“ မၾကည္႔စေကာင္း ၾကည္႔စေကာင္း ငယ္ငယ္တုန္းက ဓါတ္ရွင္အေၾကာင္း”
(အပုိင္းေလး ခံစားမူ႔ႏွင္႔ယွဥ္ေသာ………………)
(ခံစားမႈ႔ႏွင္႔ယွဥ္ေသာ………….)
လူငယ္ဘ၀ ဆယ္တန္းမေအာင္ေသးခင္အထက္တနး္ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ႔ဆယ္တန္းကိုလြန္ေျမာက္လုိ႔
တကၠသိုလ္ေရာက္တဲ႔ကာလ ဒီကာလႏွစ္ခုမွာ အခိ်န္ကြာျခားခ်က္ကသိပ္မကြာေပမယ္႔
စိတ္ခံစားမႈ႕ကေတာ႔အမ်ားၾကီးကြာသြားပါတယ္။
ဆယ္တနး္ေအာင္လုိ႔ တကၠသို္လ္ဆုိတာၾကီးကုိ တကယ္မတက္ရေသးတဲ႔အခိ်န္မွာေတာင္
ျမကြ်န္းညဳိညဳိတကၠသုိလ္တုိ႔ တကၠသုိလ္တမာတန္း တုိ႔ သစ္ပုတ္ပင္တုိ႔ ဂ်ဒ္ဆင္တုိ႔ အမိတကၠသိုလ္တုိ႔
ေရနီေျမာငး္တုိ႔ စိန္ပန္းရိပ္ တုိ႔ဆုိတဲ႔ တကၠသုိလ္နဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔အသုံးအႏုန္းကုိဖတ္ရၾကားတာနဲ႔တင္
ရင္ေတြ ခုန္ေနပါတယ္။
တကၠသိုလ္နဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔ အခ်စ္၀တၱုဳေတြကုိ ဖတ္လုိ႔ ခံစားလို႔ေကာင္းတဲ႔အခ်ိန္ေပ႔ါ။
အဲဒီအခိ်န္မွာ ေမာင္၀ဏၰရဲ႕ “ပန္းေတြနဲ႔ေ၀”တကၠသုိလ္ေနာက္ခံ၀တၱုဳကရွပ္ရွင္အျဖစ္ထြက္လာပါတယ္။
မင္းသားက ညြန္႔၀င္း မင္းသမီးက ခင္ယုေမ ဒုတိယမင္းသားကေအာင္လြင္။
လူငယ္ဘ၀ အေတြးထဲမွာအခ်စ္ေတြနဲ႔ထုံမႊန္းေနခ်ိန္ဆုိေတာ႔ အဲဒီကားၾကည္႔ရတာအေတာ္ေလးကို အရသာရွိပါတယ္။
စစျခင္းအခန္းမွာ ကိုက လြမး္စရာ။
မုိးေတြအုံ႔မူိငး္ေနတဲ႔တစ္ရက္နဲ႔ဇာတ္လမး္ကုိ အစျပဳပါတယ္။
တကၠသုိလ္ဆရာအျဖစ္သရုပ္ေဆာင္တဲ႔ညြန္႔၀င္း(ေအာင္လတ္ လုိ႔ထင္ပါတယ္) ေက်ာင္းသြားဘုိ႔အတြက္ခနး္တံခါးပိတ္လုိ႔အျပင္အထြက္ေကာင္းကင္ေမာ႔ၾကည္႔
ထီးေလးကို လက္မွာခ်ိတ္လုိ႔ထြက္အလာ
“ယေန႔မုိးရြာမည္ထင္သည္”ဆုိတဲ႔စကားေလးနဲ႔စလုိက္တာကေတာ႔ ဇာတ္ကားအဖြင္႔ပါ။
“ပန္းေတြန႔ဲေ၀………….ကိုယ္႔ခ်စ္ဦးေခါငး္မွာပန္းကေလးေတြေ၀……………
ပန္းေတြနဲ႔ေ၀ ခ်စ္သူလဲပနး္လုိအျမဲလန္းပါေစ……………..
မေတြ႔ျမင္ရလို႔ အေမာမေျပ ခ်စ္သ၀ဏ္ေတးေတြေစ……………….”
အင္မတန္ဆုိလုိ႔ေကာငး္ခဲ႔တဲ႔သီခ်င္းေလးေပါ႔။
တကၠသုိလ္မွာဆရာျဖစ္ေနတဲ႔ ညြန္႔၀င္းကုိ ေက်ာင္းသူအသစ္ကေလးက သူ႔အေမကေပးလုိက္တဲ႔ စာကိုလာအေပး။
အဲဒီကေလးမ က သူ႔ငယ္ခ်စ္ဦးျဖစ္ေနတာကစလုိ႔ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေတြးပါေတာ႔တယ္။
တကားလုံးရန္ကုန္တကၠသုိလ္နယ္ေျမထဲမွာတင္ ရုိက္ထားတာမ်ားပါတယ္။
ထူးျခားတာက အျပင္မွာနာမယ္ၾကီး ကဗ်ာဆရာ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြက တကၠသုိလ္ဆရာအျဖစ္
၀င္သရုပ္ေဆာင္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာသင္တဲ႔အခန္းမွာ စကားနည္းနည္းေလးေျပာျပီးအမူအယာနဲ႔ရီေအာင္လုပ္ျပသြားတယ္။
မင္းသားရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္လဲ စာေရးဆရာ ေအာင္ျပည္႔က ၀င္လုိ႔သရုပ္ေဆာင္ထားပါတယ္။
အဲဒီထဲမွာ ထူးျခားတဲ႔ဇာတ္ေကာင္ကေတာ႔( နာမယ္ေတာ႔သိပ္မေသခ်ာ ေရႊေသြးလုိ႔ထင္ပါတယ္ )ဆံထုံးၾကီးနဲ႔သရုပ္ေဆာင္လုိ႔ အားလုံးကိုရီေအာင္လုပ္နုိင္သူပါဘဲ။
မိန္းကေလးေကာငး္ဆုိတာ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ခ်စ္ သူဖြင္႔မေျပာသ၍မ်ဳိသိပ္ထားမယ္ဆုိတဲ႔အိေျႏၵရွင္မိန္းကေလးနဲ႔
အေၾကာငး္ေၾကာငး္ေတြငဲ႔ကြက္လုိ႔ အုံ႔ပုံးခ်စ္ ဘ၀နဲ႔မ်ဳိသိပ္ေနတဲ႔ေယာက်္ားေလးသူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ
အေျခခံလုိ႔လြမ္းေမာစရာ ဇာတ္လမ္းကေလးျဖစ္လာခဲ႔တာပါ။

ဖြင္႔မေျပာရဲတဲ႔အုံ႔ပုံးအခ်စ္သမားအျဖစ္ညြန္႔၀င္းက ပီျပင္ေအာင္သရုပ္ေဆာင္ထားသလုိ အိေျႏၵရွင္မိန္းကေလးအျဖစ္ခင္ယုေမက
သရုပ္ေဆာင္ထားပါတယ္။
ခင္ယုေမဆုိတာနဲ႔သတိရစရာေတြကေပၚလာျပန္ပါတယ္။
ျမန္မာမင္းသမီးေတြထဲမွာ ေခတ္အမွီဆံုးဖက္ရွင္ေတြကို တီထြင္နုိင္သူပါဘဲ။
သြက္လက္ျမဴးၾကြစြာ သရုပ္ေဆာင္နုိင္တဲ႔မင္းသမီးျဖစ္တဲ႔အျပင္
“စကားတကၠသုိလ္”တုိ႔ “ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး “တုိ႔”ယုန္ကေလး “တုိ႔လုိ႔ ျမဴးျမဴးၾကြၾကြသီခ်င္းေတြကို
ကုိယ္တုိင္သီဆုိနုိင္တဲ႔အသံပါးပါးေလးနဲ႔ခ်ဳိတဲ႔အသံရွိသူလုိ႔ေျပာရင္မမွားပါဘူး။
သူ႔ေခတ္က နာမယ္ေက်ာ္မင္းသားေခ်ာေက်ာ္ေဆြနဲ႔ဘ၀လက္တြဲေဖာ္အျဖစ္ ရုပ္ရွင္ေလာကထဲမွာ အတူျဖတ္သန္းခဲ႔ပါတယ္။ အရင္ခင္ယုေမ ဆုိတဲ႔နာမယ္ကေန “ေမ”လုိိ႔တစ္လုံးထဲေျပာင္းလဲခဲ႔ေပမယ္႔ ပရိသတ္ေတြရင္ထဲမွာေတာ႔ အခုခ်ိန္ထိခင္ယုေမပါဘဲ။
ေက်ာ္ေဆြနဲ႔ခင္ယုေမ အတြဲညီခဲ႔တဲ့ “ေတာင္ခုိးေ၀ေ၀ျမဴေျခဆုိငး္ဆုိင္း”ကေတာ႔ လွပတဲ႔ရူ႕ခငး္ေတြနဲ႔ကားေလးပါဘဲ။
ေနာက္ေက်ာ္ေဆြနဲ႔လမး္ခြဲဲျပီးတဲ႔အခ်ိန္မွာ ရုပ္ရွင္ေလာက က ခဏေပ်ာက္သြားျပီး ဒီ ပန္းေတြနဲ႔ေ၀ကားမွာျပန္ေပၚလာပါတယ္။

“ပနး္ေတြနဲ႔ေ၀”ဇာတ္ကားကေတာ႔ ေပ်ာ္စရာေကာငး္တဲ႔တကၠသုိလ္ေက်ာငး္သားမ်ားဘ၀ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္
စၾကေနာက္ၾကတာေတြ၊ည အေဆာင္ေရွ႔မွာသီခ်င္းဆုိၾကတာေတြကေတာ႔ အဲဒီေခတ္က ေက်ာင္းသားမ်ားအၾကဳိက္ေပါ႔။
တကၠသို္လ္က စၾကၤန္လမး္ေလးမွာ ခ်စ္သူကုိ စကားေျပာဘုိ႔ေစာင္႔ေနခ်ိန္မွာ ကင္မရာရုိက္ခ်က္ေတြကလဲလွမလွ။
ေနာက္ ဒီဇာတ္ကားမွာ နိမိတ္ပုံေတြအေတာ္မ်ားတယ္လုိ႔လဲထင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ဒီနိိမိတ္ပုံေတြေၾကာင္႔လဲ ဇာတ္က ပုိၾကြသြားတယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။
ညြန္႔၀င္း လက္ေဆာင္ေပးဘုိ႔ႏွငး္ဆီပနး္ေလးနဲ႔ ခင္ယုေမဆီအလာ လက္ကို နွင္းဆီ ဆူး စူးသြားတဲ႔အခန္းေလးေတြ၊
ခ်စ္သူလာမယ္႔လမး္ သစ္ပင္အကြယ္ကေစာင္႔တာေတြက ဇာတ္ကို အရွိန္ျမင္႔ေစတဲ႔အခန္းေတြေပါ႔။
ညြန္႔၀င္းဖြင္႔ေျပာမယ္လုိ႔ အားတင္းလာတဲ႔ေန႔မွာအရင္ခ်စ္ေရးဆုိလုိက္သူ ျငငး္ပယ္စရာမရွိတဲ႔ေအာင္လြင္ရဲ႕အခ်စ္ကုိလက္ခံျပီးတဲ႔အခ်ိန္၊
ညြန္႔၀င္းကအားတင္းလုိ႔ဖြင္႔အေျပာ ပထမဖြင္႔ေျပာသူကိုလက္ခံျပီးျဖစ္လုိ႔ ျငင္းပယ္
ညြန္႔၀င္းကေတာ႔ ရာထူးရာခံရွိသူလက္ခံခ်င္လုိ႔ သူ႔ကိုျငငး္ပယ္တယ္ဆုိျပီးစိတ္ထဲမွာနာ။
ခင္ယုေမကေတာ႔ ညြန္႔၀င္းေပးတဲ႔ႏွင္းဆီပန္းစီးေလးကုိ တယုတယသိမ္းထား။
တစ္ေယာက္ကုိလက္ခံျပီးမွ ဖြင္႔ေျပာလာေတာ႔ မ်က္နွာမမ်ားခ်င္တဲ႔မိန္းကေလးဆုိေတာ႔
ခ်စ္ေပမယ္႔လည္း ရင္နာနာနဲ႔ျငင္းပယ္ခဲ႔။
ရုိးရိုးအအ ဖြင္႔မေျပာရဲလုိ႔ ေနာက္က်သြားတဲ႔ ညြန္႔၀င္း နဲ႔ ခ်စ္ေပမယ္႔ ကတိတစ္လုံးကုိမဖ်က္ခ်င္တဲ႔
ခင္ယုေမ တုိ႔လမ္းခြဲ႔ လုိ႔ေက်ာင္းသားဘ၀ကိုလြန္ေျမာက္။
ခင္ယုေမကေတာ႔ ေအာင္လြင္နဲ႔အိမ္ေထာင္က် သမီးတစ္ေယာက္အရမွာ ေအာင္လြင္က ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ႔နဲ႔ကြယ္လြန္၊
ညြန္႔၀င္းကေတာ႔ တကၠသုိလ္မွာဆရာအျဖန္နဲ႔ တစ္ကိုယ္တည္းလူပ်ဳိၾကီးအျဖစ္က်န္ခဲ႔။
ဒီမွာမွ ေက်ာငး္သားဘ၀ကိုလြန္ေျမာက္တဲ႔လူလတ္ပုိငး္အလြမ္းဇာတ္က ျပန္စပါတယ္။
လူငယ္ဘ၀ကေန အိမ္ေထာင္ေတြဘာေတြက်တဲ႔သူကက် ျပန္ေတြ႔ၾကတဲ႔အခ်ိန္သူငယ္ခ်င္းေတြေျပာၾကဆုိၾကတာေပ်ာ္စရာၾကီးပါ။
မိန္းမေၾကာက္တယ္လုိ႔ အျပာခံရသူက “ မိန္းမဆုိတာလူေရွ႔သူေရွ႔ဆုိသူတုိ႔ကုိေၾကာက္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ဒါဆိုသိပ္သေဘာက်တာ၊ေနာက္ ကြယ္ရာမွာလုပ္ခ်င္တာလုပ္”ဆုိတဲ႔စကားေလးကေတာ႔ အမွတ္ရစရာ။
အဲဒီကားထဲမွာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သဘာ၀မင္းသားတစ္လက္ျဖစ္လာမယ္႔(ျဖစ္လုိ႔သာျဖစ္လာတာသူ႔ရုပ္
ကိုမင္းသားျဖစ္လာမယ္လုိ႔ေျပာရင္ အဟားခံရမွာေသခ်ာပါတယ္)သုေမာင္ (ဆရာသာဓုသား၊
ေမာင္၀ဏၰရဲ႕ညီျဖစ္သူ)က အင္မတန္မွကိုလြမး္စရာေကာင္းတဲ႔ ေနာင္မွာ အရမ္းေက်ာ္ၾကားလာမယ္႔
“ညဳိေရာင္မူိငး္……………..မူံမုိးတိမ္ယံက ဆုိငး္ ဆုိင္းရက္ေလျပီ သက္ထားဘယ္ေသာခါမွနီးရပါမည္……
ခ်စ္ေမတၱာသာေစေၾကာင္း…ဆုေတာင္းေပမယ္႔တာရွည္ခဲ႔ျပီ……………စၾကၤာ၀ဠာကြာပင္ျငား
စိတ္မွာသာပင္လိပ္ျပာထဲစြဲမိျပီ မတတ္သာ ခပ္ခြာခြာေနခ်င္အုံး မုနး္လုိ႔ေတာ႔ဟုတ္ဘူး…………….”
ဆုိတဲ႔ “ခ်စ္မုိးၾကီး”သီခ်င္းကုိဆုိပါတယ္။
ညြန္႔၀င္းကလည္း ဒီသီခ်င္းနဲ႔အတူလြမ္းျပတာ ၾကည္႔ရသူ ပရိတ္သတ္ မငုိေပမယ္႔
မ်က္ရည္စုိ႔လာၾကပါတယ္။
လူလတ္အပုိင္းအရြယ္လြန္ေျမာက္ခ်ိန္ ခင္ယုေမရဲ႕သမီးတကၠသုိလ္တက္ရာကေနတစ္ဆင္႔ျပန္ေတြ႔ၾကတဲ႔
အတိတ္ကဇာတ္လမ္းေတြနဲ႔ရွိခဲ႔ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ျပန္ေတြ႔ၾကတာေပါ႔။
ရင္ထဲမွာအညိဆုံးအခန္းကေတာ႔ ေနာက္ဆုံးအခန္းပါဘဲ။
ႏွင္းဆီပင္ေတြၾကားမွာရွိတဲ႔ ခုံတန္းလ်ားေလးေပၚမွာ ဆြယ္တာေလျခံဳလု႔ိထုိင္ေနတဲ႔ခ်စ္သူကိုလာေတြ႔တဲ႔
အခနး္ကေတာ႔ အလြမး္ကုိပုိရင္႔သြားေအာင္ သရုပ္ေဆာင္လုိ႔သြားၾကပါတယ္။

ဒီခင္ယုေမနဲ႔ညြန္႔၀င္းရဲ႕ေနာက္ထပ္ေကာငး္တဲ႔ကားတစ္ကားကေတာ႔ ခ်ိဳျပဳံးေမႏြဲ႔တုိ႔နဲ႔အတူသရုပ္ေဆာင္ထားတဲ႔
“ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလုိ႔”ၾကည္႔မိသူတုိင္းရ႕ဲရင္ကို ေဖာက္၀င္သြားေလာက္ေအာင္ေကာင္းတယ္လုိ႔ေျပာစမွတ္ျပဳခဲ႔ရပါတယ္။
စိတ္နဲ႔လူနဲ႔မကပ္တဲ႔အခ်ိန္ တပ္မေတာ္အရာရွိျဖစ္တဲ႔ညြန္႔၀င္းကို အေလးျပဳတဲ႔အခါအူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္တာေတြ၊
ကေလးမီးဖြားရင္းကြယ္လြန္သြားတ႔ဲ သမီးကခ်န္ထားခဲ႔တဲ႔ေျမးေလးကို ထိန္းေက်ာငး္ရတဲ႔အခါ၊
ဘုရားေတာင္ေျဖာင္႔ေအာင္ ရွိမခုိးနုိင္တာေတြကို ဟာသေႏွာရင္း ရင္ေမာေအာင္ရုိက္ျပသြားပါတယ္။
ကေလးဆန္တဲ႔ခ်ဳိျပဳံးနဲ႔လူၾကီးဆန္တဲ႔ခင္ယုေမတုိ႔ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္တာေတြက ေတာ႔ ………။
ဒီကားေလးမွာပါတဲ႔ဇာတ္၀င္ေတးကေတာ႔ ေရွးကဗ်ာေလးကေနျဖစ္လာတဲ႔သီခ်ငး္ေလးပါဘဲ။

ေနာက္က်ေနာ္ၾကိဳက္ခဲ႔တဲ႔မင္းသားထဲမွာသုေမာင္လဲပါပါတယ္။
စျပီးၾကည္႔မိတဲ႔ကားကေတာ႔ အၾကင္တုိ႔လင္မယားပါဘဲ။
ေမာင္နွမ၀မး္ကြဲေတာ္စပ္တဲ႔သူႏွစ္ေယာက္ကို လင္မယားခနး္ထားျပီးရိုက္လုိ အေ၀ဖန္ခံခဲ႔ရတာကိုေတာ႔ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။
ဒီကားက ညားခါစလင္မယားနွစ္ေယာက္ကေမာက္ကမျဖစ္တာေတြကို ရုိက္ျပထားေပမယ္႔ တကယ္႔ပညာေပးကားလုိ႔ေျပာရင္လဲရပါတယ္။
အိမ္ေထာင္က်တဲ႔အခါ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္အိမ္ခြဲမေနဘဲႏွစ္ဖက္မိဘအိမ္မွာေနတဲ႔အခါ
မိန္းကေလးဘက္လုိက္ေနတဲ႔အခါ ေယာက်ာ္းကိုျပဳစုရင္ အိမ္ကမၾကိဳက္
ေယာက်္ားေလးဘက္လုိက္ေနျပန္ေတာ႔ မိနး္မကို ယုယရင္အိမ္ကမၾကဳိက္၊
ကုိယ္႔ဘာသာကိုယ္ခြဲေနျပန္ေတာ႔ မလုပ္တတ္မကိုင္တတ္နဲ႔အဆင္မေျပ၊
ကေမာက္ကမျဖစ္ရတာကို ရုိက္ျပထားတာပါ။
တကယ္ေတာ႔ “ကိုယ္ဥမွ ကိုယ္ခင္တယ္”ဆုိတဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ျမန္မာလူမ်ဳိးရဲ႕မွားယြင္းေနတဲ႔လူေနမႈ႔စရိုက္ကို
ျပင္ေစခ်င္တဲ႔ဆႏၵနဲ႔ ရုိက္ျပသြားတာကေတာ႔ အေသအခ်ာပါဘဲ။
တကယ္သေဘာက်ခဲ႔တဲ႔အခန္းကေတာ႔ လင္မယားစိတ္ဆိုးျပီးေယာက်္ားကအိမ္ကဆင္းသြား၊
မိန္းမက အိမ္နီးနားခ်င္းေတြရဲ႕တုိက္တြန္းမႈ႔နဲ႔ယၾတာေတြေခ်လုိ႔ ေယာက်္ားျပန္လာေအာင္လုပ္၊
ေယာက္်ားကစိတ္ေျပလုိ႔ျပန္လာခ်ိန္ ယၾတာေခ်တာနဲ႔တုိးေတာ႔ အိမ္ထဲကုိမ၀င္ဘဲျပန္ထြက္သြား၊
သူဘာသာသူလာတာကို ယၾတာေခ်လုိ႔လာတာလုိ႔ထင္မွာစုိးလုိ႔ မ၀င္တာပါ။
မယုံၾကည္သင္႔တာေတြကိုယုံၾကည္တာ ကိုးကြယ္မႈ႔မွားေနတာကို ပါးပါးေလးဆန္႔က်င္ျပသြားတာကေတာ႔
ပညာသားပါလွပါတယ္။
ရီစရာေကာင္းတဲ႔အခန္းေတြကေတာ႔ အဖြားကေျမးကို ေမာ္ေတာ္ကား၀ယ္ေပး အိမ္ေအာက္မွာထားတာ
ကားမွန္ကိုျဖဳတ္အခုိးခံရတာတုိ႔ ကားက ကန္ထဲကိုေရေသာက္ဆငး္တဲ႔အခန္းေတြေပါ႔။

ေနာက္က်ေနာ္နွစ္သက္တဲ႔သုေမာင္ရဲ႕ကားကေတာ႔ ခင္သီတာထြန္းရင္ သုေမာင္ရယ္ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းတုိ႔
သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ႔ကားပါဘဲ။
“အခ်စ္နဲ႔သူ၏ကုိကုိ “ဆုိတဲ႔ကားပါ။
အေ၀းေျပးကားၾကီးတစ္စင္းနဲ႔ဘဲဇာတ္ကားတစ္ကားလုံးျပီးသြားခဲ႔တာပါ။
အိမ္ကေပးစားတာကိုမလုိခ်င္လုိ႔ ထြက္လာတဲ႔မင္းသမီးတစ္ကုိ သူ႔အေဖကလူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာထဲ႔လုိက္ပါတယ္။
သူသမီးသတင္းကိုေပးနုိင္ရင္ ဆုေငြေပးမယ္ေပါ႔။
အဲတာကုိ ကားထဲမွာပါလာတဲ႔မင္းသားကသတင္းစာဖတ္ေတာ႔သိသြားပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ခပ္တည္တည္ေနတတ္ မိန္းမေတြနဲ႔ကင္းကင္းေနတတ္တဲ႔မင္းသားက သိေပမယ္႔အေရာမ၀င္ပါဘူး။
ဂြတီးဂြက် လူ႔ဂလန္႔မင္းသားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ထိမခံမင္းသားက အျမဲတမ္းျငိျပီး ျပႆနာေတြျဖစ္တဲ႔ကားေလးေပါ့။
ဒီကားကလဲရီစရာေတြနဲ႔ျပည္႔ႏွက္ေနတဲ႔ကားေလးပါ။
အမွတ္ရစရာအေကာင္းဆုံးကေတာ႔ ကားျပန္ေပးဆြဲတဲ႔လူဆုိးကို တုိက္ပုံအက်ီေအာက္က လ်က္ဆားပုလင္းနဲ႔
ေထာက္ျပီး လြတ္ေအာင္ၾကံခဲ႔တာရယ္။
လမး္မွာတည္းတဲ႔ညမွာ မင္းသားက မယ္ဒလင္ေလးတီးလုိ႔ “ခ်စ္ျခင္းအစဆုိတာ…………….မ်က္စိပသာဒ..”
ဆုိတဲ႔စာသားေလးပါတဲ႔ ေရွးေဟာငး္သီခ်င္းေလး “ေမာင္႔သက္လယ္”(မူရင္းအဆုိရွင္ ဂီတာစိမ္းေမာင္)သီခ်ငး္ကိုျပန္ဆုိတာပါဘဲ။
ဇာတ္လမး္အခ်ဳပ္မွာေတာ႔ မင္းသမီးက မင္းသားသူ႔ကိုခ်စ္တယ္ဆုိတာကို မယုံ။
သူ႔အေဖဆီက ဆုေငြလုိခ်င္လုိ႔ သူ႔ကိုေစာင္႔ေရွာက္တယ္ထင္ပါတယ္။
တကယ္တမ္းဆုေငြ လာယူခ်ိန္မွာ သူစိုက္ထားတဲ႔ပုိက္ဆံ(အေၾကာ္ႏွစ္ခုဘုိးေတာင္မခ်န္ပါဘူး)ဘဲအတိအက်ယူသြားတာ
သိမွ မင္းသမီးကမွားမွနး္သိ ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ႔ အသိကေနာက္က် အိမ္ကေပးစားတဲ႔သူကုိလက္ထပ္ဘုိ႔သေဘာတူသူကိုေခါငး္ျငိမ္႔ျပီးပါျပီ။
ေနာက္ဆုံးေတာ႔ မဂၤလာေဆာင္ဘုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္ေနမွမင္းသားက မင္းသမီးကုိ မင္းသမီးအေဖအကူအညီနဲ႔ထြက္
ေျပး အင္မတန္ရီစရာေကာငး္ခဲ႔တဲ႔ကားေလးေပါ႔။
ဒါေတြက ေတာ႔ ခံစားမႈ႔အျပည္႔နဲ႔ၾကည္႔ခဲ႔တဲ႔ရုပ္ရွင္ေလးေတြေပါ႔။

က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ရုပ္ရွင္အေတာ္ေလးၾကိဳက္ခဲ႔ပါတယ္။
အခုျပန္ေျပာျပနုိင္တဲ႔ကားေတြက က်ေနာ္အေတာ္ေလးကို နွစ္သက္လြန္းလုိ႔ စိတ္ထဲမွာမေမ့မေပ်ာက္နုိင္ဘဲက်န္ေနတာေလး
ေတြကို ဘာမွတ္တမ္းစာအုပ္မွ ျပန္မလွန္ဘဲ(ျပန္လွန္စရာစာအုပ္ေတြကလဲ မရွိေတာ႔ပါဘူး။ဒိုင္ယာယီေရးတဲ႔အက်င္႔လဲမရွိပါဘူး)
ကိုယ္မွတ္မိတာေလးေတြကို ျပန္ေတြးလုိ႔ေရးခဲ႔တာပါ။
က်ေနာ္ၾကည္႔ေတာ႔ ၾကည္႔ဘူးတယ္ သိပ္မမွတ္မိကားေတြလဲအမ်ားၾကီးပါ။
ညြန္႔၀င္းနဲ႔ျမင့္ျမင္႔ခင္တုိ႔ရဲ႕ မမထားနဲ႔အပါ၊
ၾကည္ၾကည္ေဌးရဲ႕ ပန္းပန္လ်က္ပါ။
ညြန္႔၀င္းညီ မင္းသားေခ်ာ ၀င္းဗိုလ္ ပါတဲ႔ ပုလဲငုံ၊
၀င္းဦးအကုိ ညြန္႔၀င္းပါတဲ႔ သခြတ္ပန္း၊
မငး္သမီးေဒစီေက်ာ္၀င္းရဲ႕ မွဲ႔တစ္ေပါက္၊
ေအာင္လြင္နဲ႔ေအးေအးသင္းရဲ႕ မာယာေထာင္ေျခာက္
ညြန္႔၀င္းနဲ႔ ၀ါ၀ါရဲ႕ ခ်စ္သူ၀ုိင္း၀ုိင္းလည္

တင္တင္နြဲ႔ရဲ႕ က်မမွာမိန္းမသား
တြံေတးသိန္းတန္နဲ႔ျမင္႔ျမင္႔ခုိင္ရဲ႔ လြမး္ေစတီနဲ႔မာယာရွင္
ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းရဲ႕ ေက်ာက္ဘီးလူးနဲ႔ပပ၀င္း
စုိးေရႊရဲ ေျမမွာပြင္႔ေသာေမတၱာပန္း
ျမတ္ေလးရဲ႕ ငုိ၍ရီ၍မရေသာမ်က္နွာ
ၾကည္႔ဘူးတဲ႔ကားေတြျပန္ေျပာမယ္ဆုိရင္အမ်ားၾကီးပါ။
ကေလးဘ၀က ၾကည္႔ခဲ႔ဆုိေတာ႔ သိပ္စူးစူးယွယွၾကီးမမွတ္မိခဲ႔တာလဲျဖစ္နုိင္ပါတယ္။
က်ေနာ္ၾကည္႔ဘူးတဲ႔ကားေတြရွိသလုိ မၾကည္႔ဘူးတဲ႔ကားေတြလဲအမ်ားၾကီးရွိနုိင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ရုပ္ရွင္မၾကည္႔ရတဲ႔အခ်ိန္ေတြလဲအမ်ားၾကီးရွိခဲ႔ပါတယ္။
ပထမအစမ္းစာေမးပြဲ ဒုတိယအစမ္းစာေမးပြဲ နဲ႔အတန္းတင္စာေမးပြဲၾကီးနီးရင္ရုပ္ရွင္ၾကည္႔ခြင္႔အပိတ္ခံရပါတယ္။
အိမ္က လူၾကီးေတြက တားျမစ္တာပါ။
ဒါေပမယ္႔ ခုိးလဲမၾကည္႔ရဲပါဘူး။
ဒါေၾကာင္႔လဲ စာေမးပြဲ ျပီးတဲ႔ကာလေတြမွာ ရုပ္ရွင္ရုံမွာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြအျပည္႔ေပါ႔။
ေနာက္ငယ္ငယ္ကရုပ္ရွင္ၾကည္႔တုံးက စိတ္ထဲမွာ ၾကည္႔ခ်င္လုိ႔ၾကည္႔ပါတယ္။
ရုပ္ရွင္ထဲကေပ်ာ္ရင္ လုိက္ေပ်ာ္မယ္ ငုိရင္လုိက္ငုိမယ္ မတရားတာပါရင္ေကာ္ဆဲမယ္။
တကယ္႔ကို အရသာရွိရွိၾကည္႔ခဲ႔ရတာပါ။
ေနာက္ခံစားတတ္တဲ႔အရြယ္မွာလဲ မင္းသားကိုအားက်လုိ႔ေပါ့။
အားတယ္ လက္ထဲပိုက္ဆံရွိမယ္ဆုိရင္ ကားလဲတုိင္းၾကည္႔မယ္။
ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ႔သလုိ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔တာလဲ အလုပ္တစ္ခုေပါ႔။
ဒါေပမယ္ ႔နည္းနည္းေလးအရြယ္ရေတာ႔ စာတုိေပစေတြဖတ္
ကိုယ္႔ကေလးစားအားက်သူေတြေျပာတာကို နားေထာင္လုိ႔နားေယာင္တတ္လာတဲ႔အခ်ိန္မွာ
အဂၤလိပ္ကားေတြအၾကည္႔မ်ားလာ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကုိ အၾကည္႔နည္းလာ ပါတယ္။
ရုပ္ရွင္တစ္ကားကို ၾကည္႔ျပီးတုိင္းစိတ္တုိင္းမက်တာေတြမ်ားလာပါတယ္။
အဲေတာ႔ ရုပ္ရွင္ကိုလဲအၾကည္႔နည္းသထက္နညး္လာျပိးသူမ်ားေကာင္းတယ္အေျပာမ်ားမွာ ၾကည္႔ျဖစ္ပါေတာ႔တယ္။
အဲလိုျဖစ္လာတာရဲ႕အက်ဳိးဆက္ကေတာ႔……………………………..

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ကိုေပါက္လက္ေဆာင္ အေတြးပါးပါးေလး
(17-9-2011)

About ကိုေပါက္(မႏၱေလး)

ko pauk mandalay has written 1612 post in this Website..

အေတြးပါးပါးေလးကေန ထူသြားျပီထင္ေတာ႔ အရင္ေလာက္ေတာ႔ စာမေရးျဖစ္ေတာ႔ဘူး။