ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္းက သုဂေတာဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ ဆက္စပ္လုိ႔ “ေကာင္းေသာစကားကိုသာ ဆိုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ထပ္သိခ်င္လာတဲ့ အခ်က္ကေလးတစ္ခ်က္။ ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လို စကားမ်ိဳးပါလိမ့္လို႔ စပ္စုခ်င္လာတာနဲ႔ ထပ္ေလ့လာ လိုက္တဲ့အခါ “ဘုရားေျပာေသာ စကားႏွစ္ခြန္း”ဆိုတာေလး ထပ္သိလာရပါတယ္။ ျမတ္ဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သိလာရသမွ်တိုင္းဟာ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ အတုယူလိုက္နာဖြယ္ရာမ်ားသာ ျဖစ္တာေႀကာင့္ အားလံုးလည္း အက်ိဳးမ်ားေစရန္ အလုိ႔ဌါ ထပ္မံ ေ၀မွ်လိုက္ရပါတယ္။
ေလာကမွာ လူေတြ ေျပာေနႀကေသာ စကားေတြကို အမ်ိဳးအစား ခြဲျခမ္းလိုက္တဲ့အခါ စကားႀကီး ေျခာက္ခြန္းရယ္လုိ႔ ထြက္လာပါတယ္ေနာ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
၁။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါး မႀကိဳက္ဘူး”။
၂။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါး ႀကိဳက္တယ္”။
၃။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးမရိွဘူး၊ သူတစ္ပါး မႀကိဳက္ဘူး”။
၄။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးမရိွဘူး၊ သူတစ္ပါး ႀကိဳက္တယ္”။
၅။ “မဟုတ္ဘူး၊ မမွန္ဘူး၊ အက်ိဳးမရိွဘူး၊ သူတစ္ပါး မႀကိဳက္ဘူး”။
၆။ “မဟုတ္ဘူး၊ မမွန္ဘူး၊ အက်ိဳးမရိွဘူး၊ သူတစ္ပါး ႀကိဳက္တယ္”။ တုိ႔ပဲေပါ့။
အဲဒီစကားႀကီး ေျခာက္ခြန္းထဲမွာမွ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေျခြေျပာႀကားေနက် စကားကေတာ့ ႏွစ္ခြန္းထဲပဲရိွ ပါတယ္တဲ့ေနာ္။ ေဟာခဲ့သမွ်တရားတိုင္းမွာေရာ၊ ေျပာခဲ့သမွ် စကားတုိင္းမွာပါ ႏွစ္ခြန္းေသာစကားကိုသာ ထည္လဲ ေျပာခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ထူးျခားခ်က္ေလးတစ္ခု ထပ္သိလိုက္ရပါတယ္။
ဘာေတြပါလိမ့္ဆိုေတာ့
၁။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါး မႀကိဳက္ဘူး”။
၂။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါး ႀကိဳက္တယ္”။

ဆိုတဲ့ စကားႏွစ္ခြန္းတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစကားႏွစ္ခြန္းကိုေတာင္ ေျပာခ်င္သလုိ မေျပာခဲ့ပါဘူး။
၁။ ပထမစကားျဖစ္တဲ့ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတစ္ပါး မႀကိဳက္ဘူးဆိုတဲ့ စကားကိုက် ေျပာေတာ့ေျပာပါ။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္ ကာလကို ႀကည့္ေျပာပါ”တဲ့။ ဒါေလးက က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး ပညာရေစပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲ သူမ်ား မႀကိဳက္မွန္းသိသိႀကီးကို ဆက္ေျပာရမွာေနာ္။ ဘာလုိ႔ ေျပာရမွာလဲဆိုေတာ့ ဟုတ္လည္းဟုတ္တယ္။ မွန္လည္းမွန္မယ္။ အက်ိဳးလည္းရိွမယ့္စကားမုိ႔ပါပဲ။ အင္း..က်ေနာ္တုိ႔ ဒီလို စကားမ်ိဳးကို တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဘယ္ႏွစ္ခါမ်ား ေျပာျဖစ္ပါလိမ့္ဆိုတဲ့ အေတြးက ႀကား၀င္လုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ျပန္လွမ္းစစ္ေနလိုက္ပါေသးတယ္။ ဒီမွာ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတာ့ ရိွတယ္ေနာ္။ အခ်ိန္ ကာလကုိ ႀကည့္ျပီး ေျပာရမယ္ဆိုတာေလးေပါ့။
ဒါေလးကို နားလည္ေအာင္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ဥပမာေလးတစ္ခုနဲ႔ ခုလို ေဟာျပထားပါ တယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္(အသိဥာဏ္နည္းေသးတဲ့အရြယ္)က ေဆာ့ကစားရင္း ေတြ႔ရာပစၥည္းေတြကို ပါးစပ္ ထဲထည့္ျပီး ၀ါးႀကည့္ေနပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ကမ်ား ေကာက္ထည့္လိုက္တယ္မသိပါဘူး။ သူ႔ပါးစပ္ထဲမွာ ၀င္သြားတဲ့အရာက တကယ့္အႏၱရာယ္မ်ားမယ့္အိုးျခမ္းပဲ့လုိ၊ ဖန္ကြဲစလုိ သံေခ်ာင္းလုိ အရာမ်ိဳး ျဖစ္ေနမယ္ထား။ ဒါကို လူႀကီးတစ္ေယာက္က လွမ္းျမင္လုိက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ကေလးကို ဆြဲလိုက္ျပီး သူ႔ပါးစပ္ကို လက္တစ္ဖက္က ဇြတ္ဟလုိ႔ က်န္တစ္ဖက္က ပစၥည္းက အားကုန္ ဆြဲထုတ္လုိက္ပါတယ္။ ဘာလို႔ဆြဲထုတ္လိုက္သလဲဆိုေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ကေလးပါးစပ္ထဲ၀င္ေနတာက အႏၱရာယ္မ်ားတဲ့ အရာျဖစ္ေနလုိ႔ပဲေပါ့။ အဲဒီပစၥည္းေတြသာ မေတာ္ တဆ ျမိဳခ်လုိက္လုိ႔ ဗိုက္ထဲမ်ား ၀င္သြားခဲ့ရင္ေတာ့ အေသဆိုးနဲ႔ ေသဖုိ႔သာရိွေတာ့တယ္ဆိုတဲ့ ေဘးကိုလည္း ဒီလူႀကီးျဖစ္သူက လွမ္းႀကည့္တာနဲ႔ တန္းသိထားလုိ႔ေပါ့ေနာ္။ အင္း ဒါေႀကာင့္ပဲ ကေလးကို အႏၱရာယ္ကင္းေစဖုိ႔ ေစတနာနဲ႔ အစြမ္းကုန္ အျမန္ဆံုး ဆြဲထုတ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုလုပ္တာကိုေရာ ကေလးက ႀကိဳက္ရဲ႕ လားဆိုေတာ့ မႀကိဳက္လုိ႔ပဲ အတင္းရုန္းျပီး ေအာ္ငိုတာေပါ့။ သူ႔ကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစမယ့္အရာႀကီး ပါးစပ္ထဲမွာ ရိွေနတာကို ထုတ္ေပးေနတာေတာင္ သူက မႀကိဳက္လုိ႔ ေအာ္ေနတာေပါ့။ အင္း ကေလး..ကေလး..အသိဥာဏ္ က ကေလးလုိ႔ ဆိုခ်င္တာပါပဲ။
ကဲ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားႀကတာေပါ့။ ပါးစပ္ထဲေရာက္ေနတဲ့ အရာေတြသည္ အသက္အႏၱရာယ္ထိေတာင္ ဒုကၡေပးမယ္ဆိုတာသည္ “ဟုတ္တယ္။ မွန္တယ္ေနာ္။” ဒါေပမယ့္ အဲဒါကို ဆြဲထုတ္ေပးတာကို ႀကိဳက္သလား ဆိုေတာ့ “မႀကိဳက္ဘူး” ဆိုတဲ့အခ်က္ သြားေတြ႔ပါတယ္။ မႀကိဳက္လို႔ မထုတ္ရင္ ဘယ္သူ ဒုကၡေရာက္မလဲဆို တာ ဆက္ေတြးေပါ့။ ဒီေတာ့ ထုတ္မွကို “အက်ိဳးရိွမယ္”ဆိုတဲ့ အခ်က္ ေပၚလာပါျပီ။ အင္း ဒါဆို မလုပ္လုိ႔ မျဖစ္ လုပ္ကို လုပ္ရေတာ့မယ္။ အခ်ိန္အခါကို ႀကည့္ဆိုေတာ့ အခ်ိန္မွီမွ မထုတ္နိဳင္ခဲ့ရင္ေတာ့ အေသဦးသြားေတာ့ မယ္ဆိုတာ အထင္းသားပဲမို႔ အဲလို အလုပ္မ်ိဳးကို အခ်ိန္မဆိုင္း လုပ္ရပါေတာ့မယ္ေနာ္။
အင္း…ေရးရင္းေတာင္ ဘုရားေက်းဇူးေတြ ပိုလုိ႔ ျမင္လာရပါျပီ။ တုိ႔ေတြရဲ႕ ခႏၶာအစဥ္မွာ ရိွေနတာက အနိစၥပဲ။ ဒုကၡပဲ။ အနတၱပဲ။ အသုဘပဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္သည္ ဟုတ္မွန္ေသာအခ်က္ေလ။ အဲဒီအခ်က္ကို ေဟာ ေတာ့ ေျပာေတာ့ လက္မခံခ်င္ဘူး။ မႀကိဳက္ခ်င္ဘူး။ မျမဲဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ကို ျမင္နိဳင္တဲ့ဥာဏ္က မမွီေသးေလ ေတာ့ အဲလို မျမဲဘူး ေျပာရပါ့မလားဆိုျပီး ေျပာတဲ့လူကို ရန္လုပ္ခ်င္တယ္။ အင္း တကယ္ေတာ့ တုိ႔ဥာဏ္ေလး က ကေလးအဆင့္ပါပဲလား ဆိုတာ ေပၚလာရပါျပီ။ ေအာ္..ျမတ္ဘုရားကေတာ့ သနားရွာမွာပဲေနာ္။ တုိ႔လို ကေလး ဥာဏ္နဲ႔ ဒိ႒ိတန္းလန္းနဲ႔သာ ေသသြားရင္ေတာ့ အပါယ္ေတာ့လားေတာ့မွာပဲဆိုတာ တန္းျမင္ေနရွာလုိ႔ပဲ ဒိ႒ိျပဳတ္တရားေတြကို ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပေပးသြားပါတယ္ေနာ္။
ဒါေတာင္ တစ္ခါလာလည္း သစၥာတရား။ အို၊နာ၊ေသပဲ။ ဒါခ်ည္းပဲ ထပ္တလဲလဲ ေဟာေနလုိက္တာ။ အို …ဒီတရားေတြ မနာခ်င္ပါဘူး။ ဆိုတဲ့ လူေတြက အမ်ားသားပါလား။ ေအာ္..တုိ႔ ၀မ္းထဲက ဒိ႒ိကပဲ အသက္ရွင္စဥ္မွာ ဒုကၡေတြ ေပးေနသလုိ ေသေတာ့လည္း အပါယ္ထိေတာင္ ဆြဲခ်သြားမယ့္အေရး ႀကည့္တာနဲ႔ သိလုိ႔ ပူပင္စြာနဲ႔ မႀကိဳက္ေသာ္လည္း ေဟာရ ေတာ့မွာပဲ ဆိုျပီး ေဟာခဲ့ ေျပာခဲ့တာသည္ပင္ ပထမစကားျဖစ္တဲ့ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါး မႀကိဳက္ဘူး”။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္အခါႀကည့္ျပီး ေျပာကို ေျပာရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို လက္ေတြ႔ျပသြားပါျပီေနာ္။ အင္း..ဒီေတာ့ ဒီလိုစကားမ်ိဳးလည္း တို႔ေတြအေနနဲ႔ က်င့္သံုးရမယ့္ စကားပဲ ဆိုတာ အတုယူရပါေတာ့မယ္။

၂။ “ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္၊ အက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါး ႀကိဳက္တယ္”။
ဘုရားေျပာေသာ ဒုတိယ စကား တစ္ခြန္း။ သစၥာတရားေတြ၊ သစၥာစကားေတြသည္ ဟုတ္ေသာ၊ မွန္ေသာ စကားေတြျဖစ္သလို အက်ိဳးလည္းရိွေစမယ့္ စကားေတြပဲလုိ႔ အေဟာခံရ၊ အေျပာခံရတဲ့လူက နားလည္တဲ့ဥာဏ္ရိွလုိ႔ပဲ ဒီလုိ စကားမ်ိဳး ေျပာတာကို ႀကိဳက္တယ္ဆိုပါစုိ႔။ ႀကိဳက္လုိ႔ကေတာ့ ကာလမလြန္ခင္ ေျပာဖုိ႔ လိုပါတယ္တဲ့ေနာ္။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ အေသက ဦးသြားတတ္လုိ႔ပဲေပါ့။ ဒါေႀကာင့္ ျဖစ္နိဳင္ရင္ ငယ္ရြယ္ စဥ္ ကေလးဘ၀ကတည္းက သိသင့္တဲ့ တရားအသိေလးေတြ ဦးေအာင္ ထည့္ေပးႀကဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္ ဆုိ တဲ့အခ်က္ေလး သြားေတြ႔ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ေျပာေနက် စကားေတြကို ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ျပန္လွန္စိစစ္ ႀကည့္ႀကရင္း ေအာ္ ငါေတာ့ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ဘုရားေျပာေသာ စကားႏွစ္ခြန္းထဲက ဘယ္အခြန္းကိုမ်ား ဘယ္ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ေျပာျဖစ္ပါသလဲဆိုတာေလး အမွတ္ေပးႀကတာေပါ့။ ဒါေလးေတြ မသိခင္ကေတာ့ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ေျပာလိုက္တဲ့စကား နားရတယ္ကို မရိွပါဘူး။ ေမာတယ္လုိ႔လည္း မရိွပါဗ်ာ။ ဘာေတြမ်ားသလဲလုိ႔ ေတြး လိုက္ေတာ့မွ ေအာ္ ဘုရားမေျပာတဲ့စကား ေလးခြန္းနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြကုန္၊ ေလေတြကုန္ေနတာကို ျမင္လိုက္ရ ေတာ့ ရွက္မိပါတယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္။ အင္း ခုေတာ့သိျပီမုိ႔ ခုကစလုိ႔ ဆင္ျခင္ႀကဖုိ႔ လုိလာပါျပီ။
အားလံုးလည္း ခုကစလုိ႔ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ကိုယ့္ပါးစပ္က ေမြးဖြားလာလုိက္သမွ် စကားလံုးတိုင္းကို ကိုယ္တိုင္ စိစစ္ႀကလုိ႔ အက်ိဳးရိွမယ့္စကားမ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္ေျပာႀကပါစို႔လား။

About who who

who who has written 97 post in this Website..

“အမ်ားအက်ိဳး ရြက္သယ္ပိုးက ခႏိုးခနဲ႔ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း မရြဲ႕မေစာင္း ကိုယ့္လမ္းေႀကာင္းကို စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္ ေရွးရႈႏွင္ေလာ့”