တစ္ခါတေလ အဲဒီ ပရိယာယ္နဲ႔ သံုးတာေတာင္ တစ္ဘက္က ပရိယာယ္ လမ္းေၾကာင္း အတိုင္း လုက္မလာဘဲ တင္းခံေနရင္ မလာတာကို လာေအာင္ မႀကိဳက္တာကို ႀကိဳက္ေအာင္ မသြားတာကို သြား ေအာင္လုပ္တဲ့ အခါမ်ိဳးေတြမွာ ပရိယာယ္ဟာ နာမည္ေျပာင္းရျပန္တယ္၊ ဘယ္ေျပာင္းရာသလဲဆိုေတာ့ ‘မာယာ’ ဆိုၿပီး ေျပာင္းရ ျပန္တယ္။ အဲဒီအဆင့္ကေတာ့ ျမွဴဆြယ္တဲ့ အဆင့္ေရာက္သြားၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးဟာ လိမ္တာခ်ည္းပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ။

စကားေျပာတဲ့အခါမွာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မေျပာဘဲ ဟိုလိမ္ဒီေကာင္ ေျပာရတဲ့အခါေတြရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ အဲဒီအခါက်ေတာ့ စကား ပရိယာယ္ ႂကြယ္တယ္လို႔ က်ဳပ္တို႔ ေျပာၾကတယ္မဟုတ္လား၊ ဘယ္္လိုလဲ ၿပီးထင္တယ္၊ အလိမ္ခံရၿပီဆိုတာကို သိတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း အလိမ္ခံထားရ မိတ္ေဆြႀကီး ၾကည့္ရတာ တခုခုအလိမ္ ခံစားရတာကို ေျပာေအာင္ မလုပ္လုိက္နဲ႔ အလိမ္ခံထားရတဲ့အတိုင္း ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးေနလိုက္၊ လူ႔ေလာကမွာ လိမ္တယ္ဆိုတာ သြပ္နန္းႏွစ္စကို လိမ္သလိုပဲဗ်၊ ႏွစ္လံုး လိမ္ေကာက္သြားတာ၊ အဲ့ဒါသြားေျဖလို႔ အဆင္မသင့္ရင္ က်ိဳးသြားတတ္တယ္၊ အလိမ္ခံရတဲ့အတုိင္း ေနလိုက္ရင္ က်ဳပ္ေျပာသလို လိမ္လိမ္ေကြးေကြးေလး ျဖစ္ေန႐ုံကလြဲၿပီး ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး၊ သြပ္နန္းဟာ သြပ္နန္းပါပဲ၊ ႐ုတ္တရက္ ျပန္ျဖန္႔ရင္ေတာ့ ေစာေစာက က်ဳပ္ေျပာသလို အဆင္မသင့္ရင္ က်ိဳးသြားတတ္တယ္။

က်ဳပ္တပ္ထဲမွာေနတုန္းက ေငြငါးဆယ္အလိမ္ခံရတယ္ဗ်၊ အလိမ္ခံရမွန္းလဲသိေရာ၊ လိမ္တဲ့ေကာင္ကို က်ဳပ္က မ်က္ႏွာကို လက္သီးနဲ႔ ထိုးလိုက္တာ၊ ကြာတား ႏွစ္တယ့္ရွစ္ရက္ က်ပါေလေရာဗ်ိဳ႕၊ ကြာတား ႏွစ္တယ့္ရွစ္ရက္ ဒုကၡဟာ ေငြငါးတယ္နဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ အမ်ားႀကီး ကြာတာေပါ့ဗ်ာ၊ အလိမ္ခံရတဲ့အတုိင္း ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေနလိုက္ရင္ အဲဒီဒုကၡ မေတြ႕ဘူးဗ်” ဟု ေျပာေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ မလွမ္းမကမ္းမွေန၍ ကိုေမ်ာက္ႏွင့္ ထိုသူစကားေျပာေနသည္ကို တစ္ေနရာမွ အသာၾကည့္ေန၏။ ကိုေမ်ာက္၏ ဒူးရင္းသီးပံုသည္လည္း တျဖည္းျဖည္း ကုန္သြား၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဒူးရင္းသီးသံုးလံုးသာ က်န္ေတာ့၏။ ထိုအခါ ကိုေမ်ာက္က.. “ေတာ္ၿပီး၊ မေရာင္းေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာကာ သူ၏ ဒူးရင္းသီးသံုးလံုးကို ျခင္းေတာင္းအတြင္းသို႔ ထည့္လိုက္ေလ၏။

ထိုအခါ ကြ်ႏ္ုပ္က ကိုေမ်ာက္အနီးသို႔ သြားကာ.. “အဲဒီဒူးရင္းသီးသံုးလံုးကို က်ဳပ္ဝယ္မယ္” ဟု ေျပာလိုက္ရာ ကိုေမ်ာက္က.. “ႏိုးႏိုး၊ ဒါကို ဘုရင္ခံလာဝယ္ရင္ေတာင္ မေရာင္းႏိုင္ဘူး” ဟု ေျပာလိုက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ကြ်ႏ္ုပ္အား…. “ေဟ့ေကာင္ ထြန္းခင္၊ မင္းအိိမ္စာဖို႔ တစ္လံုးယူသြား” ဟု ေျပာ၍ ကြ်ႏ္ုပ္အားေပးေလ၏။ “ဟိုႏွစ္လံုးက မင္းစားဖို႔ယူသြားမွာ ေပါ့ဟုတ္လား” ဟု ေမးလိုက္ရာ ကိုေမ်ာက္က.. “ငါကစားၿပီးၿပီကြ၊ ငါ့အိမ္နားက အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီး ႏွစ္ေယာက္ဟာ အေတာ္ဆင္းရဲတယ္ကြ၊ သူတို႔ တစ္သက္မွာ တစ္ခါမွ ဝယ္စားဖူးတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ကို ေကြ်းရမယ္” ဟု ေျပာၿပီး ကြ်ႏ္ုပ္ကို ႏႈတ္ဆက္ကာ သူ၏ ျခင္းေတာင္းကို ထမ္း၍ ထြက္ခြာသြားေလေတာ့၏။

ထို႔ေနာက္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ကိုေမ်ာက္ႏွင့္ အခ်ိန္အတန္ၾကာအထိ မေတြ႕ျဖစ္ဘဲ ရွိျပန္ေလ၏။ တစ္ခုေသာ နံနက္တြင္ ကိုေမ်ာက္သည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အိမ္သုိ႔ ေရာက္လာၿပီး လမ္းေပၚမွေန၍ ေခါင္းညိတ္ၿပီး ကြ်ႏ္ုပ္အား ေခၚသျဖင့္ ေအာက္သို႔ ဆင္း၍ သြားရေလ၏။ “ဘာလဲကိုေမ်ာက္ အိမ္ေပၚတက္ေလ” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ကေျပာရာ ကိုေမ်ာက္က.. “ငါမင္းမိန္းမနဲ႔ မသိဘူး၊ မင္းနဲ႔ပဲငါတ ရင္းႏွီးတာ၊ မင္းမိန္းမက ေကာလိမ္မွာ အင္တာအထိ တက္ဖူးတယ္ဆိုကြ၊ ၿပီးေတာ့ ႐ုံးမွာလဲ စာေရးမဆို” ဟုေမးေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္.. “ကိုေမ်ာက္ အခုလာတာ ဘာကိစၥလဲဆိုတာ ေျပာပါ၊ က်ဳပ္မိန္းမအေၾကာင္းေတြ ေမးမေနနဲ႔” ဟု ေျပာလိုက္ေလ၏။ “ငါက မင္းမိန္းမ အေၾကာင္း မေျပာခ်င္ပါဘူး၊ မင္းက ငါ့ကို အိမ္ေပၚဘာလို႔ မတက္သလဲလို႔ ေမးလို႔ပါ၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းမိန္းမက ငါ့ကို အထင္ေသးမွာပဲကြ၊ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ခင္ တယ္ဆိုတာ သူသိမွာမဟုတ္ဘူး” ဟု ကိုေမ်ာက္က ေျပာေလ၏။

“ဒါေတြထားလိုက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားလာတဲ့ ကိစၥကိုသာ ေျပာစမ္း ပါ ကိုေမ်ာက္ရဲ႕” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ေမးလုိက္ေလ၏။ “ငါ့အေနနဲ႔ ေငြငါးဆယ္လိုခ်င္တယ္၊ အဲဒါဟာ ေသေရးရွင္ေရးပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ငါမင္းဆီက အလကားမလိုခ်င္ဘူး၊ ငါ့အေနနဲ႔ အလြန္ ျမတ္ႏိုးတဲ့ ပစၥည္းေလးတစ္ခု မင္းကို ငါလာၿပီး ေရာင္းမယ္၊ အဲဒါကို မင္းႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေငြငါးဆယ္ေပးၿပီးဝယ္ပါ၊ အဲဒီပစၥည္းကေးလကို ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ငါ့မွာေငြရွိတဲ့အခါမွာ မင္းေရာင္းခ်င္ေရာင္းပါ၊ ငါးဆအျမတ္ေပး ျပန္ဝယ္ပါမယ္၊ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ငါ့အေဖေရးထားတဲ့ အင္းေလးပံု ဆီေဆးပန္းခ်ီကားပဲ၊ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ အဲဒါဟာ မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း လုပ္တဲ့ကိစၥ မင္းမိန္းမ မသိေစနဲ႔” ဟု ေျပာ၍ ကိုေမ်ာက္သည္ ျပန္သြားေလ၏။

ကိုေမ်ာက္ျပန္သြားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း အိမ္ေပၚသို႔ တက္၍ လာေလ၏။ ထိုအခါ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက.. “ဘယ္က သူေတာင္းစားနဲ႔ စကားေျပာေနတာလဲ” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္အား ေမးလိုက္ေလ၏။ “သူေတာင္းစား မဟုတ္ပါဘူးကြာ၊ ငါ့သူငယ္ခ်င္းပါ” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ျပန္၍ ေျပာရာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက..“ရွင္သူငယ္ခ်င္းကလဲ သူေတာင္းစားထက္ေတာက္ စုတ္ပါေသးလား၊ ရွင့္ကိုၾကည့္ေနတာၾကာၿပီ၊ ရွင္ေပါင္းလိုက္ရင္ ဒါမ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ၊ ကိုယ့္အဆင့္အတန္းနဲ႔ ကိုယ္ေနတတ္ရတယ္ရွင့္၊ ကိုယ္ဟာ ေခတ္ပညာတတ္ တစ္ေယာက္လဲျဖစ္တယ္၊ အလုပ္နဲ႔ အကိုင္နဲ႔လဲ ျဖစ္တယ္၊ ခုေတာ့ ရွင္ေပါင္းလိုက္ရင္ အလုပ္မရွိ အကိုင္မရွိ ပညာမတတ္ စုတ္ေပးႏုပ္ေပ့ဆိုတာခ်ည္း ေပါင္းတယ္ ကြ်န္မ သိပ္ၿပီး ရွက္တာပဲ” ဟု ေျပာေလ၏။

ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက ကြ်ႏ္ုပ္အား ရွင္ဟာ ေခတ္ပညာတတ္တစ္ဦး ျဖစ္တယ္ဟု ေျပာေသာအခါ၌ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ၾကက္သီးထမိ၏။ အမွန္စစ္စစ္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဆယ္တန္းေအာင္၍ တကၠသိုလ္တက္ရန္စာရင္းသြင္း ဖူးေသာ္လည္း မတတ္ျဖစ္ခဲ့၊ ဤသည္ကိုပင္ ကြ်ႏ္ုပ္၏မိန္းမက ေခတ္ပညာတတ္စာရင္းတြင္ သြင္း၍ ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ၾကက္သီးထ၍ သြားျခင္းျဖစ္၏။

ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ေဆးေပါ့လိပ္ကို ဖြာၿပီးေနာက္… “မိန္းမေရ ေျပာလက္စနဲ႔ တစ္ခါတည္း ေျပာရဦးမယ္ကြာ၊ ကိုေမ်ာက္ႀကီးက သူ႔အေဖေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားႀကီးတစ္ခ်ပ္ လာေရာင္းတာကြ၊ ညေနက်ရင္ ေငြငါးဆယ္ေပးရမယ္၊ သိပ္ၿပီး ဒုကၡေရာက္လို႔ လာေရာင္းရွာတာပါကြာ” ဟု ေျပာလိုက္ရာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက.. “ရွင္မေျပာလဲ ကြ်န္မသိပါတယ္၊ ရွင့္ဆီလာတဲ့ဟာ ဒါမ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ၊ ေတာင္းဖို႔လာမယ္၊ ေခ်းဖို႔လာမယ္၊ ရွင္ကဒါမ်ိဳးေတြပဲ ေပါင္းတာကိုး၊ ရွင္တိုဌာနက ေမာင္ေမာင္ဆိုရင္ၾကည့္စမ္း၊ ေပါင္းလိုက္ရင္ ထိပ္တန္ႀကီးပဲ၊ အရာရွိေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္၊ သူေပါင္းတဲ့ လူေတြက အဆင့္အတန္းရွိတယ္၊ ရွင္ေပးမယ္လို႔ ေျပာလိုက္ၿပီမဟုတ္လား၊ ေပးလိုက္ေပါ့၊ တကယ္ဆိုရင္ ကြ်န္မနဲ႔ ေတြေပးရမယ္ ခုေတာ့သူက ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ေခၚၿပီးေျပာေတာ့ ေပးလိုက္ေပါ့” ဟု ေျပာေလေတာ့၏။ “ဒီေငြငါးဆယ္ကလဲ မဆံုးပါဘူး မိန္းမရယ္၊ သူပိုက္ဆံရွိတဲ့ေန႔မွာ အျမတ္ငါးဆေပးၿပီး ျပန္ဝယ္မယ္တဲ့ ဒီပန္းခ်ီကားေလးဟာ သူ႔အေဖရဲ႕ အေမြ၊ သူအျမတ္ႏိုးဆံုး ပစၥည္းပါတဲ့ သူျပန္ေရြးမွာပါ” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ကေျပာရာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက မခိုးမခန္႔ရယ္၍… “ဟိုက ရွင့္ကို ေငြေပးခ်င္ေအာင္ ေျပာသြားတာေပါ့၊ သူဒီလို ျမတ္ႏိုးရင္ ေရာင္းပါ့မလား၊ ဒါေတြလာေျပာမေနပါနဲ႔၊ နားကေလာ့တယ္” ဟု ေျပာလိုက္ေလ၏။

ထို႔ေနာက္တြင္မွ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ လင္မယားသည္ ေရမိုးခ်ိဳး၍ အဝတ္အစား လတ္လတ္ကေလးမ်ား ဝတ္ကာ ႐ုံးသို႔ သြားၾကေလ၏။ ညေန႐ုံးဆင္း၍ အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ေသာအခါ၌ ေရမိုးခ်ိဳးၾက၏။ မနက္က ခ်က္ခဲ့ေသာ ဟင္းမ်ားကို ေႏြး၍ စားေသာက္ၾက၏။ ၿပီးလွ်င္ ကြ်ႏ္ုပ္က သတင္းစာတစ္ေစာင္ကို ဖတ္၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမကမူ အိပ္ခန္းတြင္းသို႔ဝင္သြား၏။ အိမ္ခန္းဆိုေသာ္လည္း ဧည့္ခန္းႏွင့္ သံုးထပ္သာတစ္ခ်ပ္ သာျခား၏။ ႏွစ္ေယာက္အိပ္ခုတင္တစ္လံုး အႏိုင္ႏိုင္ထည့္ရေသာ အိပ္ခန္းမ်ိဳးျဖစ္၏။ အဝတ္ထည့္ေသာ မွန္ဗီ႐ိုကိုပင္ ဧည့္ခန္း၌ ထုတ္၍ထားရ၏။ ထိုသို႔ ထုတ္ထားရသည္မွာလည္း အေၾကာင္းႏွစ္ခုရွိ၏။ တစ္ခုမွာ အိပ္ခန္းက်ဥ္း၍ျဖစ္၏။ အျခားေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ ကြ်ႏ္ုပ္၏မိန္းမသည္ ထိုဗီ႐ိုႀကီးကို လူျမင္ေစလိုျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဧည့္ခန္းဆိုသည္မွာလ္း ႏွစ္ခန္းတြဲအိမ္၏ ဧည့္ခန္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လြန္စြာက်ဥ္း၏။ က်ဥ္းရသည့္အထဲတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက လူႏွင့္တူေအာင္ ဆက္တီတစ္စံုထားမွဟု ဆိုကာ ဆက္တီတစ္စံု ဝယ္၍ထည့္ထားေသာေၾကာင့္ ပို၍က်ဥ္း၏။ ထို႔ထက္ဆိုးသည္မွာ ကြ်ႏ္ုပ္ မိန္းမသည္ ႐ႈိးေကစ္ဟု ေခၚေသာ မွန္ပတ္ပတ္လည္ကာ၍ ထားသည့္ ဗီ႐ိုအထဲတြင္ မဂၤလာေဆာင္စဥ္က လက္ဖြဲ႕အျဖစ္ရခဲ့ေသာ ထမင္းစားပန္းကန္မ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္းမ်ား၊ ဖန္ေဆးလိပ္ခြက္မ်ားကို ထည့္၍ ဧည့္ခန္း၌ထား၏။ ထိုပစၥည္မ်ားသည္ မီးဖိုေခ်ာင္တြင္ထားလွ်င္ ပို၍သင့္ေတာ္မည္ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ယူဆ၏။

သို႔ရာတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက ကြ်ႏ္ုပ္အား.. “ဒိုက္ရဲ႕ အဲဒီ႐ိႈးေက့စ္က ဧည့္ခန္းမွာ ထားရတယ္ေတာ့” ဟု ဆိုကာ ထားေလ၏။ ၾကာေသာအခါ ကြ်ႏ္ုပ္လည္ ထို႐ႈိးေက့စ္ကို ဧည့္ခန္းတြင္ထားျခင္းကို သေဘာက်၍ သြားေလ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကြ်ႏ္ုပ္ေရာက္ဖူးသမွ် အိမ္မ်ားတြင္ ဤသို႔ပင္ ထမင္းစားပန္းကန္မ်ားကို ရႈိးေက့စ္၌ထည့္ကာ ဧည့္ခန္း၌ ထားသည့္ကိုခ်ည္း ေတြ႕ေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေမွာင္စပ်ိဳးေသာအခါ၌ ကြ်ႏု္ပ္သည္ မီးမ်ားဖြင့္လိုက္၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမမွာမူ ခုတင္ေစာင္းတြင္ ေခါင္းအံုးတစ္လံုးခံ၍ မီးတစ္လံုးကိုဖြင့္ကာ ခုတင္ေပၚတြင္လွဲ၍ ဝတၳဳစာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္ေနၿပီျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္၌ ကိုေမ်ာက္သည္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကိုပိုက္၍ အိမ္ေပၚသို႔ တက္လာေလ၏။ ၿပီးေနာက္ ကြ်ႏ္ုပ္အားပန္းခ်ီကားကို လွမ္းေပးလိုက္ေလ၏။

ထိုေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္က. “ကိုေမ်ာက္ ခဏေနဦး” ဟု ေျပာ ၿပီး ပန္းခ်ီကားကိုယူႈ အိပ္ခန္းတြင္းသို႔ ဝင္ေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏မိန္းမအား ပန္းခ်ီကားကိုျပ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္မိန္းမသည္ ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ၿပီးေနာက္.. “ဟင္း… ေကာင္းလဲမေကာင္းဘူး မဆြဲတတ္ ဆြဲတတ္နဲ႔ ဆြဲထားတာ၊ ေဆးေတြကလည္း အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္နဲ႔ ငါးဆယ္မေျပာနဲ႔ ငါးမူးေတာင္မတန္း၊ ျပကၡဒိန္လွလွေလး တစ္ခုဝယ္ခ်ိတ္လိုက္ရင္ ႏွစ္က်ပ္နဲ႔ ၿပီးတယ္၊ ရွင့္အေပါင္းအသင္းငတ္လို႔ ေပးခ်င္ရင္ သပ္သပ္ေပး၊ ဒီလိုမတန္တဲ့ပစၥည္းကို မဝယ္ရဘူး၊ နားလည္လား သြားေပးေခ်” ဟု ေျပာၿပီး ကြ်ႏ္ုပ္အား ပန္းခ်ီကားကို ကမ္းေပးၿပီး ဆက္၍ စကားမေျပာေတာ့ဘဲ ဝတၳဳစာအုပ္ကိုသာ ဆက္ဖတ္ေလ၏။

ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေမြ႕ရာ ေအာက္မွ ေငြငါးဆယ္ကိုယူ၍ အိမ္ခန္းထဲမွ ထြက္လာေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ကိုေမ်ာက္ႏွင့္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ အိမ္ေအာက္သို႔ အတူတကြ ဆင္းခဲ့ၾက၏။ လမ္းေပၚသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကြ်ႏ္ုပ္က ကိုေမ်ာက္အား ေငြငါးဆယ္ေပးလိုက္၏။ ကိုေမ်ာက္သည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ေငြငါးဆယ္ကို လွမ္းယူရင္း ကြ်ႏ္ုပ္အား… “မင္းသိပ္ၿပီး မိုက္တဲ့ေကာင္၊ မင္းမိန္းမကို အသိမေပးပါနဲ႔ဆိုတဲ့ကိစၥကို မင္းအသိေပးလိုက္တယ္ မင္းမိန္းမေျပာတာေတြ အားလံုးငါၾကားရတယ္၊ မ်က္ႏွာအမူအရာေတြကိုလဲ ငါျမင္ရတယ္” ဟု ေျပာေလ၏။ “က်ဳပ္မိ္န္းမအသံကို ခင္ဗ်ား ၾကားရတယ္ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ မ်က္ႏွာကို ျမင္ရတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ျမင္ရတာတုန္း” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ေမးလိုက္၏။

“ျမင္ရတာေပါ့ကြ၊ မင္းတို႔ဧည့္ခန္းမွာ မွန္ဗီ႐ိုႀကီးထားတာကိုးကြ၊ အဲဒီမွန္ဗီ႐ိုႀကီးမွာ အတိုင္းသားျမင္ေနရ တယ္၊ မင္းမိန္းမကို ငါစိတ္မဆိုးပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ မင္းအေနနဲ႔ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းတစ္ေယာက္ ဆံုး႐ႈံးသြားၿပီးေပါ့။ ငါ ဒီတစ္သက္မွာ မင္းမေတြ႕ ေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ဘဝရွိတယ္ဆိုရင္လဲ ေနာက္ဘဝမွာ မင္းနဲ႔မေတြ႕ေတာ့ဘူး၊ ငါပိုက္ဆံရွိလို႔ ဒီပန္းခ်ီကားေလးကို အျမတ္ငါးဆေျပးၿပီး ျပန္ယူရင္ေတာ့ ငါ့ကို ျပန္ေပးပါ” ဟု ဆိုကာ ကိုေမ်ာက္သည္ ထြက္သြားေလေတာ့၏။

ကြ်ႏ္ုပ္သည္လည္း အိမ္ေပၚသို႔ ျပန္တက္ၿပီးလွ်င္ ပန္းခ်ီကားကို နံရံ၌ ခ်ိတ္လိုက္ေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏မိန္းမသည္ ထိုပန္းခ်ီကားကို ျမင္တိုင္း ကြ်ႏ္ုပ္အား မဲ့၍ ျပန္ေလေလ၏။ အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပြားၿပီး တစ္ပတ္ခန္႔ ၾကာေသာအခါ၌ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အိမ္ေရွ႕တြင္းေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီး လာ၍ရပ္၏။ ကားမွာ အေတာ္ေကာင္း၏။ ကားေပၚမွ ဥပဓိ႐ုပ္ အလြန္ေကာင္းေသာ အသက္ငါးဆယ္ခန္႔ လူႀကီးတစ္ဦးဆင္းလာၿပီးလွ်င္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အခန္းသို႔ တက္လာေလ၏။ ထို႔ေနာက္ တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ဦး၏ အမည္ကို ေမးေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္ေရာ၊ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမကပါ အိမ္မွားေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ထိုလူႀကီးအား ေျပာျပ၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုလူႀကီးသည္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ဆင္းမသြားဘဲ ကြ်ႏ္ုပ္၏ ဧည့္ခန္းသို ၾကည့္ေနျခင္းမဟုတ္၊ ကိုေမ်ာက္လာ၍ ေရာင္းသြားေသာ ပန္းခ်ီကားကိုသာ ၾကည့္ေနျခင္းျဖစ္၏။

ထိုေနာက္ ထိုလူႀကီးက သူ႔ကိုယ္သူမိတ္ဆက္၏။ ထုိအခါက်မွ ပင္သူသည္ တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလ၏။ ထိုအခါ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမပါ ျပာျပာသလဲ ျဖစ္၍သြား၏။ မည္သို႔မည္ပံု ဤသို႕ျဖစ္သြားရသည္ ကို ကြ်ႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္ပင္ မသိပါ။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ လင္မယားႏွစ္ဦးက ထိုလူႀကီးအား ထိုင္ရန္ေျပာ၏။ ထိုလူႀကီးက ပန္းခ်ီကားကို အနီးကပ္ၾကည့္ရႈခြင့္ ေတာင္း၏။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ကလည္း လိႈက္လႈိက္လဲွလဲွပင္ ခြင့္ျပဳလုိက္၏။ ပါေမာကၡႀကီးသည္ ဖိနပ္ခြ်တ္၍ ဧည့္ခန္း၍ ဧည့္ခန္းသို႔တက္ၿပီး ပန္းခ်ီကားကို အနီကပ္သြားၿပီးလွ်င္ ပန္းခ်ီဆရာ၏ အမည္ကိုဖတ္ေလ၏။ ထိုသို႔ ဖတ္ၿပီးေနာက္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔လင္ မယားႏွစ္ေယာက္ကို ေလးစားေသာ အမူအရာျဖင့္ ဦးေခါင္းကိုညြတ္ၿပီးလွ်င္… “ဒီပန္းခ်ီကား ဘယ္ေလာက္ ေပးလိုက္ရသလဲ” ဟု ေမးေလ၏။ “လက္ေဆာင္ရတာပါ ဆရာႀကီး” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက ႏႈတ္သြက္လွ်ာသြက္ေျဖေလ၏။

“က်ဳပ္အခုေျပာမယ့္စကားဟာ တူမႀကီးတို႔အတြက္ ႐ိုင္းသြားတယ္ဆိုရင္ အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ က်ဳပ္က မေနႏိုင္လြန္းလို႔ ေမးတာပါ၊ အဲဒါကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီပန္းခ်ီကားကို မ်ား ေရာင္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အတိုင္းအထက္အလြန္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ ျပင္သစ္ျပည္ လာဆဗြန္းတကၠသိုလ္က က်ဳပ္ရဲ႕ ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာျပည္က ေဟာ့ဒီပန္းခ်ီဆ၇ာရဲ႕ လက္ရာကို အလြန္ပဲ တန္ဖိုးထားတယ္၊ ျပင္သစ္ျပည္မွာ ေဟာဒီပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ လက္ရာကိုေတာ့ သူအႀကိဳက္ဆံုးပဲ၊ သူ႔အိမ္မွာေရာ သူ႕႐ုံးခန္းမွာေရာ ဒီပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ လက္ရာ ပန္းခ်ီကားေတြ ခ်ိတ္ထားတယ္၊ ထပ္ၿပီး ရွာလို႔ရရင္လဲ ယူဦးမယ္လို႔ က်ဳပ္ကို မွာထားတယ္၊ ဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ တန္ဖိုးကေတာ့ ဘယ္ျဖတ္လို႔ရမလဲ၊ က်ဳပ္တတ္ႏိုင္တာကို ေျပာရရင္ ေငြတစ္ေထာင္ေတာ့ ေပးႏိုင္ပါတယ္” ဟု ေျပာလိုက္ရာ ကြ်ႏ္ုပ္မိန္းမက.. “လက္ေဆာင္ပစၥည္းကို ေရာင္းစားတဲ့ သေဘာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာႀကီးရယ္၊ ဆရာႀကီးအတြက္ လိုအပ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ယူသြားပါ” ဟု ေျပာလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳက္နက္ ပါေမာကၡႀကီးသည္ သူ၏ ဒ႐ိုင္ဘာအား လက္ဆြဲအိတ္ယူခဲ့ရန္ လွမ္း၍ ေျပာလိုက္ေလေတာ့၏။

ထို႔ေနာက္ လက္ဆြဲသားေရအိတ္အတြင္းမွ ေငြတစ္ေထာင္ကို ထုတ္၍ ကြ်ႏ္ုပ္၏မိန္းမအား ေပးလိုက္ေလ၏။ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ပန္းခ်ီကားကို ထုတ္၍ ပါေမာကၡႀကီးအား ေပးလုိက္ေလေတာ့၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမသည္ ေငြတစ္ေထာင္ရ၍ ေပ်ာ္ေန၏။ ပါေမာကၡႀကီးမွာလည္း ပန္းခ်ီကားကိုရ၍ ေပ်ာ္သြားရွာ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္မွာမူ ပန္းခ်ီကားကိုျမင္တုိင္း ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက မဲ့၍ျပေသာ ဝ႗္ေႂကြးမွ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ရသြားေသာေၾကာင့္ အေပ်ာ္ဆံုးျဖစ္၏။ မ်ားမၾကာမီ၌ပင္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမသည္ မဂိုလမ္းသို႔သြား၍ ၎အလြန္သြားရည္က်ခဲ့ေသာ စိန္နားကပ္ႀကီးတစ္ရံကို ဝယ္ၿပီးနားတြင္ ပန္၍ ျပန္လာခဲ့ေလ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္ကိုလည္း ႏွစ္ဘက္ကို ဘယ္ညာ လွည့္၍ျပ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္က..“မ်က္စိက်ိမ္းလိုက္တာကြာ” ဟု ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္လိုက္၏။ ဤသို႔ ေပ်ာ္ဆိုက္ ေနစဥ္၌ပင္ လူတစ္ေယာက္ အိမ္ေပၚသို႔တက္လာ၏။ ကြ်ႏ္ုပ္က.. “ဘာကိစၥရွိလို႔လဲခင္ဗ်ာ” ဟု ေမးရာ ထိုလူက..“ကိုေမ်ာက္လႊတ္ လိုက္လို႔ပါ၊ ေဟာဒီမွာ ေငြႏွစ္ရာငါးဆယ္၊ ပန္းခ်ီကားကေလးကို ျပန္ေပးပါတဲ့” ဟု ေျပာလိုက္ရာ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမပါ အံ့ၾသ၍သြား၏။

ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမဆိုလွ်င္ စိန္နား ကပ္ပန္ထားေသာ နားႏွစ္ဘက္ို ေယာင္၍ပင္ ကိုင္လိုက္မိေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမက… “မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ပါရွင္၊ ကြ်န္မတို႔လဲ လက္ဆာင္ေပးလိုက္ၿပီ” ဟု ေျပာလိုက္ေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုသူလည္း ျပန္သြားေလ့ေတာ့၏။ အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ကိုေမ်ာက္သည္ လံုးဝမေတြ႕ေတာ့ပါ။ ေနာင္တြင္ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ကိုေမ်ာက္၏ သတင္းကိုစံုစမ္းၾကည့္ရာ ကိုေမ်ာက္တစ္ေယာက္ ေတာခိုသြားသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ကိုေမ်ာက္တစ္ေယာက္ ေထာင္က်သြားသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း ကိုေမ်ာက္ တစ္ေယာက္ ေသၿပီဟူ၍လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုေသာ သတင္းတို႔ကိုသာ ၾကားရေလ၏။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ လင္မယားမွာမူကား ေအာက္တန္းစာေရး အျဖစ္မွ ရွစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ အထက္တန္းစာေရး ျဖစ္လာၾက၏။ ကေလးလည္း ေျခာက္ေယာက္ပင္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ႏွစ္ဦး၏ လခသည္ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ မေလာက္မငျဖစ္၍ လာေလ ေတာ့၏။ ထိုေနာက္ ကေလးအႀကီးႏွစ္ဦး တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္သြားေသာအခါ၌ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ လြန္စြာက်ပ္တည္း၍ လာေလေတာ့၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမလည္း မီးယပ္ခ်ိခ်ိ သြားေသာေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္ႏွင့္ ရခါစကကဲ့သို႔ ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ေမာ့ ဟန္ႏွင့္ ပန္ႏွင့္ ႐ုံးစာေရးမႀကီးဟု ဆိုကာ ႐ုံးမတက္ႏိုင္ရွာေတာ့။ ႐ုံးမွအၿပီးအပိုင္ ထြက္လိုက္ရေလေတာ့၏။

ဤသို႔ေနလာခဲ့ရာ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း အိမ္တြင္ ဆန္ဖိုးျပတ္ေနေသာေၾကာင့္ ႐ုံးသံုးပံုစံ စကၠဴတစ္ထုပ္ကို အိတ္ထဲတြင္ ထည့္ယူ၍ စကၠဴအေဟာင္းဆိုင္ တြင္ သြားေရာက္ေရာင္းခ်ခဲ့ေလ၏။ ထိုအခ်ိန္၌ ႐ုံးတစ္႐ုံးတြင္ ပံုစံစကၠဴအတုျဖင့္ ပစၥည္းထုတ္သြားေသာ အမႈတစ္ခုေပၚေပါက္ခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ရဲအဖြဲ႕ ႐ုပ္ဖ်က္၍ စကၠဴေဟာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ ေစာင့္ေနခ်ိန္ႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္သြားသည္ျဖစ္ရာ အဖမ္းခံရေလေတာ့၏။ ထို႔ေနာက္ ေထာင္ေျခာက္လ က်သြားသည္ျဖစ္ရာ အလုပ္ပါတစ္ပါတည္း ျပဳတ္သြားေလေတာ့၏။ ကြ်ႏ္ုပ္ေထာင္မွ ထြက္လာေသာ အခါ၌ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိသားစုသည္ ယခင္ေနရာ၌ပင္ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ၿမိဳ႕အစြန္သို႔ လြင့္သြားရေလေတာ့၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ မိန္းမႏွင့္ကေလးမ်ားမွာ အိတ္ဆိုင္ကေလးတစ္ခု ဖြင့္၍ ေရာင္းခ်ေနရ၏။ စားအိုးႀကီးေသာေၾကာင့္ မၾကာခဏအရင္း ျပဳတ္၍ သြားေလ၏။

ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ႀကံဳရာက်ဖမ္း အလုပ္မ်ားကို လုပ္ရေလေတာ့၏။ ဒရဝမ္ေစာင့္သည့္အခါ ေစာင့္ရ၏။ ဘုရားပြဲ မ်ားသို႔ လိုက္၍ ေစ်းေရာင္းရသည့္အခါ ေရာင္းရ၏။ တစ္ေန႔တြင္ ကြ်ႏ္ုပ္ကသည္ က်ိဳက္ဝိုင္းဘုရားပြဲတြင္ ကေလးမ်ား ေဆာင္းေသာ ဗႏၶဳလဦးထုပ္၊ ကစားစရာ ဓားလံွမ်ားကို ေရာင္းခ်ၿပီး အိမ္သို႔ျပန္လာ ကားမွတ္တိုင္တြင္ ေက်ာင္းေနဘက္သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕၏။ ထိုသူငယ္ခ်င္းသည္ အစတြင္ ကြ်ႏ္ုပ္အား မမွတ္မိ၊ မွတ္မိရန္လည္း အေၾကာင္းမရွိ ကြ်ႏ္ုပ္၏ အသားအေရာင္မ်ားသည္ မည္း၍ေန၏။ ကြ်ႏ္ုပ္၏ နားထင္ႏွင့္ပါးမ်ားသည္ ခ်ိဳင့္ခြက္၍ ေန၏။

ထိုသူငယ္ခ်င္းသည္ ကြ်ႏ္ုပ္အား စိမ္းစိမ္းၾကည့္ၿပီးေနာက္… “ေဟ့ ထြန္းခင္မဟုတ္လား” ဟု ေမးေလ၏။ ထိုအခါ ကြ်ႏ္ုပ္ကလည္း…“ဟုတ္တာေပါ့ကြာ” ဟု ဆိုကာ ထိုသူငယ္ခ်င္းကို ႏႈတ္ဆက္၏။ ထိုသူငယ္ခ်င္း၏ အမည္မွာထြန္းျမင့္ဟု၍ ျဖစ္၏။ ထြန္းျမင့္သည္ ကြ်ႏ္ုပ္ကိုၾကည့္ကာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားပံုရ၏။ ထို႔ေနာက္ ၎ကပင္.. “မင္းေကာင္ႀကီးကေတာ့ ေတာ္ ေတာ္ထြန္းကာေနပါလား” ဟု ေျပာလိုက္ေလ၏။ “ဘယ္ေကာင္ႀကီးလဲ ထြန္းျမင့္ရ” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ကေမးလွ်င္ ၎က.. “ကိုေမ်ာက္ ႀကီးေလကြာ” ဟု ေျပာေလ၏။ “ေနစမ္းပါဦး၊ ကိုေမ်ာက္ႀကီး မေသေသးဘူးလား၊ ငါၾကားေတာ့ ေထာင္က်သြားသလိုလို ေသသလိုလိုနဲ႔” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ျပန္၍ေျပာလိုက္ေလ၏။ “ဘယ္ကလာ ေသရမွာလဲကြ၊ ေထာင္က်သြားတာေတာ့မွန္တယ္၊ ေထာင္က လြတ္ၿပီး စားေရးဆရာ လုပ္ေနတယ္၊ စာေရးဆရာ ”ေမ်ာက္ေသွ်ာင္ထံု” ဆိုတာ သူေပါ့ကြ” ဟု ထြန္းျမင့္က ေျပာေလ၏။

“ဟာ..အဲဒီစာေရးဆရာဟာ အေတာ္နာမည္ႀကီးပါလား၊ ငါျဖင့္ သူ႔စာအုပ္ေတြ ဖတ္ေနတာၾကာၿပီကြ” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ေျပာလိုက္ေလ၏။ “အဲဒါ တျခားသူ မဟုတ္ဘူးေဟ့၊ ကိုေမ်ာက္ႀကီးဟ၊ ၿပီးေတာ့ ဒီလူႀကီးဟာ ဘယ္လိုဘယ္လို ပြေပါက္ေတြ တိုးထားသလဲ မသိဘူးကြ၊ အေတာ္ကေလးကို စီးပြားျဖစ္ေနတယ္” ဟု ထြန္းျမင့္က ေျပာေလ၏။ “ေနစမ္းပါဦး၊ ကိုေမ်ာက္ႀကီးဟာ အိမ္ေထာင္ေတြ၊ ဘာေတြနဲ႔လား” ဟု ကြ်ႏ္ုပ္ကေမးလိုက္ေလ၏။ “အင္း..ဟုတ္တယ္၊ အိမ္ေထာင္က်ေနၿပီ သားသမီးေတာ့ မရွိဘူး၊ ကိုေမ်ားက္ႀကီးအိမ္ကို တစ္ေန႔ေတာ့ သြားလည္စမ္းပါဦး၊ ကိုေမ်ာက္ႀကီးအိမ္က ေပ်ာ္စရာသိပ္ေကာင္းတာကြ၊ သူရဲ႕ေဘာ္ေဟာင္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ တပည့္ေတြနဲ႔ တ႐ုန္း႐ုန္းစားလိုက္ၾက ေသာက္လိုက္ၾကနဲ႔ကြာ၊

ငါေတာင္ တစ္ေန႔က သူ႔အိမ္ကို ေရာက္သြားတာနဲ႔ မျပန္ႏိုင္ဘူးေဟ့ ၿပီးေတာ့ ကိုေမ်ာက္ႀကီးမွာ တျခားအလုပ္ေတြလဲ ရွိေသးတယ္ကြ၊ မင္းလဲသိသားပဲကြာ၊ ဒီလူႀကီးက ႏွေျမာတတ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ရသမွ်သံုးပစ္ေနတာပဲ၊ သူ႔ဆီကိုလဲ ေန႔စဥ္လိုလို ရဲေဘာ္ေဟာင္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက မျပည့္စံုတာေတြ တက္ၿပီ ေတာင္းေနၾကတာပဲ တခ်ိဳ႕လဲ ကေလးေက်ာင္းစရိတ္ဖိုး တခ်ိဳ႕လဲအိမ္မိုးဖို႔ဓနိဖိုး၊ တခ်ိဳ႕လဲ ေဆးဖိုးစံုေနတာပဲကြာ၊ ကိုေမ်ာက္ႀကီးကေတာ့ ဒိုင္ခံရွင္းေပးေနတာပဲ၊ တစ္ေန႔ေလာက္ မင္းလဲသြားလိုက္ပါဦးလား” ဟု ေျပာၿပီး ကိုေမ်ာက္၏ လိပ္စာကို ကြ်ႏ္ုပ္အား ေပးသြားေလေတာ့၏။

တတိယပိုင္း (သိမ္း) ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးမည္။

About koyin sithu

has written 140 post in this Website..