“ဒီတေလာ ၾကိဳက္ျဖစ္တာေလးေတြ..”ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္အတိုင္းပဲ..။
ၾကိဳက္တာေလးေတြ.. ဖတ္ေစခ်င္လို႔  တိုက္ရိုက္ပဲကူးတင္ပါတယ္.။ ေ၀ဖန္..ေတြးေပး..ေဆြးေႏြးၾကေစလိုပါတယ္..။ :)

အဲ.. ဆိုင္ရာ၀က္ဘ္ဆိုက္.. စာေရးသူေတြကို ခရက္ဒစ္ေပးပါေၾကာင္းနဲ့.. လင့္ခ္မ်ားလည္း တင္ေပးထားပါတယ္ခင္ဗ်ား..။
=

ေရႊခ်ဖို႔ လိုပါသည္

Sunday, 27 November 2011 11:00 ေအာင္သင္း

ယခုတေလာတြင္ ရာသီဥတု ပူေႏြးလာသည္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိန္းသိမ္းရမည္။ သစ္ေတာ သစ္ပင္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ရမည္ ဟူေသာ အသံေတြကို ကၽြတ္ကၽြတ္ညံ ေအာင္ၾကားေနရသည္။

ထိုသို႔ေသာ ကယ္ပါယူပါ အသံေတြ ထြက္လာသည္မွာ နည္းနည္းေတာင္ ေနာက္က်ေနၿပီလားဟု စိုးရိမ္ေနမိခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ေလာက္က ထြက္ခဲ့ဖို႕ေကာင္းသည္။

အရင္းရွင္စနစ္ေၾကာင့္ မိုးေခါင္ရသည္ ဟုေျပာလုိက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကြန္ျမဴနစ္ ေလသံပါလား၊ လက္၀ဲ ဆန္လွခ်ည္လား၊ ဒီအရြယ္မွ ဘာေတြ ထေၾကာင္ေနျပန္သလဲဟု ေျပာေကာင္း ေျပာၾကပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရလည္ေအာင္ ေျပာရပါေတာ့မည္။ ယခုေျပာမည့္ စကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၄-၅၀ ေလာက္ ရိွပါၿပီ။ လူၾကားသူၾကားထဲမွာ ေျပာခဲ့သည္က ႏွစ္ဆယ္အစိတ္ရိွပါၿပီ။ ထုိသို႕ စဥ္းစားလိုက္ ေသာအခါ ေစာေစာစီးစီး အသိဥာဏ္ပြင့္ခဲ့ ပါကလားဟု ဘ၀င္ေတာင္ ျမင့္လိုက္ရမလိုလို ေအာက္ေမ့ လိုက္မိေသးသည္။

တကယ္ဆိုေတာ့ သစ္ေတာဘက္ အရာရိွအမႈထမ္း ေတြက ဟိုးအရင္ အေစာႀကီး ကတည္းက သစ္ေတာႏွင့္ ရာသီဥတု ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း တဖြဖြေျပာခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ မည္သူကမွ် ဂရုမစိုက္ခဲ့ၾက။ သူတို႔အသံကို နားစြင့္ရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့ၾက။ သူတို႔ စိတ္၀င္စားၾက သည္က ကၽြန္း-ကၽြန္းပင္ဆိုတဲ့ ကၽြန္း။

ပင္လယ္ရပ္ျခား ေလွသေဘာၤႏွင့္ ခရီးသြားၾကေသာ အေနာက္တိုင္းသားတို႕က ကၽြန္းသားကို သေဘာၤ တည္ေဆာက္ဖို႔ စိတ္၀င္စားၾကသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကၽြန္းသားသည္ အျခားေသာသစ္မ်ား ႏွင့္မတူ၊ ပင္လယ္ေရငန္ ႏွင့္ အလြမ္းသင့္သည္။ ပိုထိုးျခင္း၊ ေဆြးျခင္းမရိွ။ ထို႔ျပင္ ကၽြန္းကထြက္ေသာ ကၽြန္းဆီသည္ သံႏွင့္လည္း သဟဇာတျဖစ္သည္။သံကိုု သံေခ်းတက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးသည္။

ယခုတေလာ ဤစကားမ်ဳိးေတြကိုလည္း ၾကားလာရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးၾကားခဲ့၊ ဖတ္ခဲ့ဖူးေတာ့ အသက္ဆယ္ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရိွေသးသည္။ စာဖတ္သူ အံ့ၾသသြားေလာက္ေအာင္ ေျပာလုိက္ရပါအံုးမည္။ နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္ ပါလီမန္တြင္ တရုတ္တန္းဘက္က တက္လာသည့္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ “မစၥတာ ေအာ္မ်ဳိးရႈ” ေရးသည့္ “ျမန္မာ့စီးပြားေရး” ဟူေသာ စာအုပ္ထဲတြင္ ဖတ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္ကို ယခုေတာ့ ရွာလုိ႕မရေအာင္ ျဖစ္ေနျပီ။

“ကၽြန္း” စကားကို ျပန္ေကာက္ရပါဦးမည္။ အထက္တြင္ ေျပာခဲ့သည့္ အတိုင္း ပင္လယ္ေရငန္နွင့္လည္း အဆင္ေျပ၊ သံနွင့္လည္း အလြမ္းသင့္ေလေတာ့ သေဘၤာတည္ေဆာက္မႈအတြက္ အေကာင္းတက့ာ အေကာင္းဆုံး ထိပ္တန္းအေကာင္းဆုံး “သစ္” ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ ဒီကၽြန္းသစ္၏ ႏုိင္ငံျခား ၀င္ေငြကလည္း အေထာၾကီးေထာလာေသာေၾကာင့္ ျမန္မာရွင္ဘုရင္ေတြလည္း “ေတာ္၀င္သစ္” အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီး သာမန္ျပည္သူတို႕ “သြားၾကားထုိး နားပန္” ဖုိ႕ပင္ ကၽြန္းပင္ကို မထိပါးရဟု အမိန္႕ေတာ္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ “ကၽြန္း” မ်က္နွာပြင့္လြန္းေသာေၾကာင့္ ျမန္မာေတြ “ကၽြန္” ျဖစ္ခဲ့ ရပုံကို ကၽြန္ေတာ္ မေျပာခ်င္ေတာ့ျပီ။ အားလုံးသိၾကျပီးမုိ႕ပါ။

ျမန္မာေတြ ကၽြန္ျဖစ္သြားေတာ့ ကၽြန္းပင္ေတြကို တြင္တြင္ႀကီး ခုတ္ၾကေရာင္းၾကသည္။ နိုင္ငံျခားသား သစ္ကုမၸဏီႀကီးေတြ အလွ်ဳိလွ်ဳိ အျပိဳင္အဆိုင္ ေပၚလာၾကသည္။ “ကၽြန္းပြဲေတာ္” ၾကီးေပါ့။

သုိ႕ေသာ္ –

ဤ “သုိ႕ေသာ္” က အေတာ္ေလး အေရးၾကီးပါသည္။

ကၽြန္းပင္ဆိုသည္က ေျမႀကီးရွိတိုင္း- ေရေပါတိုင္း- မုိးရြာတိုင္း စိုက္လို႔ရသည္ မဟုတ္။ ပင္လယ္ျပင္အထက္ အျမင့္ေပ ဘယ္မွ် ၊ မုိးေရခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ စသည္ျဖင့္ ရွိေသးသည္။ ထုိ႔ျပင္ ေျမၾကီးမွ အထက္ ၅ေပ သာသာ၊ လူ၏ ရင္စုိ႕ေလာက္တြင္ လုံးပတ္ ၈ ေပ၊ ၉ ေပ ရွိမွ ကၽြန္းရင့္သည္။ ထုိအရြယ္အစားေရာက္မွ “သင္းသတ္” ရသည္။

သင္းသတ္သည္ ဆိုျခင္းမွာ ကၽြန္းပင္ေအာက္ေျခတစ္ေပေလာက္ အျမင့္တြင္ ကၽြန္းပင္ပတ္မိေအာင္ အရစ္နက္နက္ ထစ္ျပီး အပင္ကို သတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သည္အတုိင္း ကၽြန္းပင္ ေျခာက္သြားသည့္တိုင္း ထားရသည္။ ၂ႏွစ္တန္သည္ ၃ႏွစ္တန္သည္ရွိမွ ခုတ္လွဲရသည္။

ဤသို႕ တန္း၀င္အဆင့္မီျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္းပင္၏ သက္တမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္မွ ရွစ္ဆယ္ ထိေအာင္ၾကာသည္။

ယွဥ္ၾကည့္ဖို႕ ေျပာလုိက္ရပါဦးမည္။

စပါးစိုက္သည္၊ ေကာက္လ်င္၊ ေကာက္လတ္၊ ေကာက္ၾကီး စသည္ေပ့ါ။ ေလးငါးေျခာက္လဆုိလွ်င္ အသီးစားရျပီ။ ရာဘာျခံ ပ်ဳိးလွ်င္ေတာင္ ေလးငါးရွစ္ႏွစ္ အေစးျခစ္ရျပီ။ သူတို႕ႏွင့္ ယွဥ္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္းပင္က ပ်င္းစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေစာင့္ေနရျပီ။ ကိုယ္စိုက္လုိက္သည့္အပင္ကို သားေျမးတို႕လက္ထက္ေရာက္မွ သင္းသတ္ရေပေတာ့မည္။ ဒီၾကားထဲတြင္ သစ္ပင္သစ္ေတာ ကို ႏွစ္ကာလ ရွည္လ်ားစြာ ေစာင့္ထိန္းရသည့္တာ၀န္၊ ေတာမီး၊ ေတာင္ယာမီးေစာင့္ရသည့္တာ၀န္ ကုန္က်စရိတ္ေတြက ရွိေသးသည္။

ထိုသုိ႔ ကုန္က်ေသာ ေငြအရင္းအႏွီးထက္ အခ်ိန္အရင္းအႏီွးကပိုၿပီး ၀န္ေလးသည္။ မည္သည့္ ကုမၸဏီ ၊ မည္သည့္အရင္းရွင္ကမွ် စိတ္၀င္စားမည္မဟုတ္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ရွိျပီး ၊ ရင့္ျပီး၊ အသင့္ျဖစ္ျပီး သစ္ေတြကိုသာ တြင္တြင္ၾကီး ခုတ္လွဲၿပီး ယူၾကသည္။ တရား၀င္ မိမိတို႕ရရွိၿပီး သစ္ကြက္မွသာ မဟုတ္ဘဲ စည္းေက်ာ္ျပီး ခုိး၍ ခုတ္သည္မွာလည္း မဟားတယားဟုပင္ ဆိုေလာက္သည္။ ခုတ္ထားျပီးေသာ သစ္ကြက္တြင္ အသစ္ထပ္မံ စိုက္ပ်ဳိးဖို႕ ေတာ့ျဖင့္ ေယာင္လုိ႕မွ် မေတြးမိၾက။ ထုိ႕ေၾကာင့္နုိင္ငံေတာ္အစိုးရကသာလွ်င္ ဒိုင္ခံျပီး ကၽြန္းစိုက္ခင္း ပ်ဳိးေထာင္မႈေတြ လုပ္ၾကရသည္။

သစ္ေတာထိန္းသိမ္းေရး၊သစ္ေတာျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရးအတြက္အလုပ္သမားေတြ၊ ကၽြမ္းက်င္သူပညာရွင္ေတြ ေမြးၾကရသည္။ ဤသုိ႕အားျဖင့္ ေျမတိုင္းပညာသင္၊သစ္ေတာပညာသင္ေက်ာင္းေတြ ေပၚလာရသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ အေစာဆုံးေပၚခဲ့သည့္ အသုံးခ် သိပၸံေက်ာင္းေတြဟု ဆုိသင့္သည္။

ဤသို႕လွ်င္ အစိုးရကသစ္ေတာကြက္လပ္ေတြကို ကြက္လပ္ျဖည့္ဖို႕ ႀကိဳးစားခဲ့ပါ၏။သို႕ေသာ္ အလ်ဥ္မီေအင္ ဤကြက္လပ္ေတြကို မည္သို႔လွ်င္ ျဖည့္နုိင္ပါမည္နည္း။

ဤသို႕နွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕တုိင္းျပည္မွာ “ကၽြန္း” ေၾကာင့္ “ကၽြန္” ျဖစ္ခဲ့ရျပီး “ကၽြန္းေျပာင္” လုိ႕ မိုးေခါင္ ခဲ့ရသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္အရင္းရွင္ စနစ္ေၾကာင့္ မုိးေခါင္ခဲ့ရသည္ဟု ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဤသည္မွာ နိဒါန္း ပထမပိုင္းသာ ရွိေသးသည္။

ဒုတိယပိုင္း ဆက္လုိက္ရပါဦးမည္း။

ဒုတိယ ကမာၻစစ္ၾကီးျဖစ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သို႕ ဂ်ပန္စစ္တပ္ၾကီး ၀င္လာ ပါေလေတာ့သည္။ သူတို႕ကလည္း စစ္ေရး အတြက္ တံတားေဆာက္ဖုိ႔၊ စခန္းေဆာက္ဖုိ႔၊ လမ္းေဖာက္ဖုိ႔ သစ္ေတြကိုခုတ္လုိက္သည္မွာ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ (တကယ့္ကို စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ) ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ့္ဇာတိ ေတာင္တြင္းၾကီးျမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္တြင္ ေလယာဥ္ပ်ံကြင္း ေဆာက္သည္။ ကြင္းအတြက္ ေျမညႇိသည္က အေရးမၾကီး၊ ေလယာဥ္ပ်ံဆုိက္နားထားဖို႔ ခံတုတ္ဘန္ကာၾကီးေဆာက္ေတာ့ ကၽြန္းကိုပင္ သုံးၾကျပန္သည္။ အဲ့ဒီမွာေတာ့ ကၽြန္းပင္ နုရင္႔မေရြးနီးရာခုတ္လွဲျပီး သစ္လုံးေပါင္းရာေထာင္ခ်ီၿပီး သုံးၾကေလေတာ့ နားလည္သည့္ လူၾကီးမ်ားကရင္တမမ စုတ္တသပ္သပ္ ႏွေျမာၾကသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနေသးသည္။

စစ္ႀကီးၿပီးလုိ႕ မၾကာမီမွာပင္ ျပည္တြင္းေသာင္းက်န္းမႈေတြက တစ္နယ္တစ္ဗုိလ္ တစ္ၿမိဳ႕ တစ္မင္းသာမက နယ္စြန္ရပ္ေက်းလူမ်ဳိးေရးတပ္မွဴးေတြပါ ေပၚလာၾကျပန္သည္။ သူတို႔အားလုံးကလည္း “ေျမၾကီး က ေရႊသီးသည္” ဟုသေဘာထားၿပီး ကၽြန္းေတြကို ေဖာေဖာသီသီၾကီး ခုတ္ၿပီး နယ္စပ္က ထုတ္၍ တရားမ၀င္ တြင္တြင္ၾကီး ေရာင္းၾကျပန္သည္။ တရားမ၀င္ ဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ “တစျပားမွမ၀င္” ေလေတာ့ျပီ။ တကယ့္ကို အလဟႆ ပ်က္စီးခဲ့ရသည္ကုိ ျပန္ေတြးၾကည့္လွ်င္ အလြန္ႏွေျမာဖို႕ေကာင္းသည္။ သုိ႕ေသာ္ ႏွေျမာရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့ၾက။

ႏွေျမာရေကာင္းမွန္းသိေနသူက “ထုိင္း” ဘုရင္မင္းျမတ္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္ ေသာင္းက်န္းသူေရာင္စုံက သစ္ေတြခိုးျပီး နယ္စပ္က တြင္တြင္ၾကီး ထုတ္ေရာင္းေနသည္ကို အလြန္အကၽြံ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ထုိင္းသစ္ကုန္သည္ေတြကို သတိေပးခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္ကို ခ်စ္လြန္းလုိ႕ ေတာ့မဟုတ္၊ ျမန္မာျပည္ဘက္က ေတာေျပာင္လုိ႔ မုိးေခါင္လွ်င္ ထိုင္းေျမျပင္ “အထိနာ” ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး နားလည္ေနသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္၏ နိဒါန္းက စိတ္မရွည္ ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ရွည္ေနခဲ့ျပီ ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္ ကၽြန္ျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာ ကၽြန္းေၾကာင့္ခ်ည္း သက္သက္မဟုတ္၊ ပညာဗဟုသုတနိမ့္က်ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ အတိုခ်ဴပ္ရလွ်င္ ပညာနည္းခဲ့ျခင္းမွာ ပဓာန အေၾကာင္းရင္းၾကီးျဖစ္သည္ဟုပင္ ဆုိခ်င္ပါသည္။

ပညာပ်ဳိးခင္းနွင့္ ကၽြန္းပ်ဳိးခင္းကလည္း ခပ္ဆင္ဆင္။

ကၽြန္းပ်ဳိးခင္းကလည္း “ခုေရတြင္းတူးခုေရၾကည္ေသာက္” လုပ္ငန္းမ်ဳိးမဟုတ္သကဲ့သုိ႕ပညာေရးပ်ဳိးခင္း ကလည္း ဒီေန႕ စိုက္ ေနာက္ေန႕ အသီးစားရသည္ မဟုတ္။

ႏိုင္ငံေတာ္ အစုိးရ၏ သုံးစြဲေငြမ်ားတြင္ ေရထဲခ်လုိက္သလုိ ပလုံျမည္ရုံသာ ျမည္ေသာ ဌါနေတြရွိသည္။ က်န္းမာေရးဌာန၊ ကယ္ဆယ္ေရးဌာန ဆိုတာမ်ဳိးေတြျဖစ္သည္။သစ္ေတာေရးဌာန၊ ပညာေရးဌာနမ်ား ကိုလည္း ထုိ “ပလုံ” စာရင္းသြင္းၾကသည္။ သုိ႕ေသာ ေရရွည္အက်ဳိးေက်းဇူးကိုေမွ်ာ္ကိုးျပီး အစြမ္းကုန္ ေငြေၾကးႁမႇဳပ္ႏွံ ၾကရသည္။

ကၽြန္းစုိက္ခင္းႏွင့္ ပညာပ်ဳိးခင္း ခပ္ဆင္ဆင္ဟု ဆုိခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာျပည္သုိ႔ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီး၀င္လာေတာ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြ အကုန္ပိတ္လုိက္ရေတာ့သည္။ ခဏတစ္ျဖဳတ္ မဟုတ္၊ စစ္ကာလတေလွ်ာက္လုံးဆုိေလာက္ေအာင္ ပိတ္ထားခဲ့ရသည္။

ေက်ာင္းေတြကိုသာပိတ္ထားလုိက္လုိ႔ရသည္။ “အရြယ္” ကိုပိတ္ထားလုိ႔ရသည္မဟုတ္။ စစ္တြင္း ေက်ာင္းပိတ္သည္က ၄-၅နွစ္။ ဒီေတာ့ စစ္ျပီးေသာအခါ ၁၂ ႏွစ္သားေကာင္ေလးက ၁၇ နွစ္ရြယ္ ကာလာသားေလး ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ ၁၅ ႏွစ္သားေကာင္ေလးက အသက္၂၀ အရြယ္ ကာလသားၾကီးေပါ့။ သို႕ေသာ္ပညာေကာင္းေကာင္းမသင္ခဲ့ရေသာ၊ေက်ာင္းပတ္၀န္းၾကီးႏွင့္ေ၀းေနခဲ့ေသာကာလသား လူငယ္ မ်ား ျဖစ္ေနခဲ့ၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးေသာ စာေလးတစ္ပုဒ္ကို သတိရမိျပန္သည္။

“စစ္ပြဲႀကီး တစ္ခုျဖစ္လုိက္လွ်င္ တပ္မႀကီးသုံးခု က်န္ ေနရစ္ခဲ့ၿမဲျဖစ္သည္။ ထိုတပ္မ်ားကား လင္သားေဆြမ်ဳိး ဆုံးပါးခဲ့ရ၍ ငိုေၾကြးေနရေသာ မ်က္ရည္တပ္၊ ေျချပတ္ လက္ျပတ္ျဖစ္ေနေသာ ဒုကၡိတတပ္၊ စစ္အတြင္းက က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ ေသာင္းက်န္းေနေသာ သူခိုးဓားျပတပ္တို႕ ျဖစ္သည္” တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္က “ပညာမဲ့တပ္မၾကီး” တစ္ခုပင္ ျဖည့္လုိက္ခ်င္မိေသးသည္။

အေၾကာင္းက ေခတ္ကာလာ မျငိမ္မသက္ ျဖစ္လွ်င္ ပထမဆုံးစျပီး ပိတ္ရသည္က စာသင္ေက်ာင္း၊ ေနာက္ဆုံးမွ ပိတ္ရသည္က ရဲစခန္း။ ေခတ္ကေလးျငိမ္စျပဳလာလွ်င္ ပထမဆုံးဖြင့္ရသည္က ရဲစခန္း၊ ေနာက္ဆုံးမွ ဖြင့္ရသည္က စာသင္ေက်ာင္း။ “ေက်ာင္းပိတ္ေတာ့” “ေခါင္းပိတ္” ခဲ့ရသည္။

လူငယ္ေတြရဲ႕ ေခါင္းက ေက်ာင္းပညာကိုသာ ပတ္ခဲ့ရသည္။ အျခားေသာ မဖြယ္မရာေတြကိုေတာ့ စစ္ၾကီးေက်းဇူးေၾကာင့္ ဆည္းပူးခဲ့ရသည္။ ေသျခင္း၊ သတ္ျခင္း၊ လုယက္တိုက္ခုိက္ျခင္း၊ လက္နက္အားကိုးျခင္း စသည္တုိ႕ကိုမူကား ယဥ္ပါးျခင္းႀကီးမက ယဥ္ပါးလာခဲ့ၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႕တုိင္းျပည္ကေတာ့ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ၾကီးနဲ႔တင္အားမရ ေသးေသာေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးနွင့္အတူ ျပည္တြင္းေသာင္းက်န္းမႈ သူငယ္နာက ေမြးရာပါ ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေက်းလက္ေတြမွာဆိုလွ်င္ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ ပိတ္ရက္က ဖြင့္ရက္ထက္ မ်ားေနၾကျပန္ေတာ့သည္။

ကၽြန္းပ်ဳိးခင္းနွင့္ ပညာေရးပ်ဳိးခင္းတို႕၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမွာ ခ်က္ခ်င္းမသိသာ။ ေရရွည္က်မွ ခံစားၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။

ကၽြန္းေၾကာင့္ ကၽြန္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္းေျပာင္၍ မိုးေခါင္ခဲ့ရသည္။ ပညာေရးပ်ဳိးခင္းေျပာင္လွ်င္ေတာ့ မုိးတြင္းေတာင္ မနားရသည့္ “အင္တာေနရွင္နယ္ကူလီ” “ဂလုိဘယ္လ္သူရင္းငွား” ျဖစ္မွာ ေသခ်ာသည္။

“ေျပာျပန္ရင္လည္း ေအာင္သင္း လြန္ရာက်မယ္” ဟု ဟစ္လုိက္ခ်င္မိတာ ရွိေသးသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅နွစ္ေလာက္ ကတည္းက “စကၤာပူဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ က်ဴရွင္ဖြင့္ လိမ့္မယ္”ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သည္။ စင္ေပၚမွာကို ေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ေျမးဦးမေလးကိုေတာင္ စကၤာပူမွာ ေနာက္ထပ္ဘြဲ႔သြားယူဖို႕ သူ႔မိဘမ်ားက လုံးပမ္းေနၾကသည္။

စကၤာပူနွင့္စာလုိက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဘ၀အက်ဳိးေပးအလြန္ေကာင္းသည့္ တုိင္းျပည္ျဖစ္သည္။ သူတို႔မွာ အျခား သယံဇာတမဆိုထားနွင့္ ေရေတာင္ “အင္ပို႕” လုပ္ျပီး ၀ယ္ေသာက္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိ႕ေၾကာင့္ ပညာေရးနွင့္ ပညာေရးေလာကကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳေန သူမ်ားအား ပညာေရးကို သည္ထက္ သည္ထက္ တုိး၍ တိုး၍ အားေပး ၾကစမ္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုိးမင္းမစြမ္းျဖစ္ခ်ိန္တြင္ သားသမီးေတြ လက္ခေမာင္း ခတ္သံကို မွန္းဆၾကားေယာင္ၿပီး ခါးေတာင္းက်ဳိက္ထားစမ္းပါဟု ေျပာခ်င္မိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘုရားကို ေရႊခ်သည္။ ေရႊခြက္မၿပီး ေရစက္ခ်လိုက္မွ ကုသုိလ္ရသည္ဟု ထင္ၾကသည္။ လူငယ္ေတြကိုေတာ့ သေစၥး ပဲသုတ္ထားသည္။ ဘုရားေရႊသကၤန္းကပ္ၿပီး ပုိတဲ့လွ်ံတဲ့ ေရႊကေလးေလာက္ ကိုေတာ့ျဖင့္ လူငယ္ေတြကို ခ်ေပးလုိက္ေစခ်င္သည္။ “လူငယ္ေတြကို ေရႊခ်မွ အနာဂတ္ ေတာက္ပမည္” ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံ ျမည္ေနေစခ်င္ပါသည္။

ေဆာင္းပါလည္းရွည္လြန္းျပီ။ ေရးေနရင္း လက္ေညာင္းလာေသာေၾကာင့္ ေက်ာ္ကာခ်န္ကာ ေရးခဲ့သည္တို႔ကို စာဖတ္သူမ်ားက စိတ္အေညာင္း ခံၿပီး ေဖာ္ကာႀကံကာ ဖတ္ၾကပါေတာ့ဟု ေတာင္းပန္လုိက္ရပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအာင္သင္း

၁၂-၇-၂၀၀၇

http://www.maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=2001:2011-11-27-11-06-33&catid=library-&Itemid=272

====================

ဒို႔ျမန္မာေတြ ဘယ္တုန္းက ေတာ္ခဲ့သလဲ

Sunday, 27 November 2011 00:25 လွေရႊ

ဒီကေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေခတ္လူငယ္ေတြကို အားမရလို႔ မၾကာမၾကာ ဖတ္ရတဲ့ ေဆာင္းပါး တပုဒ္ရွိပါတယ္။ “ဒို႔ေခတ္ေရာက္မွ ညံံ့ၾကေတာ့မွာလား” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလး ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ ဒီေခါင္းစဥ္းေလးကို ဖတ္တိုင္း ဘ၀မက်စရာေတြ အၿမဲတမ္း ေတြ႔ပါတယ္။

(၁) ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ၾကြား၀ါခ်င္ၾကတယ္

(၂) က်ရႈံးတာကို လက္မခံခ်င္ဘူး

ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ေအာင္ျမင္တဲ့လူမ်ိဳး ဘယ္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့သလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို အတိတ္သမိုင္း ကိုၾကည့္ၿပီး ေလ့လာသင့္တယ္။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စတင္တည္ေထာင္တဲ့ ၁၇၅၂ ေလာက္ကၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္မွာ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ တိုင္းရင္းသားေတြကိုပါ သိမ္းသြင္းၿပီး ျမန္မာအင္ပါယာကို တည္ေထာင္ခဲ့သူကေတာ့ ဘိုးေတာ္ဘုရား ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၇၈၄ မွာ ရခိုင္ကို သိမ္းပိုက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျမန္မာတနိုင္ငံလုံးကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ႔ ၁၈၁၉ မွာ ဘိုးေတာ္ေမာင္၀ိုင္း နတ္ရြာစံေတာ့ ဘႀကီးေတာ္က ထီးနန္းကို ဆက္ခံတယ္။ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ပ်က္သုန္းရမယ့္ အေၾကာင္းတရားေတြထဲက အခ်က္တခ်က္က ဘႀကီးေတာ္ ရဲ႕ အရည္အခ်င္းညံ့ဖ်င္းမႈႏွင့္ စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၶဳလရဲ႕ ရန္လိုတဲ့အျပဳအမႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၶဳလဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံထဲက မဟာရာဇာေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ မဏိပူရ၊ ကခ်ာ၊ ဂ်ိန္းတိယ နယ္ေတြကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့တာကို သိပ္အဟုတ္ထင္ၿပီး အဂၤလိပ္ေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေရးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။ မွတ္တမ္း တခုမွာဆိုရင္ ဘႀကီးေတာ္အပါအ၀င္ နန္းတြင္းအႀကံေပးႏွင့္ ျပည္သူေတြက စစ္သူႀကီးရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ယုံၾကည္တဲ့အတြက္ အဂၤလိပ္က်ဴးေက်ာ္မွာကို မမႈဘူးလို႔ ေရးထားတယ္။

ပထမ အဂၤလိပ္ ျမန္မာစစ္ စစခ်င္းပဲ ဘႀကီးေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြ အားကိုးခဲ့တဲ့ မဟာဗႏၶဳလ စစ္ေရးမဟာ ဗ်ဴဟာမွာ အေရးနိမ့္ခဲ့တယ္။ စစ္သူႀကီးထင္သလို အဂၤလိပ္ေတြဟာ အေနာက္ဖက္ စစ္မ်က္ႏွာက ၀င္ေရာက္မယ္လို႔ တြက္ခ်က္ခဲ့တာ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲခဲ့တယ္။ ျမန္မာတပ္ေတြ အေနာက္ဘက္ စစ္မ်က္ႏွာကို ေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္ အဂၤလိပ္တပ္ေတြဟာ ေတာင္ဘက္ စစ္မ်က္ႏွာက ၀င္ေရာက္ၿပီး ျပည္ၿမိဳ႕အထိ သိမ္းပိုက္ခဲ့တယ္။ မဟာဗႏၶဳလ သတင္းၾကားလို႔ ေတာင္ဘက္ စစ္မ်က္ႏွာကို လိုက္လာတဲ့အခ်ိန္က တႏွစ္ၾကာတယ္။

ဓႏုျဖဴမွာ စစ္သူႀကီး က်သြားတဲ့ သတင္းကိုၾကားေတာ့ ေနျပည္ေတာ္က ဘုရင္နဲ႔ မူးမတ္၊ ျပည္သူေတြ တအ့ံတၾသ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဧရာ၀တီ ျမစ္ကိုျဖတ္ဖူးတဲ့ စစ္သူႀကီးက အတၱလႏၱိတ္ သမုဒၵရာႏွင့္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာႏွစ္ခုကို ျဖတ္ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕လာတဲ့ အဂၤလိပ္ကို အထင္ေသးတာဟာ စဥ္းစား ေတြးေတာမႈ ညံ့ဖ်င္းတာကို ျပတာျဖစ္တယ္။ ဒါကို ဒီကေန႔ ျမန္မာေတြကေကာ လက္ခံရဲ႕လား။

အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏုိင္ငံ

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ တေလွ်ာက္လုံး ျမန္မာေတြ အႏိုင္က်င့္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ႕ က်ဴးေက်ာ္မႈကို ငါးႏွစ္တႀကိမ္ေလာက္ က်ဴးေက်ာ္တာ အၿမဲ ခံခဲ့ရတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ႕ က်ဴးေက်ာ္မႈေၾကာင့္ အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ ျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံကို တရုတ္အႏြယ္၀င္ (P’ya Taksin) ပ်ာတက္ဆင္ က စုစည္းၿပီး ႏိုင္ငံကို ျပန္လည္တည္ေထာင္ခဲ့တယ္။

ဒါေပမဲ႔ ထိုင္းမင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ေတြက မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခ်ကၠရီဟာ ပ်ာတက္ဆင္ကို အျပတ္ရွင္းၿပီး ထီးနန္းကို ရယူခဲ့တယ္။ ၁၇၈၂ မွာၿမိဳ႔ေတာ္ကို ဘန္ေကာက္သို႔ ေျပာင္းေရြ႔ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ ခ်ကၠရီ မင္းဆက္ဆိုတာ သူရဲ႕အဆက္အႏြယ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘန္ေကာက္ မင္းဆက္ေတြက သံတမန္ ဆက္ဆံေရးမွာ ကြၽမ္းက်င္တယ္။ မိမိရဲ့ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ တဘက္သူရဲ႕ အင္အားႀကီးမားမႈကို နားလည္တဲ့အတြက္ အေနာက္အင္အားႀကီးႏိုင္ငံေတြနဲ႔ သံတမန္ဆက္ဆံေရးမွာ ေျပလည္ေအာင္ ေပါင္းသင္းခဲ့တယ္။

ပထမအဂၤလိပ္ ျမန္မာစစ္ပြဲအၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္ေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ (၇) ခ်က္မွာ ယိုးဒယားကို ၀င္ေရာက္ျခင္းမျပဳရဆိုတဲ့ အခ်က္ပါတာဟာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

အဂၤလိပ္ေတြဟာ ၁၈၂၄ မတိုင္မီကတည္းက ထိုင္းနိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ကုန္သည္ေတြအေပၚ ထိုင္းဘုရင္ရဲ႕ အေလးထား ဆက္ဆံမႈေၾကာင့္ ျမန္မာေတြနဲ႔ စစ္ရပ္စဲေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာခ်ဳပ္ထဲမွာ ထိုင္းနိုင္ငံကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို ထည့္သြင္းေပးခဲ့တယ္။ ဒါက ကုန္းေဘာင္ေခတ္နဲ႔ အၿပိဳင္ တည္ရွိခဲ့တဲ့ ခ်ကၠရီ မင္းဆက္ေတြရဲ့ သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ကြၽမ္းက်င္တာကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ႀကိဳကာလ

လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ႀကိဳကာလကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ၁၉၂၀ အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈက စတင္ေရတြက္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာေတြ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ရုန္းကန္ရတာ ႏွစ္ (၂၀) ေလာက္ပဲၾကာတယ္။ အျပင္ပန္း သ႑ာန္ အရၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုလို႔ရပါတယ္။

ဒါေပမဲ႔ အဲဒီႏွစ္ (၂၀) အတြင္း ဥေရာပတိုက္မွာ မဟာအေျပာင္းအလဲႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၁၉၁၈ မွာ ပထမ ကမၻာစစ္ေၾကာင့္ ေနမ၀င္ျပည့္ရွင္ အဂၤလိပ္ ေတာ္ေတာ္ေလး အထိနာခဲ့တယ္။ ေလးႏွစ္တာ စစ္ပြဲေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈ နည္းပါးခဲ့တယ္။ စစ္ႀကီးၿပီးလို႔ ႏွစ္ (၂၀) အၾကာမွာ ေနာက္ထပ္စစ္ပြဲ တခုႀကဳံရျပန္တယ္။

ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကေတာ့ ကိုလိုနီ လက္ေအာက္ခံ ႏိုင္ငံေတြကို လြတ္လပ္ေရး ေပးေရးဆီကို ဦးတည္ေစခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဓနအင္အားႏွင့္ လူအင္အားက လက္ေအာက္ခံ ႏိုင္ငံေတြကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္တဲ့ အေနအထား မရွိေတာ့ဘူး။ ျပည္သူေတြလည္း စီးပြားပ်က္ကပ္ေၾကာင့္ အစာေရစာကို ခြဲတမ္းစနစ္နဲ႔ စားသုံးေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြက သမိုင္းထဲက သက္ေသေတြပါ။

လြပ္လပ္ေရး ရၿပီးကာလ

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က်ဆုံးၿပီးတဲ့ေနာက္ ၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ လူငယ္ေခါင္းေတြဟာ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္မႈႏွင့္ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေရးကို ေဆာင္ၾကဥ္း ေပးႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဦးတည္ေစခဲ့တယ္။

လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ႀကိဳကာလ လူေတြေတာ္ရင္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံ ျပည္တြင္းစစ္ကို က်ေရာက္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ႏုနယ္လွတဲ့ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ လက္၀၊ဲ လက်ၤာ ႏိုင္ငံေရးအျပင္ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒကလည္း ရွိေသးေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအေပၚ ျပည္တြင္းစစ္ကို အေမြေပးခဲ့တယ္။

ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဘႀကီးေတာ္လက္ထက္ ကတည္းက ႏိုင္ငံ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚ စစ္သူႀကီးေတြရဲ့ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈကို ခံခဲ့ရတယ္။ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးကာလ ၁၉၅၀-၆၀ ခုႏွစ္ေတြ အတြင္းမွာလည္း ႏိုင္ငံံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြအၾကား ညီညြတ္မႈကို မတည္ေဆာက္ ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၀င္ေတြ အၾကားမွလည္း အယူ၀ါဒေရးရာ ကြဲျပားမႈကို တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးထက္ ေဇာင္းေပးခဲ့တဲ့အတြက္ အကြဲအၿပဲဇာတ္လမ္းက တိုင္းျပည္ကို နစ္နာေစခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ က်ရႈံးတဲ့သမိုင္းဟာ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ စရိုက္လကၡာႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ေနပါတယ္။ ၁၉၆၂ ကစၿပီး ေန၀င္းကို ေတာ္လွန္ႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ဆိပ္သုဥ္းသြားခဲ့ပါတယ္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈက ဦးေန၀င္းကို ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္ခဲ့ေပမဲ႔ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ ႏိုင္ငံေျပာင္းလဲေရး စီမံကိန္းေတြ စနစ္တက် မရွိတာေၾကာင့္ အင္စတီက်ဴးရွင္း အျဖစ္ တခုတည္းတည္ရွိေနတဲ့ စစ္တပ္က ႏိုင္ငံေရးကို ဦးေဆာင္လာျပန္တယ္။ ႏိုင္ငံေျပာင္းလဲေရးကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္း ေဆာင္တခ်ိဳ႔ ေတာထဲေရာက္ၿပီး၊ တခ်ိဳ႔ေထာင္ထဲေရာက္ ခဲ့ရတယ္။ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ အတူေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္သစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကိုလည္း မလႈပ္ရွားနိုင္ေအာင္ လုပ္ထားလိုက္ပါတယ္။

၁၉၈၈ ကေန ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကလက အတြင္းမွာလည္း စစ္တပ္ႏွင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြအၾကား ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြမႈႏွင့္ နိုင္ငံကို ျပန္လည္မတည္ေထာင္ႏိုင္တာဟာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေတြ အကုန္လုံးညံ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာေက်ာ္တဲ့ ျမန္မာေတြေကာ ရွိသလား

ႏို္င္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြအျပင္ ကမၻာေက်ာ္တဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ နည္းပညာ၊ စာေပအႏုပညာ ပညာရွင္ေတြေကာ ရွိသလားလို႔ ေမးရင္မရွိဘူလို႔ ျပန္ေျဖရပါမယ္။ ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္ ျဖစ္ခဲ့သူ ဦးသန္႔က လြဲရင္ ဘယ္သူမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေခတ္သစ္ကာလမွာလည္း ကမၻာ့အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ တေယာက္တေလမွ မရွိပါဘူး။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးကာလ မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ ကမၻာေက်ာ္တဲ့ ျမန္မာဆိုတာလည္း မရွိဘူး။ အလွည့္က်စနစ္နဲ႔ ရတဲ့တာ၀န္ကလြဲရင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး စီးပြားေရး လူမႈေရး ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္က ထိုင္းနိုင္ငံ ခ်ဴလာေလာင္ေကာင္ တကၠသုိလ္က ဥပေဒ ပါေမာကၡ Vitit Muntarbhorn ကို ကုသမဂၢက ေျမာက္ကိုးရီးယား ႏိုင္ငံဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္အျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၊ ထိုင္းနိုင္ငံ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီက ဆူပါခ်ိဳင္း Supachai Panitchpakdi ကို WTO ဒါရုိက္တာ အျဖစ္ခန္႔အပ္တာေတြက သူတို႔ရဲ့ ပညာေတြ အေပၚကို အေျခခံၿပီး ခန္႔အပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ႏိုင္ငံဂုဏ္ေဆာင္ ထို္င္းလူမ်ိဳးေတြ ေနရာအႏွံ႕ ရွိေနပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ဘယ္တုန္းကမွ မေတာ္ခဲ့ဘူးဆိုတာကို ဒီေန႔ျမန္မာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အခန္းက႑ေပါင္းစုံမွာ ဦးေဆာင္ေနတဲ့သူေတြ လက္ခံႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္နဲ႔အတူေန မိတ္ေဆြေတြအပါအ၀င္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေျပာေလ့ရွိတဲ့စကားက က်ေနာ္တို႔လူမ်ိဳးဟာ သိပ္မည့ံပါဘူး။ အခြင့္အေရး တန္းတူရရင္ မညံ့ပါဘူးတဲ့။ အဲဒီအခြင့္အေရး တန္းတူရရွိေရးကို ရေအာင္မတိုက္ႏိုင္တာကိုက က်ေနာ္တို႔ညံ့လို႔ ျဖစ္ရတာပါ။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ “ဘယ္တုန္းက ေတာ္ခဲ့တာလဲ”။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြအေနနဲ႔ ဒီေန႔ျမန္မာလူငယ္ေတြကို ၾကြား၀ါေနတာ၊ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ေျပာတာ၊ ပုံႀကီးခ်ဲ႕ေျပာတာေတြကို ခ၀ါခ်ၿပီး အျဖစ္မွန္ကို သိရွိနားလည္ေအာင္ ခ်ျပၿပီး၊ ေရွ႕ေလွ်ာက္ရမယ့္ ခရီးအတြက္ ျပင္ဆင္ေပးသင့္ပါတယ္။

လွေရႊ

Sources;

1. A History of South East Asia since 1500 by Gilbert Khoo.

2. History of Burma by Huge Tinker

http://www.maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1998:2011-11-27-00-36-37&catid=opinion&Itemid=270

kai

About kai

Kai has written 1001 post in this Website..

Editor - The Myanmar Gazette || First Amendment – Religion and Expression - Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

   Send article as PDF