၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၁၉၈၂ ခုေလာက္ထိ ဂီတပေဒသာ မဂၢဇင္းတြင္  ပန္း၀ကၤပါအမည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားခဲ့ဖူးပါ သည္။ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ရွိ က်င္လည္ခဲ့ရေသာ ျပဇာတ္နယ္ပယ္မွ အေတြ႕အၾကံဳအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို  တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယခု ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေတြးရင္းေငးရင္းႏွင့္ ထုိစဥ္ကမေရးမိခဲ့ေသာအေၾကာင္း အရာအခ်ဳိ႕ကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္လာပါသည္။ ဤသည္မွာလည္း သက္ရြယ္ႀကီးရင့္လာၾကၿပီျဖစ္ေသာ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္း (ျပဇာတ္ မိတ္ေဆြမ်ား) မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳေမးျမန္းေျပာဆုိရာမွ ေဟာင္းျမည့္ျခင္း တုိ႔ သစ္လြင္ဖူးပြင့္ေမြးပ်ံ႕လာရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိရပါမည္။
၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဒဂုန္ဆရာတင္အမွဴးျပဳေသာ ၀င္း၀င္း ျပဇာတ္႐ံုႀကီးမွာ ေရႊပဲြလာပရိသတ္တုိ႔ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးမွ်စည္ကားေန ပါၿပီ၊ တကၠသုိလ္မ်ဳိးခ်စ္၊ ခင္ေမာင္ျမင့္၊ ဖုိးပါႀကီး၊ ခင္ေမာင္ၫြန္႔၊ ခင္ေမာင္ၾကည္စေသာ မင္းသားမ်ား၊ ေမခ်စ္၊ ေမျမင့္၊ ခင္အုန္းျမင့္၊ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ တင္တင္မူ၊ ေမရီျမင့္ အစရွိေသာ မင္းသမီးမ်ား။ ဦးၾကယ္နီ၊ သန္းႏဲြ႕၊ ကြၽန္ေတာ္ခ်စ္ေမာင္၊ ဖုိးပါေလး၊ ေသာၾကာ၊ မစိန္ခင္စေသာ လူရႊင္ေတာ္မ်ား ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ျဖင့္ စဲြမက္ဖြယ္ျပဇာတ္ႀကီးမ်ားကို အားပါးတရတင္ဆက္ေနေလရာ ႐ံုျပည့္ ႐ံုလွ်ံမွ် အားေပးၾကပါ၏။ ျပဇာတ္႐ံုတြင္းသုိ႔ ေရႊပဲြလာတုိ႔  သဲသဲလႈပ္မွ် ေရာက္လာၾကသည့္နည္းတူ ျပဇာတ္႐ံုေနာက္ဘက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတုိ႔ ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ၾကေသာ အတြင္းပိုင္းသို႔ လည္း ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ျပဇာတ္၀ါသနာအုိး အေပါင္းအသင္းေရာင္းရင္း မ်ား၊ ျပဇာတ္႐ုပ္ရွင္၊ ဓာတ္ျပားစေသာ လုပ္ငန္းစုတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္သူ မ်ား၊ အလွအပတုိလီမိုလီ ပစၥည္းေရာင္းခ် သူမ်ား ၀င္ထြက္သြားလာ စည္ကားလ်က္ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာ ဒဂုန္ ဆရာတင္က စည္းကမ္းႀကီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕မရင္းႏွီးသူတုိ႔မွာ ဆရာအလစ္ ကိုၾကည့္၍ ၀င္ထြက္ေနၾကရပါ၏။
ဆရာ၏ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ စာေရးဆရာႀကီး ဆရာဇ၀နႏွင့္ ဆရာႀကီးမဟာေဆြတုိ႔ မၾကာခဏေရာက္လာတတ္ ၾက၏။ ဆရာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကိုကိုေခၚ၍ မိတ္ဆက္ေပးသျဖင့္ ဆရာႀကီးမ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံရေလရာ အလြန္အက်ဴး ၀မ္းသာမိပါသည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ဆရာႀကီးမ်ား၏၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးေပါင္း မ်ားစြာတုိ႔ကို ၀ါသနာအေလ်ာက္ စဲြစဲြလမ္းလမ္းဖတ္႐ႈခဲ့ရသည္။ ၾကည္ညိဳေလးစား ရင္းစဲြရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ၀င္း၀င္း႐ုံသုိ႔ ေရာက္ လာၾကသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ အသြယ္သြယ္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျပဳစုၾကရပါ၏။ ဟန္မလုပ္တတ္ေသာ အႏုပညာ ဆရာႀကီးမ်ားကလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေနထုိင္ေျပာဆုိ ၾကျခင္းအားျဖင့္ အေထြေထြေသာ ဗဟုသုတမ်ား၊ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္၊ သိဖြယ္ မွတ္ဖြယ္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကားနာ မွတ္သားၾကရပါ၏။
လူငယ္စာေရးဆရာထဲက စာေရးဆရာသန္းေဆြမွာ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ၀င္း၀င္း႐ံုသို႔ မေရာက္မီကတည္းက ရင္းႏွီးခင္မင္သူျဖစ္သျဖင့္ ၀င္း၀င္း႐ုံသုိ႔ မၾကာခဏေရာက္လာတတ္၏။ သူႏွင့္ ခင္မင္သူ စာေရးဆရာမ်ားကိုလည္း ဖိတ္ေခၚလာၿပီး မိတ္ဆက္ေပးတတ္သည္။
၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္က အသားျဖဴ၊ ႐ုပ္ေျဖာင့္ ေျဖာင့္၊ မ်က္ေပါက္ကေလးအတန္ငယ္က်ဥ္းသေယာင္ရွိသူ စာေရး ဆရာတစ္ဦးကိုေခၚလာၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္ ဆံုေပး၏။
အလုိေလး… တကယ့္ဆရာပါတကား… စာေျပာင္စာေနာက္ လုိလုိ ႏွင့္ အေတာ္လက္သံေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ ႏွက္တတ္ေပေသာ သာဂဒုိးေပတည္း။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဧည့္သည္ေတာ္အသစ္က်ပ္ခြၽတ္ ဗုိလ္သာဂဒိုးကို ၀င္း၀င္း႐ံု  ေဘးကပ္ရက္၌တည္ရွိေသာ ဘားထဲတြင္ အေဖ်ာ္ယမကာျဖင့္ ဧည့္၀တ္ျပဳၾက၏။ လက္စသတ္ေတာ့ ေမာင္သာဂဒိုးဆုိေသာ ငနဲသားသည္ အရည္ကလပ္ သမားမဟုတ္၊ အဖတ္ကလပ္ သတ္သတ္ျဖစ္ေလရာ အျမည္းေတြခ်ည္း ထုိင္စားေန ေတာ့၏။
မိတ္ေဆြသစ္ႏွင့္ ျပဇာတ္အေၾကာင္း၊ ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား အေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္းစသည္တုိ႔ ေျပာဆုိရယ္ေမာေနရင္း ဆရာသန္းေဆြ က သာဂဒုိး၏ လံုခ်ည္စကို ဆတ္ခနဲဆဲြလွန္လုိက္ၿပီး…
ၾကည့္ၾကစမ္းပါဦးဗ်ာဟု အာေလးလွ်ာေလးႀကီးႏွင့္ ဆုိသည္။
ဘာတံုးဗ်၊ ဘာကိုၾကည့္ရမွာတုန္း… ခင္ဗ်ားဥစၥာ မထိတ္သာ မလန္႔သာဟု ျပန္ေမးလုိက္ရာ။
ၾကည့္ေလ…ဒီမွာၾကည့္ၾကစမ္းပါ၊ သူ႕ေျခသလံုးႀကီးေတြ ကို…
ဟုတ္ပါ့ခင္ဗ်ာ၊ အရပ္ႏွင့္အရြယ္ႏွင့္ မလုိက္ေအာင္ပင္ ထြားက်ဳိင္းတုတ္ခိုင္လွေသာ ေျခသလံုးႀကီးတစ္စံုကို တအံ့တၾသ ေတြ႕ၾကရ၏။
ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ… ဆင္ေျခေထာက္မ်ားလားဗ်ာ…
ဆင္ေျခေထာက္ထက္ထူးတယ္၊ ဒါဟာ ကုလား ဆင္ေျခေထာက္လုိ႔ေခၚတယ္ ဆရာတို႔… ဆရာသန္းေဆြက ေမာင္သာဂဒိုး၏ ေျခသလံုးေတာ္ ကိစၥအ၀၀ကို ဇာတ္ေၾကာင္းလွန္ ေလသည္။
ဟာသဘက္သုိ႔ ႏြယ္ေသာ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးတုိ႔ကို အမ်ားဆံုး စီျခယ္ ေရးသားေနသည့္ ေမာင္သာဂဒုိးသည္ကား… ထုိအခ်ိန္တြင္ အလြမ္းသမား ဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိေနရေလၿပီ (ထုိ႔ေၾကာင့္ လည္း အလြမ္း၀ိဇၨာဆရာ သန္းေဆြႏွင့္ ယာယီမဟာမိတ္ ျဖစ္ေနသည္ လား မေျပာတတ္ပါ) အေၾကာင္းမူကား သူအလြန္႔အလြန္ ေမတၱာ သက္၀င္ခ်စ္ခင္ေနေသာ မိတင္ေအးဆုိသူ ျဖဴျဖဴေခ်ာေခ်ာ ကုလားဆင္ မကေလးကို ေမတၱာစာသ၀ဏ္လႊာ အတန္တန္ေပးေသာ္လည္း ခ်ဳိ သည္၊ ခါးသည္ ဤႏွစ္လီကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မျပန္ၾကားဘဲ မစပ္ တငန္႔နဲ႔လုပ္ထားသည့္အတြက္ ေမတၱာအက်ဥ္းသားေမာင္သာဂဒုိးခမ်ာ ဆန္႔ငင္ဆန္႔ငင္ႏွင့္ ဟားသူဘ၀မွ လြမ္းသူဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိလာရပါ သတဲ့…။
အလြမ္းသမား ေမာင္သာဂဒိုးသည္ ညႇိဳးငယ္ႏြမ္းလ်ေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ဗဟန္းဘက္ေစာင္းတန္း၌ ေစ်းေရာင္းသူ ထုိကုလား ဆင္မကေလး မိတင္ေအးအား တစ္ေန႔လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္မွ် မျမင္ မေတြ႕ရလွ်င္ မူးေမာ္ခ်င္သလုိ၊ ဖ်ားနာ ခ်င္သလုိ ျဖစ္လာတတ္သည္ဆုိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလးဆူဓာတ္ပံု ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ ဗဟန္းဘက္ေစာင္းတန္းသို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အတက္အဆင္း အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ မေရသာေအာင္ လုပ္ရင္း ၾကည့္ရ ႐ႈရ ေဂၚရ ရစ္ရ၏။
မိန္းမပိုးၾကသည့္စကား အဂၤါရပ္မ်ားတြင္ ေလွ်ာက္ျပန္သံေပး၊ ေျခေအး၀မ္းေယာင္ဟု ၾကားဖူးေသာ္လည္း အမ်ားတကာထက္ထူးသည့္ ကိုသာဂဒိုးမွာ လမ္းမေလွ်ာက္ရ အသံမေပးရဘဲ ပုတီးကိုင္ရ၊ တံခြန္၊ ကုကၠား၊ ပန္း၊ ဆီမီးအမ်ဳိးမ်ဳိး တစ္လွည့္စီကိုင္ရႏွင့္ ေလွကားထစ္ ေပါင္းမ်ားလွစြာေသာ ေစာင္းတန္းတစ္ေလွ်ာက္ တက္ခ်ည္ဆင္းခ်ည္ စာဆုိႏွင့္မညီေသာ အလုပ္မ်ားကို အားသြန္ခြန္စုိက္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ ရင္း ေျခသလံုးႀကီးမ်ား တစ္ေန႔တျခား ႀကီးထြားလာျခင္းျဖစ္ပါသည္ဟု ဋီကာဖြင့္ေလသည္။
ထုိအခ်ိန္က ၀င္း၀င္းျပဇာတ္႐ံုတြင္ အခ်စ္ဇာတ္ခံု၊ ငယ္ကြၽမ္း ေဆြ၊ ႏွစ္ကိုယ္သစၥာစေသာ ေမတၱာဘဲြ႕ဇာတ္လမ္းမ်ား တင္ဆက္ျပသ ေနေလရာ အခ်စ္ေရာဂါတက္၍ ႀကိဳက္မရွက္ဘ၀သို႔ ေရာက္ေနသူ ေမာင္သာဂဒိုးခမ်ာ အခ်ိန္အားရတုိင္း ၀င္း၀င္း႐ံုသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး  ျပဇာတ္မ်ားကို ၾကည့္ရင္း မ်ုိးခ်စ္ႏွင့္ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ ခင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ေမျမင့္၊ ဖုိးပါႀကီးႏွင့္ ေမခ်စ္ တုိ႔၏ ႏွစ္ပါးသြားခန္းမ်ား၊ ခ်စ္ခင္ယုယ ၾကင္နာၾကသည့္ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ျပကြက္မ်ားကို သူႏွင့္ ကုလားဆင္မေလး မိတင္ေအးတို႔ဟု စိတ္ကူးယဥ္ကာ တဟင္းဟင္း… တဟဲဟဲႏွင့္ ၾကည္ႏူးေျဖသိမ့္ေနဟန္တူပါ၏။ ျပဇာတ္ ၾကည့္ၿပီးေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္အတူ ဘားတြင္းသို႔၀င္၍ အျမည္းေတြ စားေလေတာ့၏။
စာေရးဆရာသန္းေဆြမွာ သူတကာ၏ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေလးမ်ားကို လြမ္းလြမ္းတတ လိႈက္ေမာတတ္၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က သန္းေဆြအား သာဂဒိုး မသိေစဘဲ သူ႔ဟာမကေလးကို လုိက္ျပစမ္းပါဟု အပူကပ္သျဖင့္ ဗဟန္း ေစာင္းတန္းသို႔ လုိက္ပို႔ေပးၿပီး မ်က္ စ မ်က္ န ႏွင့္ ျပ၏။
ဟုတ္ေပသည္။ သာဂဒုိး၏ အသည္းမႊာကို ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာေနေသာ ကေလးမ မိတင္ေအးဆုိသူကား သြက္လက္ခ်က္ခ်ာေသာ ခ်စ္စရာ့ ကုလားဆင္ မိန္းမေခ်ာကေလး အမွန္စင္စစ္ျဖစ္ပါေပ၏။ ကိုသန္းေဆြက သူ၏ ထူထူ ထဲထဲ ႏႈတ္ခမ္းႀကီးကို မပြင့္တပြင့္ျပဳ၍…
တ႐ုတ္ေပါက္ေဖာ္နဲ႔တူတဲ့ေကာင္က ကုလားဆင္မကေလးကို သြားႀကိဳက္သတဲ့ဗ်ာ၊ ဒင္းတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ညားၾကရင္ ေမြးလာတဲ့ကေလးေတြက ေတာ့ ပန္းေသး႐ုပ္မ်ဳိးေလးေတြျဖစ္လာၾကေတာ့မွာပဲဟု ေျပာပါ၏။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ညီအစ္ကိုမွာ ဆီမီးအေမႊးတုိင္ႏွင့္ ပန္းမ်ားက တစ္ဖက္၊ ဖိနပ္ကို တစ္ဖက္ ကိုင္၍ ေစာင္းတန္းကို တက္ရင္းေမာေမာႏွင့္ ရယ္ၾကရ၏။
ေမာင္သာဂဒိုးတစ္ေယာက္ ၀င္း၀င္းျပဇာတ္႐ံုသို႔ ေရာက္လာလုိက္၊ ေပ်ာက္သြားလိုက္ႏွင့္ ေနလာရာမွာ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔ ညဘက္ ျပဇာတ္ကျပေနခ်ိန္ ကိုသန္းေဆြ႐ံုေနာက္ဘက္သို႔၀င္လာၿပီး အာေလး လွ်ာေလးႀကီးႏွင့္ ဟုိငနဲေတာ့ လစ္သြားၿပီဟု ေျပာ၏။
ဘယ္ငနဲတုံး… ေတာခုိသြားတာလားဟု ျပန္ေမးရ၏။ ထုိစဥ္ကာလမွာ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ အလြန္သြက္လက္ေနသည္။ ပစ္ၾက၊ ခတ္ၾက၊ ေတာခုိသြားၾက၊ ၀င္လာလုိက္ၾက၊ မေက်နပ္ဘူးဆုိၿပီး တစ္ခါ ေတာျပန္ခုိၾက၊ တုိက္ၾကခိုက္ၾကႏွင့္ မ်က္စိလည္စရာ အေျပာင္းအလဲျမန္လွ သည္ျဖစ္၍ ဤသုိ႔ေမးမိလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မဟုတ္ဘူးဗ်… သာဂဒုိးေလ…
မိတင္ေအးကို ခုိးေျပးၿပီ…
ဟုတ္လား…ဟီးဟီး…
ဒါျဖင့္…
ပန္းေသးေသးေလးေတြထြက္လာဖုိ႔ ေသခ်ာသြားၿပီေပါ့…
ကုိသန္းေဆြမွာ ထူထဲေသာ သူ၏မ်က္မွန္ကိုခြၽတ္၍ မ်က္ရည္မ်ား သုတ္ယူရသည္အထိ ရယ္ေလသည္။
သူခ်စ္၊ ကိုခ်စ္ ေမတၱာစစ္ရွိၾကသူခ်င္း ေပါင္းသင္းၾကရေလၿပီ ဆုိေသာသတင္းမွာ ရင္ထဲ၌အလြန္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္၊ ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းလွပါ၏။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ေၾကာင့္ သေဘာမမွ်ႏိုင္ၾကေသာ မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားမွ အပ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးၾကေလေသာ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္း စာနာတတ္ၾကေသာ ခ်စ္ေလာကတြင္းမွ ခ်စ္သူမ်ားအတြက္မွာမူ မဂၤလာရွိလွ ေသာ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းထူးျဖစ္ကာ ပီတိျဖာၾကရေလသည္။
သာဂဒုိး (ေခၚ) ေမာင္တင္စုိးႏွင့္ မိတင္ေအး (ေခၚ) (အျခားနာမည္ တစ္မ်ဳိး ရွိေသးသေလာ၊ မသိရေသး။ မိတင္ေအးသည္ ပင္လွ်င္ နာမည္ရင္းေလာ၊ မြန္အမ်ဳိးသမီးျဖစ္သည့္အတြက္ မိတပ္၍ ေခၚသည္ေလာ မေျပာတတ္) တုိ႔ ယခုအခ်ိန္တြင္ တစ္ေနရာရာ ခ်စ္ဦးေဂဟာအတြင္း၌ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူး ေနၾကေပလိမ့္မည္၊ ၄င္းတုိ႔ ခိုေအာင္းေနၾကသည့္ ေမတၱာစခန္းရိပ္ျမံဳေလးကို မသိၾကလုိ႔သာေပါ့၊ သိမ်ားသိၾကလွ်င္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု အစံုအလင္ ႏွင့္ တီးမႈတ္စရာေတြပါယူၿပီး ဒင္းတုိ႔ေနာက္ လုိက္ၾကမည္ဧကန္ ျဖစ္ပါသည္။
၁၉၅၁ ခု ဇန္န၀ါရီလကုန္ပိုင္းေလာက္တြင္ ကုိရင္သာဂဒိုး ျပံဳးၿဖဲၿဖဲမ်က္ႏွာႀကီးႏွင့္ ၀င္း၀င္းျပဇာတ္႐ံုသို႔ ေရာက္လာ၏။
သူႏွင့္ မိတင္ေအးတုိ႔ကိစၥ၊ ႏွစ္ဖက္မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ား ညႇိႏိႈင္းၾက ၍ အဆင္ေျပေခ်ာေမာသြားပါၿပီ၊ မဂၤလာရက္ျမတ္ေရြး၍ လက္ထပ္ေပး ရန္လည္း လူႀကီးမ်ားက သေဘာတူခြင့္ျပဳလုိက္ပါၿပီဟူေသာ သတင္း ေကာင္းကို ေျပာၾကားရင္း သူ၏မဂၤလာကိစၥတြင္ မည္သည့္သတင္းစာ တုိက္ပိုင္ရွင္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက ဘာေတြကူညီမည္ဟု ကတိျပဳ၍ မည္သည့္ စာအုပ္တုိက္ပိုင္ရွင္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက သြားေရးလာေရးအတြက္ ေမာ္ေတာ္ကားစရိတ္အားလံုး က်ခံမည္ဟုေျပာပါေၾကာင္း၊ သတင္း ေထာက္မ်ားအသင္းကလည္း အေကြၽးအေမြးႏွင့္ ဧည့္ခံျခင္း၊ ေ၀ယ်ာ ၀စၥကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္ယူၾကသည့္အျပင္ မဂၤလာခန္းမ အတြက္ စထရင္းဟုိတယ္၊ ဂရင္းဟုိတယ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမစသည္တုိ႔ကို မငွားႏုိင္သျဖင့္ ပန္းဆုိးတန္းလမ္းရွိ စာေရးဆရာအသင္းတုိက္၌ က်င္းပႏုိင္ရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။ မိမိမွာမူ မဂၤလာ ေဆာင္ရန္ စရိတ္ပင္မရွိပါေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေမတၱာခံယူရမယ့္သား အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေနရာ ၀င္း၀င္းျပဇာတ္မွ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကို တူရိယာအဖဲြ႕ကလည္း မိမိ၏မဂၤလာေဆာင္တြင္ ေမတၱာႏွင့္ အခမဲ့ ကူညီသင့္ပါေၾကာင္း ေျပာေတာ့သည္။
ထုိစဥ္က စာေရးဆရာအသင္းတိုက္ (ယခု ျပန္ၾကားေရး) မွာ ေလးထပ္တိုက္အေပၚဆံုးထပ္တြင္ရွိပါသည္။ ကိုသာဂဒိုး၏ မဂၤလာ ပဲြသို႔ အာဇာနည္ မဂၤလာပရိသတ္မ်ားသာလွ်င္ တက္ေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ ႏုိင္ဖြယ္ ရွိေနပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္…
ကိုသာဂဒုိးေရ… ခင္ဗ်ား မဂၤလာေဆာင္မယ့္ေနရာက ေလးထပ္တုိက္ အေပၚဆံုးထပ္ဗ်ာ၊ ေလွခါးကလည္း က်ဥ္းက်ဥ္းေလး၊ ဒီေတာ့ စႏၵရားဘယ္လုိလုပ္တင္မလဲ… အဲဒါအတြက္ေတာ့ ခင္ဗ်ား တာ၀န္ယူၿပီး စႏၵရားအေပၚေရာက္ေအာင္တင္ပါ၊ က်န္တာအားလံုး အခမဲ့ တျပားမွမကုန္ေစရပါဘူးဟု ေျပာရ၏။ သတုိ႔သားေလာင္း ခမ်ာ စႏၵရားႀကီးကို ကုိယ္တုိင္ထမ္းတင္၍ ျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ ထမ္းတင္ ရန္ ၀န္မေလး။ သို႔ေသာ္ မႏုိင္၀န္ျဖစ္ေန၍ခက္ၿပီ။ ကူလီခ ကေလးပင္ ေပးႏုိင္ရန္တြက္ခ်က္ခ်ိန္ဆေနရေသာေၾကာင့္ စႏၵရားႀကီး မတင္ႏုိင္ရင္ လည္း ဆရာတုိ႔ရယ္… ဟုိဒင္း… လက္စဲြဘာဂ်ာလုိဥစၥာ၊ ဘာတဲ့… အေကာ္ဒီယံ… အဲ…အဲ… အဲဒါနဲ႕ပဲ ကိစၥၿပီးေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ၾကပါဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ဘာမွ တာ၀န္မယူပါရေစနဲ႔ေနာ္…ဟီးဟီး… ရယ္သလုိ ေမာသလုိေျပာၿပီး ဖုိသီဖတ္သီႏွင့္ လႈပ္ရွားထြက္ခြာသြားရွာ ေသာ သတုိ႔သားေလာင္း ကိုသာဂဒိုးကုိၾကည့္၍ ရယ္ခ်င္ ငိုခ်င္ ျဖစ္ၾက ရပါသည္။
ဆရာသာဂဒိုးႏွင့္ မိတင္ေအးတုိ႔ခ်စ္သူႏွစ္ဦး၏ မဂၤလာ လက္ထပ္ပဲြကို ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ပန္းဆုိး တန္းလမ္းရွိ စာေရးဆရာအသင္းတုိက္၌ ခမ္းနားစြာက်င္းပခဲ့ရာ သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးညိဳျမႏွင့္ ဇနီးေဒၚခင္သန္းႏြယ္တုိ႔က ကမကထ ျပဳ၍ သတင္းစာ၊ စာေပ၊ အႏုပညာနယ္ပယ္မွ မင္းပရိသတ္မ်ား ေလးထပ္တိုက္အေပၚဆံုးထပ္သုိ႔ တပင္တပန္းတက္ေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ၾက ပါသည္။ စာနယ္ဇင္းသမား၏ မဂၤလာေဆာင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဓာတ္ပံု သတင္းေထာက္မ်ားကလည္း ၀ုိင္း၀န္းကူညီကာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္ ဓာတ္ပံု ႐ုိက္ကူးၾကသည္။ ႏုိင္ငံေက်ာ္မယ္ဗမာ မစိန္ေအးကလည္း ကိုသာဂဒိုး ႏွင့္ မိတင္ေအးတုိ႔ မဂၤလာပဲြကို တက္ေရာက္ဂုဏ္ျပဳသည့္အတြက္ မဂၤလာပဲြမွာ ပို၍ၿမိဳင္ဆုိင္သြားရသည္။ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကုိတူရိယာ  အဖဲြ႕ေတာ္သားမ်ားကလည္း (စႏၵရား မတင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္) အေကာ္ ဒီယံ ထရန္႔ပက္၊ ဆက္ဆုိဖုန္းႏွင့္ ဂ်ပ္(စ)ဘင္ဆုိေသာ တူရိယာပစၥည္း ေလးမ်ဳိးကိုသာ သယ္ယူတင္ေဆာင္လာႏုိင္ခဲ့ၿပီး တေဂၚေဂၚ တဂီဂီ တဒိန္ဒိန္ႏွင့္ ဟိန္းေနေအာင္ ေအာ္ဟစ္သီဆုိခဲ့ၾကပါသတည္း။

(ဖတ္မိေသာ မဂဇင္းတစ္အုပ္မွ ေရးသားေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။ ေနာက္ထပ္ က်န္ရွိေနေသးေသာ၊ ဖတ္ထားမိေသာ ၀တၳဳတုိမ်ားကိုလည္း ေရးသားေဖာ္ျပပါဦးမည္၊ စာဖတ္သူအားလံုးကုိ ေက်းဇူးတင္လ်က္)

About khinmintatthu

khinmin tatthu has written 150 post in this Website..