စာေပစကားဝိုင္းတစ္ခုမွာေျပာျဖစ္ၾကတာပါ။
လူငယ္တစ္ဦး ဆရာဝန္ဘြဲ ့ရသည္။ေဆးခန္းဖြင့္သည္။သို ့ေသာ္ဘယ္ေလာက္မ်ွမၾကာပါ ထိုဆရာဝန္သည္ နားၾကပ္ကိုပစ္လ်ွက္ ကေလာင္ကိုင္ကာစာေရးဆရာလုပ္သြားေလသည္။
သို ့နွင့္……
“အလကားဗ်ာ. ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ဆုံ႐ံႈးရတယ္၊ေနာက္သူ ့ေနရာမွာ ျဖစ္လာရမယ့္ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္နစ္နာတယ္။ဒီလိုေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူးေပါ့ဗ်ာ”ဟုေျပာေနၾကတယ္ေပါ့။
“အံမယ္. ဆရာဝန္ျဖစ္လို ့ ထက္ထက္ျမက္ျမက္နဲ ့စာေရးေကာင္းတာဗ်ာ။ဆယ္တန္းမွာ
အေတာ္ဆုံးေတြက ဆရာဝန္ေတြပဲ လုပ္ရတာမလား။တျခားေနရာေတြမွာ လည္းလူေတာ္ေတြ
လိုတာပဲ။ခင္မ်ားတို ့ၾကည့္ေလ ဆရာဝန္လုပ္ရင္ သူ ့ေဆးခန္းလာတဲ့ လူနာေလာက္ဘဲ
ေဆးကုနိုင္မွာေပါ့။အခုတနိုင္ငံလုံးကို စာနဲ ့ကူေပးေနတယ္ေလ”ဟု တစ္ဖက္မွဆိုသူကလဲ
ဆိုေလသည္။
ဒီေနရာမွာ ကိုယ့္အျမင္ကိုေတာ့ နည္းနည္းေျပာခ်င္လို ့မေနနိုင္ဝင္ေျပာလိုက္တယ္။
ဒီေန ့ေခတ္မွာ ခုေျပာတဲ့ဆရာဝန္က (၁)သူဝါသနာပါလို ့စာေရးတဲ့ဖက္ကူးသြားတာလဲျဖစ္နိုင္တယ္။(၂)ယေန ့ေခတ္သာမန္ေဆးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းျပီးစဆရာဝန္ေတြ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္ေတာင္႐ွာစားဖို ့ေနေနသာ၊လဘက္ရည္ဖိုးေတာင္ ပုံမွန္ဝင္ရဲ ့လား ေမးရမယ့္အေနအထားမို ့ပါ။
ေနာက္တစ္ခု ထပ္ျပီးကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္နဲ ့သေဘာထားကြဲလြဲတာက ေဆးတကၠသိုလ္ တက္ရတိုင္းစာအေတာ္ဆုံးေက်ာင္းသားမဟုတ္ဘူးဆိုတာပါဘဲ။ဘာလို ့လဲ
ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့နွစ္ ၁၂/၂၀၀၁ မွာ ပထမနွစ္ စတက္ေတာ့ ျမန္မာတနိုင္ငံလုံး
TOP TEN အဆင့္(၁)ရသူက သခ်ၤာဘာသာရပ္ကို႐ႈံးပါေလေရာ။ဌာနမႉးကမေကာင္းတတ္ေလေတာ့ေအာင္မွတ္(၅၀)တိုးေပးျပီးေခ်ာ့သိပ္လိုက္ရတာေပါ့။ေနာက္
ဘာသာရပ္ေတြမွာလဲ အဆင့္(၁)ၾကီးခမ်ာ အေျခအေနမဟန္ဘူး။ဒါေပမယ့္ဗ် တနိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာ မွာဘာအဆင့္မွမဝင္တဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရယ္ေက်ာင္းသူ
တစ္ေယာက္ရယ္ က first year to final part 2 ထိဘာသာစုံဂုဏ္ထူးေတြ
နဲ ့ခ်ည္းပါဘဲ။ဒါေလးေလာက္ကိုဘဲ ဥပမာေပးေျပာျပလိုက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို အေဖက ေန ့တိုင္းေျပာေနက် စကားက ဆရာဝန္ဘြဲ ့သာရ ဆိုက္ကားနင္းလဲ လူပိုစီးမယ္တဲ့။ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တို္င္က ဘြဲ ့တစ္ခုမရနိုင္ေသးေတာ့ သူ
အားမရလို ့ေျပာတယ္ဆိုတာကို လက္ခံေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ လက္႐ွိဘြဲ ့ရေနသူေတြ
အသိအမွတ္ျပဳခံရ ရဲ ့လား၊ဒီဘြဲ ့ေတြရဲ ့ေနာက္ကြယ္မွာ အရည္အခ်င္းဆိုတာ တကယ္ပါရဲ ့လား ေဝခြဲမရဘူး။ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္စာလဲ မဖတ္ခ်င္ေတာ့သလို၊ဘာဘြဲ ့မွမလိုခ်င္ဘူးလို ့ျငင္းဆန္ခဲ့တာ အၾကိမ္ၾကိမ္ပါ။
“လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲခြင့္”ဟူေသာ တြင္က်ယ္ေသာ စကားကိုငွားသုံးပါရေစ။လူတစ္ကိုယ္အၾကိဳက္တမ်ိဳး႐ွိေနေသာ သေဘာထားကြဲလြဲျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳထားျခင္းျဖစ္သည္။ပညာဥာဏ္ျမင့္မားေသာ ယဥ္ကေက်းေသာ လူ ့အဖြဲ ့
အစည္း၏ လက္ကိုင္ျပဳစကားျဖစ္ပါသည္။ထိုစကား၏ေနာက္ကြယ္တြင္ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာသိုဝွက္ေနပါမယ္။
ကိုယ့္စိတ္နွင့္မကိုက္ဟုထင္ရသည့္ အျခင္းအရာတစ္ခု ကိုအဆိုးျမင္၊တရားေသ၊ေလွနံဓားထစ္၊ငါ့စကားႏြားရ ဟူေသာအယူစြဲမႈ၊အယူသည္းမႈမ်ားျဖင့္ ၾကည့္႐ႈပါက အမွန္ကိုရမည္ဟု မထင္ပါ။“ငါမွငါ”ဆိုသည့္ အေမွာင္ကိုစြန္ ့၍အလင္းေရာင္တြင္ထြက္ျကည့္
ရန္ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။

About အတိသဥၹာ နာဂရခ်စ္သူ/ သန္းထြဋ္ဦး

အတိသဥၹာ နာဂရခ်စ္သူ/ သန္းထြဋ္ဦး has written 139 post in this Website..

ေၾကာက္တတ္ ရင္ ႏွစ္ခါ ေသတယ္။