သူႀကီး ၏ “သတ္ေသေနၾကေလသတည္း”  ပို႔စ္ကို ဖတ္ၿပီး ေတြးမိပါတယ္။ သတ္ေသဘို႔ ႀကံစည္ႀကိဳးပမ္း ခဲ႔ေပမယ္႔ အႀကံမေအာင္တဲ႔လူေတြ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ရွိမလဲဆိုၿပီး ဂြက်က် ေတြးမိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ မိမိကိုယ္ကို သတ္ေသတိုင္း အႀကံေအာင္ခဲ႔ၾကတာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလို အႀကံမေအာင္ခဲ႔ရင္ ေထာင္ခ်မယ္႔ ဥပေဒႀကီးကလည္း ရွိေနေတာ႔ ေသရင္ေသ မေသရင္ေထာင္ပဲဆိုတာ ေသခ်ာေနပါေတာ႔တယ္။ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ရဲ႕ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသျခင္းအေပၚ အျမင္ေလးကို သတိရမိပါသည္။ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ တစ္လေလာက္က “အရက္ေသာက္ျခင္းသည္ ဒုစရိုက္မဟုတ္” နာမည္ျဖင့္ ပိုစ္တစ္ခုကို ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ၏ အေတြးေဒါင့္ေလး အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ႔ဘူးပါသည္။ ထိုပို႔စ္တြင္ ေၾကာင္ႀကီး က ဆရာႀကီး၏ ဓမၼေဆာင္းပါးမ်ားကို မေနာတံခါးေလးဖြင့္ၿပီး ဖတ္ေစလိုပါတယ္ ဟု မန္းခဲ႔ဘူးပါသည္။ ယခု ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသျခင္းအေပၚ ဆရာႀကီး၏ အျမင္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာသူရြာသားေတြ မဖတ္ရေသးသူမ်ား အလြယ္တကူဖတ္ႏိုင္ၾကရန္ ကၽြန္ေတာ္ ေ၀မွ်ခ်င္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ အေတြးမ်ားသည္ မိရိုးဖလာအစဥ္အလာ မ်ားႏွင့္ မတူေသာ္လည္း ရဲရင့္လြန္းသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အႀကိဳက္ေတြ႕မိေၾကာင္း ၀န္ခံခ်င္ပါသည္။ ေၾကာင္ႀကီး မန္းသလိုကၽြန္ေတာ္လည္း သတိေပးခ်င္ပါသည္။ မေနာတံခါးေလး ဖြင့္ၿပီး ဖတ္ၾကည့္ၾကပါလို႔။

ဆရာႀကီး ႏွင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္ လူငယ္တစ္ေယာက္တို႔ အျပန္အလွန္စကားေျပာ ၾကသည့္ပံုစံျဖင့္ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သူ ဆိုသည္မွာ လူငယ္ေလးျဖစ္ၿပီး ႏုပ္ ဆိုသည္မွာ ဆရာႀကီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း သိထားဘို႔ ႀကိဳတင္အစီရင္ခံပါရေစခင္ဗ်ာ။

 

သူ ။       ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို အစိုးရက တရားစြဲတယ္၊ အျပစ္ဒဏ္ခတ္တယ္ဆိုျခင္းအေၾကာင္းကိုလည္း ဆရာႀကီး ေရးဘူးတယ္မွတ္တယ္။

ႏုပ္ ။      ။ ေရးဘူးပါတယ္၊ ဒီဥပေဒလုပ္ခဲ႔ၾကတဲ႔ လူေတြဟာ ( Common Sense ) သဘာ၀ ဥာဏ္လည္းေခါင္းပါးတယ္၊ စိတ္သဘာ၀အေၾကာင္း ကိုလည္း နားလည္ၾကဟန္ မရွိဘူး။

သူ ။       ။ ဘယ္လိုနားမလည္ပံုလဲ ဆရာႀကီး။

ႏုပ္။       ။ သတၱ၀ါမ်ား၏ သဘာ၀တရားအရက လူတစ္ေယာက္ကို တကယ္႔တကယ္ဆိုေတာ႔ မိဘကလည္း မပိုင္ဘူး၊ အစိုးရကလည္း မပိုင္ဘူး၊ (ဗုဒၶ၀ါဒအရ) ဘုရားကလည္း မပိုင္ဘူး၊ ဘယ္သူကမွ မပိုင္ဘူး၊ သူ႔ဟာသူ ပိုင္တာပဲ။

သူ ။       ။ မိဘက ဘာေၾကာင့္မပိုင္သလဲ ဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ ကိုယ္႔သားသမီး ဆိုၿပီး ကိုယ္ သတ္ပစ္ႏိုင္ခြင့္ ရွိသလား။

သူ ။       ။ ဟုတ္ေပတယ္ ဆရာႀကီး ႏို႔ အစိုးရေကာ ခင္ဗ်ာ။

ႏုပ္ ။      ။ အစိုးရက ဘာျပဳလို႔ ပိုင္ရမွာလဲ၊ အမ်ားေကာင္းေစဘို႔အတြက္ လုပ္ထားတဲ႔ဥပေဒတစ္ခုကို လူတစ္ေယာက္ေယာက္က ေဖါက္ဖ်က္လွ်င္ အစိုးရက ထိုလူကို အေရးယူႏိုင္ခြင့္ ရွိပါေစလို႔ အမ်ားသေဘာတူ သတ္မွတ္ထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္တယ္၊ အစိုးရက လုပ္ေလသမွ်ဟာ တိုင္းသူျပည္ သား အတြက္ခ်ည္း ျဖစ္ေစရမယ္၊ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ တစ္ေယာက္ကို ခိုင္းေစႏိုင္ခြင့္ ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ အစိုးရရဲ႕ သေဘာအတိုင္း လူတစ္ေယာက္ကို သတ္ပစ္ႏိုင္ခြင့္ မရွိစေကာင္းဘူး။

သူ ။       ။ သတ္ပစ္လွ်င္ေကာ ဆရာႀကီးရယ္။

ႏုပ္ ။      ။ သတ္ပစ္တယ္ဆိုလွ်င္ အႏိုင္က်င့္ျခင္းသာ ျဖစ္ရမယ္၊ မွန္ကန္တဲ႔ အခြင့္အေရးေတာ႔ မဟုတ္ႏိုင္ေပဘူး။

သူ ။       ။ ဘုရားကေကာ မပိုင္ဘူးလား ဆရာႀကီးရယ္။

ႏုပ္ ။      ။ ေဂါတမဗုဒၶ သည္ သူ၏ တပည့္သားသံဃာမ်ားကို ပိုင္ေတာ္မူတယ္၊ သစၥာေလးပါး တရားမင္းျဖစ္တယ္လို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ယံုၾကည္ ၾကတယ္၊ သို႔ေသာ္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေတာ႔ ပိုင္တယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး၊ တရား နည္းလမ္းကိုသာ ညႊန္ျပေတာ္မူတယ္။ သည္ဟာကိုမလုပ္ရ ဘူး၊ ဟုိဟာကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္လို႔ အမိန္႔ေပးႏိုင္ခြင့္မရွိဘူး၊ တပည့္သံဃာမ်ားကိုေတာ႔ အမိန္႔ေပးႏုိင္ခြင့္ ရွိတယ္လို႔ အသိအမွတ္ ျပဳၾကတယ္။

သူ ။       ။ ရဟန္းေတြ အေပၚမွာေတာ႔ ဘာေၾကာင့္ အမိန္႔ေပးႏိုင္ခြင့္ရွိပါသလဲ ဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ ရဟန္းမ်ားမွာေတာ႔ ဗုဒၶ၏ အေရကိုၿခံဳၿပီး ဗုဒၶ၏ နာမေတာ္ကို အသံုးျပဳကာ လူအမ်ားထံမွ ပစၥည္းေလးပါးတို႔ကို အလွဴခံၿပီး ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ေနၾကျခင္းျဖစ္လို႔မို႔ ဗုဒၶရဲ႕ စကားေတာ္ကို နားမေထာင္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ကပ္ဖဲ႔လုပ္ရင္ေတာ႔ ဆရာက ရဟန္းရယ္လို႔ အရိုအေသ မေပးခ်င္ တတ္ဘူး။

သူ ။       ။ လူကို ထာ၀ရဘုရားသခင္က ပိုင္တယ္ဆိုဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ား အဆိုကေတာ႔ သည္လိုပဲ ယံုၾကည္ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္အစိုးရမ်ားက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသ ေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားသခင္က ေပးသနားေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ အသက္၀ိညဥ္ကို ဖ်က္ဆီးပစ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္ကို ေစာ္ကားရာေရာက္ တယ္လို႔ ယူဆၾကတဲ႔ အတြက္ မိမိကိုယ္ကို လုပ္ႀကံသူအား (အသက္မေသပဲ ရွိခဲ႔လွ်င္) အျပစ္ဒဏ္ခတ္ဘို႔ ဥပေဒလုပ္ထားၾကတဲ႔ လကၡဏာရွိတယ္။

သူ ။       ။ ၿဗိတိသွ် အစိုးရဟာ ခရစ္ယာန္ အစိုးရျဖစ္တဲ႔ အတြက္ ဒီဥပေဒမ်ိဳး လုပ္ထားခဲ႔လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအစိုးရတစ္စုက ၄င္းဥပေဒ အတိုင္း ဆက္လက္က်င့္သံုးဘို႔ မလိုေတာ႔ဘူးေပါ႔ ဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာလည္း ေရးခဲဘူးတယ္။ လူသည္ မိမိကိုယ္ကို ဘယ္သူမွမပိုင္၊ မိမိသာပိုင္သည္၊ သူတပါးကို မထိခိုက္သမွ် ကာလ ပတ္လံုး ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ျပဳႏိုင္ခြင့္ ရွိတယ္၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ခ်င္ထုတ္၊ နတ္ျပည္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ခ်င္လုပ္၊ ဒါမွမဟုတ္လွ်င္ ငရဲ ျပည္သြားခ်င္တယ္ဆိုလည္း သြားေပါ႔။ ဇိကုပ္ နတ္ျပည္တင္တယ္ဆိုတာ မဆီမဆိုင္တဲ႔ စကားမ်ိဳးပါ၊ ဦးႏုလိုလူမ်ိဳးေျပာတတ္တာပဲ။

သူ ။       ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသျခင္းဟာ ငရဲႀကီးတယ္ဆို ဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ ကိုယ္ပိုင္တဲ႔ ပစၥည္းကို ကိုယ္႔သေဘာအတိုင္း လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ သူတပါးရဲ႕ ပစၥည္းကို ဖ်က္ဆီးမွ သံသရာအျပစ္ေရာ ေလာကအျပစ္ပါ ရွိတယ္ ဆိုျခင္းဟာ ဓမၼသဘာ၀ပဲ။

သူ ။       ။ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာတို႔ အပါယ္က်တယ္ဆိုတာတို႔က ဘယ္လိုလဲ ဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ အပါယ္ငရဲက်တဲ႔လူမ်ိဳးဟာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒါသေဇာနဲ႔ အသက္၀ိညဥ္ ခ်ဳပ္ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

သူ ။       ။ ဆရာတက္တိုးက ေရးထားတယ္၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္တဲ႔လူမ်ားဟာ စိတ္ရူးေပါက္သြားလို႔ သတ္တာတဲ႔၊ သတၱ၀ါဟာ ေသရမွာကို အလြန္ စိုးရိမ္တတ္တဲ႔ သဘာ၀ ရွိတယ္၊ မိမိကိုယ္ကို သတ္ခ်င္ပါတယ္ဆိုတာ ရူးသြပ္သြားလို႔ တဲ႔ ဆိုထားတယ္ခင္ဗ်။

ႏုပ္ ။      ။ တက္တိုးက အေနာက္တိုင္း ေဆးပညာအရ ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္၊ သူက ဗဟုသုတ မစံုလို႔ပါ။ က်မ္းဂန္နဲ႔ မကိုက္ပါဘူး။

သူ ။       ။ က်န္းဂန္က ဘယ္လိုဆိုသလဲ ဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ အာသေ၀ါ ကုန္ခန္းၿပီးတဲ႔ ရဟန္းငါးက်ိပ္ဟာ ခႏၶာ၀န္ေလးလွတယ္လို႔ ျမင္လာၿပီး တမင္တကာ အသတ္ခံၾကဖူးတယ္လို႔ က်န္းဂန္မွာ ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအရ အာသေ၀ါကင္းလို႔ ရဟႏၱာျဖစ္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရူးသြပ္ျခင္းမရွိႏုိင္ဘူးတဲ႔၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ေတာ႔ ရူးသြပ္ လို႔ သတ္ေသတယ္ဆိုျခင္းကို လက္ခံလို႔ မျဖစ္ေပဘူးထင္တယ္။

သူ ။       ။ ဒီဥပေဒလုပ္ခဲ႔တဲ႔ လူမ်ားဟာ Common Sense မရွိဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုလဲဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ အစိုးရဆိုတာမ်ိဳးဟာ တိုင္းသူျပည္သားကို ေျခာက္ၿပီးဆံုးမရတဲ႔ ကိစၥမ်ိဳးရွိတယ္၊ ေခ်ာ့ၿပီးဆံုးမရမည့္ ေနရာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္၊ ေနရာတိုင္း မွာ ေျခာက္ရတာ မဟုတ္ဘူး။

သူ ။       ။ ဘယ္လိုလဲဆရာႀကီး။

ႏုပ္ ။      ။ စားစရာမရွိလို႔ သို႔မဟုတ္ ႀကိဳက္တဲ႔မိန္းမ မရလို႔ သို႔မဟုတ္ တစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ စိတ္ညစ္လို႔ ေသေၾကာင္းႀကံတဲ႔ လူမ်ိဳးကို (အႀကံမေအာင္တဲ႔အခါမွာ) ဒဏ္ေပးလို႔ ဘာအက်ိဳးရွိသလဲ။ သည္ကိစၥမ်ိဳးက်ေတာ႔ အစိုးရက ေခ်ာ့ေခ်ာ့ေမာ့ေမာ့နဲ႔ နား၀င္ေအာင္ေျပာၿပီး သူ႕စိတ္ညစ္မႈ ေျပေပ်ာက္ေအာင္ ကူညီေပးျခင္းကသာ နည္းလမ္းမွန္တယ္၊ သည္လူမ်ိဳးကို အျပစ္ေပးတယ္ဆိုျခင္းဟာ ေနာက္တစ္ခါႀကံလွ်င္ မေသမရွင္ ျဖစ္မေနေစနဲ႔ ေသေအာင္လုပ္လို႔ တိုက္တြန္းျခင္းနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ၊ ဥပေဒလုပ္ခဲ႔ၾကတဲ႔ လူေတြဟာ သဘာ၀အေၾကာင္း လူ႕စိတ္ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ၾကဘဲ ဟာကိုး။                            (ေသြးေသာက္ ၊ ဇူလိုင္ ၊ ၁၉၆၃)

အထက္ပါ စာစုမွာ မိမိကိုယ္ကို သတ္ေသၾကသူမ်ားအေပၚ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း၏ အျမင္ျဖစ္ပါသည္။

ကုသ၍ မရေသာ ေရာဂါပိုးျဖစ္သည့္ HIV ဗိုင္းရပ္စ္ သည္ေဆာင္သူမ်ားအတြက္ေတာင္ ႏွစ္သိမ္႔ေဆြးေႏြးပညာေပးဆိုေသာ အစီအစဥ္ ရွိပါသည္။ ေလာကတြင္ ဆက္မေနခ်င္ေတာ႔ေလာက္ ေအာင္ စိတ္ညစ္ေနသူတစ္ေယာက္ကို ေထာင္ခ်လိုက္ရံုျဖင့္ ျပသနာ ေျပလည္သြားမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္မထင္ပါ။ ႏွစ္သိမ္႔ေဆြးေႏြး ပညာေပး အစီအစဥ္ လုပ္ေပးသင့္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါသည္။  

black chaw

About black chaw

black chaw has written 332 post in this Website..