ဒီေန႕မနက္ေစာေစာ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ လမ္းေလွ်ာက္လာရင္း ဘာရယ္မဟုတ္ ဘီလူးမ်က္ႏွာက အတြန္႕အေကြး အေရးအေၾကာင္း ကႏုတ္ပန္းေလးေတြကို ေသခ်ာၾကည့္မိသည္။ ပန္းပုဆရာ လက္စြမ္းျပထားသည္ထင္သည္ ။အနားကပ္ၾကည့္ေတာ့ ပီဘိႏုႏုရြရြ ကႏုတ္ပန္းေလးေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ ဘီလူးတစ္ေကာင္၏ ပံုရိပ္က အျပည့္အ၀ ပီျပင္လာပါေတာ့သည္။ ထိုအျခင္းအရာကို ၾကည့္ရင္းနဲ႕ ေမွာ္ဆရာသေဘာေပါက္လိုက္သည္ အႏုပညာဆိုသည္မွာ ကိုယ္ေပးလိုေသာရသအား ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေသာ နည္းျဖင့္သာ ခံစားသူ၏ ႏွလံုးသားထဲသို႕ အေရာက္ ပို႕ေပးပါလား ဟုပင္
တကယ့္ဘီလူး၏ ပံု၇ိပ္မွာ ဤသို႕မဟုတ္ေလာက္ေပ။ အေမႊးအမွင္စုတ္ဖြား မသတီစရာ ပံုပန္းျဖင့္ တင့္တယ္မွဳမရွိေသာ သတၱ၀ါ တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႕ ရုပ္ရည္အတိုင္းသာ ပန္းပုဆရာ ထုဆစ္ခဲ့ပါက ယခုကဲ့သို႕ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ယခုကဲ့သို႕ ေနရာရႏွိဳင္စရာ အေၾကာင္းမရွိ ..။ မသီစရာ သတၱ၀ါကိုပင္ အတင့္အတယ္ ေနရာရႏွိဳင္ေအာင္ ဖန္တီးႏွိုင္ျခင္းသည္သာလွ်င္ အႏုပညာအစစ္ ..။
ပန္းပု ပန္းခ်ီေလာကသာလွ်င္မဟုတ္ …။ရုပ္ရွင္ ဂီတ နယ္ပယ္မ်ားတြင္လဲ အႏုပညာ အစစ္ကို ဖန္တီးခဲ့ေသာ သူမ်ား မ်ားစြာရွိေနေသးသည္။ ရုပ္၇ွင္ကားထဲတြင္ မင္းသားနဲ႕ မင္းသမီး အေတြ႕ကို မေရွာင္ႏွိဳင္ပဲ ညိစြန္းၾကသည္ ဆိုပါစို႕ ..။အျပင္ေလာကတြင္ သူမ်ားႏွာေခါင္းရွံ႕ဖြယ္ရာကိစၥကို ပံုရိပ္ကေလးတစ္ခုျဖင့္ အစားထိုးျပသြားသည္။ ပန္းပြင့္ေလးတစ္ပြင့္ေပၚတြင္ လိပ္ျပာေလး တစ္ေကာင္ နားေနသည့္အျဖစ္။ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ ၊ သားႏွင့္ အမိ မ်က္ႏွာပူစရာမလို လွပေသာ အႏုပညာေလးက ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေလး တင္ျပသြားသည္ ..။
ေနာက္ ဂီတနယ္ပယ္ .. ထင္ရွားသည့္ သီခ်င္းေရးဆရာႀကီး နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ .. အႏုပညာဆိုတာ ဒီလုိကြဟု ခ်ျပႏွိဳင္စရာ သီခ်င္းမ်ားစြာကို ဖန္တီးခဲ့သည္။ ဥပမာ ေရႊမင္းဂံ ဆိုသည့္သီခ်င္း ..။ဇာတ္လမ္းေနာက္ခံေလး နဲနဲ တင္ဆက္ရလွ်င္ ဆရာတင္ႏွင့္ အေပါင္းအသင္းတစ္စု မင္းဂံရြာ ထန္းေတာထဲ ထန္းေရေသာက္ေနစဥ္ ထန္းေတာပိုင္ရွင္၏သမီး အပ်ိဳမေလး ဟိုဘက္ရြာ အလွဳမွ ျပန္လာတာျမင္ရ၏။ အပ်ိဳမေလးခင္မ်ာလဲ အညာမိုး၏ ႏွိပ္စက္မွဳေၾကာင့္ တကိုယ္လံုး ေရေတြ ရႊဲရႊဲစိုလို႕…။ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႕ေကာင္းသည္ ထန္းေရမူးသမား တစ္ေယာက္၏ မ်က္လံုးထဲတြင္ ေရရႊဲရြဲစိုေနေသာ အပ်ိဳမေလးတစ္ေယာက္ကိုျမင္လွ်င္ မည္သည့္အလွအပမ်ားကို အရင္ခံစားမိမည္ထင္ပါသနည္း။ စာဖတ္သူထင္သည့္အတိုင္း မွန္ပါသည္။ ေရစိုအလွကို ဆရာတင္ အရင္ဆံုးခံစားမိပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္လဲ သီခ်င္းမေရးရ မေနႏွိဳင္သူပီပီ သီခ်င္းေရးလိုက္မိသည္။ ေရစိုအလွဖြဲ႕ေတြ အမ်ားႀကီးပါသည္။
>>>> ေရၾကည္ေသာက္လွ်င္ ျမင္ရမေလာက္ပင္ လည္တိုင္ေသးျပီး နေဘးၾကည့္က သာလို႕ ယဥ္ . ယဥ္ . ယဥ္..>>> ဒီလုိ္ ဆရာတင္ႀကီး ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ေဘးဘက္က ၾကည့္လွ်င္ ျမင္ရသည့္ အလွအပဆိုသည္မွာ မိန္းကေလး၏ မ်က္ႏွာကို တယုတယ ဖြဲ႕ဆိုထားတာေတာ့ မျဖစ္ႏွိဳင္ေပ … ။ သို႕ေသာ္ အႏုပညာတန္ခိုးျဖင့္ ထိုသီခ်င္း ယခုထက္ထိ ေၾကာ္ၾကားေနပါေသးသည္။ အလွဴအတန္း ပြဲႀကီးလမ္းႀကီးမ်ားတြင္ အတင့္အတယ္ ေနရာရခဲ့၏။ ရိုင္းလိုက္တာဟု မည္သူမွ မဆိုခဲ့ေပ ..။
ယခုေခတ္တြင္ေတာ့ အႏုပညာ နဲပါးလာသည္ဟု ဆိုရမလား ။ ပြင့္လင္းလာသည္ဟုဆိုရမလား ..။ကၽြန္ေတာ့္ တစ္ဦးတည္းအျမင္ႏွင့္ ဆိုရမည္ဆုိလွ်င္ အႏုပညာ မပါေတာ့ဆုိခ်င္သည္။ အႏုပညာေနရာမွာ ခပ္ရဲရဲ ျပကြက္ေလးေတြ အစားထိုးလာသည္။ ပန္းပြင့္ႏွင့္လိပ္ျပာေလးေနရာတြင္ လမ္းမေပၚသို႕ ေသြးစြန္းေသာ လက္ကိုင္ပ၀ါေလး လြင့္က်လာပံုႏွင့္ အစားထိုးၾက၏ ။အမယ္ အမယ္…. အိပ္ယာခင္းကို တင္းတင္းဆုတ္ထားသည္ လက္ကေလးတစ္ဖက္ ကို ေသခ်ာရိုက္ျပသြားတဲ့ ကားေတာင္ ၾကည့္ဖူးသည္။ ရိုက္တဲ့သူေတာ့ မသိ. ၾကည့္တဲ့သူေတာ့ အလကားေနရင္း ေဘးကလူကို မ်က္ႏွာေတြ ပူသည္။
ေရစိုအလွ တစ္ပုဒ္ေလာက္ ဆိုျပခ်င္သည္။ နားေထာင္ၾကည့္ၾကပါ ..။ >>>> ေရစိုေနတဲ့ မင္းရဲ႕အလွအပ မင္းကိုယ္လံုး အသဲထဲ ရစ္ဖြဲ႕ထံုး ၊ ၾကင္နာမည္ဆို မင္းေလးေျပာေပါ့ဘယ့္ႏွယ့္တုန္း .. တစ္္ခုခု ဆံုးျဖတ္ဦး … အိုးေလး လွဳပ္ပါေဟ့ အိုးေလးလွဳပ္ပါေဟ့ >>> ေရစိုေနတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ေရွ႕မွာ ဒီသီခ်င္းကို ကၽြႏ္ေတာ္ ဘယ္မ်က္ႏွာထားႏွင့္ ဆိုရမည္နည္းဟု စဥ္းစားမိသည္။ ယွဥ္ၾကည့္ၾကဖို႕ေတာ့လိုသည္။
ေခတ္သီခ်င္းေတြထဲမွာေရာ လွလွပပ အႏုပညာေလးေတြမရွိဘူးလား ။ ရွိပါသည္။ စိုးပိုင္ၾကီးက အႏိုင္မယူခဲ့ပါ မိန္းကေလး ဟုဆိုျပသြားသည္ ။ ကိုယ့္ကုိ လမ္းခြဲသြားတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ကိုယ္က်င့္တရားေစာင့္စည္းခဲ့ပံုကို ျပန္လည္ရွင္းျပတဲ့ သီခ်င္းေလး ျဖစ္သည္။ >>> ဒီလို အခ်စ္မ်ိဳးေတာ့ မေတြးေသး … အႏိုင္မယူခဲ့ပါ မိန္းကေလး … ။ အပိုင္ႀကံ .. ခႏၶာထက္ ပို ျပီးေလ… ကိုယ္တကယ္ ေမတၱာ အေလးေပး …>>>
ငယ္ခ်စ္ဦးေရွ႕ သြားဆိုျပလွ်င္ ငယ္ခ်စ္ဦး မ်က္ရည္မဆည္ႏွိဳင္ ျဖစ္သြားမည္။အဆိုနပ္တဲ့သူဆိုလွ်င္ ငယ္ခ်စ္ဦးႏွင့္ ျပန္လည္ လက္တြဲခြင့္ေတာင္ ရႏွိဳင္ေလာက္၏။
ဒါဆို ယခုေဖာ္ျပမည့္ သီခ်င္းကိုေရာ ငယ္ခ်စ္ေလးေရွ႕ သြားဆိုျပရဲပါသလား …။ယခုသီခ်င္းလဲ ေစာင့္ထိမ္းခဲ့တာကို ဖြဲဆိုထားေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါေပ..
>>> ဘယ္သူက က်ား ဘယ္သူက ႏြား နင္ေသခ်ာ စဥ္းစားရဲ႕လား … ငါသနားလို႕ နင္ဘ၀မပ်က္တာ နင့္ကိုယ္နင္ အဟုတ္ထင္ေနလား …။>>>
သြားေရာက္ဆိုရဲသူရွိလွ်င္ေတာ့ ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ထူထူေဆာင္းျပီးမွ သြားဆိုပါဟုသာ ေမွာ္ဆ၇ာ အၾကံေပးလိုက္ခ်င္ပါေတာ့သည္။

( water melon ၏ မၾကိဳက္မိေသာစာသားမ်ား ပုိစ္ ဖတ္အျပီးတြင္ ေရးတင္လိုက္ပါသည္။ အစေဖာ္ေပးေသာ water-melon ကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ သူႀကီးခင္ဗ်ား မသင့္ေတာ္ဘူးထင္ရင္ ဖ်က္ေပးပါခင္ဗ်ား ..။ ဂီတေ၀ဖန္ေရးေလး နဲနဲ ဆန္သြားပါသည္။)

About ေမွာ္ဆရာ

has written 57 post in this Website..

အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေရးသားခ်က္မ်ားကိုသာ ေရးသားႏွိဳင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္. ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးပညာနဲ႕ ေက်ာင္းၿပီးပါတယ္။ ပြင့္လင္းမႈနဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို ျမတ္ႏိုးပါတယ္။ သေဘာေကာင္းပါတယ္။ လက္သီးထိုး ျပင္းပါတယ္။ ဓါးထိုးပက္စက္ပါတယ္။ CJ # 9222010

   Send article as PDF