပါ။ ဘာမတူတာေတြမ်ား ၾကံလုံးထုတ္ေနလဲ“

”အင္း ၾကံလုံး ၾကံလုံး…ၾကံလုံးဆုိတာ ဘယ္လုိဟာမ်ဳိး ဘယ္လုိပုံစံမ်ဳိး လုိ႔ သိထားလုိ႔လဲ“

”လုပ္ၿပီ“

“ကုိယ္တကယ္သိပါတယ္လုိ႔ ထင္တဲ့စကားေတြကုိ ကုိယ္တကယ္သိရဲ့ လားဆုိတာေလာက္ေတာ့ ဆင္ျခင္မိၾကဖို႔ေကာင္းတယ္”

“ငါ့ကို ေခါင္းေျခာက္ေအာင္လုပ္ေတာ့မယ္ေပါ့”

“မစဥ္းစား မဆင္ျခင္လွ်င္ေတာ့ ကိုယ့္ေရွ႕က လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို ဟုတ္သလားလည္း မသိ မဟုတ္ဘူးလားလည္း မသိ ေယာင္ဝါးဝါး ျဖစ္ၾကဖို႔ ရွိတယ္”

“မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ၾကပဲ လူေတြက ေနေနၾကလို႕လား”

“ဒါကိုေပၚလြင္ဖို႔ ကိုယ့္ဘဝကို လမ္းညႊန္တဲ့ အသိေပးခ်က္ေတြဟာ တကယ္ပဲ ကိုယ့္အတြက္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ရဲ႕လား။ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ က်င့္သံုးသလဲ ဆိုတာနဲ႕ တိုင္းတာၾကည့္ ရင္ ေပၚလြင္မွာပါ”

“လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္ မျဖစ္ကို ဘယ္လိုတိုင္းတာခ်င္လို႔လဲ”

“ကိုယ့္ရဲ႕ စား ဝတ္ ေနေရးေတြမွာ ကိုယ္ဖတ္မွတ္ နာၾကားထားရတဲ့ အရာေတြက ကိုယ့္ဘဝနဲ႔ ကိုယ့္ဝန္းက်င္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိး ေက်းဇူးျဖစ္ထြန္းေစသလဲ ဆိုတာေလာက္နဲ႔ အနည္းဆံုး တိုင္းတာလို႔ ရႏုိင္ တာပဲ”

“အဲဒီေလာက္အထိ စဥ္းစားမၾကည့္မိဘူး”

“နားေထာင္ဖတ္မွတ္ရတဲ့ စာေတြ စကားေတြဆိုတာ လူေတြရဲ႕ အျဖစ္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ သေကၤတေတြလို႔ မွတ္ယူၿပီး ကိုယ့္ဆီမွာ ရွိေနတဲ့ အသိေတြနဲ႔ ဆင္ျခင္လို႔ အသိတစ္ခုအျဖစ္ သိလာတဲ့ အထိ ျဖစ္ေအာင္ နားေထာင္ဖတ္မွတ္တာမ်ဳိး လုပ္ၾကဖို႔ လိုတာပါဘဲ”

“ေၾသာ္…”

“စာဖတ္တာဟာ စာဖတ္တာမွာဘဲ ဆံုးေနရင္ျဖစ္ျဖစ္ စကားနားေထာင္ တာဟာ စကားနားေထာင္တာမွာဘဲ ဆံုးေနရင္ျဖစ္ျဖစ္ နားေထာင္ဖတ္မွတ္ သင္ၾကားခံရေပမဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္ဆိုတာ ျဖစ္မလာႏူိင္ဘူး”

“ေျပာစမ္းပါဦး”

“အသိဥာဏ္ဆိုတာ မျဖစ္မွေတာ့ ေျပာဆိုသင္ၾကားေပးသူေတြဟာ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ သူတို႔ ခိုင္းတာလုပ္ သူတို႔ ေျပာတာနားေထာင္ၿပီး သူတို႔ေအာက္မွာဘဲ ျပားျပားေမွာက္ေနၾကရဖို႔ ရွိတာေပါ့”

“ဟ ေၾကာက္စရာႀကီးပါလား”

“ကိုယ့္ရဲ႕စား ဝတ္ ေနေရးေတြမွာ ကုိယ္ဖတ္မွတ္ နာၾကားထားရတဲ့ အရာေတြက ဘာဦးေဆာင္လမ္းညႊန္တာမွ မရဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္အသိနဲ႔ကို အသက္ေမြးရသလို ျဖစ္မေနေပဘူးလား”

“အဲသလိုေတာ့ ျဖစ္ေနၾကတာပဲ”

“ကိုယ့္အသိနဲ႔ကို အသက္ေမြးေနရတာေၾကာင့္ ၾကပ္တည္းက်ဥ္း ေျမာင္းရတဲ့အထဲမွာ အဲသည္ စာတတ္ေပတတ္ဆိုသူေတြရဲ့ ဝန္ထုပ္ကိုပါ ထမ္းေနရတာဆိုေတာ့ ဗူးေလးရာ ဖရုံဆင့္ဆိုသလို လူေတြမွာ အပိုဝန္ အပိခံ ၾကရေတာ့တာေပါ့”

“တို႔ေတြကလည္း ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာဘဲ အသားက်လာခဲ့တာ ၾကာခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ ဒါေတြကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးလို႔ေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး”

“မသိတာ.. မသိတာ ခံေတာ့ ခံေနၾကရတယ္ေနာ္”

“ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တယ္”

“ဒါကို ေက်ာ္လႊားခ်င္စိတ္ ေပါက္ရလိမ့္မယ္”

“ေက်ာ္ျပစမ္းပါဦး”

“နာၾကားဖတ္မွတ္ရတာေတြကို နာၾကားဖတ္မွတ္ရတာအတိုင္း မထားနဲ႔ ”

“ ဘယ္လိုထားရမွာတုန္း ”

“ နာၾကားဖတ္မွတ္ရတာေတြဟာ လူ႔အျဖစ္ေတြဟုတ္ရဲ႕လား လူမွာျဖစ္ လို႔ရရဲ႕လားဆိုတာ ဆင္ျခင္ရမယ္ ”

“ ဆင္ျခင္ရင္ ဘာျဖစ္မွာလဲ ”

“ ဆင္ျခင္ၿပီး လူ႔အျဖစ္ေတြ မဟုတ္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ လူမွာျဖစ္လို႔ မရရင္ျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြကို လိုက္မလုပ္မိဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့ ”

“ ဒီေလာက္ဆိုရၿပီလား ”

“ ဒီေလာက္ေလးဆိုၿပီး အထင္ေတာ့မေသးလိုက္နဲ႔ ။ ဒီလုပ္ရပ္က လူကို အသိဥာဏ္ျဖစ္ဖို႔ လမ္းပြင့္သြားေစလိမ့္မယ္ ”

“ ဒါေလးက…”

“ လူေတြကို ပိန္းပိတ္ေအာင္ အသိဥာဏ္ကန္းေနေစတာဟာ ဒါကေလးကဆိုတာကို တကယ္လိုက္နာ ၿပီးသြားလွ်င္ လိုက္နာၿပီးသြားသူ ကိုယ္တိုင္ အံ့ၾသႀကီးစြာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္ ”

“ စာေတြ စကားေတြဆိုတာ လူ႔အျဖစ္ေတြျဖစ္ရမယ္ေပါ့ ”

“ လူ႔အျဖစ္မဟုတ္တဲ့ စာေတြ စကားေတြကို လူက ဘယ္ေလာက္ႀကီး စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လိုက္လုပ္ခ်င္ေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္လို႔ ရမွာမွ မဟုတ္တာပဲ”

“ ငါတို႔ကပဲ ပါရမီ မပါလို႔မ်ားလားမွ မသိတာ ”

“ လုပ္ၿပီ အခုပဲ သတိေပးခဲ့တယ္ ။ အခုပဲ သတိလက္လြတ္ ေျပာေတာ့ တာပဲကိုး ။ ပါရမီဆိုတာ လူမွာ ဘယ္လိုျဖစ္တဲ့ဟာလဲ သိေအာင္မဆင္ျခင္ပဲ ကိုယ္မသိတဲ့ ပါရမီဆိုတာနဲ႔ ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြ ေပးေတာ့မလို႔လား ”

“ ဒီလိုပဲ ေျပာေနၾကတာပဲ ”

“ အေျပာအဆို အျပဳအမူေတြဆိုတာ အေတြးအျမင္ေတြရဲ႕ အေကာင္အထည္ေတြဆိုေတာ့ လူ႔အျဖစ္မဟုတ္တာေတြနဲ႔ အေၾကာင္းျပဖို႔ ႀကိဳးစားေနမယ္ဆိုရင္ နာၾကားဖတ္မွတ္ရတာေတြဟာ လူ႔အတြက္ လမ္းညႊန္ ခ်က္ ျဖစ္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိႏုိင္ပါဘူး ”

“ ဒီလိုလား ”

“ ျပႆနာေတြ တစ္ပံုတစ္ေထြႀကီးနဲ႔ လံုးေထြးရစ္ပတ္ေနရတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ အေၾကာင္းမဟုတ္တာကို အေၾကာင္းလုပ္မေနမိပါမွ ျပႆနာေတာထဲကေန ထြက္ၿပီး ရပ္ႏုိင္ေတာ့မွာေပါ့ ”

“အေၾကာင္းဟုတ္တာကုိသာ အေၾကာင္းလုပ္မိရမယ္ေပါ့”

“အဲဒီလုိ ျဖစ္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ စာေတြ၊စကားေတြရဲ့ေနာက္လုိက္ၿပီး စာေတြ၊စကားေတြရဲ့ တာ၀န္ေတြကုိပဲ ထမ္းေဆာင္ေနရတယ္ဆုိရင္ေတာ့ စာေတြရဲ့ေက်းကြ်န္၊စကားေတြရဲ့ေက်းကြ်န္ေတြပဲျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ လူ႔ထြက္ ေပါက္ကုိ ဘယ္မွာလာၿပီး ရွာေတြ႔ေတာ့မွာလဲ”

“သူ႔ကြ်န္အျဖစ္က လြတ္ေစတာ ျဖစ္ရမယ္ေပါ့”

“ဟုတ္တယ္ လူေတြဟာ သေဘာတရားေတြရဲ့ ေက်းကြ်န္အျဖစ္ တေလွ်ာက္လုံး အျဖစ္ခံလာၾကရတာဆုိေတာ့ လူ႔ေလာကဟာ ဗရမ္းဗတာနဲ႔ ကုိယ့္တာ၀န္လည္း ကုိယ္မသိ၊ ကုိယ့္အခြင့္အေရးလည္း ကုိယ္မသိ၊ တာ၀န္ မေက်တဲ့သူနဲ႔၊ အခြင့္အေရး ပုိယူတဲ့သူနဲ႔ဆုိေတာ့ လူေတြဟာ အမႈိက္ေတာ ထဲေနရသလုိျဖစ္ၿပီး လူ႔ေလာကုိ ၿငီးေငြ႔စိတ္ပ်က္ေနၾကရေတာ့တာေပါ့”

“ဟုတ္ေတာ့လည္းဟုတ္တယ္”

“ဖတ္၊မွတ္၊နားေထာင္ရတဲ့ စာေတြ၊စကားေတြဆုိတာကလည္း စိတ္ ၾကြေဆးသုံးစြဲတဲ့လူလုိပဲ။ သုံးစြဲတုန္းေတာ့ စိတ္ကုိၾကြေစေပမယ့္ ေနာက္ ေတာ့လည္း ဒုံရင္းပဲ ျပန္ေရာက္တာမဟုတ္လား။ ဟုိစာအုပ္က ဘယ္လုိေျပာ တာ၊သည္စာအုပ္က ဘယ့္နယ္ေျပာတာ၊ ဟုိဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လုိေျပာ သြားတာ၊သည္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ့္ႏွယ္ေျပာသြားတာနဲ႔ပဲ ဆုံးေနၾက၊ျငင္း ေနၾကရေတာ့တာ”

“စာေတြဆုိတာ လူမွာျဖစ္ထြန္းျပခ်က္ေတြ ျဖစ္ရမယ္ေပါ့”

“သည္အတြက္ မဟုတ္တဲ့စာဟာ လူ႔အတြက္ ဘာအသုံးခ်လုိ႔မွ မရတာ ဆုိေတာ့ အမႈိက္သ႐ုိက္ပဲေပါ့”

“မင္းကသာ အမႈိက္သ႐ုိက္လုိ႔ ေျပာေနတာ အဲသည္ အမႈုိက္သ႐ုိက္ ေတြကုိပဲ ေခါင္းေပၚတင္ထားၾကတဲ့သူေတြပဲ လူ႔ထိပ္ေခါင္တင္ေတြ ျဖစ္ေနၾက တာေနာ”

“ဒါ့ေၾကာင့္လဲ လူေတြခမ်ာ ထြက္ေပါက္ပိတ္ေနၾကရတာေပါ့”

“ဟူး…မလြယ္ပါလား”

“ဟုတ္တယ္ ျဖစ္ေနတာေတြရဲ့ အျဖစ္မွန္ေတြကုိ မႈံမႈံေမွးေမွးေလးျဖစ္ ျဖစ္ေတာ့ ျမင္ႏုိင္ေကာင္းရဲ့ဆုိၿပီး ေျပာလုိက္တာပါ”

“သည္လုိျမင္ျပသူဆုိတာကလည္း အရွားသားရယ္”

မေကာင္းတဲ့အျဖစ္ဆုိရင္ မင္းလည္းမျဖစ္ခ်င္ဘူး ငါလည္းမျဖစ္ခ်င္ဘူး ဘယ္သူမွလည္း ျဖစ္ခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္တာ မျဖစ္ခ်င္တာ မျဖစ္ေအာင္ ၾကေတာ့ ဘယ္သူမွမတတ္ႏုိင္ၾကဘူးမဟုတ္လား”

“အဲေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ”

“အျဖစ္တစ္ခုတုိင္းမွာ အဲသည္အျဖစ္နဲ႔ေလွ်ာ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားဆုိ တာရွိတယ္”

“ဟုတ္ၿပီ”

“အဲသည္အေၾကာင္းတရားေတြကုိ သိေအာင္လုပ္ရမယ္”

“အျဖစ္ေတြက အမ်ားႀကီးရယ္”

“ေလာကမွ အျဖစ္ေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတာဆုိေတာ့ ဒါေတြအကုန္လုံးရဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကုိေတာ့ လူက ဘယ္လုိလုပ္ၿပီးသိႏုိင္မွာလဲ”

“ရာသီဥတု၊အာဟာရနဲ႔ စိတ္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းေတြကုိေတာ့ လူေတြ ဟာ အေတာ္ႀကီးကုိသိေနၾကၿပီေနာ္”

“ဒါေတြရဲ့ အသုံးခ်စရာနဲ႔ ေဘးရန္ေတြမွာ ႏြားကုိ နဖားႀကိဳးထုိးၿပီး အသုံးခ်သလုိကုိ အသုံးခ်ေနၾကၿပီပဲ”

“ဓာတ္ႀကီးေလးပါးရဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ သိျမင္အသုံးခ်ေနၾကၿပီဆုိပါ ေတာ့”

“တုိ႔တုိင္းျပည္ျဖင့္ကြာ ေျပာရမွာေတာင္အားနာတယ္”

“ဒါေတြကလည္း လူ႔ထြက္ေပါက္ေတာ့့ မဟုတ္ေသးဘူးေနာ္”

“ေအးပါ ငါကလည္း ဒါေတြကုိ လူ႔ထြက္ေပါက္လုိ႔ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါ ဘူး။ လုပ္ၾကတာေတြမွာ လုပ္ၾကတာေတြအေလွ်ာက္ တုိးတက္ျဖစ္ထြန္းေန ၾကတာကုိ ျမင္ေစခ်င္တာပါ”

“အလုပ္မွန္ရင္ ျဖစ္ထြန္းမႈရွိရမယ္ေပါ့”

“အလုပ္ေတြေတာ့ လုပ္ေနရၿပီး သည္အလုပ္က ဘာမွမျဖစ္ထြန္းဘူးဆုိ ရင္ လူ႔ခြန္အားေတြ အဆုံး႐ႈံးခံရတာေၾကာင့္ လူ႔ေလာကုိ နစ္နာေစရုံပဲရွိေတာ့ မွာေပါ့”

“ပထ၀ီ၊ေတေဇာ၊အာေပါ၊၀ါေယာေတြရဲ့ ျဖစ္ပုံပ်က္ပုံ အေျခအေနမွန္ ေတြကုိ ေၾကာင္းက်ဳိးလုိက္ႏုိင္ၾကတာေၾကာင့္ ေရဒီယုိ၊ကက္စက္ကအစ ညူ ကလီးယားဆုိတာထိေတာင္ ျဖစ္ထြန္းအသုံးခ်ေနၾကၿပီေလ”

“အျဖစ္တစ္ခုရဲ့ အေၾကာင္းအက်ဳိးကုိ အမွန္အတုိင္း သိျမင္ႀကိဳးစားၾက ရဲ့သက္ေသေပါ့”

“အေၾကာင္းမဟုတ္တာကုိ အေၾကာင္းလုပ္ေနမိသမွ် ေကာင္းတာျဖစ္ လည္း ေကာင္းတာရဲ့အေၾကာင္းကုိမသိ၊မေကာင္းတာျဖစ္လည္း မေကာင္း တာရဲ့အေၾကာင္းကုိမသိႏုိင္ျဖစ္ၿပီး ဟုိဟုိဒီဒီေတြကုိပဲ လွီးလႊဲၿပီး ေျပာဆုိညႊန္ ျပေနၾကရေတာ့တာ”

“ဒါျဖင့္ စစ္မွန္တဲ့ လူ႔ထြက္ေပါက္က ဘာလဲ”

“လူနဲ႔လူခ်င္း ပဋိပကၡမျဖစ္ခ်င္တာပဲ”

“ဟုတ္ရဲ့လားကြာ”

“လူနဲ႔လူခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္ရတာထက္ ႀကီးမားတဲ့ဆင္းရဲဆုိတာ မရွိသလုိ ဒီကေန႔အခ်ိန္ထိ လူေတြမေျဖရွင္းႏုိင္ေသးတာလည္း သည္ဆင္းရဲပါပဲ”

“ဒါဆုိရင္ ဒါရဲ့အေၾကာင္းကေရာ ဘာလဲ”

“လူဆီမွာ ေပၚလြင္ထင္ရွားေနတဲ့ ဟန္ပန္သြင္ျပင္ကုိ လူနဲ႔ ခြဲၿပီး မသိ မ ျမင္ၾကတာပဲေပါ့”

“နားေတာင္ မလည္ေတာ့ဘူး”

“ဘယ္သူမဆုိလုိလုိ ကုိယ္သိတဲ့အတုိင္း ေျပာဆုိ၊ျပဳမူၾကတာမွာ အဲ သည္ ေျပာဆုိ၊ျပဳမူၾကတာေတြရဲ့ အေလွ်ာက္အတုိင္း သူ႔ရဲ့ဟန္ပန္သြင္ျပင္ ေတြဆုိတာ အဲသည္သူဆီမွာ ရွိမေနႏုိင္ဘူးလား”

“ဒါေတာ့ရွိရမွာေပါ့”

“အဲသည္ဟန္ပန္သြင္ျပင္ေတြနဲ႔ အဲသည္ဟန္ပန္သြင္ျပင္ေတြရဲ့ အျဖစ္ခံ ရတဲ့ ”လူ“ကုိ ခြဲျခားမသိၾကသ၍ လူ႔ပဋိပကၡဟာ ၿငိမ္းႏုိင္စရာမရွိဘူး”

“လူနဲ႔ လူ႔ဟန္ပန္သြင္ျပင္က ခြဲရလုိ႔လား”

“တစ္ေနရာဆီကြဲေနတာမ်ဳိးကုိ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြဲေနတာရဲ့ အ ျဖစ္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖုိ႔ေျပာတာ”

“ဘယ္လုိလဲ”

“လူတစ္ေယာက္က လူတစ္ေယာက္ကုိ အထင္ႀကီးတာတုိ႔ အထင္ ေသးတာတို႔ဆုိတာ မရွိၾကဘူးလား”

“ရွိတာေပါ့”

“အထင္ႀကီးေတာ့ အားကုိးစိတ္ေတြ သိမ္ငယ္စိတ္ေတြ အ၀င္ခံရၿပီး၊ အ ထင္ေသးေတာ့ မထီေလးစားတာေတြ ဘ၀င္ျမင့္တဲ့စိတ္ေတြ အ၀င္ခံရၿပီး ဒါ ေတြကပဲ လူေတြကုိ ပဋိပကၡျဖစ္ေစတာမဟုတ္လား။ ဒါေတြျဖစ္ၿပီဆုိရင္ အ ျဖစ္ခံရသူဆီမွာ ဟန္ပန္သြင္ျပင္ေတြဆုိတာ ေပၚလြင္ထင္ရွားေနလိမ့္မယ္”

“ေၾသာ္…”

“ဒီအျဖစ္ေတြက လူဆီမွာ အၿမဲတမ္းျဖစ္ေနတာမဟုတ္ေပမယ့္ အခြင့္ သင့္တုိင္း အျဖစ္ခံရတာေၾကာင့္ လူေတြမွာ ပင္ပန္းဆင္းရဲၾကရေတာ့တာ”

“ဒါကုိ ဘယ္လုိရွင္းမလဲ”

“လူကုိမၾကည့္နဲ႔”

“လူကုိမၾကည့္လုိ႔ ငါက ဘာကုိၾကည့္ရမွာတုန္း”

“ပဋိ္ပကၡဟာ လူမွာျဖစ္ေပမယ့္ လူဆီမွာ အၿမဲတမ္းရွိတာမဟုတ္ေတာ့ ပဋိပကၡကုိပဲၾကည့္ၿပီး အဲသည္ပဋိပကၡဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ လူဆီမွာလာၿပီး ျဖစ္ျဖစ္ေနရတာလည္းဆုိတာကုိ ဆင္ျခင္ၾကည့္ရမွာေပါ့”

“ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ”

“ကုိယ္မွန္တယ္ထင္လုိ႔”

“ပဋိပကၡျဖစ္ေနတာေတာင္မွဘဲ ကုိယ္မွန္တယ္လုိ႔က ထင္ေသးတာ လား”

“ကုိယ္ေျပာတာ ကုိယ္လုပ္တာကုိ မွန္တယ္လုိ႔ထင္ၾကတာကလည္း လူ႔ အေလ့လုိ ျဖစ္ေနၾကတာဆုိေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ ပဋိပကၡ ေတြျဖစ္ေနပါေစ ကုိယ္မွန္တယ္လုိ႔ပဲ လုပ္ေနၾကတာ”

“ဒါဆုိ သူမွန္တယ္လုိ႔ လုပ္ရမွားလား”

“အဲလုိလုပ္ရင္ ကုိယ္ေပ်ာက္သြားမွာေပါ့”

“မင့္ဟာက သူမွန္တယ္လုိ႔လည္းမလုပ္ရဘူး၊ ကုိယ္မွန္တယ္လုိ႔လည္း မလုပ္ရဘူးဆုိေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ရမွာတုန္း”

“ပဋိပကၡကုိပဲၾကည့္လုိ႔ ေျပာခဲ့ၿပီပဲ”

“မင့္ဟာကလည္း ႐ႈပ္ရွက္ကုိ ခတ္ေနတာပါဘဲလား”

“ၾကည့္စ မရွိေသးလုိ႔ပါ။ကုိယ့္ပဋိပကၡကုိ မေျဖရွင္းဘူးေပမယ့္(ေျဖရွင္း ဘူးၾကပါတယ္) သူမ်ားေတြရဲ့ ပဋိပကၡကုိေတာ့ ေျဖရွင္းေပးဘူးေလာက္ပါ တယ္”

“ဒါေတာ့ လုပ္ဘူးတယ္”

“သည္လုိေျဖရွင္းတာမွာ လူကုိေျဖရွင္းလုိက္တာလား ပဋိပကၡကုိပဲေျဖ ရွင္းလုိက္တာလား”

“လူေတြကုိပဲ ေျဖရွင္းလုိက္တာမဟုတ္ဘူးလား”

“လူေတြကုိ ေျဖရွင္းလုိက္တာဆုိရင္ အခု အဲသည္လူေတြမရွိေတာ့ဘူး လား”

“ေအး…ကြာ…”

“စစ္မွန္တဲ့ လူ႔လုိအင္ဟာ လူနဲ႔လူျခင္း ပဋိပကၡမျဖစ္ျခင္တာလုိ႔ ေျပာခဲ့ တယ္ေနာ္”

“ေအး”

“ပဋိပကၡျဖစ္ရတာဟာ ကုိယ္မွန္တယ္ထင္လုိ႔ လုိ႔လဲ ေျပာခဲ့တယ္”

“ဟုတ္တယ္”

“သူမွန္တယ္လုိ႔ လုပ္ရမွာမဟုတ္ဘူးဆုိတာလည္း ေျပာခဲ့ၿပီ။ ကုိယ့္ ကုိယ္ကုိ သိမ္းပုိက္ထားတာနဲ႔ သူမ်ားကသိမ္းပုိက္ထားတာကုိ လြတ္ေအာင္ ၾကည့္ႏုိင္ရင္ ပဋိပကၡေတြၿငိမ္းလိမ့္မယ္”

“ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သိမ္းပုိက္မထားရဘူးလား”

“ကုိယ္ကုိယ္ကုိ သိမ္းပုိက္မထားရဘူးဆုိတာနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ဟာ ကုိယ္မ ဟုတ္ဘူးလုိ႔လည္း မလုပ္လုိက္နဲ႔အုံး”

“သည္လုိပဲ ေျပာေနၾကတာ”

“ကုိယ့္ကုိယ္မွ ကုိယ္မဟုတ္ရရင္ ဘယ္သူ႔ကုိယ္လုိ႔ လုပ္ရမွာလည္း။ ကုိယ္မဟုတ္တာကုိ ကုိယ္ကပဲ သိေနရပါလွ်က္ ကုိယ္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ကလည္း အတင္းလုပ္ေနၾကေတာ့တာကုိး”

“ပြဲထဲကလူေတြလုိ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆုိပါေတာ့”

“ဘယ္လုိလဲ”

“ထြက္ဟ ထြက္ဟဆုိလုိ႔သာ ထြက္လာခဲ့တာ ထြက္လာၿပီးကာမွ ကုိယ္ ဘာေကာင္မွန္းမသိလုိ႔ ကုိယ္စြပ္လာတဲ့ေခါင္းစြပ္ကုိ ခြ်တ္ၾကည့္ရဆုိပဲ”

“ေတာ္ေသးတာေပါ့ သူ႔ကုိသူ ျပန္ၾကည့္မိလုိ႔”

“ေအး ကုိယ့္ကုိယ္မွ ကိုယ္မသိတာဆုိေတာ့ ကုိယ္လုပ္တာ၊ကုိယ္ေတြး တာကုိ မွန္တယ္လုိ႔ကလည္း မွတ္ယူၾကေတာ့မွာေပါ့”

“ဒါ့ေၾကာင့္လည္း အလြဲလြဲ အမွားမွားေတြျဖစ္ၿပီး ထြက္ေပါက္ေတြပိတ္ ေနၾကတာေပါ့”

“သည္လုိဆုိေတာ့ ကုိယ့့္ကုိယ္ကုိ ကုိယ္လုိ႔ လုပ္မယ္ေပါ့”

“ဟုတ္တယ္ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္ကုိယ္မဟုတ္တဲ့ ကုိယ္တစ္ခု ရွိေနေသး တယ္ဆုိတာကုိလည္း သိရလိမ့္အုံးမယ္”

“ဘယ္လုိလဲကြာ မင့္ဟာက လူတစ္ေယာက္ထဲမွာဘဲ ကုိယ္ဟုတ္တာ ေရာ ကုိယ္မဟုတ္တာေရာနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ပူးႀကီးပါလား”

“ပူးေနတာမွ ပူးေနမွန္းမသိေအာင္ကုိ ပူးေနတာ”

“မင္း စိတ္ေတာ့ ေကာင္းပါေသးတယ္ေနာ္ မင္းေျပာတဲ့စကားေတြကုိ ဘယ္လုိနားလည္ရမွန္းမသိေတာ့ဘူး”

“ဟုတ္မွာဘဲ နတ္ကေတာ္ဆုိတာေတြေတာ့ ေတြ႔ဘူးမွာပါ”

“မေတြ႔ခ်င္အဆုံး ေတြ႔ေနရတာေတြဘဲ”

“သည္သူေတြကုိ နတ္ပူးတဲ့အလုပ္ မလုပ္ခင္က နတ္ကေတာ္ေတြလုိ႔ ဘယ္သူမွ မေခၚေလာက္ပါဘူး”

“ဒါေတာ့ ဘယ္ေခၚမလဲ”

“သူတုိ႔မွာ နတ္ကလည္း အၿမဲပူးေနတာေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္”

“ေအးေပါ့”

“အခြင့္သင့္ရင္ေတာ့ ပူးလိမ့္မယ္”

“ဒါေပါ့”

“အခြင့္မသင့္ေသးရင္ သာမာန္လူ အခြင့္သင့္ေတာ့ နတ္ကေတာ္ဆုိၿပီး လူတစ္ေယာက္ထဲမွာကုိ အျဖစ္ႏွစ္ခုရွိေနတာေနာ္”

“အဲလုိေတာ့လည္းဟုတ္တယ္”

“သည္အျဖစ္ႏွစ္ခုမွာ ဘယ္အျဖစ္က ကုိယ္အစစ္ျဖစ္ၿပီး ဘယ္အျဖစ္က ကုိယ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေပၚလြင္မေနဘူးလား”

“ျမင္သာပါတယ္”

“နတ္ပူးၿပီဆုိရင္ ကုိယ့္မွာ နတ္ပူးေနပါလားလုိ႔ သိေသးေတာ့ရဲ့လား”

“ဘယ္သိေတာ့မွာလည္း”

“ကုိယ့္မွာျဖစ္ေနပါလွ်က္နဲ႔ ကုိယ္က မသိတာေနာ္”

“ဟုတ္တယ္”

“အဲသည့္ကုိယ္ဟာ ကုိယ္ဟုတ္ရဲ့လား”

“ကုိယ္မဟုတ္ဘူလား”

“နတ္ပူးေနတာကုိ နတ္ပူးခံရသူက သိေနရင္ နတ္ပူးတယ္ေျပာမရဘဲ သိမေနပါမွ နတ္ပူးတယ္ေျပာရတာဆုိေတာ့ ကုိယ္မဟုတ္ဘူးေျပာရၿပီေပါ့”

“ဒါ့ေၾကာင့္ ကုိယ္ေျပာတာတုိင္း ကုိယ္မွန္တယ္မလုပ္နဲ႔လား”

“သူေျပာတာတုိင္းလည္း သူမွန္တယ္ မလုပ္သင့္ပါ့မလား”

“ကုိယ္မဟုတ္တဲ့ အေကာင္က ကုိယ္ဟုတ္တဲ့အေကာင္ကုိ စီးပုိးၿပီး သူ ခုိင္းတာလုိက္လုပ္ေနရၿပီဆုိေတာ့ ဒါကုိ သည္လုိသိျပသူမရွိရင္ သိခြင့္ရွိႏုိင္ပါ့ မလား”

“အမွန္အကန္အသိေပခ်က္ရဖုိ႔က အေတာ္လုိအပ္တာပဲ”

“ဗမာစကားကုိ ေလ့လာမယ္ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားႀကီးလုိ မျဖစ္ဖုိ႔လုိတာ ေပါ့”

“ဘယ္လုိလဲ”

“ဗမာစကားေလ့လာမယ္ဆုိၿပီး ေစ်းသည္တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ဘာ ေတြေရာင္းတာလဲေပါ့။ သည္ေတာ့ ေစ်းသည္က တုိလီမုိလီ  လုိ႔ ေျဖဆုိပဲ”

“အဲေတာ့…”

“တုိလီမုိလီဆုိတဲ့ေျပာစကားကုိ နားမလည္ေတာ့ တုိလီမုိလီဆုိတာ ဘာကုိေျပာတာလဲလုိ႔ ေမးရတာေပါ့။ ေစ်းသည္က တုိလီမုိလီဆုိတာ စုံစီနဖာ ကုိေျပာတာ။ ဒါလည္း နားမလည္ေတာ့ ထပ္ၿပီးေမးရျပန္တာေပါ့”

“နားလည္သြားေရာ့လား”

“ဘယ္ကလာ။ စုံစီနဖာဆုိတာ ဟုိဟာနည္းနည္း ဒီဟာနည္းနည္းကုိ ေျပာတာပါ။ ဒါလည္း ေခါင္းကုပ္ေနရတာပဲ။ ဒါနဲ႔ ဟုိဟာနည္း ဒီဟာနည္းဆုိ တာ ဟုိဟာတတုိ႔ ဒီဟာတတုိ႔နဲ႔ ထပ္ၿပီးရွင္းျပရျပန္တာေပါ့”

“နားလည္သြားၿပီဆုိပါေတာ့”

“သည္မွာတင္ ႏုိင္ငံျခားသားႀကီး ေခါင္းခါခါ ေျခခါခါနဲ႔ ထြက္သြားေရာ ဆုိပဲ”

“ဒါနဲ႔ ဘယ္လုိပတ္သက္လုိ႔လဲ”

“စာေတြ စကားေတြရဲ့ေနာက္ကုိပဲလုိက္ေနလုိ႔ကေတာ့ ဘာအသိမွျဖစ္ လာမွာမဟုတ္ပဲ စာေတြ စကားေတြကေပးတဲ့ ဒုကၡပုိလာတာကလြဲၿပီး ဘာအ သိမွမျဖစ္တာရဲ့ သက္ေသပဲ”

“ဒါျဖင့္ ဘယ္လုိလုပ္ရမွာလည္း”

“တုိလီမုိလီလုိ႔ေျပာသူကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမွာေပါ့”

“ဒါေတာ့ မျမင္ဘဲရွိပါ့မလားကြာ”

“ျမင္ျပစမ္းပါအုံး”

“သည္လူႀကီးျမင္လုိ႔ သည္လူႀကီးနဲ႔ေတာင္ အေမးအေျဖေတြလုပ္ေနမွ ပဲ သည္လူႀကီး ျမင္တာမဟုတ္ဘူးလားကြာ”

“မင္းက လူေကာင္ႀကီး ၾကည့္တာကုိး။ မင္းမွမဟုတ္ပါဘူး အားလုံးဟာ သည္လုိေတြခ်ည္းပါပဲ”

“လူေကာင္ႀကီးမၾကည့္လုိ႔ ဘာကုိၾကည့္ရမွာတုန္း”

“တုိလီမုိလီလုိ႔ေျပာတဲ့သူဟာ လူေကာင္ႀကီးျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔ရဲ့လုပ္ငန္း ျဖစ္တဲ့ တုိလီမုိလီ ေစ်းေရာင္းသူရဲ့ အျဖစ္ကုိပါ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရလိမ့္မယ္။ လုပ္ငန္းရယ္၊ လူရယ္၊ အဲသည္သူရဲ့ ေျပာစကားရယ္ကုိ ဆက္ဆက္စပ္စပ္ ၾကည့္ျမင္နားေထာင္ႏုိင္ပါမွ သူ႔ကုိျမင္တယ္ေျပာရမွာ”

“လုပ္ငန္းနဲ႔ လူကုိတြဲျမင္ၿပီး သူ႔စကားကုိနားေထာင္ရမယ္ဆုိပါေတာ့”

လူမွာမတတ္ စာမွာပဲတတ္ၿပီး စကားလုံးေနာက္ပဲ လုိက္ေနလုိ႔က ေတာ့ ကုိယ့္မ်က္ေစ့ေအာက္မွာ ေတြ႔ေနရပါလွ်က္နဲ႔ေတာင္ ေျပာစကားေတြ ရဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြကုိ နားမလည္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ ထင္ရွားတယ္မဟုတ္လား”

“မလြယ္ပါလား”

“ဒီေန႔ေတာ့ နားၾကအုံးစုိ႔”

About koyo

has written 23 post in this Website..