နံပါတ္(၅)ကေတာ့ တစ္ေန႔တစ္နာရီ ေက်ာင္းကိုလာၿပီး ၀ိပႆနာ တရားနာရန္ မွာၾကားတဲ့ ေမတၱာရွင္ရဲ႕ စကားကို မစိုးရိမ္စာသင္သားက “၄င္းေရးသားခ်က္အတိုင္း မွန္-မမွန္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရွိသည္။ မည္သည့္ က်မ္းဂန္အရ ေရးသားထားသည္ကို ေတာင္းဆိုရန္ သင့္ေလ်ာ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္မွာ ၀ိပႆနာ တရားကို သြားနာရံုမွ်ျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္-မရႏိုင္ သံုးသပ္ၾကည့္သင့္ပါသည္။” ဟု ေ၀ဖန္ထားပါသည္။

 

အရွင္ဓမၼရကၡိတ ဆရာေတာ္၏ သံုးသပ္ခ်က္

ေ၀ဖန္ရန္မလိုအပ္တဲ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ပါ။ တစ္ေန႔တစ္နာရီ ေက်ာင္းကိုလာၿပီး ၀ိပႆနာ တရားနာၾကားတာဟာ ေကာင္းတဲ့အမႈျဖစ္လို႔ပါ။ တစ္ခု သတိျပဳရမွာက ေဟာၾကားသူက ဗုဒၶ ဘုရားအလိုေတာ္အတိုင္း ေဟာႏိုင္တဲ့ သပၸဴရိသသံေသ၀ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ဖို႔ပဲ လိုမွာပါ။ ဓမၼပဒ ၀တၳဳေတာ္မွာ တရားနာယူၿပီး ေသာတာပန္ ျဖစ္သူေတြ ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနျခင္းက တရားနာရံုမွ်ျဖင့္ အရိယာျဖစ္ႏိုင္တာကို ေထာက္ခံေနပါတယ္။

နံပါတ္(၆)ကေတာ့ ေမတၱာရွင္ရဲ႕ “၀ိနိပါတေဘးဟူသည္ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ သမထကုသိုလ္ ဘယ္ေလာက္ပင္ရွိရွိ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ က်ခ်င္တဲ့ဘံုက်၊ ေရာက္ခ်င္ရာ ဘံုေရာက္တဲ့ေဘးကို ၀ိနိပါတေဘးလို႔ ေခၚတယ္”ဆိုတဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ကို မစိုးရိမ္စာသင္သား က ထံုးစံအတိုင္း သံသယပြားၾကည့္ၿပီး “က်မ္း”အကိုးအကားျပဖို႔ ေတာင္းဆို ထားတာပါ။

“ကုသိုလ္ေၾကာင့္ အပါယ္ပဋိသေႏၶ ျဖစ္ရျခင္းမည္သည္ မရွိေကာင္းေပ”လို႔ တင္ျပ ထားပါတယ္။

ဆရာေတာ္ အရွင္ဓမၼရကၡိတ ၏ သံုးသပ္ခ်က္

မစိုးရိမ္စာသင္သားက စာစကားအင္မတန္ေျပာေတာ့ ဓမၼပဒ၀တၳဳထဲက ဧရကပတၱနဂါး မင္းကို သြားေမးၾကည့္လို႔ပဲ ေျဖရမယ္။ အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းတို႔ ကာလပတ္လံုး ရဟန္းတရား အားထုတ္ၿပီး နဂါးမင္းျဖစ္ရတဲ့ သူ႔ဘ၀ကို သက္ေသျပမွာပါ။ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးမွာ ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ သမထကုသိုလ္ေတြ လံုး၀မရွိတာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ သည္ေတာ့ ဧရကပတၱနဂါးမင္းႀကီးဟာ နံပါတ္(၆)ရဲ႕ အေျဖ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

 

နံပါတ္(၇)ကေတာ့ ေမတၱာရွင္ေရႊျပည္သာရဲ႕ “ဘာသာမေျပာင္းခ်င္ရင္ ၀ိပႆနာ တရားကိုနာ၊ ဘယ္ေလာက္အလုပ္မ်ားမ်ား ၀ိပႆနာ တရားကုိ နာျဖစ္ေအာင္နာ၊ ပြားျဖစ္ေအာင္ ပြား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာသာမေျပာင္းေအာင္ေလ။ ၀ိပႆနာတရားမွတစ္ပါး က်န္တဲ့ကုသိုလ္ မကယ္ႏိုင္ဘူး၊ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး” ဆိုတဲ့ စကားကို ထံုးစံအတိုင္း မစိုးရိမ္ စာသင္သားက သံသယပြားျပတာပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး “၀ိပႆနာကုသိုလ္ အစစ္ျဖစ္မွသာလွ်င္ သံသရာ၀ဋ္မွ ၿငီးေငြ႕ၿပီး သံသရာ၀ဋ္မွ လြတ္ရာကို က်င့္ႏိုင္မည္။ ယင္းသို႔ က်င့္မွလည္း ဘာသာမျေပာင္းသူ ျဖစ္ႏိုင္စရာရွိသည္။ သံသရာမွ လြတ္လိုစိတ္ မရွိသူမွန္သမွ်သည္ မည္သည့္  ၀ိပႆနာအတုေတြကို နာယူေစကာမူ ဘာသာေျပာင္းဖြယ္ရာ အေၾကာင္းတရား မ်ားလွသည္”ဟူ၍ ေ၀ဖန္ထားပါတယ္။ (မစိုးရိမ္စာသင္သားသည္ သူေဟာၾကား ျပသေသာ ၀ိပႆနာမွသာ အစစ္၊ က်န္ေသာပုဂၢိဳလ္ ေျပာသမွ် အတုဟု ဆိုလိုသလား)။

 

ဆရာေတာ္ အရွင္ဓမၼရကၡိတ ၏ သံုးသပ္ခ်က္

သည္ေ၀ဖန္ခ်က္မွာ “၀ိပႆနာစစ္ မစစ္”ခြဲျခားတတ္ဖို႔ လိုတာအမွန္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ “သံခိေတၱန ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡာ”လို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကို ၀ိပႆနာ တင္ၾကည့္ရမွာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာဟုတ္၊ မဟုတ္ သိဖို႔ နာယူၾကည္ညိဳသူက ေရွးဦးစြာ အရိယသစၥာတရားကို နားပါးတလည္ ရွိရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရိယသစၥာ တရားကို ဗုဒၶဘုရားအလိုက် နာၾကားခြင္ရသူသာလွ်င္ မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားေတာ္ကို အဂၤါရွစ္ပါး ျပည့္စံုစြာ ပြားမ်ားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္လို မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားေတာ္ ပြားမ်ားက်င့္ၾကံၿပီး သိတဲ့သူသာ ဘယ္ခႏၶာက ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာ၊ ဘယ္ခႏၶာက ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာမဟုတ္လို႔ ခြဲျခားႏိုင္မွာပါ။ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ခြဲျခားသိႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့သူေတြဟာ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာ၊ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာ၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ခႏၶာေတြကိုပါ ၀ိပႆနာ တင္ရႈတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳႈဆိုရင္ ဥပါဒါနကၡႏၶာ မဟုတ္တဲ့ ပကထိ လူကိုယ္ႀကီးကို ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာေတြနဲ႔ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ၾကည့္တတ္ၾကပါတယ္။ သည္လို ၾကည့္တာဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာကို ၾကည့္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဥပါဒါန္တရားေတြကို အသက္ရွင္ဆဲမွာ မပယ္သတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဥပါဒါန္တရား မပယ္သတ္ႏိုင္ဘဲ ရွင္သန္ေနရတဲ့ လူသားအျဖစ္ဟာ ဗုဒၶဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ ဒုလႅဘတရား(၅)ပါးမွာ ပါ၀င္တဲ့ လူသား မဟုတ္ပါဘူး။

ဒုလႅဘတရား(၅)ပါးမွာ ပါ၀င္တဲ့လူသားအျဖစ္ ရဖို႔ဆိုတာ ဥပါဒါန္တရားေတြ ပယ္သတ္ ႏိုင္ရမွာပါ။ ဥပါဒါန္တရားေတြကို ပယ္သတ္ႏိုင္သူသာ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္မွာ ခိုင္ျမဲေနမွာပါ။

 

နံပါတ္(၈) ေမတၱာရွင္ရဲ႕ “ေယာဂီတို႔ ကုသိုလ္က ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဘ၀မေရြး ဘူးလား။ ဘ၀ေရြးပါတယ္ဘုရား။ ေအး သူအက်ိဳးေပးခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွ အက်ိဳးေပးမယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ အခုလွဴ အခုအက်ိဳးေပးမယ္လို႔ ေျပာလို႔ မရဘူးတဲ့၊ စိတ္မခ်ရဘူးတဲ့။ အဲလို စိတ္မခ်ရတာကို ၀ိနိပါတေဘး”လို႔ ဆိုၿပီး ဒါနရဲ႕ စိတ္မခ်ရပံု ရွင္းျပခ်က္ကို မစိုးရိမ္စာသင္သားက ေအာက္ပါအတိုင္း ေ၀ဖန္ထားပါတယ္။

“၄င္းေရးသားခ်က္အတိုင္း မွန္-မမွန္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရွိပါသည္။ မည္သည့္ က်မ္းဂန္ အရ ေရးသားထားသည္ကို ေတာင္းဆိုရန္ သင့္ေလ်ာ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဒါနသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ပါရမီမည္သနည္း”တဲ့။

ေမတၱာရွင္က “ဒါန” စိတ္မခ်ရပံုေျပာလို႔ မစိုးရိမ္စာသင္သားက “ပါရမီဒါန”ကို ေရွ႕တန္း တင္လာတာပါ။ သည္စကားဟာ အလြန္မသင့္ျမတ္လွတဲ့ စကားပါ။ “ဒါန” ျပဳသူေတြ ထဲမွာ ဗုဒၶဘုရား အေလာင္းေတာ္ကဲ့သို႔ ျပဳသူဘယ္သူရွိမွာလဲ။ ဘူရိဒတ္နဂါးဘ၀ဟာ အပယ္လြတ္ပါရဲ႕လားဆိုတာ မစိုးရိမ္စာသင္သား ႏွလံုးျဖဴျဖဴနဲ႔ စဥ္းစား ၾကည့္ဖြယ္ရာလို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။

 

ဦးဇင္းဆီကို သည္စာအုပ္ေရာက္လာပါတယ္။ ဖတ္ရႈၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း/ျပင္မွ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ/ဒကာမမ်ား ေလ့လာသိရွိၿပီး၊ သံုးသပ္ႏိုင္ၾကေစရန္။

ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမည္။

About uzin

has written 14 post in this Website..