က်ေနာ္္တို႔က အျပစ္သားမဟုတ္ဘူး လူသား။ ဒါေပမယ့္ အျပစ္ေတြေတာ့ အဲဒီလူသားေတြတုိင္းဆီမွာ ရွိၾကတယ္။ ေမြးဖြားလာစဥ္က ျဖဴစင္တဲ့လူသားေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေမြးဖြားခဲ့ၾကတာပါ။ တစတစ ႀကီးျပင္းလာၾကတဲ့အခါၾကမွ အေျခေန အရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖဴစင္တဲ့လူသားအေပၚမွာ အျပစ္ေတြက ဆိုးေဆးအျဖစ္ လာေရာက္ကပ္ၿငိခဲ့ၾကရတယ္။

အဲဒီ အျပစ္ေတြကို ေဆးေၾကာလိုက္မယ္ဆိုရင္ အျဖဴထည္သက္သက္လူသားက်န္ေနခဲ့မွာပါ။ ဒီေတာ့ ဆိုးေဆးျဖစ္တဲ့ အျပစ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ခၽြတ္ပစ္ႏိုင္ရမယ္။ ကိုယ့္မွာျဖစ္ေနတဲ့အျပစ္ေတြကို လူေတြကမသိၾကဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အျပစ္က ခ်ိဳတယ္။ ခ်ိဳလိို႔စားလိုက္တဲ့အခါၾကမွ အျဖစ္ေတြကဆိုးတာ။ အျဖစ္ဆိုးတာက အျပစ္္မဟုတ္ဘူး။ အျပစ္က်ဴးလြန္မိလို႔ မခ်ိဳဘူးဆိုရင္ ဒီအျပစ္ကလြန္ေျမာက္ဖို႔ အစပဲ။ အျပစ္ေတြကို ေဆးေလွ်ာ္ဖို႔အတြက္ အျပစ္ကို သိမွျဖစ္မယ္။

ဥပမာ- က်ေနာ္တို႔ ကြန္ပ်ဴတာေတြမွာ မလိုအပ္တဲ့ဖိုင္ေတြေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာ ေလးေနခဲ့ရင္ အဲဒီဖိုင္ေတြကို က်ေနာ္တို႔က ျဖဳတ္ပစ္ရမယ္။ ျဖဳတ္ပစ္ဖို႔အတြက္ဆိုရင္ အဲဒီဖိုင္ေတြကို အတိအက်သိရမယ္။ ဘယ္လိုျဖဳတ္ရမယ္ဆိုတာ သိရမယ္။

အခုလည္း က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အျပစ္္ေတြရွိေနလို႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနရင္ အဲဒီအျပစ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔က ဖယ္ပစ္ရမယ္။ ဖယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အျပစ္ကိုပီပီျပင္ျပင္ သိထားရမယ္။ မဟုတ္ရင္အျပစ္မဟုတ္တာကို အျပစ္မွတ္ၿပီး ျဖဳတ္၊ အျပစ္ကိုေတာ့ အျပစ္မွန္းမသိ ေထြးေပြ႕ထားရင္ ထိုင္ေနအေကာင္းသား ထသြားမွအက်ိဳးမွန္းသိ ဆိုတာလိုျဖစ္သြားမွာ။

အျပစ္မဟုတ္ဘဲအျပစ္လို႔ျမင္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေနရင္လဲ ကိုယ္ပင္ပန္းတာပဲ။

အျပစ္ဆိုတာ

(၁) လူလူခ်င္းေပၚမွာျဖစ္ရမွာ

(၂) တပါးသူနစ္နာေစတာ(သို႔) ကိုယ္နစ္နာေစတာ(သို႔) ႏွစ္ဦးလံုးနစ္နာေစတာ

(၃) ထပ္ခါတလဲလဲလုပ္ခ်င္ေနတာ

(၄) ႏႈတ္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ႏွာထိမ်က္ႏွာထားနဲ႔ျဖစ္ေစ က်ဴးလြန္တာ

ဒီအခ်က္ေလးခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္ခ်ိဳ႕ယြင္းရင္ အျပစ္မျဖစ္ဘူး။

အျပစ္ကလြန္ေျမာက္နည္း

အထက္ကအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ညီလို႔ အျပစ္ျဖစ္ေနရင္ အျပစ္ကလြန္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ သူ႕ကိုေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ အေမ (အျပစ္ရဲ႕အေၾကာင္း) ကို သတ္ရမယ္။ အျပစ္ေတြဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား အျပစ္ျဖစ္ရျခင္းအးေၾကာင္းက အၾကမ္းအားျဖင့္ (၄) မ်ိဳးပဲရွိတယ္

(၁) ေၾကာက္လို႔

(၂) ႀကိဳက္လို႔

(၃) ဖ်က္ခ်င္လို႔

(၄) မွားလုိ႔

ခံစားခ်က္ဆိုးကို ေၾကာက္ၾကတယ္။

ခံစားခ်က္ေကာင္းကို ႀကိဳက္ၾကတယ္။

ခံစားခ်က္ဆိုးေစတာေတြကို ဖ်က္ခ်င္ၾကတယ္။

ခံစားခ်က္နဲ႔ အျဖစ္ကို မွားျမင္ၾကတယ္။

ခံစားခ်က္က အျဖစ္နဲ႔ တခါတေလမွာ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေစတယ္။

ဥပမာ – က်ေနာ္တို႔ ပညာေတြသင္ၾကတဲ့အခါ ခံစားခ်က္အားျဖင့္ ဆိုးတယ္။ (ပ်င္းတယ္၊ မလြတ္လပ္ဘူး)

ဒါေပမယ့္ အျဖစ္အားျဖင့္ ေကာင္းတယ္။ (အသိတိုးတယ္၊ ပညာတတ္တယ္)

သူတပါး ပစၥည္းကိုခိုးယူရင္ ခံစားခ်က္အားျဖင့္ေကာင္းတယ္။ (မလုပ္ပဲ အေခ်ာင္ရတာကိုး)

အျဖစ္အားျဖင့္ဆိုးတယ္။ (သူခိုးအျဖင့္္ဘ၀က်ဆံုးတယ္)

က်ေနာ္တို႔က လူလူခ်င္းဆက္ဆံတဲ့အခါ ႏႈတ္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ႏွာထားနဲ႔ျဖစ္ေစ ဆက္ဆံၾကတာ။ ငါရဲ႕ဆက္ဆံပံုက အျပစ္လား။ အျပစ္ရဲ႕အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ တို္က္ဆိုင္စစ္ေဆးၾကည့္ ၊ မဟုတ္ရင္ ရဲရဲသာလုပ္။ အျပစ္ရယ္လို႔ ေတြ႕မိရင္ေတာ့ အေၾကာင္းရင္းရွာၿပီး လံုး၀ မလုပ္နဲ႔။ ဒါကမလုပ္ရေသးတဲ့ အျပစ္ေတြကို မလုပ္မိေအာင္ သတိထားတာ။

လုပ္ၿပီးသားအျပစ္ေတြအတြက္ေရာ?

လုပ္ၿပီးသားအျပစ္ေတြအတြက္က ႐ုပ္ရွင္လို ျပန္ရစ္လုိ႔ေတာ့မရဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တကယ္အျပစ္ဟုတ္႐ိုး မွန္ခဲ့ရင္ ကိုယ့္က်ဴးလြန္မႈခံရသူကုိ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာေတာင္းပန္လိုက္ပါ။ ေတာင္းပန္လိုက္ရင္ ဒီႏွစ္ဦးၾကား ေႏြးေထြးတဲ့ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳး ျပန္ရမွာပါ။

က်ေနာ္တို႔ အဓိကသတိထားရမွာက ခံစားခ်က္ဗ်။ ခံစားခ်က္ကတခါတေလမွာ လူ႔အသိကို ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံစားခ်က္မရွိလို႔လည္း မျဖစ္ျပန္ဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ ခံစားခ်က္ကို ဦးစားမေပးနဲ႔၊

လ်စ္လ်ဴလည္းမ႐ႈနဲ႔။

ခံစားခ်က္က လူကိုတစ္ခုခုလုပ္ခိုင္းတယ္။ အျပစ္နဲ႔လား၊ အျပစ္မဲ့လား ၾကည့္ အျပစ္နဲ႔ဆုိ don’t အျပစ္မဲ့ဆို do ေပါ့။

ျပဳၿပီးအျပစ္ကို ေဆးေၾကာတဲ့အေနနဲ႔ ေတာင္းပန္တာကလည္း ခံစားခ်က္ဆိုးတယ္။ ေအာက္က်တယ္လို႔၊ ဘာတို႔ ထင္တာေပါ့ ခံစားခ်က္ေပၚလာၿပီဆို အျပစ္ဟုတ္ မဟုတ္ၾကည့္ရေတာ့မယ္။ ႏွစ္ဦးသားၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ပဲ။

(ေလာကလူသားမ်ား အစဥ္ထာ၀ရၿငိမ္းေရးကို ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ေနၾကသူမ်ားထဲမွ သဲေလးတစ္ပြင့္အျဖစ္ ပါ၀င္ေနသည္ဟု ခံယူပါသည္။)

About Ordinary Man

has written 4 post in this Website..