(တစ္)…..။        ။

ကေလာင္နယ္က အေကာင္ငယ္ေပါက္စကေလး …..အဂၤါညိဳ တို႔လို ငတကေလးမ်ားဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ စာေရးဆရာဂိုက္ဖမ္းခ်င္တတ္ၾကတာကလား . . .။ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္ အခ်ိဳ႕မွာ စာမူ(၀တၱဳ)ကေလး ေလးငါးပုဒ္ခန္႔ ပါၿပီးစအခ်ိန္မ်ိဳးဆိုေတာ့ .ဖင္ကေလး တမမ၊ ရင္ကေလး တၾကြၾကြ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာ မိုးထိေအာင္ေလွကားေထာင္လို႔။ ဘ၀င္ပီတိ ဂြမ္းဆီထိ။ အရာဟူသမွ် စိတ္ကူးတိုင္းလွေနတာ . . .။

စတိတ္ေကာ္လံကတံုးနဲ႔ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းပုဆိုးကြက္က်ားအညိဳမိႈင္းမိႈင္းအေရာင္မ်ိဳးေတြကို အၿမဲတေစ ၀တ္ဆင္တာမ်ိဳးသာမဟုတ္တာ။ စုတ္ဖြားဖြားဆံပင္ ဘုတ္သိုက္ရယ္နဲ႔ လန္ဒန္ဖိုး ၊ ဗီးဂက္စ္ဖိုး တတ္ႏိုင္လ်က္နဲ႔ ေဆးေပါ့လိပ္ လက္ၾကားညွပ္လို႔။ စာမူဖိုင္တြဲေတြ ထည္႕ထားတဲ့ လြယ္အိတ္ကေလးကို တစ္ေစာင္းလြယ္ကာ စာေပေလာကသား တို႔က်င္လည္ရာ (၃၃)လမ္းတစ္၀ိႈက္မွာ ေဘာက္္ဆတ္ေဘာက္ဆတ္နဲ႔ ခဏခဏေတြ႕ရတတ္တာ ဘယ္သူရွိရမလဲ . . .။

ဟိုအရင္တုန္းက ပစၥည္းမဲ့ ၀ါဒီေတြလို ခံုဖိနပ္စီးတာမ်ိဳး၊ ပုဆိုးအက်ၤ ီကို တမင္တကာ မီးေဖါက္တာမ်ိဳးသာ မဟုတ္ေတာ့တာ။ ဘာပဲေျပာေျပာ ‘အဂၤါညိဳ႕ ကိုၾကည္႕လိုက္ရင္ စာေရးဆရာဂိုက္မွ စာေရးဆရာဂိုက္ပါ။ ဒီလို ဆိုလိုက္လို႔ သူ႔အျပစ္ရယ္လို႔ေတာ့မဆိုသာေပဘူးေလ။ စာေပသမားတို႔ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္ေနထိုင္မႈပံုသ႑ာန္ဆိုတာက လည္း စာေပေလာကသားတို႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ဟန္ပန္အမွတ္လကၡာတစ္ခုျဖစ္ေလေတာ့ စာေပကို၀ါသနာပါၾကတဲ့ အဂၤါညိဳတို႔လို လူငယ္မ်ားကလည္း ဆရာ့ဆရာတို႔ရဲ႕  ဖက္ရွင္စတိုင္ကို အားက်အတုယူတာ ဘာဆန္းတာမွတ္လို႔ကိုးေနာ့။ ဒီလိုအေလ့အထမ်ိဳးက ဒီေလာကထဲကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသူတိုင္း အနည္းနဲ႔အမ်ားႀကံဳခဲ့ၾကတာကိုး ခင္ဗ်။

တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ကိုယ္ေလးစားအားက်တဲ့ စာေရးဆရာရဲ႕ အက်င့္စရိုက္သဘာ၀နဲ႔ စာေပအေရးအသားတို႔ကိုအားက်ၿပီး သန္ရာ သန္ရာ အတုယူတတ္ၾကတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္။

ဟိုဆရာႀကီးကို အားက်လို႔ သူ႔ရဲ႕ အႏုအထြတ္၊ အအုအအတ္ကေလးေတြ အတိုင္းလိုက္ေရးတာမ်ိဳး..။ မိန္းမေတြ အမ်ားႀကီးယူထားတဲ့ ဆရာသမားႀကီးကိုအားက်ၿပီး  ဆရာ့ေနာက္ကို အမီလိုက္ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္တာမ်ိဳး . ..။ တို႔ဆရာႀကီးကေတာ့ ေသာက္လည္းအေသာက္ႏိုင္ဆံုး . . .။ ေရးလည္း အေရးႏိုင္ဆံုး . . ငါလည္း သူ႔လို မေရးႏိုင္ေသးေပမဲ့ . .. .သူ႔ေလာက္နီးပါးေတာ့ ေသာက္ႏိုင္လာၿပီဆိုတာမ်ိဳး . . .။ ကိုယ္သန္ရာသန္ရာ အတုယူတတ္ၾကတာကိုး . . .။ အဂၤါညိဳ တို႕ကလည္း ဘယ္ေခပါ့ မလဲ။ ဟိုနည္းနည္း၊ သည္နည္းနည္း အကုန္ရေအာင္ယူမည္ ဆိုတဲ့အစားထဲကေပါ့ . . .။

ေနထိုင္၀တ္စားဆင္ယင္မႈၿပီးရင္ အေျပာအဆိုေလလံုးမိုးလံုးေတြ က်န္ေသးတယ္။ ျပည္သူ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ပါးစပ္ထဲက မခ်ဘူး။ အႏုပညာဆိုတာ ဘာ။ အႏုပညာ ဆိုတာဘာအတြက္။ လူထုရင္ခုန္သံ။ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရ။ အႏုပညာသမား ျဖစ္ရတာမွ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္တာ။ အႏုပညာဟာ ဒုတိယဘုရားသခင္။ ေမာ္စီတုန္း၊ မာ့ခ္လီနင္၀ါဒ၊ ရီေလတီဗတီသီအိုရီ၊ လက္၀ဲလက္ယာ၊ အလုပ္သမားလူတန္းစား၊ ကၽြန္စနစ္ဆိုး၊ လီိယုိေတာ္စတြိဳင္း၊ သိပၸံေမာင္၀၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကေန ျဖစ္တည္မႈပဓါန၀ါဒ၊ ပါဖြန္းမင့္အတ္၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္းအတ္ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရ အခၽြန္အေမာက္ေတြ အဂၤါညိဳ႕ ပါးစပ္ထဲကို ေရာက္ေနတာ။

(၂) ………။      ။

ေမြးခ်င္း သံုးေယာက္ထဲမွာ ေပေပ ကအငယ္ဆံုး။ အေထြးဆံုး။ အစ္ကို၊ အစ္မျဖစ္သူေတြက ဘြဲ႔ရၿပီး အလုပ္ကိုု္ယ္စီ အိမ္ေထာင္ကိုု္ယ္စီနဲ႔ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ေပေပ ကိုယ္တိုင္လည္းဒီႏွစ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေျဖထားတာေအာင္ရင္ ဘြဲ႔ရၿပီေပါ့။ ဒီေတာ့ မိသားစုမွာ အငယ္ဆံုးျဖစ္ရသူတို႔ရဲ႕ အက်ိဳးခံစားခြင့္အတိုင္း ေပေပ ဆိုတာ တစ္မိသားလံုးရဲ႕ အလိုက္လို္က္အႀကိဳက္ေဆာင္ခံရတဲ့ အေထြးေလးဆိုပါေတာ့။ အဆင္မေျပတဲ့ လူေတြလို အလုပ္လုပ္ရင္း ေက်ာင္းတက္ဖို႔လည္းမလိုဘူးေပါ့။

ဒီေတာ့ ေပေပဟာ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္း သူ႔အေဖ ဦးကစ္သို စာအုပ္စင္ေတြကို ၀င္ေမႊရင္း ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ဖတ္ၾကည္႕ရာက စာပိုးေတြ၀င္ၿပီး စာေရး ဆရာရူးရူးဖို႔ အေၾကာင္းကဖန္လာေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းလည္း ၿပီးေရာ အလုပ္လက္မဲ့ေပေပနဲ႔ စာရူးေပရူးပိုးတန္းတိုးေတာ့တာေပါ့။  သူ႔အေဖ ဦးကစ္သို ဆိုတာ ပညာတတ္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလေတာ့ သူ႔သားစာဖတ္တာကို သိပ္သေဘာက်တယ္။ အသိဥာဏ္ဖြ႔ံၿဖိဳးတယ္။ ဗဟုသုတပြားတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေကာင္ အခုတစ္ေလာ စာတိုေပစေတြ ေရးေရးေနတာကိုေတြ႔ေပမယ့္ ဘာတစ္ခုမွ ၀င္မေျပာဘူး။ သူ႔အေမက ပြစိပြစိ လုပ္ရင္ေတာင္

မေကာင္းတာ လုပ္တာမွ မဟုတ္တာမိန္းမရာ ေလေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး..လြႊတ္ထားစမ္းပါ

သူ႔မိန္းမကိုေတာင္ ဦးကစ္သိုက ကိုယ္တိုင္ ၀င္တားရင္း  ဒီပိုးက သူ႔အလိုလိုၿပီးသြားမွာပါကြာ ဆိုၿပီး လႊတ္ထားၾကတာ ေပေပ ဒီေလာက္ပိုးထမွန္းတကယ္မထင္ခဲ့ၾကဘူး ေလ။ ေပေပကလည္း စာေရးမွ စာေရးလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ရူးရူးမူးမူးကို ပိုးထတာကိုး ။ ဒီေတာ့ မိဘေတြကိုယ္တိုင္က တားတားဆီး ဆီးမရွိခဲ့တဲ့ ကိစၥကို အခုေနခါမွာ မလုပ္ပါနဲ႔ အျခားအလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ပါလို႔ တားဆီးဖို႔ အၾကပ္ရိုက္သလိုျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။

သားရယ္ စာေရးတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ ဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ပါလား

အေမျဖစ္သူက အဲလိုေျပာလိုက္ရင္ …..ေပေပက .ႏိုးပဲ။

အိုဗ်ာ အေမကလည္း ဒါအလုပ္မဟုတ္ဘူးလား..ဘယ္အရာကို အလုပ္လို႔ ေခၚသလဲ …

ေနာက္ဆက္တြဲ ဆူနာမီ လိႈ္င္းလံုႀကီးမ်ားတက္လာသလို ေပေပ ရဲ႕ မိုးႀကီးေလႀကီးစကားမ်ားေၾကာင့္ လူႀကီးေတြကသာ အေလွ်ာ့ေပးၾကသည္ခ်ည္းပါပဲ။ အဂၤါသားမဟုတ္လား။ ျခေသၤ့ပဲ။ ကေလာင္နာမည္ေတာင္ သူမ်ားထက္ အဆန္း . . .။ အဂၤါညိဳ …..ဟူသတတ္ …..။

(၃) ………။       ။

အဂၤါညိဳ ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ဟာ ေသြးရိုးသားရိုးေပၚေပါက္လာတာ ဟုတ္ရိုးလား။ နာမည္အရင္းက ေပေပ(ငယ္ငယ္က ေဖေဖလို႔ေခၚတာမပီလို႔ေပေပလို႔ေခၚရင္းတြင္သြားတာတဲ့)၊ တစ္ေလာက လံုးအေခၚက ဘဲဥ။ အႏွီသို႔ကလို ကေန အဂၤါညိဳျဖစ္လာရ တာက သည္လို။

……………………

ညိဳညိဳခင္ဆိုတာ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက ေပေပ (ေခၚ) ဘဲဥ တစ္ဖက္သတ္ ႀကိဳက္လာခဲ့တဲ့ ေကာင္မေလး။ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳက္ႀကိဳက္ သူငယ္ခ်င္းလည္းျဖစ္ေန၊ အဲဒီဘက္မွာလည္း ႏႈတ္စအာစ နည္းေလေတာ့ အတိအလင္းဖြင့္မေျပာရဲဘဲ  ထိကပါး ရိကပါး တစ္ဖက္သတ္ရည္းစားျဖစ္လာတာ တကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ေရာက္တဲ့အထိေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မို႔ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက  ဒီတိုင္းထားလို႔ကေတာ့ မျဖစ္ေခ်ဘူး ဘဲဥရာ သူမ်ားေနာက္ပါသြားလိမ့္မယ္…..ျပတ္ျပတ္သားသား သိရေအာင္ ဖြင့္သာေျပာလိုက္ေတာ့ ဆိုၿပီးေတာ့ ….ဇတ္လမ္းျမန္ျမန္အဆံုးသတ္ႏိုင္ေအာင္.လမ္းညြန္ထိန္းမတ္ေပးၾကသည္႕အတုိင္း …ဘဲဥဟာ ညိဳညဳိခင္ေလးကို ပရိုပို႔(စ္)လုပ္ၿပီး တစ္လတိတိျပည္႕တဲ့ေန႔မွာ အမွန္တကယ္ကို ဇာတ္လမ္းက အဆံုးသတ္သြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ဇတ္လမ္းအဆံုးသတ္ကေတာ့ အမ်ားထင္ေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္း ေၾကကြဲဇာတ္ပါ။ ညိဳညိဳခင္ဟာ ရူပေဗဒ ေမဂ်ာက ေကာင္ေခ်ာေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ တိတိရိရိ ခိုးရာလိုက္ ေျပးသြားျခင္းပါ။

အဲဒီမွာ စေတြ႔တာပဲလို႔ ဆိုရမလိုပါပဲ။ ေပေပ(ေခၚ) ဘဲဥလည္း အဲဒီမွာ စၿပီးကြဲေတာ့တာပါပဲ။ အသည္းဆိုတာ ဟက္တက္ကို ကြဲတာ။ ဒီေလာက္သစၥရွိရွိခ်စ္ခဲ့တာေတာင္ ေခါက္ထားရက္တယ္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ခ်စ္ခဲ့သမွ်ေတြ အကုန္ဆံုးရံႈးကုန္ၿပီ။ သူ႔မွာ ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး ။ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး။ သူ႔မွာ ဒီနာမည္ေလး တစ္ခုသာ တသစြဲလမ္းစရာရွိေတာ့တယ္။ လူကိုမရလည္း နာမည္ေလးေတာ့ ယူပါရေစဆိုၿပီး အဂၤါသားအဂၤါဖြားကို အစြဲဲျပဳ၍  ညိဳညိဳခင္၏ ေရွ႕က ညိဳ တစ္လံုးျဖဳတ္ကာ အဂၤါညိဳ  ျဖစ္လာရသည္ ဟူလို …..။

အဂၤါညိဳ ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္နဲ႔အတူ ဘဲဥရဲ႕ လက္သံုးစကားတစ္ခြန္းကလည္း တြဲၿပီးပါလာပါေသးတယ္။

ဆရာသစၥာနီက သူ႕ကိုယ္သူ မေတာ္တဆ အသည္းကြဲၿပီး ကဗ်ာဆရာျဖစ္လာသူလို႔ ေျပာတယ္ကြ….ဒါဆိုရင္ငါက သူ႔ထက္သာတယ္ ..အသည္းကြဲၿပီး စာေရးဆရာျဖစ္ လာတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ခ်စ္သူ နာမည္တစ္လံုးေတာင္ ကေလာင္မွာ ခ်ိတ္လို္က္ႏိုင္ေသးတယ္

အံမယ္ ေသာက္ရူးမင္းက သစၥာနီကိုမ်ား ပခံုးခ်င္ ယွဥ္ရေအာင္ စာႀကီးေပႀကီး ဘယ္ႏွစ္ပုဒ္မ်ား ေရးသားၿပီးပါၿပီလဲ ၾဆာႀကီးဖရား…..

ဘဲဥရဲ႕ ေခ်ာ္လဲရာ ေရာထိုင္ေလသံကိုေသာက္ျမင္ကတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ သဥၨာဂီကေထ့ေငါ့ေပမဲ့

ဟဲဟဲ ပါဖူးပါတယ္ကြ မဂၢဇင္းမွာ ၀တၳဳေလးပုဒ္ ကဗ်ာ သုံုးပုဒ္ ဒါအစပဲ ရွိေသးတယ္ ငွဲငွဲ…..

ကဲ မခက္လား ႀကိတ္လိုက္ကြ ငါ့ေကာင္ရလို႔ပဲ ဆိုရေတာ့မလိုလို။ ဘဲဥ (ေခၚ)ေပေပက အဲသည္လုိလည္း အခြက္ေျပာင္တတ္တယ္ခင္ဗ်။

………………………………………..

ဆိုခဲ့သလို ညိဳညိဳခင္ေလး ကို အတိအလင္းလိုက္ခ့ဲစဥ္တုန္းကလည္း ဒဂံုတကၠသို္လ္တစ္၀ိႈက္မွာ ဟိုးေလးတစ္ေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ေပေပဟာ မိဘႏွစ္ပါးရဲ႕ ေစ်းထဲက ဘဲဥေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ငန္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းနာမည္ ေပေပ ဘ၀ကေန အရွင္လတ္လတ္ ဘဲဥဘ၀ကို ေျပာင္းသြားတာ ဟိုးအရင္ႏွစ္ေတြက လိႈင္သာယာမွာ မိန္းမဘ၀ကေန ေယာက်ာ္းဘ၀ေရာက္သြားတယ္ဆိုတဲ့ ေမာင္သန္းစိန္ ေလာက္ေတာ့ မထူးဆန္းဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အရပ္ထဲ မွာလည္း ဘဲဥ ၊ ေက်ာင္းမွာလည္းဘဲဥ၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ႏႈတ္အထိ ဘဲဥေရာက္တယ္။ ေပေပကလည္း သူ႔နာမည္ေျပာင္ေျပာင္ကို ဘယ္ေလာက္အထိ သေဘာက်သလဲ ဆိုရင္  ဟသၤာ ကိုးေသာင္းပ်က္သည္႕ ထံုးကို ႏွလံုးမူကာ ရာသက္ပန္ ဇာတ္တူသားမစားေတာ့ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္အထိ ဟူလို။ …

ညိဳညိဳခင္ကေကာ …ဘာထူးလဲ။ ညိဳညိဳေလးနဲ႔ တစိမ့္စိမ့္ၾကည္႕ေလ ေခ်ာေလျဖစ္သူေလးမို႔ သူမသူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ႕ ခ်စ္စႏိုးနာမည္ေျပာင္က က်ီးကန္း တဲ့။

ေယာက်ာ္းေလးတစ္ေယာက္က မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ပိုးပန္းတာ နာမည္ေက်ာ္စရာ အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမဲ့  ဘဲဥ က က်ီးကန္း ကို ပိုးပန္းတဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ အတြင္းသိ အစင္းသိ ေက်ာင္းသားေတြက တြတ္ထိုးကုန္ၾကတယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား၏ သဘာ၀တဲ့။ ဘလက္ခ္အင္၀ိႈက္သီအိုရီတဲ့။ ေျပာၾကတာေပါ့။ ဘဲဥကေတာ့ က်ီးကန္းမွ က်ီးကန္း။

အမ်ားသိၾကတဲ့အတိုင္း ဘဲဥနဲ႔ က်ီးကန္းရဲ႕ဇာတ္လမ္းဟာ ျမန္မာဗြီဒီယိုကားမ်ားထဲမွာလို မစပ္မဟတ္ခြက်က် အဆံုးသတ္သြားခဲ့ေလေတာ့ သူ႔ခမ်ာ ေျဖမဆည္ႏိုင္ျဖစ္ ရရွာတယ္။ ဘဲဥ က်ီးကန္းကိုလြမ္းတယ္။ ေဆြးတယ္။ နာက်င္တယ္။ က်ီးကန္း……က်ီးကန္း…….က်ီးကန္း။ ဘဲဥက က်ီးကန္းလို တစာစာေအာ္လို႔. . ..။ ဘယ္သြားသြား ဘာလုပ္လုပ္သူ႔ႏွလံုးသားထဲမွာ က်ီးကန္းအၿမဲရွိတယ္လို႔သူက ဆိုတယ္။ ဘဲဥရဲ႕ က်ီးကန္း ဖြန္ကလုန္းမုန္းတိုင္း အဖ်ားခတ္ခံလို္္က္ၾကရသူေတြလည္း မနည္းမေနာပါပဲ။

ဘဲဥ အသည္းကြဲေနတဲ့ ကာလမွာ အမ်ားဆံုး ရိုက္ခတ္ခံလိုက္ၾကရသူေတြကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ေရာင္းရင္းမ်ားနဲ႔ သူ႔ရပ္ကြက္သားအခ်ိဳ႕ပဲဆိုပါေတာ့။ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အရက္ဆို္င္ေခၚသြား….အရက္အတင္းတိုက္ၿပီး ငိုႀကီးခ်က္မဟစ္ေအာ္ ေပါက္ကြဲတာကတစ္မ်ိဳး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ျပန္ေတာ့လည္း ဖြင့္တဲ့ သီခ်င္းက သူ႔အျဖစ္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္လြန္းလို႔ဆိုကာ ႏွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းနဲ႔ ရိႈက္ရႈိက္ၿပီး တက္လာျပန္ရင္ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳရတာက တစ္ဖံု၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ စုၿပီးေထြရာ ေလးပါးေျပာဆိုေနၾကခ်ိန္မွာလည္း ဂါထာမႏၱာန္ရြတ္သလို  က်ီးကန္း က်ီးကန္းနဲ႔ တအာအာ ေအာ္ေနတဲ့အသံကို ခံစားရတဲ့ဒုကၡကလည္း အဖံုဖံုစံုလို႔။

ဘဲဥတို႔ အိမ္ေနာက္ေဖးက ဦးဖက္တီး သားကေလး ေၾကာင္ေလး ေတာင္ မဆီမဆိုင္ ဘဲဥ နပန္က်င္းလႊတ္တာကို ခံလိုက္ရေသးတယ္။ သူႀကီးေတြ မရွိၾကလို႔သာေတာ္ေသးတယ္ေျပာရမယ္။ သေကာင့္သား ေၾကာင္ေလးချမာလည္း ဘဲဥေရွ႕က်မွ ၿခံစည္းရိုးေပၚက က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ကို ဂြနဲ႔လွမ္းထုမိတာကိုး။ ကံဆိုးသူ ေၾကာင္ေလး ခံရွာေပေရာ့…။ လမ္းထိပ္ကြမ္းယာဆိုင္ေဘးက ကားနံပါတ္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီ ကိုဘီလူႀကီး တစ္ေယာက္လည္း ဘဲဥရဲ႕က်ီးကန္းခံစားမႈနယ္ပယ္က မလြတ္ရွာဘူး။

ကိုဘီလူး ကၽြန္ေတာ့္ကို ပန္းခ်ီကားတစ္ကားဆြဲေပးဗ်ာ ဘယ္ေလာက္ေပးရ ေပးရ တစ္သက္တာ သိမ္းထားခ်င္လို႔

အယ္ ……ဘာလဲဟ ဘဲဥရ….ဘာလာေၾကာင္တာလဲ…

အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို မသိေသးတဲ့ ကိုဘီလူးႀကီးစကားေၾကာင့္ ဘဲဥေဒါသထြက္သြားတယ္။

ဒီမွာ ကိုဘီလူးအတည္ေျပာေနတာဗ် ဆြဲဆိုဆြဲေပးစမ္းပါ

ဟ….ဒီေကာင္ ကဲကဲ ဘာပံုဆြဲေပးရမလဲေျပာ

ဘဲဥမ်က္ႏွာကိုၾကည္႕ၿပီး ဒီေကာင္ဘာေၾကာင္တာလဲဟုေတြးရင္း ကိုဘီလူးႀကီးက အလိုက္သင့္ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

က်ီးကန္းက ဘဲဥကို ခ်ီေနတဲ့ပံု

ဟာ………………….….ဘာရယ္…..ဘယ္လို ………..

ကိုဘီလူးႀကီးမ်က္လံုးျပဴးသြားတယ္။

ေကာင္းလိုက္တဲ့ စိတ္ကူးကြာ……ဘဲဥ အဲဒီစိတ္ကူးဘယ္ကရလဲ အဲဒါ ေမာ္ဒန္႔ဆင့္ပဲ ……ဆာရီရယ္ပဲကြ

ဆာရီေတြ ပူရီေတြ က်ဴပ္မသိဘူး က်ဳပ္က ဘဲဥ က်ဳပ္ရည္းစားက က်ီးကန္း ဒါပဲ ….

ဟိုက္ေရာ ဆာရီရယ္လစ္ဇင္ ၀ါဒသမားကိုဘီလူးႀကီး ငုတ္တုတ္ေမ့သြားတယ္။ ဒီလိုပဲ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဘဲဥရဲ႕က်ီးကန္းဖြန္ကလုန္းကြန္ယက္ထဲမွာ စိတ္၏ဆင္းရဲျခင္း၊ ကိုယ္၏ က်ဥ္းက်ပ္ျခင္း၊ နား၏ ၀ဋ္ဆင္းရဲခံရျခင္းတို႔ကို ေျပာလို႔ၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး။ အႏွီက်ီးကန္းကိစၥ အနည္းငယ္ၿငိမ္သက္သြားခ်ိန္မွာေတာ့ဘဲဥဟာ အႏွီ အဂၤါညိဳ မည္ေသာ အႏြတၱသညာကိုမွည္႕ေခၚၿပီးသကာလ …..စာေပနယ္ထဲသို႔ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္လာေခ်ၿပီတကား……..။

(၄)………။           ။

ဘဲဥ စာေပနယ္ထဲသို႔ လံုးလုံုးလ်ားလ်ား ၀င္ခ်လိုက္ေလၿပီ ဟူေသာ သတင္းကား ရပ္ကြက္အတြင္း၀ယ္ တစ္အိမ္တက္ တစ္အိ္မ္ဆင္း အတင္းေျပာစနစ္ျဖင့္ သူတို႔အိမ္မွ အိမ္ဆယ္လံုးေက်ာ္အကြာ ႀကီးေဒၚ ေဒၚ ပိစိျဖဴ၏ အိမ္သို႔ေရာက္ရွိသြားေလ၏။

ေဒၚပိစိျဖဴဆိုတာက ဘဲဥအေမရဲ႕အစ္မႀကီးျဖစ္ၿပီး ေငြေၾကးအေတာ္အတန္ေခ်ာင္လည္တယ္။ ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအ၀ုိင္းထဲမွာလည္း ၾသဇာေညာင္းတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေယာက်ာ္းဆံုးသြားေတာ့ ေမွာ္ဆရာ ဆိုတဲ့သားတစ္ေယာက္နဲ႔ သားအမိနွစ္ေယာက္တည္းပဲေနၾကတာပါ။ ဆိုေတာ့ ေမွာ္ဆရာဆိုတာလည္း ဘဲဥရဲ႕ ညီတစ္၀မ္းကြဲေတာ္တာေပါ့။ ဘယ္ဘ၀ရဲ႕အကုသို္လ္ကံအက်ိဳးဆက္ရယ္လို႔ေတာ့ မေျပာတတ္ပါေခ်။ ေမာ္ဆရာကို ဘဲဥ တစ္စက္မွ ၾကည္႕လို႔မရ။ ညီအစ္ကို ျဖစ္ေနလို႔သာ မေကာင္းလွ၍ ေျပာဆိုဆက္ဆံေနရတာ။ ေမွာ္ဆရာ နဲ႔ ဘဲဥနဲ႔စိတ္ခ်င္းက လားလားမွ မတူ။

ေမွာ္ဆရာဆိုတာ အလွအပ အသန္႔အျပန္႔ႀကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္ထက္ကို လြန္တယ္။ စိတ္ေနျမင့္တဲ့ေနရာမွာလည္း ႏွစ္ေယာက္မရွိဘူး။ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းၾကားမွာဆိုရင္လည္း အတက္စီးကေန အၿမဲေနတတ္တဲ့ေကာင္ဆိုေတာ့ ဘဲဥတို႔ တစ္အုပ္စုလံုးက ဘဲဥကိုမေပါင္းၾက။

သည္မနက္ေတာ့ အိမ္သို႔ႀကီးေဒၚ ေစာစာစီးစီးလာသြားၿပီးကတည္းက ဘဲဥ ေဒါပြၿပီးက်န္ခဲ့တယ္။ သူ႔အေဒၚက လာလာခ်င္း

နင့္အေဖ အေမေကာ

အေမေစ်းသြားတယ္ အေဖက ၿမိဳ႔ထဲသြားတယ္

ဟဲ့ ဘဲဥရယ္….နင့္ကိုေျပာရဦးမယ္…လူေတြက ေျပာေနၾကတယ္ …နင္ကစာဂ်ပိုး စာထဲမွာ ျမဳပ္သြားၿပီဆို အေမေလး ငါ့တူရယ္.။ ဒီေလာကထဲမွာမွ ျမဳပ္ရသလားဟဲ့.ဒီေလာက္ျမဳပ္စရေလာကေတြ အမ်ားႀကီးရွိရက္နဲ႔ ဒီကုန္းေကာက္စရာမရွိတဲ့ေလာကကိုမွ ေရြးၿပီးျမဳပ္ရသလား တကတည္းေနာ္ နင့္မိဘေတြကလည္း ကေလးကိုမေျပာၾကဘူးလား မသိဘူး။ ဒီမွာ နင့္ညီ ေမွာ္ဆရာဆိုရင္ စလံုးကို အလုပ္သြားလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနတာ ပတ္စ္ပို႔(စ္)က်ေတာ့မယ္။ ေကာင္းေကင္းမြန္မြန္တစ္ေနရာမွာ ျမဳပ္ပါလား အဲ ….အဲ လုပ္ပါလား မျဖစ္ဘူး မျဖစ္ဘူး လုပ္ရမယ္ လုပ္ရမယ္ ေနအံုး နင့္အေမလာမွ ေျပာရဦးမယ္

က်ိဳက္ထီးရိုး၀ါးေသနတ္နဲ႔ ပစ္သလို တရစပ္ေကာသြားေသာ ႀကီးေဒၚကိုၾကည္႕ၿပီးေတာ့ ဘဲဥ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ က်န္ခဲ့တယ္။ ႀကီးေဒၚစကားကိုစဥ္းစားမိေလ ဘဲဥ ေဒါသထြက္ေလ။ ရိုးရိုးတန္းတန္းဆံုးမစကားဆိုရင္ေတာ့ ခံသာသည္။ အၿမဲလည္း ဆံုးမေနၾက။ အခုဟာက စာေပေလာကတစ္ခုလံုးကို တိုက္ခိုက္သြားတာေလ။ ၀ါးလံုးရွည္နဲ႔ ပတ္ရမ္းသြားတာေလ။ အေျခအေနတစ္ရပ္ကို အတြင္းက်က်မသိဘဲ ပစၥလက္ခတ္ေ၀ဖန္အတင္းေျပာသူမ်ိဳးကို ဘဲဥ အထင္မႀကီး။ အခုလို စာေပေလာက အေၾကာင္းမ်ိဳးကို သူ၏ႀကီးေဒၚနားလည္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ သူမ၏ အႏုပညာပါရမီနဲ႔ေတာ့ ဒီတစ္သက္မျဖစ္ႏိုင္။ ဟိုေခြးမသား သူမ်ားႏိုင္ငံသြားၿပီး  ပေဂးဆန္မွာနဲ႔ သူ႔အႏုပညာကို ႏိႈင္းၿပီးႏွိပ္ကြပ္သြားတာ….။ ေတာက္ ……။

ေမွာ္ဆရာလို လူေပၚေၾကာ့ အသက္တစ္ခါရွဴတိုင္း ဘ၀င္တစ္ခါျမင့္ေနတဲ့ေကာင္မ်ိဳးကို ဆံုးမရေကာင္းမွန္းမသိဘဲ သူ႔ကို အသားလြတ္လာႀကိမ္းေမာင္းသြားတာ အေတာ္ခံျပင္းဖို႔ေကာင္းသည္။ ႏိုက္ကလပ္သြား။ အခ်ိန္မေတာ္မွ မူးရူးၿပီးျပန္လာ။ အိမ္မွာစားေတာ့ ပဲကုလားဟင္း ….။ လမ္းဘက္ဘက္ရည္ဆုိင္ေရာက္လို႔ ေလခ်ဥ္တက္ ရင္၀က္သားနံ႔ရေအာင္ ေလခ်ဥ္တက္ျပတတ္တဲ့ သူ႕သားလို ေကာင္မ်ိဳးက်ေတာ့ မေျပာဘူး။ မိန္းကေလးေတြ အၾကည္႕ခံရဖို႔အတြက္ ခႏၵာကိုယ္ကို သ ေနဖို႔ေလာက္သာ အေတြးအေခၚရွိတဲ့ေကာင္မ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ အႏိႈင္းမခံႏိုင္ပါဘူး။

ဒီေလာက္သမၼာအာဇီ၀က်ၿပီး ျမင့္ျမတ္ျဖဴစင္တဲ့ စာေပအႏုပညာေလာကကို ဘာလို႔အထင္မႀကီးႏိုင္ရတာလဲ။ ေငြေၾကာင့္ပါပဲ။ ေငြေၾကာင့္။ ေငြရွာႏိုင္သူဟာ လူေတာ္လူေကာင္း။ ဘယ္နည္းနဲ႔ ေငြရွာရွာ။ ေငြရတဲ့ လုပ္ငန္းမဟုတ္ရင္လူေတြအထင္မႀကီးၾက။ လူေတာ္လူေကာင္းနဲ႔ လူဆိုးလူညံ႕ကိုေငြနဲ႔ ခြဲျခားသတ္မွတ္တာ ႀကီးေဒၚ၏ မတ္သတ္ ။ ႀကီးေဒၚ၀ါဒ။ ေလာကႀကီးမွာ ႀကီးေဒၚ ၀ါဒမ်ိဳးဆုပ္ကုိင္ထားတဲ့ လူတန္းစားေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေနသလဲ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။

အခန္း(၅)…….။      ။

ခုတစ္ေလာ ႀကီးေဒၚနဲ႔ ထိပ္တိုက္မဆံုမိေအာင္ ဘဲဥေရွာင္ေနတယ္။ အိမ္ကလည္း ဘဲဥကို ေထြေထြထူးထူး တားဆီးပိတ္ပင္တာမ်ိဳးမရွိတဲ့အတြက္ ဘဲဥ စိတ္ခ်မ္းသာ ေနတယ္။ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ခဲ့တဲ့အျပင္ ပါရမီဓါတ္ခံေလး ပါ၍လားမေျပာတတ္။ ဘဲဥကား အခ်ိန္တိုတိုျဖင့္ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္မ်ားမွာ စာမူမ်ားေဖာ္ျပခံလာရတယ္။ ကံေကာင္းတယ္ေျပာရမလား။ ကံဆိုးတယ္ေျပာရမလား။ ႀကီးေဒၚကိုအျမင္ကတ္ေဒါသထြက္ေနေသာေၾကာင့္ ဘ၀င္ျမင့္ေအာက္ေျခလြတ္ၿပီး လူ႔မလိုင္ရူးရူးေနေသာ ႀကီးေဒၚတို႔သားအမိအေၾကာင္း ခပ္ပါးပါးေလးတြယ္ထားေသာ စာမူတစ္ခု မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပခံရသျဖင့္ ဘဲဥ တစ္ျဖစ္လဲ ေပေပ တစ္ျဖစ္လဲ အဂၤါညိဳ အလြန္ျမဴးထူးေနသည္။

လမ္းထိပ္က ဂဇက္တီ  လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဥာဏ္ပူေဇာ္ခရသည္႕ စာမူချဖင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ဧည္႕ခံရင္း သူ႔ႀကီးေဒၚကို ႏွိပ္ကြပ္ထားတဲ့စာမူ၀တၱဳကို ဘဲဥအျပတ္ၾကြားပစ္လိုက္တယ္။

ေတြ႔တယ္မလား ဖိုး သဥၨာဂီ…..စာေရးဆရာဆိုတာ ျပည္သူကိုကုိယ္စားျပဳရတယ္….အလုပ္သမားလူတန္းစားဘက္က အၿမဲရပ္တည္တယ္…အရင္းရွင္လူတန္းစား ကိုအၿမဲတိုက္ခုိက္ရမွာပဲ….၀တၳဳထဲက အရင္းရွင္ဟာငါ့ႀကီးေဒၚပဲကြ …..ဟတ္ဟားဟားဟားဟား…….

မွတ္ထား ကရင္စီ …ငါကနယ္ကၽြံျခင္းကၽြံရင္ ဒီဘ၀နယ္ကိုပဲကၽြံမယ္ ငါ့ႀကီးေဒၚလို ဘ၀မ်ိဳးကိုလံုး၀မကၽြံဘူး

သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့ လက္ဖက္ရည္မ်က္ႏွာျဖင့္ သူေလႀကီးသမွ် ေအာင့္အီးခံၾကရွာသည္။

ဟုတ္တယ္သူငယ္ခ်င္း ငါတို႔လည္း မင္းအယူအဆကို ေထာက္ခံတယ္

မင္းဘက္ကပဲ ထာ၀ရ ရပ္တည္မယ္

သူ႔ကိုယ္သူ ေလာကီေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာပညာကို မိုးအဆံုးေျမအဆံုးလိုက္ရန္အားခဲထားေသာ သဥၨာဂီက လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းကာ အတည္ေပါက္၀င္ေျပာတယ္။ ကရင္စီကေတာ့ ဆရာႀကီးမင္းသိခၤ၀တၳဳထဲက ဘိန္းစားဘြန္ေဘာင္းစတိုင္နဲ႔ မ်က္လံုးေလးေမွးၿပီး သူတို႔ကို စိုက္ၾကည္႕ေနလိုက္တယ္။

………….

ထံုးစံအတိုင္းပါပဲ။ ဓါးျပ၀င္လို႔ တံုးေမာင္းေခါက္တဲ့စနစ္နဲ႔ လူတို႔ရဲ႕မေကာင္းသတင္းဆိုရင္ ၀မ္းသာအားရကူညီျဖန္႔ေ၀ရွာၾကေသာ လူတို႔သဘာ၀အတိုင္း ဘဲဥ ၏ ၀တၳဳသတင္းသည္လည္း ရပ္ကြက္အတြင္းမွာပ်ံ႔ႏွံ႔သြားျပန္ေလ၏။

…………..

ညေရာက္ေတာ့ မိသားစုတို႔ ထံုးစံအတိုင္း တီဗြီေရွ႕ထိုင္ကာ ကိုရီးယားဇာတ္ကားေမွ်ာ္ေတာ္မူေနၾကစဥ္ …….ႀကီးေဒၚတို႔သားအမိေပါက္ခ်လာတယ္။

တန္ခူးလ ရဲ႕ ဆယ္နာရီ မတ္တင္းခန္႔ေနမင္းအပူခ်ိန္မ်ိဳးနဲ႔ႀကီးေဒၚမ်က္၀န္းကိုေတြ႔လိုက္ကတည္းက ဘဲဥ သေဘာေပါက္လိုက္တယ္။

အေမ သား ေဒါင္သြားထိုင္ဦးမယ္ ဂီဂီတို႔ ကရင္စီတို႔နဲ႔ ခ်ိန္းထားလို႔

ဘုန္း…………ေနဦး ဘဲဥ နင့္ကို နင့္ဖေအ မေအေရွ႕တိုင္ရဦးမယ္

ႀကီးေဒၚရဲ႕ စကားအဆံုးမွာ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ပစ္က်လာတယ္။ ဘဲဥစာမူ ပါတဲ့မဂၢဇင္းပါပဲ။

အငယ္မ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား…..နင့္သားလုပ္ပံုက ငါတို႔သားအမိအေၾကာင္းကို စာေရးဆရာႀကီးအရွက္ခြဲထားတာ ရစရာမရွိဘူး…တစ္ရပ္ကြက္လံုးလည္းျပန္႔ေနၿပီ

အေဖျဖစ္သူ ကစ္သိုက မ်က္မွန္ေပၚက ေက်ာ္ၿပီး ဘဲဥကို ၾကည္႕လိုက္တယ္။ အေမကေတာ့ အတန္ငယ္ၾကာမွ ဇာတ္ရည္လည္ဟန္ျဖင့္

သား ဟုတ္လား နင့္အေဒၚကို ဘာေတြေလွ်ာက္ေရးထားတာလဲ ဘာလိုအဲလိုလုပ္တာလဲဟင္

ဘာလဲ အေမရဲ႕ သား ေဒၚႀကီးအေၾကာင္းဘာေရးထားလို႔လည္း ဒီမွာ ေဒၚႀကီးတို႔နာမည္လည္းမပါဘဲနဲ႔

ဘဲဥက မထံုတက္ေတး ေလသံနဲ႔ မဂၢဇင္းကိုေကာက္ယူကာ သူ႔၀တၱဳကိုလွန္ျပတယ္။ ၀တၳဳေခါင္းစဥ္က  ပေဒသရာဇ္အႀကြင္းအက်န္မ်ား…တဲ့။

အမေလးေတာ္ …နာမည္မသံုးတာကလြဲလို႔ ငါတို႔အေၾကာင္းေရးထားလိုက္တာ ငါ့ကိုမ်ား အျမတ္ႀကီးစားေျမပိုင္ရွင္အႀကြင္းအက်န္တဲ့……..ေရေပၚဆီေ၀့တဲ့အမေလးဟဲ့ နင့္သားက လူကေလးလက္ေတာက္ေလာက္ ..လက္စားေခ်တတ္လိုက္တာ လက္စားေခ်တတ္လိုက္တာ..ဦးကစ္သို ရွင့္သားကို ရွင္လည္းဆံုးမ…..ဦး..

ေပေပ ဘာလို႔ ကိုယ့္ႀကီးေဒၚအေၾကာင္းကို မဟုတ္က ဟုတ္ကေလွ်ာက္ေရးတာလဲ

အေမေဒါသထြက္ေနေသာေၾကာင့္ဘဲဥ ခပ္ကုတ္ကုတ္ကေလးျဖစ္သြားတယ္။

အေမတို႕ကလည္းဗ်ာ ၀တၳဳေရးတယ္ဆုိတာ အေမတို႔ဘာနားလည္လို႔လဲ…..သစ္ခုတ္သမားဘုရင္ျဖစ္တိုင္း သမၼတလင္ကြန္းအေၾကာင္းေစာင္းေျမာင္းေရးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ျဖစ္မလား..စာထဲက အျဖစ္အပ်က္နဲ႔တူတိုင္းသူ႔ကိုေရးတာ ငါ့ကိုေရးတာဆို………..

ေတာ္ေတာ့……နားၿငီးတယ္ ဟိုေကာင္ မင္းအက်င့္ငါသိတယ္ ေနာက္တစ္ခါ ေရးရဲေရးၾကည္႕ ကဲ မပိစိျဖဴ ဒီေကာင့္ကိုေတာ့ေျပားထားၿပီးၿပီ မိသားစုအေၾကာင္းကို ႀကိဳက္သေလာက္ေရးပါေစ…လက္သံေျပာင္တဲ့စာေရးဆရာႀကီးကိုငါ့လက္သံလည္းျပရတာေပါ့….

အေဖ့စကားေၾကာင့္ ဘဲဥ အသံမထြက္၀ံ့ေတာ့.။

ေဟ့ေကာင္ဘဲဥ ငါတို႔အေၾကာင္း ေနာက္တစ္ပုဒ္ေလာက္ေရးပါဦးကြ ငါကိုယ္တိုင္စာမူခ ခ်ီးျမွင့္ပါ့မယ္ ဟဲဟဲ …

ကဲ အငယ္က ငါျပန္မယ္ နင့္သားကို ဒီအတို္င္းလႊတ္မထားနဲ႔ဦး စလံုးျဖစ္ျဖစ္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခုပို႔ဖို႔စီစဥ္ၾကဦး ..

ဒါေတာင္ သားအမိႏွစ္ေယာက္ ဘဲဥကိုထြက္ခတ္ခတ္သြားၾကေသးတယ္။ သူတို႔ သားအမိျပန္သြားေတာ့ ဘဲဥလည္း သူ႔ဘက္ကို ျမားဦးလွည္႕မလာခင္ ဟိုေကာင္ေတြ ရွိရာ ဂဇက္တီ တီးေဟာက္သို႔ အျမန္ဆံုးလစ္လာခဲ့တယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔မေရာက္ခင္ လမ္းမဘက္ကို အခိ်ဳးမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က လာေနတဲ့ ကိုဘလက္ႀကီးကိုေတြ႔လိုက္ရလို႔ ဘဲဥ စိတ္ညစ္သြားတယ္။ ကိုဘလက္ႀကီးဆိုတာ လူလည္လိုလိုပတ္ကားလိုလိုလူႀကီး။ ေငြရွာတဲ့ေနရာမွာ ႏွစ္ေယာက္မရွိေအာင္ေတာ္တယ္။ သမၼာအာဇီ၀ မဟုတ္တဲ့နည္းနဲ႔ေငြရွာနည္းဆို ကိုဘလက္ႀကီးအကုန္ကၽြမ္းတယ္။ ေငြစ ေၾကးစကေလးကလည္းရွိ။ အာကေလးကလည္းေကာင္းေတာ့ေထာင္ေထာင္နဲ႔ေနရာတကာသူပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ သာေရးနာေရးကိစၥမေျပာနဲ႔ ကိုႏိုဇိုမိ သမီးေလး အီးပန္းတဲ့ကိစၥကေန……မန္ယူ ေျခာက္ဂိုးျပတ္ရံႈးတဲ့အထိသူပါတယ္။ အခုလည္း ႏွစ္လံုးသံုးလံုးနဲ႕ေဘာလံုးပြဲေတြမွာ အခ်ဳပ္ဆိုလား ဘာဆိုလား ေျခရႈပ္ေနတယ္ သတင္းၾကားရတယ္။ ဘဲဥအေဒၚ ေဒၚပိစိျဖဴဆိုတာက ကိုဘလက္ႀကီးနဲ႔ေလေပး တည္႕မွတည္႕။ တည္႕မကိုး။ ႀကီးေဒၚရဲ႕ သီ၀ရီဆိုတာ ေငြရွာတတ္ရင္လူေတာ္လူေကာင္းဆိုသကိုး…။ ခုတစ္ေလာႀကီးေဒၚနဲ႔ ကိုဘလက္ႀကီး အေတြ႔မ်ားေနတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းၿပီး စီးပြားေရးစပ္တူလုပ္ေနၾကတယ္ဆိုလား ၾကားရတယ္။

ေဟ့ ဘဲဥ အန္တီပိစိ မင္းတို႔အိမ္မွာရွိ္လား

ခုေလးတင္ သူ႔အိမ္ျပန္သြားၿပီ

ေအး …….ေအး …ကိုယ္လိုက္သြားလိုက္ဦးမယ္ အလုပ္ကိစၥတိုင္ပင္ရဦးမွာကြ  မင္းေကာဘယ္လဲ

ေဒါင္……….

ဆက္ေျပာရင္ ေလာေၾကာရွည္ေနမွာစိုးေသာေၾကာင့္ စကားကိုခပ္ျပတ္ျပတ္ျဖတ္ၿပီး ဂဇက္တီ ေဒါင္ကို ထြက္လာခဲ့တယ္။

ဘဲဥ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကိုေရာက္ေတာ့……ဟိုေကာင္ေတြ၀ိုင္းမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားထိုင္ေနတာကိုေတြ႔ရတယ္။

လာဘဲဥ မင္းကိုေစာင့္ေနၾကတယ္….

ကရင္က ခံုတစ္လံုးဆြဲေပးရင္းေျပာတယ္။

ေအးကြာ အိမ္မွာ ငါ့အေဒၚလာပြန္ေနလို႔

ေအးကြာ ငါတို႔လည္း မင္းကို ေစာင့္ေနၾကတာ မင္းအေဒၚလိုကိစၥေတြ လုပ္စရာရွိလို ႔

ဟင္ ဘာလဲဟ။ ဘဲဥ ခုမွ ေသခ်ာၾကည္႔မိတယ္။ သဥၨာဂီ။ ကရင္စီ၊ ထက္ေ၀း၊ သံလံုး၊ ရင္လန္႔၊ သည္မသာမ်ားကား ခါတိုင္းလို သူ႔အားပံုမွန္ေစာင့္ေနၾကျခင္းမဟုတ္ပါ။ အျခားလူေတြရွိေသးသည္။ အလို ရပ္ကြက္ေတာင္ပိုင္းက ငေပါက္ေဖာ္။ ရပ္ကြက္အေရွ႕ပိုင္းက ခ်စ္ရင္ထူးဆိုတဲ့ ငနည္းေလး တစ္ေကာင္။ ဘဲဥတို႔ ရပ္ကြက္ထဲက ကုန္စံုဆိုင္ပိုင္ရွင္ သူေဌးမႀကီး ဖြားဆူး။ လမ္းထိပ္ကားမွတ္တိုင္ေနာက္အိ္မ္က လူပ်ိဳသိုးႀကီးကိုရံႈး…..။

ေဟ့ေကာင္ေတြ ဘာလဲဟ ငါ့ကိုေစာင့္ေနတာ

အဟမ္းဒီလိုကြ

ဟုဆိုကာ သဥၨာ၈ီ ရွင္းျပသည္မွာ…..။  ရပ္ကြက္ကေလးထဲ၀ယ္ ..ဟုတ္ေသာ္ရွိ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ဘဲဥ၏ သူ႔ႀကီးေဒၚ ၀တၳဳသတင္းျပန္႔သြားေတာ့ လူတိုင္းက ဘဲဥ ၀တၳဳကိုလိုက္ဖတ္ၾကတယ္။ ဘာမွန္းလည္းမသိ။ နားလည္းမလည္ဘဲ လူေတြက ေကာင္းတယ္ဆိုလို႔ လူေတြက ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာၾကတာတဲ့။ အဲဒီလို မျဖစ္ခံႏိုင္ရိုးလား။ သဥၨာဂီဆိုတဲ့ ဥာဏ္ႀကီးရွင္က ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ မေက်ာ္ေက်ာ္ေအာင္သတင္းေတြလိုက္ျဖန္႔၊ ပဲျပဳတ္သည္ နာကတိ စာမဖတ္အားတာေတာင္သံလံုးတို႔ကလိုက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ဖတ္ျပဆိုပဲ။ ဖတ္ျပဆို သူ႔ရို႔ရဲ႕ မဟာအႀကံအစည္ေတြက သည္လိုတဲ့။

ေဟ့ေကာင္ကရင္စီ အရင္အပတ္က သူ႔ႀကီးေဒၚအေၾကာင္းေရးထားတဲ့စာမူပါလာလို႔ ဘဲဥ ငါတို႔ကို လက္ဖက္ရည္တိုက္တာမွတ္မိလား

ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဂီဂီရ

ဘာျဖစ္ရမွာလဲဟ အဲဒါဒီေကာင္ ကုန္ၾကမ္းရွိိလို႔ ဒီလိုေရးႏိုင္တာေပါ့ကြ…အဲဒါ ငါတို႔ ဒီေကာင့္ကို ကုန္ၾကမ္းရွာေပးႏိုင္ရင္…….

ႏိုင္ရင္…….

ကရင္တို႔အုပ္စုက သံေယာင္လိုက္ၿပီးစဥ္းေနၾကတယ္ ။

ကုန္ၾကမ္းရွာေပးႏိုင္ရင္ ဘာျဖစ္ရမွာတုန္း ငတံုးေတြရ ဟိုေကာင့္ကို ေရးခိုင္းမွာေပါ့ …ဟိုေကာင့္ကိုေရးခိုင္းလို႔စာမူခရရင္ ငါတို႔ကုန္ၾကမ္းရွာေပးတဲ့အတြက္ ငါတို႔တစ္၀က္မပိုင္လား …..ဒါဆိုရင္ တို႔အုပ္စုအတြက္ ဒါဖိုး………

ဆိုၿပီးလက္မကိုပါးစပ္နဲ႔ေတ့ၿပီး လုပ္ျပေတာ့မွ ဟိုေကာင္ေတြ သေဘာေပါက္ကုန္တယ္။

ဟားဟား သိပ္ေကာင္းတဲ့အႀကံပဲ ဂီဂီ ေဟး ေဟး ေဟး

အင္းေပါ့ အဲဒီေတာ့ တို႔က ကုန္ၾကမ္းရွာေဖြေရးအတြက္ ပရိုမိုးရွင္းလုပ္ရမယ္ဒီလိုမ်ိဳး……….

ခင္ဗ်ားတို႔ရင္ထဲ တင္းက်ပ္ေနတာေတြ အတင္းခ်ခ်င္ေနတာေတြ ေပၚတင္ရန္ျဖစ္စရာမလိုဘဲ လူတစ္ဖက္သားကို ႏွိပ္ကြပ္လိုက္ခ်င္တာေတြရွိရင္ ဘဲဥကူညီမယ္။ ေတ႔ြလား ဘဲဥက သ႔ူအေဒၚကိုေတာင္ ဒီလိုႏွိပ္ကြပ္လိုက္တာ…..။အဲဒီ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြကို က်က္ၿပီး မင္းတို႔က ဒီဖက္ရပ္ကြက္ကို၀င္၊ ငါက ရပ္ကြက္ဒီဖက္ျခမ္းကို၀င္မယ္ဆိုၿပီး ရွာလိုက္ၾကတာပထမ အသုတ္အေနနဲ႔ ကုန္ၾကမ္းလူေလးေလးေယာက္ရလာခဲ့တယ္လို႔ဆိုတယ္။ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ေလးေယာက္ေပါ့။

ပထမ ကုန္ၾကမ္းက ငေပါက္ေဖာ္ …။ ငေပါက္ေဖာ္ဆိုတာ အရွင္းေျပာရရင္ မိန္းမ ထမီနားခိုစားေနတဲ့လူ။ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေထာင္းသန္သန္မာမာနဲ႔ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘူး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္၊ ခ်ဲတြက္ အရည္မရအဖတ္မရေျပာ။ မိန္းမကေစ်းေရာင္းစီးပြားရွာၿပီး လုပ္ေကၽြးေနရတဲ့ လူႀကီး။ ဒါေၾကာင့္ရပ္ကြက္ကသူ႔ကို ႏွာေခါင္းရံႈးကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ အဲဒါကို သူဟာ ရုိးရိုးသားသားမိန္းမလုပ္စာကို ထိုင္စားေနသူသာျဖစ္ပါေၾကာင္း ရပ္ကြက္ထဲကအျမင္မွန္ရေအာင္ေရးေပးပါရန္……။ အခေၾကးေငြ (သို႔မဟုတ္)ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေပးရန္အသင့္………။

ဒုတိယကုန္ၾကမ္း ခ်စ္ရင္ထူး ဆိုတဲ့ေကာင္ေလးက တစ္မ်ိဳး။ သူက သူေဌးသမီးတစ္ေယာက္ကို သြားႀကိဳက္တာ ဟိုက တစ္ေဆြတစ္မ်ိဳးလံုးက ၀ိုိင္းၿပီးေတာ့ တူလို႔လား တန္လို႔လား။ အႏူလက္နဲ႔ေရႊခြက္လာႏွိပ္တယ္။ စသျဖင့္နွစ္ျပားမတန္ေအာင္ ေျပာလႊတ္ခံရေလေတာ့…..ေငြေၾကးဓန ဂုဏ္ေမာက္တဲ့သူတို႔ေၾကာင့္ သူ႔ႏွလံုးသားကြဲေၾကရပံု၊ ရင္နာရပံု၊ တို႔ကို ဆြတ္ပ်႕႔ံဖြယ္ရာ အလြမ္းစာတစ္ပုဒ္ေရးေပးပါရန္….ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ေပးရန္အသင့္……….။

တတိယ ကုန္ၾကမ္းက ကုန္စံုဆိုင္ပိုင္ရွင္ သူေဌးမႀကီးဖြားဆူး။ သူကေတာ့ ရွင္းတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ သူ႔ဆိုင္ေရာင္းေကာင္းတာကို မနာလိုၾကဘူး။ ေငြတိုးေခ်းစားတာကို ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ သေရာ္ၾကတယ္။အဲဒါကို အျမင္မွန္ေလးေတြရလာေအာင္ေရးေပးဖို႔နဲ႔…….သူ႔ဆိုင္ပိုၿပီး ေရာင္းအားေကာင္းလာေအာင္ ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာသေဘာေလးပါ ပါေအာင္ေရးေပးရန္……အခေၾကးေငြအေနျဖင့္ သည္၀ိုင္းကိုရွင္းမည္႕အျပင္ ေနာက္ထပ္လည္း ေပးေဆာင္ရန္အသင့္….

စတုတၱကုန္ၾကမ္းကေတာ့လူပ်ိဳႀကီး ကိုရံႈး…..။ သူ႔ေ၀ဒနာကတစ္မ်ိုဳး။အရြယ္ကလည္းရလာၿပီဆိုေတာ့  သူ႔ကိုႀကိဳက္မယ့္လူ မရွိေတာ့တာကို အျမင္မွန္ရလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နားေအးပါးေအးပဲေနေတာ့မယ္လို႔ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး ပက္လက္ကုလားထိုင္ထုတ္ၿပီးအိမ္ေရွ႕၀ရန္ဒါကိုထြက္ထိုင္ခါမွ အိမ္ေရွ႕ကားမွတ္တိုင္မွာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔လာလိုက္ၾကတဲ့ အနိပ္ကေလးေတြ။ ဒီေတာ့ သူ႔ေ၀ဒနာက ထိမ္းမႏိုင္သိမ္းမရျဖစ္လာျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်စ္ဆိုတာ ထာ၀ရ မေသဆံုးႏိုင္ေသာအရာသာျဖစ္ေၾကာင္း ရိုမန္႔တစ္ဆန္ဆန္ေလး ေရးေပးပါရန္…..ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ အသင့္……..

အျဖစ္ကေတာ့ ဒါပဲ သူငယ္ခ်င္း…..မင္းေရးၿပီးလို႔ စာမူပါရင္စာမခအသာထားဦးေနာ့္…….လက္ငင္းခ်က္ျခင္းကို ဥာဏ္ပူေဇာ္ခရဦးမယ္ဟင္း ဟင္း ဟင္း ..

ဟူေသာ ….ေတာင္ပုလုၿမိဳ႕စားႀကီး၏ ညွင္းသိုးသိုးရယ္သံမ်ိဳးနဲ႔ ဂီဂီက မင္းမကယ္ရင္ငါတို႔ကိုဘယ္သူကယ္မလဲဟူေသာ အၾကည္႔မ်ိဳးျဖင့္ လွ်ာကိုသပ္ရင္း ဘဲဥကိုစိုက္ၾကည္႕လိုက္တယ္။

ႏိုး……………………………..

အႏုပညာဟာ တိုက္ခိုက္ေရးပစၥည္းမဟုတ္ဘူး…...

ရုတ္တရက္ ဒူးကိုေကြးညြတ္ခ်လိုက္ၿပီး လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းကာ ဖ်စ္ညွစ္ေအာ္လိုက္သျဖင့္ တစ္၀ိုင္းလံုး လန္႔ဖ်တ္ကာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘဲဥ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လိုက္တစ္ေယာက္လို ခ်ာကနဲ လွည္႕ထြက္လာခဲ့တယ္။

(၆)…….။         ။

ေနာက္တစ္ပတ္ခန္႔အၾကာ ဂဇက္တီ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ၀ိုင္းေလးတစ္၀ိုင္းမွာ ဆဲသံေတြ ဆူညံေနတယ္။

မင္းကြာ ခ်ီးထုပ္

ေသာက္သံုးမက်တဲ့ေကာင္

ဘာသစၥာလဲ ဘာအမွန္တရားလဲ ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္

ငေၾကာင္………ေသာက္ရူး…..

ဒီရပ္ကြက္ထဲမွာ ဒီလူေတြ ဒီေလာက္ လူတုိင္းေအာ္ေၾကာလန္ေနတာ မင္းလည္းအသိပဲ  အဲဒါကို ငါတို႔က တမင္ပညာေပးရေအာင္ မနည္းေခၚလာရတာ ဘာအႏုပညာလဲ မင္းကိုယ္မင္း ဘာမွတ္ေနလဲ

ခြီးတဲ့မွဘဲ ဖြတ္ၾကားေကာင္….

ေအးပါကြာ ေတာ္ၾကပါေတာ့ ငါေတာင္းပန္ပါတယ္ ငါမွားပါတယ္

အႏွီသည္ကား ကုန္ၾကမ္းေလးေယာက္ ဆံုးရံႈးသြားသျဖင့္ တစ္ပတ္တိတိ စိတ္ခုမေျပၾကေသးေသာေၾကာင့္ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ဘဲဥအား၀ိုင္းတြယ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏။ စိတ္မဆိုးၾကပါနဲ႔ေတာ့ကြာ ေနာ္…..ေနာက္ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ေစရေတာ့ပါဘူး ကတိေပးပါတယ္

ဒီအတိုင္းေတာ့ ခြင့္လႊတ္လို႔ဘယ္ရမလဲကြ

သဥၨာဂီက ဘုဆတ္ဆတ္ျပန္ေျပာသည္။

ငါတို႔ျဖစ္ခ်င္တာ မင္းလုပ္ေပးႏိုင္မလား

ေအး ……ေအး ….ပါ…..ကြာ…

ဟုတ္ၿပီ ဒါဆိုရင္… ဂီဂီက ဟိုေကာင္ေတြဖက္လွည္႕ကာ…..

ေဟ့ေကာင္ေတြ ဒီအခ်ိန္မပူဘူးလား

ပူဒယ္………….

ပူရင္ ဘာျဖစ္လဲ

ေရဆာတယ္

ေရဆာေတာ့ ဘာလုပ္ရမလဲ

ဘီ…….ယာ……….ေသာက္…….ရ……..တယ္……….

ဘီယာတိုက္ေဟ့ေကာင္ ဒါဆို စိတ္ဆိုးေျပမယ္

ငါ့မွာ ပိုက္ဆံမပါဘူးဟ

မပါရင္အိမ္ျပန္ယူေပါ့ကြာ

ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ သူ႔ခ်စ္ေဘာ္ဒါေတြကို အလိုလိုက္ဦးမွဟုေတြးကာ ဘဲဥ သူ႔အေဖ ကစ္သို ဆီမွာပိုက္ဆံေတာင္းဖို႔အိမ္ကုိျပန္လာခဲ့တယ္။

အိမ္ထဲေရာက္ေတာ့ အေဖနဲ႔အေမ မ်က္ႏွာမေကာင္းတာေၾကာင့္ဘဲဥ ထိတ္ကနဲျဖစ္သြားတယ္။ ေမွာ္ဆရာလည္း ေရာက္ေနတာေတြ႔ရၿပီး ေခါင္းငိုက္ဆိုက္ခ်ထားတာေတြ႔ရတယ္။ ဘာမ်ားျဖစ္လို႔လဲ။

ေပေပ

ဟင္ အေမ….

ကၽြံကုန္ၿပီ ကၽြံကုန္ၿပီ မရေတာ့ဘူး နင့္အေဒၚေလ…

ဘာ ….ဘာ ျဖစ္လို႔လဲအေမ ေဒၚႀကီး ဘာျဖစ္…

နင့္ေဒၚႀကီးကိုဖမ္းသြားၾကၿပီ

ဗ်ာ…..

ဟုတ္တယ္ ကိုဘက္လက္ႀကီးနဲ႔ေပါင္းၿပီး ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ႀကိတ္လုပ္ေနၾကတယ္မသိဘူး……အိမ္ေရာ ဖုန္းေရာ ကားေရာ့ကုန္ၿပီတဲ့ ေလာင္းကစားဆိုတာ ဥပေဒနဲ႔လြတ္တဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္တာလူလည္းဘ၀ဆံုးၿပီ ေမွာ္ဆရာ နင္လည္း သိရက္သားနဲ႔ အစကတည္းကဘာလို႔ ငါတို႔ကိုလာမေျပာတာလည္းဟင္

ေျပာၿပီး အေမက ငိုတယ္။ ေမွာ္ဆရာလည္း အသံမထြက္ေတာ့…..

ဖားသားႀကီးဆီက အသာလက္တို႔ ပိုက္ဆံေတာင္းၿပီးေတာ့ ဘဲဥ ျပန္ထြက္လာခဲ့တယ္။ ႀကီးေတာ္သတင္းကို ၾကားရ၍ ဘဲဥ ၀မ္းလည္းသာသည္။ ၀မ္းလည္းနည္းသည္။  ၀မ္းသာတာက အႏုပညာနယ္ထဲ ကၽြံရတာနဲ႔ ႀကီးေဒၚ ေဒၚပိစိျဖဴကိုယ္တိုင္ကၽြံသြားတဲ့နယ္ ဘယ္နယ္က အမွားအမွန္ဆိိုတာ ႀကီးေဒၚသိေလာက္ၿပီထင္၍ ျဖစ္ၿပီး ၀မ္းနည္းရတာက ႀကီးေဒၚေဒၚပိစိျဖဴဆိုသည္မွာ သူ၏ ႀကီးေဒၚ အရင္းေခါက္ေခါက္ႀကီးပင္ မဟုတ္ပါလား……………………………………………………………………………………..။

ၿပီးပါၿပီ…….

အထူးေတာင္းပန္ျခင္း

ဒီ၀တၳဳေလးမွာ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းပန္ျခင္းမျပဳမိဘဲ ေဂဇက္မွ

ဆရာ၊ ဆရာမတို႔၏ နာမည္ကိုယူသံုးမိသည္႕အတြက္ ခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါရန္ ေလးစားစြာေတာင္းပန္မႈျပဳအပ္ပါသည္။

၀တၳဳထဲတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ဇာတ္ေကာင္ေနရာတြင္ ပါ၀င္ၾကေသာ ဆရာဆရာမမ်ားကိုလည္းေပ်ာ္ေစလိုျခင္းႏွင့္သာ  ေရးသားျခင္းျဖစ္၍

ထိခိုက္ေစလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္းလည္း နားလည္ေပးေစလိုပါသည္။ အခု၀တၳဳေလးမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားစြာက ျမစ္ခြဲကိုးစင္းစာေပမွ ဟာသ၀တၱဳတိုမ်ားစုေပါင္းထုတ္ေ၀ျခင္းမွ မိမိ၏စာမူကို အနည္းအက်ည္းျပဳျပင္ကာ ေဂဇက္ရြာသူရြာသားမ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ၾကေစရန္ ႀကိဳးစားၾကည္႕ျခင္းတစ္ ခုသာျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား…..အားလံုးလြန္တာရွိက ၀ႏၵာမိပါ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔ခင္ဗ်ား…..။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္…….

About comegyi

comegyi comegyi has written 25 post in this Website..

art