ကဲ ထိုအရွင္ႏွစ္ပါးရဲ႕ အျငင္းပြားမႈကို ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္။

ပထမဆံုး ေတြ႕ရတာက ေမတၱာရွင္ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ အလုပ္ေပး ၀ိပႆနာ တရားေတာ္ အပိုင္း(၁) စာမ်က္ႏွာ (၁၀)မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ “လွဴခ်င္တန္းခ်င္ ေပးကမ္းခ်င္တဲ့ သဒၶါတရားရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ဖို႔လည္း ရခဲတယ္” ဆိုေသာ စကားကို မစိုးရိမ္စာသင္သားက ”မွန္-မမွန္” သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိသည္ဆိုေသာ စကားနဲ႔ စထားပါတယ္။ မွားတယ္လို႔ေတာ့ မေျပာပါဘူး။ မည္သည့္ ပမာဏအရ ေရးသားထားသည္ကို ေတာင္းဆိုရန္ သင့္ေလ်ာ္ပါသည္” ဆိုၿပီး ပညာရွိဆန္ဆန္ ေရးသားထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ”ဒါနာ တစ္ဆင့္တည္းမွ်ျဖင့္ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ဆိုင္ရာ သဒၶါတရားအတြက္ ျပည့္စံုေသာ ေရးသားခ်က္ မျဖစ္ႏိုင္လို႔လည္း မွတ္ခ်က္ျပဳထားပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းကို အရွင္ဓမၼရကၡိတ ဆရာေတာ္မွ ယခုကဲ့သို႔ သံုးသပ္ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

သည္ေ၀ဖန္ခ်က္က မလိုအပ္ဘဲ ျပဳတဲ့အမႈပါ။ တစ္ဖက္သားဂုဏ္သိကၡာက်ေစဖို႔ ျပဳတဲ့ အမႈပါ။ အဂတိတရားေလးပါးထဲက ဆႏၵဂတိနဲ႔ ျပဳတဲ့အမႈပါ။ ေမတၱာရွင္ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ “ဒါန”ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာေလာကမွာ အမ်ားေျပာေနတဲ့ စကားပါ။ “ဒါန”ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးေတာင္ မပါ၀င္ပါဘူး။ လွဴခ်င္တန္းခ်င္ ေပးကမ္းခ်င္တဲ့ သဒၶါ တရားရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ဖို႔ ရခဲတာလည္း အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ သည္စကားကို မစိုးရိမ္စာသင္သား ၿငင္းလိုပါသလားလို႔ ျပန္ေပးရမွာပါ။ ဘယ္လိုမွ မွားတယ္လို႔ ေျပာခြင့္မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဒါန တစ္ဆင့္တည္းမွ်ျဖင့္ ျပည့္စံုတယ္လို႔ ေမတၱာရွင္ေျပာမထားပါဘူး။ ေျပာထားရင္ေတာ့ မွားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာမထားတာကို ေျပာထားေလဟန္ ေ၀ဖန္ထားတာကေတာ့ ေ၀ဖန္သူရဲ႕ အမွားပါ။ ဒီလိုေ၀ဖန္ခ်က္ဟာ သာသနာေတာ္အတြက္ ေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ေစတာ အမွန္ပါ။ သာသနာေတာ္နဲ႔ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သည္ေ၀ဖန္ခ်က္ဟာ လံုး၀ မလုိအပ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

နံပါတ္(၃)အခ်က္က ေမတၱာရွင္ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕အလုပ္ေပး ၀ိပႆနာ တရားေတာ္ အပိုင္း(၁) စာမ်က္ႏွာ(၁၅)မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ “အပၸမာ ေဒန၊ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆေသာ ၀ိပႆနာ သတိတရားျဖင့္ သမၸာေဒထ ျပည့္စံုရစ္ၾက” ဟူေသာ စကားကို မစိုးရိမ္ စာသင္သားက ေအာက္ပါအတိုင္း ေ၀ဖန္ထားတာပါ။

“၄င္းေရးသားခ်က္ အတိုင္း မွန္-မမွန္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ မည္သည့္က်မ္းအရ ေရးသားထားသည္ကို ေတာင္းဆိုရင္ သင့္ေလ်ာ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ၀ိပႆနာ သတိ တစ္ခုတည္းသာ ျပည့္စံုေစရန္ မွာထားေတာ္မူပါသေလာ။ မူရင္းအဖြင့္ကိုလည္း ေတာင္းဆို ၾကည့္ရမည္။

အရွင္ဓမၼရကၡိ ဆရာေတာ္၏ သံုးသပ္ခ်က္

သည္ေ၀ဖန္ခ်က္ကလည္း အမွားကို ျပင္ဆင္ရန္ ေထာက္ျပတာမ်ိဳး မဟုတ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ၀ိပႆနာသတိတရားနဲ႔ ျပည့္စံုတာ မကာင္းဘူးလားလို႔ ျပန္ေမးရမဲ့ ေမးခြန္းပါ။ သည္လိုေမးရင္ မစိုးရိမ္စာသင္သားဘယ္လို ေျဖမွာလဲ။

ေ၀ဖန္ခ်က္ဆိုတာ သည္လိုမ်ိဳး တစ္ဖက္သတ္ မျဖစ္ေစရပါဘူး။ မွ်မွ်တတ ရွိေစ ရပါမယ္။ ယခု သည္လို မဟုတ္ဘဲ ပညာရွိဟန္ပန္နဲ႔ တစ္ဖက္သတ္ကို အျပစ္ရွာေနတာ သက္သက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပံုျပင္ထဲက ပညာရွိလို လုပ္ေနတာပါ။ ငွက္အရွင္ကေလးကို လက္ထဲမွာထားၿပီး “အေသလား”၊ “အရွင္လား” ေမးတာမ်ိဳးပါ။ တစ္ဖက္လူက “အရွင္ေလးလို႔” ေျဖရင္ လက္ထဲကငွက္ကို သတ္ၿပီးျပမယ္။ ေျဖသူအမွားေပါ့။ “အေသေလးလို႔”ေျဖရင္ ဒီအတိုင္း ျပန္လႊတ္လိုက္မယ္။ သည္ေတာ့ သူပဲ ပညာရွိျဖစ္ၿပီေပါ့။ ယခုလည္း မစိုးရိမ္စာသင္သားက သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိသည္ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ပညာရွိ၀တ္ရံုျခံဳ ေနတာပါ။ တကယ္လို႔မ်ား သူသံသယရွိတဲ့အတိုင္း ေမတၱရွင္မွားရင္ သူပညာရွိ ျဖစ္ၿပီေပါ့။ သူသံသယရွိသလို မမွားရင္လဲ သူက မွားတယ္ ေျပာမထားေတာ့ “ခပ္တည္တည္” ဟန္မပ်က္ ေနႏိုင္တာေပါ့။ သည္အမႈဟာ အလြန္မျပဳသင့္တဲ့ အမႈပါ။

ေ၀ဖန္ေရး ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးရဲ႕ မရိုးမသားျပဳတဲ့ အမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ အရာရာမွာ သတိတရား ရွိရမွာကို လူတိုင္းသိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္တဲ့ သူေတြလည္း သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မစိုးရိမ္စာသင္သား တစ္ခ်က္ သတိျပဳရန္ ေမတၱာလက္ေဆာင္ေပးပါမယ္။

“ဟႏၵဒါနိ ဘိကၡေ၀ အာမႏၱာယာမိေ၀ါ

၀ယဓမၼာ သခၤါရာ အပၸာေဒန သမၸာေဒထ” ဆိုတဲ့ စကားဟာ ဗုဒၶဘုရားရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ႀသ၀ါဒ စကားပါ။ “၀ယဓမၼာ သခၤါရာ”ထဲမွာ ၀ိပႆနာ သတိတရား မပါေပဘူးလား။

နံပါတ္(၄)ကေတာ့ “ေလးသေခၤ်နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း အပါယ္က်ခံၿပီးေတာ့ ပါရမီ ျဖည့္ခဲ့တဲ့ ေက်းဇူး”ဆိုတဲ့ ေမတၱာရွင္ေရႊျပည္သာရဲ႕ စကားကို ”၄င္းေရးသားခ်က္ အတိုင္း မွန္-မမွန္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရွိသည္။ မည္သည့္ က်မ္းဂန္အရ ေရးသားထားသည္ကို ေတာင္းဆိုရန္ သင့္ေလ်ာ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ကာလပတ္လံုး ဘုရားေလာင္း အပါယ္က်သည္ မက်သည္ကို သံုးသပ္သင့္ပါသည္။” ဆိုၿပီး မစိုးရိမ္ စာသင္သားက ေ၀ဖန္ထားပါတယ္။

အရွင္ဓမၼရကၡတ ဆရာေတာ္က ထိုေျပာၾကားခ်က္မ်ားသည္ ေဟာေျပာသူေရာ၊ ေ၀ဖန္သူပါ မိမိတို႔ မသိတာကို ေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္လို႔ပဲ သံုးသပ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

 

ဦးဇင္းဆီကို သည္စာအုပ္ေရာက္လာပါတယ္။ ဖတ္ရႈၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း/ျပင္မွ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ/ဒကာမမ်ား ေလ့လာသိရွိၿပီး၊ သံုးသပ္ႏိုင္ၾကေစရန္။

ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမည္။

About uzin

has written 14 post in this Website..