ေဖ့စ္ဘြတ္အေကာင့္ အားဖြင့္ လိုက္မိခ်ိန္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ ဒီဇိုင္ နာ ဆရာျမင့္ေမာင္ေက်ာ္ share ေပးပို႔ထားေသာ ဗီဒီယိုဖိုင္ကိုခ်က္ ခ်င္းပင္ဖြင့္ၾကည့္လိုက္မိသည္။
အေၾကာင္းအရာ ေခါင္းစဥ္ကပင္ မဖြင့္ၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
“ေကာင္းကင္ေပၚတြင္စ်ာန္ႀကြ ေနေသာရဟႏၲာ” ဟူသည့္ေခါင္း စဥ္ျဖစ္ပါသည္။အဆိုပါ ဗီဒီယိုဖိုင္ အားခ်က္ခ်င္း ပင္၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ူ လိုက္ ခ်ိန္တြင္ ယင္းေနရာ ေဒသရွိ ဖူးေျမာ္သူတို႔၏ အသံမ်ားႏွင့္ အတူ ျမစ္ျပင္ အထက္ အေတာ္ခပ္လွမ္းလွမ္း ရွိရဟႏၲာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စ်ာန္ျဖင့္ ႀကြေနသည္ ကိုလြန္စြာ ေ၀းကြာေနျခင္း ေၾကာင့္ မသဲမကြဲ အေနအထားျဖင့္ ဖူးေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။ ဗီဒီယို႐ိုက္ ကူးေနသူအား ျမင္ရပါ့ မလားဟု ေမးျမန္းေသာ အသံႏွင့္ျမင္ရတယ္ ဒီမွာေလ ဟူေသာ အသံကိုစတင္ ၾကားလိုက္ရသည္။
ယင္းေနာက္ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ က်မ်က္ျမင္ဖူးေတြ႕ရန္ ကံအေၾကာင္း တရားပါသူ၊ ကုသိုလ္ထူး၍ ဖူးေတြ႕ ခြင့္ရသူတို႔၏ အသံမ်ားကိုၾကားရ သည္။
“ ဟုတ္တယ္ေဟ့၊ ဟုတ္တယ္ ေဟ့…ဟိုမွာ ေတြ႕ရၿပီ အနီးကပ္” “ဟုတ္တယ္ေနာ္..ရွင္းေနတာပဲ” “တစ္ခါမွ..မႀကြဖူးဘူးေနာ္” စေသာ တအံ့တၾသျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ဖူးေျမာ္ခြင့္ရသူတို႔၏ ေျပာစ ကားသံမ်ားႏွင့္ အတူ ဗီဒီယိုဖိုင္ တြင္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ ၏ ပံုသဏၭာန္ကို မ်ားစြာ ထင္ထင္ရွားရွား ဖူးေတြ႕ခြင့္ရ လိုက္ပါသည္။
အဆိုပါဗီဒီယိုဖိုင္ အား စတင္ share လုပ္ ေပးပို႔ေသာ ဆရာျမင့္ ေမာင္ေက်ာ္၏ ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ ႏွာေပၚသို႔ ေအာက္တိုဘာ ၁၅ ရက္ နံနက္ ၄ နာရီခြဲ အခ်ိန္တြင္ ေနာက္ ဆံုးထား ၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈ ခဲ့ပါ သည္။ ဗီဒီယို ဖိုင္စတင္ထား သည့္ အခ်ိန္မွ ယင္းအခ်ိန္ထိ ၁၉ နာရီစာ သာၾကာျမင့္ ပါေသးသည္။ ကြန္႔မင့္ ေပးသူမ်ားစြာ ရွိလာၿပီး ၂၆ ဦးမွာ ယင္းဗီဒီယိုဖိုင္အား share လုပ္ သြားၾကသည္။
ယင္းေနာက္ share လုပ္ သြားၾကေသာသူတို႔၏ ေဖ့စ္ဘြတ္စာ မ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္လည္း ၀ိုင္း၀န္း ၍ comment (သေဘာထားမွတ္ ခ်က္) ေပးသူမ်ားစြာ ရွိလာၿပီး လူေပါင္းမ်ားစြာ ကခ်က္ခ်င္းပင္ share မ်ား ထပ္မံရယူကာ ျဖန႔္ ေ၀ၾကသည္ကိုေတြ႕ရပါသည္။
အဆိုပါဗီဒီယိုဖိုင္ အား စတင္ share ေပးပို႔ေသာ ဆရာျမင့္ေမာင္ ေက်ာ္ထံဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ရာတြင္ “မူရင္း တင္ထားတဲ့သူက ေတာ့ အာသာ မင္းပါ။ ဆရာလည္း သူ႔ကို ဆက္သြယ္ဖို႔ လုပ္ေနတာ မရ ေသးဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္ အခ်ိန္လဲ ဆိုတာ ဆရာလဲ ေမးမလို႔ ဆက္သြယ္ ထားတုန္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာလည္း ဒီလိုမ်ိဳးေကာင္းကင္မွာ စ်ာန္နဲ႔ႀကြသြားတဲ့ ရဟႏၲာေတြကို မၾကာခဏ ဖူးေတြ႕ရဖူးတယ္။ ေျပာ ရရင္ ေတာ့ကြာ ဒီဗီဒီယိုဖိုင္ ကို ဆရာ ကိုယ္တိုင္ လည္း ယံုၾကည္ လို႔တင္ ထားတာ။ share လုပ္ေပးတာေပါ့ ကြာ”ဟု ျမန္မာပို႔စ္သတင္းဂ်ာနယ္ ၏ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္ ကို ျပန္ လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ အားယံုၾကည္သက္ ၀င္သူလူငယ္ တစ္ဦးကလည္း “ကြၽန္ ေတာ္ ရဟႏၲာ ေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ဖူးေျမာ္ခြင့္ မရေပ မယ့္လည္း ရွိတယ္ ဆိုတာကို တကယ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ေတာင္တန္းသာ သနာျပဳ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာ ၾကားသြားတဲ့ တရားတစ္ပုဒ္မွာ ဆိုရင္လည္း ျမန္မာျပည္ မွာ ရဟႏၲာ ေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒုတိယကမၻာ စစ္တုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလာတဲ့ ေလယာဥ္မွဴး ေတြဆိုရင္ ေကာင္း ကင္မွာ စ်ာန္နဲ႔ႀကြေနတဲ့ ရဟႏၲာေတြ ေလယာဥ္ ေဘးမွာ၊ တခ်ိဳ႕က ေလယာဥ္ပ်ံရဲ႕ ေရွ႕မွာ အုပ္စု လိုက္ ေရာ၊ တစ္ပါးခ်င္း ေရာ စ်ာန္နဲ႔ႀကြေန ၾကတာ ကိုျမင္ေတြ႕ခဲ့ရလို႔ အရမ္းကို အထူး အဆန္းျဖစ္ရလို႔ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ ထားၾကတဲ့ အေၾကာင္းကို ေတာင္ ထည့္သြင္း မိန္႔ၾကား သြားတာ ကိုတရားနာခဲ့ ရဖူးပါတယ္။ အခုဗီဒီ ယိုဖိုင္မွာ ဖူးေတြ႕ခြင့္ရတဲ့အတြက္ရ ေအာင္႐ိုက္ ကူးေပးခဲ့တဲ့ သူကို အထူး ေက်းဇူးတင္ ပါတယ္။ ဒီဗီဒီယိုဖိုင္ မွာ ဖူးေတြ႕ရတာလဲ အရမ္း အံ့ၾသသလို၊ အရမ္းလည္း ယံုၾကည္မိပါတယ္” ဟု ျမန္မာပို႔စ္ သတင္းဂ်ာနယ္၏သေဘာ ထားအျမင္ ေတာင္းခံမႈအေပၚ ျပန္ လည္ေျဖၾကားေပးခဲ့သည္။
အဆိုပါဗီဒီယိုဖိုင္ အားစတင္၍ ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ႏွာေပၚ တင္ထား ေပးခဲ့သူဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ကိုအာသာ မင္းမွာ ယခုလ ၈ ရက္ေန႔မွ စတင္ ၍ယင္းဖိုင္အား တင္ေပးထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
အဆိုပါ ထူးျခားေသာရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္သည္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မည္သည့္ အရပ္ေဒသ တြင္ႀကြလာသည္၊ မည္ သူကယင္း ဗီဒီယိုအား မွတ္တမ္းတင္ ခဲ့သည္ ႏွင့္ ဖိုင္အား မွ်ေ၀ေပးေသာ ကိုအာသာမင္း အပါအ၀င္ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ဖူးေတြ႕ခြင့္ ရသူတို႔ႏွင့္ဆက္ သြယ္ေတြ႕ဆံု ႏိုင္ရန္ျမန္မာပို႔စ္အေန ျဖင့္ ဆက္လက္စံုစမ္း ေနပါေၾကာင္း စာဖတ္ ပရိသတ္အားအသိေပးလိုပါ သည္။
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါဗီဒီယိုဖိုင္ အားၾကည့္႐ႈဖူး ေျမာ္လိုသူမ်ားအေန ျဖင့္ www.facebook.com တြင္ အေကာင့္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ http://www.facebook.com/kogyi ၀င္ ေရာက္၍ ရွာေဖြၾကည့္႐ႈ ႏိုင္သလုိ၊ ေအာက္တြင္လည္း တပါးတည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါသည္။
သက္ထြန္းဦး၊ ဘသန္း
breaking-vol3-no40
ရဟႏၱာ ေပၚေပါက္ေနၿပီဟူေသာ သတင္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရွးယခင္မွစ၍ ယေန့အထိမၾကာခဏ ဆိုသလိုၾကားေနရပါသည္။ မည္သည့္ အရပ္တြင္ရဟႏၱာ ေပၚေနၿပီ၊ မည္သည္႕ေဒသ တြင္ရဟႏၱာတစ္ပါး ႀကြေရာက္ သီတင္းသံုးေနသည္ စသျဖင္႕မၾကာခဏ ဆိုသလိုၾကားေနရျခင္းမ်ားေၾကာင္႕ လက္ရွိသာသနာ ေတာ္တြင္ ရဟႏၱာဟူသည္မွာ အမွန္တကယ္ ရွိမရွိ၊ ယံုၾကည္ ေသာ္လည္း ရွင္းလင္းစြာသိလိုမႈ အေပၚအေျခခံ၍ ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္လာ ၾကပါသည္။ ယင္းကဲ႕သို့ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားမႈမ်ားအနက္ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ရဟႏၱာစစ္တမ္း”မွာ အဆိုပါ သိခ်င္ေမးခြန္းမ်ားအတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္၏ မုကၡပါဌ္ ေတာ္(ႏႈတ္ေတာ္)မွ ျမြက္ၾကားခ်က္ ကို အေျခခံကာ၊ ရဟႏၱာ၏ သေဘာသဘာ၀၊ အမွန္တကယ္ ရဟႏၱာ ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးနည္း၊ အက်ိဳးအျပစ္ စသည္တို့ကို ဘုရားေဟာႏွင္႕အညီ အရွင္း လင္းဆံုး ျဖစ္ေစရန္ ေဟာၾကားထားသည္ ျဖစ္ရာ ျမန္မာပို့စ္ စာဖတ္ ပရိသတ္ အတြက္ အရွင္ေကာ၀ိဒ(ေယာ) ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ရဟႏၱာစစ္တမ္း” အား ျပန္လည္ ေဖာ္ျပ ေပးအပ္ပါသည္။
တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ
ေမး။ ။ ယခုေခတ္ တြင္ရဟႏၱာျဖစ္ႏိုင္ပါ ေသးသလား၊ က်မ္းအကိုးအကားျဖင္႕ေျဖၾကားေပးပါ ရန္ႏွင္႕ ရဟႏၱာဟုတ္- မဟုတ္၊ ဘယ္လို စမ္းသပ္ရ ပါ မည္နည္း၊ ပညာရွင္မ်ား ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ေျဖ။ ။ ယခုေခတ္တြင္ ရဟႏၱာ ျဖစ္ႏိုင္ေသး သလားဟူမူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူ ခါနီး သုဘဒၵပရိဗိုဇ္ ေမးျမန္းသျဖင္႕ ေျဖၾကားေတာ္ မူအပ္ေသာ-ဣေမ စ သုဘဒၵ ဘိကၡဴ သမၼာ၀ိဟေရ ယ်ံဳ၊ အသုေညာေလာေကာ အရဟေႏၱဟိ အႆ။ (ဒီ-၂-၁၂၅) သုဘဒၵပရိဗိုဇ္ ဤရဟန္းအေပါင္း တို့ သည္ကား ေကာင္းစြာ ေနထိုင္ကုန္ျငားအံ႕။ ဤသို့ေန ထိုင္ၾကမူ ေလာကသည္ ရဟႏၱာတို့မွ မဆိတ္သုဥ္း သည္ျဖစ္ရာ၏- ဟူေသာပဋိပတ္စြမ္းအင္ျပ နိပၸရိယာ ယမုခ်စကားေတာ္အရ ယခုေခတ္တြင္လည္း ရဟႏၱာ မ်ားျဖစ္ႏိုင္ ေပေသးသည္။
(ရဟႏၱာ ဟုတ္-မဟုတ္ စမ္းသပ္နည္း)
ယခုေခတ္တြင္ ရဟႏၱာမ်ားျဖစ္ႏိုင္ေသးသည္ ဆိုေသာ္လည္း ရဟႏၱာစစ္-မစစ္ စမ္းသပ္ဖို့ စံုစမ္း ဖို့အေရးမွာ အလြန္မွ သိမ္ေမြ႔နက္နဲလွပါသည္။ အဘယ္႕ ေၾကာင္႕ဆိုေသာ္ ရဟႏၱာအစစ္သည္ စိန္ေရႊပတၱျမား အျပည္႕ ထည္႕ထားေသာ ရတနာ အိုးကိုရရွိထားေသာ ေယာက်္ား ကဲ႕သုိ့သူတစ္ပါးအား ၀ါႀကြားပလႊားရာက် မည္စိုး၍ မိမိ ရရွိထားေသာ အရဟတၲဖိုလ္ ဓမၼရတနာ ကို မျပလို၊ မေျပာ လိုေသာေၾကာင္႕လည္းေကာင္း၊ လူသာမေဏတို့ အား စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားတို့ကို မေျပာၾကား ရဟု သိကၡာပုဒ္ပညတ္ထားေသာေၾကာင္႕ လည္းေကာင္း ဤမွ် သိမ္ေမြ႔နက္နဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ( ဒီ-႒ ၂-၂၇၀၊ ၀ိ-၂-၃၇)။
ဤတြင္ သိႏိုင္ခဲပံု ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ထုတ္ျပပါမည္။ တခါကစိတၲလ ေတာင္တြင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ ေသာရဟႏၱာ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးသည္ အလုပ္အေကြၽး ေတာထြက္ ရဟန္းႀကီးတစ္ပါးႏွင္႕အတူ ဆြမ္းခံ ထြက္ ခိုက္မေထရ္ႀကီး၏ သပိတ္ သကၤန္းကိုယူလ်က္ ေနာက္ ကလိုက္ေနေသာ ေတာထြက္ ရဟန္းႀကီးက-အရိယာ ဆိုတာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးလဲ-ဟု မေထရ္ႀကီးကို ေမးေလ၏။
မေထရ္ႀကီးက တခ်ိဳ႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အရိယာ ႏွင္႕အတူေန အရိယာတို့၏ သပိတ္သကၤန္းကိုယူ လ်က္ အရိယာ တို့ကို ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ျပဳေနရေသာ္ လည္း အရိယာမွန္းမသိႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ အရိယာ ဆိုသည္မွာ အသိခက္လွေပ၏-ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ သို႔ ေသာ္ ေတာထြက္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးကားမသိရွာ၊ နီးကပ္ စြာေနရေသာ္ လည္းဉာဏ္ပညာရွိသူမွ သာသိႏိုင္ ေပမည္။( ဒီ-႒ ၂-၃၆၄၊ မ-႒ ၁-၂၃၊ သံ-႒ ၂-၂၃၂၊ စူဠနိ-႒ ၇၁)
ရဟႏၱာစစ္-မစစ္သိဖို႔က အေရးႀကီးသလား ေမးျငားအံ႕၊ အေရးႀကီးလွေပသည္။ နိႏၵိယပသံသာယ ဟိပသံသိယ နိႏၵာယစသမ ေကာ၀ ၀ိပါေကာ။ (သံ-႒၁-၁၉၇) ဟူသည္ႏွင္႕အညီ ကဲ႕ရဲ႔ထိုက္သူကို ခ်ီးမြမ္း မိျခင္းႏွင္႕ ခ်ီးမြမ္း ထိုက္သူကိုကဲ႕ရဲ႔မိျခင္းကား အျပစ္ အတူတူပင္ျဖစ္ရကား အလဇၨီရွင္ရဟန္းကို ရဟႏၱာ မွတ္ၿပီး ပူေဇာ္ လွဴဒါန္းေနလွ်င္ သာသနာေတာ္ကို ကူ၍ ဖ်က္ရာေရာက္ေပမည္။ ရဟႏၱာကို ကဲ႕ရဲ႔စြပ္စြဲမိ လွ်င္လည္း အရိယူပ၀ါဒကံႀကီး ထိုက္ေပ ေတာ႕မည္၊ သို႔အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ဉာဏ္ႏွင္႕ယွဥ္၍ စဥ္းစား ခ်ဥ္းကပ္ၾကမွေတာ္ေပမည္။
ရဟႏၱာစစ္-မစစ္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးပံုကိုဆိုပါ ေတာ့မည္။ မိမိကိုယ္ကို ရဟႏၱာဟု ၀န္ခံလာ သူကို စမ္းသပ္ စစ္ေဆးနည္းကို ျမတ္ဗုဒၶ အတိအက် ညႊန္ ၾကားထားခ်က္ရွိပါသည္။
တရားထူးရသည္ဟု ၀န္ခံလာသူအား
(၁) ကႎ ေတ အဓိကတံ – အဘယ္ တရားထူး ကိုရသနည္း၊ စ်ာန္ကိုရသလား၊ မဂ္ကို ရသလား၊ ဤသို႔ရအပ္ေသာ တရားထူးကို၄င္း။
(၂) ကိႏၱိေတ အဓိဂတံ-အနိစၥ စေသာ လကၡဏာသံုးပါးတြင္ ဘယ္လကၡဏာကို ပဓာနျပဳ၍ ရသနည္း၊
တစ္နည္း။ သမထ ၀ိပႆနာႏွစ္မ်ိဳးတြင္ အဘယ္ကိုႏွလံုးသြင္း၍ ရသနည္း။
ဤသို႔ရျခင္း၏ အေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း။
(၃) က ဒါ ေတအဓိကတံ-ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရသနည္း၊ နံနက္မွာလား၊ ေန႔ခင္းအခ်ိန္မွာလား၊
ဤသို့ စသည္ျဖင္႕ အခ်ိန္ကိုလည္းေကာင္း။
(၄) ကတၴ ေတ အဓိကတံ- ဘယ္အရပ္ မွရသနည္း။ သစ္ပင္ရင္းမွာလား၊ မ႑ပ္အတြင္း မွာလား၊
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အရပ္ကိုလည္းေကာင္း။
(၅) ကတေမ ေတ ကိေလ သာ ပဟီနာ-ဘယ္ကိေလသာတု႔ိကို ပယ္ၿပီးျဖစ္သနည္း။
ဤသို႔ ပယ္အပ္ျပီးေသာ ကိေလသာတို႔ကို၄င္း။
(၆) ကတေမသံ တြံ ဓမၼာနံ လာဘီ- ပထမမဂ္ စသည္တို႔တြင္ အဘယ္ကို ရသနည္း။ ဤသို့ရအပ္ ေသာ တရားထူး ကိုလည္းေကာင္း၊ ခြဲျခား၍ ေမးရမည္ဟု ဆိုပါသည္။( ၀ိ-၁-၁၁၇၊ ၀ိ-႒ ၂-၈၁-၈၂ )
ဤေနရာ၌ အ႒ကထာဆရာ ဋီကာဆရာတို႔ ဆက္လက္ညႊန္ၾကားထားးခ်က္ကို ဆိုပါဦးမည္။ အ႒ကထာဋီကာဆရာ တို့က အထက္ပါ အတိုင္းစစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ေမးျမန္းရာအဆင္ေျပေျပ ေျဖႏိုင္႐ံုမွ် ျဖင့္ မယံုၾကည္ ထိုက္ေသးေၾကာင္း။ ဗဟုသုတ ရွိေသာ ပါဠိအ႒ကထာကြၽမ္းက်င္ေသာ ရဟန္းမ်ားအေနျဖင့္ ေကာင္းစြာ ေျဖဆိုႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို့ေၾကာင္႕ ထိုရဟန္း အား မဂ္မရမီေရွ႔အဖို့၌ သီလစင္ၾကယ္မႈ၊ ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္မႈ အက်င္႕မ်ား ရွိ-မရွိ၊ ရွိလွ်င္လည္း ႐ိုး႐ိုး သားသား လာဘ ကိုမေမွ်ာ္ဘဲ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ က်င္႕ျခင္း ဟုတ္-မဟုတ္ စဥ္းစား ရမည္ဟု မိန္႔ဆိုၾက ပါသည္။
ဤသို့စဥ္းစား ႏႈိင္းခ်ိန္၍ သူ၏ေျဖဆိုပံုႏွင္႕ သူ၏က်င့္ပံု ညီညြတ္႐ံုမွ်ျဖင္႕လည္း ရဟႏၱာ ဟု ပူေဇာ္ သကၠာရ အမႈ မျပဳထိုက္ေသးပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႕ ဆိုေသာ္ အခ်ိဳ႔ေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းတို့သည္ ရဟႏၱာ နီးပါး အက်င္႕ ေကာင္းၾကေသာေၾကာင္႕ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႕ ရဟႏၱာဟု ဧကန္မသတ္မွတ္ေသးဘဲ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ျဖင္႕ စမ္းသပ္ သင္႕ေသးသည္ဟု မိန္႔ဆိုၾက ပါသည္။
ဥပါယ္တံမ်ဥ္ျဖင္႕စမ္းသပ္ပံုကို ၀တၴဳသာဓက မ်ားထုတ္ျပ၍ ဆိုပါမည္။
တစ္ခါက ဒီဃဘာဏက အဘယ္ဆိုေသာ မေထရ္ႀကီးတစ္ပါးသည္ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ပုထုဇဥ္ေလာ၊ ရဟႏၱာေလာဟု မခြဲျခားမဆံုး ျဖတ္ႏိုင္သည္ျဖစ္၍ သူငယ္တစ္ ေယာက္အား အမွတ္သညာေပးထား၏။ ထိုသူငယ္ သည္ ကလ်ာဏီျမစ္ဆိပ္၌ ငုပ္၍ ေရခ်ိဳးေနေသာ ထိုရဟန္း၏ ေျခေထာက္ကိုဆြဲေလ၏။ ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္ေဆာင္ရဟန္းသည္ မိေက်ာင္းမွတ္ၿပီး က်ယ္ ေလာင္စြာ ေအာ္ဟစ္ေလရာ ပုထုဇဥ္မွန္းသိရေလ၏။ မွန္ပါသည္။ ရဟႏၱာမည္သည္ ဦးထိပ္၌ မိုးႀကိဳးက် ေသာ္လည္း ေၾကာက္ရြံ႔တုန္လႈပ္ျခင္းမျဖစ္ေတာ႕ပါ။ အသက္ခႏၶာ၌ တပ္မက္ျခင္း နိကႏၱိကိုပယ္ထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။
( မ-႒ ၄-၆၆။ သာရတၳ-ဋီ ၂-၂၈၅ )
သို့ေသာ္ အခ်ိဳ႔ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္း ကင္းရဲတင္း ေသာပုထုဇဥ္မ်ားလည္း ရွိတတ္ေသးရာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အာ႐ံုမ်ားႏွင္႕လည္း စမ္းသပ္သင္႕ပါေသးသည္။
တစ္ခါက ၀သဘမင္းသည္ မေထရ္တစ္ပါးကို စံုစမ္းလိုသျဖင္႕ နန္းေတာ္သို့ပင္႕ေဆာင္ၿပီး မေထရ္ ၏ေရွ႔တြင္ ဆီးသီးမႈန့္ျဖင္႕ ေဖ်ာ္ထားေသာမုန့္ကို နယ္ျပေလ၏။ ထိုအခိုက္မေထရ္၏သြားရည္မ်ား ယိုက်လာသျဖင္႕ ရသတဏွာမပယ္ႏိုင္ေသးပံု၊ ရဟႏၱာ မျဖစ္ေသးပံုကို သိရေလ၏။ မွန္ပါသည္။ ရဟႏၱာ မည္သည္ နတ္ၾသဇာကိုေသာ္မွ တပ္မက္ျခင္းမရွိ ေတာ႕ပါ။ ( မ-႒ ၄-၆၇။ သာရတၳ-ဋီ ၂-၂၈၅ )။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ ရဟႏၱာဟူသည္မွာ ကိေလသာ ၁၀-ပါးလံုးကင္းကာ ေလာကဓံတရား တို့ေၾကာင္႕ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိ၊ ေတြေ၀ျခင္း ေမ႕ေလ်ာ့ ျခင္းမရွိ၊ အိပ္မက္မက္ျခင္းမရွိ၊ သုက္လႊတ္ျခင္းမရွိ၊ မာယာ-သာေဌယ်မရွိ၊ စသည္ျဖင့္ ပုထုဇဥ္တို႔၏ စ႐ိုက္ အႀကိဳက္တို့ႏွင္႕မ်ားစြာ ကြာျခားရကား ရဟႏၱာအရွင္ တို့၏ ဂုဏ္ကို ပုထုဇဥ္တို့ကုန္စင္ေအာင္ မသိႏိုင္ ေၾကာင္း၊ ရဟႏၲာအခ်င္းခ်င္းသာ သိႏိုင္ေၾကာင္း။ ( သံ-၁-၁၅၀။ ) ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။
ဤ၌ အနည္းငယ္ျဖည္႕စြက္၍ ေျပာခ်င္သည္ မွာ ဘုရား ရဟႏၱာအရိယာပုဂၢိဳလ္တို့အား မ်က္ျမင္ဖူး ေတြ႔၍ ကိုယ္ေတြ႔ၾကည္ညိဳဘုန္းရိပ္ခိုလႈံလိုၾကသည္ မွာ ပုထုဇဥ္သူေတာ္ေကာင္းတို့၏ ေကာင္းျမတ္ေသာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ အရိယာတို့ကိုဖူးေတြ႔ရျခင္းဟူသည္ ပကတိမ်က္စိျဖင္႕ ဖူးေတြ႔ရျခင္း၊ ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ဖူးေတြ႔ရျခင္းဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ ထိုတြင္ ပကတိ မ်က္စိျဖင္႕ဖူးေတြ႔ရျခင္းကို တိရစၦာန္မ်ားပင္ (သိသိ-မသိသိ) ဖူးေတြ႔ႏိုင္၍ ဘုရားရွင္မခ်ီးမြမ္းလွေပ။ ထို႔ေၾကာင္႕ပင္ ဘုရားရွင္အားဖူး၍မ၀ၾကည္ညိဳလွ ေသာ ၀ကၠလိမေထရ္အား-၀ကၠလိ ဤကုိယ္ေကာင္ ပုပ္ကို ဖူးျမင္ရျခင္းျဖင္႕သင္အား အဘယ္အက်ိဳး ရွိအံ႕နည္း၊ ၀ကၠလိတရားကို ျမင္ေသာသူသည္ ငါဘုရားကို ျမင္၏-ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ ေလာ။ ( သံ-၂-၉၈ ) ဓမၼ-႒ ၂-၃၈၀ )
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္အလိုေတာ္အားျဖင္႕ အရိယာပုဂၢိဳလ္ကို ပကတိမ်က္စိျဖင္႕ ဖူးေတြ႔ရေသာ္ လည္း ဉာဏ္ျဖင္႕ အရိယာတို့ျမင္အပ္ေသာ လကၡဏာ ေရးသံုးပါးကို မျမင္ေသာ၊ အရိယာတို႔သိအပ္ေသာ တရားတို႔ကို မသိေသာသူသည္ အရိယာအျဖစ္ကို ျပဳတတ္ေသာတရားကလည္းေကာင္း၊ အရိယာ၏ အျဖစ္ကို၄င္း၊ မျမင္အပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင္႕ အရိယာနံ အဒႆာ၀ီ-အရိယာ ပုဂၢိဳလ္တို့ကို မဖူး ျမင္ရသူပင္ျဖစ္၏-ဟုအ႒ကထာဆရာတို့ မိန့္ဆိုၾကပါ သည္။( အဘိ-႒-၁-၃၈၅ )။
ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်တရားရ၍ အရိယာအစစ္ ကိုဖူးေတြ႔ႏိုင္ၾကပါေစ။
အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ) ေဖၚ၀ါ႔ေမးလ္ မွၿဖစ္ပါသည္။ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ၿဖင့္သုံးသပ္ကါ အမွန္တရားကိုရွာေဖြနိဳင္ၾကပါေစ။

breaking-vol3-no40 from CS Web Studio on Vimeo.

About ko no

zaw zaw aung has written 27 post in this Website..

student single pakokku

   Send article as PDF