၀င္း၀င္းဇာတ္ခံုေပၚတြင္ မဂၤလာပြဲ ဆင္ႏႊဲက်င္းပခဲ့ၾကသူ စံုတြဲ ႏွစ္တြဲရွိပါသည္။ ပထမတစ္တြဲမွာ ဆက္တင္အဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ]]ကဒိုး}}(လူၾကမ္း ဦးသိန္းဟတ္ႀကီး၏ညီ) တို႔ စံုတြဲျဖစ္၍ ဒုတိယ အတြဲမွာ ႐ုပ္ရွင္ျပဇာတ္ မင္းသားႀကီး အကယ္ဒမီ ဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္ ၀င္း၀င္းျပဇာတ္ယိမ္းအဖြဲ႕မွ အၾကည္ေလးတို႔ စံုတြဲျဖစ္ပါ၏။
ဦးသိန္းေမာင္မွာ ဒဂုန္ဆရာတင္၏ တပည့္ရင္းျဖစ္သည္။ ဆရာသြားေလရာ ထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္၍ က်ရာအခန္းမွ ပါ၀င္ကျပရ သည္။ ႀကီးမားတုတ္ခိုင္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာအေနအထားေၾကာင့္ လူၾကမ္းအခန္းက႑မ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ရသည္ကမ်ား၏။
စင္တင္မႈအႏုပညာရပ္မ်ားတြင္ လူ႕ေလာက၌ ျဖစ္ပ်က္ ေတြ႕ၾကံဳေနၾကရေသာ အေကာင္းအဆိုး အမွားအမွန္တို႔ သ႐ုပ္ခြဲ ေဖာ္ျပ ႏိုင္ေစျခင္းငွာ လူေကာင္းႏွင့္ လူဆိုးတို႔၏ လႈပ္ရွားမႈအရပ္ရပ္ကို ထင္ဟပ္ျပသေလ့ရွိသည္။ (ဇာတ္လိုက္ႏွင့္ လူၾကမ္း)ဟု ေခၚၾက၏။
ဇာတ္လိုက္က အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္ပံု မိုက္မဲရမ္းကား လမ္းမွားေနသူတို႔ကို တိုက္ခိုက္တြန္းလွန္ အႏိုင္ယူပံုတို႔ကို ထင္ရွား ေစလိုေသာေၾကာင့္ လူၾကမ္း လူရမ္းလူမိုက္ဟူေသာ စ႐ိုက္ဆိုး သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအျဖစ္ ထည့္သြင္းပါ၀င္ေစၾကရ၏။
ဇာတ္သဘင္ တင္ဆက္မႈမ်ားတြင္ ပုဏၰားသည္ အတြန္း အတိုက္ မေကာင္းၾကံျခင္းစသည္တို႔ျဖင့္ အဆိုးဘက္မွေနၾကရသည္က မ်ား၏။ အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ေရွးမေႏွာင္းေပၚလာသည့္ လူဘိုင္စကုတ္ ေခၚ ဇာတ္သဘင္အေရွ႕ပိုင္း၌ ထည့္သြင္းကျပေသာ ျပဇာတ္မ်ား တြင္လည္း အရက္မူးရမ္းကား၍ မေတာ္မတရား ျပဳမူတတ္သူ လူဆိုး လူမိုက္မ်ား ပါ၀င္ေစကာ ဇာတ္နာသည္ထက္ နာေစရန္ ဖန္တီးခဲ့ၾက ပါသည္။
႐ုပ္ရွင္ေပၚဦးစ အခါမွသည္ ယေန႔အထိ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား မ်ား၌ ]လူၾကမ္း}တို႔၏ အခန္းက႑မ်ားကို ထည့္သြင္းအသံုးျပဳေန ရသည္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရေပေသးသည္။
ဇာတ္သဘင္ လူၾကမ္းအမ်ားအျပား ရွိၾကသည့္အနက္ ကြၽန္ေတာ္၏ရင္ထဲ၌ စြဲ၀င္မွတ္သားမိသူ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးရွိပါသည္။ တစ္ဦးမွာ (၁၉၃၆-၃၇)ေလာက္က ေရႊမန္းဦးတင္ေမာင္çဇာတ္သဘင္ အဖြဲ႕တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သူ လူၾကမ္းမင္းသားႀကီး ဦးဘိုင္ဘိုျဖစ္၏။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကလည္း ငယ္ရြယ္စဥ္ကာလ သနားစရာခ်စ္စရာေရႊမန္းဦးတင္ေမာင္ အား ဇာတ္ခံုေပၚတြင္ ဇာတ္လမ္းအရ ႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္းေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ေနရသည့္အတြက္ အလြန္စိတ္ဆိုး၏ ဦးဘိုင္ဘိုအေပၚ မုန္းတီး ရြံရွာေသာစိတ္မ်ား တစ္ဖြားဖြားေပၚ၏၊ လက္ထဲတြင္ရွိေသာ အရာ၀တၳဳ တစ္ခုခုႏွင့္ ပစ္ေပါက္လိုက္ခ်င္သည္။ ေနာင္က်မွ ေၾသာ္… တကယ့္ ပညာရွင္ႀကီးတစ္ဦးပါလား သူ႔အခန္းက႑ကို ႏိုင္နင္းေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ယူငင္သြားႏိုင္သူ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါတကားဟု စဥ္းစားေတြးျမင္မိပါ၏။
ေနာက္တစ္ဦးမွာ မၾကည္ေအာင္၏ ေခတ္သစ္ကပြဲသဘင္ေခၚ ဦးေက်ာ္အုန္းလိႈင္(ဆရာေရႊတိုင္ၫြန္႕၏အစ္ကို) ဦးစီးေသာ ျပဇာတ္အဖြဲ႕ မွ ဦးရန္ေရွာင္ေခၚ လူၾကမ္းတစ္ဦးကိုလည္း အထူးမုန္းတီးမိ၏၊ ေျပာဟန္ ဆိုဟန္ လႈပ္ရွားမႈပံုသဏၭာန္မ်ားကအစ ေမတၱာစိတ္ လံုး၀မထားႏိုင္ဘဲ ရြံမုန္းစက္ဆုတ္ဖြယ္ရာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖန္တီး တတ္သူျဖစ္၏။ ထူးျခားလွသည့္ ဇာတ္သဘင္ လူၾကမ္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါေပသည္၊ အျခားအျခားေသာ ဇာတ္သဘင္ လူၾကမ္းပညာရွင္ ႀကီးမ်ားကလည္း ရွိပါသည္၊ ၄င္းတို႔သ႐ုပ္ေဆာင္ လႈပ္ရွားရသည္ကား ပရိသတ္မ်ား၏ စိတ္တြင္ အမွားသဏၭာန္ကို ျမင္မွန္း၍ အမွန္တရား ဘက္သို႔ အားသန္ေစမႈအတြက္ အမုန္းခံဘ၀၌ ေနၾကရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ႐ုပ္ရွင္လူၾကမ္းႀကီးမ်ားမွာ ဦးလွေမာင္ႀကီး၊ ၿမိဳင္ရာဇာဖိုးေစာ၊ ဦးေအးေငြ၊ ဦးစံေရႊ၊ ဦးခ်စ္တင္၊ ဦးေအာင္ႀကီး၊ ဦးေက်ာ္ေသာင္း၊ ဦးၫြန္႔ေမာင္ႀကီး၊ ဦးေက်ာ္ေဇာ၊ ဦးေက်ာက္လံုး၊ ဦးစိန္၀င္း၊ ခါးကုန္းဦးေမာင္ေမာင္၊ ဦးသိုက္စိုးတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ေပၚေပါက္လာၾကသူ လူၾကမ္းမင္းသား မ်ားမွာလည္း အမ်ားအျပားရွိ၏။
မိန္းမၾကမ္းအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရသူမ်ားမွာ ေဒၚဖြားႏွစ္၊ ေဒၚသိန္းရင္၊ ေဒၚသိန္း<ကယ္၊ ေဒၚျမေလး၊ ေဒၚရင္ေရႊ၊ ေဒၚသီတာ ခင္ေထြး၊ ေဒၚေဘဘီႏြဲ႕၊ ေဒၚခင္ေအးဟန္၊ ခင္ႏုႏု အစရွိသူတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
၄င္းတို႔မွာ လူၾကမ္းမိန္းမၾကမ္းမ်ားအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနၾကရေစကာမူ ပင္ကိုယ္စ႐ိုက္က ၾကမ္းတမ္းျခင္းမရွိဘဲ အလြန္ သေဘာေကာင္းၾက၏၊ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာမ်ား ေျပာဆိုတတ္ၾက၏၊ တစ္ပါးသူကို ကူညီပံ့ပိုးတတ္ၾက၏၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ကျပရာတြင္ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးယစ္ခန္းမ်ား၌ သ႐ုပ္တူေစရန္ သဏၭာန္ လုပ္ေနရေသာ္လည္း လံုး၀အရက္မေသာက္တတ္သူမ်ားလည္း ရွိပါ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးထဲတြင္ ဦးသိန္းေမာင္လည္း တစ္ေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ သူကား လက္ဖက္ရည္ကို အလြန္ႀကိဳက္၏၊ မိုးလင္းကား မိုးခ်ဳပ္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မဆို လက္ဖက္ရည္တိုက္သူရွိက ေသာက္ရန္အဆင္သင့္ရွိသူ ျဖစ္ပါ၏။ ျခဴးတံဆိပ္ ေဆးေပါ့လိပ္ အေသးစားကို လက္ထဲတြင္အျမဲညႇပ္ထား၏၊ အျပင္မွာလည္း ေဆးလိပ္ႏွင့္ သူႏွင့္တတြဲတြဲ။ ျပဇာတ္ခံုေပၚတြင္လည္းေကာင္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲတြင္လည္းေကာင္း ေဆးလိပ္အျမဲပါ၏၊ (လြမ္းခန္း ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေဆးလိပ္ကို မေဆာင္ပါ) အရက္ကိုအလြန္မုန္းသူျဖစ္၏။ ကိုခ်စ္ေမာင္၊ ကိုသန္းႏြဲ႕တို႔ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၍ အရက္ေသာက္ျခင္း အတြက္ အျပစ္တင္စကားမေျပာဖူးေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္ကိုမူ အရက္နံ႕ေလး တသင္းသင္းႏွင့္ၾကံဳလာခဲ့လွ်င္ ဆူပူ၏၊ ႀကိမ္းေမာင္း၏၊ ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္းမရွိပါ။ တြဲခဲ့ရသည့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း ဦးသိန္းေမာင္ ဆဲဆိုသည္ကိုမၾကားဖူးခဲ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ္က သူ႔ထက္ အသက္ငယ္သည္ ဒဂုန္ဆရာတင္၏တပည့္ခ်င္း အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ သူက ဆရာ့ထံအရင္ေရာက္၍ တပည့္ႀကီး။ ကြၽန္ေတာ္က ေနာက္မွေရာက္သျဖင့္ တပည့္ငယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားႀကီးက ေက်ာင္းသားငယ္အား ေျပာဆိုဆံုးမခြင့္ ရွိသကဲ့သို႔ သူကကြၽန္ေတာ့္အား ဆူစရာရွိလွ်င္ဆူသည္၊ အျမင္မေတာ္လွ်င္ ႀကိမ္းသည္ ဆံုးမသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း သူ႕စကားကို လက္ခံနာယူ ပါသည္။
အလွည့္က်၍ ကြၽန္ေတာ္ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ရေသာအခါတြင္မူ ကြၽန္ေတာ္ေျပာသည့္စကားကို သူနားေထာင္ရသည္၊ ကြၽန္ေတာ္ ျဖစ္ေစလိုသည့္ လႈပ္ရွားမႈအ၀၀ကို သူလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ရသည္။ သူ႕စည္းကိုယ့္စည္း ရွိၾကရ၏။ သို႔ျဖင့္ သူႏွင့္ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ညီအစ္ကို ရင္းခ်ာပမာ တစ္ပူးတြဲတြဲ လုပ္ကိုင္ေနခဲ့ရပါသည္။
သူ၏ပထမဇနီးမွာ အတင္ဟုေခၚေသာ ၀င္း၀င္းျပဇာတ္ အဖြဲ႕မွ ယိမ္းေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ဇာတ္ရံအေနႏွင့္လည္း သင့္ေလ်ာ္ရာအခန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ကျပရ၏။ ကိုသိန္းေမာင္ႀကီးက ျပဇာတ္တစ္ပြဲအတြက္(၁၅)က်ပ္ရၿပီး အတင္က (၁၀)က်ပ္ရ၏။ ထိုေခတ္ ထိုအခါက သားသမီးမရွိေသာ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ အတြက္ ေကာင္းမြန္ဖူလံုစြာ ေနႏိုင္ေလာက္ေသာ ၀င္ေငြျဖစ္ပါသည္။ အတင္က ၀တ္ခ်င္စားခ်င္ လွပခ်င္သည္၊ ကိုသိန္းေမာင္ႀကီးက ျမင္းပြဲ၀ါသနာ ပါသည္၊ တစ္ပါတ္တစ္ပါတ္ ေငြေလးၿခိဳးျခံစုေဆာင္း၍ ျမင္းေလာင္း တတ္၏၊ ရသည္ကနည္း၍ ႐ံႈးကုန္သည္က မ်ားလာေသာအခါ လင္မယား ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ၾက၏၊ ကြဲမည္ကြာမည္အထိ ျဖစ္လာေလရာ ဆရာကေတာ္ ေဒၚေမေမက်င္က ၾကား၀င္၍ ေစ့စပ္၏၊ သို႔ေသာ္လည္း အျပန္အလွန္ အျပစ္အနာအဆာေတြ ျမင္လာၾကၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေစ့စပ္ေျပာဆို၍မရေတာ့ဘဲ ျပတ္စဲကြာရွင္း လိုက္ၾကေတာ့၏။ အတင္ကလည္း ၀င္း၀င္းျပဇာတ္အဖြဲ႕မွ ထြက္သြား၏၊ ေနာက္ထပ္သူ႔သတင္းလည္းမၾကား လူကိုလည္း မျမင္ရေတာ့။
လင္ကိုယ္မယား ႏွစ္ေယာက္တည္းေနလာၾကရာက တစ္ေယာက္ေသာသူ မရွိေတာ့ေသာအခါ ကိုသိန္းေမာင္ႀကီး ေယာင္ခ်ာခ်ာျဖစ္ေနေလၿပီ၊ ၀င္း၀င္း႐ံုသည္သာ သူ႔အိမ္သူ႔ယာပမာ မိုးလင္းေရာက္လာ၊ ပြဲၿပီးမွျပန္ ျမင္းပြဲကိုမွန္မွန္သြား ႐ံုတြင္ပိုကာဆြဲၾက၊ အရက္ကလည္းေသာက္တတ္၊ စိတ္ကလည္းမၿငိမ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ဖက္ရည္ကို တြင္တြင္ေသာက္ ျခဴးေဆးလိပ္ကို မနားတမ္းဖြာၿပီး စိတ္ေသာကကို ေျဖေနရေလေတာ့သည္။
တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ၾကာလာေလေသာ္ ဆရာကေတာ္က သိန္းေမာင္ႀကီးကို ဒီအတိုင္းထားလို႔ မျဖစ္ေတာ့ မေတာ္တေရာ္ ဟာေတြနဲ႔ေတြ႕သြားရင္ ခက္ေတာ့မယ္ဟု ဆရာ့ကိုတိုင္ပင္ကာ ၀င္း၀င္း ျပဇာတ္အဖြဲ႕မွ ယိမ္းသူမကေလး အၾကည္ႏွင့္ေနရာခ်ထားရန္ နားေဖာက္ေလသည္။ အၾကည္ႏွင့္ ကိုသိန္းေမာင္ႀကီးမွာ သားအဖ အခန္းမွ မၾကာခဏပါရ၏။ အၾကည္က ၀င္း၀င္း႐ံုတြင္ အငယ္ဆံုး ယိမ္းမင္းသမီးေလး ၀င္း၀င္း႐ံုတြင္ ကျပသည့္ ]ငယ္ကြၽမ္းေဆြ}ျပဇာတ္ မ်ား (၁၉၅၀-၅၁-၅၂-၅၃-၅၄-၆၀-၆၁)တြင္ အသက္ဟုေခၚေသာ ဇာတ္လိုက္အမ်ိဳးသမီး(ကေလးဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္) အျဖစ္အျမဲ ပါ၀င္ခဲ့ရ၏။ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းသူ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုမ်ိဳး အက်ႌျဖဴ၊ ဂါ၀န္နက္ျပာေလး၀တ္ဆင္ကာ ကျပခဲ့ရသည္။ ကိုသိန္းေမာင္မွာ အသက္လြန္စြာႀကီးရင့္ၿပီဟု မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ လူႀကီးခန္း၊အေဖခန္း၊ ဦးေလးခန္း စသည္တို႔မွာ ပါ၀င္ေနရရာ ကေလးငယ္ႏွင့္အဖိုးႀကီး မဂၤလာေဆာင္ရမည္ကဲ့သို႔ မရြံ႕မရဲ ျဖစ္ေန ၾကေတာ့၏။ သို႔ေသာ္လည္း ဆရာႏွင့္ ဆရာကေတာ္တို႔ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ကိုသိန္းေမာင္ႏွင့္ အၾကည္ေလးတို႔မဂၤလာပြဲကို ၀င္း၀င္း႐ံု၌ ဆင္ႏႊဲမည္ဟု ေၾကညာလိုက္ေလသည္။
သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ မဂၤလာပြဲကား အကုန္အက်အလြန္သက္သာၿပီး သိုက္ၿမိဳက္စည္ကားလွပါသည္။ မဂၤလာအခမ္းအနား က်င္းပေရးခန္းမ အတြက္ ေငြေၾကးလံုး၀ကုန္စရာမရွိ တီး၀ိုင္းကလည္း စႏၵရား၊ ဂ်ပ္စဘင္မွအစ ေရႊ႕ေျပာင္းဖို႔မလို၊ ေနသားတက် ပစၥည္းစံုရွိၿပီးသား၊ အသံခ်ဲ႕စက္ လွ်ပ္စစ္မီးေမာင္း ကအသင့္၊ ပရိသတ္အတြက္ ထိုင္ခံုမ်ား ကလည္း ႐ံုအျပည့္ ခင္းၿပီးရွိေနသည္။ မဂၤလာ အခမ္းအနားျပဳလုပ္ရန္ ကုလားထိုင္၊ စားပြဲ၊ အစံုအလင္ ေနာက္ခံဆက္တင္ပါဇာတ္ခံုေပၚ၌ ဆြဲသံုးလိုက္႐ံုျဖစ္၏။ အဆိုေတာ္ငွားဖို႔ေကာ လိုအံုးမလား ႏိုင္ငံေက်ာ္ ျပဇာတ္ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ လူရႊင္ေတာ္၊ ယိမ္းအဖြဲ႕၊ ဇာတ္ရံ တစ္ပံုတစ္ေလွႀကီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး၊ ဆိုၾကကၾကသည္။ ေကြၽးေမြး ဧည့္ခံရန္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွတာ၀န္ခံ၍ အလြယ္တကူ ဆြဲယူ တိုက္ေကြၽး႐ံုသာလို၏။ ေစာေစာစီးစီးေပမယ့္ကြာ ေပ်ာ္လြန္းလို႔ ဟိုဒင္း ဟိုဟာေလးဟု ဆိုသူမ်ားအတြက္ ၀င္း၀င္း႐ံုႏွင့္ ကပ္လ်က္ရွိေနေသာ ဘားတြင္ ႀကိဳက္ရာမွာေသာက္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေငြရွင္း၊ သတို႔သား၊ သတို႔သမီးတို႔ အတြက္ လက္ဖြဲ႕ၾကေသာ ေငြေၾကးမ်ားကို လံုး၀မထိရ၊ ဆရာ့အမိန္႔-
ကိုသိန္းေမာင္တို႔လက္ထပ္ပြဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆရာ ဒဂုန္ ဆရာတင္က ဘိသိတ္ဆရာလုပ္သည္၊ ဆရာက ေဗဒင္ကိန္းခန္း ကိုလည္း နည္းနည္းပါးပါး နားလည္၏။ မဂၤလာပြဲျပဳလုပ္မည့္ ရက္ႏွင့္ အခ်ိန္ကို သူကိုယ္တိုင္ေရြးသည္။ သို႔ေသာ္ စေန၊တနဂၤေႏြ ႐ံုးပိတ္ရက္ကိုေရွာင္ရ၏။ ျပဇာတ္က ႏွစ္ပြဲရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၾကားရက္တြင္ က်င္းပရ၏။ ကြၽန္ေတာ္က အခမ္းအနားမွဴးလုပ္ရသည္။
မဂၤလာပြဲတြင္ ဆရာက ဂါထာေတြ၊ မႏၲာန္ေတြမရြတ္၊ ဇနီးေမာင္ႏွံရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ ေသတစ္ပန္သက္တစ္ဆံုး ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ၾကဖို႔ အေရးအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး ကိုသိန္းေမာင္ႀကီး၏ အေၾကာင္းရယ္စရာေလးေတြ ေျပာသည္။ အလြန္တည္၍ တစ္႐ံုလံုး တစ္ဖြဲ႕လံုး ေၾကာက္ရြံ႕႐ိုေသရေသာ ဆရာက အရႊန္းေလးေတြေဖာက္ေသာအခါ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ပရိသတ္မ်ား အံ့ၾသျခင္း ႀကီးစြာျဖင့္ ေပ်ာ္ၾက၏ ရႊင္ၾက၏ အခန္းအနားမွဴး ကြၽန္ေတာ္ကလည္း မင္းသားမင္းသမီး လူရႊင္ေတာ္မ်ား ယိမ္းအဖြဲ႕၀င္မ်ားတို႔ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုပြဲထုတ္၍ မဂၤလာပြဲကို ျမဴး<ကေနရန္ စီစဥ္ဖန္တီးလိုက္ရပါ၏။
မဂၤလာအခမ္းအနား ၿပီးစီးေသာအခါ ကိုသိန္းေမာင္ႏွင့္ အၾကည္ေလးတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံအား လက္ဖြဲ႕ပစၥည္းမ်ား ေငြမ်ားႏွင့္အတူ သူတို႔အိမ္သို႔ ဆရာႏွင့္ ဆရာကေတာ္ကလိုက္ပို႔၏။ ပရိသတ္မ်ား ကလည္း ျပန္ၾကၿပီ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒါ႐ိုက္တာအငယ္စားမ်ား လူရႊင္ေတာ္အဖြဲ႕ႏွင့္ တီး၀ိုင္းအဖြဲ႕သားအခ်ိဳ႕ က်န္ရစ္၏။ ပစၥည္းသိမ္းသူ၊ ဆက္တင္သမားမ်ား အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကစဥ္ ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္သည့္ ၀င္း၀င္း႐ံု ေအာက္ထပ္အခန္းတြင္ စုၾက၏။ ကိုသိန္းေမာင္ႏွင့္ အၾကည္တို႔ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ဘယ္လိုေခၚၾကမလဲဟူေသာ ေမးခြန္းကို တစ္ဦးကေမး၍ ဟားတိုက္ၾက၏။ ထိုင္းႏိုင္ငံျပန္ ဦးရန္ေအာင္က ေမးေစ့ကို ပြတ္၍ စဥ္းစားေနရာမွ ]]ဒီေန႔ ကိုသိန္းေမာင္ ႏွင့္ အၾကည္ေလးတို႔ မဂၤလာေဆာင္အခမ္းအနား စီစဥ္မႈျပဳေနတဲ့ တစ္ခ်ိန္လံုး ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားေနတာဗ် ေယာက္်ားတစ္ဦးနဲ႕ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ပုဆိုးတန္းတင္ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံၾကပါၿပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေၾကညာတဲ့ ဥစၥာကို မဂၤလာ ေဆာင္တယ္လို႔ ေခၚတာပဲ အဲ့ဒီမဂၤလာေေဆာင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ]ေပ်ာက္ဆံုးသြားရတဲ့ နာရီမ်ားအေၾကာင္း} စဥ္းစား မိလာတယ္ဗ်ာ}} ဟု ဆို၏။
အားလံုးက သူ၏လက္ကို လွမ္းၾကည့္မိၾကသည္ ဦးရန္ေအာင္ လက္ပတ္နာရီ ပတ္သည္ကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးၾကပါ၊ ဘယ္တုန္း ကမ်ား နာရီေတြ ေပ်ာက္ပါလိမ့္၊ ဘာကိုဆိုလိုပါလိမ့္ ဟုေတြးေနၾက၏။
ေရွးဘိုးဘြားဘီဘင္ လက္ထက္အခါကတည္းက ေယာက္်ားနဲ႕ မိန္းမ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတဲ့ ကိစၥကို အိမ္ယာေထာင္တယ္ မဂၤလာေဆာင္တယ္၊ ထိမ္းျမားလက္ထပ္တယ္လို႔ ေခၚေ၀ၚၿပီး မဂၤလာနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ မဂၤလာပြဲ တစ္ပြဲအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးၾကတာဟာ အလြန္ ႀကီးမားမြန္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးတစ္ခု ရွိလိမ့္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ခုေခတ္ခုခါမွာ ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ မဂၤလာပြဲေတြကို ေတြ႕ေန ရတာကေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ၾကမယ့္ သူေတြက ရင္းႏွီး ခင္မင္တဲ့ ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟေတြဆီ ဖိတ္စာသြားပို႔ အဲဒီေန႔ရက္ ေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးေတြနဲ႕ လာၾက ကြၽန္ေတာ္ လာပါတယ္၊ ကြၽန္မလာပါတယ္ဆိုတဲ့အေနနဲ႕ ခန္းမ၀က ႀကိဳဆို ေနၾကတဲ့ သတို႔သား၊သတို႔သမီးမ်ားရဲ႕ မိဘေတြကို ႏုတ္ဆက္ ၿပီးေတာ့ လြတ္ရာခံုတစ္ခုမွာ ၀င္ထိုင္ တီး၀ိုင္းက တီးဆိုေနတာေတြကို နားေထာင္ တစ္နာရီသာသာေလာက္ၾကာေအာင္ ထိုင္ၿပီးေတာ့မွ မဂၤလာ အခမ္းအနား အစီအစဥ္စပါေတာ့မယ္လို႔ ေၾကညာၿပီး မဂၤလာ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္မယ့္လူ၀င္လာ စကားနည္းနည္းေျပာ ပြဲထုတ္ သတို႔သမီး၊ သတို႔သားထြက္လာ အားလံုးက၀ိုင္းၾကည့္ၾက သူတို႔ အတြက္ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ေနရာမွာထိုင္ၾက အခမ္းအနားမွဴးက မဂၤလာ  ေဆာင္သူမ်ားရဲ႕အေၾကာင္းေျပာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီး စံုတြဲက မဂၤလာ စပယ္ကံုး ခ်ီးျမႇင့္ပါမယ္၊ ဘယ္အဆိုေတာ္ႀကီးက ရတုနဲ႕ ေတးထပ္နဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ပါ့မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူက ေရႊမိုးေငြမိုးရြာပါလိမ့္မယ္၊ အားလံုး သံုးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါၿပီလို႔ဆို တီး၀ိုင္းကတစ္ခါ ဧည့္ခံသီခ်င္းေတြ ဆိုၾက ၿပီးေတာ့ အထြက္မွာ တန္းစီရပ္ေစာင့္ေနတဲ့ သတို႔သား၊သတို႔သမီးနဲ႕ မိဘမ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ျပန္ၾက အဲ့ဒီလိုခ်ည္းပဲ ေတြ႕ေနရတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေလာက္လုပ္ဖို႔အတြက္နဲ႔ေတာ့ အဲဒီမဂၤလာေဆာင္ အခမ္းအနား ဆိုတဲ့ကိစၥႀကီး ေဆာင္ရြက္ၾကဆိုတဲ့ စီမံမႈတစ္ခုကို ေရွးေရွး လူႀကီးသူမ မ်ားက ခ်မွတ္စီစဥ္သြားတာေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္ဘူး ထင္တယ္ဗ်ာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့-
ေယာက္်ားတစ္ေယာက္နဲ႔ မိန္းမတစ္ဦး အၾကင္လင္မယား ျဖစ္ၾကၿပီဆိုရင္ပဲ ဟိုဘက္သည္ဘက္ အမိအဖေတြဟာ ခမည္းခမက္ ေယာကၡမ မိဘဆိုတဲ့ ေဆြမ်ိဳးရင္းျခာ ဘ၀ေရာက္သြားၾကေတာ့မယ္၊ ေယာက္ဖ၊ ေယာင္းမ၊ မရီး၊မတ္ ဆိုတဲ့ ေဆြမ်ိဳးစာရင္း၀င္ေတြ အသီးသီး ျဖစ္လာၾကေတာ့မယ္။ အရင့္အရင္က တစိမ္းတရံဆံေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေမတၱာေစတနာ သဒၶါတရားေတြ ပြားမ်ားလာရေတာ့မယ္ ေဆြမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာ ၾကေတာ့မယ္၊ ေဆြမ်ိဳးစုႀကီးႏွစ္စုဟာ တစ္စုတည္းျဖစ္ၿပီး ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာစြာ ေပါင္းစည္းညီၫြတ္ၾကရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလား ဒါေၾကာင့္ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္၊ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္၊ လက္ပြန္းတတီး ရင္းႏွီးခင္မင္သြားေအာင္ မဂၤလာေဆာင္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ မ်ားကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရင္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေလးစားခ်စ္ၾကည္ သြားေအာင္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးနဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ဆိုတဲ့ ပြဲကို ဆင္ႏႊဲ လုပ္ကိုင္ခိုင္းခဲ့တာလို႔ ယူေသာ္ မရဘူးလားဗ်ာ။
ယူေသာ္ရပါတယ္ ဆရာၿဗိဳးရယ္ မယူေသာ္မရဘူးေပါ့၊ ခုအခါ မွာကေတာ့ ေစာေစာက ခင္ဗ်ားေျပာခဲ့သလိုပံုစံနဲ႕ မဂၤလာပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲ ေနၾကရတာဟာ ထံုးစံလို ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ ေနစမ္းပါအံုး၊ အခု ခင္ဗ်ား ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ ]]ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ နာရီ အေၾကာင္းလည္း တစ္ခုမွ မပါေသးပါလား}}ဟု တစ္ေယာက္က ဆို၏။
ေျပာပါ့မယ္ဗ်ာ ကြၽန္ေတာ္အခု အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္လာတဲ့ အရြယ္အထိ တက္ေရာက္ရတဲ့ မဂၤလာေဆာင္ေပါင္းဟာ တစ္ရာ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ေလာက္ေတာ့ ရွိပါၿပီ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ မဂၤလာမေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး၊ ခိုးေျပးၿပီး ကန္ေတာ့ပြဲတစ္ပြဲနဲ႕ သူ႔မိဘအိမ္ ျပန္အပ္လိုက္တာပါပဲ။
နာရီက အဲ့ဒီမွာေပ်ာက္တာလား၊ တစ္ေယာက္ကေမးျပန္၏။
မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ့အေနနဲ႕ မဂၤလာေဆာင္ တစ္ရာ၊တစ္ရာ့ငါးဆယ္ေလာက္ သြားခဲ့ရဖူးတယ္ ခင္ဗ်ားတို႔ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ပိုမ်ားမွာပဲ ခင္ဗ်ားတို႔ထက္ ဂုဏ္သေရ၊ ရာထား ပိုမိုႀကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ေျပာမေနနဲ႕ တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ႏွစ္ေထာင္ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္မဟုတ္လား၊ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ မဂၤလာေဆာင္ကို သြားရတဲ့ ဧည့္ပရိသတ္ တစ္ဦးဟာ မဂၤလာေဆာင္က ကိုးနာရီက ဆယ့္တစ္နာရီ ဖိတ္ထားတယ္ ဆိုရင္ ရွစ္နာရီသာသာေလာက္ အေရာက္သြားရတယ္ ရွစ္နာရီခြဲမွ ေရာက္သြားရင္ ေနရာက မရွိတတ္ဘူး ေဘးဘက္အစြန္အဖ်ား ေရာက္သြားလိမ့္မယ္ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး သတို႔သား၊သတို႔သမီး ပြဲထုတ္တဲ့ အခ်ိန္အထိ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနၾကရတာဗ် ကိုယ္တက္ေရာက္ လာတဲ့ မဂၤလာအခမ္းအနား တစ္စံုတစ္ရာ ကူညီပံ့ပိုးမႈ ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္မႈ မျပဳရဘဲ ဟိုေငးသည္ေငးနဲ႔ ေနရတယ္ တစ္၀ိုင္းတညး္ ထိုင္ေနၾကတဲ့လူေတြက အသိအကြၽမ္းဆိုေတာ္ပါေသးရဲ႕ သူ႔လည္းကိုယ္မသိ ကိုယ့္လည္း သူမသိဆိုရင္ေတာ့ ဒုကၡကို ေရာက္တာပဲ၊ အဲဒီလို အခ်ိန္ကုန္သြားရတာဟာ တစ္နာရီခြဲေလာက္ ၾကာတယ္ သတို႔သား သတို႔သမီး ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္ဟာ ဇာတ္ရွိန္ျမႇင့္ လိုက္တဲ့အခ်ိန္ပဲ အဲဒီကေန ပြဲၿပီးသြားတဲ့အထိကေတာ့ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေလး ရွိပါတယ္ ေျပာဆို စားေသာက္ႏႈတ္ဆက္ဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ရပါရဲ႕၊ အဲဒါေၾကာင့္ မဂၤလာေဆာင္မွာ ဘာမွ မလုပ္မကိုင္ရပဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနရတာ တစ္နာရီပဲထား ကြၽန္ေတာ့အေနနဲ႕ေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀ထဲက နာရီေပါင္း တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ရၿပီ ခင္ဗ်ားတို႔က သံုးရာေက်ာ္၊ ေလးရာေလာက္ရွိမလားပဲ၊ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ ဆိုရင္ေတာ့ နာရီေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္၊ ႏွစ္ေထာင္ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္ၾကမွာ ေသခ်ာတယ္ဗ်ိဳ႕။
ကဲ… အဲဒီလို ကိုယ့္ဘ၀ထဲက နာရီေတြအခ်ိန္ေတြ ေပ်ာက္ဆံုး မကုန္ေအာင္ မဂၤလာေဆာင္ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာေကာင္းႀကီး တစ္ခုလည္း ခန္႔ခန္႔ညားညား တည္ရွိေနေအာင္ ဆရာၿဗိဳးက ဘယ္လိုမ်ား အၾကံေပးခ်င္သတံုး၊ တစ္ဦးက ေျပာျပန္၏။
အၾကံေပးတယ္ဆိုတာထက္ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာကို ေျပာတယ္လို႔သာ ယူဆၾကပါဗ်ာ၊ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲတစ္ခု၊ မဂၤလာေဆာင္တစ္ခုဟာ ဒီေန႔က်င္းပတဲ့ ကိုသိန္းေမာင္နဲ႔ အၾကည္ေလး တို႔ မဂၤလာပြဲလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဟိတ္ႀကီးဟန္ႀကီးေတြ မရွိဘဲ တကယ့္စိတ္ရင္းေစတနာ အျပည့္အ၀နဲ႕ အားပါးတရ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးၾကတဲ့ မဂၤလာပြဲမ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္၊ ကိုသိန္းေမာင္နဲ႕ အၾကည္ေလးတို႔ကေတာ့ ခ်စ္လို႔ ႀကိဳက္လို႔ ယူၾကတာ မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး သံေယာဇဥ္ရွိၿပီးသား ခင္မင္ရင္းႏွီး ၿပီးသား အျပန္အလွန္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းလို သေဘာထားၿပီး ေနခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္၊ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ေဆြမ်ိဳးေတြကလည္း အေထြအထူးေျပာစရာမရွိ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္သိ တစ္ေယာက္မရွိ တစ္ေယာက္က ကူညီခဲ့ၾက၊ ႐ိုင္းပင္းခဲ့ၾကတဲ့ လူေတြျဖစ္တယ္။ မဂၤလာေဆာင္ကို လာၾကတဲ့ အရင္းခံ ပရိသတ္ေတြ ကလည္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ျပဇာတ္အဖြဲ႕၀င္ေတြျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္လဲ တကယ့္ကို စိတ္ခ်မ္းေျမ့စရာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွတဲ့ မဂၤလာပြဲတစ္ပြဲ ျဖစ္သြားတာပါပဲ၊ တျခားတျခား မဂၤလာပြဲေတြမွာက တစ္ဘက္နဲ႕ တစ္ဘက္ ရင္းႏွီးခင္မင္ၿပီးသား မိတ္ရင္းေဆြရင္းေတြ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္၊ ျဖစ္ခ်င္လဲျဖစ္မယ္၊ ဒါေပမယ့္လည္း ေယာက္်ားေလးဘက္က ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မိတ္သဂၤဟမ်ားနဲ႕ မိန္းကေလးဘက္က မိတ္သဂၤဟမ်ားဟာ တစ္ဘက္နဲ႕တစ္ဘက္၊ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး၊ သိရွိကြၽမ္း၀င္ရင္းႏွီးသြားေစဖို႔ အျပန္အလွန္ ေမတၱာ၊ ေစတနာေတြ ပြားမ်ားလာေစဖို႔ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ပြားမ်ားလာေစမႈ ျပဳေစ၊ ျဖစ္ေစတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း မဂၤလာပြဲလို႔ ေခၚဆိုႏိုင္တာပါ၊ မဂၤလာဆိုတဲ့ စကားရပ္ကိုက ေကာင္းျမတ္ျခင္း အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္တာမဟုတ္လား၊ မဂၤလာေဆာင္ၾကတဲ့ ကာယကံရွင္ ေယာက္်ားေလးနဲ႕ မိန္းကေလးက <ကလာၾကတဲ့ ႏွစ္ဘက္ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟေတြကို ဂါရ၀ျပဳတယ္၊ တရင္းတႏွီးဧည့္ခံတယ္၊ <ကေရာက္လာၾကတဲ့ မဂၤလာပရိသတ္ကလဲ ေကာင္းျမတ္သန္႔စင္တဲ့ ေစတနာသဒၶါတရားနဲ႔ အိမ္ေထာင္ဦး မဂၤလာဦး အခါမွာ သူတို႔ေလးေတြအတြက္ လုိအပ္မယ့္ ပစၥည္း၊ေငြေၾကး အစရွိတာေလးေတြကို လက္ဖြဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ၾကတယ္၊ ေကာင္းေသာ အၾကံÓဏ္၊ ေကာငး္ေသာစကား၊ ေကာငး္ေသာအလုပ္မ်ားကို လုပ္ၾကဖို႔ ဆိုဆံုးမၫႊန္ျပၾကတယ္ ဘ၀ေရွ႕ေရး ေကာင္းဖို႔၊ အိမ္ေထာင္ တစ္ခုကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ထိန္းသိမ္းသြားႏိုင္ဖို႔ အလုပ္အကိုင္ အၾကံအစည္မ်ား အတြက္လည္း မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က ကူညီ ျဖည့္စြမ္းေပးၾကတယ္ ယုယျခင္း ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္း သည္းခံစိတ္ရွည္ျခင္း တစ္ဦးအလိုကို တစ္ဦးက လိုက္ေလ်ာျခင္း စတဲ့ ေကာင္းေသာ အမူအက်င့္စ႐ိုက္ လကၡဏာေတြကို အိမ္ေထာင္ရွင္ႀကီးေတြက ၾကင္စဦး ဇနီးေမာင္ႏွံ အသစ္စက္စက္ ကေလးေတြကို ေျပာဆိုေနႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ပံုစံျပေပးၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ မဂၤလာေဆာင္ ပြဲမဂၤလာေတြအတြက္ တကယ့္လိုအပ္ခ်က္ေတြပါပဲ မဂၤလာပြဲထုတ္ရာမွာ လွပေသသပ္ စနစ္က်ဖို႔ထက္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့ တဲ့ အခ်က္ေတြက အေရးမႀကီးေပဘူးလားဗ်ာ၊ ၿပီးေတာ့ အခမ္းအနားမွဴးက ႏွစ္ဖက္မိဘမ်ားရဲ႕ကိုယ္စား ယေန႔မွ စတင္ၿပီး ခ်စ္လင္ခ်စ္မယား ျဖစ္လာၾကတဲ့ ၾကင္စဦးဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ကို ေသြားသားရင္းခ်ာသဖြယ္ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္း၊ လက္၏ေစာင္မျခင္းျဖင့္ ေစတနာထား ေမတၱာပြားၾကဖို႔ ပရိသတ္ႀကီးကို အပ္ႏွံသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မဂၤလာပြဲႀကီး မစတင္မီကတည္းက ႏွစ္ဘက္ေဆြမ်ိဳ မိတ္သဂၤဟေတြကို အျပန္အလွန္ ရင္းႏွီးမိတ္ဖဲြ႕ ႏိုင္ေအာင္ ေနရာခ်ထားတာကအစ အတြဲလိုက္အတြဲလိုက္ ႀကိဳတင္စီစဥ္ ထားသင့္တယ္၊ ေယာက္်ားေလးဘက္နဲ႕ မိန္းကေလးဘက္ေပါ့၊ ေခၚလာၿပီး ေနရာေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခါတည္း မိတ္ဆက္ေပးရမယ္၊ ဒီမဂၤလာပြဲမွာပဲ တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႕ အခ်င္းခ်င္းေတြ သိကြၽမ္း ခင္မင္သြားၾကတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲဗ်ာ၊ ဟိုေငးသည္ေငးနဲ႕ အခ်ိန္နာရီေတြ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္ရတဲ့ မဂၤလာပြဲမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႕ ေရွးလူႀကီးသူမမ်ားက အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာ စီစဥ္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ အစဥ္အလာေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္တာပဲ ဆရာတို႔….
အဲဒီလို အစီအစဥ္မ်ိဳးရွိတဲ့ မဂၤလာေဆာင္မ်ိဳးေတြ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ႏွစ္çႏွစ္ေလာက္ၾကာရင္ ျဖစ္လာမယ္ထင္သလဲ ဆရာၿဗိဳး…
ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးဆယ္၊ သကၠရာဇ္ (၂၀၀၀)ေလာက္က်ရင္ ျဖစ္ေကာင္းပါရဲ႕လို႔ ေအာက္ေမ့ရတာပါပဲဗ်ာ။
ကဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေလပန္းရလို႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဘ၀ထဲက ေနာက္ထပ္ တစ္နာရီေလာက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရျပန္ၿပီ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုအစားျပန္ျဖည့္မလဲဆို…
သူက ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ျပံဳးျပသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း သူ႔ကို ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ၀င္း၀င္း႐ံုေဘးက ဘားရွိရာသို႔ ထြက္လာၾကရာ သူက ျပံဳးျပံဳးႀကီးလုပ္၍ လိုက္ပါလာခဲ့ပါ၏။

(ဖတ္မိေသာ မဂဇင္းတစ္အုပ္မွ ေရးသားေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။ ေနာက္ထပ္ က်န္ရွိေနေသးေသာ၊ ဖတ္ထားမိေသာ ၀တၳဳတုိမ်ားကိုလည္း ေရးသားေဖာ္ျပပါဦးမည္၊

About khinmintatthu

khinmin tatthu has written 150 post in this Website..